Daar is het al septemberquote:Op maandag 8 april 2013 20:06 schreef vencodark het volgende:
Ook hier de vraag: waarom begint het schooljaar van Rikki en Wiet in april?
Eind dit seizoen, begin volgend seizoen. Tenzij ze allen een vast contract krijgen, maar dat lijkt me stug; hooguit krijgen alleen Joep Sertons en Cynthia Abma een vast contract aangeboden.quote:Op maandag 8 april 2013 21:10 schreef Koosnaam het volgende:
Weet iemand wanneer de Anton, Bianca, Sjoerd tijdelijk de serie uitmoeten? (flexwet)
Volgend seizoen ofzo?
aah okeej!quote:Op maandag 8 april 2013 21:11 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Eind dit seizoen, begin volgend seizoen. Tenzij ze allen een vast contract krijgen, maar dat lijkt me stug; hooguit krijgen alleen Joep Sertons en Cynthia Abma een vast contract aangeboden.
Rikki, Bing en Nina moeten ook (weer) met de flexwet, als het goed is. Maar ik heb liever dat ze voorgoed gaanquote:Op maandag 8 april 2013 21:17 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
aah okeej!![]()
Voor Sjoerd is een tijdelijke exit nu niet zo moeilijk nee.
Het zal inderdaad wel niet. Maar wat mij betreft krijgen Joep en Cynthia een vast contract! Verdienen ze wel vind ik!
Daar heb ik weinig aan toe te voegen!quote:Op maandag 8 april 2013 21:20 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Rikki, Bing en Nina moeten ook (weer) met de flexwet, als het goed is. Maar ik heb liever dat ze voorgoed gaan
Rikki was leuk, maar vooral sinds ze Bram heeft is het echt een stuk chagrijn gewordenquote:Op maandag 8 april 2013 21:27 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Daar heb ik weinig aan toe te voegen!![]()
Alhoewel ik Rikki, in vergelijking met die andere 2, dan nog niet zo heel vervelend vindt!
Kunnen de schrijvers niet eens met de Flexwet te maken krijgen? En in hun geval permanent, graagquote:Op maandag 8 april 2013 21:31 schreef majahoi het volgende:
Er blijft weinig van die cast meer over door die Flexwet, misschien maar beter ook
Ja, dat wel ja!quote:Op maandag 8 april 2013 21:28 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Rikki was leuk, maar vooral sinds ze Bram heeft is het echt een stuk chagrijn geworden
Het kan er nooit minder van worden nee!quote:Op maandag 8 april 2013 21:31 schreef majahoi het volgende:
Er blijft weinig van die cast meer over door die Flexwet, misschien maar beter ook
De rol wordt tijdelijk overgenomen door Lieke van Lexmond.quote:Op maandag 8 april 2013 21:41 schreef roos85 het volgende:
Gaat Sjors er tijdelijk uit of komt er een vervangende actrice?
*krasssssssssssssquote:Op maandag 8 april 2013 21:51 schreef Frey het volgende:
[..]
De rol wordt tijdelijk overgenomen door Lieke van Lexmond.
Pas maar op!quote:Op maandag 8 april 2013 21:51 schreef Frey het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 april 2013 22:03 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Pas maar op!
Straks komt dan Martine Hafkamp toch nog tijdelijk terug in de serie. Gespeeld door Charlotte Besijn!
quote:Op maandag 8 april 2013 21:51 schreef Frey het volgende:
[..]
quote:Op maandag 8 april 2013 22:03 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Pas maar op!
Straks komt dan Martine Hafkamp toch nog tijdelijk terug in de serie. Gespeeld door Charlotte Besijn!
[..]
Hou op met die enge grappen zeg, straks brengen jullie ze nog op ideeën.quote:Op maandag 8 april 2013 22:03 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Pas maar op!
[..]
Ze zouden beter zulke achterlijke tijdsaanduidingen níet behandelen, want dat is hetzelfde als dat de schrijvers zo nodig ineens de uitzenddatum in de aflevering willen verwerkenquote:Op maandag 8 april 2013 20:12 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Daar is het al septemberWeekenden en vakanties slaan ze namelijk over
Kunnen ze van de Flexwet geen personage maken?quote:Op maandag 8 april 2013 21:31 schreef majahoi het volgende:
Dat doet me denken aan een quote van R.A.F. Proper le Maître, uit 1992:quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ze zouden beter zulke achterlijke tijdsaanduidingen níet behandelen, want dat is hetzelfde als dat de schrijvers zo nodig ineens de uitzenddatum in de aflevering willen verwerken
Maar goed, het is eveneens belachelijk te noemen dat de dialoogschrijvers suggesties kunnen indienen voor de muziek onder een bepaalde scènequote:"Er moeten helemaal geen verwijzingen in zitten naar tijd of plaats. Je moet nooit Amsterdam of Rotterdam of Nederland horen, het moet een abstracte wereld zijn. Dat is mijn theorie, ik denk dat mensen zich beter kunnen verplaatsen in een verhaal als ze die referenties niet hebben. Hoe meer realisme je in zo'n serie verwerkt, hoe meer je dat gaat vergelijken met de rest, en de rest is natuurlijk volkomen bizarre onzin. Het moet een soort roze, suikerzoet drama zijn. Dat is het genre."
Inderdaad. Zoals de geboorte van Nina's baby (dat kaartje online) en kerst, Sinterklaas etc. kunnen ze dan ook beter overslaan.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:43 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Ze zouden beter zulke achterlijke tijdsaanduidingen níet behandelen, want dat is hetzelfde als dat de schrijvers zo nodig ineens de uitzenddatum in de aflevering willen verwerken
Klinkt leuk, maar ik vrees dat superspeurneus Sjek van Houten dan zijn comeback maakt om te onderzoeken wat Freddie Flexwet met het weggebleven personage uitspooktquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:45 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Kunnen ze van de Flexwet geen personage maken?
Freddie Flexwet die eens in de zoveel tijd binnenstapt 'Holladiejee, ik neem je nu mee!' waarna hij met een personage voor 3 maanden wegblijft en deze helemaal gehersenspoeld binnenkomt.
Haha je hebt in ieder geval meer fantasie dan de schrijvers.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:45 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Kunnen ze van de Flexwet geen personage maken?
Freddie Flexwet die eens in de zoveel tijd binnenstapt 'Holladiejee, ik neem je nu mee!' waarna hij met een personage voor 3 maanden wegblijft en deze helemaal gehersenspoeld binnenkomt.
Bronkhorst weer volop in actie.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Eveneens dank je, ik was het ook vergeten.
De verhaallijn (door jou hernoemd tot) 'De Grote Strijd', daarna Dian, Bowien en Huib tegen Ludo. De terugkeer van Michael Theodoor Lammers en Simon Titus Dekker, ik heb eigenlijk meer zin in dit seizoen dan ik in seizoen 7 had.quote:
Toch moet ik zeggen dat seizoen 7 mij zeer aangenaam verrast heeft. Sommige dingen waren nog beter dan ik me kon herinneren, al was ik natuurlijk nog jong. En veel begreep ik ook nog niet, zoals de verhaallijn met Wassenaar. Kende het personage ook totaal.quote:Op woensdag 10 april 2013 00:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
De verhaallijn (door jou hernoemd tot) 'De Grote Strijd', daarna Dian, Bowien en Huib tegen Ludo. De terugkeer van Michael Theodoor Lammers en Simon Titus Dekker, ik heb eigenlijk meer zin in dit seizoen dan ik in seizoen 7 had.
Precies, díe quote had ik ook in gedachtenquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:50 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een quote van R.A.F. Proper le Maître, uit 1992:
[..]
Maar goed, het is eveneens belachelijk te noemen dat de dialoogschrijvers suggesties kunnen indienen voor de muziek onder een bepaalde scène
quote:Het achtste seizoen van Goede Tijden, Slechte Tijden onthult allereerst hoe het verder is gegaan met Suzanne en Daniel. In de cliffhanger van seizoen 7 zag het er immers naar uit dat Suzanne door de depressieve Daniel letterlijk werd meegesleept in diens zelfmoordpoging. Ook dit seizoen zit weer vol romantiek, drama, spanning en verrassende verwikkelingen. Zo heeft Ludo genoeg van het gevaar dat Bowien betekent voor zijn kersverse huwelijk. Hij besluit haar uit de weg te laten ruimen. Linda wordt tot haar ontzetting in Thailand door de douane gearresteerd als blijkt dat ze zonder het te weten drugs bij zich heeft. Verder zien we hoe Julian het Roemeense meisje Alexandra wil redden uit de klauwen van haar misdadige baas door met haar te gaan trouwen; een plan waar Jessica uiteraard niet blij mee is. Het mag duidelijk zijn: dat wordt weer smullen!
Ik hoorde toevallig eergisteren bij het kijken van seizoen 3.quote:Op dinsdag 9 april 2013 16:50 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een quote van R.A.F. Proper le Maître, uit 1992:
[..]
Maar goed, het is eveneens belachelijk te noemen dat de dialoogschrijvers suggesties kunnen indienen voor de muziek onder een bepaalde scène
Bij dit seizoen liggen echt mijn eerste herinneringen!quote:Op woensdag 10 april 2013 17:47 schreef PeterKelder het volgende:
Er is nu ook een beschrijving van seizoen 8:
[..]
In seizoen 1 verhuisden de ouders van Annette naar Groningen, wat ook daadwerkelijk een paar keer werd genoemd. Op een envelop die geadresseerd was aan Reclamebureau Stenders stond als plaatsnaam Rotterdam. Maar verder waren er inderdaad geen verwijzingen naar plaatsen binnen Nederlandquote:Op woensdag 10 april 2013 17:48 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Ik hoorde toevallig eergisteren bij het kijken van seizoen 3.
Dat Martine aan Arnie vroeg, of hij een weekend met haar mee wilde naar Maastricht.![]()
Maar verder hoor je niet vaak plaatsnamen nee. Buiten New York!![]()
De naam Middendam, heb ik geloof ik ook nog niet gehoord!
Inderdaad! Dat van Annet haar ouders weet ik nu ook weer!quote:Op woensdag 10 april 2013 18:01 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
In seizoen 1 verhuisden de ouders van Annette naar Groningen, wat ook daadwerkelijk een paar keer werd genoemd. Op een envelop die geadresseerd was aan Reclamebureau Stenders stond als plaatsnaam Rotterdam. Maar verder waren er inderdaad geen verwijzingen naar plaatsen binnen Nederland
De naam Middendam duikt overigens voor het eerst op in seizoen 6, veelal op enveloppen. In seizoen 3 en 4 was het Alhiek (dat kon ik er uit opmaken) en in seizoen 5 was het Baroum (op een brief aan Jef) en Woondrecht (op een kaart aan Arthur).
Sowieso werd er in de Nederlandse soaps, toen Proper nog de leiding had, weinig verwezen naar plaatsen in Nederland. In Onderweg naar Morgen had gastpersonage Nathalie het vorige week nog over het plan om naar Apeldoorn te verhuizen, en Hilversum werd ook eens genoemd. Maar dat was het dan wel. De plaats waar de serie zich afspeelde was toen ook onbekend overigens, later werd het Ulft en weer later werd het Amsterdam. Bij Goudkust werd er naar mijn weten nooit verwezen naar een plaats in Nederland, wel naar landen als Frankrijk, Amerika en Engeland, en plaatsen als Lausanne, New York of London. Maar dit terzijde natuurlijk
Volgens mij is het hier weleens vaker besproken, jaquote:Op woensdag 10 april 2013 18:11 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Inderdaad! Dat van Annet haar ouders weet ik nu ook weer!![]()
Verder vind ik het wel bijzonder dat je het allemaal zo goed weet.
Al zullen jullie er wat betreft gtst vaker over hebben gesproken.
Yupsquote:Wat betreft Goudkust en Onderweg naar morgen, geloof ik je graag!
Maar dat heb ik nooit gekeken.
Had Rogier Proper daar ook de leiding over?
Ze gebruiken nu wel eindelijk meer interseizoenale verhaallijnen, zoals 'Bronkhorst en dossier Dekker'quote:Op woensdag 10 april 2013 17:47 schreef PeterKelder het volgende:
Er is nu ook een beschrijving van seizoen 8:
[..]
Zo kom je nog eens wat te weten!quote:Op woensdag 10 april 2013 18:19 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
Volgens mij is het hier weleens vaker besproken, ja
[..]
YupsRogier nam midden 1995 (begin seizoen 3) de leiding van Onderweg naar Morgen over van Paul Jan Nelissen, die dat de eerste twee seizoenen had gedaan. Daarnaast nam hij begin 1996 ook de leiding van Goudkust op zich, wat hij samen met Marc Linssen, Marciel Witteman en Olga Madsen bedacht heeft.
Nu moet wel gezegd dat er sindsdien bij alledrie de soaps nog een tweetal hoofdschrijvers actief was, want om dat nou in je eentje te doen...Marciel Witteman en Marc Linssen waren de hoofdschrijvers van ONM, later werd Marc vervangen voor zijn broer Roeland, want Marc nam - samen met Olga Madsen - de taak van hoofdschrijver van Goudkust op zich. Maar uiteindelijk was Rogier wel dé hoofdschrijver
Tot september 1998, want toen werd Doctor Proctor Scripts overgenomen door Endemol (wat het omdoopte tot ScriptStudio).
De eerste twee seizoenen van Goudkust waren, mijn inziens, eigenlijk niets meer dan GTST in een rijker milieu. De personages kon je zo spiegelen aan die uit de beginperiode van GTST, en sommige verhaalijnen kwamen ook erg bekend voor. Seizoen 3 en 4 zijn al stukken beter; de serie heeft zijn eigen identiteit weten te creeëren, met verhaallijnen die haast uit een Amerikaanse soap hadden kunnen komen, en de personages waren ook al veel "sterker" geworden, op een paar na. De sterke basis die het in seizoen 3 en 4 had gekregen, werd in seizoen 5 en (met name) 6 compleet naar de klote geholpen, met stupide wendingen en een overschot aan recasts.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:25 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Zo kom je nog eens wat te weten!![]()
Ik weet dat jij de eerste seizoenen van onderweg naar morgen erg goed vond.
Maar wat is jouw mening over goudkust?
Juist! Jammer dat het dan zo verpest is de laatste 2 seizoenen.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:32 schreef PeterKelder het volgende:
[..]
De eerste twee seizoenen van Goudkust waren, mijn inziens, eigenlijk niets meer dan GTST in een rijker milieu. De personages kon je zo spiegelen aan die uit de beginperiode van GTST, en sommige verhaalijnen kwamen ook erg bekend voor. Seizoen 3 en 4 zijn al stukken beter; de serie heeft zijn eigen identiteit weten te creeëren, met verhaallijnen die haast uit een Amerikaanse soap hadden kunnen komen, en de personages waren ook al veel "sterker" geworden, op een paar na. De sterke basis die het in seizoen 3 en 4 had gekregen, werd in seizoen 5 en (met name) 6 compleet naar de klote geholpen, met stupide wendingen en een overschot aan recasts.
Met andere woorden: het had een sterke derde Nederlandse soap kunnen zijn, als ze vanaf het begin een sterke basis hadden en daar niet aan zouden hebben geknoeid
Maximaal met alle drukte.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:56 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Hoe lang verwacht je over dit seizoen te doen? een weekje of 2?![]()
![]()
Ach ja, Rogier heeft zelf ook gezegd dat-ie Goudkust eigenlijk ook slecht vond uitgewerkt. Voorbeeld wat hij erbij gaf was het strandpaviljoen in de serie, wat dus ook weer een "studiodecor met een paar houten planken" wasquote:Op woensdag 10 april 2013 18:43 schreef Koosnaam het volgende:
[..]
Juist! Jammer dat het dan zo verpest is de laatste 2 seizoenen.![]()
Genoeg bekende namen, die er aan meegedaan en meegewerkt hebben ja!![]()
Zeker als je de scenariolijst ziet! Alhoewel je van een aantal mensen van die lijst ook niet heel erg vrolijk wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |