Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld
Op zondag 31 maart 2013 20:18 schreef rechtsedirecte het volgende: ontbjitje op..schoenen aan en de wind door onze haren...slecht geslapen, dit keer door akelige ervaring gister met de brandweer,raakt me eigenlijk nooit maar nu dus wel....dus zo maar even het hoofd leeg lopen
dank je MoBlo...gaat lukken hoor! maar er was een jong kind bij betrokken, meisje van 4 van een paard afgevallen en 1 kilometer over de gravelroad mee gesleurd.... not pretty
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op zondag 31 maart 2013 20:23 schreef rechtsedirecte het volgende: dank je MoBlo...gaat lukken hoor! maar er was een jong kind bij betrokken, meisje van 4 van een paard afgevallen en 1 kilometer over de gravelroad mee gesleurd.... not pretty
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op zondag 31 maart 2013 20:23 schreef rechtsedirecte het volgende: dank je MoBlo...gaat lukken hoor! maar er was een jong kind bij betrokken, meisje van 4 van een paard afgevallen en 1 kilometer over de gravelroad mee gesleurd.... not pretty
Rd, dat klinkt niet fijn inderdaad. Mooi dat je het in ieder geval wat kan verwerken met het lopen. Rustig aan in ieder geval en er zijn hier veel luisterende oren mocht je het nodig hebben..
Ben weer veel te laat met typen.. Lees nu pas wat er gebeurd is, wat erg! Sterkte voor iedereen!
een voordeel, de kerosine-taxi was in de lucht voor een oefenvlucht dus die was binnen 20 minuten ter plaatse...dus relatief snel in het ziekenhuis
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
RD, dat klinkt echt niet fijn. Zo jong ook nog. Fijn dat je even kon rennen.
Van 224 naar een normaal gewicht en dan de iron man.. Hoeveel jaren plan is zoiets?
Ik bedacht me vanavond dat ik nu ook weer 's avonds kan lopen. Even wat meer mogelijkheden qua tijd als man na het avondeten op de kleintjes kan letten. Nog even stug door oefenen voor de 1e 5 km run over 22 daagjes
meteen de maand maar goed beginnen...eindtotaal van maart 220km
Heb begin maart schoenen gekocht omdat de vriend wilde dat ik mee ging lopen. Zo gezegd zo gedaan, ben met 1 minuut begonnen want mijn conditie was ronduit slecht en had nog nooit gelopen.
Afgelopen maandag 7-3-7 gedaan en donderdag zou ik 15m gaan lopen. Toen was ik zo fanatiek dat ik ben doorgegaan en uiteindelijk in 30.21m de 5km heb gehaald! Rondje brug, voor de Venlonaren
Heb begin maart schoenen gekocht omdat de vriend wilde dat ik mee ging lopen. Zo gezegd zo gedaan, ben met 1 minuut begonnen want mijn conditie was ronduit slecht en had nog nooit gelopen.
Afgelopen maandag 7-3-7 gedaan en donderdag zou ik 15m gaan lopen. Toen was ik zo fanatiek dat ik ben doorgegaan en uiteindelijk in 30.21m de 5km heb gehaald! Rondje brug, voor de Venlonaren
quote:
Op zondag 31 maart 2013 21:07 schreef bloodymary1 het volgende: Wat heb je dat snel opgebouwd! Dan heb je Evy (bij wijze van) in 3 weken voltooid. Ik deed daar destijds 12 weken over....
Zeker snel! Ik zou dan ook wel meteen weer een stukje rustiger aan doen, niet dat je nu de rest van Evy laat zitten en 3x in de week 5k gaat rennen. Dat vinden je benen waarschijnlijk niet zo tof.
Zal het er morgen eindelijk weer van komen?? De planning was eigenlijk vanmorgen en morgenavond, maar gisteravond gevraagd of ik alsjeblieft vanmiddag kon werken.. Daar ging m'n rondje lopen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Dat is inderdaad snel en je streef tijd verdubbeld! Erg netjes hoor
Dat is inderdaad snel en je streef tijd verdubbeld! Erg netjes hoor
Ik sta er nu nog van te kijken! Blijkbaar toch iets waar ik aanleg voor heb
Heb alleen nog steeds een soort van help-iedereen-kijkt-naar-me-gevoel Ren ik niet dom, adem ik niet te zwaar, trek ik een rare kop etc. Ben vast de enige die zulke idiote dingen denkt...
Ik sta er nu nog van te kijken! Blijkbaar toch iets waar ik aanleg voor heb
Heb alleen nog steeds een soort van help-iedereen-kijkt-naar-me-gevoel Ren ik niet dom, adem ik niet te zwaar, trek ik een rare kop etc. Ben vast de enige die zulke idiote dingen denkt...
Nee hoor, volgens mij hebben veel mensen daar "last" van. Komt vanzelf goed, niks van aantrekken!
Zeker snel! Ik zou dan ook wel meteen weer een stukje rustiger aan doen, niet dat je nu de rest van Evy laat zitten en 3x in de week 5k gaat rennen. Dat vinden je benen waarschijnlijk niet zo tof.
Op zondag 31 maart 2013 22:03 schreef videonatic het volgende: Als je van je opkomende bierbuik af wil, heeft hardlopen dan zin? ( naast stoppen met drinken ) Of is dat alleen voor beenspieren nuttig?
Abs are made in the kitchen. Maw, wil je van je vetlaag af, dan zal je op je intake moeten letten. Hardlopen kan erbij helpen, krachttraining kan ook helpen, idem voor roeien, boksen, paardrijden, fietsen, ballet..
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Abs are made in the kitchen. Maw, wil je van je vetlaag af, dan zal je op je intake moeten letten. Hardlopen kan erbij helpen, krachttraining kan ook helpen, idem voor roeien, boksen, paardrijden, fietsen, ballet..
Op zondag 31 maart 2013 22:51 schreef Daywalk3r het volgende: Mozeskriebel wat een beroerd rondje. Vannacht was het iets te gezellig en dat kon ik goed merken net.
Gezellige avondjes kunnen inderdaad bijdragen aan een verminderd loopvermogen . Maar een keertje wat rustiger aan kan ook geen kwaad! Leuk totaal zo ja! Goed bezig!
Op zondag 31 maart 2013 23:54 schreef Daywalk3r het volgende: Even een maffe vraag en ik betwijfel of het bekend is bij iemand maar weet iemand waarom het trommelvlies af en toe meebeweegt op de hartslag?
Soms hoor/voel ik dus mijn trommelvlies meebewegen met de hartslag. Google geeft me weinig info.
Ik denk dat dat komt doordat er voor je oorschelp een ader loopt. Als ik met m'n vingers m'n oren dicht probeer te doen, dan voel ik tenminste mijn hartslag . Bij een hogere hartslag is dat dus op die manier 'te horen' denk ik. Ik merk dat soms ook wel eens (vooral bij hoge inspanning).
Ik denk dat dat komt doordat er voor je oorschelp een ader loopt. Als ik met m'n vingers m'n oren dicht probeer te doen, dan voel ik tenminste mijn hartslag . Bij een hogere hartslag is dat dus op die manier 'te horen' denk ik. Ik merk dat soms ook wel eens (vooral bij hoge inspanning).
Ok. Dan ben ik niet de enige dus. Op google staat maar weinig.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Klopt ja je hartslag wordt door je boedvaten ook daar doorgegeven en omdat je gehoor gevoelig is merk je dat goed.
Zo het zonnetje schijnt flink, achter het glas is het al lekker. Volgens mijn telefoon is het buitenn anders nog goed koud. Zo maar eens naar buiten om de laatste echte LDL te gaan doen.
Op maandag 1 april 2013 08:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende: Zo het zonnetje schijnt flink, achter het glas is het al lekker. Volgens mijn telefoon is het buitenn anders nog goed koud. Zo maar eens naar buiten om de laatste echte LDL te gaan doen.
mooi initiatief om de wildgroei een beetje tegen te gaan en vast te stellen wat nu wel of niet een trailwedstrijd is
Op maandag 1 april 2013 09:53 schreef ..-._---_-.- het volgende: Mijn vader mailt me net deze door, met de suggestie om de kosten te gaan crowdfunden. Lijkt me wel heel gaaf!
heel mooi! Maar ik heb toch een klein beetje gemengde gevoels bij deze marathon...moeten we het laatste "onaangetaste" stukje aarde ook gaan exploteren voor toerisme?
Op 1 april!!! 2013 09:53 schreef ..-._---_-.- het volgende: Mijn vader mailt me net deze door, met de suggestie om de kosten te gaan crowdfunden. Lijkt me wel heel gaaf!
Op maandag 1 april 2013 09:53 schreef ..-._---_-.- het volgende: Mijn vader mailt me net deze door, met de suggestie om de kosten te gaan crowdfunden. Lijkt me wel heel gaaf!
Nice! Enige crowfunding is wel nodig, denk ik
quote:
The price for 2014 is EUR ¤10,500 and includes return flights from Punta Arenas to Antarctica; accommodation and meals in Antarctica; entry to the half-marathon, marathon or ultramarathon; t-shirts, medals, and photos of each competitor in action.
het kan natuurlijk ook goedkoper retourtje Nieuw-Zeeland en dan met het vrachtvliegtuig naar Scott Base
Of meerennen met de Anchorage Running Club, in Alaska. Heb je ook kou.
EN een Zombie 1/2 Marathon
quote:
Wear your best zombie costume for this late season event on the Coastal and Chester Creek trails. The races will be held regardless of weather and trail conditions. Once again the race will have chip timing.
Op maandag 1 april 2013 10:01 schreef rechtsedirecte het volgende: het kan natuurlijk ook goedkoper retourtje Nieuw-Zeeland en dan met het vrachtvliegtuig naar Scott Base
Kunnen we meteen even bij jou op de koffie! En als warming-up een trailmeet organiseren!