abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124877145
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:03 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Welke risico's? Als je hier in Nederland dergelijk onderzoek doet, mag het niet meer risico's opleveren dan deelname aan het maatschappelijk verkeer. Of denk je dat ze je onvruchtbaar maken of AIDS geven?
Natuurlijk zal in Nederland zo'n experiment enkel mogen worden uitgevoerd als er geen bekende ernstige risico's zijn. Het probleem is dat er ook onbekende risico's zijn.
Meestal is het risico verwaarloosbaar maar je zal maar net deelnemen aan dat ene experiment met een stofje wat onverwachte bijwerkingen geeft, wat bijv. een interactie heeft met een nog onbekende receptor of cytokine of wat een of andere cascadereactie veroorzaakt. Er zijn onschuldige medische onderzoeken (MRI-scans bij linkshandige jonge mensen die niet roken om maar een voorbeeld te noemen (wat nog echt is gebeurd ook :)) maar daarvoor krijg je niet zulke bedragen, voor zulke bedragen kom je bij de farmaceutische industrie uit, nietwaar?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_124877206
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het wordt ook tijd dat vakbonden bijvoorbeeld in het geval van Ahold niet elke keer staken omdat ze daarmee Albert Heijn onder druk zetten en in tijden van een landelijke nullijn 2,5% loonstijging verwachten. Zoiets kost op den duur gewoon banen, want dan zal Ahold flexwerkers in gaan zetten die ze eruit kunnen knikkeren als ze zulke fratsen uithalen.
Zoals ik zeg: niet op je rug gaan liggen met je pootjes omhoog maar ook geen onrealistische eisen stellen. De werkgevers daarentegen mogen een offer vragen van de werknemers op het moment dat het nodig is om het bedrijf gezond te houden en de werkgelegenheid te bewaren (hangt van de concurrentie af) maar ze moeten de werknemers dan ook laten delen in het succes met een goede salarisverhoging. Het spreekt voor zich dat kan en moet worden overwogen om een deel van de extra winst voor een spaarpotje (voor slechtere tijden) en voor investeringen te gebruiken.
#NoDAPL
  donderdag 4 april 2013 @ 15:11:01 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124877256
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik denk dat er experimenten zijn waarbij er wel degelijk risico's zijn aangezien niet alles in kaart is gebracht. Meestal is het risico verwaarloosbaar maar je zal maar net deelnemen aan dat ene experiment met een stofje wat onverwachte bijwerkingen geeft, wat bijv. een interactie heeft met een nog onbekende receptor of cytokine of wat een of andere cascadereactie veroorzaakt. Er zijn onschuldige medische onderzoeken (MRI-scans bij linkshandige jonge mensen die niet roken om maar een voorbeeld te noemen (wat nog echt is gebeurd ook :)) maar daarvoor krijg je niet zulke bedragen, voor zulke bedragen kom je bij de farmaceutische industrie uit, nietwaar?
Het kan prima gaan om medicijnen waar bijwerkingen bekend van zijn en in kaart gebracht, maar waar men verder onderzoek noodzakelijk acht. Het is niet zo dat die 3000 euro een risico-vergoeding is, eerder een vergoeding voor het ongemak dat de vrijwilliger moet doorgaan (bloedonderzoek en urine-onderzoek om de paar uur is niet erg aantrekkelijk). Maar goed, ik sta open voor medische schandalen ^O^.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_124877505
Er zijn momenteel allerlei onverwachte bijwerkingen bekend die ze niet hadden verwacht tijdens de experimenten. Dat geldt dus ook voor middelen die wij nu uittesten. Een van de bekendste en ernstigste voorbeelden is Softenon (merknaam voor thalidomide) wat ernstig gehandicapte baby's veroorzaakte. In dezelfde lijn is er een ander leuk voorbeeld, creme die een goede dosis van een vetoplosbaar vitamine bevat (A als ik me niet vergis) wat zeer geleidelijk vrijkomt uit het vetweefsel en zodoende een embryo/foetus vergiftigt met een continue te hoge dosis. Weinig mensen weten dat er nog steeds jaarlijks nieuwe stofjes en receptoren worden ontdekt iin het menselijk lichaam. Zolang je niet alles in kaart hebt gebracht zijn onvoorspelbare bijwerkingen mogelijk met alle mogelijke gradaties.
#NoDAPL
  donderdag 4 april 2013 @ 15:20:51 #55
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124877641
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:17 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Geloof mij, er zijn momenteel allerlei onverwachte bijwerkingen bekend die ze niet hadden verwacht tijdens de experimenten. Een van de bekendste en ernstigste voorbeelden is Softenon (merknaam voor thalidomide). Weinig mensen weten dat er nog steeds jaarlijks nieuwe stofjes en receptoren worden ontdekt in het menselijk lichaam. Zolang je niet alles in kaart hebt gebracht zijn onvoorspelbare bijwerkingen mogelijk met alle mogelijke gradaties.
Het moet leuk zijn om met jou uit eten te gaan, immers kan in elk gerecht wel een nieuw stofje zitten waar je receptoren gevoelig voor blijken :{. Zoals ik al zei; deelname aan dit soort onderzoeken is niet gevaarlijker dan thuis op de bank chips eten..
pi_124877760
Ik ben heel erg gemakkelijk bij het uit eten gaan, ik probeer bijna alles. Ik heb met veel plezier geëxperimenteerd bij de Mexicaan. :)

Dat zou jij niet roepen als jouw vriending een zwaar gehandicapte baby had gekregen omdat ze deelnam aan het Softenon-experiment.

Als mensen al honderden jaren bepaalde ingrediënten hebben gegeten dan is er uitgebreid geëxperimenteerd, dan weet ik dus dat ik dat min of meer veilig kan eten. Ik heb er geen probleem mee om wat risico te nemen maar het moet geen zinloos risico zijn.
#NoDAPL
  donderdag 4 april 2013 @ 15:26:36 #57
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124877854
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 15:23 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben heel erg gemakkelijk bij het uit eten gaan, ik probeer bijna alles. Ik heb met veel plezier geëxperimenteerd bij de Mexicaan. :)

Dat zou jij niet roepen als jouw vriending een zwaar gehandicapte baby had gekregen omdat ze deelnam aan het Softenon-experiment.

Als mensen al honderden jaren bepaalde ingrediënten hebben gegeten dan is er uitgebreid geëxperimenteerd, dan weet ik dus dat ik dat min of meer veilig kan eten. Ik heb er geen probleem mee om wat risico te nemen maar het moet geen zinloos risico zijn.
Er zijn verschillende vormen van medicijnenonderzoek. Soms krijg je radioactief spul toegediend en testen ze malle dingen op je, maar soms is het ook onschuldig onderzoek zoals het meten van je longinhoud bij x of de gevoeligheid van je neushaartjes bij product Y. Dat is van een andere orde :).
pi_124877877
Nogmaals de vraag of dat je daar de bedragen voor krijgt die jij noemde. Ik vrees van niet maar zo ja (100% zekerheid dat er geen risico is en groot bedrag) dan zou ik gerust deelnemen om daarmee mijn rijbewijs te halen en een mooi net pak te kopen of iets dergelijks. Bij het toedienen van nieuwe stofjes is er altijd risico dus het zou inderdaad moeten zijn dat niet zo'n stofje wordt toegediend of dat het enkel op dood weefsel inwerkt (haren in dit geval).
#NoDAPL
  donderdag 4 april 2013 @ 15:31:07 #59
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124878017
Alsjeblieft, kijk of er iets tussen zit wat je veilig lijkt:

https://volunteers.praint(...)lden/aanmelden.phtml
pi_124878109
De eerste 6 alvast niet.
#NoDAPL
pi_124882754
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 13:04 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik. Ik ken talloze kansloze afgestudeerden waarbij hun bijbaan uiteindelijk hun primaire baan is geworden. Het kan gebeuren dat je culturele antropologie studeert en dan uiteindelijk bij de helpdesk van de KPN eindigt. Daar liggen ze bij KPN echt niet wakker om, als je maar bereid bent je handen uit je mouwen te steken.
Jup.

Ik werkte voor een niet onaardig salaris (niet al tever onder mijn startsalaris als afgestudeerd academicus) als bakker. Deed dat op het laatst full time en als ik had gewild had ik dat kunnen voortzetten, zonder ooit een bakkersopleiding gevolgd te hebben.

Zo ken ik meer mensen die nu inderdaad bij KPN en verzekeringsmaatschappijen werken, terwijl het eigenlijk natuurwetenschappers zijn. Anderen zijn leraar wiskunde of natuurkunde geworden.

Daarbij is er een hele arbeidsmarkt van zelf dingen ondernemen.

Maat van me maakt filmpjes voor bedrijven, politieke partijen, etc. Doet dat met zijn eigen bedrijf, naast zijn studie en naast het boek dat hij aan het schrijven is over zijn jaar lang offline (geen GSM, geen internet). Hij had zelfs nog geld om 6 weken naar Colombia te komen vorig jaar.

Het gezeik mag niet leidend worden en de politiek moet ballen hebben en zeggen: zoek maar wat leuks (hoeft niet eens in Nederland te zijn, zie ondergetekende al was dat niet vanwege een gebrek aan werk) en stop met klagen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124882995
De zijdiscussie over inkomsten vergaren middels medische testen hierboven is een werkelijk prachtige illustratie van het hele kernprobleem en de reden voor dit topic!;

- GSborder denkt in kansen, mogelijkheden, ziet de zeer stevige betaling en denkt positief
- Bram_van_Loon denkt in problemen, zoekt naar zoveel mogelijk zaken om het vooral NIET te doen, volledig waanzinnige extreme voorbeelden uit het verleden (Softenon, dat was ergens jaren 70!?) uitvergroten en gebruiken als "argument" om het vooral niet te willen. Zwaar negatief denken dus.

Je zal zo'n houding hebben bij een sollicitatiegesprek zeg.

GSborder: "leuk werk, wanneer mag ik beginnen?"
Bram_van_Loon: "oh ja, maar 8:00 is wel vroeg, oh en hoe zit het met de risico's op RSI, krijg ik mijn overuren wel uitbetaald, weet u zeker dat ik die cursus Frans moet doen om in aanmerking te komen?

Het is precies DAT verschil dat Europa op grote schaal zwak maakt tegenover de rest van de wereld (die niet stilstaat; integendeel; ik zie het dagelijks om me heen).

De verwende, uitgebluste, in problemen denkende Europeaan versus de welwillende, positief ingestelde in kansen denkende werknemer uit zich ontwikkelende landen (Azië, Midden-Oosten, Latijns-Amerika).

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 04-04-2013 17:49:02 ]
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124883617
Ik ben me bij een sollicitatie bewust van wat een werkgever zoekt. Bovendien zou ik niet voor een baan gaan solliciteren waarvan ik bij voorbaat al beren op de weg zie liggen. ;)
Terzijde, een werkgever die mij verplicht om op kosten van de zaak een taalcursus te volgen is voor mij een grote pré. Het kan alleen maar helpen!

Jij noemt een aantal zaken die relatief gemakkelijk gingen toen jij afgestudeerd was, mede omdat jij een bepaald diploma had (welk diploma?). Bij een bakker werken zal wat gemakkelijker gaan (uit de hand gelopen bijbaan?), ook zonder een noemenswaardig diploma te hebben, een verzekeringsbedrijf zal graag zien dat je een noemenswaardig diploma hebt, een andere situatie dan waar ze vanuit gingen ("ook zonder diploma...hard werken voor weinig geld").
Het is voor mij een raadsel hoe Jan Modaal eventjes een bedrijfje kan beginnen wat video-opnames maakt. Please enlighten me, want zoiets lijkt me hartstikke interessant. De opstartkosten zijn niet gering en zonder portfolio lijkt het mij lastig om klanten te werven. Ben ik nu te pessimistisch?
#NoDAPL
  donderdag 4 april 2013 @ 18:16:40 #64
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124884297
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik ben me bij een sollicitatie bewust van wat een werkgever zoekt. Bovendien zou ik niet voor een baan gaan solliciteren waarvan ik bij voorbaat al beren op de weg zie liggen. ;)
Terzijde, een werkgever die mij verplicht om op kosten van de zaak een taalcursus te volgen is voor mij een grote pré. Het kan alleen maar helpen!

Jij noemt een aantal zaken die relatief gemakkelijk gingen toen jij afgestudeerd was, mede omdat jij een bepaald diploma had (welk diploma?). Bij een bakker werken zal wat gemakkelijker gaan (uit de hand gelopen bijbaan?), ook zonder een noemenswaardig diploma te hebben, een verzekeringsbedrijf zal graag zien dat je een noemenswaardig diploma hebt, een andere situatie dan waar ze vanuit gingen ("ook zonder diploma...hard werken voor weinig geld").
Het is voor mij een raadsel hoe Jan Modaal eventjes een bedrijfje kan beginnen wat video-opnames maakt. Please enlighten me, want zoiets lijkt me hartstikke interessant. De opstartkosten zijn niet gering en zonder portfolio lijkt het mij lastig om klanten te werven. Ben ik nu te pessimistisch?
Wellicht. Een studiegenoot van mij, die als 4e-jaars nog geen P had en met 95 studiepunten maar matigjes vorderde, heeft bij de bijbaan die ik samen met hem heb gevonden een functie als teamcoach gekregen. Dat was een verzekeringsmaatschappij waar hij in de eerste paar jaren enkele vakdiploma's behaalde en hij tenslotte dus naar een leidinggevende doorgroeide. Hij is gestopt met zijn studie en heeft niet eens een WO-P om te overleggen aan een nieuwe werkgever, alleen een jaar bij de KMA en een VWO-diploma.

Een andere studiegenoot - let op Bram, we hebben het hier over studenten aan de TU/e - heeft zijn studie na zijn bachelordiploma een jaar stilgelegd om zijn onderneminkje in webshops uit te breiden en te zien waar het schip zou stranden. Inmiddels, 5 webwinkels, 4 gefaalde en 1 geslaagde, verder, is hij begonnen aan zijn master TBK. Niet om het één of ander, maar als het anders gelopen was had hij nu als fulltime-ondernemer zijn BSc in de werktuigbouw gelaten voor wat het was om ondernemer te spelen. Jan Modaal hoeft geen videobedrijf op te starten, misschien is hij een niet onverdienstelijke sportfotograaf en heeft hij bij wijze van hobby al een aardig amateur-portfolio opgebouwd. Of het is de photoshopper in de familie die altijd zijn familie en vrienden helpt met prachtige collages en andere getoucheerde foto's. Het gaat niet om het voorbeeld, het gaat om de mindset.

Tevaak zie ik neerslachtige mensen zeuren over hun werk, hun hobbyloze bestaan en hun bankhangerig gedrag, terwijl je ook energieke persoonlijkheden hebt die een meeloopstage combineren met ondernemerschap en een avondstudie, om maar eens wat te noemen.
pi_124884678
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Callcenter - starter/student zonder werkervaring: 176 vacatures

Schoonmaak - starter/student zonder werkervaring, minimaal 32 uur: 19 vacatures

Keuken - starter/student zonder werkervaring: 2 vacatures

Bezorging/Post - starter/student zonder werkervaring, minimaal 24 uur: 33 vacatures

Verkoop - starter/student zonder werkervaring: 300 vacatures
Het punt van ziba is toch ook wel valide. Waar een werkgever keuze heeft (en dat is nu het geval) zal ze ook voor ongeschoold werk eerder iemand kiezen met ervaring dan een volledige nieuweling. Het is momenteel gewoon niet echt een werknemersmarkt meer.
pi_124884760
Aan de andere kant ben ik er natuurlijk nog wel volledig van overtuigd dat er in Nederland gewoon goed werk te vinden is wanneer je gemotiveerd bent.
  donderdag 4 april 2013 @ 18:30:52 #67
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124884786
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het punt van ziba is toch ook wel valide. Waar een werkgever keuze heeft (en dat is nu het geval) zal ze ook voor ongeschoold werk eerder iemand kiezen met ervaring dan een volledige nieuweling. Het is momenteel gewoon niet echt een werknemersmarkt meer.
Dan moet je je, door je toegenomen sociale-, verbale- of anderszins softe skills positief onderscheiden t.o.v. de ongeschoolde concurrentie. Uiteindelijk zoeken werkgevers ook geen werknemers meer voor het leven, zeker niet in de door mij aangehaalde sectoren, waar de doorlooptijd toch al niet hoger ligt dan een paar jaar.
pi_124884827
Een goede babbel kan geen kwaad inderdaad :).
  donderdag 4 april 2013 @ 18:36:33 #69
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124884997
quote:
14s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:31 schreef 99.999 het volgende:
Een goede babbel kan geen kwaad inderdaad :).
Een beetje gevoel voor werkvloerhierarchie zie je ook vaak bij mensen die een studie gevolgd hebben.. Met het risico dat ik met mijn gechargeer mensen tegen de haren instrijk; ongeschoolde werknemers kunnen zich op sommige situaties toch net iets botter, minder listig of minder bewust gedragen, zeker als het op de relatie met de baas aankomt. Het zijn geen kwade mensen, maar hebben, mede door hun aversie tegen school en studie, vaak wel een wat recalcitrant karakter ;).
pi_124885418
Mijn ervaring leert dat een recalcitrant karakter vrijwel losstaat van opleidingsniveau :P
pi_124885529
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 18:36 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een beetje gevoel voor werkvloerhierarchie zie je ook vaak bij mensen die een studie gevolgd hebben.. Met het risico dat ik met mijn gechargeer mensen tegen de haren instrijk; ongeschoolde werknemers kunnen zich op sommige situaties toch net iets botter, minder listig of minder bewust gedragen, zeker als het op de relatie met de baas aankomt. Het zijn geen kwade mensen, maar hebben, mede door hun aversie tegen school en studie, vaak wel een wat recalcitrant karakter ;).
Op zich is er niets mis met niet altijd in het gareel lopen. Op die wijze kun je je immers ook onderscheiden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_124888681
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:59 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat weet je vaak pas als je het gesprek aangaat. Of denk jij werkelijk dat een vacature alle ins en outs al aangeeft? :D

quote:
Waarom nou weer op kosten van de zaak? JIJ wil die baan toch? En we hebben het hier niet over een cursus SAP5.3 of STORK-TechnicalSoftware6.17, mon dieu, we hebben het over een cursus Frans. Die cursus is niet gerelateerd aan het werk, slechts noodzakelijk voor jou om die baan te krijgen. En we hebben het ook niet over een cursus van miljoenen, voor een paar honderd euro heb je een prima cursus Frans, waar je je hele leven plezier van gaat hebben; je zegt het zelf al! Een minieme investering in jezelf en in je eerste vaste voltijdbaan.

Ben jij werkelijk zo'n minimalistisch* (*zie hieronder voor de paradox) ventje dat gaat lopen zeiken om vergoeding van een werkgever die jou nog niet eens kent (op een CV'tje en een sollicitatiegesprek na)?

Mr. Trouchet van ESA: "Bram, we hebben je CV bekeken, ziet er leuk uit ondanks je gebrek aan werkervaring, maar we werken nu eenmaal veel met Franstaligen en we vinden dat je een cursus Frans moet doen"
Bram: "Nee, meneer Trouchet, ik zou erg graag bij ESA willen werken, maar U dient die cursus Frans op te hoesten"
Trouchet: "Ik heb hier een stapel CV's liggen van heb ik jou daar, jij wil niet in jezelf investeren om je Frans te verbeteren en een mooie baan bij ons prestigieuze bedrijf bemachtigen?"
Bram: "Nee meneer, U bent de werkgever en U wil mij hebben. Betaal die cursus maar, anders ga ik wel naar een van de andere 1248 vacatures die er vrij zijn in dit economisch klimaat"

:') :') :')

Het is PRECIES DIE HOUDING! Dat lamlendige, en vaak vooral van starters die echt geen eisen mogen stellen en zeker niet dit soort debiele eisen.

quote:
Jij noemt een aantal zaken die relatief gemakkelijk gingen toen jij afgestudeerd was, mede omdat jij een bepaald diploma had (welk diploma?). Bij een bakker werken zal wat gemakkelijker gaan (uit de hand gelopen bijbaan?), ook zonder een noemenswaardig diploma te hebben,
- aanname en wederom iets waarmee je je verdedigt, om je maar niet teveel te hoeven inzetten
- ja, ik begon met bakken op mijn 16e en heb alles gedaan (op zondagen stond ik vaak alleen en betekent het alles doen; deeg draaien, verwerken, afbakken, verkopen, schoonmaken, alles). Toch word je echt niet zomaar zelfstandig bakker zonder diploma's. Blijkbaar leerde ik snel.

quote:
een verzekeringsbedrijf zal graag zien dat je een noemenswaardig diploma hebt,
Helemaal niet waar. Zie GSbrder, en ook genoeg andere voorbeelden van mensen die misschien de HAVO hebben afgemaakt, maar INZET tonen en daarom binnenstromen.

quote:
Duidelijk. En meer dan pessimistisch ben je constant op zoek naar excuses om het maar niet te hoeven doen of zien. Natuurlijk, de beste man in kwestie is een studiegenoot van Koos en kent dus het klappen van de zweep van interviewen en filmen. Maar hij doet het toch maar. Naast een hele zooi bijbaantjes, een studie en -zoals gezegd- een jaar offline leven (geen sinecure!). In september komt zijn boek uit, ik ben er reuze benieuwd naar.

Bram, ik snap jou echt niet en kan jou niet peilen. Enerzijds pleit je in elk topic voor beter onderwijs en hekel je de verlaagde eisen en zet je in op mensen die zich onderscheiden op scholen en universiteiten. Snap ik erg goed. Ik vind die "minimale zesjescultuur" ook vervelend. Maar dan wel in DADEN, niet het zesje halen op zich. Ik was zelf ook zo lui als wat, maar werkte ernaast, feestte enorm en ging op bezoek bij mijn ouders.

Echter; als jij je als IETS profileert, dan is het wel die minimale cultuur; ooooh werkgever, ik ga ECHT geen cursus Frans betalen, dat moeten JULLIE doen... neeee, ik ga echt niet voor noppes in het weekend werken.... neeeee ik ga echt niet akkoord met eventuele risico's van dit en dit testmedicijn...

Dat kan ik echt niet met elkaar rijmen.

pi_124898946
Als het beheersen van de Franse taal nodig is binnen het vakgebied waarin ik wil werken dan studeer ik wel op eigen houtje Frans lang voordat ik ga solliciteren. Desgewenst bewijs ik dan via een examen dat ik de taal voldoende beheers indien de werkgever dat wenst. Het is evident dat als ik bijv. voor het bedrijf wil werken wat de Airbus of de Ariane 5 maakt dat ik dan uit mezelf de Franse taal lees, al spreken de meeste Fransen van mijn leeftijd tegenwoordig wel fatsoenlijk Engels (daar wordt nu meer aandacht aan besteed). Ik heb absoluut geen probleem met het leren van een vreemde taal en ik heb ook geen probleem met het investeren in mijzelf, binnen de zeer beperkte financiële mogelijkheden die ik als arme student heb.

quote:
ja, ik begon met bakken op mijn 16e en heb alles gedaan (op zondagen stond ik vaak alleen en betekent het alles doen; deeg draaien, verwerken, afbakken, verkopen, schoonmaken, alles).
Zwaar maar mooi werk wat volgens mij een prima basis legt voor je latere leven (handen uit de mouwen leren steken).

quote:
ik ga ECHT geen cursus Frans betalen, dat moeten JULLIE doen
Dat heb ik niet gezegd, jij gebruikte als voorbeeld dat de werkgever als eis stelt om Frans te leren, ik vulde in dat de werkgever dat dan zou betalen. Het kan dat dat wel zo is, het kan dat het niet zo is. Hoe dan ook, als ik zodoende een mooie baan kan krijgen dan betaal ik ook rustig zelf een cursus. Liever zou ik eigen voor die tijd op eigen houtje de taal beter leren en via een examen bewijzen dat ik die taal voldoende beheers. Het scheelt een hoop kosten en ik kan zelf ook wel een boekje lezen.

quote:
ik ga echt niet voor noppes in het weekend werken....
Welke context? :?

quote:
neeeee ik ga echt niet akkoord met eventuele risico's van dit en dit testmedicijn...
Geen investering is belangrijker dan een investering in je eigen gezondheid. Hoe gezonder ik ben hoe meer ik kan investeren in de toekomst. Zelfs al zijn de risico's beperkt, waarom zou je die risico's nemen wanneer ze niet nodig zijn?
#NoDAPL
  donderdag 4 april 2013 @ 23:17:04 #74
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_124899050
Iemand moet de eerste zijn op wie die medicijnen getest worden, hè ;)?
pi_124899375
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 23:17 schreef GSbrder het volgende:
Iemand moet de eerste zijn op wie die medicijnen getest worden, hè ;)?
En Bram wil alle medisch specialisten wegsaneren met een maximumsalaris van 6000 euro per maand, dus dat wordt een mooi zooitje.

En dan nog spreken van "de zeer beperkte financiële mogelijkheden die ik als arme student heb."

Hij moet zich verrot schamen. Je zal een bijstandsmoedertje met een lam kind zijn en dit lezen. Godverdomme behorend tot de creme de la creme van de samenleving met dikke salarissen in het vooruitzicht en dan nog klagen.

Ik heb als bakker flink goed bijverdiend. Bram kan dat ook, als ie es van zijn luie reet afkomt en een cursus Frans kan je ook betalen met een kleine lening. Als je die baan in de pocket hebt, kan je die in 1 maand makkelijk terugbetalen.

Maar het blijft maar doorgaan met het gezeik en gejammer en het zoeken naar uitvluchten. Exact dat wat Europa de das omdoet. Zeker door jaloerse nietsnutten die hardwerkende zich ontplooiende gasten graag salarisplafonds en dikke belastingschijven willen aansmeren. Alleen maar uit frustratie over het eigen onvermogen.

Mij boeit het niet wat een ander verdient. Bram wel. Die vindt het belangrijker om anderen te korten op hun inkomsten dan ZELF es een stapje harder te lopen. "De arme student". Yeah sure. :r

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')