abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:31:20 #76
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124907323
Aangaande mijn finishfilmpje van de Venloop loop ik ook nog echt debiel ;( maar ja, een loopgroep is weer op vaste tijd en kost geld... :'(
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:32:24 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_124907347
Dinnetje van Mossel, welkom!

Ik doe vandaag een looploos dagje. Nog steeds last, al is het wat minder... Nu concentreert het zich vooral op mijn knieen. Ik stop maar met googlen want ik snap er niks meer van. Alsof mijn schoenen niet genoeg dempen... Herken dat van toen ik begon (op fitness schoenen :D)

Prio=lekker lopen in 010 ;) dan maar ff rustig nu..
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:34:43 #78
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_124907396
Uitslagen kwartaalloop werden op FB aangekondigd mét een felicitatie voor mij ivm mijn PR :D
pi_124907511
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:25 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]
Jij volgde toch al een loopclub/groep? Of is die al af gelopen???
Ja en nee. Dat was start to run met 80 deelnemers en magere begeleiding. En toen ik daar wat zorgen over uitte kwam daar niet bepaald een reactie op die je nog zin geeft om verder te gaan bij zo'n club.
pi_124907518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:34 schreef Quoi het volgende:
Uitslagen kwartaalloop werden op FB aangekondigd mét een felicitatie voor mij ivm mijn PR :D
Dat is leuk :)
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:41:01 #81
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124907535
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:39 schreef Nirak het volgende:

[..]

Ja en nee. Dat was start to run met 80 deelnemers en magere begeleiding. En toen ik daar wat zorgen over uitte kwam daar niet bepaald een reactie op die je nog zin geeft om verder te gaan bij zo'n club.
Ow ja dat heb ik wel gelezen, maar had niet meer meegekregen dat je ook echt gestopt was.
Hoop voor je dat deze groep leuker is en beter geregeld :D ^O^
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:46:07 #82
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_124907647
Ben echt vol energie en een lekker gevoel m'n bed weer uitgekomen én zonder spierpijn/klachten. *O*
Wat krijg je een energie-boost zeg wanneer je iets gelopen hebt wat je een maand geleden niet verwachtte te kúnnen lopen.

De eerste keer liep ik op 3 maart, na een kilometer al zwaar transpirerend, steken bij m'n borst, pauze moeten houden na 2km en dood na 4 en nu vrij gemakkelijk 13km in de 9e keer dat ik loop. :o
Dit geeft zo'n kick. *O*
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:53:16 #83
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_124907834
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:46 schreef Lastpost het volgende:
Ben echt vol energie en een lekker gevoel m'n bed weer uitgekomen én zonder spierpijn/klachten. *O*
Wat krijg je een energie-boost zeg wanneer je iets gelopen hebt wat je een maand geleden niet verwachtte te kúnnen lopen.

De eerste keer liep ik op 3 maart, na een kilometer al zwaar transpirerend, steken bij m'n borst, pauze moeten houden na 2km en dood na 4 en nu vrij gemakkelijk 13km in de 9e keer dat ik loop. :o
Dit geeft zo'n kick. *O*
Klinkt als een goede opbouw?

Tof, MosselMeisje post mee! O+ Welkom!
pi_124907863
Zeg ken jij de mosselvrouw, de mosselvrouw, de mosselvrouw, zeg ken jij, de mosselvrouw... *zing*
Ja doei.
pi_124908019
Mijn opbouw is een heeeeel stuk langzamer.
Maarach dat maakt me helemaal niks uit.
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:01:39 #86
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_124908051
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:53 schreef GotC het volgende:

[..]

Klinkt als een goede opbouw?
Ik heb geen idee, ben gewoon begonnen met een afstand die ik moest kunnen halen, gekeken naar de effecten na het lopen, zelfde afstand ging steeds beter, toen een km erbij geplakt en op de dagen dat het gevoel in de benen echt lekker was ben ik gewoon gaan kijken hoe ver ik kon gaan zonder dat ik buiten adem raak/last krijg.

Dit zijn mijn loopjes tot nu toe, maar wie weet pak ik het totaal verkeerd aan. :+
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:03:50 #87
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_124908101
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:01 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ben gewoon begonnen met een afstand die ik moest kunnen halen, gekeken naar de effecten na het lopen, zelfde afstand ging steeds beter, toen een km erbij geplakt en op de dagen dat het gevoel in de benen echt lekker was ben ik gewoon gaan kijken hoe ver ik kon gaan zonder dat ik buiten adem raak/last krijg.

Dit zijn mijn loopjes tot nu toe, maar wie weet pak ik het totaal verkeerd aan. :+
[ afbeelding ]
Dat moet je idd zelf weten ^O^ Bedenk je wel dat je spieren en pezen moeten wennen aan de belasting, en dat meerdere mensen hier mee kunnen praten over overbelastingsblessures waarbij het ineens fout ging :)
Rustige opbouw is vaak niet voor de conditie, maar des te meer voor spieren/pezen :)
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:04:55 #88
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_124908129
Begrijp ik nou goed dat dit de achtste keer is dat je hardgelopen hebt en dan 13km lopen??

Dat is toch wel zo'n beetje vragen om problemen :{
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_124908140
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:51 schreef Gogo83 het volgende:
Ik wil hier ook graag meeschrijven! Na een aantal jaren geleden een halfslachtige poging gedaan te hebben, ben ik een week of zes geleden weer begonnen met hardlopen. Aangestoken door een collega, die wel wilde hardlopen, maar een stok achter de deur zocht. Mijn pogingen werden ook vaak gestaakt door een gebrek aan de spreekwoordelijke stok, dus de afspraak was snel gemaakt; minstens één keer per week samen lopen en tussendoor individueel.

Nu dus een week of zes bezig en het gaat superlekker! Het samen lopen motiveert onwijs en een enthousiast vriendje ook. Mijn voorlopige doel is 10 km in september, ik heb me ingeschreven voor de vredesloop. Daarnaast zou het mooi zijn als ik lekker samen met vriendje kan gaan hardlopen, dan hoeft ie niet meer te verdwalen in de weekenden dat ie bij mij is. :) En oh ja, nog een doel; vijf km aan één stuk lopen, want zodra dat lukt mag ik van mezelf nieuwe hardloopschoenen kopen.
En nog eentje die het virus te pakken heeft, goedzo! Welkom :)

Klopt inderdaad wel wat er gezegd wordt. Sinds dat ik ben begonnen met hardlopen, zie ik ook steeds meer mensen hardlopen. Alleen ik let eigenlijk niet echt op andere lopers lopen, wat voor schoenen zij aan hebben, enz. Alleen gisteren, toen er een prachtige meid mij tegemoet kwam lopen. Wat is hardlopen toch mooi O+
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:05:20 #90
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124908145
Dat ja.....er zijn niet voor niets schema's waarbij je 5km kunt rennen in 10 weken.....en dat is snel zat. Jij rent er nu ineens 13 in 9 lessen....dat is volgens mij vragen om blessures. Ik hoop het niet voor je, maar doe dan even rustig aan.
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:05:25 #91
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_124908149
Ja dit is wel heel rigoreus :X
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_124908238
Hm. Ik had vanavond erg leuk bedacht om hardlopend naar de cintelbaan te gaan, maar moet dan ook mijn rugtas met douchespullen enzo meenemen :')

uitdaging. :P
Ja doei.
pi_124908243
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 april 2013 00:25 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik had het haar dus nog zo verboden! Maar blijkbaar is ze sterker dan ik...
Je weet toch... ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 06:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Hahaha, dat dacht ik al :D

Welkom mede-Arnhemse!
Thanks! Als je nog tips hebt voor leuke routes hoor ik het graag!

De rest ook bedankt voor het welkom heten. :)
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:09:00 #94
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_124908244
Moet er wel bij zeggen dat ik 2 keer in de week voetbalde hiervoor en baantjes trek in het zwembad en de afgelopen 3 jaar bij de post heb gelopen waarbij ik ook 4 dagen in de week zo'n 15km maakte. Dus voor m'n gevoel is het zo gek niet.

Maar ik loop inderdaad pas sinds kort, dus ik ben op dit gebied echt een complete leek en alle tips/opmerkingen neem ik wel degelijk ter harte want ik wil ook niet over een week moeten vertellen dat ik er 6 weken uit lig i.v.m overbelasting. :P
pi_124908332
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:01 schreef Lastpost het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik ken het gevoel, hoewel mijn situatie niet zo rigoreus is (17e keer lopen moet 10km worden). Je begint, het gaat lekker en je wilt meer. En die ene stap terug voelt zo slecht, dat het heel moeilijk is om het ook daadwerkelijk wat rustiger aan te doen.
Ik krijg in dit topic ook regelmatig te horen dat ik teveel hooi op m`n vork neem en teveel van mijn lichaam verg. Ik doe m`n best om wat te minderen, en dat begint nu pas sinds een week een beetje te lukken.
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:12:06 #96
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_124908341
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:09 schreef Lastpost het volgende:
Moet er wel bij zeggen dat ik 2 keer in de week voetbalde hiervoor en baantjes trek in het zwembad en de afgelopen 3 jaar bij de post heb gelopen waarbij ik ook 4 dagen in de week zo'n 15km maakte. Dus voor m'n gevoel is het zo gek niet.

Maar ik loop inderdaad pas sinds kort, dus ik ben op dit gebied echt een complete leek en alle tips/opmerkingen neem ik wel degelijk ter harte want ik wil ook niet over een week moeten vertellen dat ik er 6 weken uit lig i.v.m overbelasting. :P
Zie schema's in de OP :)
Voetbal is overigens korte sprintjes, hardlopen..niet ;). Daarbij, zoals ik al zei, je conditie kan dan geen probleem zijn maar je spieren/pezen/gewrichten echter wel.
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:16:39 #97
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_124908515
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:11 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik ken het gevoel, hoewel mijn situatie niet zo rigoreus is (17e keer lopen moet 10km worden). Je begint, het gaat lekker en je wilt meer. En die ene stap terug voelt zo slecht, dat het heel moeilijk is om het ook daadwerkelijk wat rustiger aan te doen.
Ik krijg in dit topic ook regelmatig te horen dat ik teveel hooi op m`n vork neem en teveel van mijn lichaam verg. Ik doe m`n best om wat te minderen, en dat begint nu pas sinds een week een beetje te lukken.
In je hoofd zeker, maar als je lichaam die stap terug zelf neemt vanwege overbelasting is het een stuk minder mooi. Dus bouw lekker rustig op. ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_124908540
Lastpost lijkt dus overduidelijk niet helemaal vanaf nul te komen, dat scheelt natuurlijk een hoop! :)

Mijn tips: ga niet gelijk te gek doen met je afstanden, maar probeer eerst naar een stabiele frequentie uit te bouwen die je kan volhouden. Dus liever de komende weken / maanden vast 2/3x / week een training draaien, dan over 2 weken maar 1x trainen en 20 kilometer proberen en daarna helemaal kapot zijn...

Verder, luister goed naar je lichaam. Spierpijn is vrij weinig mis mee, maar zeurende pijn bij aanhechtingen en pezen kan duiden op overbelasting, een veelkomend probleem bij mensen die beginnen of hun trainingsintensiteit (veel) opvoeren (kuiten, knieeen en schenen zijn de bekende probleemgebieden).

Voor schema's kan je inderdaad in de OP kijken, wat GotC al zegt, maar dan zou ik eerder een 5-to-10k schema pakken, dan een beginnersschema, omdat je al wat basisconditie lijkt te hebben. Probeer verder op je techniek te letten tijdens het rennen en wissel ook eens af qua ondergrond etc., want zeker als je van veel rennen op gras komt (voetbal), kan asfalt wel een hele overgang zijn. :)

Tot slot: kies als het je leuk lijkt een evenement uit om naartoe te trainen en daar je grenzen te verleggen / records te breken, want in principe hoef je dat niet elke training te proberen, dan ga je namelijk gegarandeerd richting overtraining / blessures. :Y)

Zo, en nu ga ik zelf een training lopen. :P
Jack does it in real time...
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:17:23 #99
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_124908544
Anyway :+ Bijna weekend. Wat zijn de loopplannen?
pi_124908548
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:16 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

In je hoofd zeker, maar als je lichaam die stap terug zelf neemt vanwege overbelasting is het een stuk minder mooi. Dus bouw lekker rustig op. ^O^
Dat bedoelde ik inderdaad ook. Het is ook puur een mentale kwestie en een stap die je bijna verplicht bent om te nemen, als je onnodige blessures wilt voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')