De incline van de rail, en dus van je eigen lichaamsgewicht? De hoek van de rugleuing t.o.v. van de zitting kan ook wel wat uit maken...quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:59 schreef Drommeldaris het volgende:
Weet iemand trouwens waarom er tussen bepaalde legpressen enorme verschillen zitten? Ik deed eens een proefdag bij een andere sportschool en kon daar 2x meer legpressen dan normaal(Health City
)
Nee, het gaat eigenlijk nooit met katrollen. Je zou wel gek zijn als fabrikant, want dan moet je er nog meer ijzer in gaan stapelen...quote:
Zou er sowieso nog een roei beweging aan toevoegen. Momenteel heb je 2x een bench en geen enkele echte roei beweging erin op de lat pull down na.quote:Op dinsdag 2 april 2013 19:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Nou dat dus.
Nu met mijn nieuwe schema nog in de opbouw qua gewicht, ff een paar gewichten die ik nu doe:
Squats 50 kg
Deadlift 37,5 kg
legpress 110 kg
bechpress 22.5 kg
incline dumbbel press 8 kg per hand
bicep curl 15 kg
calf raises 50 kg
lat pull down 40 kg
Doel: meer massa, meer kracht. De looks die daarbij komen kijken zijn een leuke bonus.
Da's maar gedeeltelijk waar: er zijn hordes beachbois die 'naar hun lichaam luisteren' en denken dat ze de meeste progressie boeken met ab crunches en curls voor de spiegel, met jarenlang hetzelfde gewicht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:00 schreef ManageTheAnger het volgende:
Je lichaam weet het uiteindelijk beter dan alle boeken die er geschreven zijn, bro-science stuff wat gepost is, of alle andere wetenswaardigheden over krachttraining.
Jah, cable row doe ik ookquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:02 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zou er sowieso nog een roei beweging aan toevoegen. Momenteel heb je 2x een bench en geen enkele echte roei beweging erin op de lat pull down na.
Ja alleen in mijn voorbeeld heb ik het over kwaaltjes, blessures, agony etc etc ;-)quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:03 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Da's maar gedeeltelijk waar: er zijn hordes beachbois die 'naar hun lichaam luisteren' en denken dat ze de meeste progressie boeken met ab crunches en curls voor de spiegel, met jarenlang hetzelfde gewicht.
Ik ben helemaal voorstander van hard gaan op een schema waar je je persoonlijk goed bij voelt, maar er is een dunne scheidslijn tussen wat je lichaam je zegt omdat het zo is, of dat je door je eigen lichaam op het verkeerde been gezet wordt.
Haha, dan kunnen we ook geen eventuele tips geven.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:03 schreef MarMar het volgende:
[..]
Jah, cable row doe ik ookik heb niet alles opgenoemd.
Zeker, maar toch blijf ik erbij dat een fullbody "optimaler" is voor haar.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:04 schreef Stereotomy het volgende:
Overigens valt MarMar's schema nog best meede meeste essentiele compounds zitten erin.
Dat denk ik in theorie ook, maar als iemand zo'n schema veel beter volhoudt wegens afwisseling én continu zwaarder probeert te gaan, dan kom je uiteindelijk ook in Rome uit. Zie je nog eens wat van het uitzicht.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:09 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Zeker, maar toch blijf ik erbij dat een fullbody "optimaler" is voor haar.
Ging er even om wat ik ongeveer doe qua gewicht hm?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:08 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Haha, dan kunnen we ook geen eventuele tips geven.
Waarom?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:09 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Zeker, maar toch blijf ik erbij dat een fullbody "optimaler" is voor haar.
Mijn bench staat juist al maanden vast. Terwijl mijn DL en andere oefeningen wel vooruit gaan. Zo lang er progressie is in een aantal oefeningen ben ik blij, man! Maar ga deze week nog bulken. Volgende week beginnen de tentamens, vanaf dat moment langzaam cutten voor de zomer. Haal er 2-3kg max af, om daarna te maintainen in de zomer.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:10 schreef Illuvatar het volgende:
Bent recent overgestapt van SL5x5 naar een reverse pyramid full body schema. Ik kan eindelijk m'n BW benchen (6x85) en kom nu op het punt dat ik weighted chins kan gaan doen.
Misschien niet spectaculair, maar het voelt fucking goedDeadlift en OHP staan dan weer muurvast (6x140kg en 4x50kg), maar dat komt hopelijk in het najaar goed, als we weer meer gaan eten.
Het doel op de korte termijn is overigens om in Augustus op 10/12%BF te zitten (nu 15%).
Nu met een voldaan gevoel met de voetjes op de bank.
Mjah, dan komt er ook gewoon een gevalletje time management bij kijken.. ik wil alle oefeningen die ik nu in mijn schema heb doen, maar heb geen tijd om dat allemaal elke keer in 1 training te stoppen. Misschien als ik weer wat doelen bereikt heb, iets minder isolatie-oefeningen, maar for now werkt het heel goed voor me. Mijn spieren zijn mijn duct tape voor mijn krakkemikkige botjesquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:17 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat denk ik in theorie ook, maar als iemand zo'n schema veel beter volhoudt wegens afwisseling én continu zwaarder probeert te gaan, dan kom je uiteindelijk ook in Rome uit. Zie je nog eens wat van het uitzicht.
ik moet stiekem altijd een beetje lachen als een kerel na mij gaat en dan om zich heen kijkt of niemand ziet dattie m lager zetquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:31 schreef Stereotomy het volgende:
leg press 110 kg is trouwens wel tof. Ik denk dat ik in mijn gym nog geen enkele vrouw dat heb zien doen
Een full body over 2 dagen kan ook gerust. Hoef je niet te haasten en kan je toch volop trainen. Was voor mij de ideale oplossing na SS. Is makkelijk te verspreiden over de week. Als je 3x of 4x traint maakt niet uit zolang je de volgorde A-B-A-B etc. maar aanhoudt. Zo iets?quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:28 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mjah, dan komt er ook gewoon een gevalletje time management bij kijken.. ik wil alle oefeningen die ik nu in mijn schema heb doen, maar heb geen tijd om dat allemaal elke keer in 1 training te stoppen. Misschien als ik weer wat doelen bereikt heb, iets minder isolatie-oefeningen, maar for now werkt het heel goed voor me. Mijn spieren zijn mijn duct tape voor mijn krakkemikkige botjes
De vooruitgang ging overigens wel belachelijk hard, maar mijn achtergrond is natuurlijk ook een beetje maf. Vroeger wel fanatiek getraind ook, wss dat het daarom nu ook weer snel op niveau was (legpress met moeite 10 kg naar makkelijk 110 kg in 4 maanden tijd is volgens mij best snel)
goddank iemand die krachttrainen niet primair associeert met fatburnenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:31 schreef MarMar het volgende:
voor fatburnen heb ik wel een fiets en wandelingen en werk
Mwah, ik hoef mijn best er ook niet voor te doenquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
goddank iemand die krachttrainen niet primair associeert met fatburnendaar zijn idd veel efficientere methodes voor
quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:58 schreef meneer_valk het volgende:
http://www.onlythemighty.(...)sfit-girls-2013.html
Dat broekje lijkt op een verbandbroekje wat je krijgt vlak na een bevallingquote:Op dinsdag 2 april 2013 20:55 schreef ManageTheAnger het volgende:
[ afbeelding ]
Geen fitness, wel Fit!
quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:56 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat broekje lijkt op een verbandbroekje wat je krijgt vlak na een bevallingbeetje jammer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |