SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
Eerst herkennen waar het mis gaat (ben je weer meer gaan eten, toch gaan snoepen, wel frisdrank) en dan middels plannen proberen weer op de goede weg te komen. Nu is 1 kg overigens beter dan helemaal niets (of aankomen!) natuurlijk, en misschien is je lichaam even in een plateaufase terecht gekomen en val je straks weer meer af. Niet te hard zijn voor jezelf en vooral doorzetten.quote:Op maandag 1 april 2013 01:38 schreef resque het volgende:
Hallo mensen,
Even wat kwijt hier... Ben dit jaar begonnen met afvallen. Inmiddels 11 kilo kwijt, door op mn eten te letten, en geen chips e.d. Drinken: Water en lightproducten.
Echter laatste maand ben ik maar 1 kilo afgevallen, het lukt niet meer zoals eerst en ik begin mijn focus te verliezen.
Komt vast vaker voor, wil nog 15 afvallen totaal. Hebben jullie nog enkele tips voor me hoe ik die knop weer helemaal kan omzetten...?
doe je erbij sporten?quote:Op maandag 1 april 2013 01:38 schreef resque het volgende:
Hallo mensen,
Even wat kwijt hier... Ben dit jaar begonnen met afvallen. Inmiddels 11 kilo kwijt, door op mn eten te letten, en geen chips e.d. Drinken: Water en lightproducten.
Echter laatste maand ben ik maar 1 kilo afgevallen, het lukt niet meer zoals eerst en ik begin mijn focus te verliezen.
Komt vast vaker voor, wil nog 15 afvallen totaal. Hebben jullie nog enkele tips voor me hoe ik die knop weer helemaal kan omzetten...?
Dit jaar als in sinds 1 januari? En dan 10 kilo kwijt in jan+feb plus een kilo in maart? Dat ging in het begin natuurlijk wel erg hard, je lichaam went daar aan. Maar ga eens lijstjes posten hier, dan krijg je van deze of gene vast advies over waar het fout gaat. En lijstjes zijn een goede stok achter de deur, het is toch een soort verantwoording wat je af moet/mag leggen.quote:Op maandag 1 april 2013 01:38 schreef resque het volgende:
Hallo mensen,
Het is me eigenlijk heel erg mee gevallenquote:Op maandag 1 april 2013 13:17 schreef het-is-mij het volgende:
[..]
Wat een fijn gevoel he?
En hoe heb je zelf de eerste week ervaren?
ja, 2x tafeltennis(training en competitie, geen vrij spelen), 1x uur crosstrainen.hardlopen en 1x uur bodypump.quote:
Ik zat na 2.5 maand ook 3 weken lang in een +/-1kg bandbreedte, daarna ging het weer hard naar beneden. Gewoon doorgaan waar je mee bezig was en je er niet door laten demotiveren.quote:Op maandag 1 april 2013 20:52 schreef resque het volgende:
[..]
ja, 2x tafeltennis(training en competitie, geen vrij spelen), 1x uur crosstrainen.hardlopen en 1x uur bodypump.
Heb trouwens het idee dat ik iets meer toch weer ben gaan pakken. dropje hier, wijntje daar etc. Ik moet dat weer aanscherpen en dan gaat het denk ik weer goedkomen.
Wat betreft het lijstje, ik vul het ook in bij eetmeter.voedingscentrum.nl. Kom meestal uit tussen de 1800-2400. Hangt beetje af of ik dingen heb kunnen laten staan. Frisdrank drink ik al sinds 1 januari niet meer echt. Misschien 1 glas per 2 weken ofzo
En inderdaad 1 kilo eraf is altijd beter, maar het ging zo goed... dus hoop dat ik dat weer kan terugpakken zeg maar
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door tjoptjop op 01-04-2013 21:22:34 ]
respectquote:Op maandag 1 april 2013 09:10 schreef Sometimes het volgende:
Hele rare maar wel leuke dagen achter de rug hier. Veel uit eten, veel ongezond eten, te veel gegeten maar ook heel veel gelopen. Gisteren uit frustratie ook nog eens veel gesnoept.
Resultaat van deze 5 dagen: -0,5
Is het ook echt van die twee maanden? Ik dacht aan Paasgewicht. Dat laatste is natuurlijk weer makkelijker kwijt te raken. Twee keer goed kakken en je bent halverwege.quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:12 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap mezelf en 'het' ook echt gewoon totaal niet. In December 4kg afgvallen, dolblij dat ik die vreselijke vreetmaanden zonder kleerscheuren doorgekomen ben en dan help ik dat even in de afgelopen 2 maanden om zeep.![]()
![]()
die 2kg is van pasen idd, de andere 4 zijn sinds half januari...quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:22 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Is het ook echt van die twee maanden? Ik dacht aan Paasgewicht. Dat laatste is natuurlijk weer makkelijker kwijt te raken. Twee keer goed kakken en je bent halverwege.
Ja bedankt.quote:
Jawel, je haar is de winning factor!quote:Op dinsdag 2 april 2013 08:31 schreef Stormqueen het volgende:
Och BE, toch echt niet fabuleuzer dan u!
Heb nu mijn zinnen gezet op onder de 80. Dan is mijn onderkin tenminste wegde rest verstop ik wel in mijn korset
de grap is dat mensen er altijd van uit gaan dat ik wel vana mijn krullen af wil, omdat dat kennelijk hoort als je krullen hebtquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Jawel, je haar is de winning factor!![]()
*heeft moeder en zus met prachtige krullen en baalt van eigen haar met slag...
Die is maf!quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:34 schreef Stormqueen het volgende:
de grap is dat mensen er altijd van uit gaan dat ik wel vana mijn krullen af wil, omdat dat kennelijk hoort als je krullen hebt
Ja ik snap daar ook geen hol van.quote:Op dinsdag 2 april 2013 09:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die is maf!Ik ken genoeg mensen met een prachtige bos haar met krullen!
ermahgerd als je die laatste zin hardop zegt issie heel viesssquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Het is wel wat ik vaak hoor als ik mensen complimenteer met hun krullen. Zo veel werk, lastig etc. etc. Maar ik vind het zo mooi.![]()
En een kusje op je kutgevoel Isa. Nu gewoon weer samen de schouders eronder?
Zooooo herkenbaar! Ik wil m'n krullen juist helemaal niet kwijt, maar blijkbaar zeiken er veel krullenbollen over de hoeveelheid werkquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:47 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja ik snap daar ook geen hol van.
"Je hebt prachtige krullen!"
"Dank je"
"Hoewel je zelf waarschijnlijk liever steil haar had gehad!"
"Uh nee?"geen idee waar dat idee vandaan komt
Ik heb op zondag een heel weekmenu gemaaktquote:Op dinsdag 2 april 2013 09:52 schreef Brighteyes het volgende:
Het is wel wat ik vaak hoor als ik mensen complimenteer met hun krullen. Zo veel werk, lastig etc. etc. Maar ik vind het zo mooi.![]()
En een kusje op je kutgevoel Isa. Nu gewoon weer samen de schouders eronder?
Als je achter een bureau werkt, niet je stoel draaien, maar je lijf. Tip van mijn ergotherapeut voor het trainen van m'n rugspieren en als ik dat een paar dagen fanatiek doe kan ik er echt spierpijn van hebben. Niet dat je lokaal vet kunt verbranden, maar je kunt wel lokaal spiermassa opbouwen...quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:20 schreef BananaPancake het volgende:
Gewoon rennen tot je over de finishlijn bent! Haha nee, wanneer is die 5k cc?
Hier gaat het weer stukken beter dan vorige week! Ik heb de motivatie weer te pakken. Ik paste gisteren even m'n doeljurkje en rond m'n taille past ie al, alleen daarboven niet (hij gaat met een rits dicht en zit geen stretch in), dus m'n rugvetjes moeten eigenlijk aangepakt worden! Rond m'n taille zat ie trouwens ook nog strak hoor. Ben over precies 2 weken jarig, dus denk niet dat dat nog gaat lukken.
Ik vind krullen trouwens echt mooi, maar bij mezelf niet. Ik heb gelukkig stijl haar, maar wat meer volume zou wel mogen!
Oh goeie! Ik wil eigenlijk heel graag een abo op de sportschool, maar ik hockey natuurlijk al. Toen ik in de zomer bezig was met zo´n bb-schema in de sportschool, werd het daar ook echt smaller (incl. taille) terwijl dat normaal altijd heel breed blijft bij mij. (Ben sowieso vrij breed gebouwd qua borstkasquote:Op dinsdag 2 april 2013 13:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Als je achter een bureau werkt, niet je stoel draaien, maar je lijf. Tip van mijn ergotherapeut voor het trainen van m'n rugspieren en als ik dat een paar dagen fanatiek doe kan ik er echt spierpijn van hebben. Niet dat je lokaal vet kunt verbranden, maar je kunt wel lokaal spiermassa opbouwen...
Verder heb ik weer een veel te bol hoofd voor stijl haar. Als ik het al ooit stijl maak of uit m'n gezicht haal, lijk ik tien jaar ouder en tien kilo zwaarder...
Veel van die oefeningen kunnen ook gewoon thuis, soms in een eenvoudigere versie... Ik heb ooit betaald voor een buikbillenbenenkwartier op de sportschool. Dat abonnement heb ik heel snel weer opgezegdquote:Op dinsdag 2 april 2013 14:08 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Oh goeie! Ik wil eigenlijk heel graag een abo op de sportschool, maar ik hockey natuurlijk al. Toen ik in de zomer bezig was met zo´n bb-schema in de sportschool, werd het daar ook echt smaller (incl. taille) terwijl dat normaal altijd heel breed blijft bij mij. (Ben sowieso vrij breed gebouwd qua borstkas)
Nah, ik deed trainen met zware gewichten. Dat wordt thuis toch wat lastig.quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Veel van die oefeningen kunnen ook gewoon thuis, soms in een eenvoudigere versie... Ik heb ooit betaald voor een buikbillenbenenkwartier op de sportschool. Dat abonnement heb ik heel snel weer opgezegd
uh nee dat is een voor gecalculeerde van eetmeterquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:55 schreef Stormqueen het volgende:
de kcalberekening van die lasagne vind ik erg optimistisch, heb je zelf de ingredienten ingevoerd?
Verder lijkt het me een aardig lijstje. Ik zou persoonlijk nog wat groente / fruit toevoegen, maar dat ben ik
is het lasagnette uit zo'n pakje? Van Knorr?quote:Op dinsdag 2 april 2013 16:57 schreef resque het volgende:
[..]
uh nee dat is een voor gecalculeerde van eetmeterMoet wellicht nog wat bij ja (kaas bijvoorbeeld) Heb zelf wel mager rundergehakt gedaan. Ze gaan uit van 400 gram. Zeg dat dat iets meer is, kom ik uit op 1800 kcal. Is opzich ook wel ok dacht ik?
edit: in de lasagnette zit overigens nog prei en ui (voor de groente)
jup, 1/3 deel van de schaalquote:Op dinsdag 2 april 2013 16:58 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
is het lasagnette uit zo'n pakje? Van Knorr?
Oh okee, dan kan het aardig kloppen.quote:
Klopt had ook iets meer gehakt gedaan.... Heb er al 1x van gegeten met iemand, had nog 1/3 over.quote:Op dinsdag 2 april 2013 17:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Oh okee, dan kan het aardig kloppen.
Ja die stomme pakken berekenen de portiewaarde altijd op drie porties, terwijl er eigenlijk maar twee normale porties uit zo'n pak gaan
Volgens Knorr p.p 700 kcal, dus 800 is wel realistisch denk ik. Daarnaast, meer groente, i know.. Maar ben niet zo van de heel veel groente helaas. Ben allang blij dat ik tegenwoordig macaroni, lasagne etc met enige groente eet en dat ik dat best lekker vind... Dus komt nog wel denk ikquote:Op dinsdag 2 april 2013 17:05 schreef Stormqueen het volgende:
nou, als je 'm dan de volgende keer opvult met meer groenten ipv met meer gehakt dan ben je lijntechnisch goed bezig
dat komt goed, gewoon blijven proberen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:16 schreef RandomMoron het volgende:
Ik heb vandaag de 1e dag van de 30 day shred gedaan en t is best pittigik kan totaal niet opdrukken. Ook de gemodereerde versie vind ik moeilijk.
9 juni. Als ik het programma nu zonder verdere pauzes afloop, zou het moeten lukken.quote:Op dinsdag 2 april 2013 13:20 schreef BananaPancake het volgende:
Gewoon rennen tot je over de finishlijn bent! Haha nee, wanneer is die 5k cc?
Hier gaat het weer stukken beter dan vorige week! Ik heb de motivatie weer te pakken. Ik paste gisteren even m'n doeljurkje en rond m'n taille past ie al, alleen daarboven niet (hij gaat met een rits dicht en zit geen stretch in), dus m'n rugvetjes moeten eigenlijk aangepakt worden! Rond m'n taille zat ie trouwens ook nog strak hoor. Ben over precies 2 weken jarig, dus denk niet dat dat nog gaat lukken.
Ik vind krullen trouwens echt mooi, maar bij mezelf niet. Ik heb gelukkig stijl haar, maar wat meer volume zou wel mogen!
Kan je dat gewoon van het internet halen of heb je het gekocht oid?quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:16 schreef RandomMoron het volgende:
Ik heb vandaag de 1e dag van de 30 day shred gedaan en t is best pittigik kan totaal niet opdrukken. Ook de gemodereerde versie vind ik moeilijk.
Oh spannend! En inderdaad wel nog een flinke tijd. Goede motivatie!quote:Op dinsdag 2 april 2013 18:36 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
9 juni. Als ik het programma nu zonder verdere pauzes afloop, zou het moeten lukken.
Ruggen zijn naar hè. Vooral de combinatie met grote tieten is top.
Heb net ipv m'n appel een kitkat gekocht, maar halverwege toch maar weggedaan. Eigenlijk de kcal's niet waard.
Zou ik ook eens moeten doen, maar eten weg gooien gaat tegen mijn principes, waarschijnlijk zit daar gelijk een deel van het probleem...quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het laatste handje vanmorgen zo in de vuilnisbak gekieperd. Waren vnml witte die ik toch al niet zo lekker vind dus ook nog eens echt zonde als ik ze wel gegeten had.
50 km fietsen en een uurtje sporten. Nondeju.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:16 schreef Sethiwe het volgende:
Wolken heel veel sterkte, heftig paasweekend zo voor jullie.
Wel meegelezen maar weinig gereageerd en gelijk gaat het weer mis.
Ruim 2 kilo erbij!
Vandaag weer een redelijke dag, in ieder geval genoeg beweging gehad.
O: yoghurt met scheutje ranja en muesli
b: gefietst naar het werk (25km)
t: appel
l: 3 fijn volkoren boterhammen (2xPhiladelphia met sla en 1x filet americain met sla), cup a soup en sinaasappel
t: banaan en plakje ontbijtkoek
b: naar huis gefietst (25km)
t: 2 paaseitjes
d: risotto met garnalen, bleekselderij en wortel
s: uur bbb gedaan
t: 3 paaseitjes
t: schaaltje vla
Beetje jammer van de paaseitjes, hopelijk zijn ze snel op (weggooien kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen)
Waar haalt ze de tijd vandaan!quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
50 km fietsen en een uurtje sporten. Nondeju.
Toen ik dat elke dag 2x fietste ben ik aangekomenquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:49 schreef Stormqueen het volgende:
25 kilometer is een uur fietsen, ken er zat die dat dagelijks enkele reis in de auto doen, dus tijd is er wel
Dikke respect nonetheless!
ja okee, als je daarna gaat zitten schrokken zet het idd geen zoden aan de dijkquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Toen ik dat elke dag 2x fietste ben ik aangekomenIk had honger als een paard.
ja, maar die schurende windquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:57 schreef Isabeau het volgende:
Vandaag was het buiten in het zonnetje best lekker
En de zin! Ik vind 10 heen en 10 terug al méér dan zat! (al staat de fiets de afgelopen 2 dagen bij de fietsenmaker)quote:
Vroeg opstaan, scheelt een hele hoop.quote:
Ik. Heb verloren, want ik weigerde met die vrieskou te fietsen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:24 schreef tjoptjop het volgende:
Wie is dat ook alweer met die weddenschap voor het naar werk fietsen?
Gaat het goed?
Ja joh, de gewone kou ging nog wel, maar op een gegeven moment was ik zó klaar met dat vriezen. Mind you, zodra de fiets terug is van de fietsenmaker ga ik weer hoor. Fietsen wordt nooit een hobby, maar elke dag 20 km (en 800 kcal verbranden) tikt aan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geef je groot gelijk hoor. Het is echt zo achterlijk koud geweest de laatste tijd. Vooral die wind was echt killing.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:28 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik. Heb verloren, want ik weigerde met die vrieskou te fietsen.
quote:Op dinsdag 2 april 2013 22:29 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geef je groot gelijk hoor. Het is echt zo achterlijk koud geweest de laatste tijd. Vooral die wind was echt killing.
Vanaf september zit ik ook nog maar 5 km van m'n studie/werk af, dus ik neem het er nu maar vanquote:Op dinsdag 2 april 2013 22:53 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben jaloers! Woon maar 3,7 kilometer van kantoor...
Als ik een sterke wil zou hebben zou ik niet in dit topic postenquote:
Voor iemand die hiervoor niet fietste, last heeft van ochtendhumeuren, en om kwart voor 6 de deur uit moet, was het een soort van marathon, op dat momentquote:Op dinsdag 2 april 2013 23:03 schreef tjoptjop het volgende:
Goed punt,
maar voor zoiets summiers als 10km fietsen?
Goed voor jequote:Op dinsdag 2 april 2013 23:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Voor iemand die hiervoor niet fietste, last heeft van ochtendhumeuren, en om kwart voor 6 de deur uit moet, was het een soort van marathon, op dat moment.
Oui.quote:Op dinsdag 2 april 2013 23:07 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Goed voor je![]()
Maar ik begrijp dat je nu gewoon weer fietst? Dan kudo's
pubers vinden 1 kilometer al een tering eindquote:Op woensdag 3 april 2013 00:40 schreef Zeester het volgende:
Ik vind 10 km ook best een stuk. Ik woonde vroeger 7,2 km van m'n school en dat vond ik al echt een tering end hoor. Dus kudo's dat je het doet! En met vrieskou = niet leuk.
Het eten viel in de smaak bij de gast. Fijn is dat! Morgen ga ik lekker bij m'n WW maatje eten, we wilden eigenlijk asperges eten maar met dit teringweer komen die atm nog uit Peru dus niet 'echt'.
Zei ik tochquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
Woei, ik heb vandaag 3 badpakken gekocht bij Decathlon. Eentje die past en de andere twee op de krimpZe waren toch maar 6 euro per stuk.
Ik heb het 1x gefietst. Op die nieuwe fiets. Terwijl het regendequote:Op woensdag 3 april 2013 09:04 schreef Stormqueen het volgende:
35k is echt te ver. Tenzij je een fiets met trapondersteuning gebruikt.
Ja, dat had ik dus ook zo gedaan en heb nog 1,5 jaar lang geld betaald voor een fiets die al gejat was.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:04 schreef Stormqueen het volgende:
Het eerste wat ik doe als ik een vast contract krijg is me aanmelden voor het fietsplan
dat is wel matigquote:Op woensdag 3 april 2013 09:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat had ik dus ook zo gedaan en heb nog 1,5 jaar lang geld betaald voor een fiets die al gejat was.
YouTubequote:Op dinsdag 2 april 2013 18:42 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Kan je dat gewoon van het internet halen of heb je het gekocht oid?
[..]
Oh spannend! En inderdaad wel nog een flinke tijd. Goede motivatie!
Haha grote tieten heb ik nietDie rugvetjes lijken soms echt niet weg te willen
Wel goed dat je dan iig ermee gestopt bent op het moment dat je je dat besefte!
Goed dat je dat kunt, is echt goed voor je lichaam. Ik heb het geprobeerd maar ik word helemaal kriegel van dat mensquote:Op woensdag 3 april 2013 09:33 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, gordijnen dicht, ik ga weer even callaneticsen.![]()
Leslie: check!quote:Op woensdag 3 april 2013 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Maar je brengt met wel op een idee! Ik heb nu even een half uurtje over en heb ernstig sportgebrek dus ik ga even een mile lopen met Leslie.
Ik ken datquote:Op woensdag 3 april 2013 10:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh LS, spannend! Ik hoop dat er een gunstige uitslag is.
Ik heb even een vraagje. Op de eetmeter van het voedingscentrum kan je zien hoeveel je van elke voedingsstof binnenkrijgt, superhandig. Nu heb ik nog nooit zo gevarieerd en gezond gegeten als nu, maar het is me niet één keer gelukt om de juiste hoeveelheden vitaminen binnen te krijgen, volgens die site. Hebben jullie dat nou ook? Ik dacht dat het er misschien aan ligt omdat je relatief minder ee, ik zit immers ook zo'n 400 kcals onder het advies. Ik zit te overwegen om supplementen te nemen, maar ja, daar geloof ik ook niet echt in...
Mja, het is niet de bijbel hoor, maar ik vind de eetmeter wel relaxed. Isa, de kleuren zijn idd hetzelfde. Ik zou er normaal geen punt van maken, maar ik heb andere symptomen die ik zou kunnen verklaren met vitaminetekort.quote:
zit je steeds met dezelfde in het rood?quote:Op woensdag 3 april 2013 10:03 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh LS, spannend! Ik hoop dat er een gunstige uitslag is.
Ik heb even een vraagje. Op de eetmeter van het voedingscentrum kan je zien hoeveel je van elke voedingsstof binnenkrijgt, superhandig. Nu heb ik nog nooit zo gevarieerd en gezond gegeten als nu, maar het is me niet één keer gelukt om de juiste hoeveelheden vitaminen binnen te krijgen, volgens die site. Hebben jullie dat nou ook? Ik dacht dat het er misschien aan ligt omdat je relatief minder ee, ik zit immers ook zo'n 400 kcals onder het advies. Ik zit te overwegen om supplementen te nemen, maar ja, daar geloof ik ook niet echt in...
waarom laat je dan niet even bloed prikken?quote:Op woensdag 3 april 2013 10:49 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mja, het is niet de bijbel hoor, maar ik vind de eetmeter wel relaxed. Isa, de kleuren zijn idd hetzelfde. Ik zou er normaal geen punt van maken, maar ik heb andere symptomen die ik zou kunnen verklaren met vitaminetekort.
Je varieert natuurlijk wel elke dag, maar als ik over langere periodes keek dan was het wel stelselmatig een gebrek aan steeds hetzelfde. Vnl. vitamine D herinner ik me (maar dat was niet het enige).quote:Op woensdag 3 april 2013 10:49 schreef rhubarbje het volgende:
zit je steeds met dezelfde in het rood?
Anders zou ik het gewoon laten wet het is
de ene dag wat minder van dat maar de rest van de week goed is denk ik best wel te overzien
zolang het maar niet een stelselmatig gebrek is aan 1 of 2 bepaalde dingen
Maar vitamine D haal je toch sowieso maar amper uit voeding? Of heb ik dat verkeerd begrepen?quote:Op woensdag 3 april 2013 10:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je varieert natuurlijk wel elke dag, maar als ik over langere periodes keek dan was het wel stelselmatig een gebrek aan steeds hetzelfde. Vnl. vitamine D herinner ik me (maar dat was niet het enige).
nee, dat klopt... Daarvoor moet je eigenlijk tussen 11 en 15 minimaal een kwartier met hoofd en handen onbedekt in de zon lopen. Niet haalbaar hier...quote:Op woensdag 3 april 2013 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar vitamine D haal je toch sowieso maar amper uit voeding? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Ja, dat zalvende toontje is afschuwelijk, maar de oefeningen werken echt heel goed, dus ik sluit me er maar voor af en ik zap de blabla door.quote:Op woensdag 3 april 2013 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goed dat je dat kunt, is echt goed voor je lichaam. Ik heb het geprobeerd maar ik word helemaal kriegel van dat mens![]()
Maar je brengt met wel op een idee! Ik heb nu even een half uurtje over en heb ernstig sportgebrek dus ik ga even een mile lopen met Leslie.
Nice! Succes voor de uitslag zo.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Leslie: check!
Niet te geloven dat ik ooit 1 zo'n stukje Walk at Home niet trok.
Thanks C_C.
Ik voel me een ander mens sinds ik vitamine D erbij ben gaan slikken! Maar uit mijn bloedwaardes bleek dan ook dat ik een flink tekort had.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
nee, dat klopt... Daarvoor moet je eigenlijk tussen 11 en 15 minimaal een kwartier met hoofd en handen onbedekt in de zon lopen. Niet haalbaar hier...
En in de winter helpt ook dat niet.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:07 schreef Sjeen het volgende:
nee, dat klopt... Daarvoor moet je eigenlijk tussen 11 en 15 minimaal een kwartier met hoofd en handen onbedekt in de zon lopen. Niet haalbaar hier...
Volgens mij heeft bijna iedereen daar een tekort aan in Nederland.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik voel me een ander mens sinds ik vitamine D erbij ben gaan slikken! Maar uit mijn bloedwaardes bleek dan ook dat ik een flink tekort had.
Ja, zeker in de winterperiode schijnt het merendeel van de Nederlandse bevolking een tekort op te lopen. Je wijt het al gauw aan een "najaarsdipje". Voor mij werd het op een bepaald moment onhoudbaar toen ik maar moe moe moe bleef. Ik was er vrij zeker van dat de huisarts niks zou vinden. Maar hoera, het was een vitamine D-tekort! Da's wel zo'n beetje het mooiste tekort dat je kunt hebben, want makkelijk opgelost.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Volgens mij heeft bijna iedereen daar een tekort aan in Nederland.
QFTquote:Op woensdag 3 april 2013 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
jup... En zoals Claudia al aangeeft, echt heel simpel te tackelen.quote:Op woensdag 3 april 2013 11:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ik had (en soms nog steeds) last van bhoorlijke vermoeidheid. Heb toen bij de ha gevraagd of ik bloed kon laten prikken op vitamine tekort maar hij zei dat je, als je voldoende gevarieerd eet, je geen vitamine tekort zou kunnen hebben.quote:Op woensdag 3 april 2013 10:50 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waarom laat je dan niet even bloed prikken?
volgens mij kunnen ze heel makkelijk uitsluiten of het daar aan ligt
Wat een onzin... Ik eet voldoende gevarieerd, maar kwam toch vitamine D tekort.quote:Op woensdag 3 april 2013 12:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik had (en soms nog steeds) last van bhoorlijke vermoeidheid. Heb toen bij de ha gevraagd of ik bloed kon laten prikken op vitamine tekort maar hij zei dat je, als je voldoende gevarieerd eet, je geen vitamine tekort zou kunnen hebben.
tja ik heb het ook maar van horen zeggen..quote:Op woensdag 3 april 2013 12:10 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Wat een onzin... Ik eet voldoende gevarieerd, maar kwam toch vitamine D tekort.
quote:Op woensdag 3 april 2013 12:18 schreef rhubarbje het volgende:
ik eet graag snoepjes, die zijn ook veelkleurig
zakje winegums en je zit zo aan een kleur of 6
Daar krijg je geen vitamine D van binnenquote:Op woensdag 3 april 2013 12:13 schreef Zeester het volgende:
Ze zeggen toch altijd, zo veelkleurig mogelijk proberen te eten enzo, om zo gevarieerd mogelijk pallet aan stoffen binnen te krijgen? Ik ben wel blij dat ik een groot groente liefhebber ben, en fruit word ik steeds meer fan van!
goed toch, als je je prima voelt. Ik slik het wel, omdat ik met extra vitamine, mineralen en visolie mezelf een stuk prettiger in de omgang vindquote:Op woensdag 3 april 2013 14:26 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb nog nooit in mijn leven een vitaminepil geslikt en ik heb al mijn organen, haar en tanden nog
oh, ik ben soberso niet erg prettig in de omgang geloof ikquote:Op woensdag 3 april 2013 15:17 schreef Sjeen het volgende:
[..]
goed toch, als je je prima voelt. Ik slik het wel, omdat ik met extra vitamine, mineralen en visolie mezelf een stuk prettiger in de omgang vind
ja het kwam bij de biologische supermarkt vandaan (uiteraard). Ik ga er zo eens langs denk ik!quote:Op woensdag 3 april 2013 15:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh, ik ben soberso niet erg prettig in de omgang geloof ik
Citroenjam klinkt intrigerend!
ja van die meerzadenpitjesboterhammen. Witbrood met zaad, so to speak. Want er zit gin volkorentarwemeel in.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:08 schreef douche-eendje het volgende:
Zaadboterhammen. Dat klinkt... Apart
Lol, klinkt inderdaad vreemdquote:Op woensdag 3 april 2013 16:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja van die meerzadenpitjesboterhammen. Witbrood met zaad, so to speak. Want er zit gin volkorentarwemeel in.
ik snaai gewoon heel soms nog een zak weg want anders blijft het aan me knagenquote:Op woensdag 3 april 2013 16:21 schreef thetalkingchair het volgende:
Joehoe!
Ik ben sinds een tijdje erg aan het letten op wat ik eet (ik at echt ongezond en vooral veel chips, snoep en andere troep). Ik ben nu een kilo of 5 afgevallen.Helemaal blij mee, nog het dubbele en ik ga slank de zomer in.
Nu is mijn probleem gewoon dat ik de chips en andere troep mis. Ik heb absoluut geen honger, maar echt, ik snak af en toe naar zo'n zak Cheese&Onion chips bijvoorbeeld. Hoe gaan jullie daarmee om? Het is geen optie om een handje te nemen, zodra ik één stukje heb geproefd, ga ik overstag en schrans ik die hele zak leeg, is mijn ervaring.
Mijn lijstje van vandaag:
O: twee tarwe boterhammen met hagelslag
T: peer
L: twee tarwe boterhammen met ham en een appel
T: schaaltje vanille yoghurt
D: nasi met kipsaté![]()
S: 18 km fietsen
Klein zakje, als ik er al zin in heb, vaak helpt het bij mij ook om de kcals op de verpakking te lezen... Dan zakt de moed me in m'n schoenen en heb ik al geen zin meer.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik snaai gewoon heel soms nog een zak weg want anders blijft het aan me knagen
zolang je dat erg kunt beperken zorgt dat echt niet voor een enorme stagnatie
als je het maar niet elk weekend doet
of koop een klein zakje uit een automaat of zo
Thanks! Ik moet gewoon echt zien dat het op is, lijkt het wel. Nog een gouden tip: laat je hond overgeven. Weg eetlust.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:30 schreef Brighteyes het volgende:
Handje in een bakje doen en de rest leeg gooien in de vuilnisbak met een glas water er overheen.
Zaadbrood!
Sterkte!quote:Op woensdag 3 april 2013 17:23 schreef Lucky_Strike het volgende:
Tja, ik voel me ook niet beter na alles wat ik al op heb dus het idee dat ik me beter voel na chocola is op dit moment best wel bullshit.
Maar ik ga het lekker wel doen denk ik![]()
En sorry hoor dat ik dit topic even misbruik voor mijn ellende. Ik wil het graag even kwijt maar heb geen zin om vrienden te bellen.
Zo lang iets echt, echt lekker is mag je best af en toe zondigen. Zo lang het het maar heel bewust doet en niet gelijk alles laat vallen waar je mee bezig was.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:24 schreef Zeester het volgende:
In kutsituaties verlang je gewoon terug naar je oude gewoontes denk ik, en die zijn helaas slecht. Wat kut lucky, van je schoonvader. Veel sterkte voor jou en je vriend.
Ik heb net havermout bij de natuurwinkel gehaald omdat die van euroshopper veel te fijn was, dus dat is goed. Heb de euroshopper-shit er gewoon doorheen gemengd, want zonde om weg te doen. Ik was met een vriend bij de natuurwinkel en die kocht echt de allerlekkerste haver-granen koeken die er waren en heb er een halve van gegeten. Ze waren gemaakt met roomboter dus ik mocht het van mezelf eigenlijk niet maar OMFG het was het zo waard. Zelfs als ik de calorieen had geweten was het het absoluut nog waard!
Sterkte!quote:Op woensdag 3 april 2013 20:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
Thanks lieverds![]()
Ik heb een zak minimarsjes gehaald en het smaakt eigenlijk niet zo goed. Telefoontje naar mijn beste vriendin werkte veel beter. Logisch
tanden poetsenquote:Op woensdag 3 april 2013 19:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb zojuist 1 blokje extra pure chocola op als 'toetje'.
Er ligt nog een halve reep. En de reep zelf ligt er al sinds afgelopen vrijdag. Best netjes toch?
En nu zit ik op zolder, heel ver van de reep vandaan tot ik de smaak helemaal kwijt ben.
Ik ga morgen ook beginnenquote:Op woensdag 3 april 2013 17:30 schreef RandomMoron het volgende:
Knuffel voor iedereen die het nodig heeft!
Hier zoveel spierpijn na twee dagen 30 day shred dat zelfs op en uitstappen bij de trein een uitdaging is
O : yoghurt, nootjes, muesli
t : cappuccino, koekje, handje druiven
l : van dat lekkere platte,licht anijs achtige brood van de ikea. Een met pindakaas en een met ei
t : sinaasappel, yoghurt
d : een hele dikke biefstuk met courgette, erwt en wortel en zoete aardappel
Ik denk ik gooi 'm er effe inquote:Op woensdag 3 april 2013 22:21 schreef Stormqueen het volgende:
Onverkapte "ik ben jarig"
Gefeliciteerd babe
Het is iig niet moeilijkquote:Op woensdag 3 april 2013 22:10 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ik ga morgen ook beginnen
Sterkte L_S! Ik vind het heel vervelend voor je![]()
2x goed naar de wc en die 0, 5 is wegquote:Op woensdag 3 april 2013 23:50 schreef Zeester het volgende:
Gefeliciteerd Sjeen.
Ik was 0,5 aangekomen bij de WW. Ook niet zo gek, toch iets teveel gegeten dit weekend, en ik ben altijd zwaarder als ik ongesteld ben. Vandaag en gisteren gingen weer echt lekker, dus deze lijn ga ik nog ff doorzetten. Volgende week post-ongesteld gewoon lekker een kilo eraf hoop ik!
Hier had ik ineens een soort aha! herkenninkje bij... Dit zou zomaar eens kunnen kloppen. Je zoekt IETS dat vertrouwd en bekend is misschien... Hersenloos ongezonde zooi die niet eens echt lekker is naar binnen schuiven is iig bekend en vertrouwd...quote:Op woensdag 3 april 2013 17:24 schreef Zeester het volgende:
In kutsituaties verlang je gewoon terug naar je oude gewoontes denk ik, en die zijn helaas slecht.
Mijn biologische klok is het ook absoluut niet eens met dat uur eerder opstaanquote:
En 3.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn biologische klok is het ook absoluut niet eens met dat uur eerder opstaanIk heb het zwaar. Ben al geen ochtendmens en nu ook dat nog. Dus ik sluit me bij je aan.
Ja, maar dan denk ik juist "Whoohooo, dingen doen!!" Terwijl ik eerst dacht "Mwoaaah, slapen maar.".quote:Op donderdag 4 april 2013 07:52 schreef Stormqueen het volgende:
Ik merk het vooral s avonds. Zit ik te eten om half acht terwijl ik denk: het is nog veel te licht voor avondeten!!
Mijnes ook niet dus om mn ritme te verkloten vlieg ik gewoon even naar een uurtje terug, uhm Ierland.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn biologische klok is het ook absoluut niet eens met dat uur eerder opstaanIk heb het zwaar. Ben al geen ochtendmens en nu ook dat nog. Dus ik sluit me bij je aan.
Ga je vandaag? Vee plezier!! Je kijkt er al zo lang naar uitquote:Op donderdag 4 april 2013 08:17 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mijnes ook niet dus om mn ritme te verkloten vlieg ik gewoon even naar een uurtje terug, uhm Ierland.
Maar vanmorgen 72.9. Zit wat schommeling in de laatste dagen maar ach... Volgende week kijken wat de schade is!
quote:Op donderdag 4 april 2013 08:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik doe het allebei nietik ben een weekendmens heb ik besloten.
de jouwese is nog wel heul erg mini hequote:Op donderdag 4 april 2013 10:33 schreef klumsy het volgende:
Ik hoop dat ik hier binnenkort een ritme krijg... dat is nu nog ver te zoeken
Een banaan, gezondquote:Op donderdag 4 april 2013 10:47 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou, tot nu toe 2 croissants, 1 mini gevulde koek en een banaan. Topdag.
Meeste ouders proberen hun kinderen toch een normaal dagritme te geven incl gezonde maaltijden (want goed voorbeeld etc), dus in die zin zou het kunnen helpen als je kinderen krijgt. Niet de meest briljante reden voor kinderen, maar elke reden is er éénquote:Op donderdag 4 april 2013 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
Met kinderen heb je geen keuze meer, dan bepaalt het grut het ritme
Wauw, daar mag je absoluut trots op zijn, zeker met deze lange winter en het feit dat je natuurlijk ook op vakantie gaat (en af en toe een zakenreis heb ik ook gelezen!).quote:Op donderdag 4 april 2013 13:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ging net eens even kijken hoe het zat met mijn loopjes en ik heb sinds vorig jaar April 90 keer hardgelopen. Dat komt toch mooi neer op een gemiddelde van bijna twee keer in de week.Stiekem ben ik daar best trots op. Met eten wil het nog niet helemaal, maar doorzetten met hardlopen kan ik dus iig wel degelijk.
Datquote:Op donderdag 4 april 2013 16:53 schreef Zeester het volgende:
[..]
Wauw, daar mag je absoluut trots op zijn, zeker met deze lange winter en het feit dat je natuurlijk ook op vakantie gaat (en af en toe een zakenreis heb ik ook gelezen!).
quote:Op donderdag 4 april 2013 08:55 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ga je vandaag? Vee plezier!! Je kijkt er al zo lang naar uit
Bij stedentrips verbrand je heel veel door het rondlopen.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:46 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb een monsterlijke caloriebom als toetje op. Ben nu al bang voor de weegschaal
wat Clumsy zegt, flink doorlopen, komt het allemaal goed.quote:Op donderdag 4 april 2013 22:46 schreef douche-eendje het volgende:
Ik heb een monsterlijke caloriebom als toetje op. Ben nu al bang voor de weegschaal
ik wil ook wel lenenquote:Op vrijdag 5 april 2013 07:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er eentje ge- eh.. Geleend.Die kan ik wel we-transferren als je wil? Wat is je mailadres? Is een one-hour callanetics workout. Idd wel wat antiek.
Het is de volledige workout van deze:
Hoi, heb je mijn e-mailadres toevallig ook nog?quote:Op vrijdag 5 april 2013 07:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb er eentje ge- eh.. Geleend.Die kan ik wel we-transferren als je wil? Wat is je mailadres? Is een one-hour callanetics workout. Idd wel wat antiek.
Het is de volledige workout van deze:
Ik vind dat wel overdreven van je werkgever. Zo'n goede standaard is BMI nu ook weer niet en om dan zo'n scherpe lijn te trekken..?quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:55 schreef Tink89 het volgende:
Woensdag heb ik preventief medisch onderzoek op m'n werk. Ze noemen iedereen met een bmi van boven de 25 'obees'. Tuurlijk klopt het ook dat die mensen overgewicht hebben, maar mijn collega die veel sport, veel spiermassa heeft en daardoor zwaar is, krijgt die stempel ook gewoon...terwijl ze ook vetpercentage meten en dat bij haar prima in orde was. Da's toch ook raar.
Ze gaan ook cholesterol, bloeddruk, suiker en meer van dat soort dingen checken, ben toch een beetje zenuwachtig...
Ja he!quote:
Ja, raar he, hoe dezelfde maat toch verschillend kan vallen. Model doet veel daarbij, inderdaad.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:26 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Ja he!
het ene jurkje zit nog wel wat strak, maar met correctie ondergoed prima te doen
en de andere vind ik juist weer wat wijd
zal wel een modelverschilletje zijn
ik zweer bij correctie ondergoedquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, raar he, hoe dezelfde maat toch verschillend kan vallen. Model doet veel daarbij, inderdaad.
En lang leve correctieondergoed, he
Ik heb een hele fijne corrigerende body, maar die is zo vreselijk aan vervanging toequote:Op vrijdag 5 april 2013 10:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik zweer bij correctie ondergoed
durf zonder al bijna niet meer naar buiten
Ik wandel liever een uur dan dat ik een half uur hardloop.quote:Op vrijdag 5 april 2013 10:31 schreef miss_sly het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)t-dan-hardlopen.html
Ik denk alleen dat die flinke wandeling dan wel meer tijd in beslag neemt, en dat hardlopen qua tijd dus interessanter is.
Moet je er ook wel tijd voor hebbenquote:Op vrijdag 5 april 2013 10:42 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik wandel liever een uur dan dat ik een half uur hardloop.
Als je wilt afvallen op een goede en verantwoorde manier moet je daar tijd in steken. En niet alles in zo min mogelijk tijd willen doen. Hardlopen is hartstikke slecht voor mensen met overgewicht. Staat veel te veel druk op je gewrichten op je knieen en ga zo maar door.
ik heb het boek ook gekocht idd. Marktplaats f t win!quote:Op vrijdag 5 april 2013 08:05 schreef Stormqueen het volgende:
Ik deed altijd callanetics uit een boekje!
Ik maak een lijstje met de aanbiedingen van de komende week (bijv. worteltjes, aubergine, courgette, sla, paksoy, kalkoenfilet, runderlappen, mager rundergehakt) en maak daar dan menu's omheen. Dan nog iets waar je gewoon echt zin in hebt en één dag plan ik niet (dus ik plan 6 van de 7 dagen) omdat er altijd wel een dag is dat je liever iets anders wilt. Zo werkt het voor mij het beste.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:19 schreef Zeester het volgende:
Ik zou echt willen dat ik dat kon, voor een hele week plannen wat ik ga eten. Probleem is dat mijn koelkast al behoorlijk vol zit als ik voor 2 dagen boodschappen koop, en ik echt compleet inspiratieloos ben als ik moet bedenken wat ik volgende week donderdag misschien zou willen eten.
dat heb ik nou met yoga!quote:Op vrijdag 5 april 2013 12:38 schreef Aventura het volgende:
Ik doe ook weleens Callanetics en ik overweeg nu zelfs les te nemen. Ja, het wordt nog gegeven en toevallig in mijn woonplaats
Ik vind echt dat het wonderen doet voor je figuur. Om te beginnen met je houding. Als die verbetert, kun je er met je volle gewicht toch kilo's lichter uitzien. En onderschat niet wat stevige spieren met je uiterlijk/silhouet doen. Ik heb trouwens ook nog wel wat videomateriaal voor wie wil. Waaronder een AM en PM-workout, die allebei ruim 20 minuten duren en die je 's morgens en 's avonds kunt doen. Met ook daarin waanzinnige outfits, denk zwart kantPM me maar!
Dat vind ik wel heel onterecht hoor. Dat iedereen het voor hem opnam bedoel ik! Ik vermoed dat ik me er verder niet mee had bemoeid maar ik had sowieso die meneer niet verdedigd!quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh wacht, als ze zo tegen jou aan het bitchen is, is het niet leuk. Ik zou er wel de lol van inzien als ze het tegen een ander deed.
Ik heb eens een keer om 10 uur 's ochtends met een flink ochtendhumeur een hele treincoupé woest gekregen. Er zat een of andere stinkende junk met een halve liter bier te klagen dat ie geen werk kon krijgen. En toen floepte ik er uit dat dat niet gek was met zulk gedrag. En toen werden een aantal mensen boos omdat meneer zielig was
nou ja je weet niet wat er nog meer aan de hand is hequote:Op vrijdag 5 april 2013 13:59 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel onterecht hoor. Dat iedereen het voor hem opnam bedoel ik! Ik vermoed dat ik me er verder niet mee had bemoeid maar ik had sowieso die meneer niet verdedigd!
Waarom zou je willen dat dat soort gegevens bij je werkgever terecht komt?quote:Op vrijdag 5 april 2013 09:55 schreef Tink89 het volgende:
Woensdag heb ik preventief medisch onderzoek op m'n werk. Ze noemen iedereen met een bmi van boven de 25 'obees'. Tuurlijk klopt het ook dat die mensen overgewicht hebben, maar mijn collega die veel sport, veel spiermassa heeft en daardoor zwaar is, krijgt die stempel ook gewoon...terwijl ze ook vetpercentage meten en dat bij haar prima in orde was. Da's toch ook raar.
Ze gaan ook cholesterol, bloeddruk, suiker en meer van dat soort dingen checken, ben toch een beetje zenuwachtig...
Was ook compleet oordelendquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:00 schreef BananaPancake het volgende:
Haha het was trouwens een man zag ik bij het uitstappen! Nee hij zat dus achter mij. Als zo iemand tegen mij zou praten zou ik gewoon weglopen denk ik. Ik kon er dus ook wel om lachen, maar ben altijd wel bang dat dat soort mensen iets engs gaan doen ofzo..
whahaha lekker LS! Ik moet me ook vaak inhouden om niet er iets van te zeggen, maar ben meer bang voor de reactie van die dronken mensen zelf..
Oh Tink, dat is niet leuk! Lief dat je je broertje even opzoekt
nou die van mij is echt te kleinquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:11 schreef motorbloempje het volgende:
Wij hadden ook altijd 1 kleine koelkast met z'n tweeën en zijn ook fervent bierdrinkers, maar dan werk je gewoon met 1 in - 1 out, efficiënt!Kwestie van goed indelen en inruimen, m.i. Waar een wil is, is een weg!
maar die hebben wij ook nietquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
Heel veel dingen hoeven ook niet per se in de koelkast hè? Paprika's bijvoorbeeld, net als tomaten,uien, courgettes, etc. etc. Je moet ze ook niet op de verwarming leggen, maar gangkast voldoet vaak ook prima mits die geen aparte verwarming heeft!
Slaap lekker!quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:32 schreef BananaPancake het volgende:
Ik ga een dutje doen om te voorkomen dat ik ga snoepen. En omdat ik moe ben.![]()
wie weet hoe heet hij het zou vinden?quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:35 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Slaap lekker!
Ik heb hier typische fat single girl problems. Er gaat een roddel op werk dat ik iets met een collega zou hebben. En waar maak ik me druk om: hoe erg hij het wel niet zal vinden om aan mij gekoppeld te worden.
Ik ga straks denk ik maar de wereld een middelvinger geven en hardlopen terwijl het nog licht is buiten.
Mja, grappen maken kan ik heel goed, tot zoiets semi-serieus dreigt te worden, dan ben ik echt een 14-jarige puber die óveral onzeker over wordtquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:36 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wie weet hoe heet hij het zou vinden?
weet je wat echt cool zou zijn? als er iets uit zou komen!
dat jullie zo samen gaan lachen over die roddel
en dan zo van: haha ja wie zou dat nou denken he... Naja niet dat ik er zelf nooit aan dacht heb![]()
hop vol op de bek en daarna 2 kids en een golden retriever
dan zou iedereen hier in het topic single zijn en volgens mij is het tegenovergestelde waarquote:Op vrijdag 5 april 2013 14:47 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mja, grappen maken kan ik heel goed, tot zoiets semi-serieus dreigt te worden, dan ben ik echt een 14-jarige puber die óveral onzeker over wordt. Ik ben er dan ook heilig van overtuigd dat m'n gewicht het enige is wat tussen mij en jouw golden retriever staat. Alsof de wereld zo werkt
.
[/R&P]
Ik denk helaas ook zo en er zit natuurlijk ook best een kern van waarheid in. De eerste beoordeling is 9 van de 10 keer toch aan de hand van de buitenkant.quote:Op vrijdag 5 april 2013 14:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dan zou iedereen hier in het topic single zijn en volgens mij is het tegenovergestelde waar![]()
jammer dat je zo over jezelf denkt wel! echt waar
ja maar dikke mensen kunnen ook zeker aantrekkelijk zijnquote:Op vrijdag 5 april 2013 15:47 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Ik denk helaas ook zo en er zit natuurlijk ook best een kern van waarheid in. De eerste beoordeling is 9 van de 10 keer toch aan de hand van de buitenkant.
"Voordeel" is dan weer dat hier een supergrote - zo goed als lege dubbeldeurs koelvries combi staat.
Ik bewaar idd mijn weekmenu'tjes ook best een tijd, gewoon om nog eens terug te scrollen bij gebrek aan inspiratie.quote:Op vrijdag 5 april 2013 13:22 schreef Aventura het volgende:
Tip om in de toekomst makkelijker te kunnen plannen: pak een agenda en noteer wat je die avond hebt gemaakt. Doe dat eens een langere periode. Bij ons is het zo dat ik dan opeens weer oude 'succesnummers' ontdek. Wij vinden bij vlagen zeg maar steeds enkele gerechten lekker, die maken we dan vaak, om het vervolgens te vergeten.
Ik weet dat er heel veel mensen kampen met overgewicht, maar in mijn leeftijdscategorie (20-30) in een grote stad is dat percentage wel écht stukken lager denk ik. Dan merk je wel echt meer dat je een uitzondering bent. Ik heb ook issues met mannen/zelfvertrouwen/gewicht, en dat komt ook gewoon omdat je écht meer genegeerd wordt. Er werd laatst naar me gefloten op straat en toen bedacht ik me dat dat de eerste keer was in een jaar of 2 dat dat gebeurde. Een pijnlijke waarheid.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja maar dikke mensen kunnen ook zeker aantrekkelijk zijn
het gaat volgens mij altijd nog om uitstraling en dergelijke
er zijn natuurlijk mensen die mij niet heet zijn, maar er zijn gelukkig ook kei veel mensen die mij erg lekker vinden en ik heb echt echt overgewicht hoor
(en dat zeg ik dan niet zo van oh yay for me maar meer van: haal jezelf niet omlaag, voor veel mensen is overgewicht echt geen moodkill meer)
48% van alle vrouwen in NL had overgewicht in 2010 (kan er een jaartje naast zitten met mijn cijfers) en dat was een stijgende lijn
de samenleving is echt wel mee gegaan met dat beeld en skinny bitches rouleren al lang niet meer
Bij mannen ligt het volgens mij anders, al hebben vrouwen toch in ieder geval de naam minder oppervlakkig te zijn.quote:Op vrijdag 5 april 2013 15:53 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja maar dikke mensen kunnen ook zeker aantrekkelijk zijn
het gaat volgens mij altijd nog om uitstraling en dergelijke
er zijn natuurlijk mensen die mij niet heet zijn, maar er zijn gelukkig ook kei veel mensen die mij erg lekker vinden en ik heb echt echt overgewicht hoor
(en dat zeg ik dan niet zo van oh yay for me maar meer van: haal jezelf niet omlaag, voor veel mensen is overgewicht echt geen moodkill meer)
48% van alle vrouwen in NL had overgewicht in 2010 (kan er een jaartje naast zitten met mijn cijfers) en dat was een stijgende lijn
de samenleving is echt wel mee gegaan met dat beeld en skinny bitches rouleren al lang niet meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |