abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 maart 2013 @ 02:29:43 #151
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124595618
quote:
99s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:28 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Op grond van de Koran mag je ook niet haten, maar ook daar zijn mensen die dat wel doen. Net als hoe jij dat over jezelf en het Christendom uitlegt.
Mag je niet haten.... Heb jij dezelfde Koran als mij gelezen?
pi_124595620
Even wat recente ontwikkelingen

21 maart
quote:
Iran dreigt met aanval op Tel Aviv
Iran zal de Israëlische steden Tel Aviv en Haifa verwoesten als Israël de Islamitische Republiek aanvalt.

Dat heeft de hoogste Iraanse leider Ayatollah Ali Khamenei donderdag gezegd. Israël is volgens Iran te klein om een vijand te worden genoemd.
Israël, dat naar verluidt als enige in het Midden-Oosten de beschikking heeft over kernwapens, heeft gedreigd militair in te grijpen als Iran de beschikking krijgt over een kernwapen. Iran beweert dat zijn atoomprogramma slechts vreedzame doeleinden kent.
17 maart
quote:
Aanklacht om moord kerngeleerde Iran
Het Iraanse openbaar ministerie heeft achttien verdachten aangeklaagd voor de moord op ten minste vijf atoomwetenschappers.

De regering in Teheran houdt de Amerikaanse, Britse en Israëlische inlichtingendiensten verantwoordelijk voor de reeks liquidaties.
De achttien Iraniërs moeten binnenkort in de rechtszaal verschijnen, tekende het met de Iraanse regering verbonden persbureau Mehr zondag op uit de mond van de officier van justitie in Teheran. Vorig jaar hing Iran al eens een man op die schuldig was bevonden aan de moord op een atoomgeleerde.
Israël

Sinds 2010 zijn zeker vijf Iraanse kernwetenschappers, onder wie een chef van de uraniumverrijkingscentrale in Natanz, om het leven gebracht. Provocerende toespelingen uit Israël hebben de indruk onder Iraniërs versterkt dat de moorden deel uitmaken van een clandestiene campagne om het Iraanse atoomprogramma te saboteren.
Israël, de Verenigde Staten en hun bondgenoten verdenken Iran ervan kernwapens te willen vervaardigen. Teheran ontkent dat.
14 maart
quote:
'Iran nog jaar verwijderd van atoombom'
Iran heeft nog ongeveer een jaar nodig om een atoombom te vervaardigen. Dat heeft de Amerikaanse president Barack Obama gezegd in een donderdag op de Israëlische televisie uitgezonden vraaggesprek.

De Verenigde Staten doen alles wat in hun vermogen ligt om dat te voorkomen, verzekerde Obama de Israëlische kijkers.
De Amerikaanse president, die volgende week Israël bezoekt, verkiest diplomatie nog altijd boven militair ingrijpen. Maar als Israëls aartsvijand in het bezit van kernwapens dreigt te komen, deinst Obama voor niets terug om dat te beletten, verklaarde hij.
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu liet eerder blijken dat hij minder geduld heeft met Iran dan zijn Amerikaanse beschermheer.
Het wordt al de komende maanden erop of eronder, denkt Netanyahu. Israël heeft al meermalen gedreigd desnoods op eigen houtje naar de wapens te grijpen als Iran in staat lijkt te geraken om een atoombom te maken.
Ben bang dat er wat staat te gebeuren dit jaar
pi_124595624
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:29 schreef Keyos het volgende:
Op grond van de Koran mag je (als het goed is) geen alcohol drinken. Volgens mij zijn er meer dan zat zogenaamde islamieten die dit aan hun laars lappen. Of je doet het goed, of je doet het niet.
Ja, of je laat mensen hun geloof belijden zoals ze dat zelf willen. Misschien interpreteren ze de tekst wel anders.
pi_124595626
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:29 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Mag je niet haten.... Heb jij dezelfde Koran als mij gelezen?
Ik heb het mij door meerdere moslims laten uitleggen, volgens mij ben jij geen moslim om dat beter te kunnen dan zij. :) Zij zullen het Christendom namelijk ook niet beter kunnen uitleggen dan jij.
  donderdag 28 maart 2013 @ 02:31:39 #155
263417 Keyos
Like a Boss
pi_124595628
Ze roepen bijna elk jaar dat Iran op korte termijn een atoombom kan afvuren. Ze zijn niet gek daar in Teheran, het afvuren van een atoombom staat gelijk aan zelfmoord. Amerika heeft een aardig arsenaal hoogwaardig spul klaarstaan om op de Ayatollah te gooien.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  donderdag 28 maart 2013 @ 02:33:25 #156
263417 Keyos
Like a Boss
pi_124595638
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, of je laat mensen hun geloof belijden zoals ze dat zelf willen. Misschien interpreteren ze de tekst wel anders.
Ik kan er alleen niet tegen dat mensen het geloof ombuigen tot zover het zichzelf uitkomt. Geen varkensvlees eten maar wel alcohol drinken. Ik weet niet hoe expliciet deze twee situaties genoemd zijn in de Koran, maar ik vind het neigen naar hypocrisie. Dat zij het zelf mogen weten klopt, maar ik mag er ook een mening over hebben. Al ben ik sowieso een atheïst tot op het bot.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_124595642
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:33 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik kan er alleen niet tegen dat mensen het geloof ombuigen tot zover het zichzelf uitkomt. Geen varkensvlees eten maar wel alcohol drinken. Ik weet niet hoe expliciet deze twee situaties genoemd zijn in de Koran, maar ik vind het neigen naar hypocrisie. Dat zij het zelf mogen weten klopt, maar ik mag er ook een mening over hebben. Al ben ik sowieso een atheïst tot op het bot.
Dat vind je in elk geloof terug
  donderdag 28 maart 2013 @ 02:35:11 #158
263417 Keyos
Like a Boss
pi_124595644
quote:
99s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:34 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Dat vind je in elk geloof terug
Klopt, het gaat dus ook op voor alle geloven. Al blijven discussies met en over gelovigen altijd lastig aangezien het eigenlijk discussiëren is over het weer van morgen.
pi_124595649
Ik vind het altijd zo verwonderlijk dat sommige christenen de bijbel interpreteren in het licht van de moderne tijd en de middeleeuwse gruwelpassages negeren, maar er als de kippen bij zijn om praktisch dezelfde stukken uit de Koran te gebruiken als bewijs dat de Islam niet deugt. In het oude testament wordt net zo goed opgeroepen tot geweld tegen ongelovigen.
  donderdag 28 maart 2013 @ 02:36:01 #160
263417 Keyos
Like a Boss
pi_124595651
Hoe vond je internationaal recht trouwens Notguilty?
  donderdag 28 maart 2013 @ 02:37:49 #161
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124595663
quote:
99s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:31 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

Ik heb het mij door meerdere moslims laten uitleggen, volgens mij ben jij geen moslim om dat beter te kunnen dan zij. :) Zij zullen het Christendom namelijk ook niet beter kunnen uitleggen dan jij.
De teksten staan er gewoon in hoor. De een geeft er echter gehoor aan en de ander niet. Heel veel moslims handelen anders, net als christenen en joden dat doen. Echter moge duidelijk zijn dat de persoon waar het omdraait - Mohammed - een massamoordenaar en pedofiel was. Dit volgens de koran zelf. Ik kan me als je de teksten uit de koran leest, goed voorstellen dat moslims aanslagen plegen op joden. Mohammed deed niet anders en vraagt het letterlijk aan de moslims het te doen in de koran. Ja, natuurlijk kan je het anders uitleggen, maar veel moslims haten wel degelijk joden om hetgeen wat er in de koran staat.
  donderdag 28 maart 2013 @ 02:37:55 #162
263417 Keyos
Like a Boss
pi_124595665
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:35 schreef Tchock het volgende:
Ik vind het altijd zo verwonderlijk dat sommige christenen de bijbel interpreteren in het licht van de moderne tijd en de middeleeuwse gruwelpassages negeren, maar er als de kippen bij zijn om praktisch dezelfde stukken uit de Koran te gebruiken als bewijs dat de Islam niet deugt. In het oude testament wordt net zo goed opgeroepen tot geweld tegen ongelovigen.
Klopt, dat is net zo hypocriet. In mijn ogen deugt geen één religie, maar dat terzijde.Laat het omver werpen van religies maar over aan Atheïsten, anders is het een discussie tussen Coca- Cola en Pepsi wie de beste Cola maakt.
  donderdag 28 maart 2013 @ 02:41:05 #163
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124595673
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:35 schreef Tchock het volgende:
Komt dus omdat je met deze passage laat merken dat je bijbelkennis nul is. De gruwelpassages uit het oude testament zijn komen te vervallen bij de komst van jezus. Hij erkende zelf dat schriftgeleerden die zich hier aan hielden de grootste zondaars waren. Al het oude is komen te vervallen bij hetgeen jezus predikte. Nou, als jij zo kan leven zoals jezus dan moet je dus werkelijk alles voor anderen doen. Ik kan dat dus ook niet. Maar over die gruwelpassages dingen roepen is dus onzin.
pi_124595680
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:41 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Komt dus omdat je met deze passage laat merken dat je bijbelkennis nul is. De gruwelpassages uit het oude testament zijn komen te vervallen bij de komst van jezus. Hij erkende zelf dat schriftgeleerden die zich hier aan hielden de grootste zondaars waren. Al het oude is komen te vervallen bij hetgeen jezus predikte. Nou, als jij zo kan leven zoals jezus dan moet je dus werkelijk alles voor anderen doen. Ik kan dat dus ook niet. Maar over die gruwelpassages dingen roepen is dus onzin.
Precies wat ik bedoelde dus dit. :P
pi_124595683
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:37 schreef Keyos het volgende:

[..]

Klopt, dat is net zo hypocriet. In mijn ogen deugt geen één religie, maar dat terzijde.Laat het omver werpen van religies maar over aan Atheïsten, anders is het een discussie tussen Coca- Cola en Pepsi wie de beste Cola maakt.
Helemaal mee eens. En nu slapen.
  donderdag 28 maart 2013 @ 02:43:46 #166
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124595685
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:42 schreef Tchock het volgende:

[..]

Precies wat ik bedoelde dus dit. :P
Nee, jij geeft aan dat er sommige, verwerpelijke dingen in het oude testament staan. (overigens als iedereen zich aan de tien geboden uit het o.t. zou houden zag de wereld er al een stuk beter uit) Dit wordt in het nieuwe testament ook benadrukt dat het verwerpelijk is en dat alleen de opvattingen van jezus gelden. Het is dus verwonderlijk dat jij het verwonderlijk vindt dat wij juist doen wat onze eigen leer ons zegt te doen. Het woord hypocriet wat je gebruikt is dus een misvatting. Wij mogen namelijk geen gehoor geven aan gewelddadige passages. Waarom mag ik me dan niet druk maken om passages uit de koran, waar vervolgens staat dat het wél mag.

Maakt niet uit, je mag schoppen. Ik ben het als gelovige in het seculiere Nederland gewend, maar ik dacht dat jij degene was die zei dat je niet tegen uitspraken zonder onderbouwing kon. Je doet nu dus echt hetzelfde. Wat jij euro-sceptici verwijt, doe jij nou als christen-scepticus in feite ook. Dat is jammer. Je had het ook oprecht kunnen vragen, maar je nam al stelling in je positie.

[ Bericht 16% gewijzigd door SaulGoodman op 28-03-2013 04:36:33 ]
pi_124595692
Ik begin hier trouwens een beetje moe van te worden, een beetje zoals dat Microsoftgedoe van Boterbartje dus ik ga mijn bed in een serie kijken. Welterusten :W :*
pi_124595705
quote:
99s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:46 schreef NotGuilty het volgende:
Ik begin hier trouwens een beetje moe van te worden, een beetje zoals dat Microsoftgedoe van Boterbartje dus ik ga mijn bed in een serie kijken. Welterusten :W :*
:*
pi_124595715
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:41 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Hoe zie jij dan bijvoorbeeld Lukas 19 vers 27?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
  donderdag 28 maart 2013 @ 03:01:02 #170
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124595722
quote:
5s.gif Op donderdag 28 maart 2013 02:56 schreef Polacco het volgende:

[..]

Hoe zie jij dan bijvoorbeeld Lukas 19 vers 27?
Hoe kon de tekst uitblijven. Lees de gehele tekst en dan kom je tot dit antwoord: Jezus praat hier niet over zichzelf. Hij vertelt een gelijkenis over een koning die op het einde die uitspraak doet. Hoe kan ik een tekst, niet afkomstig van jezus, bovendien een vergelijking, enigszins opwegen tegen de boodschap van de messias himself: je naaste lief te hebben als jezelf, je vijanden lief te hebben en ze altijd te vergeven, te bidden voor wie je vervolgen, te zegenen wie je haten, het kwaad met goed te overwinnen.

Ik zou dus volgens zijn boodschap de mensjes in Iran lief moeten hebben, vergeven en zegenen. Ja, ik ben een slecht christen. Sterker nog, ik mag me eigenlijk geeneens zo noemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door SaulGoodman op 28-03-2013 03:09:49 ]
  donderdag 28 maart 2013 @ 03:08:51 #171
263417 Keyos
Like a Boss
pi_124595738
Wij rechtenstudenten hebben allemaal een gemeenschappelijke bijbel in de vorm van de Nederlandse (grond)wet. Meer heb je niet nodig om te functioneren als Homo Sapiens,
  donderdag 28 maart 2013 @ 03:13:10 #172
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124595746
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 03:08 schreef Keyos het volgende:
Wij rechtenstudenten hebben allemaal een gemeenschappelijke bijbel in de vorm van de Nederlandse (grond)wet. Meer heb je niet nodig om te functioneren als Homo Sapiens,
Tja, niet-gelovigen kwamen in de bijbel al voor. Je hebt in het dagelijks leven een bijbel ook helemaal niet nodig. Zeker niet als je niet-gelovig bent. Maar ik geloof in het hiernamaals. Dan heb ik hem dus wel nodig. Ik gebruik ze beide.
pi_124595750
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2013 03:01 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Hoe kon de tekst uitblijven. Lees de gehele tekst en dan kom je tot dit antwoord: Jezus praat hier niet over zichzelf. Hij vertelt een gelijkenis over een koning die op het einde die uitspraak doet. Hoe kan ik een tekst, niet afkomstig van jezus, bovendien een vergelijking, enigszins opwegen tegen de boodschap van de messias himself: je naaste lief te hebben als jezelf, je vijanden lief te hebben en ze altijd te vergeven, te bidden voor wie je vervolgen, te zegenen wie je haten, het kwaad met goed te overwinnen.

Ik zou dus volgens zijn boodschap de mensjes in Iran lief moeten hebben, vergeven en zegenen. Ja, ik ben een slecht christen. Sterker nog, ik mag me eigenlijk geeneens zo noemen.
Tijd om die gekke Iraniërs dan te omarmen, wilt ge een goed christen zijn.
  donderdag 28 maart 2013 @ 03:18:56 #174
394223 SaulGoodman
Better call Saul!
pi_124595758
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2013 03:15 schreef Polacco het volgende:

[..]

Tijd om die gekke Iraniërs dan te omarmen, wilt ge een goed christen zijn.
Haha. Ex-moslims die zich daar tot Christen hebben bekeerd zijn onlangs gevangengezet. Paulus zei al dat een mens er niet naar is om de boodschap van jezus te kunnen leven, maar goed, ik probeer het wel. Al blijft het niet te doen.
pi_124595765
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 03:18 schreef SaulGoodman het volgende:

[..]

Haha. Ex-moslims die zich daar tot Christen hebben bekeerd zijn onlangs gevangengezet. Paulus zei al dat een mens er niet naar is om de boodschap van jezus te kunnen leven, maar goed, ik probeer het wel. Al blijft het niet te doen.
Ik heb hetzelfde met een zekere groep Duitsers uit de wo II. Het komt echt niet in mij op om die op welke manier dan ook lief te hebben, te vergeven of te zegenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')