abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124819799
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:08 schreef Pulver het volgende:

[..]

Ik zie het als een onnatuurlijke afwijking inderdaad.
Nou daar gaat dit topic toch niet over?
Kun je net zo goed gaan schrijven dat je boos bent dat de bus niet op tijd reed. Boeiend!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_124819878
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 23:40 schreef Pulver het volgende:
@ Taurus:
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, daarvoor mijn dank.

@Meike26;
En in veel Arabische landen gelden weer andere normen.
Maar gelukkig mogen sinds vandaag vrouwen daar fietsen....wel alleen op het strand hé, en onder begeleiding van een man......

Lame toch niet lachen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_124820032
Goed nieuws voor de vrijheid van vereniging
Peter R is my hero
  woensdag 3 april 2013 @ 00:24:00 #154
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_124820087
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:14 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Nou daar gaat dit topic toch niet over?
Kun je net zo goed gaan schrijven dat je boos bent dat de bus niet op tijd reed. Boeiend!
Ik ga niet met de bus.
Waarom zou ik met de bus gaan?
EEN EGOÏST IS IEMAND DIE NIET AAN MIJ DENKT!
pi_124820153
Pedofilie is een geaardheid net zoals heteroseksualiteit, homoseksualiteit en biseksualiteit. Je kunt zoiets niet een ziekte 'vinden'. Homoseksualiteit is ook geen ziekte ookal is het niet natuurlijk. Pedofilie is niet iets waar je vanaf kan komen of wat je op kan lopen.
Peter R is my hero
pi_124820260
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:26 schreef Hont1 het volgende:
Pedofilie is een geaardheid net zoals heteroseksualiteit, homoseksualiteit en biseksualiteit. Je kunt zoiets niet een ziekte 'vinden'. Homoseksualiteit is ook geen ziekte ookal is het niet natuurlijk. Pedofilie is niet iets waar je vanaf kan komen of wat je op kan lopen.
Je kan het wel 'oplopen' door een hersenbeschadiging schijnt. Althans zo stond in zo'n boek van neurobioloog Dick Swaab.
pi_124820365
quote:
17s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:29 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kan het wel 'oplopen' door een hersenbeschadiging schijnt. Althans zo stond in zo'n boek van neurobioloog Dick Swaab.
Dus door een hersenbeschadiging verdwijnt je hetero geaardheid en wordt je pedofiel?
Lijkt me hoogstens dat die gevoelens er bijkomen door beschadiging oid. Wat je dan biseksueel zou maken.
Peter R is my hero
  woensdag 3 april 2013 @ 00:34:08 #158
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124820390
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:33 schreef Hont1 het volgende:

[..]

Dus door een hersenbeschadiging verdwijnt je hetero geaardheid en wordt je pedofiel?
Lijkt me hoogstens dat die gevoelens er bijkomen door beschadiging oid. Wat je dan biseksueel zou maken.
Er zijn wel vreemdere dingen gebeurd na een hersenbeschadiging. Alles is mogelijk als dat bij je gebeurd.
pi_124820460
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:01 schreef BabeWatcher het volgende:
Geaardheid is geen misdrijf. Gek genoeg zijn de mensen die hier kritische commentaren geven niet blij als elders op de wereld mensen om hun geaardheid veroordeeld worden. Dan is het ineens barbaars.
Zolang er niet misbruikt wordt is er niks verkeerd, dat geldt voor alle geaardheden.
Ja ho, het gaat hier niet om veroordeling van een geaardheid alleen natuurlijk. Het gaat ook om de ideeen die ze hebben en promoten. Je kan ook pedo zijn zonder dat je vindt dat wetten moeten worden aangepast ten aanzien van seks met kinderen.
pi_124820564
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:37 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja ho, het gaat hier niet om veroordeling van een geaardheid alleen natuurlijk. Het gaat ook om de ideeen die ze hebben en promoten. Je kan ook pedo zijn zonder dat je vindt dat wetten moeten worden aangepast ten aanzien van seks met kinderen.
Stichting Martijn pleit voor andere wetten maar zeggen ook dat je niet de wetten moet verbreken zolang ze er zijn.
Peter R is my hero
pi_124820630
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:41 schreef Hont1 het volgende:

[..]

Stichting Martijn pleit voor andere wetten maar zeggen ook dat je niet de wetten moet verbreken zolang ze er zijn.
Dat mag ook. En het klopt dat ze niks aan hun geaardheid kunnen doen, maar de ideeen valt ze wel aan te rekenen en als mensen daar kritiek op hebben lijkt me dat niet misplaatst, hoeveel homo's er ook elders op de wereld worden veroordeeld om hun geaarheid. Dat staat daar compleet los van.
pi_124820730
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:44 schreef -Strawberry- het volgende:
En het klopt dat ze niks aan hun geaardheid kunnen doen, maar de ideeen valt ze wel aan te rekenen en als mensen daar kritiek op hebben lijkt
Dat zeker. Maar als mensen exclusief op kinderen vallen is het lastig om te leren leven zonder sex. Dus wat je kan doen is die seksuele behoefte vervangen door iets anders.
Maar goed, ik ben geen psycholoog
Peter R is my hero
  woensdag 3 april 2013 @ 01:14:25 #163
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_124821251
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:44 schreef Hyperdude het volgende:
D66 .
Nooit principieel als het op principes aankomt. :')

Goedele ^O^ en Ad vd. Berg (Martijn)

Toch wat minder de enge boeman dan ik me had voorgesteld om eerlijk te zijn...
pi_124824023
Hij heeft zn kop niet mee.

Ik zie er wel een geslaagd carnavalsmasker in.
pi_124824079
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:56 schreef NomanIW het volgende:
Hij heeft zn kop niet mee.

Ik zie er wel een geslaagd carnavalsmasker in.
Typische reactie:

Hmmz :( carnavalsVERENIGING Grrmbb :( :( pedoVERENINGING!! :( :( :( Arhhgtgrm VERBIEDENVERBIEDENVERBIEDEN!!! :( :( :( :(
  Redactie Frontpage woensdag 3 april 2013 @ 08:59:59 #166
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_124824084
Want laten we alles verbieden waar we het niet mee eens zijn :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_124824139
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:59 schreef JeMoeder het volgende:
Want laten we alles verbieden waar we het niet mee eens zijn :')
Ben je tegen? DAN BEN JE EEN PEDOFIEL!! :( :(

aldus driekwart van Nederland
pi_124824215
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat dus...
pi_124824224
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:37 schreef -Strawberry- het volgende:

Ja ho, het gaat hier niet om veroordeling van een geaardheid alleen natuurlijk. Het gaat ook om de ideeen die ze hebben en promoten.
Er is niets mis met ideeën hebben. Laat ze maar pleiten voor legaliseren van pedofilie. Dat krijgt nooit een meerderheid in onze maatschappij. En in een maatschappij waar het wel een meerderheid zou krijgen wordt het kennelijk niet als probleem ervaren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124824227
Een moeilijke, deze.

Op zich is het een illusie te denken dat je met een verbod groepjes pedo's die al circlejerkend bijeenkomen op zoldertjes tegenhoudt.

Aan de andere kant profileert Nederland zich wel als een land dat het kauwen van plantenblaadjes WEL en het propageren van pedofilie NIET verbiedt.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124824244
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:07 schreef DS4 het volgende:
En in een maatschappij waar het wel een meerderheid zou krijgen wordt het kennelijk niet als probleem ervaren.
Dan heb je wel een extreem fundamentalistische historisch bijzonder pijnlijke en in mijn ogen zwaar immorele opvatting van "democratie"... ;(
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124824360
quote:
13s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dan heb je wel een extreem fundamentalistische historisch bijzonder pijnlijke en in mijn ogen zwaar immorele opvatting van "democratie"... ;(
Want?
pi_124824409
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:14 schreef NomanIW het volgende:

[..]

Want?
- Zodra de meerderheid A vindt, is het goed?
- De minderheid die B vindt, moet zijn bek houden want de meerderheid vindt A?
- Als de meerderheid van het volk stemt voor vergassing van een bepaalde bevolkingsgroep is het dan opeens goed?
- Kinderen mogen niet stemmen, maar zijn wel het directe slachtoffer in dit specifieke voorbeeld. Daarmee een non-sequitur, zeker voor een jurist als DS4

Redactie Frontpage woensdag 3 april 2013 @ 09:20:15 #174
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_124824453
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Inderdaad, er zijn toch meer Henk en Ingrids dan ik verwacht had.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_124824488
Ik vind dat je een vereniging niet zomaar moet verbieden. Ik ben er steeds voorstander van geweest dat Martijn niet verboden zou worden, omdat je de leden als individu moet beoordelen op hun gedrag. De motivatie van het hof vind ik echter vreemd, want als je vaststelt dat de activiteiten van Martijn een ernstige aantasting van het rechtsstelse zijn, moet je tot een verbod overgaan. Dat de maatschappij weerbaar genoeg is, is dan geen argument.
pi_124824506
Overal ter wereld worden pedofielen hun kloten er af gesneden en onthoofd, in meer geciviliseerde landen levenslang opgesloten dan wel chemisch gecastreerd.
Maar hier in Nederland mag je gewoon een pedofielenvereniging beginnen, geen rechter die dit zal verbieden terwijl seks met kinderen wel strafbaar is.

Onder de noemer het is geen verstoring van de samenleving right, zien de ouders en slachtoffers van die honden dat ook zo??????

Laf kutland :r :r :r
pi_124824529
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:08 schreef El_Matador het volgende:
Een moeilijke, deze.

Op zich is het een illusie te denken dat je met een verbod groepjes pedo's die al circlejerkend bijeenkomen op zoldertjes tegenhoudt.

Aan de andere kant profileert Nederland zich wel als een land dat het kauwen van plantenblaadjes WEL en het propageren van pedofilie NIET verbiedt.
Het propageren van het kauwen van plantenblaadjes mag dan weer wel.
pi_124824555
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:23 schreef Aldo-MC het volgende:
Overal ter wereld worden pedofielen hun kloten er af gesneden en onthoofd, in meer geciviliseerde landen levenslang opgesloten dan wel chemisch gecastreerd.
Maar hier in Nederland mag je gewoon een pedofielenvereniging beginnen, geen rechter die dit zal verbieden terwijl seks met kinderen wel strafbaar is.

Onder de noemer het is geen verstoring van de samenleving right, zien de ouders en slachtoffers van die honden dat ook zo??????

Weer eentje die het totaal niet snapt.
  Redactie Frontpage woensdag 3 april 2013 @ 09:26:07 #179
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_124824557
quote:

Laten we alles dan maar verbieden waar we een hekel aan hebben. Oh wacht, iedereen heeft wel ergens een hekel aan, alles wordt verboden. Welkom in Sharialand.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_124824577
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 20:57 schreef TweeGrolsch het volgende:
Pleiten voor het legaliseren van iets wat (terecht) illegaal is, mag wat mij betreft nooit verboden worden.

Dat haalt zo'n beetje het basisprincipe van de vrijheid van meningsuiting onderuit.
Perfect verwoord.
pi_124824579
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 00:26 schreef Hont1 het volgende:
Pedofilie (de naam zegt het eigenlijk al) is geen seksuele geaardheid, maar een afwijking. Seksualiteit is iets tussen (seksueel) volwassen, wilsbekwame mensen. De geaardheid houdt in dat iemand valt op mensen van het andere (hetero) of hetzelfde (homo) geslacht, of beide (bi).

Pedofilie richt zich op kinderen, die seksueel niet wilsbekwaam zijn. Er is geen basis van gelijkwaardigheid. Een mannelijke pedo kan zowel vallen op jongetjes als op meisjes; of beide. De pedo is niet aangetrokken tot kinderen vanwege hun (secundaire) geslachtskenmerken, maar juist het ontbreken daarvan.

Overigens is homoseksualiteit natuurlijk; het komt ook in het dierenrijk volop voor.
pi_124824603
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Weer eentje die het totaal niet snapt.
Oh ik begrijp het prima.
Was net op tv een moeder van een kind van 6 dat misbruikt is schijnbaar tot tips van die Martijn en zijn kankermatties. Via die site om precies te zijn.
Ga jij maar uitleggen aan die mensen dat zo'n pedofielenvereniging een prima initiatief is ok. :)
pi_124824613
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:27 schreef Boldface het volgende:

[..]

Pedofilie (de naam zegt het eigenlijk al) is geen seksuele geaardheid, maar een afwijking. Seksualiteit is iets tussen (seksueel) volwassen, wilsbekwame mensen. De geaardheid houdt in dat iemand valt op mensen van het andere (hetero) of hetzelfde (homo) geslacht, of beide (bi).

Pedofilie richt zich op kinderen, die seksueel niet wilsbekwaam zijn. Er is geen basis van gelijkwaardigheid. Een mannelijke pedo kan zowel vallen op jongetjes als op meisjes; of beide. De pedo is niet aangetrokken tot kinderen vanwege hun (secundaire) geslachtskenmerken, maar juist het ontbreken daarvan.

Overigens is homoseksualiteit natuurlijk; het komt ook in het dierenrijk volop voor.
Pedoseksualiteit komt in het dierenrijk ook volop voor.
pi_124824630
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:26 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Laten we alles dan maar verbieden waar we een hekel aan hebben. Oh wacht, iedereen heeft wel ergens een hekel aan, alles wordt verboden. Welkom in Sharialand.
Jongen wat is dit voor vergelijking.
Pedofielen zijn smerig, laf en brengen schade toe aan de samenleving. Aan kinderen nog wel.

Wat de neuk heeft dat te maken met persoonlijke voorkeuren?
pi_124824638
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:28 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Oh ik begrijp het prima.
Was net op tv een moeder van een kind van 6 dat misbruikt is schijnbaar tot tips van die Martijn en zijn kankermatties. Via die site om precies te zijn.
Ga jij maar uitleggen aan die mensen dat zo'n pedofielenvereniging een prima initiatief is ok. :)
Weer een mooi voorbeeld dat je het totaal niet snapt. En waar zeg ik dat het een prima initiatief is?
  Redactie Frontpage woensdag 3 april 2013 @ 09:29:49 #186
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_124824640
quote:
15s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:27 schreef Boldface het volgende:

[..]

Pedofilie, pedoseksualiteit en zelfs de incestueuze variant hiervan komt ook vol op voor in het dierenrijk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  woensdag 3 april 2013 @ 09:30:07 #187
383377 comfortably_dumb
af en toe een helder momentje
pi_124824649
quote:

Ik baal altijd zo erg als ik door dit soort posts er aan herinnerd wordt, hoe kortzichtig veel Nederlanders zijn zodra het op dit soort gevoelige onderwerpen aan komt :N
" treat other people like they were you, living another life" - Joe Rogan
" I love and treasure individuals as I meet them; I loathe and despise the groups they identify with and belong to." - George Carlin
pi_124824680
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:29 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Pedofielen zijn smerig, laf en brengen schade toe aan de samenleving. Aan kinderen nog wel.

Er is hier ook volgens mij niemand die pleit voor het legaliseren van pedoseksualiteit, dus wat doe je opgefokt?
  Redactie Frontpage woensdag 3 april 2013 @ 09:32:01 #189
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_124824692
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:29 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Omdat het recht van vereniging in Nederland belangrijker is dan het idee wat daarin verkondigd wordt. Ik heb ook een hekel aan bijvoorbeeld motortuig, maar die mogen ook gewoon verenigen.

Jij geeft hierboven trouwens aan dat in Nederland niets wordt gedaan tegen individuele pedofielen, hoe kom je daarbij?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_124824699
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:29 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Pedofilie, pedoseksualiteit en zelfs de incestueuze variant hiervan komt ook vol op voor in het dierenrijk.
Ja en?
Mannetjesleeuwen vermoorden het jonge kroost van vrouwtjes die zij niet bevrucht hebben zodra ze dat tegenkomen.
Zie je jezelf al lopen met je kinderwagen bij de Albert Heijn??.
pi_124824701
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:29 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zal best. Ik zal pedofilie dan ook niet per definitie onnatuurlijk noemen. Ik stel alleen vast dat wij wet- en regelgeving hebben gemaakt waarmee we kinderen beschermen tegen de grillen van pedofielen; dat is althans de bedoeling daarvan.
pi_124824732
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er is hier ook volgens mij niemand die pleit voor het legaliseren van pedoseksualiteit, dus wat doe je opgefokt?
En die hele vereniging/site is zeker onomstreden op dat gebied? Er is nooit verboden content van de site gehaald?
Er zijn geen veroordeelde pedofielen die flink hebben lopen netwerken op die site van Martijn?

O Wacht......
  Redactie Frontpage woensdag 3 april 2013 @ 09:33:56 #193
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_124824733
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:32 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ja en?
Mannetjesleeuwen vermoorden het jonge kroost van vrouwtjes die zij niet bevrucht hebben zodra ze dat tegenkomen.
Zie je jezelf al lopen met je kinderwagen bij de Albert Heijn??.
Honden, katten, noem het maar op, die neuken hun eigen kroost als ze een kutje ruiken. Ik geef gewoon aan dat het argument dat pedofilie in de natuur niet voorkomt als een tang op een varken slaat.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_124824749
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:30 schreef comfortably_dumb het volgende:

[..]

Ik baal altijd zo erg als ik door dit soort posts er aan herinnerd wordt, hoe kortzichtig veel Nederlanders zijn zodra het op dit soort gevoelige onderwerpen aan komt :N
En ik schaam me kapot als ik aan Amerikaanse vrienden moet uitleggen dat pedofielen hier een publiek platform krijgen aangeboden om over hun weerzinwekkende gevoelens te praten en ranzigheden uit te wisselen. :r
pi_124824768
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:33 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Honden, katten, noem het maar op, die neuken hun eigen kroost als ze een kutje ruiken. Ik geef gewoon aan dat het argument dat pedofilie in de natuur niet voorkomt als een tang op een varken slaat.
Deze vergelijking is bij de beesten af zo achterlijk. Ik hoop dat je dat zelf ook in ziet.. :)
pi_124824782
quote:
6s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

- Zodra de meerderheid A vindt, is het goed?
Ligt aan de waarde A. De moderne democratie respecteert mensenrechten bv alsmede minderheden (politiek, religieus, etnisch).

quote:
De minderheid die B vindt, moet zijn bek houden want de meerderheid vindt A?
Nee, zoals ik hierboven al uitleg. De minderheid wordt nergens toe gedwongen, noch kan zij de meerderheid de wensen ontzeggen. Wensen die in lijn moeten zijn met mensenrechten, de eigen wetten, etc.

quote:
Als de meerderheid van het volk stemt voor vergassing van een bepaalde bevolkingsgroep is het dan opeens goed?
Ik ga er vanuit dat je hier inmiddels geen antwoord meer op behoeft.

quote:
Kinderen mogen niet stemmen, maar zijn wel het directe slachtoffer in dit specifieke voorbeeld. Daarmee een non-sequitur, zeker voor een jurist als DS4
Kinderen zijn het slachtoffer? Waarvan dan?

Onzin argument.
pi_124824817
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:34 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

En ik schaam me kapot als ik aan Amerikaanse vrienden moet uitleggen dat pedofielen hier een publiek platform krijgen aangeboden om over hun weerzinwekkende gevoelens te praten en ranzigheden uit te wisselen. :r
Je schaamt je tegenover een land dat mensen zonder proces tot in de eeuwigheid in detentie houdt en martelt?

O.a.
  Redactie Frontpage woensdag 3 april 2013 @ 09:37:46 #198
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_124824819
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 09:35 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Deze vergelijking is bij de beesten af zo achterlijk. Ik hoop dat je dat zelf ook in ziet.. :)
Gast... kijk nou eens waar ik op reageer voordat je mij van vergelijking met dieren beticht.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Redactie Frontpage woensdag 3 april 2013 @ 09:39:29 #199
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_124824849
quote:

[..]

Amerikanen hebben in mijn ogen veel meer dingen om zich over te schamen:
- mensen martelen
- enorm drugsprobleem
- hypocrisie wat betreft porno en religie
- het opleggen van 'vrijheid' aan andere landen
- moordcijfer

etc.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_124824884
quote:

[..]

Ga huilen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')