hmmm die vraag laat ik liggen voor TS dan maar, want dat ben ik niet...quote:Op donderdag 24 april 2014 22:03 schreef Sparafucile het volgende:
Een maat van me vertelde dat zijn opa de jonge duiven in het nest vastbond met een touwtje. Het jong werd volgepropt door de ouders maar kon niet vliegen. Aan het eind van het seizoen ging het jong de pan. Optie voor TS?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Duif heb ik vaak gegeten toen ik in Shanghai woonde. Lekkere snack voor s'avonds bij het bierquote:Op donderdag 24 april 2014 21:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik zeg dat ze erg lekker zijn ben ik dan lomp genoeg?
Ik zou daar hier een topic over openen als ik jullie was... Culinesse à gogoquote:Op zaterdag 26 april 2014 14:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Duif heb ik vaak gegeten toen ik in Shanghai woonde. Lekkere snack voor s'avonds bij het bier![]()
Maar toen ik nog studeerde woonden er bij mij op het rijtje twee Indonesische studenten en die grepen regelmatig zo'n tamme stadsduif van het balkon en die ging dan de pan in! Ik moest zo lachen toen ze me dat vertelden, want iedereen klaagde altijd over duivenpoep op het balkon en zij vonden het juist ideaal
Ik heb het ook veel gegeten, heb er nog wat in de vriezer liggen, die moeten eens opquote:Op zaterdag 26 april 2014 14:34 schreef SeLang het volgende:
[..]
Duif heb ik vaak gegeten toen ik in Shanghai woonde. Lekkere snack voor s'avonds bij het bier![]()
Maar toen ik nog studeerde woonden er bij mij op het rijtje twee Indonesische studenten en die grepen regelmatig zo'n tamme stadsduif van het balkon en die ging dan de pan in! Ik moest zo lachen toen ze me dat vertelden, want iedereen klaagde altijd over duivenpoep op het balkon en zij vonden het juist ideaal
Ik zie helemaal geen duif!quote:Op zaterdag 26 april 2014 17:29 schreef APK het volgende:
[ afbeelding ]
Bij mij hangen ze ook nog steeds rond, vooralsnog zonder nestplannen
Beter kijkenquote:Op zaterdag 26 april 2014 18:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik zie helemaal geen duif!Wél een leuk balkon
met veel plantjes...
Normaal maken die beesten nog een nest op haar hoofd als ze een half uurtje gaat zitten, ze zijn moeilijk weg te krijgen, maar misschien hebben ze veel mogelijkheden in de omgeving?quote:Op woensdag 30 april 2014 14:39 schreef Candaasje het volgende:
Kun je niet een platformpje voor ze maken? Dat ze iets hoger kunnen zitten maar niet hun nest naar beneden stort als je de deur open/dicht doet?
Heb ik gedaanquote:Op woensdag 30 april 2014 14:34 schreef valentijn101 het volgende:
Als je de takken in een hoekje legt waar ze ongestoord kunnen zitten komen ze misschien terug.
Ze hadden kunnen kiezen uit 3 stoeltjes, maar die sufkoppen kozen dus uitgerekend die plekquote:Op woensdag 30 april 2014 14:39 schreef Candaasje het volgende:
Kun je niet een platformpje voor ze maken? Dat ze iets hoger kunnen zitten maar niet hun nest naar beneden stort als je de deur open/dicht doet?
quote:Op woensdag 30 april 2014 20:25 schreef APK het volgende:
[..]
Normaal maken die beesten nog een nest op haar hoofd als ze een half uurtje gaat zitten, ze zijn moeilijk weg te krijgen, maar misschien hebben ze veel mogelijkheden in de omgeving?
quote:Op donderdag 1 mei 2014 09:02 schreef oh-oh het volgende:
Bij ons de parkeerplaats bij mijn werk staat 1 boom, en in die boom bouwt het zelfde koppel domme duiven al jarenlang elk jaar een nest.
[ afbeelding ]
Er is nog nooit een ei uitgekomen, de eieren vallen echt altijd stuk![]()
Dit jaar hebben ze er voor hun doen veel werk van gemaakt, soms waren het echt maar 5 takjes of zo.
Maar ik heb weinig hoop.
Deur dicht laten geen optie?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:43 schreef FANN het volgende:
![]()
ik denk niet dat ze terugkomen, misschien hebben ze toch een ander plekje gevonden...
De deur is dichtquote:
Ah... joh, wél~!quote:Op zondag 4 mei 2014 14:50 schreef Sparafucile het volgende:
Ik heb een kersenboom die elk jaar mooi in bloei staat, maar waar nooit een kers aan komt. . Ook dit jaar bloeide hij mooi en ik zie kleine kersjes zitten. Vanochtend zag ik één van mijn nestelende houtduiven zich tegoed doen aan de onrijpe kersjes. Ik weet niet of ik nu zo blij moet zijn met een succesvolle nestpoging.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |