Brands zijn beleid was geweldig volgens de meesten hier een jaar geleden. Het kon niet op. Nu men inziet dat het elftal toch wel heel matig is krijgt Brands ineens kritiek. En terecht, maar veel te laat.
Hebben ze die halve zool al het contract verlengt?
Brands zijn beleid was geweldig volgens de meesten hier een jaar geleden. Het kon niet op. Nu men inziet dat het elftal toch wel heel matig is krijgt Brands ineens kritiek. En terecht, maar veel te laat.
Ik hoop het, anders maken we zelfs nog verlies op hem
Ik zag inderdaad zelfs mensen pleiten voor een contract vor het leven enzo. Dit terwijl iedereen wel kon inzien dat hij niets speciaals had gedaan, wanneer je gewoon een beetje bekijkt wat zijn 'prestaties' dat moesten zijn.
Ik denk dat de directie niet eens inziet dat Brands feitelijk voor een flink deel verantwoordelijk is voor alle misère. Hij heeft immers gedaan wat hem is opgedragen en spelers gekocht en contracten afgesloten. Dat hele idee over het hebben van een netwerk en de mogelijkheden om talenten te ontdekken via contacten, hebben ze niet zo'n boodschap aan.
Hetzelfde geldt natuurlijk voor het halen van Advocaat. Advocaat staat bekend als toptrainer, dus die zou het bij PSV ook moeten kunnen en aan hem ligt het natuurlijk niet.
Ik zag inderdaad zelfs mensen pleiten voor een contract vor het leven enzo. Dit terwijl iedereen wel kon inzien dat hij niets speciaals had gedaan, wanneer je gewoon een beetje bekijkt wat zijn 'prestaties' dat moesten zijn.
Ik kan geen enkele speler bij PSV noemen die onder het beleid van Brands is gekomen en die het geld waard is.
Heb je ook die andere waar hij iemand uit het raam gooit?
Zal even kijken, ik denk het niet maar kijk wel ff Heb nog wel een leuke toen de Stroot jarig was, dit is tevens een van mijn laatste op mijn Puush lijst en Gini was ver daarvoor volgensmij.. Helaas
[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2013 22:54:51 ]
Hij had bij mij wel het eea aan krediet maar een jaar geleden zei ik ook al dat hij als hij een vent was hij samen met Rutten opgestapt was. Zijn elftal, zijn trainer, zijn verantwoordelijkheid.
Had hij een paar fatsoenlijke verdedigers geritseld, dan waren we een paar keer op rij kampioen geworden en had niemand het over zijn eigenaardigheden en wat mindere beslissingen gehad. Dat hij de achterste linie zo hard verwaarloosd heeft is echter zó'n grote steeds maar voortdurende blunder geweest dat het zelfs bij een eventueel kampioenschap dit jaar (geloof er geen fuck van) zijn functioneren overschaduwd en dat hij het ook dan gewoon slecht gedaan heeft.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
Op dinsdag 2 april 2013 23:05 schreef Tallie1982 het volgende: Is het echt alleen maar mogelijk om zo ver af te parkeren als je met eigen vervoer gaat naar de bekerfinale? Of zijn er nog andere mogelijkheden??
Het is tot een bepaald gebied rond de Kuip afgesloten.Tot waar weet ik niet precies, merk je altijd tot je erin loopt.. Je kan ook gewoon in t centrum parkeren en de tram naar t stadion pakken. Die zet je voor de deur af.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Op dinsdag 2 april 2013 23:05 schreef Tallie1982 het volgende: Is het echt alleen maar mogelijk om zo ver af te parkeren als je met eigen vervoer gaat naar de bekerfinale? Of zijn er nog andere mogelijkheden??
Je kunt een gratis parkeerkaart vragen als je de kaartjes zelf ophaalt. Dat is dan een parkeerkaart voor @ Beverwaard en vanuit daar kun je meteen de tram in richting het stadion.
Hij kwam er ten minste mee. Eerder dan de andere topclubs
Toen kon je hem ook niet over het hoofd zien hé, had al interlands achter zijn rug en was dichtbij een transfer naar Twente, Gini was toen ook ongelofelijk dichtbij Twente. Soms hoope je gewoon dat die deal wat later plaats heeft gevonden
Op woensdag 3 april 2013 11:10 schreef mrstylo het volgende: @thijsslegers: Zowel @aad300 als ik werden gisteren op Herdgang aangesproken door man die PSV wil 'helpen' door energiebanen te sturen. Ja, echt waar
Komst Hiljemark verklaard: ‘De verdedigers op ons lijstje waren onhaalbaar’
Met nog zes competitiewedstrijden te gaan is het twijfelachtig of PSV de eerste landstitel sinds 2008 zal gaan pakken, nu de Brabanders een achterstand van drie punten op lijstaanvoerder Ajax hebben opgelopen. Opvallend is dat er in de winter helemaal geen defensieve versterkingen zijn gehaald.
De achterhoede wordt over het algemeen beschouwd als de minste linie van het elftal van trainer Dick Advocaat, die zelf ook meermaals heeft laten doorschemeren dat er wat hem betreft best een verdediger bij had mogen komen in januari. In plaats daarvan werd de selectie van de Eindhovenaren echter aangevuld met Oscar Hiljemark; de Zweedse middenvelder werd in de winterstop overgenomen van IF Elfsborg.
Technisch manager Marcel Brands legt uit dat de clubleiding van PSV niet de financiële mogelijkheden had om aan de wensen van Advocaat te voldoen. Dat Hiljemark wél gehaald kon worden, komt omdat het grootste gedeelte van het bedrag dat voor hem betaald wordt pas na dit seizoen hoeft te worden overgemaakt. “De verdedigers op ons lijstje waren financieel onhaalbaar”, vertelt Brands aan het Algemeen Dagblad. “Ook zo’n verdediger is geen garantie voor een titel”, voegt de beleidsbepaler daar nog aan toe.
Geen geld was het probleem dus. Maar die laatste zin.. Natuurlijk is het geen garantie, duh. Het had de kansen op een kampioenschap echter wel met zo'n 75% verhoogd. Wanneer is er nou eindelijk iemand die dat gewoon toegeeft? Altijd maar zijn straatje schoonvegen, terwijl iedereen daar gewoon doorheen prikt. Rot toch op.
Geen geld was het probleem dus. Maar die laatste zin.. Natuurlijk is het geen garantie, duh. Het had de kansen op een kampioenschap echter wel met zo'n 75% verhoogd. Wanneer is er nou eindelijk iemand die dat gewoon toegeeft? Altijd maar zijn straatje schoonvegen, terwijl iedereen daar gewoon doorheen prikt. Rot toch op.
Dat verklaart nog steeds niet waarom ze hiljemark hebben gehaald. Die jongen voegt namelijk helemaal niets toe.
PSV was de eerste team die heel graag in Jupiler League wilde spelen, maar we staan nu te laag. Dus we zullen buiten de boot vallen. Alles lijkt fout te gaan.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
Overschatte verdediger is dat zeg. Zou wel passen.
Inderdaad.
quote:
Op woensdag 3 april 2013 11:32 schreef mrstylo het volgende: PSV was de eerste team die heel graag in Jupiler League wilde spelen, maar we staan nu te laag. Dus we zullen buiten de boot vallen. Alles lijkt fout te gaan.
Sowieso afwachten of dat allemaal wel zo handig is. Als je het zoals in Spanje doet dan kan een Pieters geen ritme meer opdoen bij Jong PSV.
Op woensdag 3 april 2013 13:14 schreef Caland het volgende: De rechtsback van het Nederlands elftal was afgelopen zomer nog gratis op te pikken. Sterker nog, hij is zelfs aangeboden bij PSV.
Brands was veel te druk met smsjes sturen naar Narsingh.
Op woensdag 3 april 2013 13:14 schreef Caland het volgende: De rechtsback van het Nederlands elftal was afgelopen zomer nog gratis op te pikken. Sterker nog, hij is zelfs aangeboden bij PSV.
Brands zal gedacht hebben dat het wel niks zou zijn als ie gratis aangeboden werd. Waarschijnlijk als ie voor 5 miljoen zou zijn aangeboden dat ie hem wel had genomen.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
Bron? Nooit gehoord namelijk Ben wel benieuwd er naar.
Daryl Janmaat is bij Feyenoord bezig aan een sterk seizoen. De rechtsback was binnen enkele weken international bij Oranje en lijkt de concurrentiestrijd met Ricardo van Rhijn te hebben gewonnen. Janmaat maakte afgelopen zomer transfervrij de overstap van SC Heerenveen naar Feyenoord.
Donderdag sprak VI-redacteur Taco van den Velde op VI Radio over de stormachtige ontwikkeling van de Feyenoord-verdediger. ‘Janmaat heeft natuurlijk een enorme ontwikkeling gemaakt. Ik sprak laatst nog met scouts dat PSV ook nog heeft geïnformeerd naar Janmaat, maar hier uiteindelijk van af zagen. Daardoor is hij van Heerenveen naar Feyenoord gegaan, maar ik denk dat ze zich daar ook wel eens achter de oren krabben van wat ze hebben laten lopen’, aldus Van den Velde.
I see, mooi kut dan. Enige transfer van Feyenoord die ik graag bij PSV had willen zien. Goede speler is dat.
Niet om te trollen, maar van onze aanwinsten zouden Pelle en Mathijsen bij jullie ook in de basis staan. Alleen Immers, Verhoek en Vormer zouden banken...
Niet om te trollen, maar van onze aanwinsten zouden Pelle en Mathijsen bij jullie ook in de basis staan. Alleen Immers, Verhoek en Vormer zouden banken...
Pelle lijkt me zo'n speler die het bij 1 club goed doet, bakte er nooit wat van bij andere clubs. Dus dat risico zou ik niet nemen, met Matavz heb je ook iemand die ooit zoveel goals in de Eredivisie heeft gemaakt. Mathijsen ben ik ook niet zo kapot van, zou er wel in staan maar liever niet onder die transfervoorwaarden naar PSV
Pelle lijkt me zo'n speler die het bij 1 club goed doet, bakte er nooit wat van bij andere clubs. Dus dat risico zou ik niet nemen, met Matavz heb je ook iemand die ooit zoveel goals in de Eredivisie heeft gemaakt. Mathijsen ben ik ook niet zo kapot van, zou er wel in staan maar liever niet onder die transfervoorwaarden naar PSV
Klopt, maar naar jullie huidige selectie kijkend en hun huidige vorm zouden ze beiden wel spelen. Het contract voor Mathijsen bij ons is inderdaad wel wat overdreven...
What the fuck. PSV gewoon met Tyton op doel (Poolse keeper EK 2012), Zanka (aanvoerder Kopenhagen CL 2011-2012), Pieters (normaal gesproken vaste Oranje international) etc.
Alleen Pieters schijnt een redelijke pot gespeeld te hebben. Triest om te zien hoe gasten als Zanka niet eens het niveau van Jong PSV aankunnen. Overigens verbaasd het me dat dit een pot was tussen de nummer 7 en 9:')
What the fuck. PSV gewoon met Tyton op doel (Poolse keeper EK 2012), Zanka (aanvoerder Kopenhagen CL 2011-2012), Pieters (normaal gesproken vaste Oranje international) etc.
Alleen Pieters schijnt een redelijke pot gespeeld te hebben. Triest om te zien hoe gasten als Zanka niet eens het niveau van Jong PSV aankunnen. Overigens verbaasd het me dat dit een pot was tussen de nummer 7 en 9:')
Die Zanka speelde 2 jaar geleden tegen Messi en nu speelt ie tegen jochies van 17
Op woensdag 3 april 2013 16:44 schreef j0rdiiii het volgende: Dit jaar staan de jeugspelers Jeffrey Neral en Laros Duarte op de lijst om van Sparta de overstap naar PSV te maken.
VI meldt ook dat PSV interesse heeft in Rewan Amin van Heerenveen en Abdelhak Nouri van Ajax.
Zolang hij maar niet te vroeg naar het buitenland vertrekt zal het wel goed komen met hem.
mwah, die jonge jongens uit België zijn via Ajax ook aardig terecht gekomen
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
mwah, die jonge jongens uit België zijn via Ajax ook aardig terecht gekomen
Maar dan ga je tenminste naar een land en club die ook daadwerkelijk gericht is op het opleiden van spelers. Niet naar een Engeland waar je talent 50 bent die dat jaar instroomt en hopelijk geluk heeft door te breken.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
Maar dan ga je tenminste naar een land en club die ook daadwerkelijk gericht is op het opleiden van spelers. Niet naar een Engeland waar je talent 50 bent die dat jaar instroomt en hopelijk geluk heeft door te breken.
het was dan ook maar een grapje
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
dat leek me bij die niet nodig, hij was zo duidelijk
Ik had ergens gelezen dat Ajax hem pas op zijn 17e een contract wil aanbieden, in plaats van op zijn 16e. Verder zou ik het ook niet weten nee.
Niet pas echt op zijn 17e, aankomende winterstop of daarna en dan tekent hij een contract dat 1 juli 2014 ingaat. Schijnt allemaal voordelen te hebben voor Ajax, zie; http://ajax1.nl/archief/a(...)ace-om-jeugdspelers/
Kan toch niet ontkennen dat ik als PSV'er jaloers ben op hoe ze de zaakjes in Amsterdam geregeld hebben. Wat mij betreft flikkeren ze Brands en die paar rotte appels in de selectie eruit en gaan we eens investeren in de jeugd. Het heeft ze daar ook geen windeieren gelegd.
Op woensdag 3 april 2013 19:43 schreef Draxler het volgende: Kan toch niet ontkennen dat ik als PSV'er jaloers ben op hoe ze de zaakjes in Amsterdam geregeld hebben. Wat mij betreft flikkeren ze Brands en die paar rotte appels in de selectie eruit en gaan we eens investeren in de jeugd. Het heeft ze daar ook geen windeieren gelegd.
Het gaat gewoon bij elke club fout zodra ze besluiten met geld te gaan smijten. Is Ajax en Feyenoord ook al overkomen. Brands is daarvoor verantwoordelijk geweest en die zou ik er gewoon uittrappen inderdaad.
Maar sowieso lijkt me in de huidige tijden het meest verstandigst om vooral met je jeugd te gaan werken ja.
Brands over kritiek Advocaat over gebrek aan versterkingen
In het Algemeen Dagblad reageerde Marcel Brands vandaag op de kritiek van Dick Advocaat van afgelopen weekend over het gebrek aan versterkingen afgelopen zomer en winter. "In de zomer kon alleen geld voor vertrekkende spelers worden geherinvesteerd, daar is Luciano Narsingh voor gehaald. In de winter kon er ook niet veel. Ja, we hebben Oscar Hiljemark gehaald, maar het grootste deel van die transfersom betalen we pas na het seizoen. We zijn nog altijd bezig om onze begroting op orde te krijgen, dat proces wilden we niet vertragen. De verdedigers op ons lijstje waren financieel onhaalbaar. Ook zo’n verdediger is geen garantie voor een titel."
Brands schept weer een hoop duidelijkheid Ik hoop dat iedereen het begrijpt nu
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Brands schept weer een hoop duidelijkheid Ik hoop dat iedereen het begrijpt nu [ afbeelding ]
Hij maakt weer eens duidelijk totaal geen visie te hebben. Hij kan beter zijn mond houden want hij maakt zichzelf alleen maar belachelijk door dingen in de media te melden, kraamt alleen maar onzin uit.
Op woensdag 3 april 2013 19:43 schreef Draxler het volgende: Kan toch niet ontkennen dat ik als PSV'er jaloers ben op hoe ze de zaakjes in Amsterdam geregeld hebben. Wat mij betreft flikkeren ze Brands en die paar rotte appels in de selectie eruit en gaan we eens investeren in de jeugd. Het heeft ze daar ook geen windeieren gelegd.
Wat een onzin, omdat het nu dit seizoen wisselvallig gaat? PSV heeft met dit beleid ook hele succesvolle jaren gehad. Daarbij; als we een redelijke verdediging hadden waren we in Maart zo ongeveer al kampioen geweest.
Wat een onzin, omdat het nu dit seizoen wisselvallig gaat? PSV heeft met dit beleid ook hele succesvolle jaren gehad. Daarbij; als we een redelijke verdediging hadden waren we in Maart zo ongeveer al kampioen geweest.
Leuke troll
Leuk plaatje kwam ik tegen
[ Bericht 6% gewijzigd door stoeltafel op 04-04-2013 10:09:57 ]
Dat gerucht gaat al 2 jaar, en daarnaast wat Chase zegt is ook nog eens. Reteduur. Al blijft het natuurlijk wrang om zo'n held eventueel bij zo'n club te zien spelen mocht het gebeuren. Kunnen ze beter voor iemand als Cillessen gaan oid.
Leuk plaatje, het klopt ook gewoon. Verdediging is gewoon ruk. Onze aanval+middenveld is echter wel minstens een keer zo goed als de nummer 2 (Feyenoord of Ajax), maarja als de balans niet goed is
Op donderdag 4 april 2013 12:58 schreef Doublepain het volgende: Zijn status "een van de beste keepers die de Eredivisie gekend heeft" gaat hiermee langzaam weg, net als Kezman bijvoorbeeld terug zou komen.
Dat valt wel mee hoor. Een Kluivert is ook niet minder goed door zijn periode bij PSV. Daar moet je doorheen kunnen kijken vind ik.
Op donderdag 4 april 2013 15:59 schreef tja77 het volgende: 0 houden vind ik niet zo heel belangrijk, zolang je maar meer scoort dan je tegenstander. 0-0 kost je ook gewoon 2 punten.
Maar getuigt in ieder geval van een stabiele verdediging en daar ontbreekt het momenteel toch echt aan.
Maar getuigt in ieder geval van een stabiele verdediging en daar ontbreekt het momenteel toch echt aan.
Stabiele verdediging zal het in deze samenstelling toch nooit worden, gewoon een kwestie van gebrek aan kwaliteit. De 0 houden zal dus betekenen dat de aanval van de tegenstander gefaalt heeft, en niet de verdediging van PSV die exelleert.
Dat beleid is alleen wat minder als je in plaats van Alex en Farfan een Marcelo en Matavz haalt.
Dat gerucht gaat al 2 jaar, en daarnaast wat Chase zegt is ook nog eens. Reteduur. Al blijft het natuurlijk wrang om zo'n held eventueel bij zo'n club te zien spelen mocht het gebeuren. Kunnen ze beter voor iemand als Cillessen gaan oid.
Stabiele verdediging zal het in deze samenstelling toch nooit worden, gewoon een kwestie van gebrek aan kwaliteit. De 0 houden zal dus betekenen dat de aanval van de tegenstander gefaalt heeft, en niet de verdediging van PSV die exelleert.
Ben ik het niet mee eens, een team dat goed draait moet ook de verdediging boven z'n normale kunnen laten spelen, de PSV-verdediging is kwalitatief matig maar als het ook nog eens aan zelfvertrouwen ontbreekt dan heb je er bijna niets meer aan. Zelfs deze PSV-verdediging moet tegen Roda en Heerenveen de 0 kunnen houden naar mijn mening.
Dat beleid is alleen wat minder als je in plaats van Alex en Farfan een Marcelo en Matavz haalt.
[..]
Ik denk dat Vermeer straks weggaat.
Precies, maar dat is ook mijn punt natuurlijk. Als het goed gaat dan juicht iedereen mee en nu gaat het een periode wat minder en dan moeten we maar van onze 'filosofie' afstappen.
Minder kwaliteit voor meer geld. Lijkt mij ook niet echt heel wenselijk.
Alex en Farfan waren ook wel 2 belachelijk goede spelers die voor een fooitje opgehaald zijn. Alex kon dan weliswaar alleen met de hulp van Chelsea gehaald worden, maar goed. Wat een helden waren dat.
Precies, maar dat is ook mijn punt natuurlijk. Als het goed gaat dan juicht iedereen mee en nu gaat het een periode wat minder en dan moeten we maar van onze 'filosofie' afstappen.
Het is in de hedendaagse voetballerij bijna niet meer mogelijk om de oude filosofie van PSV te handhaven. Nogmaals, PSV is altijd een koopclub geweest en daar is niets mis mee. Echter kunnen de clubs waar PSV de spelers vandaan haalt tegenwoordig ook vragen wat ze willen. Ze schromen niet om 6 a 7 miljoen Euro voor een speler te vragen. Dit was vroeger veel minder. En omdat bij PSV de jeugd (nog) niet doorstroomt moet PSV wel diep in de buidel tasten om maar enigszins wat kwaliteit binnen te hengelen. Echter staat die kwaliteit vaak niet in verhouding met de prijs die men op tafel legt. Daarom zou het voor PSV geen verkeerde gedachte zijn om het beleid om te gaan gooien.
Je moet je afvragen of zoiets nog wel haalbaar is. Je scouting en netwerk moet dan perfect zijn, de afgelopen jaren is wel gebleken dat het werkelijk waar dramatisch is.
Ben ik het niet mee eens, een team dat goed draait moet ook de verdediging boven z'n normale kunnen laten spelen, de PSV-verdediging is kwalitatief matig maar als het ook nog eens aan zelfvertrouwen ontbreekt dan heb je er bijna niets meer aan. Zelfs deze PSV-verdediging moet tegen Roda en Heerenveen de 0 kunnen houden naar mijn mening.
Je zegt het zelf al, boven z'n normale kunnen laten spelen. De spelers zijn in de basis gewoon niet goed genoeg. Ze kunnen het gewoon niet, en dat staat los van zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen zal wel een positieve uitwerking hebben, maar het blijft een fc knudde verdediging. Tegen Heerenveen de 0 houden? Juist Heerenveen heeft wel individuele aanvallende kwaliteit, en scoort redelijk makkelijk.
Je zegt het zelf al, boven z'n normale kunnen laten spelen. De spelers zijn in de basis gewoon niet goed genoeg. Ze kunnen het gewoon niet, en dat staat los van zelfvertrouwen. Zelfvertrouwen zal wel een positieve uitwerking hebben, maar het blijft een fc knudde verdediging. Tegen Heerenveen de 0 houden? Juist Heerenveen heeft wel individuele aanvallende kwaliteit, en scoort redelijk makkelijk.
Uiteraard boven de normale kunnen kunnen spelen, dat zie je bij de Ajax-verdediging die echt niet veel beter is, elke week ze helemaal de grond in praten en uitfluiten zal ook niet helpen.
Uiteraard boven de normale kunnen kunnen spelen, dat zie je bij de Ajax-verdediging die echt niet veel beter is, elke week ze helemaal de grond in praten en uitfluiten zal ook niet helpen.
Ajax speelt zich beter onder de druk vandaan en kan sowieso beter opbouwen. Dat betekent vaak dus ook dat je zelf defensief minder in de problemen komt ook omdat je dus vaker zelf balbezit hebt. Verdedigen is zoveel meer dan alleen de bal maar tegenhouden.
De verdediging van Ajax is geen wereldtop maar zeker wel veel beter dan PSV. Zitten niet voor niets ook allemaal bij hun nationale elftal.
Marcelo, Derijck, Bouma, Zanka, Manolev enzovoort is allemaal niveau PEC en VVV.
Ajax speelt zich beter onder de druk vandaan en kan sowieso beter opbouwen. Dat betekent vaak dus ook dat je zelf defensief minder in de problemen komt ook omdat je dus vaker zelf balbezit hebt. Verdedigen is zoveel meer dan alleen de bal maar tegenhouden.
Ajax speelt als team beter maar de echt verdedigende kwaliteiten hebben ze ook niet, onder druk komen ze al gauw in de problemen, dit kunnen ze compenseren door strijdlust en gebruik te maken van de sterke punten van hun verdedigers die jij benoemt (neem alleen al een dravertje als Blind die nog geen bal kan tegenhouden maar opkomend sterker is). Ook de PSV-verdediging zal sterke punten hebben, desnoods alleen tegenhouden maar dat betwijfel ik, het achteruit spelen wat Advocaat vaak doet bij een voorsprong zal hun echt niet helpen.
Ajax speelt als team beter maar de echt verdedigende kwaliteiten hebben ze ook niet, onder druk komen ze al gauw in de problemen, dit kunnen ze compenseren door strijdlust en gebruik te maken van de sterke punten van hun verdedigers die jij benoemt (neem alleen al een dravertje als Blind die nog geen bal kan tegenhouden maar opkomend sterker is). Ook de PSV-verdediging zal sterke punten hebben, desnoods alleen tegenhouden maar dat betwijfel ik, het achteruit spelen wat Advocaat vaak doet bij een voorsprong zal hun echt niet helpen.
Blind een dravertje noemen, dan heb je er in mijn ogen niet veel van begrepen. Blind is juist in de passing heel erg sterk.
De verdediging van Ajax is geen wereldtop maar zeker wel veel beter dan PSV. Zitten niet voor niets ook allemaal bij hun nationale elftal.
Marcelo, Derijck, Bouma, Zanka, Manolev enzovoort is allemaal niveau PEC en VVV.
Ik denk niet dat het veel zegt of ze bij hun nationale elftal zitten, het zegt wel iets over hun vorm, maar niet per se over hun capaciteiten in vergelijking met andere verdedigers zo zeer.
Ajax verdediging is dus echt wel een stuk beter hè. Moisander, Alderweireld, van Rhijn, PSV zou er stukken beter voor hebben gestaan met hun in de gelederen. Je mag geen kritiek uiten op voetbalmiljonairs die week in week uit falen, en duidelijk niet doen waarvoor ze betaald worden?
Ajax verdediging is dus echt wel een stuk beter hè. Moisander, Alderweireld, van Rhijn, PSV zou er stukken beter voor hebben gestaan met hun in de gelederen. Je mag geen kritiek uiten op voetbalmiljonairs die week in week uit falen, en duidelijk niet doen waarvoor ze betaald worden?
Ik vraag me af of die het bij PSV zoveel beter zouden doen, zoals gezegd, ook een kwestie van zelfvertrouwen. Uiteraard mag je kritiek hebben, maar nogmaals we kunnen nog steeds kampioen worden, uitfluiten en helemaal de grond in praten gaat echt niet helpen.
Op donderdag 4 april 2013 16:39 schreef DeParo het volgende: neem alleen al een dravertje als Blind die nog geen bal kan tegenhouden maar opkomend sterker is
Moet je er alleen wel bij vermelden dat op Kaka na hij dit seizoen wel alles tegenhoudt.
Ik denk niet dat het veel zegt of ze bij hun nationale elftal zitten, het zegt wel iets over hun vorm, maar niet per se over hun capaciteiten in vergelijking met andere verdedigers zo zeer.
Ik vind Blind een dravertje, in de opbouw wat sterker, verdedigend uiterst zwak.
Ik vind eerlijk gezegd Willems meer een dravertje dan Blind. Blind is juist minder een draver omdat hij de snelheid mist en itt Willems wel overzicht heeft.
Ik vraag me af of die het bij PSV zoveel beter zouden doen, zoals gezegd, ook een kwestie van zelfvertrouwen. Uiteraard mag je kritiek hebben, maar nogmaals we kunnen nog steeds kampioen worden, uitfluiten en helemaal de grond in praten gaat echt niet helpen.
Je denkt dat ze meelezen? De grond in praten? Ik zeg gewoon wat ik zie en wat ik ervan vind. Als ze daar niet tegen kunnen, dan hebben ze een verkeerd vak gekozen. Je mag toch van een prof verwachten, dat hij tegen kritiek kan?
Ik vind eerlijk gezegd Willems meer een dravertje dan Blind. Blind is juist minder een draver omdat hij de snelheid mist en itt Willems wel overzicht heeft.
Willems weet anders verdedigend nog wel eens een bal tegen te houden maar ik ben het wel met je eens dat Willems het overzicht af en toe mist en een goede afronding, snelheid valt wel mee, volgens mij dan.
Angel Di Maria zette eens aan en Blind lag gelijk 3 meter achter
Zolang het alleen tegen de echte wereldtop gebeurd maak ik mij daar ook weer niet zo druk over. Maar goed, zijn snelheid zal altijd een puntje blijven. Echter is hij positioneel zo sterk verbeterd dat hij daar ook steeds minder problemen mee heeft.
Dient wel gezegd te worden dat Manolev nu tien keer beter zou zijn dan wat Hutchinson laat zien.
[..]
Willems weet anders verdedigend nog wel eens een bal tegen te houden maar ik ben het wel met je eens dat Willems het overzicht af en toe mist en een goede afronding, snelheid valt wel mee, volgens mij dan.
Willems weet alleen nooit wat er in zijn rug gebeurt, die jongen leert tot nu toe nog niet echt van zijn fouten. Qua schieten doet Willems mij aan Boerrigter denken. Alles de tribune in. Qua dribbels deed hij het op het begin leuk maar de meeste spelers hebben zijn trucje nu ook wel door. Ik hoop voor jullie dat hij nog veel beter gaat worden maar ik heb daar mijn twijfels bij.
Je denkt dat ze meelezen? De grond in praten? Ik zeg gewoon wat ik zie en wat ik ervan vind. Als ze daar niet tegen kunnen, dan hebben ze een verkeerd vak gekozen. Je mag toch van een prof verwachten, dat hij tegen kritiek kan?
Je hoeft je niet direct aangesproken te voelen, maar wat er overal wordt geroepen krijgen ze echt wel mee ja, en het gaat er niet om dat kritiek niet zou mogen het gaat er om hoe je een team weer aan de praat krijgt, je kan ze een miljoen geven, ze blijven toch mensen en er zijn maar weinig die goed reageren op telkens de grond in te worden geboord.
Wat van der Gijp deed met Manolev bvb, week in week uit, en hoe dat werd opgepikt en uitvergroot ging veel te ver in mijn ogen.
Willems weet alleen nooit wat er in zijn rug gebeurt, die jongen leert tot nu toe nog niet echt van zijn fouten. Qua schieten doet Willems mij aan Boerrigter denken. Alles de tribune in. Qua dribbels deed hij het op het begin leuk maar de meeste spelers hebben zijn trucje nu ook wel door. Ik hoop voor jullie dat hij nog veel beter gaat worden maar ik heb daar mijn twijfels bij.
Hij is net 19 geworden, verdedigend staat hij prima zijn mannetje een van de weinige stabiele factoren wat dat betreft (opkomende aspecten niet benoemd), ik ben ervan overtuigd wanneer daar op getraind wordt dat hij dat beter kan en anders dient PSV alleen gebruik te maken van zijn verdedigende kwaliteiten waarin hij meer uitblinkt dan de centrale verdedigers en rechtsback .
Hij is net 19 geworden, verdedigend staat hij prima zijn mannetje een van de weinige stabiele factoren wat dat betreft (opkomende aspecten niet benoemd), ik ben ervan overtuigd wanneer daar op getraind wordt dat hij dat beter kan en anders dient PSV alleen gebruik te maken van zijn verdedigende kwaliteiten waarin hij meer uitblinkt dan de centrale verdedigers en rechtsback .
Ik hoop het voor je, maar vaak is inzicht nog maar moeilijk bij te leren. Maar goed, voor het niveau PSV is hij op dit moment voldoende.
Mogelijk, maar onder druk komt hij gewoon ernstig te kort, grote reden voor twijfel bij Ajax om zijn contract te verlengen.
Totaal geen grote reden. Ajax weet namelijk ook dat bij 85% van de wedstrijden in de Eredivisie en beker Blind meer op de helft van de tegenstander staat en vrij weinig echt onder druk staat.
En wat betreft EL/CL, daar was Blind dit seizoen één van de weinige die elke wedstrijd een sterkhouder was en ruim voldoende speelde.
Het heeft er meer mee te maken dat Boilesen, Koppers en Dijks er ook nog zijn.
Totaal geen grote reden. Ajax weet namelijk ook dat bij 85% van de wedstrijden in de Eredivisie en beker Blind meer op de helft van de tegenstander staat en vrij weinig echt onder druk staat.
En wat betreft EL/CL, daar was Blind dit seizoen één van de weinige die elke wedstrijd een sterkhouder was en ruim voldoende speelde.
Het heeft er meer mee te maken dat Boilesen, Koppers en Dijks er ook nog zijn.
Moh het speelde anders best een grote rol vermoedelijk. Ajax heeft niet voor niets lang de boot afgehouden met zijn zaakwaarnemer en ook Frank de Boer had grote twijfels.
Ik weet niet waarom er over Blind gediscussieerd wordt in het PSV topic, maar Blind is inderdaad een meer dan prima verdediger. Eén groot probleem: Hij kan niet rennen. Ik denk dat hij er door een gemiddelde D-junior eruit gesprind wordt. Zeker met Ajax dat toch opkomende backs wil zien is dat een probleem dat op een gegeven moment gewoon geaccepteerd is. En daarbij kun je afvragen in hoeverre dat op voetbaltechnische gronden gebeurd is.
Wat Willems betreft, zit hij momenteel niet in het ideale team om zich te ontwikkelen. Maar je kunt hem zijn talent niet ontkennen. Hij heeft alle jeugd-teams van Oranje doorlopen, en ging feitelijk sinds zijn 17e de competitie aan met de eerste keus op links voor het Nederlands Elftal en won deze. En ik zie hem dat in de toekomst ook wel doen.
Verder kunnen mensen het wel hebben over het blind naar voren rennen, maar laten we eerlijk wezen, het is niet dat je achterin geweldige backup hebt. Je moet die bal gewoon uit bij de verdedigende linie weg hebben. Manolev bewees eerder al dat dat gewoon de betere strategie is op het moment. Druk naar voren, dan kom je verdedigend minder snel in de problemen.
Op donderdag 4 april 2013 17:05 schreef Kenju het volgende: Ik weet niet waarom er over Blind gediscussieerd wordt in het PSV topic, maar Blind is inderdaad een meer dan prima verdediger. Eén groot probleem: Hij kan niet rennen. Ik denk dat hij er door een gemiddelde D-junior eruit gesprind wordt. Zeker met Ajax dat toch opkomende backs wil zien is dat een probleem dat op een gegeven moment gewoon geaccepteerd is. En daarbij kun je afvragen in hoeverre dat op voetbaltechnische gronden gebeurd is.
Wat Willems betreft, zit hij momenteel niet in het ideale team om zich te ontwikkelen. Maar je kunt hem zijn talent niet ontkennen. Hij heeft alle jeugd-teams van Oranje doorlopen, en ging feitelijk sinds zijn 17e de competitie aan met de eerste keus op links voor het Nederlands Elftal en won deze. En ik zie hem dat in de toekomst ook wel doen.
Verder kunnen mensen het wel hebben over het blind naar voren rennen, maar laten we eerlijk wezen, het is niet dat je achterin geweldige backup hebt. Je moet die bal gewoon uit bij de verdedigende linie weg hebben. Manolev bewees eerder al dat dat gewoon de betere strategie is op het moment. Druk naar voren, dan kom je verdedigend minder snel in de problemen.
Daarnaast kan Blind niet verdedigen in de zin van een tegenstander tegenhouden. Opbouwend is hij wel sterk. Ironisch genoeg kon Manolev niet goed opkomen, behalve toen Lazovic nog bij PSV speelde, en was hij verdedigend weer iets beter. Dat blijft toch opmerkelijk.
Tja, je moet ze ophalen voordat ze 15/16 zijn, want dan komt Ajax.
Net zoals PSV met Berghuis en van der Moot. Overigens is het lijstje nieuwe spelers bij Ajax dit jaar vrij karig, waren er vorig jaar veel meer rond deze tijd.
Net zoals PSV met Berghuis en van der Moot. Overigens is het lijstje nieuwe spelers bij Ajax dit jaar vrij karig, waren er vorig jaar veel meer rond deze tijd.
Berghuis is eigen jeugd. Zijn pa heeft nog bij PSV gespeeld. Van der Moot was een briljante aankoop. Groot talent.
Hij komt waarschijnlijk uitleggen dat we dit als een overgangsjaar moeten zien, dat we dit jaar helemaal geen kampioen hoeven te worden en dat alle strategieën zijn gericht op kampioen worden in het seizoen dat begint na het eeuwfeest.
Henk ten Cate, die donderdag werd aangesteld als nieuwe coach van Sparta Rotterdam, is ook onder de indruk van wat hij heeft gezien van Locadia. Toch waarschuwt hij de jeugdinternational: "Locadia is een technisch sterke spits met gevoel voor de positie en scorend vermogen", zegt Ten Cate in gesprek met NUsport. "Wel moet hij vaker gaan spelen om zijn ontwikkeling niet te laten stagneren. En hij moet werken aan zijn te hoge eigendunk."
Op vrijdag 5 april 2013 12:07 schreef Dj_Day-V het volgende: Henk ten Cate, die donderdag werd aangesteld als nieuwe coach van Sparta Rotterdam, is ook onder de indruk van wat hij heeft gezien van Locadia. Toch waarschuwt hij de jeugdinternational: "Locadia is een technisch sterke spits met gevoel voor de positie en scorend vermogen", zegt Ten Cate in gesprek met NUsport. "Wel moet hij vaker gaan spelen om zijn ontwikkeling niet te laten stagneren. En hij moet werken aan zijn te hoge eigendunk."
Zelfde geldt voor Feyenoord met Pelle. Zonder Pelle is het meteen niks.
Dat bedoelde ik er juist mee
Die Koeman moet zijn grote muil eens houden, hij staat nu ook al voor lul met zijn plan B.. De media maakt hem veel groter dan ie is, volgensmij krijgt hij echt een stijve plassertje als er weer een journalist hem ophemelt
Brighton & Hove Albion deed enkele vergeefse pogingen voor Virgil van Dijk, maar boekt misschien wél succes in Eindhoven. De Engelse club, die zesde staat in de Championship en de Premier League wil bereiken, hoopt Jetro Willems te kunnen verleiden tot een vroeg avontuur overzees. Willems zal op termijn waarschijnlijk de concurrentiestrijd verliezen van Erik Pieters, maar kan zichzelf wel verrijken met een transfer. (Daily Star)
Op vrijdag 5 april 2013 14:06 schreef tompsv18 het volgende: Alweer een speler die veel te vroeg naar het buitenland is gegaan. Ze komen allemaal op hangende pootjes terug naar Nederland.
Tsja, hebben wel wat zakken met geld op de bank gestort.
Die Koeman moet zijn grote muil eens houden, hij staat nu ook al voor lul met zijn plan B.. De media maakt hem veel groter dan ie is, volgensmij krijgt hij echt een stijve plassertje als er weer een journalist hem ophemelt
Koeman doet het gewoon goed. Hij staat hoog met een flutelftal. Vorig jaar ook al hoog met een elftal dat zelfs nog slechter was.
Koeman doet het gewoon goed. Hij staat hoog met een flutelftal. Vorig jaar ook al hoog met een elftal dat zelfs nog slechter was.
Zo'n flutelftal is het niet gezien de talenten. Verder heeft hij twee keer het geluk gehad met Pelle en Guidetti. Feyenoord doet het inderdaad goed, maar laten we niet vergeten dat ik veel grotere mate PSV het slecht doet. Dat het verschil zo klein is, is niet goed van Feyenoord, maar slecht van PSV.
quote:
Depay lijkt basisplaats te verliezen aan Matavz, Lens op links (PSV Netwerk) 5 april 2013 Op de vraag of Dick Advocaat nog wijzigingen gaat doorvoeren ten opzichte van Roda JC, bleef de coach op de vlakte tijdens de persconferentie. “Misschien wel ja”, antwoordde de hoofdtrainer. Afgaande op de trainingen lijkt Memphis Depay zijn basisplaats te gaan verliezen aan Tim Matavz. Depay kon afgelopen weekend niet overtuigen. Jeremain Lens verhuist in dat geval naar de linkerflank, waar hij ook bij Oranje enkele maanden speelde.
Advocaat gaat dus weer kunstelen omdat hij het vertrouwen is kwijtgeraakt in zijn eigen systeem. Hij kiest hierbij niet voor eigen aangepaste inzichten, maar voor die van Van Gaal. De man heeft totaal geen ruggengraat. Ik moet sowieso nog zien hoe het met Matavz in het centrum gaat uitpakken zonder aanvoer van zowel Lens als Wijnaldum die beiden naar binnen trekken. Zet ze toch gewoon in een 4-4-2. Lens met Locadia uiteraard.
Zet ze toch gewoon in een 4-4-2. Lens met Locadia uiteraard.
Zou zomaar kunnen dat Zanka in een simpele 4-4-2 ook beter rendeert.
Locadia en Lens voor de aanval, en Mertens op links, Stroot, Toiboy en Bommel, waarbij je Bommel misschien naar achteren houd.
Tegen Ajax zou ik Mertens eruit laten, Stroot op links en Hutch in de controle. Brenet rechtsback (in welke mate hij ook niet zou voldoen, veel minder dan Hutch zal hij niet zijn. Ik heb ook het idee dat Advocaat wanneer het op Brenet aankomt hem mentaal ook te jong vind (teveel een middelbare schooljongen) en daarom de boot af houd als het op hem aan komt. Vind ik persoonlijk geen reden.
Sommige trainers zijn ook niet meer te verbeteren. Advocaat vind zichzelf een toptrainer omdat hij een keer een Europese prijs heeft gewonnen met een Russische club waar hij oneindig budget had. Dat is echter een simpele kijk. De zwakheden die hij als bondscoach liet zijn tijdens het EK2004 zie je nu ook weer terug.
Op vrijdag 5 april 2013 17:57 schreef Ad_Infinitum het volgende: Heeft die Ten Cate met zijn hoofd weer bij iemand in de reet gezeten? Locadia betichten van arrogantie. Hoe fuckin' gestoord ben je dan.
Wat is het toch eigenlijk een kansloze rukker.
Het is wat. Misschien weet hij meer dan jij. Verder was hij trouwens gewoon positief, jankebal die je bent.
Op vrijdag 5 april 2013 18:19 schreef j0rdiiii het volgende: hoelang moet dit bij psv nog duren trouwens? voordat die brands wat bedreigingen binnen krijgt enzo
De meeste ontkennen het probleem nog steeds. Gewoon de trainer de schuld blijven geven.
Op vrijdag 5 april 2013 18:26 schreef tompsv18 het volgende: Je kan Brands er wel uitgooien, maar wie haal je dan als vervanger? Zo gemakkelijk lijkt me dat niet.
Dus omdat je je daar zorgen om maakt moet deze faler maar blijven?
Op vrijdag 5 april 2013 18:26 schreef tompsv18 het volgende: Je kan Brands er wel uitgooien, maar wie haal je dan als vervanger? Zo gemakkelijk lijkt me dat niet.
Dick Advocaat. Kan hij eindelijk de spelers halen die hij wil.
Op vrijdag 5 april 2013 17:57 schreef Ad_Infinitum het volgende: Heeft die Ten Cate met zijn hoofd weer bij iemand in de reet gezeten? Locadia betichten van arrogantie. Hoe fuckin' gestoord ben je dan.
Zou ik ook niet erg vinden als hij dat PSV zou doen. Ik vind het sowieso wel jammer dat de banden met Chelsea er niet meer zijn.
Je hoopt natuurlijk dan op een Alex scenario, maar daarvoor is PSV helemaal niet meer interessant. Die spelers van dat kaliber kunnen ze ook bij clubs uit de Primera Division en Bundesliga stallen.
Je hoopt natuurlijk dan op een Alex scenario, maar daarvoor is PSV helemaal niet meer interessant. Die spelers van dat kaliber kunnen ze ook bij clubs uit de Primera Division en Bundesliga stallen.
Daarom moet PSV ook weer eens de CL halen, dan wordt het vanzelf interessanter. Bij een Nederlandse club heb je als jong talent toch eerder een basisplaats dan bij clubs uit de Primera Division en de Bundesliga.
Het lijkt me wel handig om over opvolgers na te denken voordat je er iemand uitgooit.
Ronald Waterreus
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende: Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-) Mag hij Messi bedienen :D
Neejoh, die wil algemeen directeur worden. Technisch directeur is te laag voor hem
Oh ja en hij met Sanders samen lijkt me ook niet zo geslaagd.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende: Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-) Mag hij Messi bedienen :D
Daarom moet PSV ook weer eens de CL halen, dan wordt het vanzelf interessanter. Bij een Nederlandse club heb je als jong talent toch eerder een basisplaats dan bij clubs uit de Primera Division en de Bundesliga.
Zelfs dan betwijfel ik het. En kijk bijvoorbeeld maar eens naar De Bruyne en Courtois. Hebben beide gewoon een basisplek bij de teams waar ze zijn uitgeleend.
Zelfs dan betwijfel ik het. En kijk bijvoorbeeld maar eens naar De Bruyne en Courtois. Hebben beide gewoon een basisplek bij de teams waar ze zijn uitgeleend.
Dan heb je het ook meteen over de toppers. Een speler als Kalas zou een absolute versterking zijn voor PSV. Van dat soort types hebben ze er vast wel meer rondlopen daar.
Dan heb je het ook meteen over de toppers. Een speler als Kalas zou een absolute versterking zijn voor PSV. Van dat soort types hebben ze er vast wel meer rondlopen daar.
Maar een Kalas zal toch ook wel zelf te scouten/op te leiden zijn? Daar heb je toch geen Chelsea voor nodig?
Maar een Kalas zal toch ook wel zelf te scouten/op te leiden zijn? Daar heb je toch geen Chelsea voor nodig?
Mwaa. Als dat zo was zouden er meer spelers met zijn kwaliteiten rondlopen. In die categorie verdedigers zijn er maar weinig in Nederland. Alleen Vitesse en Feyenoord hebben echt goede verdedigers.
Mwaa. Als dat zo was zouden er meer spelers met zijn kwaliteiten rondlopen. In die categorie verdedigers zijn er maar weinig in Nederland. Alleen Vitesse en Feyenoord hebben echt goede verdedigers.
Hoewel Moisander in het begin veel fouten maakte bij Ajax, zou ook hij van enorm toegevoegde waarde voor het centrum van PSV zijn.
Er worden vaak grappen gemaakt over de scouting van PSV, waar ik zelf ook wel eens aan meedoe. Alleen t gekke is, de scouting van PSV is zo verkeerd nog niet. Veel (goede) spelers/verdedigers zijn in een vroeg stadium bekend en/of benaderd bij PSV, zelfs momenteel. Alleen er wordt vaak verder niks mee gedaan of te lang gewacht. En dit heeft vnml met Brands te maken. Van de zomer een nieuwe goede scout aangetrokken met veel contacten in zuid-amerika/europa, waar hij zelf ook vnml zit. PSV probeert al jaren die scout van oa Groningen (Grads Fuhler) over te nemen, wat tot nog toe niet lukt.
Het heeft ook te maken met de voorkeur van het scouten van 'jong nederlands talent'.
PSV probeert al jaren die scout van oa Groningen (Grads Fuhler) over te nemen, wat tot nog toe niet lukt.
Die teert op 3 leuke ontdekkingen maar die heeft tegenwoordig flink wat misperen gemaakt en het schijnt dat hij zelf niet vies is van een centje in zijn eigen zak te steken.
Die teert op 3 leuke ontdekkingen maar die heeft tegenwoordig flink wat misperen gemaakt en het schijnt dat hij zelf niet vies is van een centje in zijn eigen zak te steken.
Klopt. Die Texeira is ook door hem gescout volgens mij. Maar dat is dan nog een redelijk kosteloos foutje
Bruma is ook weer zo makkelijk, en wat ik ervan meekrijg ook niet echt bijzonder, ik snap dat het lastig is een goede verdediger te halen maar denk evenmin dat Bruma de oplossing zal zijn.
Dick Advcoaat is er niet blij mee dat buitenstaanders zich in de media uitlaten over PSV-talenten Memphis Depay en Jürgen Locadia. Ronald Koeman noemde Depay arrogant, Kenneth Perez zei zelfs te vermoeden dat de aanvaller 'knettergek' is. De tijdelijke Sparta-coach Henk ten Cate liet op de website van NUsport optekenen dat Locadia moet werken aan zijn te hoge eigendunk.
'Het lijkt me beter dat iedereen zich met zijn eigen club bemoeit', zegt Advocaat in AD Sportwereld. 'Ten Cate is een tijdje weggeweest uit Nederland, dat blijkt wel. Als je niet weet hoe het zit, moet je ook niets zeggen. Locadia is juist iemand die keihard werkt. Van eigendunk is geen sprake.'
Advocaat heeft geen moeite met de gedragsdeskundigen die sinds kort actief zijn bij PSV. 'Ze lopen niemand in de weg en we praten af en toe wat. Het zijn mensen die totaal niet op de voorgrond treden. Dat is bij Oranje wel eens anders geweest. Daar stonden die types, bij een andere bondscoach dan ik, binnen een week in de krant.'
Op zaterdag 6 april 2013 13:33 schreef Sloggi het volgende: Pijnlijk om te zien hoe Advocaat zich aan het indekken is voor het mislopen van het kampioenschap. De ware aard komt naar boven.
Ja, echt super pijnlijk. Ik heb een top 3 pijnlijke momentjes aller tijden opgesteld. De persconferentie met Advocaat en het Eichmann-proces delen de koppositie.
Ja, echt super pijnlijk. Ik heb een top 3 pijnlijke momentjes aller tijden opgesteld. De persconferentie met Advocaat en het Eichmann-proces delen de koppositie.
Jij vindt het normaal dat de hoofdtrainer zijn toch al onzekere verdediging in de beslissende fase van de competitie volledig afbrandt?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2013 13:59:51 ]
Jij vindt het normaal dat de hoofdtrainer zijn toch al onzekere verdediging in de beslissende fase van de competitie volledig afbrandt?
Volledig afbrandt?
Hij zegt gewoon wat jij ziet, wat ik zie en wat eigenlijk iedereen al wist. Die verdediging is gewoon niet goed genoeg. Dan geeft hij als tweede argument dat hij met de top heeft gewerkt en hij ziet gewoon dat deze jongens niet de top gaan halen, waar PSV wel een topclub wil zijn. Ten slotte geeft hij aan dat hij zeker niet zegt dat ze geen kampioen meer kunnen worden, letterlijk: de komende wedstrijden winnen is gewoon kampioen.
Niks afbranden, gewoon zeggen wat iedereen weet. Zelfs Marcelo en Derijck.
Dickie kan moeilijk zeggen dat hij een stabiele verdediging heeft waarop hij kan vertrouwen . Of dat ze gewoon even uit vorm zijn . Dick zegt gewoon wat iedereen denkt, en gelijk heeft hij.
Op zaterdag 6 april 2013 14:15 schreef elby1988 het volgende: Dickie kan moeilijk zeggen dat hij een stabiele verdediging heeft waarop hij kan vertrouwen . Of dat ze gewoon even uit vorm zijn . Dick zegt gewoon wat iedereen denkt, en gelijk heeft hij.
Dus als een journalist vraagt "Dick, wat vond je van de verdediging vandaag?" en Dick antwoordt met "Geen commentaar/houden we intern/niks op te zeggen." dan is ie geloofwaardiger dan dat hij eerlijk zegt dat deze jongens niet beter kunnen dan ze nu laten zien en dat dat in wedstrijden punten kost, maar dat ze nog altijd gewoon kans maken op het kampioenschap?
Nee, dan heeft een persconferentie wel meerwaarde, stel je voor dat trainers hun visies op wedstrijden en spelers gaan uiten. Zou me dat alle grenzen te buiten gaan.
Ach, ik begrijp hem wel. Week in week uit worden er fouten gemaakt. Daarnaast zit de media er ook flink op en krijgt hij er dagelijks vragen over van het ED.
Dus als een journalist vraagt "Dick, wat vond je van de verdediging vandaag?" en Dick antwoordt met "Geen commentaar/houden we intern/niks op te zeggen." dan is ie geloofwaardiger dan dat hij eerlijk zegt dat deze jongens niet beter kunnen dan ze nu laten zien en dat dat in wedstrijden punten kost, maar dat ze nog altijd gewoon kans maken op het kampioenschap?
Nee, dan heeft een persconferentie wel meerwaarde, stel je voor dat trainers hun visies op wedstrijden en spelers gaan uiten. Zou me dat alle grenzen te buiten gaan.
Wat de meeste verdedigers van PSV op dit moment niet hebben, is zelfvertrouwen. Een goed voorbeeld is Been/Beenhakker bij mijn club. Week in, week uit werd er door beiden constant in de media gereageerd dat het bijvoorbeeld 'nog maar een jeugdelftal was' dat 'gewoon niet beter kan'. Dit kwam zo vaak voorbij, dat de spelers er waarschijnlijk zelf in zijn gaan geloven. Toen al het negatieve gezeur eindelijk was verdwenen en plaats maakte voor positiviteit, ging het ook gelijk een stuk beter.
Neem de spelers in bescherming, geef ze vertrouwen en lul desnoods kunde aan een pedaalemmer, dit heeft geen enkele waarde.
Wat de meeste verdedigers van PSV op dit moment niet hebben, is zelfvertrouwen. Een goed voorbeeld is Been/Beenhakker bij mijn club. Week in, week uit werd er door beiden constant in de media gereageerd dat het bijvoorbeeld 'nog maar een jeugdelftal was' dat 'gewoon niet beter kan'. Dit kwam zo vaak voorbij, dat de spelers er waarschijnlijk zelf in zijn gaan geloven. Toen al het negatieve gezeur eindelijk was verdwenen en plaats maakte voor positiviteit, ging het ook gelijk een stuk beter.
Neem de spelers in bescherming, geef ze vertrouwen en lul desnoods kunde aan een pedaalemmer, dit heeft geen enkele waarde.
En dat haal je uit een persconferentie? Wie zegt dat Dick dezelfde handelswijze heeft als jouw voorbeelden? Misschien heeft hij dat wel met enige regelmaat met ze besproken op de trainingen, wie zal het zeggen.
Ik vind het een pluspunt als een trainer de persconferenties gebruikt om gewoon zijn mening te ventileren en duidelijk aangeeft niets van de negativiteit te willen weten omdat de titelrace nog altijd in volle gang is. Van die aanvallers die in hun eentje de wedstrijd beslissen en dan naderhand zeggen "dat het niet om henzelf gaat, maar in dienst van het team spelen en gezamenlijk de overwinning binnen slepen, bla bla" Zaaddodende interviews, doe mij maar oprechte kerels als Dickie.
Hij zegt gewoon wat jij ziet, wat ik zie en wat eigenlijk iedereen al wist. Die verdediging is gewoon niet goed genoeg. Dan geeft hij als tweede argument dat hij met de top heeft gewerkt en hij ziet gewoon dat deze jongens niet de top gaan halen, waar PSV wel een topclub wil zijn. Ten slotte geeft hij aan dat hij zeker niet zegt dat ze geen kampioen meer kunnen worden, letterlijk: de komende wedstrijden winnen is gewoon kampioen.
Niks afbranden, gewoon zeggen wat iedereen weet. Zelfs Marcelo en Derijck.
Ik denk dat ze veel beter kunnen (niet dat ze veel beter zijn!), maar dat Advocaat geen trainer is die spelers boven zichzelf laat uitstijgen.
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2013 14:34:42 ]