abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126831075
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:23 schreef QBay het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat voedsel dus wél de oorzaak van acne kan zijn: shit in == shit out. Van veel rommel krijg je veel koolhydraten binnen en weinig vitaminen, dat kan dus wel de oorzaak zijn van acne.
Bij acne is er sprake van een verstoring van het vernieuwen van je huidcellen en je maakt teveel talg aan. Er is iets verstoord en daarom heeft bepaalde voeding bij die personen mogelijk enige invloed. Het is echter nooit dé voornaamste oorzaak. Zie ook http://www.dokterdokter.n(...)un-omstreden-relatie waarin de onderzoeker aangeeft dat voeding 25% aandeel heeft in Acne. Heb je aanleg voor Acne (dat dus niet veroorzaakt wordt door voeding) dán kan voeding een effect op je hebben. Related? Ja, mogelijk. Dé oorzaak? Nee.

Dat jij daar een andere mening over hebt, prima. Maar met alle respect, waarom weet jij het beter dan een dermatoloog?
pi_126832950
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef bear87 het volgende:
Dat jij daar een andere mening over hebt, prima. Maar met alle respect, waarom weet jij het beter dan een dermatoloog?
Een dermatoloog heeft er maar 11 jaar voor gestudeerd en hij heeft een artikeltje of zo gelezen.
Oh, en een mening natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_126836873
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een dermatoloog heeft er maar 11 jaar voor gestudeerd en hij heeft een artikeltje of zo gelezen.
lol
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:22:05 #204
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_126847222
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat een dom figuur dan, 11 jaar studeren terwijl hij beter gewoon een artikel had gelezen en een mening had gevormd :o
  Spellchecker dinsdag 4 juni 2013 @ 13:42:49 #205
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_127399594
lekker even off-topic... waar die crème al niet goed voor is! :D

pi_127455999
Meer vlees en groenten, minder graanproducten en suiker.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:45:15 #207
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_135924729
Ik gebruik al een hele tijd deze zeep omdat je er een superzachte huid van krijgt O+ Maar nu begreep ik ook dat dit erg goed werkt tegen acne, vandaar dat ik het hier even post.

Edit: krijg het plaatje niet goed. Het is clear face cleansing foam van Sebamed.

Zelf bestel ik het altijd bij amazon UK want het is in nederland niet te krijgen voor zover ik weet.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_135928217
Zinkzalf, Sebamed...ik merk er niet zo gek veel van. Maar van Sebamed ken ik alleen de gewone wasgel eigenlijk. Misschien is die clear face dan ook wel iets voor mij!
(Ik gebruik wel eens aspirine-maskertjes, dat gaat erge ontstekingen wel tegen!).
pi_135934705
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:45 schreef kwiwi het volgende:
Ik gebruik al een hele tijd deze zeep omdat je er een superzachte huid van krijgt O+ Maar nu begreep ik ook dat dit erg goed werkt tegen acne, vandaar dat ik het hier even post.

Edit: krijg het plaatje niet goed. Het is clear face cleansing foam van Sebamed.

Zelf bestel ik het altijd bij amazon UK want het is in nederland niet te krijgen voor zover ik weet.
Heb 't ff opgezocht.. Serieus, 38$ voor 150ml? :{
  zondag 26 januari 2014 @ 00:35:45 #210
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_135947931
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:23 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Heb 't ff opgezocht.. Serieus, 38$ voor 150ml? :{
Ik betaal 7 euro ofzo. Amazon.co.uk
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  zondag 26 januari 2014 @ 17:26:06 #211
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_135968960
Een paar minuten per dag met een föhn ligt over je gezicht blazen werkt ook goed ben ik achter gekomen. Ik heb niet echt hele erge acne meer. (wel gehad) Maar als je huid wat onzuiver is en je doet dat 1x per dag heel even, het werkt wel. En verder gewoon goed schoonhouden met ijskoud water.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_135969308
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:26 schreef Atmosphere72 het volgende:
Een paar minuten per dag met een föhn ligt over je gezicht blazen werkt ook goed ben ik achter gekomen. Ik heb niet echt hele erge acne meer. (wel gehad) Maar als je huid wat onzuiver is en je doet dat 1x per dag heel even, het werkt wel. En verder gewoon goed schoonhouden met ijskoud water.
Vooral extreem gaan uitdrogen ja :{
  FOK!Fotograaf zondag 26 januari 2014 @ 18:41:31 #213
145146 Andyy
pi_135971339
Clyndamicine. Geen last meer, alle middeltjes geprobeerd, niks werkte, behalve dat.
Geen bijwerkingen ook
pi_135974186
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 18:41 schreef Andyy het volgende:
Clyndamicine. Geen last meer, alle middeltjes geprobeerd, niks werkte, behalve dat.
Geen bijwerkingen ook
Heb jij ook zo'n dep ding? Ik heb die een tijdje gebruikt, maar het droogde m'n huid heel erg uit. Daar kreeg ik vervolgens weer uitslag van. Zelfde met benzoylperoxide en differin. Ben daarom maar gestopt met al die agressieve middeltjes, ik wil geen rimpels :').

quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 00:35 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik betaal 7 euro ofzo. Amazon.co.uk
Ik wil die ook gaan proberen, er zitten volgens mij geen hele agressieve bestanddelen in. 7 euro is exclusief verzendkosten zeker?
pi_135989222
Al dat spul van Zwitsal is volgens mij goed voor de huid. Ik gebruik gewone baby-wasgel van Zwitsal en helpt ook goed tegen puistjes. 's Morgens en 's Avonds je gezicht wassen met babyzeep.
  maandag 27 januari 2014 @ 00:52:10 #216
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_135993286
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:53 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Ik wil die ook gaan proberen, er zitten volgens mij geen hele agressieve bestanddelen in. 7 euro is exclusief verzendkosten zeker?
Ja klopt, excl.
pi_135993341
Echt een aanrader tegen pukkels: kruidvat eigen merk gezichtsscrub in (mint)? Weet het niet helemaal zeker. Maar het zit in igg in zo'n bruin potje en het is moker goedkoop
  FOK!Fotograaf maandag 27 januari 2014 @ 02:07:29 #218
145146 Andyy
pi_135994550
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 19:53 schreef Evi90 het volgende:

[..]

Heb jij ook zo'n dep ding? Ik heb die een tijdje gebruikt, maar het droogde m'n huid heel erg uit. Daar kreeg ik vervolgens weer uitslag van. Zelfde met benzoylperoxide en differin. Ben daarom maar gestopt met al die agressieve middeltjes, ik wil geen rimpels :').
Nope, gewoon vloeistof, dep ik wel ja :P
Benzoylperoxide gaf mij ook een hele droge huid en werkte ook nog eens niet.
Maar hoe je heb je clyndamicine gehad dan? Voor mij is dit juist het mildste, milder dan Zwitsal
pi_136012484
quote:
6s.gif Op maandag 27 januari 2014 02:07 schreef Andyy het volgende:

[..]

Nope, gewoon vloeistof, dep ik wel ja :P
Benzoylperoxide gaf mij ook een hele droge huid en werkte ook nog eens niet.
Maar hoe je heb je clyndamicine gehad dan? Voor mij is dit juist het mildste, milder dan Zwitsal
Bij mij was de clyndamicine opgelost in alcohol. Het werkte wel goed, maar door de alcohol droogde mijn huid dus heel erg uit.
pi_136012589
Benzoylperoxide...tijdje leek dat wel goed te werken. Duurde wel lang voordat ik echt verschil zag bij plekken zoals mijn kaaklijn en mijn neus. Op korte termijn merk ik wel dat het iets doet voor de gemene ontstekingen, maar verder krijg je er vooral een droge huid van en ik kan het in de zomer niet gebruiken, dan is mijn huid te gevoelig.
Maar ik vind het ook gewoon onhandig, het moet best even drogen als je het op hebt gebracht en ik moet altijd een handdoek op mijn kussen leggen of een oude sloop erom heen tegen de bleek-vlekken.
Ik gebruik(te) de 5% geloof ik.
pi_136013150
Tarwevrij en koolhydraatarm dieet, helpt gegarandeerd. Bij volkeren waar geen granen worden geconsumeerd, komt acne helemaal niet voor.
pi_136013421
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 17:23 schreef Loekie1 het volgende:
Tarwevrij en koolhydraatarm dieet, helpt gegarandeerd. Bij volkeren waar geen granen worden geconsumeerd, komt acne helemaal niet voor.
Als dat bij mij zou werken...maar dat was dus helaas niet zo.
Minder vet eten helpt wel.

Welke volkeren eten er trouwens minder of geen granen?
Bedoel je dan bijv. in aziatische landen? Want daar is de basis rijst denk ik, maar rijst is niet echt koolhydraat arm...
pi_136018090
Kan het niet zo snel vinden, maar het gaat om primitieve volkeren.
In onderstaande links is het wel te vinden.

Van chocolade en varkensvlees krijg je geen puistjes. 'Brood, cornflakes en andere (snel verteerbare) koolhydraten zijn de grote boosdoeners', beweert dermatologe Loren Cordain in 'Acne Vulgaris: A Disease of Western Civilisation'. Deze voedingsmiddelen zetten snel veel suikers vrij in het lichaam, wat voor hogere insulinewaarden zorgt. Zo worden meer mannelijke hormonen geproduceerd, die meer talg afzetten: dé basis voor puistjes. Deze theorie wint aan kracht als je weet dat acne niet voorkomt bij zogenaamd primitieve volkeren die een totaal ander voedingspatroon hebben. Maar liefst 75 tot 95% van de (westerse) 10- tot 18-jarigen heeft ooit te kampen met acne.

http://www.hln.be/hln/nl/(...)cne-door-brood.dhtml
http://acnevrij.be/de-wetenschap-zegt.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12472346

[ Bericht 5% gewijzigd door Loekie1 op 27-01-2014 19:23:21 ]
  woensdag 29 januari 2014 @ 17:18:16 #224
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_136100858
Graag gedaan, was mijn tip haha
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
  zaterdag 1 februari 2014 @ 18:38:34 #225
421479 zayzo
een ijdele puber
pi_136213559
ik heb ook heel erg met mijn acne gezeten dagen lang thuis zitten vanwege schaamte etc.

Wat juist mijn acne nog meer ver ergerde was de combinatie van benzoylperoxide, clindamycine(ofzo) en doxycycline

Nadat ik hiermee gestopt was omdat ik over 5 dagen mijn roa kuur zou krijgen merkte ik dat mijn huid super erg vooruit ging!

Ik zeg niet dat je moet stoppen met deze middelen maar bij mij heeft het juist super goed voor me gezicht gedaan om ermee te stoppen.

Ik kreeg na het stoppen nog wel paar puisten per week en nog wat kleintjes op me neus.
Maar ze waren niet zo groot en veel als toen ik al die middeltjes gebruikte.
Dus besloot ik om te wachten met het nemen van roaccutane , en nog steeds niet genomen heb het recept wel nog dus kan het zo halen.

Ik pak nu 2 a 1 x per week zonnebank. heb dit nu 3 weken gedaan maar merk niet heel erg verschil eigenlijk.

Ik was nu 2 x per dag mijn gezicht s'ochtends en s'avonds met sebamed zeep wastablet (heb ik nu sinds 1 week op aanrader van mijn trainingspartner die vroeger ook erg last had van acne hij is in de 50 jaar).

Ik gebruik dat nu een week en ik kan het iedereen aanraden voelt super fijn aan en is helemaal niet agressief. Het is zeep vrij en heeft de ph 5,5 de zelfde als de huid. Je kan het kopen bij de Etos voor 3,89 en je doet er ong 3 maanden mee dus super goedkoop.

Zijn er andere mensen die Sebamed zeep wastablet hebben gebruikt? ervaringen?
en naast sebamed, gebruik ik ook weleens sudocreme om op een puistje te smeren maar weet eigenlijk ook niet of dit goed is zijn er andere met ervaringen daarmee?

Als mijn huid droog aanvoelt (wat bijna niet meer zo is nadat ik mij niet meer met benzoylperoxide insmeer) smeer ik mij in met cetaphill speciale hydraterende creme voor de acne huis verstopt de poriën niet. Maar moet ik dit elke dag insmeren of niet?

[ Bericht 0% gewijzigd door zayzo op 01-02-2014 18:39:52 (spelfout) ]
een ijdele 19 jarige
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')