SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is WO rechten: geen cursisten gaarne!
Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat heb ik nou nooitquote:
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie![]()
Dat ambieer ook niet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:02 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zo word je geen novietenhoeder.
Aansprakelijkheid uit OD en werkgeversaansprakelijkheid.
En klinkt specifiek en ingewikkeld![]()
![]()
Dit inderdaad... En de mensen die niet gemotiveerd zijn zullen die toets ook niet heel erg goed voorbereiden denk ik.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je dwingt mensen in ieder geval op bewuster met de studiekeuze bezig te zijn en erover na te denken. Dat is goed. Sowieso mag er best strenger geselecteerd worden aan de poort. Enfin die discussie is al vaak langs geweest hier volgens mij.![]()
Aansprakelijkheidsrecht vond ik echt geweldig. Jammer dat het na het eerste jaar nooit meer is teruggekeerd.![]()
Wat kan zo'n toets nou voorstellen..quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:05 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Dit inderdaad... En de mensen die niet gemotiveerd zijn zullen die toets ook niet heel erg goed voorbereiden denk ik.![]()
Specifiek ja, ingewikkeld valt op zich mee. Jammere was dat je ontieglijk veel arresten niet hoefde te kennen, maar wel moest kunnen toepassen (ja, snap je 'mquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:04 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat ambieer ook niet.
En klinkt specifiek en ingewikkeld)
Nee..quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Specifiek ja, ingewikkeld valt op zich mee. Jammere was dat je ontieglijk veel arresten niet hoefde te kennen, maar wel moest kunnen toepassen (ja, snap je 'm)
![]()
![]()
In combinatie met zo'n brief filter je denk ik echt wel een groep ongemotiveerde mensen weg. En ik juich gewoon strengere selectie aan de poort toe, dus dit soort kleine initiatieven ook.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:06 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Wat kan zo'n toets nou voorstellen..![]()
Daar kunnen geen mededelingen over worden gedaan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mag ik hieruit opmaken dat ik hoog op de lijst sta?![]()
Niet zo heel veel waarschijnlijk, ze hebben ook eigenlijk veel te veel plaatsen beschikbaar, maar je weet in ieder geval wel zeker dat de mensen die het niet redden ook niet op de opleiding thuishoren....quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:06 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Wat kan zo'n toets nou voorstellen..![]()
Oh okequote:Op woensdag 27 maart 2013 21:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Daar kunnen geen mededelingen over worden gedaan.![]()
![]()
Ben wel erg benieuwd hoe die toets isquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:10 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Niet zo heel veel waarschijnlijk, ze hebben ook eigenlijk veel te veel plaatsen beschikbaar, maar je weet in ieder geval wel zeker dat de mensen die het niet redden ook niet op de opleiding thuishoren....![]()
Hoe ging het?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Specifiek ja, ingewikkeld valt op zich mee. Jammere was dat je ontieglijk veel arresten niet hoefde te kennen, maar wel moest kunnen toepassen (ja, snap je 'm)
![]()
![]()
Ik sta sowieso boven jou.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:08 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Mag ik hieruit opmaken dat ik hoog op de lijst sta?![]()
Ik denk sowieso dat de mensen die echt niet gemotiveerd zijn al niet eens de moeite nemen om een brief te schrijvenquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
In combinatie met zo'n brief filter je denk ik echt wel een groep ongemotiveerde mensen weg. En ik juich gewoon strengere selectie aan de poort toe, dus dit soort kleine initiatieven ook.![]()
Ambieer jij het niet Ties?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:10 schreef Ties02 het volgende:
Pax wordt novietenhoeder als noviet
zo staat hij dichter bij de mensen
En dichter bij de mensen..kom op hé. Nergens voor nodig.![]()
Ja, ik ook! Staat 3 uur voor en begin april komt de literatuur online die we moeten voorbereiden, ben wel benieuwd hoeveel en hoe moeilijk het gaat worden...quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:11 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ben wel erg benieuwd hoe die toets is![]()
Dat ook inderdaad wellicht.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:11 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Ik denk sowieso dat de mensen die echt niet gemotiveerd zijn al niet eens de moeite nemen om een brief te schrijven![]()
Wanneer is de toets zelf?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:12 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Ja, ik ook! Staat 3 uur voor en begin april komt de literatuur online die we moeten voorbereiden, ben wel benieuwd hoeveel en hoe moeilijk het gaat worden...![]()
He bah wat elitairquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En dichter bij de mensen..kom op hé. Nergens voor nodig.Zeker wel!quote:![]()
Dat probleem had ik dus ook. Kwam er op neer dat je naast wat verplichte arresten over wg-aansprakelijkheid, arresten over OD naar aanleiding van de hc's en het boek moest kunnen toepassen. Het was dus geen verplichte jurisprudentie. Beetje debiel, maar ja.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ging wel lekker. Alleen bij één vraag wat zitten twijfelen en alsnog aangepast (moet je eigenlijk nooit doen, maar achquote:)
quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat probleem had ik dus ook. Kwam er op neer dat je naast wat verplichte arresten over wg-aansprakelijkheid, arresten over OD naar aanleiding van de hc's en het boek moest kunnen toepassen. Het was dus geen verplichte jurisprudentie. Beetje debiel, maar ja.Maar indirect dus eigenlijk wel
![]()
![]()
Oke. Want ik zat een beetje te denken dat vwo tot die datum eindexamens heeftquote:Voor hen niet echt fantastisch dus.
Maar jij gaat als deeltijder toch? En weet je al hoeveel er dit jaar waren?![]()
Jaquote:En die docent heeft geloof ik wel 100 arresten behandeld tijdens de hc's
Maar goed, tentamen gehad, heb goede hoop dus met een beetje mazzel kan ik dat verschrikkelijke Asser boek links laten liggen.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Even bij Boekel naar binnen loeren
Ja, voor de mensen die dan eindexamen moeten doen is het wel kut inderdaad, maar dat is de meerderheid, dus daar zullen ze vast wel rekening mee houden.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:16 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oke. Want ik zat een beetje te denken dat vwo tot die datum eindexamens heeftVoor hen niet echt fantastisch dus.
Maar jij gaat als deeltijder toch? En weet je al hoeveel er dit jaar waren?
Ik ga inderdaad in deeltijd, het kwam er uiteindelijk op neer dat ze nog nooit meer dan 20 deeltijders per jaar hebben gehad, dus die 20 deeltijdplekken was ruim. Komt wel goed dus!![]()
![]()
Morgen begint de zaak tegen Jasper S. in Leeuwarden. Jammer dat ik morgen tig dingen te doen heb en in Rotterdam ben![]()
![]()
Het feit dat de eindexamens nog niet eens voorbij zijn zegt al genoeg.quote:
Je moet je gewoon tot 29 augustus aan kunnen melden voor een studie![]()
Ooh mooiquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:20 schreef _Rooos_ het volgende:
[..]
Ja, voor de mensen die dan eindexamen moeten doen is het wel kut inderdaad, maar dat is de meerderheid, dus daar zullen ze vast wel rekening mee houden.
Ik ga inderdaad in deeltijd, het kwam er uiteindelijk op neer dat ze nog nooit meer dan 20 deeltijders per jaar hebben gehad, dus die 20 deeltijdplekken was ruim. Komt wel goed dus!![]()
![]()
In b4 Actaquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
JaEn die docent heeft geloof ik wel 100 arresten behandeld tijdens de hc's
Maar goed, tentamen gehad, heb goede hoop dus met een beetje mazzel kan ik dat verschrikkelijke Asser boek links laten liggen.![]()
quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Maar goed, tentamen gehad, heb goede hoop dus met een beetje mazzel kan ik dat verschrikkelijke Asser boek links laten liggen.
Sideshow, Ties ambieert het ook.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:13 schreef Ties02 het volgende:
[..]
He bah wat elitair [ afbeelding ]
[..]
Zeker wel!Aha.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:14 schreef Etsu het volgende:
[..]
Goeie contacten met jou en Bobbie en Pax is slecht in Candy Crush.![]()
Ik heb een opmerking over dat boek bij de evaluatie geplaatst. Hopelijk wordt die binnen een paar maanden geplaatstquote:![]()
quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
JaEn die docent heeft geloof ik wel 100 arresten behandeld tijdens de hc's
Maar goed, tentamen gehad, heb goede hoop dus met een beetje mazzel kan ik dat verschrikkelijke Asser boek links laten liggen.![]()
![]()
Goed hoorquote:
Ik heb bij staatsrecht 1B tentamen-enquete ingevuld dat dat Van der Pot boek niet echt uitnodigend is om te lezen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb een opmerking over dat boek bij de evaluatie geplaatst. Hopelijk wordt die binnen een paar maanden geplaatst![]()
![]()
Van der Potquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:30 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb bij staatsrecht 1B tentamen-enquete ingevuld dat dat Van der Pot boek niet echt uitnodigend is om te lezen.
Die waren al bekend toch?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Overigens Acta, mijn ambities mogen ook
bekend zijn.
Althans bij mij wel![]()
![]()
Van der Pot. Heldenboek.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:30 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb bij staatsrecht 1B tentamen-enquete ingevuld dat dat Van der Pot boek niet echt uitnodigend is om te lezen.![]()
Toch wil ik het ondubbelzinnig.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
bekend zijn.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Dan is datquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
bekend zijn.
duidelijk.![]()
Nog even ter bevestiging.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die waren al bekend toch?
Althans bij mij wel![]()
Jullie zouden eens voor de grap De Blécourt ofzo moeten lezen. Of Van Bynkershoek. Daar is de Asser niks bij.![]()
Novietenhoeder worden ik wil.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Toch wil ik het ondubbelzinnig.![]()
Much to learn you still have.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Novietenhoeder worden ik wil.![]()
Linkje?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:34 schreef Actaeon het volgende:
Jullie zouden eens voor de grap De Blécourt ofzo moeten lezen. Daar is de Asser niks bij.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Een lange weg het worden zal.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Novietenhoeder worden ik wil.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Die zijn natuurlijk niet digitaal. Die moet je gewoon uit een stoffige boekenkast in de JB pakken. Maar zie de edit; Van Bynkershoek is nog leuker.quote:![]()
Hoi _Rooos_quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:36 schreef _Rooos_ het volgende:
Ik stel voor dat de novieten van volgend jaar mogen stemmen wie de nieuwe novietenhoeders worden.![]()
Bedoelde meer een bol.com linkje ofzo. De enige Blecourt die ik ken is een bekende arbeidsrechtadvocaat, tevens partner bij Baker.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die zijn natuurlijk niet digitaal. Die moet je gewoon uit een stoffige boekenkast in de JB pakken. Maar zie de edit; Van Bynkershoek is nog leuker.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ooh. De persoon die ik bedoel is al lang heen gegaan. In 1940 al. Oud hoogleraar in Leiden. Auteur van diverse prachtige werken op rechtshistorisch gebied. Niet meer te koop bij Bol.comquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:39 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Bedoelde meer een bol.com linkje ofzo. De enige Blecourt die ik ken is een bekende arbeidsrechtadvocaar, tevens partner bij Baker.Antiquariaten denk ik als je een exemplaar wilt kopen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: