http://www.nu.nl/buitenla(...)t-groot-bereik-.htmlquote:'Noord-Korea verplaatst raket met groot bereik'
Noord-Korea heeft een raket met een 'aanzienlijk bereik' verplaatst naar de oostkust van het land. Dat heeft de Zuid-Koreaanse minister van defensie donderdag gezegd.
'Noord-Korea verplaatst raket met groot bereik' Fotoserie
Volgens Kim Kwan-jin kunnen de Verenigde Staten echter niet worden bereikt met de raket. Eerder dreigde Noord-Korea met een aanval op de VS.
Kim verwierp berichten in Japanse media dat de raket mogelijk een KN-08 is, een langeafstandsraket die de VS wel zou kunnen raken. Hij zei niet te weten waarom de raket is verplaatst, 'mogelijk voor tests of oefeningen'.
Het Zuid-Koreaanse leger heeft laten weten welke provocatie door Noord-Korea dan ook aan te kunnen.
Aanval
In een verklaring zei het Noord-Koreaanse leger donderdag dat het groen licht heeft voor een aanval op de Verenigde Staten. De Noord-Koreaanse militairen hebben toestemming om de 'Amerikaanse agressie' het hoofd te bieden met 'kleinere en lichtere kernwapens'.
Volgens analisten heeft Noord-Korea vermoedelijk geen langeafstandsraketten die een precisiebombardement kunnen uitvoeren. Sommigen vermoeden dat de langeafstandsraketten die vorig jaar tijdens een parade werden getoond nepraketten waren.
Situatie
"We weten dat Noord-Korea korte- en halflangeafstandsraketten heeft die de situatie op het Koreaanse schiereiland kunnen compliceren, en wellicht Japan kunnen bereiken, maar we hebben geen enkel bewijs gezien dat het langeafstandsraketten heeft waarmee de VS, Guam of Hawaï kunnen worden bereikt", zei Azië-kenner James Hardy onlangs.
Kim zei dat het Zuid-Koreaanse leger geen tekenen heeft waargenomen waaruit blijkt dat Noord-Korea zich voorbereidt op een grootschalig conflict.
Deze tekenen zouden de mobilisering van eenheden kunnen zijn, waaronder eenheden voor de aanvoer van voorraden, maar volgens het Zuid-Koreaanse leger is daarvan niets te merken. "Ik denk dat de kans op een grootschalige provocatie klein is", zei Kim.
Fabrieksterrein
Voor de tweede dag op rijd werd ook donderdag Zuid-Koreaanse medewerkers van een gezamenlijk fabrieksterrein de toegang ontzegd.
Zuid-Koreanen kunnen niet naar hun werk in het Kaesong-complex, net over de zwaarbewaakte grens met Noord-Korea.
quote:Op donderdag 4 april 2013 11:50 schreef JaJijMetJeHoofd het volgende:
http://112.170.78.145:50000/chosun
Mooie beelden weer.
quote:vr 05 apr 2013, 09:55
Noord-Korea brengt tweede raket in stelling
SEOEL - Noord-Korea heeft een tweede langeafstandsraket naar het oosten van het land getransporteerd en in een lanceerinstallatie geladen. Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.
Het zou gaan om raketten van het type Musudan, die een bereik hebben van 3000 tot 4000 kilometer. Daarmee zouden doelen in Zuid-Korea en Japan kunnen worden bestookt, maar misschien ook de Amerikaanse basis op Guam.
Nederlandse docu die bij uitzondering gemaakt mocht wordenquote:
quote:He's a song-and-dance man: High-school classmates told London's Daily Telegraph his favorite song was "Brother Louie" by the German pop duo Modern Talking. Rodman told London's Sun that Kim digs 1980s disco. "There was an all-girl band playing and we were definitely getting down," Rodman said of their visit.
quote:He's crazy about basketball: He idolized Michael Jordan and was no slouch on the court himself. One high-school buddy described him as "explosive" and a "playmaker." Another said he was fiercely competitive: "He hated to lose."
bron: http://worldnews.nbcnews.(...)his-grandfather?litequote:He shares a birthday with Elvis Presley ... maybe: Kim has been reported to be somewhere between 29 and 30 years old. But Kenji Fujimoto, a sushi chef who worked for his family until 2001 and later wrote a tell-all, claims he was born Jan. 8, 1983 — the same date as The King.
Hij heeft wel zo'n modern ravekapsel. hard gaan op de smurfenbouncequote:Op vrijdag 5 april 2013 12:29 schreef HaerdenC het volgende:
de raket lanceereenheid is klaar ...
[ afbeelding ]
niet op gangnam stylequote:Op vrijdag 5 april 2013 12:30 schreef cl00n het volgende:
[..]
Hij heeft wel zo'n modern ravekapsel. hard gaan op de smurfenbounce
Als het mis gaat willen ze niet hun eigen troepen dood hebbe :'-)quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:44 schreef Infection het volgende:
Ik dacht overigens dat Noord-Korea hun troepen een soort van teruggetrokken had? Toch zetten ze weer een extra rakket klaar.
Ah oké, je bent dus een NK-kenner. Dan heb je ook vast niet van de honger met een stokje in je ontlasting geroerd, ben je vast ook niet geintimideerd door je baas met ontslag als je niet met je pootjes omhoog en nederig op je knietjes respect heb betuigd voor die vetgevreten inteeltdebieltje, je familie is vast ook niet bedreigd met ontslag of erger, je hebt ook niet tegen betaling op de markt met een vooroorlogse telefoon gebeld.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:34 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Nee geen flauw benul. Daarom ben ik er ook maar naartoe gegaan.
Maar als jij de collegezaal betrekt met je lezing, neem ik plaats. Het woord is aan u.
quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:40 schreef HaerdenC het volgende:
dit was trouwens in zijn Gothic tijd :'''-)
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:29 schreef HaerdenC het volgende:
[ afbeelding ]
Nee was gewoon een mannetje die dat zeiquote:Op vrijdag 5 april 2013 12:44 schreef Infection het volgende:
Ik dacht overigens dat Noord-Korea hun troepen een soort van teruggetrokken had? Toch zetten ze weer een extra rakket klaar.
Die is voor de torpedo's toch?quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:29 schreef HaerdenC het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het eerlijk gezegd wel bij hem passen. Maar ik snap niet waarom hij een Amerikaans nummer als favoriet heeft als hij zo'n hekel aan de westerse wereld heeft.quote:
Modern Talking komt uit Duitsland. En ja, ik schaam me voor die kennisquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd wel bij hem passen. Maar ik snap niet waarom hij een Amerikaans nummer als favoriet heeft als hij zo'n hekel aan de westerse wereld heeft.
Duitsland inderdaad, foutje.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:08 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Modern Talking komt uit Duitsland. En ja, ik schaam me voor die kennis
Op zich sta ik er zelf niet zo van te kijken. Was zijn pa ook niet enorm filmfan? Dankzij hem staan er heel veel bioscopen in Noord-Korea geloof ik.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:10 schreef Infection het volgende:
[..]
Duitsland inderdaad, foutje.
Maar toch, het blijft westers, iets wat ik van hem niet verwacht had eigenlijk.
Ik heb het even opgezocht en dat klopt inderdaadquote:Op vrijdag 5 april 2013 13:12 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Op zich sta ik er zelf niet zo van te kijken. Was zijn pa ook niet enorm filmfan? Dankzij hem staan er heel veel bioscopen in Noord-Korea geloof ik.
quote:An analysis of the regime's significant dates shows nine rules, meaning we should be worried on Friday 5 April (5+4=9)
bron:http://www.guardian.co.uk(...)ea-nine-magic-numberquote:North Korea is a notoriously secret society, led by an equally secretive dynasty of Kims. But as hostilities with the west over the country's nuclear programme escalate, revelations from deep within the regime might shed some light on what is guiding its leaders' actions.
Apparently it's the number nine.
It all started at the time of Korea's liberation from Japanese occupation, when there were eight shamans representing the eight provinces of Korea. Out of these, the strongest shaman was thought to be the one from of Pyongan-do. He is said to have told Kim Il-sung that the destiny of his bloodline was aligned with the ninth number, which is considered auspicious in east Asia.
Perhaps it was because of this that Kim Il-sung declared the founding date of the Democratic People's Republic of Korea to be 9 September. Although there were five provinces at the time, he increased the number to nine. The Supreme Guard Command, Kim's personal bodyguard corps, was named Unit 963 (double nine is an especially lucky combination).
The Kims have their own food chain, also using the number nine. Throughout North Korea you will find so-called No 9 farms and No 9 work details, specially assigned by the central party's financial administration department. Their produce is used to feed the Kims, and these meals are called No 9 products.
The second Kim is said to have repeatedly stressed the fact that his birthday fell on 16 February (1+6+2=9). He decreed that the numberplates of his vehicles should read 2.16; and then, so as to disguise his personal vehicles, assigned this as a common numberplate for all of North Korea's inner elite.
Kim Jong-il was appointed to the highest military post on 24 December (2+4+1+2=9). His appointment as party secretary, which effectively formalised his powers, was made three years and three months after the death of his father, Kim Il-sung.
Applying this to recent North Korean history, we note that Kim Jong-il gave his son, Kim Jong-un, his first public role as general of the Korean People's Army on 27 September 2010 (2+7=9, plus the 9th month, equals double nine). On 11 April (20)12 (1+1+4+1+2=9) Kim Jong-un was appointed first secretary of the Workers' party. Then on 18 July 2012, he was appointed to the rank of marshal.
When North Korea makes international news with an impending rocket launch or nuclear test, outside analysts often cite recent birthdays of the Kims, or other state anniversaries, as influencing the choice of date. But a closer look suggests it has more to do with the number nine.
The country's first nuclear test took place on 9 October 2006. The second long-range rocket launch was on 5 April 2009 (5+4=9 and nine of 2009, double nine). The next one was successfully launched on 12 December 2012 (1+2+1+2+1+2=9). There was a nuclear test on 12 February (20)13 (1+2+2+1+2=9). A recent North Korean propaganda video released on YouTube, in which the east coast of the US is consumed in a "sea of fire", features a rocket labelled No 9.
So, it all adds up. Three generations of the Kim family seem to have been fixated on nines. In the current climate this suggests that we should all be on our guard today, Friday 5 April (5+4=9). If we make it safely to Saturday, the world is probably safe from a nuclear attack until the 14th or, perhaps, the 23rd.
owwww dus die Kim's doen aan numerologie ..quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:36 schreef fonkeymonkey het volgende:
JEHTZ GET LOSS VANDAAG
JA ECHT HOOOR!
En anders de 14é of 23é wel![]()
In North Korea, nine is the magic number
[..]
[..]
bron:http://www.guardian.co.uk(...)ea-nine-magic-number
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |