Juist, dat is het. Terwijl de samenleving en economie van het Reich werden gemobiliseerd om een totale oorlog te voeren, onderging de Wehrmacht een proces van demodernisatie, van technische achteruitgang. De meeste Ostheersoldaten vochten in omstandigheden van de meest primitieve aard.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:39 schreef DeParo het volgende:
[..]
Terwijl heel het thuisfront werd gebruikt om de Wehrmacht te voorzien van onderhoud werd de Wehrmacht door bovengenoemde redenen en meer niet moderner maar steeds minder modern. Kortom, steeds meer vanuit Duitsland naar het Oosten, en steeds sneller werd het Oostfront minder modern zeg maar daar.
quote:Op donderdag 4 april 2013 12:31 schreef DeParo het volgende:
![]()
Nu mag ik niet teleurstellen met een nieuwe vraag na zo eentje.
Incorrect!quote:Op donderdag 4 april 2013 15:22 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
De derde, de andere drie zijn plaatjes van de oorlog tegen de Engelsen. De derde is een gezamenlijke Nederlands-Engelse strafexpeditie tegen Noord-Afrikaanse piraten in 1816.
Ik kan het bijna niet weigeren om daar een punt voor te geven.quote:Op donderdag 4 april 2013 16:25 schreef Nibb-it het volgende:
Op elk schilderij zie je een schip dat een oorlogswimpel of commandovlag voert, behalve op de vierde. Kom maar hier met dat punt
Het eerste schilderij toont Spaanse en Staatse schepen. Kan alleen niet thuisbrengen welke slag het is. Tweede is Chatham 1667, drie en vier weet ik niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Een gokje, in het eerste, tweede en vierde plaatje worden Nederlands-Engelse oorlogen afgebeeld. De derde beelden zowel geen Engelse als Nederlandse schepen af.
Dan denk ik dat de eerste, tweede en vierde afbeeldingen slagen tonen waar de Nederlanden bij betrokken waren. De derde niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:34 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Het eerste schilderij toont Spaanse en Staatse schepen. Kan alleen niet thuisbrengen welke slag het is. Tweede is Chatham 1667, drie en vier weet ik niet.
Incorrect.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Een gokje, in het eerste, tweede en vierde plaatje worden Nederlands-Engelse oorlogen afgebeeld. De derde beelden zowel geen Engelse als Nederlandse schepen af.
Incorrect.quote:Op donderdag 4 april 2013 17:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dan denk ik dat de eerste, tweede en vierde afbeeldingen slagen tonen waar de Nederlanden bij betrokken waren. De derde niet.
Daar dien je het niet in te zoeken alhoewel het misschien wel een goede indicator is om mee te bepalen om welke zeeslagen het zou kunnen gaan.quote:Op donderdag 4 april 2013 18:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
De schepen op afbeelding 3 lijken me van een later bouwjaar te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |