abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 30 maart 2013 @ 15:09:03 #1
862 Arcee
Look closer
pi_124684213

quote:
Mauro's lange weg naar Nederland

De kwestie rond de verblijfsvergunning van de Angolese asielzoeker Mauro heeft de gemoederen lange tijd beziggehouden. Een overzicht:

2007-2009: Mauro's eerste asielaanvraag wordt afgewezen. Ook een verzoek om een verblijfsvergunning op basis van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens wordt afgewezen.

juni 2011: De kwestie rond de dreigende uitzetting van Mauro komt voor het eerst aan de orde in de Tweede Kamer. Tegen zijn uitzetting wordt op het Plein in Den Haag geprotesteerd door middel van een potje voetbal tussen Mauro en zijn voetbalvrienden tegen Kamerleden van verschillende partijen.

september 2011: Toenmalig minister Gerd Leers (Immigratie en Asiel) laat de dan 18-jarige Mauro weten dat hij niet op een verblijfsvergunning hoeft te rekenen. Leers wil voor Mauro geen uitzondering maken. Het besluit leidt tot politieke ophef.

eind september 2011: Op aandringen van de Tweede Kamer belooft Leers de mogelijkheden nog eens te onderzoeken.

oktober 2011: Leers bepaalt dat Mauro toch terug naar Angola moet. Het debat daarover in de Tweede Kamer verloopt met veel tumult. Met name binnen coalitiepartner CDA bestaat grote verdeeldheid over de kwestie. Gesuggereerd wordt dat Mauro een studievisum aanvraagt, zodat hij toch in Nederland kan blijven of vanuit Angola weer kan terugkeren.

eind oktober 2011: Mauro krijgt tijdens een uitzending van Pauw & Witteman van staatssecretaris Henk Bleker een briefje, met daarin een uitnodiging voor een voetbalwedstrijd. 'Mooi niet", is de reactie van Mauro.

Diverse mensen en organisaties springen in de bres voor Mauro. Zo dringen hoogleraren erop aan om de jongen te laten blijven. Ook de kerken, Defence for Children en Mauro's voormalige voetbalclub laten zich niet onbetuigd.

1 november 2011: Op het Plein in Den Haag houden sympathisanten een demonstratie, waar Mauro zelf ook bij is. Bij die gelegenheid wordt de bekende foto van Mauro met een traan op zijn wang gemaakt. Op dezelfde dag wijst een meerderheid van de Tweede Kamer een verblijfsvergunning voor Mauro af.

december 2011: Mauro blijkt foute gegevens te hebben aangeleverd, maar het ministerie zegt hem die niet aan te rekenen. Op 20 december krijgt hij krijgt een studievisum, dat geldig is tot 1 september 2012.

maart 2012: Gerd Leers zegt in Trouw dat Mauro heeft gejokt over zijn achternaam en geboortedatum en voegt eraan toe: 'Wie de boel belazert, kan niet blijven". De opmerkingen leiden opnieuw tot politieke commotie.

december 2012: Het kabinet besluit tot een kinderpardon voor jonge asielzoekers die al minstens 5 jaar in Nederland zijn en aan een aantal voorwaarden voldoen. Er komt ook een overgangsregeling. Die zal volgens staatssecretaris Fred Teeven (Justitie) ook een oplossing bieden voor Mauro.

maart 2013: Mauro heeft zijn verblijfsvergunning. Die wordt hem toegekend in het kader van het kinderpardon.
Overigens heeft Mauro zich in het verleden zelf ook op Fok! gemanifesteerd:
WGR / Angolees; Portugees paspoort?

Eerdere artikelen:
- De zaak-Mauro, het nieuwste hoofdpijndossier van Leers
- Mauro en familie buitengewoon teleurgesteld
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:10:12 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_124684243
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 14:59 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Hij is daar gemarteld. Dat kun jij je niet voorstellen he
Nee, dat is hij niet. Dit is de meest naieve opmerking mbt het thema 'Mauro' nadat iemand hem een 'computergenie dat onmisbaar was voor onze kenniseconomie' noemde.
The End Times are wild
pi_124684267
Mauro is gewoon een chille gast. Mooi dat ie mag blijven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:11:07 #4
360014 Mierenneuker.
nait soezen, kop d'r veur
pi_124684269
Hé verdomme!
''Ja die meneer heeft kaal haar.''
pi_124684929
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:11 schreef KoosVogels het volgende:
Mauro is gewoon een chille gast. Mooi dat ie mag blijven.
Wat is er zo 'chill' aan onze vriend Mauro?
pi_124685196
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:38 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Wat is er zo 'chill' aan onze vriend Mauro?
De beste jongen doet geen vlieg kwaad.

Het is hem gegund.
pi_124685211
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De beste jongen doet geen vlieg kwaad.

Het is hem gegund.
Maar hij kan toch ook lekker chillen in Angola? Ik zie het probleem niet zo.
pi_124685254
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:51 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Maar hij kan toch ook lekker chillen in Angola? Ik zie het probleem niet zo.
Maar hij mag nu ook hier chillen, als hij wil. Ik zie het probleem niet zo.
pi_124685272
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar hij mag nu ook hier chillen, als hij wil. Ik zie het probleem niet zo.
Mauro is een liegbeestje, dat is het probleem.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:57:24 #10
3542 Gia
User under construction
pi_124685349
Ik heb er geen probleem mee dat Mauro mag blijven.
Maar aangezien hij beweert geen contact te hebben met zijn biologische ouders en andere familieleden, vind ik dat die niet naar Nederland mogen komen onder het mom van gezinshereniging.
M.i. geldt dat voor alle kinderen die onder het kinderpardon vallen.
pi_124685391
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:54 schreef Misty_eyes het volgende:

[..]

Mauro is een liegbeestje, dat is het probleem.
Nou en. Hirsi Ali ook en zij werd zelfs Kamerlid.
pi_124685400
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 14:59 schreef Good_Luck het volgende:

Hij is daar gemarteld. Dat kun jij je niet voorstellen he
Ik kan mij niet voorstellen dat je denkt dat je indruk maakt met zo'n leugen.

Mauro is hier door zijn familie naartoe gestuurd uit economische overwegingen. Punt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_124685405
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Net zo fout.
pi_124685419
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:58 schreef KoosVogels het volgende:

Toch is die wel vertrokken...
pi_124685521
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Toch is die wel vertrokken...
Ja, op zoek naar groenere weiden.
pi_124685711
quote:
december 2011: Mauro blijkt foute gegevens te hebben aangeleverd, maar het ministerie zegt hem die niet aan te rekenen.
Het is nog steeds niet bekend wie de geboortedatum goed had, Mauro of de Angolese overheid. De Angolese administratie was een enorme chaos vanwege de burgeroorlog, veel kinderen werden pas lang na hun geboorte aangegeven en het scheelde maar drie dagen.

(Mijn eigen theorie is dat iemand wel degelijk 14 november had doorgegeven, maar dat een overwerkte Angolese ambtenaar de 4 voor een 1 of een 7 heeft aangezien. Gecontroleerd werd daar sowieso vrijwel nooit.)

Ook is het daar niet ongebruikelijk om de achternaam van je moeder aan te nemen, met name als je ouders uit elkaar zijn (of bezig zijn te gaan) en je bij je moeder blijft. Tegen de tijd van het tweede adoptieverzoek was zelfs niet eens bekend of Mauro's vader nog in leven was Daarnaast werd wel eens expres de achternaam van de moeder of van een ander gezinslid aangenomen zodat kinderen wat moeilijker waren te identificeren als er kindsoldaatjes nodig waren.

Voor een asielaanvraag is het aanleveren van zo correct mogelijke gegevens super-belangrijk, maar de betreffende procedure was een aanvraag in het kader van art. 8 EVRM en dan is dat van ondergeschikt belang. Er viel dus weinig aan te rekenen, dwz. het ministerie had makkelijk praten. :P

Tijdlijn met meer details: http://www.krapuul.nl/ove(...)KkLetm.l6y5oOWn.dpbs

[ Bericht 1% gewijzigd door DarkSkywise op 30-03-2013 16:38:49 ]
pi_124686081
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 16:03 schreef KoosVogels het volgende:
Ja, op zoek naar groenere weiden.
Die vervolgens toch ietwat verpieterd bleken toen ze daar doorkregen dat AHA niet alleen fel anti-Islam, maar ook fel anti-Christendom was. :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:57 schreef Gia het volgende:
Maar aangezien hij beweert geen contact te hebben met zijn biologische ouders en andere familieleden, vind ik dat die niet naar Nederland mogen komen onder het mom van gezinshereniging.
Dat mogen ze dan ook niet, don't worry. ;)
pi_124686147
In elk geval goed voor de AVG Pnis size van dit land.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 16:28:25 #19
104871 remlof
Europees federalist
pi_124686269
Goed nieuws *O*

Feli Mauro!
pi_124687226
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 15:59 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat je denkt dat je indruk maakt met zo'n leugen.

Mauro is hier door zijn familie naartoe gestuurd uit economische overwegingen. Punt.
Geloof me, geen ouder stuurt haar kind weg als dat niet noodzakelijk is. Je denkt te licht over de liefde van een ouder voor haar kind. Jij hebt zeker zelf geen kinderen?
  zaterdag 30 maart 2013 @ 17:10:42 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_124687502
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:01 schreef Good_Luck het volgende:

[..]

Geloof me, geen ouder stuurt haar kind weg als dat niet noodzakelijk is. Je denkt te licht over de liefde van een ouder voor haar kind. Jij hebt zeker zelf geen kinderen?
Dat is gewoon niet waar. Nederland werd in Angola gezien als goedkoop adoptieland door middenstandsgezinnen. Dit is vele malen voorgekomen.
The End Times are wild
pi_124687536
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:01 schreef Good_Luck het volgende:

Ik heb een dochter en ik geloof jou niet. Dat laatste met name omdat het als een paal boven water staat dat je onzin verkoopt.
pi_124687791
Jammer. Liegen en bedriegen wordt dus beloond
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_124688071
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:19 schreef superniger het volgende:
Jammer. Liegen en bedriegen wordt dus beloond
De enige die hier volgens mij bewust gelogen heeft, is Leers toen hij zei dat Geert Wilders geen enkele invloed op zijn beslissing had uitgeoefend. :P

Het viel ook helemaal niet op dat Leers toen hij nog maar nét in het zadel zat & zonder dat er enige noodzaak toe was, op de laatst mogelijke dag toch nog even snel hoger beroep aantekende vanwege een technisch punt (dus *niet* inhoudelijk), terwijl hij ook nog eens 100% zeker moet hebben geweten dat dat punt bij het Europees Hof (het ging tenslotte om een EVRM-procedure) van tafel zou worden geveegd.
pi_124688258
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 17:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is gewoon niet waar. Nederland werd in Angola gezien als goedkoop adoptieland door middenstandsgezinnen. Dit is vele malen voorgekomen.
Jij laat je hersenspoelen door de MSM. Laat je niet door hun beïnvloeden. Het is echt niet zo dat men in Afrika niets te eten heeft. Ze zijn daar gelukkiger dan hier. Ik heb verhalen gelezen over mensen daar. Die komen hier echt niet voor hun plezier naartoe. Geen ouder laat haar kind in de steek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')