Ik heb je vorige week ofzo nog mijn VP hier gezegd, hersenloze. Ik heb het gewoon nooit geoefend omdat ik er slecht in ben en het daarom links heb laten liggen. Maar dat kan geen eeuwig excuus blijven om het niet te doen uiteraard.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 21:11 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Hmm, ergens snap ik dit niet. Of heb je een dusdanig hoog vetpercentage?Want je zou denken dat je armen en je rug ook meer massa (en kracht) hebben dan die van een lichter iemand?
80 kg 11%, 20 pullups no problem hier.
Yep, ik geloof dat de Euroshopper grootverpakking biefstuk 15 EUR/kg is.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:36 schreef Verbosity het volgende:
[..]
AH Biefstuk 2 stuks
Prijs per standaard hoeveelheid: ¤ 17,50/KG
Is inderdaad een klote oefening om mee te beginnen als je geen/weinig pull-ups kan uitvoeren. Voordeel is wel dat progressie er redelijk gestaag is in het begin.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:05 schreef Stereotomy het volgende:
Chins vond ik veruit de moeilijke oefening toen ik begon met trainen, en zag er ook elke keer tegenop. Waar ik erg tegenaan liep was dat als ik in mijn hoofd had 6 reps te doen bijvoorbeeld, ik de 7e nooit haalde. Van die kut mindfuck barrieres. Maargoed, inmiddels doe ik ze weighted, dus we gaan rustig door.
Ja ik kan het ook nog niet.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:10 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Is inderdaad een klote oefening om mee te beginnen als je geen/weinig pull-ups kan uitvoeren. Voordeel is wel dat progressie er redelijk gestaag is in het begin.
chins is wat makkelijker dan pull ups in de nek, je wordt iig wel vet breed vanquote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:19 schreef Snakey het volgende:
Ik heb trouwens een pull up stang gekocht. Die ga ik morgen op het terras ophangen. Ik heb een mooi plekje tussen de muur en een paal waar die precies tussen past.
Dus vanaf morgen m´n chins en pull ups enzo oefenen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik 8 chins kan doen, ik kan nu een halve.
Probleem is altijd dat mensen het een klote oefening vinden. Om hem vervolgens over te slaan of uit het schema halen. Maar als je doorzet begint het juist makkelijker en leuker te worden.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:13 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ja ik kan het ook nog niet.. Niet eens eentje. Met push ups ben ik zeer achteruit gegaan kon er 12 en nu 3
. Het is mijn ding gewoon niet, doe liever benen.
Ik kan er ook lang mee wachten, maar het is een heerlijk gevoel om je zwakheden te overwinnen. Niet alleen in sport, maar ook in het dagelijks leven. En je zwakheden in sport overwinnen helpt absoluut je zwakheden in het dagelijks leven te overwinnen. Het verandert je mindset.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:13 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Ja ik kan het ook nog niet.. Niet eens eentje. Met push ups ben ik zeer achteruit gegaan kon er 12 en nu 3
. Het is mijn ding gewoon niet, doe liever benen.
Ja precies ik doe hem namelijk tamelijk weinig, ja de afgelopen 2 dagen. Ik doe eerst normale pushups en dan ga ik over op mijn knieen om net wat meer eruit te halen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:19 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Probleem is altijd dat mensen het een klote oefening vinden. Om hem vervolgens over te slaan of uit het schema halen. Maar als je doorzet begint het juist makkelijker en leuker te worden.
In het begin kon ik er zelf 4-6. Is ook niks aan als je met moeite die 6de rep haalt. Echter als je door progressie er steeds meer uitvoert om vervolgens jezelf uit te dagen met nieuwe dingen. Doe ze nu weighted of maak er een muscle-up van. In een jaar tijd kan er wat dat betreft veel veranderen.
Ja dat lijkt mij ook vet gewoon om sterk te zijn. Heb ik ook met hardlopen, vandaag nog zelfs. Je weet dat het makkelijk is om te stoppen, maar dan zeg ik dat ik die lantaarnpaal in de verte moet halen en als ik daar ben nog eentje en nog eentje. Voldaan gevoel krijg je er van.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:22 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik kan er ook lang mee wachten, maar het is een heerlijk gevoel om je zwakheden te overwinnen. Niet alleen in sport, maar ook in het dagelijks leven. En je zwakheden in sport overwinnen helpt absoluut je zwakheden in het dagelijks leven te overwinnen. Het verandert je mindset.
Deze man weet ;-)quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:22 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik kan er ook lang mee wachten, maar het is een heerlijk gevoel om je zwakheden te overwinnen. Niet alleen in sport, maar ook in het dagelijks leven. En je zwakheden in sport overwinnen helpt absoluut je zwakheden in het dagelijks leven te overwinnen. Het verandert je mindset.
Inderdaad, niet denken en gaan. Je komt er vanzelf wel achter of je niet meer omhoog gaat, laatste rep die lukt gaat tergend langzaam meestal. En dan lekker langzaam omlaag.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:05 schreef Stereotomy het volgende:
Chins vond ik veruit de moeilijke oefening toen ik begon met trainen, en zag er ook elke keer tegenop. Waar ik erg tegenaan liep was dat als ik in mijn hoofd had 6 reps te doen bijvoorbeeld, ik de 7e nooit haalde. Van die kut mindfuck barrieres. Maargoed, inmiddels doe ik ze weighted, dus we gaan rustig door.
Waar ik last van heb is dat itt squats of deadlifts waarbij het fijn voelt om die krampachtige laatste rep er uit te persen bij pullups/chinups het gewoon niet lekker voelt.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:44 schreef esv7 het volgende:
[..]
Inderdaad, niet denken en gaan. Je komt er vanzelf wel achter of je niet meer omhoog gaat, laatste rep die lukt gaat tergend langzaam meestal. En dan lekker langzaam omlaag.
Vervang het dan door een andere row. De row-trekbeweging is essentieel voor je bovenrug.quote:Op zondag 31 maart 2013 00:24 schreef Zaran het volgende:
Zijn Rows een oefening die je kan missen?
Barbell rows heb ik de motoriek niet voor en ik train niet met dumbells
Seated rows en hammer grip pulldowns zijn wel lekker.quote:Op zondag 31 maart 2013 00:24 schreef Zaran het volgende:
Rows zijn in mijn ogen onmisbaar. Is even essentieel als bankdrukken.quote:Op zondag 31 maart 2013 00:24 schreef Zaran het volgende:
Die super wide pull ups vind ik ook wat te overhyped. Met een stukje buiten schouderbreedte krijg ik een veel betere contractie. Heb pull ups ingeruild voor chins, omdat ik voel dat die oefening me nog beteree resultaten geeft.quote:Op zondag 31 maart 2013 03:45 schreef MrGuma het volgende:
Vandaag zowaar 2x 3 pullups gedaan. Heb m´n armen wel een stuk dichterbij gedaan, ongeveer schouderbreedte. Hiervoor lukte het nooit, maar dan positioneerde ik m´n handen ook veel meer naar buiten.
Vond het echt super chill mezelf ineens zovaak op te kunnen trekken 8D
Striae heeft 2 (mogelijke) oorzaken, oprekken van de huid door groei of hormonen. Cortisol kan een rol spelen, bij snelle spiergroei is sneller groeien dan het bindweefsel kan meegroeien de hoofdoorzaak. Enige spul waarvan door gedegen onderzoek is aangetoond dat het preventief werkt tegen striae, is een creme met extract van het plantje Centella Asiatica en gehydrolyseerd collageen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:11 schreef no1uknow het volgende:
Zijn er trouwens manieren waarmee je de kans op striae kan verkleinen oid?
Oo ik heb dat niet bij chin ups, eerder bij squats omdat je een gewicht boven je hebt.quote:Op zondag 31 maart 2013 00:22 schreef VASND het volgende:
[..]
Waar ik last van heb is dat itt squats of deadlifts waarbij het fijn voelt om die krampachtige laatste rep er uit te persen bij pullups/chinups het gewoon niet lekker voelt.
Zeer herkenbaar dit.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 22:05 schreef Stereotomy het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |