abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139241592
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 22:03 schreef Sparafucile het volgende:
Een maat van me vertelde dat zijn opa de jonge duiven in het nest vastbond met een touwtje. Het jong werd volgepropt door de ouders maar kon niet vliegen. Aan het eind van het seizoen ging het jong de pan. Optie voor TS?
hmmm die vraag laat ik liggen voor TS dan maar, want dat ben ik niet...
pi_139278129
UPDATE!

Dit hebben ze inmiddels verzameld, maar het is nog steeds géén nest :')

Het is hier een ongelofelijke pokkeherrie met muziek vanwege Koningsdag, maar ze zaten
gezellig met zijn tweetjes op de keukendeur te keuvelen en plannen te maken, maar
toen ik een foto wilde nemen vloog er eentje weg :D dus ik was nét te laat...

Daar gaat ze....... of hij, dat weet ik niet :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 26 april 2014 @ 14:34:43 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_139278294
quote:
0s.gif Op donderdag 24 april 2014 21:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik zeg dat ze erg lekker zijn ben ik dan lomp genoeg?
Duif heb ik vaak gegeten toen ik in Shanghai woonde. Lekkere snack voor s'avonds bij het bier :Y)

Maar toen ik nog studeerde woonden er bij mij op het rijtje twee Indonesische studenten en die grepen regelmatig zo'n tamme stadsduif van het balkon en die ging dan de pan in! Ik moest zo lachen toen ze me dat vertelden, want iedereen klaagde altijd over duivenpoep op het balkon en zij vonden het juist ideaal :D
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_139278602
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 14:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Duif heb ik vaak gegeten toen ik in Shanghai woonde. Lekkere snack voor s'avonds bij het bier :Y)

Maar toen ik nog studeerde woonden er bij mij op het rijtje twee Indonesische studenten en die grepen regelmatig zo'n tamme stadsduif van het balkon en die ging dan de pan in! Ik moest zo lachen toen ze me dat vertelden, want iedereen klaagde altijd over duivenpoep op het balkon en zij vonden het juist ideaal :D
Ik zou daar hier een topic over openen als ik jullie was... Culinesse à gogo

Kunnen jullie recepten uitwisselen enzo.. Piet heeft wel tips voor jullie :+
  zaterdag 26 april 2014 @ 17:29:06 #80
6941 APK
Factual, I think.
pi_139281053

Bij mij hangen ze ook nog steeds rond, vooralsnog zonder nestplannen :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 26 april 2014 @ 17:30:46 #81
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139281085
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 14:34 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb het ook veel gegeten, heb er nog wat in de vriezer liggen, die moeten eens op
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139282013
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 17:29 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]

Bij mij hangen ze ook nog steeds rond, vooralsnog zonder nestplannen :+
Ik zie helemaal geen duif! :D Wél een leuk balkon :o met veel plantjes...

beetje jaloers is :+
  zaterdag 26 april 2014 @ 18:26:39 #83
6941 APK
Factual, I think.
pi_139282080
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Ik zie helemaal geen duif! :D Wél een leuk balkon :o met veel plantjes...
Beter kijken :P
pi_139282226
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 18:26 schreef APK het volgende:

[..]

Beter kijken :P
:D JA ik zie hem!
pi_139342209
Op ''heterdaad'' kan je dit wel noemen ... :7

Huh? Staan we nu op de foto? :o

Dan maar weer even aan het werk... (8>

Ik hoop niet dat ze van plan zijn hun nest onder dat stoeltje te maken want dan hebben ze straks een
probleem :') , maar ik kijk het nog eventjes aan, als daar écht een nest gemaakt gaat worden dan zal ik
de boel toch maar gaan verschuiven, want dat moet toch als ik die deur ooit nog een keer dicht wil
doen en dan is het beter nu, dan dat er straks al eitjes in liggen natuurlijk.. oO<
pi_139389754
Ik snap nu pas wat die duivies van plan waren :') ik was ze vanmiddag in de gaten aan het houden,
op gepaste afstand natuurlijk oO< en ineens had ik het door...

Ze waren een nest aan het bouwen áchter de deur :D godverdomme...

ja dat kan dus niet, want als die deur dicht gaat, ploft dat hele nest naar beneden, dus ik heb
al die takkies achter de deur vandaan gehaald, dit was het resultaat.

Daarna heb ik ze niet meer teruggezien -O-
pi_139402385
ééntje is terug en zit nu vertwijfelt naar die berg met takkies te kijken oO<
pi_139412380
Als je de takken in een hoekje legt waar ze ongestoord kunnen zitten komen ze misschien terug.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_139412540
Kun je niet een platformpje voor ze maken? Dat ze iets hoger kunnen zitten maar niet hun nest naar beneden stort als je de deur open/dicht doet? :)
  woensdag 30 april 2014 @ 20:25:00 #90
6941 APK
Factual, I think.
pi_139425730
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:39 schreef Candaasje het volgende:
Kun je niet een platformpje voor ze maken? Dat ze iets hoger kunnen zitten maar niet hun nest naar beneden stort als je de deur open/dicht doet? :)
Normaal maken die beesten nog een nest op haar hoofd als ze een half uurtje gaat zitten, ze zijn moeilijk weg te krijgen, maar misschien hebben ze veel mogelijkheden in de omgeving? :+
pi_139426561
quote:
1s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:34 schreef valentijn101 het volgende:
Als je de takken in een hoekje legt waar ze ongestoord kunnen zitten komen ze misschien terug.
Heb ik gedaan :Y en de deur is nu dicht, dus morgen kijk ik even of ze er zijn.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 14:39 schreef Candaasje het volgende:
Ze hadden kunnen kiezen uit 3 stoeltjes, maar die sufkoppen kozen dus uitgerekend die plek
achter de deur uit :') maar dan wel zo dat het nest halverwege de deur klem zat, dus als ik het
niet op tijd had gezien en de deur had dichtgedaan dan was het nest sowieso naar beneden
geploft en dan hadden er misschien al eieren in gelegen, dus dan was het hélemaal sneu
geweest :D :'( maar de vorige keer ging ik me er ook mee bemoeien en toen hadden ze
ook een andere plek uitgezocht, dus ik heb nu de hele berg takjes maar in de meest beschutte
hoek gelegd, ik kan geen platformpje achter de deur maken, dan kan de deur niet meer open
en dicht en zit daar ook iets om een platformpje aan vast te maken, het was gewoon een suffe
plek :D

quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:25 schreef APK het volgende:

[..]

Normaal maken die beesten nog een nest op haar hoofd als ze een half uurtje gaat zitten, ze zijn moeilijk weg te krijgen, maar misschien hebben ze veel mogelijkheden in de omgeving? :+
:P op mijn hoofd had ook nog gekund :D

Mja.. ik denk wel dat er meer plekjes zijn hier, dus ik moet nog maar zien of ze terugkomen, ze houden
er niet zo van als je je ermee gaat bemoeien, dat weet ik nog wel van de vorige keer....

Nou jah... ik zie het wel, ik weet het verder ook niet meer :')
pi_139437345
Ik heb ook geen kerstboom meer om bij je op het balkon te dumpen :P
(Hier is het sowieso rustig qua duiven, af en toe zit er een dikke op de waslijn, maar verder maken vooral eksters en kauwen de dienst uit. (En die vechten ook nog gezellig met elkaar...). Zelfs de vlaamse gaaien heb ik nog niet gezien. -O- )
pi_139442311
Ohh vlaamse gaaien heb ik sinds kort in mijn voederhuisje.

Naast restjes brood en vogelvoer gooi ik af en toe kattenbrokken die onze poes niet meer wil ook in het huisje. Nu zitten daar naast koolmeesjes ook merels, eksters, vlaamse gaaien en raven in. O+ O+ O+
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 1 mei 2014 @ 09:02:47 #94
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_139443281
Bij ons de parkeerplaats bij mijn werk staat 1 boom, en in die boom bouwt het zelfde koppel domme duiven al jarenlang elk jaar een nest.

Er is nog nooit een ei uitgekomen, de eieren vallen echt altijd stuk :')
Dit jaar hebben ze er voor hun doen veel werk van gemaakt, soms waren het echt maar 5 takjes of zo.
Maar ik heb weinig hoop.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_139446432
quote:
0s.gif Op donderdag 1 mei 2014 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Bij ons de parkeerplaats bij mijn werk staat 1 boom, en in die boom bouwt het zelfde koppel domme duiven al jarenlang elk jaar een nest.
[ afbeelding ]
Er is nog nooit een ei uitgekomen, de eieren vallen echt altijd stuk :')
Dit jaar hebben ze er voor hun doen veel werk van gemaakt, soms waren het echt maar 5 takjes of zo.
Maar ik heb weinig hoop.

:D :'(

5 takkies zijn ook niet veel :+ dan waren die duivies van mij toch wel érg ijverig geweest!
Ik had vanmorgen de deur weer opengedaan, en net zag ik één duif weer op de keukendeur
zitten, de takjes liggen in een hoek, die ik zo niet kan zien, zonder de hordeur ook te openen
want om die berg takjes te zien moet ik echt even naar buiten stappen en dat wilde
ik dus niet doen, want ik wil nu zo weinig mogelijk storen en ik wilde die duif niet
verjagen, maar ik hou het wel in de gaten, als ze tóch terugkomen dan volgen er weer foto's
natuurlijk :P
pi_139494582
-O-

ik denk niet dat ze terugkomen, misschien hebben ze toch een ander plekje gevonden...
pi_139549501
Ik heb een kersenboom die elk jaar mooi in bloei staat, maar waar nooit een kers aan komt. . Ook dit jaar bloeide hij mooi en ik zie kleine kersjes zitten. Vanochtend zag ik één van mijn nestelende houtduiven zich tegoed doen aan de onrijpe kersjes. Ik weet niet of ik nu zo blij moet zijn met een succesvolle nestpoging.
pi_139549771
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 mei 2014 17:43 schreef FANN het volgende:
-O-

ik denk niet dat ze terugkomen, misschien hebben ze toch een ander plekje gevonden...
Deur dicht laten geen optie?
dag
pi_139549948
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:01 schreef Peter het volgende:

[..]

Deur dicht laten geen optie?
De deur is dicht :Y het is ook veel te koud nu, daarom kon ik ook dat nestje niet laten doorgaan wat ze
achter die deur hadden gemaakt,,, zat zo ongeveer ter hoogte van de deurkruk.
Omdat dat stoeltje er tegenaan stond waaide hij niet dicht, dus ze zullen hebben gedacht dat dat
wel kon natuurlijk. Ik heb natuurlijk wel af en toe gekeken de afgelopen dagen, en soms zat er eentje
op de schutting, maar zodra de deur openging vloog hj/zij dan weer weg.

De bos met takjes ligt er nog precies zo bij als ik het neer heb gelegd, ik geloof niet dat ze daar
nog zijn geweest,best raar want het is een goed plekje.

Volgens mij zitten ze wel ergens in de buurt bij de buren ofzo, want ik hoor ze wel vaak, maar ja
ik weet niet of dat dezelfde zijn natuurlijk :+
pi_139549968
quote:
8s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:50 schreef Sparafucile het volgende:
Ik heb een kersenboom die elk jaar mooi in bloei staat, maar waar nooit een kers aan komt. . Ook dit jaar bloeide hij mooi en ik zie kleine kersjes zitten. Vanochtend zag ik één van mijn nestelende houtduiven zich tegoed doen aan de onrijpe kersjes. Ik weet niet of ik nu zo blij moet zijn met een succesvolle nestpoging.
Ah... joh, wél~! :D
Hebben we tenminste nog ''iets'' in dit topic :P

Wanneer komen de foto's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')