abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 maart 2013 @ 19:37:43 #1
6941 APK
Factual, I think.
pi_124728632
quote:
De houtduif (Columba palumbus) is in België en Nederland de grootste duivensoort.

Houtduiven broeden het liefst in bossen, parken en tuinen, maar omdat ze tegenwoordig meer en meer in stedelijke gebieden voorkomen, maken ze niet zelden gebruik van gebouwen. Ze bouwen slordige nesten van takken en het is geen uitzondering dat een ei na het leggen meteen door de losjes gegroepeerde takken op de grond valt. Houtduiven leggen 2 eieren. Na het uitbroeden voederen zowel man als vrouw de jongen. Juvenielen missen in de eerste zomer de kenmerkende witte halsvlek.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Houtduif
Houtduiven, volgens mij hebben de meeste mensen een enorme hekel aan die beesten.
Ze maken lawaai (klapperen met vleugels en een hoop geroekoe als ze geil zijn) en ze zien er dom en sullig uit.

Al jaren proberen twee Houtduiven een nest op mijn balkon te maken en ik heb ze altijd weggejaagd.
Buurman slaapt slecht en zegt wakker te liggen vanwege het lawaai dat ze maken. ( :') )

Dit jaar was het weer zo ver en heb ik een paar keer braaf de takjes weggehaald.
Na enige tijd lag er een briefje voor mijn deur waarin de buurman schreef (exacte bewoording weet ik niet meer, maar het kwam hier op neer): 'De Duiven zijn weer een nest aan het bouwen, haal dat weg.'

Ja, duh!
Ik ben zijn hondje niet. 8)7 :N

Lekker laten gaan, dacht ik en al snel hadden ze een paar takken neergelegd die een soort nest moesten voorstellen.
Buurman (best een aardige vent verder hoor) ging in de weer met een SuperSoaker en God weet wat voor andere dingen om de Duiven weg te krijgen als ik niet thuis was.
Ze bleven lekker zitten en al snel lagen er twee eieren in het nest.

En vlak voordat de eieren (na 17 dagen) uit zouden moeten komen waren ze weg. :(

Ekster?
Gaai?
Buurman?
Ik was best wel een beetje emotioneel toen ik ontdekte dat de eieren weg waren. :@

Gelukkig zijn ze na een paar weken weer aan een nieuw nest begonnen.

Hieronder een paar foto's:

Neukuh! *O*

Takje voor het nest brengen. Wat doet dat kleine dingetje daar? Dat is toch geen echte vogel?

32C, even het eitje koelen anders wordt het een gekookte Duif.

Eindelijk na jaren een jonkie op z'n favoriete plekje. *;

Maar euh, hoe denken andere dierenvrienden over Houtduiven?
Heeft iemand nog leuke Houtduif-anecdotes? :')

Dit was overigens deel 1: F&F / Het grote lompe Houtduiven-topic

[ Bericht 1% gewijzigd door APK op 01-04-2013 23:55:44 ]
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 31 maart 2013 @ 19:43:57 #2
398486 Sameheart
no brain, no headache.
pi_124728878
lol, die teksten onder de foto's. het had een boek kunnen wezen.
ik vind het best lelijke duiven eigenlijk. :')
pi_124730596
kijk nou eens naar die laatste foto! ik vind dat echt een prachtig beest :D
duiven zijn qua schoonheid echt heel erg onderschat haha.

hier nog wat voorbeelden van mooie duiven:

Manenduif

Nieuw-Zeelandse vruchtenduif

Wompoo vruchtenduif

Dolksteekduif

Kuifduif

Kroonduif

dat zijn toch stuk voor stuk prachtige vogels :D zelfs gewone stadsduiven kunnen erg mooi zijn en ze zijn gewoon komisch om naar te kijken!

[ Bericht 16% gewijzigd door lotrdennis op 31-03-2013 22:25:12 ]
  zondag 31 maart 2013 @ 23:45:17 #5
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124741279
Ik vind de houtduif ook helemaal niet lelijk, met al die subtiele grijs- en pasteltinten. :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124753343
Mijn eerdere post uit deel 1

quote:
10s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik wist het wel ze zijn terug *O* ik had ze al eerder horen roekoeën :P

Ik ga ze niet meer wegjagen dus dat wordt een nestje O+
Ik wilde een foto maken toen ze op de keukendeur zaten te vrijen maar toen
vlogen ze naar de schutting en het is niet hun eerste date volgens mij dus ze zullen
strakkies wel met takkies gaan lopen slepen :')

Meet Mr. and Mrs. Duif *;

Iik denk dat ze gaan blijven :Y , toen ik vanmorgen de keukendeur opendeed was
er niets te zien, later zat (ik denk) het mannetje op de keukendeur te roekoeën :P

en zojuist zaten ze er weer met zijn tweetjes *;

helaas zijn ze héél schrikachtig, dus iedere keer als ik het vitrage gordijn en de hordeur open
doe zijn ze gevlogen, dus ik moet héél voorzichtig zijn nog, zodat ze weten dat ze veilig zijn. oO<

Dus ik heb even heel snel toen ze weer van de keukendeur naar de schutting vlogen
een paar stukjes paasbrood :+ gestrooid en ja hoor dat lustte ze wel.

Ik heb de foto door de vitrage en hordeur genomen zodat er toch ''iets'' te zien is,
eentje was dapper en kwam al snel van de schuttig af om te peuzelen van het paasbrood.

Het is een beetje lastig zo om om het hoekje te kijken, maar ik kon nog net zien dat
de andere al van de schutting op het stoeltje was gaan zitten, kon ik alleen niet op de foto
krijgen, was een té moeilijke hoek, dus sorry voor de slechte kwaliteit, maar het is tenminste al
''iets''.

Een paar jaar geleden had ik al eens een nestje op het balkon, 2 jonkies, de jaren
daarna heb ik ze steeds weggejaagd omdat ik maar een piepklein balkonnetje heb
en daar dus niet kon gaan zitten én omdat ze er ook wel een enorme zooi van maken
vooral de poep was daarna een hele klus om weg te krijgen :+ maar dit jaar heb ik
besloten om ze lekker hu gang te laten gaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De volgende keer zullen de foto's wel beter zijn, als ze eenmaal met takkies gaan lopen sjouwen krijg
je ze bijna niet meer weg :+ , dus dan kan ik wel iets brutaler zijn, maar nu wil ik ze niet te vaak
laten schrikken. Maar zo mooi als de foto's hierboven zal me niet gaan lukken maar ik doe mijn
best!
  maandag 1 april 2013 @ 13:06:48 #7
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124753535
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 20:27 schreef lotrdennis het volgende:
kijk nou eens naar die laatste foto! ik vind dat echt een prachtig beest :D
duiven zijn qua schoonheid echt heel erg onderschat haha.

hier nog wat voorbeelden van mooie duiven:

[ afbeelding ]

Manenduif

[ afbeelding ]

Nieuw-Zeelandse vruchtenduif

[ afbeelding ]

Wompoo vruchtenduif

[ afbeelding ]

Dolksteekduif

[ afbeelding ]

Kuifduif

[ afbeelding ]

Kroonduif

dat zijn toch stuk voor stuk prachtige vogels :D zelfs gewone stadsduiven kunnen erg mooi zijn en ze zijn gewoon komisch om naar te kijken!
Er zijn inderdaad genoeg mooie duiven. En ook houtduiven zijn helemaal niet lelijk.

In o.a. Sri-Lanka heb je deze: emerald dove

En wat dacht je hier van: pink necked green pigeon

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124754126
ook heel erg mooi inderdaad!
pi_124759359
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 19:37 schreef APK het volgende:

En vlak voordat de eieren (na 17 dagen) uit zouden moeten komen waren ze weg. :(

Ekster?
Gaai?
Buurman?

Paashaas :Y
&lt;a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]&lt;/a&gt;
&lt;a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;[b]ESTOFEX[/b]&lt;/a&gt;
pi_124760988
Er liggen al wat takjes dus ze zijn druk...
  maandag 1 april 2013 @ 23:31:09 #11
323439 HetKlusKonijn
pi_124777009
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:06 schreef SeLang het volgende:
En wat dacht je hier van: pink necked green pigeon

Wat een schoonheid van een beest! O+

@FAN: hee tof, binnenkort weer eitjes & babies! O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_124876716
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 23:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

@FAN: hee tof, binnenkort weer eitjes & babies! O+
Ik snap niet waar ze zijn gebleven -O-

Ik heb net een doos neergezet en alle takjes (die nog niet waren weggewaaid) verzameld
en erin gelegd, maar ik weet niet of dat gaat helpen.

donderdag 4 april 2013 @ 15:39:42 #13
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124878319
Ik hoop maar dat ie terugkomt
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 april 2013 @ 17:24:18 #14
6941 APK
Factual, I think.
pi_124882417
Zie ik broodkruimels liggen in die doos? :o
Lijkt me niet slim, daar komen andere (vogels) en beesten op af...

Volgens mij kun je ze beter zelf een plekkie laten zoeken ipv ze te dwingen in een doos te gaan broeden, misschien vinden ze dat wel eng omdat ze geen overzicht hebben oid.
  donderdag 4 april 2013 @ 17:28:17 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124882538
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:24 schreef APK het volgende:
Dat is juist tof. Tijd voor een cam ^O^
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 april 2013 @ 18:21:15 #16
6941 APK
Factual, I think.
pi_124884449
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:28 schreef SeLang het volgende:

Dat is juist tof. Tijd voor een cam ^O^
Tof voor die andere beesten, maar ik denk dat de duiven er niet blij van worden :+
pi_124887446
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 17:24 schreef APK het volgende:

Volgens mij kun je ze beter zelf een plekkie laten zoeken ipv ze te dwingen in een doos te gaan broeden, misschien vinden ze dat wel eng omdat ze geen overzicht hebben oid.

Oke ik ga het meteen even weghalen ! :D

weetikveel :@
pi_124891250
quote:
11s.gif Op donderdag 4 april 2013 19:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Oke ik ga het meteen even weghalen ! :D

weetikveel :@
Oké ik heb de doos wel op de grond gezet, zonder kruimels, de takjes heb ik weer gewoon
op het balkon gestrooid en er staan 3 stoeltjes, dus ze mogen zelf kiezen oO<
  donderdag 4 april 2013 @ 21:04:17 #19
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_124891715
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 23:45 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik vind de houtduif ook helemaal niet lelijk, met al die subtiele grijs- en pasteltinten. :)
Ik voer ze gemalen aan mijn kat, dan zijn ze minder mooi. Verder zijn het prima beesten, er zijn er alleen veel te veel van.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 4 april 2013 @ 22:10:35 #20
323439 HetKlusKonijn
pi_124895215
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2013 21:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik voer ze gemalen aan mijn kat, dan zijn ze minder mooi. Verder zijn het prima beesten, er zijn er alleen veel te veel van.
Verwar je de houtduif niet met de ordinaire stadsduif, a.k.a. de vliegende rat? ;)
  donderdag 4 april 2013 @ 22:19:39 #21
pi_124895759
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Verwar je de houtduif niet met de ordinaire stadsduif, a.k.a. de vliegende rat? ;
Ook houtduiven worden gezien als plaag door boeren omdat ze maar al te graag de oogst opeten, er wordt hier en daar ook intensief op ze gejaagd binnen Europa. Bijvoorbeeld in België: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=0M2MPJ2L
Vandaar dat ze ook vrij goedkoop te krijgen zijn als honden- of kattenvoer.

[ Bericht 12% gewijzigd door fluitbekzeenaald2.0 op 04-04-2013 22:25:29 ]
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 4 april 2013 @ 22:27:28 #22
323439 HetKlusKonijn
pi_124896290
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ook houtduiven worden gezien als plaag door boeren omdat ze maar al te graag de oogst opeten, er wordt hier en daar ook intensief op ze gejaagd binnen Europa.
In NL is het een beschermde vogel volgens de Europese Flora en Fauna-richtlijn. Echt waar.
Wel met bepaalde vrijlatingen, er mag in bepaalde periodes op gejaagd worden, maar bijvoorbeeld nesten vernielen is strafbaar. Niet dat er ooit tegen zou worden opgetreden, maar dat is een andere kwestie.

Boeren? Die vinden toch elk beest dat hun opbrengst (en dus bankrekening) in gevaar brengt een 'plaag'? :{w
Ik kan daar niet zoveel mee, gelukkig de NL wetgever ook niet. ;)

En in België schieten ze zowat alles wat veren heeft uit de lucht, inclusief zangvogeltjes op trektocht. :')

Ik heb ooit (een tiental jaar geleden, dat wel) tijdens een wandeltocht door de Belgische Kempen een dode ruigpootbuizerd gevonden, een van de mooiste Noord-Europese roofvogels. Het arme beest was gemold door een schot hagel - door de plaatselijke boeren aldaar. Ik ben er een week van van streek geweest. :r :'(

[ Bericht 6% gewijzigd door HetKlusKonijn op 04-04-2013 22:47:01 ]
  donderdag 4 april 2013 @ 22:41:00 #23
pi_124897149
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

In NL is het een beschermde vogel volgens de Europese Flora en Fauna-richtlijn. Echt waar.
Wel met bepaalde vrijlatingen, er mag in bepaalde periodes op gejaagd worden, maar bijvoorbeeld nesten vernielen is strafbaar. Niet dat er ooit tegen zou worden opgetreden, maar dat is een andere kwestie.

Boeren? Die vinden toch elk beest dat hun opbrengst (en dus bankrekening) in gevaar brengt een 'plaag'? :{w
Ik kan daar niet zoveel mee, gelukkig de NL wetgever ook niet. ;)

En in België schieten ze zowat alles wat veren heeft uit de lucht, inclusief zangvogeltjes op trektocht. :')
Er mag inderdaad normaal gesproken alleen op houtduiven worden gejaagd tijdens het jachtseizoen. Maar er kan plaatselijk het hele jaar door op gejaagd worden als er sprake is van schade aan gewassen of verwachting daarvan, en vergunningen daarvoor worden vrij gemakkelijk verstrekt. In Nederland zal het misschien wel meevallen, hoewel ook hier houtduiven geschoten worden als schadebestrijding.
  donderdag 4 april 2013 @ 22:43:58 #24
323439 HetKlusKonijn
pi_124897293
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Er mag inderdaad normaal gesproken alleen op houtduiven worden gejaagd tijdens het jachtseizoen. Maar er kan plaatselijk het hele jaar door op gejaagd worden als er sprake is van schade aan gewassen of verwachting daarvan, en vergunningen daarvoor worden vrij gemakkelijk verstrekt. In Nederland zal het inderdaad wel meevallen.
Klopt. :)

En toegegeven... ze zien er best smakelijk uit ja. :Y) :9
  donderdag 4 april 2013 @ 22:47:51 #25
pi_124897491
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik heb ooit (een tiental jaar geleden, dat wel) tijdens een wandeltocht door de Belgische Kempen een dode ruigpootbuizerd gevonden, een van de mooiste Noord-Europese roofvogels. Het arme beest was gemold door een schot hagel - door de plaatselijke boeren aldaar. Ik ben er een week van van streek geweest. :r :'(
;( Maar waarom schiet een boer een roofvogel? Dat moet toch een fout zijn geweest?
  donderdag 4 april 2013 @ 22:49:10 #26
pi_124897547
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Klopt. :)

En toegegeven... ze zien er best smakelijk uit ja. :Y) :9
Ik heb zelf nooit duif gegeten, maar mijn zeer kieskeurige kat is er iig gek op :')
  donderdag 4 april 2013 @ 23:11:30 #27
323439 HetKlusKonijn
pi_124898751
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:49 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik heb zelf nooit duif gegeten, maar mijn zeer kieskeurige kat is er iig gek op :')
_O- gelijk heeft-ie. Hopelijk vreet-ie hoofdzakelijk 'vliegende rat'. :P

Duif schijnt heel erg lekker te zijn. Vooral gevuld met truffels heb ik mij laten vertellen. :Y
pi_124902905
quote:
7s.gif Op donderdag 4 april 2013 22:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ook houtduiven worden gezien als plaag door boeren omdat ze maar al te graag de oogst opeten, er wordt hier en daar ook intensief op ze gejaagd binnen Europa. Bijvoorbeeld in België: http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=0M2MPJ2L
Vandaar dat ze ook vrij goedkoop te krijgen zijn als honden- of kattenvoer.

Moet dat nou écht in dit topic? -O-
pi_124951121
Geen duif te zien :') dus ikweetnietwathetgaatworden :+
  zaterdag 6 april 2013 @ 18:56:14 #30
6941 APK
Factual, I think.
pi_124959054
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 14:46 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Geen duif te zien :') dus ikweetnietwathetgaatworden :+

Ze zitten bij mij op het balkon *;
pi_124959083
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 april 2013 18:56 schreef APK het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat lief ! :D en wat een mooie foto!

Ik ben een beetje jaloers :'(
  zaterdag 6 april 2013 @ 19:44:17 #32
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124960626
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 april 2013 18:56 schreef APK het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wat lief! O+
Hoe kun je zulke beestjes nou haten?
Mijn reisverslagen
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:07:47 #33
6941 APK
Factual, I think.
pi_125219884
Any news, FANN? *O*
pi_125220002
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:07 schreef APK het volgende:
Any news, FANN? *O*
Nee ;(
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:15:08 #35
6941 APK
Factual, I think.
pi_125220230
quote:
Volgens mij ben jij de enige persoon die op een duivennest zit te wachten _O-
pi_125220254
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:15 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij de enige persoon die op een Houtduivennest zit te wachten _O-
:D volgens mij ook ! :D
pi_125220313
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:15 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij de enige persoon die op een duivennest zit te wachten _O-
Heb jij nog foto's gemaakt?
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:17:22 #38
6941 APK
Factual, I think.
pi_125220349
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:D volgens mij ook ! :D
Ik had 'Hout' weggehaald omdat je volgens mij een nest van een schele, manke FEBO-duif ook nog leuk zou vinden :+
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Heb jij nog foto's gemaakt?
Nope, maar ik heb mijn balkon ook een beetje Duifonvriendelijk gemaakt.
Ze zijn er nog wel dagelijks en gaan het vast wel proberen :+
pi_125220404
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:17 schreef APK het volgende:

[..]

Ik had 'Hout' weggehaald omdat je volgens mij een nest van een schele, manke FEBO-duif ook nog leuk zou vinden :+
Ja, maakt me niet uit wat voor nest er komt eigenlijk _O-

alle vogeltjes zijn welkom *O*
pi_125220476
quote:

[..]

Nope, maar ik heb mijn balkon ook een beetje Duifonvriendelijk gemaakt.
Ze zijn er nog wel dagelijks en gaan het vast wel proberen :+

Ah... die boze buurman...

klojo :') die buurman dan heh ... :+
  zaterdag 13 april 2013 @ 00:20:43 #41
6941 APK
Factual, I think.
pi_125220480
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja, maakt me niet uit wat voor nest er komt eigenlijk _O-

alle vogeltjes zijn welkom *O*
Dan moet je ze volgens mij nu gewoon hun gang laten gaan (als ze terugkomen :+ )
pi_125220502
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:20 schreef APK het volgende:

[..]

Dan moet je ze volgens mij nu gewoon hun gang laten gaan (als ze terugkomen :+ )
Ga ik doen ! :Y
pi_125220898
Terug Vind Postduif
Screw them.
We're going home.
pi_125221031
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 april 2013 00:30 schreef CarOnline het volgende:
Terug Vind Postduif
:D
  zondag 14 april 2013 @ 19:54:13 #45
323439 HetKlusKonijn
pi_125279313
quote:

Tsja die patat-beesten kunnen er zelf natuurlijk maar weinig aan doen... maar ik heb er toch van de week weer twee van mijn balkon afgejaagd :@ .
Houtduiven zijn wèl welkom hier. :)
pi_125392108
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 19:54 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Tsja die patat-beesten kunnen er zelf natuurlijk maar weinig aan doen... maar ik heb er toch van de week weer twee van mijn balkon afgejaagd :@ .
Houtduiven zijn wèl welkom hier. :)
Hier is nog steeds niks te zien, er liggen nog steeds een paar takjes, maar er is niets meer
bijgekomen, dus ik denk dat ze een ander plekkie hebben gevonden.

Maar.... jeweetmaarnooit... de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus ik blijf hopen :+
pi_125522926
En ineens zijn ze terug!

Ik had vanmorgen vroeg de keukendeur opengezet en een stoeltje tegen
de deur zodat deze niet zou dicht waaien.

Toen ik een paar uur later keek zaten de twee duifies op de keukendeur *;

Geen foto gemaakt want ik was bang dat ze zouden schrikken.

Weer een paar uur later zag ik dit:

Niet zo slim dus, want die deur moet ook weer dicht :') ik had het stoeltje
een klein stukje naar achter kunnen schuiven, maar ik weet dat ze dan
op het rottigste plekje hadden gezeten, want als het weer gaat waaien dan waait
dat stoeltje gewoon om in die hoek, dus ik heb het stoeltje in het beste hoekje
gezet.

hiero...

10 miuten later kwamen ze aanvliegen en zaten een beetje verward op
de keukendeur, het ene duifie knikte steeds met zijn koppie heen en weer
net alsof hij/zij wilde vragen, waar is dat stoeltje nou?

Ja ik heb een rijke fantasie :@

Dus ik heb die vitrage opzij geschoven en één duifie vloog weg die andere
''knikker'' bleef zitten en ik heb als een mongool :') met mijn vinger naar dat
andere stoeltje staan wijzen en een paar keer herhaald daaro... daaro... :')

Toen heb ik de balkondeur dichtgedaan en ik hoop maar dat ze het snappen.

Wordt vervolgd :+
pi_125523999
Haha wat een domme nesten krijg jij steeds Fann :D :')
Toen toch ook al eens op een tuinstoel?

Hopelijk leggen ze er snel een ei in!
Screw them.
We're going home.
pi_125525911
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 april 2013 15:45 schreef CarOnline het volgende:
Haha wat een domme nesten krijg jij steeds Fann :D :')
Toen toch ook al eens op een tuinstoel?

Hopelijk leggen ze er snel een ei in!
Ja domme beessies zijn het :')

Vorige keer ook op een tuinstoeltje :Y ik heb de foto's niet meer en ik heb via Googel
gezocht in de hoop daar nog iets te vinden, foto's zijn weg, maar ik kwam wel deze post tegen :D
waren 2 jonkies *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 9 mei 2009 18:44 schreef FANN het volgende:
Het is gelukt !
Ik ben tante geworden van 2 kleine duifies... O+

vin ik zo schattig ik zag het net pas, bleef zoveel mogelijk uit de buurt en het zijn er twee
dus allebei de eitjes zijn uitgekomen...... scheetig *;
Is ook alweer 4 jaar terug ! :o
pi_125550081
Ik heb even snel om het hoekje gekeken, maar het stoeltje staat er nog precies zo bij,
volgens mij zijn er ook geen takjes bijgekomen....

Ik meld me weer als er écht iets te zien is, want straks is het weer loos alarm. :')
  zondag 21 april 2013 @ 22:41:09 #51
323439 HetKlusKonijn
pi_125579045
Ze zijn ècht suf, hè.

Ik had vanmiddag ook een houtduif op bezoek op mijn balkon, maar hij/zij was alleen en kwam alleen een hapje smikkelen van de restanten van de mezenbollen die er nog liggen. Nou ja, het is een vriendelijke vogel en van mij mag-ie. O+
Nou snap ik waarom de mezen zijn uitgeweken naar de balkons van de buren. :(
pi_125644585
quote:
10s.gif Op zondag 21 april 2013 22:41 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ze zijn ècht suf, hè.

Ik had vanmiddag ook een houtduif op bezoek op mijn balkon, maar hij/zij was alleen en kwam alleen een hapje smikkelen van de restanten van de mezenbollen die er nog liggen. Nou ja, het is een vriendelijke vogel en van mij mag-ie. O+
Nou snap ik waarom de mezen zijn uitgeweken naar de balkons van de buren. :(
Ja ze zijn suf :') vanmorgen zaten ze weer op de keukendeur, met zijn tweetjes *;
maar ik heb net gekeken en er is nog geen takkie bijgekomen :+

Misschien dat ze hier af en toe komen buurten en toch een ander plekkie hebben gevonden
ikweethetniet...
pi_139207460
APKKKKKKKKKKKKKK

De duivies zijn terug, zelfde ritueel, eerst op de keukendeur zitten vozen *;
en nu zijn ze takkies aan het verzamelen...

Ik durf nu geen foto's te maken want ik wil ze niet wéér verjagen, dus ik bemoei me nergens
mee, totdat er een nest is, dan ga ik proberen foto's te maken :D

dus wordt vervolgt ...

hoop ik oO<
  donderdag 24 april 2014 @ 10:41:05 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139208109
Leuk!

Haten op houtduiven :')
Mijn reisverslagen
pi_139208976
Ow spannend, beebieduifies O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_139212455
Het balkon ligt al vol met takkies, dus het zal wel doorgaan, toch wacht ik nog even met de foto's
want ik heb mijn lesje geleerd vorig jaar :')
pi_139217213
Oké... ik kon het niet laten ze waren er allebei even niet, wél door de hordeur heen,
ik heb nog steeds dezelfde keukendeur en dezelfde stoeltjes, maar de foto is écht
van vandaag :P

Ik hoop niet dat ze zo dom zijn om hun nestje op dit stoeltje of eronder te maken, want
de takjes leggen alleen dáár, maar misschien komt dat omdat ze op de keukendeur gaan zitten en
dan de takjes laten vallen... dat hoop ik dan maar oO< want ooit zal die deur ook weer eens
dicht moeten..

Dat áf en áán vliegen met takjes is trouwens best veel lawaai :D lijken wel een landingsbaan
af en toe :')
  donderdag 24 april 2014 @ 16:30:05 #58
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_139218316
Hij maakt zijn liedje niet af.

He begint met:

òeoe-oe... oe oe
ròe-koe-koe... oe oe
ròe-koe-koe.. oe oe
roe....

En dan begint het weer van voren af aan. Ze doen het niet allemaal maar het gros wel.

Verder zijn ze erg smakelijk. De eieren vond ik als kind al lekker.

En de filétjes zijn ook heerlijk. Op een bedje van veldsla met een peper-portsausje of zo...

jom jom jom :9 :Y)

Oh ja, ze kunnen loeihard vliegen. In volle vlucht blijven ze een havik of slechtvalk voor. Die moeten echt streken en trucs uithalen om een houtduif te verschalken.

[ Bericht 36% gewijzigd door hoatzin op 24-04-2014 16:35:54 ]
pi_139218680
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:30 schreef hoatzin het volgende:

Verder zijn ze erg smakelijk. De eieren vond ik als kind al lekker.

En de filétjes zijn ook heerlijk. Op een bedje van veldsla met een peper-portsausje of zo...

jom jom jom :9 :Y)

Moet ik nu geschokt reageren? :')

Ga Weg! :(
pi_139219815
Houtduifjes O+
Vorig jaar had ik een koppel houtduifjes in mijn - tijdelijk op het balkon gedumpte - kerstboom zitten.
(Geen nestje, want ik heb de boom toch maar weggehaald. Onder dwang van vriend...van mij had 'ie mogen blijven staan :P )

Nu zitten ze alleen af en toe op de waslijn en schijten met plezier mijn ramen onder, en natuurlijk al maanden geen glazenwasser meer in de buurt gezien :') . Maar ach, ze zijn wel leuk en koeren gezellig!
  donderdag 24 april 2014 @ 18:39:37 #61
6941 APK
Factual, I think.
pi_139222033
Mooi nest zeg _O-
pi_139222095
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:39 schreef APK het volgende:
Mooi nest zeg _O-
:D het is nog geen nest, het lijkt nergens op :') maar zal wel goed komen hoop ik dan maar :+
pi_139222132
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 17:16 schreef Candaasje het volgende:
Houtduifjes O+
Vorig jaar had ik een koppel houtduifjes in mijn - tijdelijk op het balkon gedumpte - kerstboom zitten.
(Geen nestje, want ik heb de boom toch maar weggehaald. Onder dwang van vriend...van mij had 'ie mogen blijven staan :P )

Nu zitten ze alleen af en toe op de waslijn en schijten met plezier mijn ramen onder, en natuurlijk al maanden geen glazenwasser meer in de buurt gezien :') . Maar ach, ze zijn wel leuk en koeren gezellig!
Volgende keer laten zitten :Y moet je vriendje maar aan wennen :P
  donderdag 24 april 2014 @ 19:05:52 #64
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_139222773
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 16:41 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Moet ik nu geschokt reageren? :')

Ga Weg! :(
nou seg.. kvinnut gewoon lekker.
pi_139229694
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 18:43 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Volgende keer laten zitten :Y moet je vriendje maar aan wennen :P
Ja....op zich heb je een punt...maar mijn vriend woont ook al in een huis dat regelmatig meer op een konijnenhok dan een bewoonbaar huis lijkt. (de konijnen mogen overal komen; woonkamer, keuken, gang, wc, slaapkamer en zelfs op de badkamer komen ze wel eens neuzen. Oh, en het balkon...... en het zijn echte rommelkontjes die toch ook niet helemaal zindelijk zijn...) Dus ik mag eigenlijk al niet klagen :P )
pi_139229741
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:31 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ja....op zich heb je een punt...maar mijn vriend woont ook al in een huis dat regelmatig meer op een konijnenhok lijkt. (de konijnen mogen overal komen; woonkamer, keuken, gang, wc, slaapkamer en zelfs op de badkamer komen ze wel eens neuzen. Oh, en het balkon...... en het zijn echte rommelkontjes die toch ook niet helemaal zindelijk zijn...) Dus ik mag eigenlijk al niet klagen :P )
ah.... tja.. :+
  donderdag 24 april 2014 @ 21:33:58 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139229816
Als ik zeg dat ze erg lekker zijn ben ik dan lomp genoeg?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139229939
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar ben je ook groot? :+
pi_139230100
quote:
Het zou lomper zijn te zeggen dat ze lekker vet zijn ofzo.... 'lekker' alleen klinkt wel als een compliment.... dus je gaat niet door voor lompe houtduif, als dat je doel was :{w
  donderdag 24 april 2014 @ 21:42:05 #70
45206 Pietverdriet
pi_139230229
quote:
10s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Maar ben je ook groot? :+
Ik zelfs groot voor mijn lengte
pi_139230399
Ik heb ook een nest van houtduiven in de tuin, maar dat zit in een denneboom. Ik ben benieuwd wat ervan terecht komt, er zitten hier veel katten en roofvogels.
pi_139231082
quote:
1s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik zelfs groot voor mijn lengte
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:45 schreef Sparafucile het volgende:
Ik heb ook een nest van houtduiven in de tuin, maar dat zit in een denneboom. Ik ben benieuwd wat ervan terecht komt, er zitten hier veel katten en roofvogels.
Pics van Piet en de denneboom :D
pi_139231114
quote:
14s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

[..]

Pics van Piet en in de denneboom :D
Fixed 8-)
pi_139231142
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:56 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Fixed 8-)
:D nog beter :+
pi_139231473
Een maat van me vertelde dat zijn opa de jonge duiven in het nest vastbond met een touwtje. Het jong werd volgepropt door de ouders maar kon niet vliegen. Aan het eind van het seizoen ging het jong de pan. Optie voor TS?
pi_139241592
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:03 schreef Sparafucile het volgende:
Een maat van me vertelde dat zijn opa de jonge duiven in het nest vastbond met een touwtje. Het jong werd volgepropt door de ouders maar kon niet vliegen. Aan het eind van het seizoen ging het jong de pan. Optie voor TS?
hmmm die vraag laat ik liggen voor TS dan maar, want dat ben ik niet...
pi_139278129
UPDATE!

Dit hebben ze inmiddels verzameld, maar het is nog steeds géén nest :')

Het is hier een ongelofelijke pokkeherrie met muziek vanwege Koningsdag, maar ze zaten
gezellig met zijn tweetjes op de keukendeur te keuvelen en plannen te maken, maar
toen ik een foto wilde nemen vloog er eentje weg :D dus ik was nét te laat...

Daar gaat ze....... of hij, dat weet ik niet :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 26 april 2014 @ 14:34:43 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139278294
quote:
Duif heb ik vaak gegeten toen ik in Shanghai woonde. Lekkere snack voor s'avonds bij het bier :Y)

Maar toen ik nog studeerde woonden er bij mij op het rijtje twee Indonesische studenten en die grepen regelmatig zo'n tamme stadsduif van het balkon en die ging dan de pan in! Ik moest zo lachen toen ze me dat vertelden, want iedereen klaagde altijd over duivenpoep op het balkon en zij vonden het juist ideaal :D
Mijn reisverslagen
pi_139278602
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 14:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Duif heb ik vaak gegeten toen ik in Shanghai woonde. Lekkere snack voor s'avonds bij het bier :Y)

Maar toen ik nog studeerde woonden er bij mij op het rijtje twee Indonesische studenten en die grepen regelmatig zo'n tamme stadsduif van het balkon en die ging dan de pan in! Ik moest zo lachen toen ze me dat vertelden, want iedereen klaagde altijd over duivenpoep op het balkon en zij vonden het juist ideaal :D
Ik zou daar hier een topic over openen als ik jullie was... Culinesse à gogo

Kunnen jullie recepten uitwisselen enzo.. Piet heeft wel tips voor jullie :+
  zaterdag 26 april 2014 @ 17:29:06 #80
6941 APK
Factual, I think.
pi_139281053

Bij mij hangen ze ook nog steeds rond, vooralsnog zonder nestplannen :+
  zaterdag 26 april 2014 @ 17:30:46 #81
45206 Pietverdriet
pi_139281085
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 14:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb het ook veel gegeten, heb er nog wat in de vriezer liggen, die moeten eens op
pi_139282013
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 17:29 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]

Bij mij hangen ze ook nog steeds rond, vooralsnog zonder nestplannen :+
Ik zie helemaal geen duif! :D Wél een leuk balkon :o met veel plantjes...

beetje jaloers is :+
  zaterdag 26 april 2014 @ 18:26:39 #83
6941 APK
Factual, I think.
pi_139282080
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Ik zie helemaal geen duif! :D Wél een leuk balkon :o met veel plantjes...
Beter kijken :P
pi_139282226
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:26 schreef APK het volgende:

[..]

Beter kijken :P
:D JA ik zie hem!
pi_139342209
Op ''heterdaad'' kan je dit wel noemen ... :7

Huh? Staan we nu op de foto? :o

Dan maar weer even aan het werk... (8>

Ik hoop niet dat ze van plan zijn hun nest onder dat stoeltje te maken want dan hebben ze straks een
probleem :') , maar ik kijk het nog eventjes aan, als daar écht een nest gemaakt gaat worden dan zal ik
de boel toch maar gaan verschuiven, want dat moet toch als ik die deur ooit nog een keer dicht wil
doen en dan is het beter nu, dan dat er straks al eitjes in liggen natuurlijk.. oO<
pi_139389754
Ik snap nu pas wat die duivies van plan waren :') ik was ze vanmiddag in de gaten aan het houden,
op gepaste afstand natuurlijk oO< en ineens had ik het door...

Ze waren een nest aan het bouwen áchter de deur :D godverdomme...

ja dat kan dus niet, want als die deur dicht gaat, ploft dat hele nest naar beneden, dus ik heb
al die takkies achter de deur vandaan gehaald, dit was het resultaat.

Daarna heb ik ze niet meer teruggezien -O-
pi_139402385
ééntje is terug en zit nu vertwijfelt naar die berg met takkies te kijken oO<
pi_139412380
Als je de takken in een hoekje legt waar ze ongestoord kunnen zitten komen ze misschien terug.
pi_139412540
Kun je niet een platformpje voor ze maken? Dat ze iets hoger kunnen zitten maar niet hun nest naar beneden stort als je de deur open/dicht doet? :)
  woensdag 30 april 2014 @ 20:25:00 #90
6941 APK
Factual, I think.
pi_139425730
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:39 schreef Candaasje het volgende:
Kun je niet een platformpje voor ze maken? Dat ze iets hoger kunnen zitten maar niet hun nest naar beneden stort als je de deur open/dicht doet? :)
Normaal maken die beesten nog een nest op haar hoofd als ze een half uurtje gaat zitten, ze zijn moeilijk weg te krijgen, maar misschien hebben ze veel mogelijkheden in de omgeving? :+
pi_139426561
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:34 schreef valentijn101 het volgende:
Als je de takken in een hoekje legt waar ze ongestoord kunnen zitten komen ze misschien terug.
Heb ik gedaan :Y en de deur is nu dicht, dus morgen kijk ik even of ze er zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:39 schreef Candaasje het volgende:
Ze hadden kunnen kiezen uit 3 stoeltjes, maar die sufkoppen kozen dus uitgerekend die plek
achter de deur uit :') maar dan wel zo dat het nest halverwege de deur klem zat, dus als ik het
niet op tijd had gezien en de deur had dichtgedaan dan was het nest sowieso naar beneden
geploft en dan hadden er misschien al eieren in gelegen, dus dan was het hélemaal sneu
geweest :D :'( maar de vorige keer ging ik me er ook mee bemoeien en toen hadden ze
ook een andere plek uitgezocht, dus ik heb nu de hele berg takjes maar in de meest beschutte
hoek gelegd, ik kan geen platformpje achter de deur maken, dan kan de deur niet meer open
en dicht en zit daar ook iets om een platformpje aan vast te maken, het was gewoon een suffe
plek :D

quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:25 schreef APK het volgende:

[..]

Normaal maken die beesten nog een nest op haar hoofd als ze een half uurtje gaat zitten, ze zijn moeilijk weg te krijgen, maar misschien hebben ze veel mogelijkheden in de omgeving? :+
:P op mijn hoofd had ook nog gekund :D

Mja.. ik denk wel dat er meer plekjes zijn hier, dus ik moet nog maar zien of ze terugkomen, ze houden
er niet zo van als je je ermee gaat bemoeien, dat weet ik nog wel van de vorige keer....

Nou jah... ik zie het wel, ik weet het verder ook niet meer :')
pi_139437345
Ik heb ook geen kerstboom meer om bij je op het balkon te dumpen :P
(Hier is het sowieso rustig qua duiven, af en toe zit er een dikke op de waslijn, maar verder maken vooral eksters en kauwen de dienst uit. (En die vechten ook nog gezellig met elkaar...). Zelfs de vlaamse gaaien heb ik nog niet gezien. -O- )
pi_139442311
Ohh vlaamse gaaien heb ik sinds kort in mijn voederhuisje.

Naast restjes brood en vogelvoer gooi ik af en toe kattenbrokken die onze poes niet meer wil ook in het huisje. Nu zitten daar naast koolmeesjes ook merels, eksters, vlaamse gaaien en raven in. O+ O+ O+
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:02:47 #94
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139443281
Bij ons de parkeerplaats bij mijn werk staat 1 boom, en in die boom bouwt het zelfde koppel domme duiven al jarenlang elk jaar een nest.

Er is nog nooit een ei uitgekomen, de eieren vallen echt altijd stuk :')
Dit jaar hebben ze er voor hun doen veel werk van gemaakt, soms waren het echt maar 5 takjes of zo.
Maar ik heb weinig hoop.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_139446432
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Bij ons de parkeerplaats bij mijn werk staat 1 boom, en in die boom bouwt het zelfde koppel domme duiven al jarenlang elk jaar een nest.
[ afbeelding ]
Er is nog nooit een ei uitgekomen, de eieren vallen echt altijd stuk :')
Dit jaar hebben ze er voor hun doen veel werk van gemaakt, soms waren het echt maar 5 takjes of zo.
Maar ik heb weinig hoop.

:D :'(

5 takkies zijn ook niet veel :+ dan waren die duivies van mij toch wel érg ijverig geweest!
Ik had vanmorgen de deur weer opengedaan, en net zag ik één duif weer op de keukendeur
zitten, de takjes liggen in een hoek, die ik zo niet kan zien, zonder de hordeur ook te openen
want om die berg takjes te zien moet ik echt even naar buiten stappen en dat wilde
ik dus niet doen, want ik wil nu zo weinig mogelijk storen en ik wilde die duif niet
verjagen, maar ik hou het wel in de gaten, als ze tóch terugkomen dan volgen er weer foto's
natuurlijk :P
pi_139494582
-O-

ik denk niet dat ze terugkomen, misschien hebben ze toch een ander plekje gevonden...
pi_139549501
Ik heb een kersenboom die elk jaar mooi in bloei staat, maar waar nooit een kers aan komt. . Ook dit jaar bloeide hij mooi en ik zie kleine kersjes zitten. Vanochtend zag ik één van mijn nestelende houtduiven zich tegoed doen aan de onrijpe kersjes. Ik weet niet of ik nu zo blij moet zijn met een succesvolle nestpoging.
pi_139549771
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:43 schreef FANN het volgende:
-O-

ik denk niet dat ze terugkomen, misschien hebben ze toch een ander plekje gevonden...
Deur dicht laten geen optie?
dag
pi_139549948
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:01 schreef Peter het volgende:

[..]

Deur dicht laten geen optie?
De deur is dicht :Y het is ook veel te koud nu, daarom kon ik ook dat nestje niet laten doorgaan wat ze
achter die deur hadden gemaakt,,, zat zo ongeveer ter hoogte van de deurkruk.
Omdat dat stoeltje er tegenaan stond waaide hij niet dicht, dus ze zullen hebben gedacht dat dat
wel kon natuurlijk. Ik heb natuurlijk wel af en toe gekeken de afgelopen dagen, en soms zat er eentje
op de schutting, maar zodra de deur openging vloog hj/zij dan weer weg.

De bos met takjes ligt er nog precies zo bij als ik het neer heb gelegd, ik geloof niet dat ze daar
nog zijn geweest,best raar want het is een goed plekje.

Volgens mij zitten ze wel ergens in de buurt bij de buren ofzo, want ik hoor ze wel vaak, maar ja
ik weet niet of dat dezelfde zijn natuurlijk :+
pi_139549968
quote:
8s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:50 schreef Sparafucile het volgende:
Ik heb een kersenboom die elk jaar mooi in bloei staat, maar waar nooit een kers aan komt. . Ook dit jaar bloeide hij mooi en ik zie kleine kersjes zitten. Vanochtend zag ik één van mijn nestelende houtduiven zich tegoed doen aan de onrijpe kersjes. Ik weet niet of ik nu zo blij moet zijn met een succesvolle nestpoging.
Ah... joh, wél~! :D
Hebben we tenminste nog ''iets'' in dit topic :P

Wanneer komen de foto's?
pi_139551873
Wat ik bedoel is: de deur nu een week dicht laten..
dag
pi_139571694
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 16:24 schreef Peter het volgende:
Wat ik bedoel is: de deur nu een week dicht laten..
Ja, tenzij het bloedheet wordt natuurlijk :@ maar ik zal eraan denken... :Y
pi_139949123
Gisteren heb ik voor het éérst de deur weer opengedaan, geen duif te zien :N
Takjes lagen nog in de hoek,we waren er maar een paar weggewaaid want het
het had wel flink gewaaid hier, dus vandaag heb ik de boel maar opgeruimd
want ik ga dan toch maar eens die vieze lappen weghalen en vervangen voor andere
ik kan niet blijven wachten :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')