Mag je niet haten.... Heb jij dezelfde Koran als mij gelezen?quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:28 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Op grond van de Koran mag je ook niet haten, maar ook daar zijn mensen die dat wel doen. Net als hoe jij dat over jezelf en het Christendom uitlegt.
17 maartquote:Iran dreigt met aanval op Tel Aviv
Iran zal de Israëlische steden Tel Aviv en Haifa verwoesten als Israël de Islamitische Republiek aanvalt.
Dat heeft de hoogste Iraanse leider Ayatollah Ali Khamenei donderdag gezegd. Israël is volgens Iran te klein om een vijand te worden genoemd.
Israël, dat naar verluidt als enige in het Midden-Oosten de beschikking heeft over kernwapens, heeft gedreigd militair in te grijpen als Iran de beschikking krijgt over een kernwapen. Iran beweert dat zijn atoomprogramma slechts vreedzame doeleinden kent.
14 maartquote:Aanklacht om moord kerngeleerde Iran
Het Iraanse openbaar ministerie heeft achttien verdachten aangeklaagd voor de moord op ten minste vijf atoomwetenschappers.
De regering in Teheran houdt de Amerikaanse, Britse en Israëlische inlichtingendiensten verantwoordelijk voor de reeks liquidaties.
De achttien Iraniërs moeten binnenkort in de rechtszaal verschijnen, tekende het met de Iraanse regering verbonden persbureau Mehr zondag op uit de mond van de officier van justitie in Teheran. Vorig jaar hing Iran al eens een man op die schuldig was bevonden aan de moord op een atoomgeleerde.
Israël
Sinds 2010 zijn zeker vijf Iraanse kernwetenschappers, onder wie een chef van de uraniumverrijkingscentrale in Natanz, om het leven gebracht. Provocerende toespelingen uit Israël hebben de indruk onder Iraniërs versterkt dat de moorden deel uitmaken van een clandestiene campagne om het Iraanse atoomprogramma te saboteren.
Israël, de Verenigde Staten en hun bondgenoten verdenken Iran ervan kernwapens te willen vervaardigen. Teheran ontkent dat.
Ben bang dat er wat staat te gebeuren dit jaarquote:'Iran nog jaar verwijderd van atoombom'
Iran heeft nog ongeveer een jaar nodig om een atoombom te vervaardigen. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama gezegd in een donderdag op de Israëlische televisie uitgezonden vraaggesprek.
De Verenigde Staten doen alles wat in hun vermogen ligt om dat te voorkomen, verzekerde Obama de Israëlische kijkers.
De Amerikaanse president, die volgende week Israël bezoekt, verkiest diplomatie nog altijd boven militair ingrijpen. Maar als Israëls aartsvijand in het bezit van kernwapens dreigt te komen, deinst Obama voor niets terug om dat te beletten, verklaarde hij.
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu liet eerder blijken dat hij minder geduld heeft met Iran dan zijn Amerikaanse beschermheer.
Het wordt al de komende maanden erop of eronder, denkt Netanyahu. Israël heeft al meermalen gedreigd desnoods op eigen houtje naar de wapens te grijpen als Iran in staat lijkt te geraken om een atoombom te maken.
Ja, of je laat mensen hun geloof belijden zoals ze dat zelf willen. Misschien interpreteren ze de tekst wel anders.quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:29 schreef Keyos het volgende:
Op grond van de Koran mag je (als het goed is) geen alcohol drinken. Volgens mij zijn er meer dan zat zogenaamde islamieten die dit aan hun laars lappen. Of je doet het goed, of je doet het niet.
Ik heb het mij door meerdere moslims laten uitleggen, volgens mij ben jij geen moslim om dat beter te kunnen dan zij.quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:29 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Mag je niet haten.... Heb jij dezelfde Koran als mij gelezen?
Ik kan er alleen niet tegen dat mensen het geloof ombuigen tot zover het zichzelf uitkomt. Geen varkensvlees eten maar wel alcohol drinken. Ik weet niet hoe expliciet deze twee situaties genoemd zijn in de Koran, maar ik vind het neigen naar hypocrisie. Dat zij het zelf mogen weten klopt, maar ik mag er ook een mening over hebben. Al ben ik sowieso een atheïst tot op het bot.quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, of je laat mensen hun geloof belijden zoals ze dat zelf willen. Misschien interpreteren ze de tekst wel anders.
Dat vind je in elk geloof terugquote:Op donderdag 28 maart 2013 02:33 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik kan er alleen niet tegen dat mensen het geloof ombuigen tot zover het zichzelf uitkomt. Geen varkensvlees eten maar wel alcohol drinken. Ik weet niet hoe expliciet deze twee situaties genoemd zijn in de Koran, maar ik vind het neigen naar hypocrisie. Dat zij het zelf mogen weten klopt, maar ik mag er ook een mening over hebben. Al ben ik sowieso een atheïst tot op het bot.
Klopt, het gaat dus ook op voor alle geloven. Al blijven discussies met en over gelovigen altijd lastig aangezien het eigenlijk discussiëren is over het weer van morgen.quote:
De teksten staan er gewoon in hoor. De een geeft er echter gehoor aan en de ander niet. Heel veel moslims handelen anders, net als christenen en joden dat doen. Echter moge duidelijk zijn dat de persoon waar het omdraait - Mohammed - een massamoordenaar en pedofiel was. Dit volgens de koran zelf. Ik kan me als je de teksten uit de koran leest, goed voorstellen dat moslims aanslagen plegen op joden. Mohammed deed niet anders en vraagt het letterlijk aan de moslims het te doen in de koran. Ja, natuurlijk kan je het anders uitleggen, maar veel moslims haten wel degelijk joden om hetgeen wat er in de koran staat.quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:31 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik heb het mij door meerdere moslims laten uitleggen, volgens mij ben jij geen moslim om dat beter te kunnen dan zij.Zij zullen het Christendom namelijk ook niet beter kunnen uitleggen dan jij.
Klopt, dat is net zo hypocriet. In mijn ogen deugt geen één religie, maar dat terzijde.Laat het omver werpen van religies maar over aan Atheïsten, anders is het een discussie tussen Coca- Cola en Pepsi wie de beste Cola maakt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:35 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het altijd zo verwonderlijk dat sommige christenen de bijbel interpreteren in het licht van de moderne tijd en de middeleeuwse gruwelpassages negeren, maar er als de kippen bij zijn om praktisch dezelfde stukken uit de Koran te gebruiken als bewijs dat de Islam niet deugt. In het oude testament wordt net zo goed opgeroepen tot geweld tegen ongelovigen.
Komt dus omdat je met deze passage laat merken dat je bijbelkennis nul is. De gruwelpassages uit het oude testament zijn komen te vervallen bij de komst van jezus. Hij erkende zelf dat schriftgeleerden die zich hier aan hielden de grootste zondaars waren. Al het oude is komen te vervallen bij hetgeen jezus predikte. Nou, als jij zo kan leven zoals jezus dan moet je dus werkelijk alles voor anderen doen. Ik kan dat dus ook niet. Maar over die gruwelpassages dingen roepen is dus onzin.quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:35 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het altijd zo verwonderlijk dat sommige christenen de bijbel interpreteren in het licht van de moderne tijd en de middeleeuwse gruwelpassages negeren, maar er als de kippen bij zijn om praktisch dezelfde stukken uit de Koran te gebruiken als bewijs dat de Islam niet deugt. In het oude testament wordt net zo goed opgeroepen tot geweld tegen ongelovigen.
Precies wat ik bedoelde dus dit.quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:41 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Komt dus omdat je met deze passage laat merken dat je bijbelkennis nul is. De gruwelpassages uit het oude testament zijn komen te vervallen bij de komst van jezus. Hij erkende zelf dat schriftgeleerden die zich hier aan hielden de grootste zondaars waren. Al het oude is komen te vervallen bij hetgeen jezus predikte. Nou, als jij zo kan leven zoals jezus dan moet je dus werkelijk alles voor anderen doen. Ik kan dat dus ook niet. Maar over die gruwelpassages dingen roepen is dus onzin.
Helemaal mee eens. En nu slapen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:37 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, dat is net zo hypocriet. In mijn ogen deugt geen één religie, maar dat terzijde.Laat het omver werpen van religies maar over aan Atheïsten, anders is het een discussie tussen Coca- Cola en Pepsi wie de beste Cola maakt.
Nee, jij geeft aan dat er sommige, verwerpelijke dingen in het oude testament staan. (overigens als iedereen zich aan de tien geboden uit het o.t. zou houden zag de wereld er al een stuk beter uit) Dit wordt in het nieuwe testament ook benadrukt dat het verwerpelijk is en dat alleen de opvattingen van jezus gelden. Het is dus verwonderlijk dat jij het verwonderlijk vindt dat wij juist doen wat onze eigen leer ons zegt te doen. Het woord hypocriet wat je gebruikt is dus een misvatting. Wij mogen namelijk geen gehoor geven aan gewelddadige passages. Waarom mag ik me dan niet druk maken om passages uit de koran, waar vervolgens staat dat het wél mag.quote:
quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:46 schreef NotGuilty het volgende:
Ik begin hier trouwens een beetje moe van te worden, een beetje zoals dat Microsoftgedoe van Boterbartje dus ik ga mijn bed in een serie kijken. Welterusten![]()
Hoe zie jij dan bijvoorbeeld Lukas 19 vers 27?quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:41 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Komt dus omdat je met deze passage laat merken dat je bijbelkennis nul is. De gruwelpassages uit het oude testament zijn komen te vervallen bij de komst van jezus. Hij erkende zelf dat schriftgeleerden die zich hier aan hielden de grootste zondaars waren. Al het oude is komen te vervallen bij hetgeen jezus predikte. Nou, als jij zo kan leven zoals jezus dan moet je dus werkelijk alles voor anderen doen. Ik kan dat dus ook niet. Maar over die gruwelpassages dingen roepen is dus onzin.
Hoe kon de tekst uitblijven. Lees de gehele tekst en dan kom je tot dit antwoord: Jezus praat hier niet over zichzelf. Hij vertelt een gelijkenis over een koning die op het einde die uitspraak doet. Hoe kan ik een tekst, niet afkomstig van jezus, bovendien een vergelijking, enigszins opwegen tegen de boodschap van de messias himself: je naaste lief te hebben als jezelf, je vijanden lief te hebben en ze altijd te vergeven, te bidden voor wie je vervolgen, te zegenen wie je haten, het kwaad met goed te overwinnen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 02:56 schreef Polacco het volgende:
[..]
Hoe zie jij dan bijvoorbeeld Lukas 19 vers 27?
Tja, niet-gelovigen kwamen in de bijbel al voor. Je hebt in het dagelijks leven een bijbel ook helemaal niet nodig. Zeker niet als je niet-gelovig bent. Maar ik geloof in het hiernamaals. Dan heb ik hem dus wel nodig. Ik gebruik ze beide.quote:Op donderdag 28 maart 2013 03:08 schreef Keyos het volgende:
Wij rechtenstudenten hebben allemaal een gemeenschappelijke bijbel in de vorm van de Nederlandse (grond)wet. Meer heb je niet nodig om te functioneren als Homo Sapiens,
Tijd om die gekke Iraniërs dan te omarmen, wilt ge een goed christen zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2013 03:01 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Hoe kon de tekst uitblijven. Lees de gehele tekst en dan kom je tot dit antwoord: Jezus praat hier niet over zichzelf. Hij vertelt een gelijkenis over een koning die op het einde die uitspraak doet. Hoe kan ik een tekst, niet afkomstig van jezus, bovendien een vergelijking, enigszins opwegen tegen de boodschap van de messias himself: je naaste lief te hebben als jezelf, je vijanden lief te hebben en ze altijd te vergeven, te bidden voor wie je vervolgen, te zegenen wie je haten, het kwaad met goed te overwinnen.
Ik zou dus volgens zijn boodschap de mensjes in Iran lief moeten hebben, vergeven en zegenen. Ja, ik ben een slecht christen. Sterker nog, ik mag me eigenlijk geeneens zo noemen.
Haha. Ex-moslims die zich daar tot Christen hebben bekeerd zijn onlangs gevangengezet. Paulus zei al dat een mens er niet naar is om de boodschap van jezus te kunnen leven, maar goed, ik probeer het wel. Al blijft het niet te doen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 03:15 schreef Polacco het volgende:
[..]
Tijd om die gekke Iraniërs dan te omarmen, wilt ge een goed christen zijn.
Ik heb hetzelfde met een zekere groep Duitsers uit de wo II. Het komt echt niet in mij op om die op welke manier dan ook lief te hebben, te vergeven of te zegenen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 03:18 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Haha. Ex-moslims die zich daar tot Christen hebben bekeerd zijn onlangs gevangengezet. Paulus zei al dat een mens er niet naar is om de boodschap van jezus te kunnen leven, maar goed, ik probeer het wel. Al blijft het niet te doen.
Als niet-gelovige hoef je dat ook niet te doen natuurlijk. Het gaat ook tegen alle natuurlijke principes in. Ik denk dan altijd maar, Jezus werd door zijn eigen volk ( en romeinen) vermoord en vroeg toch nog nog om vergeving voor hen aan het kruis. Dat is natuurlijk het ultieme, maar zo genadig zal geen mens meer zijn. Blijft voor mij ook het moeilijkste. Zeker omdat ik overal tegenaan schop.quote:Op donderdag 28 maart 2013 03:25 schreef Polacco het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met een zekere groep Duitsers uit de wo II. Het komt echt niet in mij op om die op welke manier dan ook lief te hebben, te vergeven of te zegenen.
quote:
De tandarts om 11:40. En grappig genoeg, gezien Etsu's reactie, lijkt het erop dat ik nog een verlate verstandskies doorkrijg.quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:28 schreef Yreal het volgende:
Iemand nog wat leuks op de planning vandaag?
Ik om 13:00 uurquote:Op donderdag 28 maart 2013 08:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
De tandarts om 11:40. En grappig genoeg, gezien Etsu's reactie, lijkt het erop dat ik nog een verlate verstandskies doorkrijg.
Ja. In ieder geval drie. Het stond me zo bij dat ik al vier verstandskiezen kwijt was maar er komt echt iets door achterin.quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
Ik om 13:00 uurWeleens laten trekken?
Arme jij. En doet het pijn?quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:37 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja. In ieder geval drie. Het stond me zo bij dat ik al vier verstandskiezen kwijt was maar er komt echt iets door achterin.
Nu niet in ieder geval, en zo te voelen is het ver genoeg van mijn normale kiezen om geen problemen te veroorzaken. We zullen het wel zien. De tandarts is een klasgenootje van het VWO dus da's altijd gezellig.quote:
Nou leuks... Nu naar de JB om hopelijk een plekje te scoren (was te moe om vroeg op te staan) en vanavond laatste tentamen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:28 schreef Yreal het volgende:
Iemand nog wat leuks op de planning vandaag?
Wtfquote:
Welke bieb zit je?quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:20 schreef Ryon het volgende:
De bieb ligt er voor het eerst sinds twee weken weer wat verlaten bij. De tentamenperiode loopt op zijn einde.
Bij de economen en de psychologen in de REC.quote:
Vooral die laatsten zijn eng...quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij de economen en de psychologen in de REC.
Ach, beetje hetzelfde als de CW'rs in het Bushuisquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:38 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vooral die laatsten zijn eng...
Zit je dan altijd in die gigantische ruimte bovenin?quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:34 schreef Ryon het volgende:
[..]
Bij de economen en de psychologen in de REC.
Boven de mensa ja. Maar niet helemaal bovenin. Gewoon op de eerste verdieping. Als je voor 12 uur er bent zijn daar altijd computers vrij.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:48 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Zit je dan altijd in die gigantische ruimte bovenin?
Doordeweeks om 20.00 en de studiezaal om 22.00. Alleen vrijdag om 18.00. De openingstijden zijn ruimer dan die van de Kelder. Alleen de JB en de UB gaan wat langer door.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:52 schreef Speedy_T het volgende:
Het blijft alleen zo jammer dat die tent altijd om 6-7 uur sluit
Wel interessant.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:12 schreef Paxcon het volgende:
Voor mensen zoals ik die niks te doen hebben: liveblog zaak Vaatstra
http://www.nu.nl/binnenland/3382926/liveblog-rechtszaak-marianne-vaatstra.html
Ja, nee, niets. Die bedoelde ik welquote:
Oh oké. Meen me te herinneren dat ik daar jaren geleden een keer om 18:55 eruit geflikkerd benquote:
wat stomquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:18 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Oh oké. Meen me te herinneren dat ik daar jaren geleden een keer om 18:55 eruit geflikkerd ben
Dan zal je het er wel naar gemaakt hebben.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:18 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Oh oké. Meen me te herinneren dat ik daar jaren geleden een keer om 18:55 eruit geflikkerd ben
De digi crime slaat weer toe.twitter:petervdvorst twitterde op donderdag 28-03-2013 om 10:20:21Shit, m'n account is gehacked. Rare berichtjes in je DM zijn zeker niet van mij!! Probeer t nu op te lossen reageer retweet
je zit naast hem en je gaat zijn handje vast houden?:Dquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:35 schreef Etsu het volgende:
Ik durf voor 10 euro te wedden dat Bobbie nu in de wachtruimte aan het wachten is op de tandarts.
Lolwut?quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:35 schreef Etsu het volgende:
Ik durf voor 10 euro te wedden dat Bobbie nu in de wachtruimte aan het wachten is op de tandarts.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:58 schreef Keyos het volgende:
Mijn dag kan niet meer stuk, aardig goede kaarten kunnen krijgen voor een concert van Joe Bonamassa in Groningen. Voor de mensen uit Groningen die geïnteresseerd zijn in gitaarmuziek/ Blues rock, zoek snel wat op youtube, op dit moment zijn er nog wat goede plekken over.
Link in de spoiler:Klinkt goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Zeg Yreal, koffie?quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:06 schreef Yreal het volgende:
Kachel staat wel lekker te loeien op de poort, allemachtig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |