quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:12 schreef Sandrvich het volgende:
[ afbeelding ]
Bij overwegen in Siberië zullen automobilisten wel twee keer nadenken voor ze zomaar doorrijden.
Dit heb ik weleens voorgesteld voor Nederland, maar men vond het onveilig. Net als vertikaal neerdalende spoorbomen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:12 schreef Sandrvich het volgende:
[ afbeelding ]
Bij overwegen in Siberië zullen automobilisten wel twee keer nadenken voor ze zomaar doorrijden.
Op Twitter zei je dat nu nog een concessie uitschrijven en aanbesteden voor 2015-2025 niet kan. Hoe wil je dit gaan oplossen?quote:Op vrijdag 5 april 2013 22:50 schreef James1988 het volgende:
Ik zie eigenlijk maar één realistisch scenario: stoppen met Fyra, met de V250, met HSA en volledig opnieuw beginnen. Zonder V250 kan NS de concessiebeloften voor 2015 - 2025 sowieso niet waarmaken, het doorzetten van het onderhands gunnen van die concessie kan daarom ook niet plaatsvinden.
Tariefbevriezing werkt averechts. Je vaste klanten bereik je er niet mee want die hebben al een abonnement. Het wegsturen van bestuursleden is vanuit ons standpunt niet te beoordelen. Er zullen tal van financiële consequenties zijn waarom ze alsnog ervoor kiezen om Bert te laten zitten. En Merel en die andere kerel. Verder kost het wegsturen van een topman ook geld, je moet weer een nieuwe werven. In deze tijden kan je beter wél een voltallig bestuur hebben dan een half bestuur dat verwikkeld is in 1 van de grootste problemen in de geschiedenis van het spoorbedrijf en zich dan ook nog bezig moet houden met het werven van een nieuwe topman/topvrouw.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daarom is het ook belangrijk om de juiste prikkel zien te vinden. Mansveld denkt dat dit een boete is, maar het weg kunnen sturen van topmensen of het tijdelijk bevriezen van de tarieven kan mijns inziens veel beter werken.
De manier waarop NS zijn waardeoordeel van de klant kan verhogen is in mijn ogen zich veel meer te gaan beseffen wat de klant werkelijk vraagt van de NS.quote:Op vrijdag 5 april 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
SNCF krijgt meer klanten door een sterker aanbod te bieden, bijvoorbeeld door klokvast te gaan rijden (dienstregeling 2011), tarieven te versimpelen of de frequenties te verhogen. In Nederland is daar een stuk minder winst te halen.
Het aanbod is al erg hoog: het grootste deel van het hoofdrailnet kent halfuursdiensten, een aantal belangrijke assen kent zelfs kwartierdiensten. Ook op een stille zondagochtend of een rustige dinsdagmiddag. Alleen op uitlopers of zwakke lijntjes rijden nog uurdiensten. De frequentie nog verder verhogen zal slechts voor een marginale stijging van de hoeveelheid reizigers zorgen, minder reizigers dan er nodig zijn om de kosten daarvoor te dekken.
Door de stations aangenamer te maken probeert NS een betere uitstraling te geven aan het product 'trein', als ik een modern station als Rotterdam Centraal zie moet ik zeggen dat dat ook vrij aardig lukt. En door de nieuwe abonnementen, de dagkaartacties met supermarkten, en allerlei leuke aanbiedingen in de Spoordeelwinkel lukt het NS ook vrij aardig om nieuwe reizigers in de trein te krijgen.
Ik zie niet echt hoe NS verdere groei zou kunnen realiseren in een land waar de afstanden relatief klein zijn, de frequentie al hoog is, en er ook een goed wegennet aanwezig is dat in veel gevallen ervoor zorgt dat een reis met de auto net zo snel is als met het OV.
Frankrijk is veel groter waardoor de TGV daar wint op tijd, Zwitserland is veel uitgestrekter en heuvelachtiger, waardoor de trein het daar eveneens wint op tijd. Het OV in Zwitserland is voor veel mensen daarnaast aantrekkelijker dan autobezit, vanwege kosten en betrouwbaarheid.
Zijn ze ook wel mee bezig, denk niet alleen aan samenreiskorting, maar bv. aan 'Samen Vrij' in de Spoordeelwinkel. Ook de verbeterde voorwaarden om jonge kinderen mee te nemen (Kids Vrij i.p.v. losse railrunnertjes als je een abonnement hebt) zou je in dat perspectief kunnen zien.quote:NS zou hier op in moeten spelen door combitickets voor kleine groepjes aan te bieden. Krijg je in de weekenden en overdag de reizigers ook wel de trein mee in.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:27 schreef b2py het volgende:
[ Bericht 0% gewijzigd door b2py op 06-04-2013 13:29:53 (spelfout) ]
Mee eens. Maar het zal wel hand in hand gaan met een betere dienstregeling. Ook de aansluiting op plaatselijk OV speelt heel erg mee.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:27 schreef b2py het volgende:
Wat ik met dit betoog wil zeggen is dat de meeste winst voor iedere vervoerder op het Nederlandse net niet zozeer meer te halen valt in frequentieverhogingen, snelheidsverhogingen en dat soort werk. Het gaat steeds meer om het totale plaatje wat geleverd wordt, en wat dat betreft zou je goed kunnen kijken naar Arriva op de MerwedeLingeLijn die dat enorm goed onder de knie heeft. Het klantproces van a tot z interpreteren, begrijpen, uitwerken en tot uitvoering brengen.
Gezien de PI denk ik dat 'ie je zorgvuldigheid waardeert.quote:
Die overstapinformatie kan inderdaad veel beter. Het wil wel eens dat een overstap over 20 minuten erop staat, maar eentje die veel meer mensen gebruiken gewoon ontbreekt (terwijl het gewoon een officiële overstap volgens de reisplanner is). Waarom niet gewoon de eerstvolgende drie treinen tonen die vertrekken vanaf het station waarop wordt binnengereden, vraag ik me dan af. Dat lijkt me het meest logisch en die zijn het belangrijkst om te weten vanuit de trein; als je meer overstaptijd hebt, kun je het ook nog wel op het desbetreffende station uitvogelen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:04 schreef Viezze het volgende:
[..]
Mee eens. Maar het zal wel hand in hand gaan met een betere dienstregeling. Ook de aansluiting op plaatselijk OV speelt heel erg mee.
Waar ik me wel eens aan erger is bv. de OBIS implementatie. De schermen met reisinformatie zijn echt heel goed, althans het idee. Aan de uitvoering ontbreekt het soms nog wel eens; regelmatig zie ik nog een leeg scherm (straks: actuele informatie), en de overstappen zijn ook niet compleet. Dit zijn juist de twee dingen die reizigers willen weten. Maar wat doet de NS? Nog voordat het systeem goed werkt proberen ze het al naar een hoger niveau te tillen (werkzaamheden erop, allemaal hippe filmpjes over zonetaxi's en weet ik het). Als je nou de basis van het systeem eerst goed maakt, en daarna dit soort niet-essentiele dingen erop toont help je de reiziger in mijn ogen meer.
Als ik zie hoe sommige mensen omgaan met afval etc, snap ik wel dat er niet tegen op schoon te maken valt.quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:17 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Als je treinen niet schoonmaakt en alleen de prullenbakjes leegt... Tja.
quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:20 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Als ik zie hoe sommige mensen omgaan met afval etc, snap ik wel dat er niet tegen op schoon te maken valt.
Anderzijds er mag best wat vaker een dweil door de trein heen.
Ben ik helemaal met je eens. Zelfs in landen als Roemenië, hoe verkrot de trein ook moge zijn, is het er schoner als in de Nederlandse treinen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:37 schreef Igen het volgende:
Als frequente treinreiziger heb je er al gauw geen erg meer in, maar de treinen in Nederland zijn gewoon best vies. Veel troep op de grond, vieze ramen enzovoorts. Ik kan me voorstellen dat iemand die dat niet gewend is er meteen op afknapt. Ik vond het, nadat ik in Japan op vakantie was geweest, i.i.g. echt shockerend hoe smerig de Nederlandse treinen zijn.
Tijdelijke verlenging van de lopende concessie zodat er tijd is om (opnieuw) te onderhandelen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 13:27 schreef b2py het volgende:
[..]
Op Twitter zei je dat nu nog een concessie uitschrijven en aanbesteden voor 2015-2025 niet kan. Hoe wil je dit gaan oplossen?
Tijdelijke concessies zijn altijd wurgcontracten voor de overheid of de gebruiker. Echt een optie is dat niet.quote:Op zaterdag 6 april 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdelijke verlenging van de lopende concessie zodat er tijd is om (opnieuw) te onderhandelen.
Het is een aanmoedigingsprijs, er is meer!quote:
Zal denk ik niet heel vlug gaan gebeuren, met die aanklaagkultuur, zit de NS niet te wachten op ligt vochtige vloeren die net uit de Febreze komen, in combinatie met op hun smoel glijdende self-loading-cargo...quote:Op zaterdag 6 april 2013 15:20 schreef _serial_ het volgende:
Ik zelf vind het een kleine moeite om mijn afval mee te nemen als het niet past, maar denkt een groot gedeelte daar anders over ...
[..]
Als ik zie hoe sommige mensen omgaan met afval etc, snap ik wel dat er niet tegen op schoon te maken valt.
Anderzijds er mag best wat vaker een dweil door de trein heen.
quote:Door een breuk in de bovenleiding kunnen er geen treinen rijden vanaf en naar Woerden.
Dit betekent ook dat er geen treinen rijden tussen Rotterdam / Den Haag en Utrecht Centraal.
Er wordt hard gewerkt aan herstel van de bovenleiding, maar we vrezen dat dit tot laat in de avond zal duren.
Tussen Rotterdam / Den Haag en Utrecht adviseren wij u om via Schiphol te reizen. Tussen Schiphol en Rotterdam rijdt Fyra toeslagvrij.
Houdt u rekening met extra reistijd van een uur of langer.
Voor het meest actuele advies raadpleegt u de Reisplanner kort voor vertrek
Ik denk dat de plankjes naar beneden gaan als je de "goede" kan op rijd en zo je dus altijd de boel kan verlaten...quote:Op zaterdag 6 april 2013 12:20 schreef arkkey het volgende:
Wachten op de eerste malfunction waarna je de autootjs uit de bomen kan plukken natuurlijk...
Eerlijke communicatie!quote:
Inderdaad. Hoe kut dit ook is; je kan er nu rekening mee houden dat je om moet reizen. Dit zijn van die kleine dingen die de NS&Prorail beter kunnen doen (en in dit geval ook doen).quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:28 schreef Igen het volgende:
[..]
Eerlijke communicatie!![]()
Niet eerst "prognose: 19:43 hersteld" en dan later "prognose: 01:25 hersteld" etc.
Alles in 1 document en naar de NS sturen! Niet dat ze er dan wat mee zullen doen helaasquote:Op zaterdag 6 april 2013 16:31 schreef b2py het volgende:
Dat zou kunnen inderdaad.
Wel leuk trouwens, ik schrijf een enorme lap tekst en jullie vullen zelf de opties in. Leuk!
Ik had wel commentaar. Column is mede door een aantal van de mensen van MVBOV geschreven/aangevuld/gecorrigeerd:quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Geen commentaar Ansaldo Breda op NS-reactie Fyra
http://nos.nl/audio/49269(...)-nsreactie-fyra.html
Niet helemaal waar. Sprinter uit Amsterdam en Utrecht keren te Woerden en IC's Leiden - Utrecht rijden ook nog. Kan niks uit de richting Gouda komen.quote:
quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:38 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik had wel commentaar. Column is mede door een aantal van de mensen van MVBOV geschreven/aangevuld/gecorrigeerd:
http://frontpage.fok.nl/column/593557/1/1/50/exit-fyra.html
Waarom stapt er niemand naar de rechter? Je zou toch verwachten dat Arriva ook wel een keer klaar is met dat gefaal en wil laten zien dat zij het wél kunnen. Of anders eventueel een belangenorganisatie. Want heb jij er nog vertrouwen in dat het goed gaat komen?quote:en knappe rekenmeesters hebben inmiddels becijferd dat het bedrag dat NS-HiSpeed betaalt, minder is dan het bedrag dat de in de veiling als tweede geëindigde gegadigde had geboden
Inmiddels is het sprinterverkeer ook helemaal stil komen te liggen en stoppen de IC's Leiden - Utrecht ook tussen Utrecht en Woerden.quote:Op zaterdag 6 april 2013 17:45 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet helemaal waar. Sprinter uit Amsterdam en Utrecht keren te Woerden en IC's Leiden - Utrecht rijden ook nog. Kan niks uit de richting Gouda komen.
Die sprinter komt in Amsterdam 3 minuten aan voor de IC van een half uur later..quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Er werd hier aangehaald dat het omroepen in de trein nog wat verbetering behoeft: graag. Mensen die naar Amsterdam moeten worden in Zwolle regelmatig verwezen naar de sprinter (!!) naar Amsterdam CS, terwijl de IC naar Schiphol/Den Haag en dan overstappen te Lelydorp of Almere de snelste optie is. Ook de IC naar Utrecht nemen en dan op Amersfoort overstappen is stukken sneller
alleen aan de randen van de dag. De rest van de dag moet je overstappenquote:Op zaterdag 6 april 2013 20:44 schreef eti het volgende:
Rijdt er geen intercity van Zwolle naar A'dam???
Het kan zo..quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
en toch wordt er naar verwezen alsof het de enige mogelijkheid richting Amsterdam CS is. zonde ...
quote:Reizigers voor de richting Lelystad, Almere C, Amsterdam, Schiphol en Den Haag kunnen overstappen op de intercity naar Den Haag die vertrekt van spoor x.
Is weer eens iemand die niet oplet wat er in het verstoringenblok neer wordt gezetquote:Dordrecht-Geldermalsen
Melding zaterdag 6 april 2013, 22:14 uur:
Oorzaak: wisselstoring
Tussen Hardinxveld-G. en HBDV rijden geen treinen door een wisselstoring.
Er rijden stopbussen tussen HBDV en Hardinxveld-G.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
De verstoring is naar verwachting rond 23:30 uur verholpen.
Laa de controle zich dan nog zien?quote:Op zondag 7 april 2013 09:09 schreef greavy het volgende:
Gisteravond in een overvolle Fyra V160 gezeten. Werkzaamheden Delft-Den Haag, maar daar kwam een defecte bovenleiding bij Woerden bij. Via Utrecht-Den Bosch kon niet ivm werkzaamheden, dus werd iedereen naar de Fyra gestuurd voor Rotterdam. Fijn als die dan 1x/uur rijdt na 21:00. De trein van 21:55 had nogal wat staanplaatsen van voor naar achter ....
quote:Trein 712622 (IC Groningen-(normaal) Vlissingen) rijdt met ICM viertje ipv VIRM viertje. Dit komt omdat er een aantal VIRM dood staan te Gn. Dit komt doordat ze aan de bovenleiding hebben gewerkt vannacht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |