abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124910366

quote:
'Noord-Korea verplaatst raket met groot bereik'

Noord-Korea heeft een raket met een 'aanzienlijk bereik' verplaatst naar de oostkust van het land. Dat heeft de Zuid-Koreaanse minister van defensie donderdag gezegd.

'Noord-Korea verplaatst raket met groot bereik' Fotoserie
Volgens Kim Kwan-jin kunnen de Verenigde Staten echter niet worden bereikt met de raket. Eerder dreigde Noord-Korea met een aanval op de VS.
Kim verwierp berichten in Japanse media dat de raket mogelijk een KN-08 is, een langeafstandsraket die de VS wel zou kunnen raken. Hij zei niet te weten waarom de raket is verplaatst, 'mogelijk voor tests of oefeningen'.
Het Zuid-Koreaanse leger heeft laten weten welke provocatie door Noord-Korea dan ook aan te kunnen.
Aanval
In een verklaring zei het Noord-Koreaanse leger donderdag dat het groen licht heeft voor een aanval op de Verenigde Staten. De Noord-Koreaanse militairen hebben toestemming om de 'Amerikaanse agressie' het hoofd te bieden met 'kleinere en lichtere kernwapens'.
Volgens analisten heeft Noord-Korea vermoedelijk geen langeafstandsraketten die een precisiebombardement kunnen uitvoeren. Sommigen vermoeden dat de langeafstandsraketten die vorig jaar tijdens een parade werden getoond nepraketten waren.
Situatie
"We weten dat Noord-Korea korte- en halflangeafstandsraketten heeft die de situatie op het Koreaanse schiereiland kunnen compliceren, en wellicht Japan kunnen bereiken, maar we hebben geen enkel bewijs gezien dat het langeafstandsraketten heeft waarmee de VS, Guam of Hawaï kunnen worden bereikt", zei Azië-kenner James Hardy onlangs.
Kim zei dat het Zuid-Koreaanse leger geen tekenen heeft waargenomen waaruit blijkt dat Noord-Korea zich voorbereidt op een grootschalig conflict.

Deze tekenen zouden de mobilisering van eenheden kunnen zijn, waaronder eenheden voor de aanvoer van voorraden, maar volgens het Zuid-Koreaanse leger is daarvan niets te merken. "Ik denk dat de kans op een grootschalige provocatie klein is", zei Kim.
Fabrieksterrein
Voor de tweede dag op rijd werd ook donderdag Zuid-Koreaanse medewerkers van een gezamenlijk fabrieksterrein de toegang ontzegd.
Zuid-Koreanen kunnen niet naar hun werk in het Kaesong-complex, net over de zwaarbewaakte grens met Noord-Korea.
http://www.nu.nl/buitenla(...)t-groot-bereik-.html

!

En hier verder

Laatste post:

quote:

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 05-04-2013 15:15:32 ]
pi_124910402
Als toch niemand het doet, open ik hem wel.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:18:47 #3
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_124910480
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_in_stelling__.html

quote:
vr 05 apr 2013, 09:55
Noord-Korea brengt tweede raket in stelling

SEOEL - Noord-Korea heeft een tweede langeafstandsraket naar het oosten van het land getransporteerd en in een lanceerinstallatie geladen. Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.

Het zou gaan om raketten van het type Musudan, die een bereik hebben van 3000 tot 4000 kilometer. Daarmee zouden doelen in Zuid-Korea en Japan kunnen worden bestookt, maar misschien ook de Amerikaanse basis op Guam.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124910550
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:50 schreef Qwea het volgende:

[..]

ziek.
Nederlandse docu die bij uitzondering gemaakt mocht worden :)
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:21:06 #5
397507 spacechinees2
Ban me niet! ... KLOONCEPTION
pi_124910556
nice
NEE NEE NEE!!!! EVIL... EVIIIILLLL
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:28:47 #6
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124910797
feitjes over Kim :')
quote:
He's a song-and-dance man: High-school classmates told London's Daily Telegraph his favorite song was "Brother Louie" by the German pop duo Modern Talking. Rodman told London's Sun that Kim digs 1980s disco. "There was an all-girl band playing and we were definitely getting down," Rodman said of their visit.
quote:
He's crazy about basketball: He idolized Michael Jordan and was no slouch on the court himself. One high-school buddy described him as "explosive" and a "playmaker." Another said he was fiercely competitive: "He hated to lose."
quote:
He shares a birthday with Elvis Presley ... maybe: Kim has been reported to be somewhere between 29 and 30 years old. But Kenji Fujimoto, a sushi chef who worked for his family until 2001 and later wrote a tell-all, claims he was born Jan. 8, 1983 — the same date as The King.
bron: http://worldnews.nbcnews.(...)his-grandfather?lite
"Do the monkey with me"
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:29:56 #7
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124910830
de raket lanceereenheid is klaar ...

Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_124910845
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:29 schreef HaerdenC het volgende:

[ afbeelding ]
Hij heeft wel zo'n modern ravekapsel. hard gaan op de smurfenbounce
pi_124911039
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:30 schreef cl00n het volgende:

[..]

Hij heeft wel zo'n modern ravekapsel. hard gaan op de smurfenbounce
niet op gangnam style
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:37:31 #10
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124911101
Ik heb begrepen van geheime bronnen binnen zijn kring dat Kimmie eigenlijk liever voor dit ging :

Maar toen hij deze foto zag, ging die er meteen voor.
"Do the monkey with me"
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:40:45 #11
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124911210
dit was trouwens in zijn Gothic tijd :'''-)

pi_124911309
Ik dacht overigens dat Noord-Korea hun troepen een soort van teruggetrokken had? Toch zetten ze weer een extra rakket klaar.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:45:17 #13
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124911342
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:44 schreef Infection het volgende:
Ik dacht overigens dat Noord-Korea hun troepen een soort van teruggetrokken had? Toch zetten ze weer een extra rakket klaar.
Als het mis gaat willen ze niet hun eigen troepen dood hebbe :'-)
pi_124911351
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:34 schreef Chooselife het volgende:

[..]

Nee geen flauw benul. Daarom ben ik er ook maar naartoe gegaan.

Maar als jij de collegezaal betrekt met je lezing, neem ik plaats. Het woord is aan u.
Ah oké, je bent dus een NK-kenner. Dan heb je ook vast niet van de honger met een stokje in je ontlasting geroerd, ben je vast ook niet geintimideerd door je baas met ontslag als je niet met je pootjes omhoog en nederig op je knietjes respect heb betuigd voor die vetgevreten inteeltdebieltje, je familie is vast ook niet bedreigd met ontslag of erger, je hebt ook niet tegen betaling op de markt met een vooroorlogse telefoon gebeld.
Nee hoor, ik geloof je op je woord als kenner dat het daar een hemel op aarde is en de grote boze wolf die verdorven kapitalisten die het land willen leegroven.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:46:23 #15
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124911373
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:40 schreef HaerdenC het volgende:
dit was trouwens in zijn Gothic tijd :'''-)

[ afbeelding ]
_O- _O-
"Do the monkey with me"
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:46:38 #16
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_124911382
quote:

[ afbeelding ]
:')
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:46:43 #17
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124911386
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:44 schreef Infection het volgende:
Nee was gewoon een mannetje die dat zei
"Do the monkey with me"
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:47:42 #18
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_124911413
Ik zie hem hier al op dansen:

All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_124911478
Wat ik mij afvraag, waarom dragen Zuid-Koreaanse soldaten altijd zonnebrillen?

pi_124911709
quote:

[ afbeelding ]
Die is voor de torpedo's toch?
pi_124911843
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:47 schreef rakotto het volgende:
Ik zie hem hier al op dansen:

Ik vind het eerlijk gezegd wel bij hem passen. Maar ik snap niet waarom hij een Amerikaans nummer als favoriet heeft als hij zo'n hekel aan de westerse wereld heeft.
pi_124912052
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:01 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd wel bij hem passen. Maar ik snap niet waarom hij een Amerikaans nummer als favoriet heeft als hij zo'n hekel aan de westerse wereld heeft.
Modern Talking komt uit Duitsland. En ja, ik schaam me voor die kennis :')
pi_124912117
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:08 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Modern Talking komt uit Duitsland. En ja, ik schaam me voor die kennis :')
Duitsland inderdaad, foutje.

Maar toch, het blijft westers, iets wat ik van hem niet verwacht had eigenlijk. :P
pi_124912172
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:10 schreef Infection het volgende:

[..]

Duitsland inderdaad, foutje.

Maar toch, het blijft westers, iets wat ik van hem niet verwacht had eigenlijk. :P
Op zich sta ik er zelf niet zo van te kijken. Was zijn pa ook niet enorm filmfan? Dankzij hem staan er heel veel bioscopen in Noord-Korea geloof ik.
pi_124912275
quote:
5s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:12 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Op zich sta ik er zelf niet zo van te kijken. Was zijn pa ook niet enorm filmfan? Dankzij hem staan er heel veel bioscopen in Noord-Korea geloof ik.
Ik heb het even opgezocht en dat klopt inderdaad ;)

http://variety.com/2011/f(...)-fanatic-1118047708/
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:21:07 #26
16715 Mylene
*schatje*
pi_124912557
Hebben ze ook een engelse tv zender? Ik versta er geen reet van. Het enige wat ik heb begrepen is dat het daar warmer is dan hier. ;(
Ich hock in meinem Bonker
pi_124912929
Hun eerste raket is al gelanceerd:

vrijdag 5 april 2013 @ 13:36:20 #29
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124912936
JEHTZ GET LOSS VANDAAG :o
JA ECHT HOOOR!

En anders de 14é of 23é wel :')

In North Korea, nine is the magic number

quote:
An analysis of the regime's significant dates shows nine rules, meaning we should be worried on Friday 5 April (5+4=9)
quote:
North Korea is a notoriously secret society, led by an equally secretive dynasty of Kims. But as hostilities with the west over the country's nuclear programme escalate, revelations from deep within the regime might shed some light on what is guiding its leaders' actions.

Apparently it's the number nine.

It all started at the time of Korea's liberation from Japanese occupation, when there were eight shamans representing the eight provinces of Korea. Out of these, the strongest shaman was thought to be the one from of Pyongan-do. He is said to have told Kim Il-sung that the destiny of his bloodline was aligned with the ninth number, which is considered auspicious in east Asia.

Perhaps it was because of this that Kim Il-sung declared the founding date of the Democratic People's Republic of Korea to be 9 September. Although there were five provinces at the time, he increased the number to nine. The Supreme Guard Command, Kim's personal bodyguard corps, was named Unit 963 (double nine is an especially lucky combination).

The Kims have their own food chain, also using the number nine. Throughout North Korea you will find so-called No 9 farms and No 9 work details, specially assigned by the central party's financial administration department. Their produce is used to feed the Kims, and these meals are called No 9 products.

The second Kim is said to have repeatedly stressed the fact that his birthday fell on 16 February (1+6+2=9). He decreed that the numberplates of his vehicles should read 2.16; and then, so as to disguise his personal vehicles, assigned this as a common numberplate for all of North Korea's inner elite.

Kim Jong-il was appointed to the highest military post on 24 December (2+4+1+2=9). His appointment as party secretary, which effectively formalised his powers, was made three years and three months after the death of his father, Kim Il-sung.

Applying this to recent North Korean history, we note that Kim Jong-il gave his son, Kim Jong-un, his first public role as general of the Korean People's Army on 27 September 2010 (2+7=9, plus the 9th month, equals double nine). On 11 April (20)12 (1+1+4+1+2=9) Kim Jong-un was appointed first secretary of the Workers' party. Then on 18 July 2012, he was appointed to the rank of marshal.

When North Korea makes international news with an impending rocket launch or nuclear test, outside analysts often cite recent birthdays of the Kims, or other state anniversaries, as influencing the choice of date. But a closer look suggests it has more to do with the number nine.

The country's first nuclear test took place on 9 October 2006. The second long-range rocket launch was on 5 April 2009 (5+4=9 and nine of 2009, double nine). The next one was successfully launched on 12 December 2012 (1+2+1+2+1+2=9). There was a nuclear test on 12 February (20)13 (1+2+2+1+2=9). A recent North Korean propaganda video released on YouTube, in which the east coast of the US is consumed in a "sea of fire", features a rocket labelled No 9.

So, it all adds up. Three generations of the Kim family seem to have been fixated on nines. In the current climate this suggests that we should all be on our guard today, Friday 5 April (5+4=9). If we make it safely to Saturday, the world is probably safe from a nuclear attack until the 14th or, perhaps, the 23rd.
bron:http://www.guardian.co.uk(...)ea-nine-magic-number
"Do the monkey with me"
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:52:41 #30
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124913452
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:36 schreef fonkeymonkey het volgende:
JEHTZ GET LOSS VANDAAG :o
JA ECHT HOOOR!

En anders de 14é of 23é wel :')

In North Korea, nine is the magic number

[..]

[..]

bron:http://www.guardian.co.uk(...)ea-nine-magic-number
owwww dus die Kim's doen aan numerologie ..
pi_124913639
Wij doen er wel lacherig over, maar het lijkt me zo ontzettend triest voor Zuid-Koreanen om te zien hoe de helft van hun volk met propaganda en hersenspoeling volledig is gedegradeerd -_-

Ik bedoel het zijn hun familileden etc. die zo gek en gehersenspoeld zijn over de grens -_-

BRD/DDR idee... 20 keer erger -_-
pi_124913668
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:58 schreef kossikvassik het volgende:
Wij doen er wel lacherig over, maar het lijkt me zo ontzettend triest voor Noord-Koreanen om te zien hoe de helft van hun volk met propaganda en hersenspoeling volledig is gedegradeerd -_-

Ik bedoel het zijn hun familileden etc. die zo gek en gehersenspoeld zijn over de grens -_-

Wat denk je dat hier in het westen gebeurt dan. ;)
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:00:04 #33
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124913693
quote:
Wij doen er wel lacherig over, maar het lijkt me zo ontzettend triest voor Noord-Koreanen om te zien hoe de helft van hun volk met propaganda en hersenspoeling volledig is gedegradeerd -_-

Als ze olie hadden was het al lang opgelost ... nu hebben de groten der aarde zo iets van ... CARE ... zolang ze ons maar met rust laten :) dat doet nonkel kim nu dus niet en daarom krijgt hij beetje stront terug geworpen :)
pi_124913700
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:59 schreef cl00n het volgende:

[..]

Wat denk je dat hier in het westen gebeurt dan. ;)
Ik bedoelde met Noord-Koreanen natuurlijk Zuid-Koreanen :P
pi_124913732
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:00 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

Als ze olie hadden was het al lang opgelost ... nu hebben de groten der aarde zo iets van ... CARE ... zolang ze ons maar met rust laten :) dat doet nonkel kim nu dus niet en daarom krijgt hij beetje stront terug geworpen :)
Ja dit is nou een keer een land waar militaire interventie wel te verantwoorden zou kunnen zijn, in tegenstelling tot Irak etc.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:01:26 #36
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124913747
quote:
Wij doen er wel lacherig over, maar het lijkt me zo ontzettend triest voor Zuid-Koreanen om te zien hoe de helft van hun volk met propaganda en hersenspoeling volledig is gedegradeerd -_-

En hier worden wij niet volgepropt met propaganda?
pi_124913851
quote:

Nou volgens mij valt dat allemaal wel mee hoor.
Heb net een poosje naar de noord koreaanse tv zitten kijken en het kwam mij allemaal niet zo slecht over daar.
Mooie natuur gezien, een mooie skyline, allemaal blije mensen, een mooie raketlancering en wat andere militair hoogstaand spul.
Nee volgens mij hebben we een verkeerd beeld.

(hopelijk zenden ze ook een koreaanse soap uit dan kan ik die een beetje volgen)
Ich hock in meinem Bonker
  Eindredactie Games vrijdag 5 april 2013 @ 14:04:35 #38
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_124913865
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:04 schreef Blaadjes het volgende:

(hopelijk zenden ze ook een koreaanse soap uit dan kan ik die een beetje volgen)
die heb je daar genoeg :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_124913867
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:01 schreef betyar het volgende:

[..]

En hier worden wij niet volgepropt met propaganda?
Zullen we Noord en Zuid Korea vergelijken? Waar is Zuid-Korea en waar is Noord-Korea?

Zuid-Korea is 1 van de meest onwikkelde landen ter wereld. Denk aan dominantie van hun electronica/scheepsbouw etc. Ook cultureel ontwikkeld het land zich...

Noord-Korea heeft een dalende bevolking, hongersnoden, leeft ergens in de jaren 50...
pi_124914050
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:04 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

Zullen we Noord en Zuid Korea vergelijken? Waar is Zuid-Korea en waar is Noord-Korea?

Zuid-Korea is 1 van de meest onwikkelde landen ter wereld. Denk aan dominantie van hun electronica/scheepsbouw etc. Ook cultureel ontwikkeld het land zich...

Noord-Korea heeft een dalende bevolking, hongersnoden, leeft ergens in de jaren 50...
Laten we de oorlog tussen NK en ZK beslissen door middel van een potje Starcraft.
pi_124914155
quote:

[..]

Je hebt het tegen de achterneef van Stalin hoor.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:18:15 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124914324
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:09 schreef cl00n het volgende:

[..]

Laten we de oorlog tussen NK en ZK beslissen door middel van een potje Starcraft.
Er is een tijdje terug letterlijk gezegd door een Zuid Koreaanse politicus dat 'de crisis geen star craft is' :P

http://kotaku.com/5700983(...)-this-isnt-starcraft

South Korean defense minister Kim Tae-young was questioned by one politician why the South's retaliation was delayed 13 minutes and not forceful enough, to which Kim replied, "This isn't StarCraft."

Geniaal :D
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_124914411
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Er is een tijdje terug letterlijk gezegd door een Zuid Koreaanse politicus dat 'de crisis geen star craft is' :P

South Korean defense minister Kim Tae-young was questioned by one politician why the South's retaliation was delayed 13 minutes and not forceful enough, to which Kim replied, "This isn't StarCraft."

haha *O*
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:25:16 #44
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124914518
op HLN een filmpje

quote:
De spanning op het Koreaanse schiereiland blijft oplopen. Noord-Korea heeft nu al twee middellangeafstandsraketten klaar staan aan de oostkust van het land. De Zuid-Koreaanse overheid houdt er rekening mee dat het communistisch regime de raketten kan lanceren zonder waarschuwing. Daarom houdt ze twee oorlogsschepen met raketafweersystemen paraat.
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1609407/2013/04/05/Noord-Korea-voert-spanning-op.dhtml
  Redactie Frontpage vrijdag 5 april 2013 @ 14:29:11 #45
145738 superworm
is erbij
pi_124914624
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:35:21 #46
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124914799
quote:

[..]

Dat krijg je als de een volop wordt gesteund en bij de ander allerlei sancties worden opgelegd.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 april 2013 @ 14:36:36 #47
145738 superworm
is erbij
pi_124914848
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat krijg je als de een volop wordt gesteund en bij de ander allerlei sancties worden opgelegd.
Ligt veel meer aan Stalinistische planeconomie dan aan sancties, gok ik.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_124914870
quote:

[..]

Ja, en als de een door een dikke mongool wordt bestuurd en de ander door slimme leiders.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_124914887
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:18 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

_O-
..non est vivere sed valere vita est ..
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:38:22 #50
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124914916
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:37 schreef waht het volgende:

[..]

Ja, en als de een door een dikke mongool wordt bestuurd en de ander door slimme leiders.
Daar ben ik het gewoon mee eens..
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:40:01 #51
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124914969
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:36 schreef superworm het volgende:

[..]

Ligt veel meer aan Stalinistische planeconomie dan aan sancties, gok ik.
Ze zouden daar wat meer uit moeten geven aan de bevolking dan aan defensie ja.
pi_124915018
quote:

[..]

Emigreer dan daarheen als t daar zo goed is en wij zo slecht zijn?:P Jij weet er niks van en hebt alleen maar leuke "te veel welvaart dus we moeten iets afkraken" praatjes ;)

Mijn ouders hebben in de Sovjet-Unie gewoond. Ik weet wat voor kwaad een planeconomie is ;)

En noord Korea is nog 10 keer meer doorgeslagen en geïsoleerder dan de Sovjet-Unie ;)
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:42:25 #53
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_124915036
Weekend, it giet oan?
pi_124915043
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:40 schreef betyar het volgende:

[..]

Ze zouden daar wat meer uit moeten geven aan de bevolking dan aan defensie ja.

Wat meer?

Gast er zijn daar hongersnoden! Terwijl er over de grens een modern rijk land is!
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:44:11 #55
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124915079
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen _O-
"Do the monkey with me"
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:46:58 #56
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124915152
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:44 schreef fonkeymonkey het volgende:
Ik heb deze nog niet voorbij zien komen _O-
[ afbeelding ]
Ik las een keer dat er verplicht mensen naar dat pretpark moeten als er toeristen komen om het vol te laten lijken. :')
pi_124915193
Hoelang zou NK het volhouden wanneer ze die eerste raket lanceren?
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:49:00 #58
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124915215
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:48 schreef Kerol het volgende:
Ze hebben een aantal jaar geleden al eens flink geschoten op dat eiland. Dat is toen ook verder niet uit de hand gelopen. Ik denk dus lang.
pi_124915242
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ze hebben een aantal jaar geleden al eens flink geschoten op dat eiland. Dat is toen ook verder niet uit de hand gelopen. Ik denk dus lang.
Zou de VS niet in actie komen wanneer NK ZK bombardeert? Dat lijkt NK toch nooit lang vol te kunnen houden lijkt mij.

Sorry heb me nog niet echt ingelezen.
Bodybuilding #1
Hardlopen #2
pi_124915243
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:48 schreef Kerol het volgende:
Ze gaan die nooit lanceren, want dan is het dreigingselement weg... en binnen een paar minuten heeft de VS van de face van the earth geasswhiped ;)
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:50:51 #61
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124915268
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:41 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

Emigreer dan daarheen als t daar zo goed is en wij zo slecht zijn?:P Jij weet er niks van en hebt alleen maar leuke "te veel welvaart dus we moeten iets afkraken" praatjes ;)

Mijn ouders hebben in de Sovjet-Unie gewoond. Ik weet wat voor kwaad een planeconomie is ;)

En noord Korea is nog 10 keer meer doorgeslagen en geïsoleerder dan de Sovjet-Unie ;)
Waar zeg ik dat het daar goed is en hier slecht? Leg aub geen woorden in mijn mond. Het kan me geen bal schelen waar jouw ouders hebben gewoond, mijn pa is samen met zijn familie Hongarije ontvlucht in 1956, mondje dicht over het voormalig vermeende familieleden uit het voormalig oostblok dus. Het enige waar ik een beetje mee zit is dat westerse propaganda wordt geoorloofd omdat wij daarmee zijn opgevoed en de propaganda uit Noord-Korea iets is wat absoluut niet door de beugel kan. Moet je nagaan hoever wij eigenlijk zijn gehersenspoeld.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:51:21 #62
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_124915284
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:49 schreef Kerol het volgende:

[..]

Zou de VS niet in actie komen wanneer NK ZK bombardeert? Dat lijkt NK toch nooit lang vol te kunnen houden lijkt mij.

Sorry heb me nog niet echt ingelezen.
Ik denk het niet. In 2010 gebeurde er dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardment_of_Yeonpyeong

Ook toen stond de VS volledig achter ZK, en toch heeft iedereen zich koest gehouden.

Veel mensen schijnen alweer vergeten te zijn dat NK 3 jaar geleden dus al daadwerkelijk een aanval heeft gedaan. Dat is een vele male grotere provocatie dan alle dreigingen die ze nu doen bij elkaar.
  Redactie Frontpage vrijdag 5 april 2013 @ 14:52:34 #63
145738 superworm
is erbij
pi_124915312
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik denk het niet. In 2010 gebeurde er dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Bombardment_of_Yeonpyeong

Ook toen stond de VS volledig achter ZK, en toch heeft iedereen zich koest gehouden.
In dit topic gister ook een discussie idd, dat NK eerder kleinschalige conflicten blijft uitvechten om eilandjes en grensgebieden, dan dat ze in 1 keer alles op het zuiden flikkeren (want dan winnen ze toch niet).
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:53:12 #64
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124915331
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:42 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

Wat meer?

Gast er zijn daar hongersnoden! Terwijl er over de grens een modern rijk land is!
Tja, in Afrika heb je ook hongersnoden, wat is je punt? Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel % van de bevolking honger lijdt daar, zullen wel weer cijfers zijn van tussen de 100.000 en 10.000.000, ofwel ongeloofwaardige propaganda van het westen, want het grootste getal blijft bij de mensen hangen.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:56:04 #65
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_124915410
Mocht het tot oorlog komen hoop ik eigenlijk dat de VS en Z-K gruwelijk op hun flikker krijgen van N-K.
pi_124915492
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat het daar goed is en hier slecht? Leg aub geen woorden in mijn mond. Het kan me geen bal schelen waar jouw ouders hebben gewoond, mijn pa is samen met zijn familie Hongarije ontvlucht in 1956, mondje dicht over het voormalig vermeende familieleden uit het voormalig oostblok dus. Het enige waar ik een beetje mee zit is dat westerse propaganda wordt geoorloofd omdat wij daarmee zijn opgevoed en de propaganda uit Noord-Korea iets is wat absoluut niet door de beugel kan. Moet je nagaan hoever wij eigenlijk zijn gehersenspoeld.
Al waren we gehersenspoeld ben jij de laatste die dat zou weten.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_124915518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:50 schreef betyar het volgende:

[..]

WIe zegt dat onze propaganda "goed" is? Feit is dat Noord-Korea het vele malen slechter heeft dan als ze t zouden hebben in een verenigd Korea... Propaganda of niet
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:00:14 #68
306109 francoisdublanc
pi_124915524
@Betyar, waarom?
pi_124915573
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:53 schreef betyar het volgende:

[..]

Tja, in Afrika heb je ook hongersnoden, wat is je punt? Ik ben trouwens wel benieuwd hoeveel % van de bevolking honger lijdt daar, zullen wel weer cijfers zijn van tussen de 100.000 en 10.000.000, ofwel ongeloofwaardige propaganda van het westen, want het grootste getal blijft bij de mensen hangen.
Feit is dat Zuid/Korea waar precies dezelfde Koreanen leven die duizenden jaren samen leefden wel een welvarend land is. Terwijl Noord/Korea een scharminkel is waar mensen worden onderdrukt en honger lijden en waar er een dynastie aan de macht is;)
pi_124915638
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:56 schreef betyar het volgende:
Mocht het tot oorlog komen hoop ik eigenlijk dat de VS en Z-K gruwelijk op hun flikker krijgen van N-K.
Waarom hoop je dat gehersenspoelde mensen geleid door een hun uitbuitende dictator, Z-K gaan asskicken?

Zodat er nog meer ellende is?
pi_124915847
http://www.nu.nl/buitenla(...)atie-ambassades.html

Ondertussen zijn het al diverse landen die gevraagd worden om te evacueren. Zouden ze dan toch iets van plan zijn? ;)
pi_124915876
quote:
[..]
Gelukkig heb jij allemaal goede bronnen die het tegendeel bewijzen. We hebben in het westen vrijheid van de pers en daar wordt volop gebruik van gemaakt. En afgezien van een incidentje werkt dat prima integenstelling tot die fascistische cultuur die jij steunt.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:09:51 #73
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124915889
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:08 schreef Infection het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)atie-ambassades.html

Ondertussen zijn het al diverse landen die gevraagd worden om te evacueren. Zouden ze dan toch iets van plan zijn? ;)
Ik zeg niet dat ik er op hoop,
maar er moet wel iets gebeuren
al is het maar dat het allemaal niet door gaat ook goed
Tis veelste spannend zo :o
"Do the monkey with me"
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:11:49 #74
395584 fonkeymonkey
HEREEEEEE IS MONKEY
pi_124915969
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Gelukkig heb jij allemaal goede bronnen die het tegendeel bewijzen. We hebben in het westen vrijheid van de pers en daar wordt volop gebruik van gemaakt. En afgezien van een incidentje werkt dat prima integenstelling tot die fascistische cultuur die jij steunt.
complot complot complot

quote:
"De bewuste en slimme manipulatie van de dagelijkse gewoonten en opinies van de massa is een belangrijk element in onze democratische samenleving. Zij die dit verborgen mechanisme in de samenleving bedienen vormen een onzichtbare regering die de ware heersende macht vormt van ons land. Nederland kent geen vrije pers meer. De alternatieve pers wordt tegengewerkt."
"Do the monkey with me"
pi_124916219
quote:

[..]

1 op de 3 kinderen in Noord_Korea is ondervoed. De gemiddelde lengte van de Noord-Koreaanse bevolking is 10-15 cm korter dan de rest van de wereld, puur door jarenlange ondervoeding.
pi_124916225
dit wordt gewoon WW3 met China , Rusland, NK Iran, India VS de rest van de wereld.
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
  Redactie Frontpage vrijdag 5 april 2013 @ 15:19:56 #77
145738 superworm
is erbij
pi_124916303
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:17 schreef Silver_Shark het volgende:
dit wordt gewoon WW3 met China , Rusland, NK Iran, India VS de rest van de wereld.
Onzin. Daar is helemaal niemand bij gebaat. Rusland is al jarenlang op de hand van het westen aangaande NK en ook China draait de laatste jaren behoorlijk. Kans is groter dat 'ze' samen gaan werken met ZK en de VS, zodra de stront de ventilator raakt.
op FOK!
op Facebook
op de website
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 15:20:20 #78
8781 crew  Frutsel
pi_124916317
Zware aardbeving net in het gebied.... 6.2

vrijdag 5 april 2013 @ 15:22:06 #79
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_124916401
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:20 schreef Frutsel het volgende:
Zware aardbeving net in het gebied.... 6.2

[ afbeelding ]

Link?
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 15:22:48 #80
8781 crew  Frutsel
pi_124916446
mpoppel twitterde op vrijdag 05-04-2013 om 15:13:21 BREAKING -- AFP: Britain says North Korea cannot assure embassies' safety from April 10 reageer retweet
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 15:23:39 #81
8781 crew  Frutsel
pi_124916574
pi_124916591
8-) Spontaan een technologisch hoogstaand kernbommetje daar afgegaan?
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:27:49 #85
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_124916664
Op Vladivostok na is dat stukje Rusland volgens mij helemaal niet bevolkt, maar het moet die Russen toch ook dwars zitten dat er 1 of andere randdebiel met nuclear speelgoed aan het kloten is zo vlak langs hun grenzen..
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:28:29 #86
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124916693
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
8-) Spontaan een technologisch hoogstaand kernbommetje daar afgegaan?
stel je voor dat er oorlog komt en het blijkt echt gewoon een aardbeving te zijn :'-) hahahaha heerlijk voor de geschiedenis boeken ...
pi_124916791
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:56 schreef betyar het volgende:
Waarom en wat bereiken ze daarmee?
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:31:03 #88
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124916806
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:27 schreef ShaoliN het volgende:
Op Vladivostok na is dat stukje Rusland volgens mij helemaal niet bevolkt, maar het moet die Russen toch ook dwars zitten dat er 1 of andere randdebiel met nuclear speelgoed aan het kloten is zo vlak langs hun grenzen..
Inderdaad maar ... zoals je zegt Vladivostok zelf is wel een belangrijke stad! meer dan een half miljoen inwoners en de haven wordt gebruikt voor import en export naar Japan. Vergeet niet dat bv Japanse auto's niet lang in verkeer blijven ... Toen ik vorig jaar in Tokyo en Yokohama was, was ik er verbaasd van auto's ouder dan 5 jaar zie je bijna niet. De occassies gaan met HOPEN naar Rusland :)
pi_124916895
Fidel Castro waarschuwt Noord-Korea

HAVANA -
De voormalige Cubaanse leider Fidel Castro heeft Noord-Korea gewaarschuwd voor oorlog. Dit zou beide volken op het Koreaanse schiereiland slechts „verschrikkelijke offers” kosten, schreef de 86-jarige revolutionaire leider van het communistische Cuba vrijdag aan zijn oude bondgenoten uit het Sovjet-tijdperk.

Het eveneens communistische Noord-Korea moet zich van zijn plichten tegenover bevriende landen bewust zijn, nu het zijn technologische vooruitgang heeft getoond, aldus Castro in zijn boodschap die is gepubliceerd in de partijkrant Granma.

In hetzelfde geschrift waarschuwde hij de Amerikaanse president Barack Obama ervoor niet als een „sinistere figuur” in de geschiedenisboeken te belanden.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)t_Noord-Korea__.html
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_124916901
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:31 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

Inderdaad maar ... zoals je zegt Vladivostok zelf is wel een belangrijke stad! meer dan een half miljoen inwoners en de haven wordt gebruikt voor import en export naar Japan. Vergeet niet dat bv Japanse auto's niet lang in verkeer blijven ... Toen ik vorig jaar in Tokyo en Yokohama was, was ik er verbaasd van auto's ouder dan 5 jaar zie je bijna niet. De occassies gaan met HOPEN naar Rusland :)
En de Russische vloot natuurlijk :)
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_124916929
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:33 schreef Cobra4 het volgende:
Fidel Castro waarschuwt Noord-Korea

HAVANA -
De voormalige Cubaanse leider Fidel Castro heeft Noord-Korea gewaarschuwd voor oorlog. Dit zou beide volken op het Koreaanse schiereiland slechts „verschrikkelijke offers” kosten, schreef de 86-jarige revolutionaire leider van het communistische Cuba vrijdag aan zijn oude bondgenoten uit het Sovjet-tijdperk.

Het eveneens communistische Noord-Korea moet zich van zijn plichten tegenover bevriende landen bewust zijn, nu het zijn technologische vooruitgang heeft getoond, aldus Castro in zijn boodschap die is gepubliceerd in de partijkrant Granma.

In hetzelfde geschrift waarschuwde hij de Amerikaanse president Barack Obama ervoor niet als een „sinistere figuur” in de geschiedenisboeken te belanden.

Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)t_Noord-Korea__.html
N-K houdt niet veel vriendjes meer over zo.
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:34:27 #92
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_124916942
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:33 schreef Augustus_Thijs het volgende:

[..]

En de Russische vloot natuurlijk :)
die kunnen ze nog wel verplaatsen ... als ze de mensen uit vladivostok willen evacueren is het al behoorlijk stuk lastiger ... de Transiberian highway is op dit moment van het jaar een ijzige modderpoel waar je zelfs met de betere Niva slecht door raakt en dan zijn dus toch echt wel 500.000 mensenlevens in gevaar ... denk niet dat Rusland dat allemaal zo leuk vind :)

[ Bericht 26% gewijzigd door HaerdenC op 05-04-2013 15:44:14 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 5 april 2013 @ 15:50:52 #93
145738 superworm
is erbij
pi_124917602
http://www.telegraph.co.u(...)eat-latest-live.html

Britain has no intention of evacuating its embassy in North Korea, the Foreign Office has confirmed.

A spokesman said there were "no current plans" to withdraw staff from the mission in Pyongyang, despite the regime warning that it would be unable to guarantee the safety of foreign embassies in the event of war breaking out.

The spokesman said that Britain had not seen this as a recommendation to leave. Instead, North Korea was merely pointing out that "were this situation to escalate to conflict", then it might be unable to protect embassies in accordance with the Vienna Convention. In response to this message, the British Embassy had decided to continue as normal.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_124917636
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:33 schreef Devz het volgende:

[..]

N-K houdt niet veel vriendjes meer over zo.
Met China aan je zijde heb je verder niemand nodig.

Ik zie trouwens dat het aardig los aan het gaan is. Z-Korea is bijna verleden tijd.
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:52:16 #95
104871 remlof
Europees federalist
pi_124917662
Als je je ambassade in Pyongyang sluit moet je die in Seoul ook sluiten, want die ligt ook in de vuurlinie bij een eventueel gewapend conflict.
  Forum Admin vrijdag 5 april 2013 @ 15:55:07 #96
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124917781
Sorry hoor maar van die mensen die hopen dat de VS (en haar bondgenoten) op de flikker krijgen. Lekker makkelijk typen in je comfortabele warme huis, achter je computertje is het niet? Jullie beseffen je godversedegodver helemaal niet wat jullie zeggen man. :{ :r

Sowieso mensen die hopen op oorlog. Wtf is er mis met je :{

Pierre, moet jij niet gewoon lekker naar China of N-K toe? Kom je d'r achter hoe het daar echt is. Dan wens je gauw terug naar de tijd dat je nog lekker op je computertje kon trollen. Mafkees.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_124917880
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:
Sorry hoor maar van die mensen die hopen dat de VS (en haar bondgenoten) op de flikker krijgen. Lekker makkelijk typen in je comfortabele warme huis, achter je computertje is het niet? Jullie beseffen je godversedegodver helemaal niet wat jullie zeggen man. :{ :r

Pierre, moet jij niet gewoon lekker naar China of N-K toe? Kom je d'r achter hoe het daar echt is. Dan wens je gauw terug naar de tijd dat je nog lekker op je computertje kon trollen. Mafkees.
CNN met popcorn, jongen. ^O^

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2013 15:57:34 ]
  Forum Admin vrijdag 5 april 2013 @ 15:58:50 #98
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_124917949
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:57 schreef Confetti het volgende:

[..]

CNN met popcorn, jongen. ^O^
Ach, natuurlijk. Dat is ook wel kwaliteitstelevisie natuurlijk. Dat er oorlog zou komen is al erg zat, maar dat mensen er écht op hopen.. :') als het er dan toch is kun je net zo goed meekijken. Kun je in ieder geval niet zeggen ''ik wist er niks van''

Dat zijn wat mij betreft ook de eerste die je een kogel door de kop mag jagen wegens landverraad, trouwens.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage vrijdag 5 april 2013 @ 15:59:30 #99
145738 superworm
is erbij
pi_124917972
Noord-Korea noemt de datum dat het onveilig wordt voor ambassades: 10 april. Gezien die 9-symboliek uit dat artikel eerder, kan daar iets mee zijn, bedacht ik, en ja, het is simpel op 9 (of een factor ervan) uit te komen:

10+4+1+3 = 2x9.
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:00:14 #100
306109 francoisdublanc
pi_124918006
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 april 2013 15:55 schreef Straatcommando. het volgende:

Heb je natuurlijk volkomen gelijk in, in Nederland zijn we erg verwend.
Ik vraag me alleen wel af hoe zo'n oorlog verloopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')