abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf vrijdag 17 mei 2013 @ 00:24:22 #181
145146 Andyy
pi_126617487
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:45 schreef Fusions het volgende:
Nouja, dat gaat vaak gepaard met nare bijwerkingen. En het helpt vaak niet, dit werkt altijd.
Bovendien zijn over het algemeen onnatuurlijke producten slecht voor je.
Uhuh.
pi_126621076
Of je kan gewoon naar de dermatoloog.. Binnen 2-3 weken was alles weg bij mij!

Ik slikte dagelijks 2x een pilletje en sochtends/savonds voor het slapen een creme..
pi_126621161
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:52 schreef Fera het volgende:

[..]

Nee, vasten is gezond. :')
Een vast met vruchtensappen en water van bijv. 24 om je systeem mee te reinigen is inderdaad gezond.
Maar je wilt van je puistjes af of niet he..
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_126644583
quote:
1s.gif Op donderdag 16 mei 2013 22:52 schreef Fera het volgende:

[..]

Nee, vasten is gezond. :')
Vasten is inderdaad gezond als je het niet te lang doortrekt.
  † In Memoriam † vrijdag 17 mei 2013 @ 19:55:28 #185
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126645338
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 19:37 schreef kevin_ het volgende:

[..]

Vasten is inderdaad gezond als je het niet te lang doortrekt.
krijg je wel een mooi lijntje :+
  vrijdag 17 mei 2013 @ 20:20:59 #186
317680 GoWithIt
Just like that
pi_126646590
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:49 schreef Rozzje het volgende:

Ik slikte dagelijks 2x een pilletje en sochtends/savonds voor het slapen een creme..
Heb je voor een dermatoloog een doorverwijzing van de huisarts nodig?
Dus. Dat.
pi_126646849
quote:
5s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:20 schreef GoWithIt het volgende:

[..]

Heb je voor een dermatoloog een doorverwijzing van de huisarts nodig?
Ja. Moet binnenkort ook weer want ik krijg weer wat puistjes op me gezicht en ik wil me baby face terug. :@ Je kan wel allerlei zalfjes en weet ik veel wat gebruiken maar als je er echt binnen 3-5 weken vanaf wil moet je naar de dermatoloog gaan! Wel natuurlijk elke dag die 2 zalfjes/pilletjes te nemen..
  vrijdag 17 mei 2013 @ 23:25:43 #188
317680 GoWithIt
Just like that
pi_126658127
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 20:25 schreef Rozzje het volgende:

[..]

Ja. Moet binnenkort ook weer want ik krijg weer wat puistjes op me gezicht en ik wil me baby face terug. :@ Je kan wel allerlei zalfjes en weet ik veel wat gebruiken maar als je er echt binnen 3-5 weken vanaf wil moet je naar de dermatoloog gaan! Wel natuurlijk elke dag die 2 zalfjes/pilletjes te nemen..
Oké, tsja ik heb nu een antibiotica van de huisarts gekregen. Dat gebruik ik nu net drie dagen. Maar ik wil daarna wel graag naar een dermatoloog.
Dus. Dat.
pi_126675752
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 01:29 schreef dahippieunicorn het volgende:
Mijn vriend heeft al ontzettend lang van erge acné. Erg grote bulten, heel vette huid, grote littekens en putten bleven achter. Ontzettend zonde natuurlijk en niets hielp. Heb hem zo veel mogelijk proberen te helpen door het internet af te struinen voor middeltjes. Vanalles geprobeerd, biergist tabletten, slakkencrème, nivea crème noem het maar op. Toevallig dat ik dit las. Hij is nu een week of twee aan het smeren en het resultaat is geweldig. Nu zijn zelfs zijn putjes langzaam aan het dichtgaan!! Heel erg bedankt voor deze tip in ieder geval.
Welk merk gebruikt hij, en hoe smeert hij het er op (snachts laten intrekken/hoe dik)?
pi_126681416
Andere anticonceptiepil wil ook nog wel eens helpen.. Heb nu echt niks meer :D
  † In Memoriam † zaterdag 18 mei 2013 @ 18:06:25 #191
37843 lady-wrb
kortaf
pi_126681832
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 17:53 schreef Playin-g het volgende:
Andere anticonceptiepil wil ook nog wel eens helpen.. Heb nu echt niks meer :D
voor een man? :o
pi_126683609
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 18:06 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

voor een man? :o
Je zou het kunnen proberen, post wel eventjes voor en na foto's please :D
pi_126743905
Ik heb ook nog altijd last van acne, vooral nu ik over gestapt ben op mercilon anticonceptiepil. Was eerder aan de diane, maar wil die zware rommel niet meer slikken. Heb trouwens behalve rode vlekjes, gelukkig geen putten in het gezicht! Soms is mijn acne trouwens opeens best veel en soms heb ik er bijna geen 1. Het verspreidt zich bij mij ook vooral aan de linkerkant van mijn gezicht. Weet iemand waar dit mee te maken kan hebben?

Mijn 'tricks' om die krengen onder controle te houden:
- Gezond eten, want het maakt echt verschil. Véél kruidenthee en water kunnen baten
- Mijd de bekende boosdoeners qua voedsel zoveel mogelijk, met name suiker en slechte vetten maken bij mij veel verschil
- Verzorg je huid zo min mogelijk. Ik ben gestopt met nagcreme en in de ochtend gebruik ik geen facewash meer. Ik gebruik 's avonds facewash voor ik ga slapen als de make-up eraf gaat en smorgens alleen warm water.
- Ik druk mijn puistjes juist wel uit. Heb op studie huidtherapie dit goed leren doen en ik heb hier baat bij
- Ik heb een spulletje genaamd Mario Badescu - drying lotion. Dit helpt echt suuuuper goed om je puistjes uit te drogen. Moet je maar eens googlen voor reviews
- Ook gebruik ik zinkzalf, helpt wel iets hoor :)
- Voor make up: foundation van revlon colorstay. Dekt erg goed, heb ik wel nodig soms. Concealer gebruik ik van dermacolor, is eigenlijk een theathermerk. Zeer goede pigmentatie, dikt echt alles weg. Zo'n stick zou ook een aanrader voor mannen kunnen zijn als je ergens een keer een hele grote hebt.

Nou, dit waren mijn dingen eigenlijk wel. Ik heb eigenlijk voornamelijk hormonale acne en daar valt lastig mee te praten haha :)
pi_126800762
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2013 14:53 schreef Piktussendedeur het volgende:

[..]

Welk merk gebruikt hij, en hoe smeert hij het er op (snachts laten intrekken/hoe dik)?
Hij gebruikt zwitsal en smeert het er 's avonds voor het slapen en 's morgens na het opstaan op. Hoe dik weet ik niet precies. Zelfs als hij het nu een dagje niet smeert blijft zijn huid mooi neutraal, en helemaal niet vettig terwijl dit normaal extreem vet was.
pi_126802662
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:49 schreef Rozzje het volgende:

Dat dus. Ik lees hier allerlei ideeën en 'Kruidvat middeltjes' maar dat is gewoon niet dé aanpak. De dermatologen die ik heb bezocht zijn ook eenduidig wat voeding betreft: Voeding heeft er echt niks mee te maken. Het kan wel invloed hebben, maar als voeding bij jou acne veroorzaakt is er iets anders aan de hand waardoor voedsel bij jou acne veroorzaakt. Bij een 'gezond' persoon zal chocola of wat dan ook geen acne behoren te veroorzaken. Voedsel is dus in beginsel niet de oorzaak, maar een gevolg. Het kan dus best zijn dat als iemand stopt met het eten van X je acne wat afneemt, maar je lost er niks mee op: Eet je daarna weer van X, dan komt het weer terug.

Als je er last van hebt, ga alsjeblieft via de huisarts naar de dermatoloog. Daar krijg je een definitieve oplossing. Neem niet de gevolgen weg, maar de oorzaak.
  dinsdag 21 mei 2013 @ 13:23:48 #196
365231 Fera
Fire & Blood
pi_126807019
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2013 08:55 schreef Fusions het volgende:

[..]

Een vast met vruchtensappen en water van bijv. 24 om je systeem mee te reinigen is inderdaad gezond.
Maar je wilt van je puistjes af of niet he..
Bron?

Het is 't niet waard om mijn metabolisme overhoop te gooien voor een stel puistjes.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  FOK!Fotograaf dinsdag 21 mei 2013 @ 13:39:56 #197
145146 Andyy
pi_126807650
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 11:19 schreef bear87 het volgende:

Dat dus. Ik lees hier allerlei ideeën en 'Kruidvat middeltjes' maar dat is gewoon niet dé aanpak. De dermatologen die ik heb bezocht zijn ook eenduidig wat voeding betreft: Voeding heeft er echt niks mee te maken. Het kan wel invloed hebben, maar als voeding bij jou acne veroorzaakt is er iets anders aan de hand waardoor voedsel bij jou acne veroorzaakt. Bij een 'gezond' persoon zal chocola of wat dan ook geen acne behoren te veroorzaken. Voedsel is dus in beginsel niet de oorzaak, maar een gevolg. Het kan dus best zijn dat als iemand stopt met het eten van X je acne wat afneemt, maar je lost er niks mee op: Eet je daarna weer van X, dan komt het weer terug.

Als je er last van hebt, ga alsjeblieft via de huisarts naar de dermatoloog. Daar krijg je een definitieve oplossing. Neem niet de gevolgen weg, maar de oorzaak.
Voeding kan wellicht een variabele zijn dat geen effect heeft maar een resultaat is van een andere variabele. Zoiets als stress => chocoladeconsumptie => acné, maar mensen merken alleen de middenstap dus krijgt chocolade de schuld er van :D
pi_126827322
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 11:19 schreef bear87 het volgende:

[..]

Voedsel en acne zijn echt wel related, dan heb je gewoon brakke dermatologen bezocht.
pi_126830185
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 20:18 schreef QBay het volgende:

[..]

Voedsel en acne zijn echt wel related, dan heb je gewoon brakke dermatologen bezocht.
Als je goed leest zie je ook dat ik niet zeg dat ze niet related zijn. Echter is dé oorzaak niet voedsel.
pi_126830736
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:13 schreef bear87 het volgende:

[..]

Als je goed leest zie je ook dat ik niet zeg dat ze niet related zijn. Echter is dé oorzaak niet voedsel.
Ik ben van mening dat voedsel dus wél de oorzaak van acne kan zijn: shit in == shit out. Van veel rommel krijg je veel koolhydraten binnen en weinig vitaminen, dat kan dus wel de oorzaak zijn van acne.
pi_126831075
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:23 schreef QBay het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat voedsel dus wél de oorzaak van acne kan zijn: shit in == shit out. Van veel rommel krijg je veel koolhydraten binnen en weinig vitaminen, dat kan dus wel de oorzaak zijn van acne.
Bij acne is er sprake van een verstoring van het vernieuwen van je huidcellen en je maakt teveel talg aan. Er is iets verstoord en daarom heeft bepaalde voeding bij die personen mogelijk enige invloed. Het is echter nooit dé voornaamste oorzaak. Zie ook http://www.dokterdokter.n(...)un-omstreden-relatie waarin de onderzoeker aangeeft dat voeding 25% aandeel heeft in Acne. Heb je aanleg voor Acne (dat dus niet veroorzaakt wordt door voeding) dán kan voeding een effect op je hebben. Related? Ja, mogelijk. Dé oorzaak? Nee.

Dat jij daar een andere mening over hebt, prima. Maar met alle respect, waarom weet jij het beter dan een dermatoloog?
pi_126832950
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 21:29 schreef bear87 het volgende:
Dat jij daar een andere mening over hebt, prima. Maar met alle respect, waarom weet jij het beter dan een dermatoloog?
Een dermatoloog heeft er maar 11 jaar voor gestudeerd en hij heeft een artikeltje of zo gelezen.
Oh, en een mening natuurlijk.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_126836873
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een dermatoloog heeft er maar 11 jaar voor gestudeerd en hij heeft een artikeltje of zo gelezen.
lol
  woensdag 22 mei 2013 @ 10:22:05 #204
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_126847222
quote:
6s.gif Op dinsdag 21 mei 2013 22:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat een dom figuur dan, 11 jaar studeren terwijl hij beter gewoon een artikel had gelezen en een mening had gevormd :o
  Spellchecker dinsdag 4 juni 2013 @ 13:42:49 #205
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_127399594
lekker even off-topic... waar die crème al niet goed voor is! :D

pi_127455999
Meer vlees en groenten, minder graanproducten en suiker.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 12:45:15 #207
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_135924729
Ik gebruik al een hele tijd deze zeep omdat je er een superzachte huid van krijgt O+ Maar nu begreep ik ook dat dit erg goed werkt tegen acne, vandaar dat ik het hier even post.

Edit: krijg het plaatje niet goed. Het is clear face cleansing foam van Sebamed.

Zelf bestel ik het altijd bij amazon UK want het is in nederland niet te krijgen voor zover ik weet.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_135928217
Zinkzalf, Sebamed...ik merk er niet zo gek veel van. Maar van Sebamed ken ik alleen de gewone wasgel eigenlijk. Misschien is die clear face dan ook wel iets voor mij!
(Ik gebruik wel eens aspirine-maskertjes, dat gaat erge ontstekingen wel tegen!).
pi_135934705
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:45 schreef kwiwi het volgende:
Ik gebruik al een hele tijd deze zeep omdat je er een superzachte huid van krijgt O+ Maar nu begreep ik ook dat dit erg goed werkt tegen acne, vandaar dat ik het hier even post.

Edit: krijg het plaatje niet goed. Het is clear face cleansing foam van Sebamed.

Zelf bestel ik het altijd bij amazon UK want het is in nederland niet te krijgen voor zover ik weet.
Heb 't ff opgezocht.. Serieus, 38$ voor 150ml? :{
  zondag 26 januari 2014 @ 00:35:45 #210
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_135947931
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 19:23 schreef BartMcCormick het volgende:

[..]

Heb 't ff opgezocht.. Serieus, 38$ voor 150ml? :{
Ik betaal 7 euro ofzo. Amazon.co.uk
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')