abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124953389
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 15:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

:')
Absoluut waar wat hij zegt hoor. Misschien ironisch dat het van hem komt, maar geen woord gelogen.

Die hele liga is ook een lachertje. Zo grappig hoe die dictators soms op hun plaats werden gezet door Kaddaffi.
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:19:54 #227
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_124953540
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:15 schreef Peunage het volgende:

[..]

Absoluut waar wat hij zegt hoor. Misschien ironisch dat het van hem komt, maar geen woord gelogen.

Die hele liga is ook een lachertje. Zo grappig hoe die dictators soms op hun plaats werden gezet door Kaddaffi.
Ghaddafi, die andere dictator? :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_124953752
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ghaddafi, die andere dictator? :')
Jup, die ja. Hij zette de Koning van Saoedi-Arabië een keer goed op z'n plaats. Of de vicepresident van Irak die de Emir van Koeweit openlijk beledigt en uitscheld. Net een circus met clowns _O-
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:28:14 #229
pi_124953798
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:26 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jup, die ja. Hij zette de Koning van Saoedi-Arabië een keer goed op z'n plaats. Of de vicepresident van Irak die de Emir van Koeweit openlijk beledigt en uitscheld. Net een circus met clowns _O-
Hij had zichzelf op z'n plaats moeten zetten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 6 april 2013 @ 16:43:53 #230
365082 IPA35
Patriarch
pi_124954329
Haten op Ghaddafi :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_124954473
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Veelbelovend? Veelbelovend qua dictatuur enzo? Of qua propaganda?
Eerder linkte ik al eens naar DIT artikel in Vogue, dat sindsdien overal van het internet is gehaald, omdat de journaliste, en de redactie, even niet doorhadden dat 'het Westen' op het punt stond een oorlog te ontketenen in Syrië om de olie veilig te stellen. Maar inmiddels zijn ze weer helemaal 'aan boord'.
Uit dat artikel bleek, dat Assad zich tot doel had gesteld het land democratisch te hervormen. Niet door van de ene op de andere dag een representatieve-vertegenwoordiging en dito regering, met een vrije markt-economie in te voeren, om vervolgens het land net zo hard naar de verdommenis te zien gaan als Rusland onder Jeltsin. Want als we iets geleerd moeten hebben van de geschiedenis van de afgelopen dertig jaar, dan is het toch wel dat dát niet werkt. Althans, niet voor de burgers in dat land.
Daarnaast was Assad terecht beducht voor de meer radicale elementen onder de Soenieten in zijn land. Want dat is het vreemde: 'Iedereen' in het 'Westen' mag zich daar blijkbaar zorgen over maken. Maar niet als je in Libië, Irak, Iran of Syrië woont. Dan moet je blij zijn met het Saoedische model?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_124955889
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Hij had zichzelf op z'n plaats moeten zetten.
Dat zou een beetje raar zijn, niet?
Het was fijn om te zien dat er iemand was die het zei zoals het was. "Jullie zijn allemaal dictators en er zal een dag komen dat jullie net als Saddam uit een hol in de grond worden gehaald".

Hij was de eerste.
  zaterdag 6 april 2013 @ 17:26:57 #233
pi_124955911
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 16:48 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Eerder linkte ik al eens naar DIT artikel in Vogue, dat sindsdien overal van het internet is gehaald, omdat de journaliste, en de redactie, even niet doorhadden dat 'het Westen' op het punt stond een oorlog te ontketenen in Syrië om de olie veilig te stellen. Maar inmiddels zijn ze weer helemaal 'aan boord'.
Uit dat artikel bleek, dat Assad zich tot doel had gesteld het land democratisch te hervormen. Niet door van de ene op de andere dag een representatieve-vertegenwoordiging en dito regering, met een vrije markt-economie in te voeren, om vervolgens het land net zo hard naar de verdommenis te zien gaan als Rusland onder Jeltsin. Want als we iets geleerd moeten hebben van de geschiedenis van de afgelopen dertig jaar, dan is het toch wel dat dát niet werkt. Althans, niet voor de burgers in dat land.
Daarnaast was Assad terecht beducht voor de meer radicale elementen onder de Soenieten in zijn land. Want dat is het vreemde: 'Iedereen' in het 'Westen' mag zich daar blijkbaar zorgen over maken. Maar niet als je in Libië, Irak, Iran of Syrië woont. Dan moet je blij zijn met het Saoedische model?
Ja dat artikel kennen we. Is hier uitgebreid aan de orde geweest. :')
  zaterdag 6 april 2013 @ 22:20:45 #234
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_124968623
Het volgende Arabische artikel geeft ook weer duidelijk aan dat de salafisten in Egypte het maar druk hebben om "het sjitische gevaar" te bestrijden, en daar nu dus ook het traditionele en oudste soennitische-religieuze bolwerk - De Azhar universiteit - verwijten dat zij geen sterk standpunt tegen sjieten innemen en de komst 1,5 maand geleden van Ahmadinejad in Egypte. Vervolgens allerlei foto's van een salafi moskee met spandoeken tegen sjieten en meerdere malen de vlag van Syrie die de opstandelingen gebruiken (groen ipv rood): http://www2.youm7.com/News.asp?NewsID=1007236

Dit heeft overduidelijk een relatie tot het Syrische conflict en de sektarische toon daarin, dat geeft deze extremisten die sowieso sjieten haten een makkelijk podium om hun haat en achterlijk aan de bredere samenleving op te dringen. In Tunesie roeren ze zich ook al overigens dit soort lui tegenover het "sjitische gevaar".

[ Bericht 10% gewijzigd door Aloulou op 06-04-2013 22:27:12 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_124985050
Aloulou, het is mij een eeuwigdurend raadsel waar je nu eigenlijk heen wil. Dat de Soenitische landen geen grote bedreiging voor ons, of Israël vormen zolang ze onderling elkaar daar de hersens in blijven slaan, dat begrijp ik. Dat is ook exact de bedoeling van 'het Westen'. En Israël, dat daar veel ervaring mee heeft opgedaan. Zo hebben ze Fatah eronder gekregen, door Hamas op te kweken. En toen die te sterk werd, weer de kant van Fatah (Abbas) te kiezen.
Wat mij daarin verschrikkelijk tegenstaat, is het gegeven dat de burgerbevolking daar zo'n afschuwelijk hoge prijs voor betaalt. Kijk naar Libië. Een dictatuur, met een redelijk maffe kolonel die er op de een of andere manier in slaagde de verschillende stammen in dat land uit elkaars haren te houden. En met de olierijkdom was het de meest welvarende natie van Afrika, waar het veilig was zolang je je conformeerde aan de (in onze 'Westerse' ogen) benepen gedragsregels en bepalingen. Nu hebben we dat land 'bevrijd'. En hoe is de situatie nu? Van de welvaart is NIETS meer over. Het is er verschrikkelijk ONVEILIG. Er is geen enkele autoriteit. Als burger weet je niet aan welke regels je je moet houden, want die worden door de lokale roverhoofdman bepaald. De nationale rijkdom, de olie, wordt verkwanseld.

Irak en Afghanistan dito. En wil jij dat ook voor Syrië?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  zondag 7 april 2013 @ 14:20:28 #236
pi_124986356
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:47 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Aloulou, het is mij een eeuwigdurend raadsel waar je nu eigenlijk heen wil. Dat de Soenitische landen geen grote bedreiging voor ons, of Israël vormen zolang ze onderling elkaar daar de hersens in blijven slaan, dat begrijp ik. Dat is ook exact de bedoeling van 'het Westen'. En Israël, dat daar veel ervaring mee heeft opgedaan. Zo hebben ze Fatah eronder gekregen, door Hamas op te kweken. En toen die te sterk werd, weer de kant van Fatah (Abbas) te kiezen.
Wat mij daarin verschrikkelijk tegenstaat, is het gegeven dat de burgerbevolking daar zo'n afschuwelijk hoge prijs voor betaalt. Kijk naar Libië. Een dictatuur, met een redelijk maffe kolonel die er op de een of andere manier in slaagde de verschillende stammen in dat land uit elkaars haren te houden. En met de olierijkdom was het de meest welvarende natie van Afrika, waar het veilig was zolang je je conformeerde aan de (in onze 'Westerse' ogen) benepen gedragsregels en bepalingen. Nu hebben we dat land 'bevrijd'. En hoe is de situatie nu? Van de welvaart is NIETS meer over. Het is er verschrikkelijk ONVEILIG. Er is geen enkele autoriteit. Als burger weet je niet aan welke regels je je moet houden, want die worden door de lokale roverhoofdman bepaald. De nationale rijkdom, de olie, wordt verkwanseld.

Ghaddafi had dat kunnen voorkomen door af te treden, maar hij vond macht belangrijker dan het land.
pi_124987232
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 14:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ghaddafi had dat kunnen voorkomen door af te treden, maar hij vond macht belangrijker dan het land.
Natuurlijk niet. Net zo min als Assad, of Saddam met hun aftreden de weg vrij zouden (hebben kunnen) maken voor een keurige democratie. Kijk naar Egypte, of Tunesië. Dat zijn landen die verhoudingsgewijs intern véél minder geplaagd worden door het soort etnische en religieuze tegenstellingen als Irak, Libië en Syrië. En daar is het al bijna dagelijks een grotere zooi aan het worden door willens en wetens opgefokte tegenstellingen. Gaddafi, Saddam en Assad hadden hun EIGEN leven kunnen redden, door de benen te nemen. Zoals de Shah de benen nam, toen de grond hem te heet onder de voeten werd. Maar hun land hadden ze er niet mee gered. Het is de welbewuste, vooropgezette bedoeling van al die landen 'failed states' te maken.
  zondag 7 april 2013 @ 15:01:13 #238
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_124987799
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:47 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Aloulou, het is mij een eeuwigdurend raadsel waar je nu eigenlijk heen wil.
Ik wil nergens heen, het artikel wat ik zojuist als laatste plaatste geeft aan dat de spanningen niet alleen overslaan op Libanon en Irak, maar bijv. ook Egypte. Waar sommigen zich roeren om het "sjitische gevaar", terwijl ik liever had dat Egyptenaren zich drukker maakten om het salafistische gevaar eigenlijk. Maar goed, wat mijn eerdere punt betreft - beter lezen aub - is het zo dat de val van Bashar idd het Westen beter uitkomt, puur vanwege de constatering dat een Moslimbroederschap ("Islamistisch) regime nog steeds in de Amerikaanse lijn loopt. Dat neemt niet weg - voor de duizendste keer - dat de revolutie begonnen is om te prijzen idealen en in het begin van de zijde van de demonstranten het niet de sektarische, ideologische en gewelddadige toon had die het inmiddels heeft gekregen door keiharde repressie van meneer Assad in eerste instantie. Maar dat wil jij niet toegeven. Dat er na het onstaan van interne problemen snel een buitenlandse politiek bij komt kijken weet ik, en was te verwachten. Maar bij het ontstaan speelde dat niet mee. Ik mis bij jou de kritiek op Assad die met zijn eigen beleid zelf zaken in gaan heeft gezet wat tot een opstand kon leiden, en wat ook gebeurde uiteindelijk nadat ander Arabische landen Syrie voorging.
Voor de rest hoef je niet met een emotioneel antwoord te komen als "Wil jij voor Syrie wat in Afghanistan is gebeurd dan?". Ik post hier al langer en heb meerdere malen aangegeven hoe ik over de situatie in Syrie vandaag de dag denk. Zoek het dus op als je dat echt wil weten.

Libie is niet van belang hier, een hele andere situatie. Ik vraag me uberhaupt af hoeveel Libiers jij persoonlijk kent. Ga eens naar Libie en vraag eens rond of men blij is dat Khadafi weg is...je zal je beeld daarna wel flink moeten bijstellen. Het zijn in de Libische kwestie alleen buitenlanders (niet-Libische Arabieren en Westerlingen) die het voordoen alsof Khadafi nog grote steun onder zijn bevolking genoot gedurende de revolutie. Zodra je met Libiers praat zal dat beeld snel in duigen vallen verzeker ik je. In Syrie is dat veel minder, daar heeft Assad om verschillende redenen een grotere steun dan Khadafi had toen men tegen hem in opstand kwam en hij vervolgens buitenlandse huurlingen binnenhaalde om het te onderdrukken. Als je Libiers een beetje kent qua pattriotisme dan weet je dat het binnenhalen van buitenlandse huurlingen toch wel echt de stap is geweest waarbij Khadafi alle krediet helemaal heeft verloren. Libiers zijn niet het type mensen dat zich als ratten laten afknallen door een stelletje buitenlanders, pattriotisme en trots op het land en tribale afkomst is wijdverspreid. Vervolgens werd er zelfs door de grootsheikh Al-Gharyani die door zelf Khadafi was aangesteld tegen hem en zijn regime een jihad afgekondigd, want "buitenlanders gaan niet Libiers afmaken om slechts Khadafi zijn stoel te blijven garanderen". Het NAVO verhaal is duidelijk, alsmede de beweegredenen van landen als Frankrijk. Niettemin is Libie opgelucht (uitzonderingen daargelaten) dat men van Khadafi af is, en zelfs in de huidige chaotische situatie hier en daar willen heel weinig terug naar Khadafi's periode.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_124987907
}:|

[ Bericht 87% gewijzigd door Isetmyfriendsonfire op 07-04-2013 15:14:10 ]
pi_124988438
quote:
Dat zou ik inderdaad ook maar doen oO< .
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_124988500
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:15 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Dat zou ik inderdaad ook maar doen oO< .
Ik blijf nog steeds bij mijn mening - ik weet alleen dat ik het halve topic nu tegen mij krijg, en daar heb ik op dit moment geen zin in. ;)
pi_124988502
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:01 schreef Aloulou het volgende:
Dat neemt niet weg - voor de duizendste keer - dat de revolutie begonnen is om te prijzen idealen en in het begin van de zijde van de demonstranten het niet de sektarische, ideologische en gewelddadige toon had die het inmiddels heeft gekregen door keiharde repressie van meneer Assad in eerste instantie. Maar dat wil jij niet toegeven. Dat er na het onstaan van interne problemen snel een buitenlandse politiek bij komt kijken weet ik, en was te verwachten. Maar bij het ontstaan speelde dat niet mee.
Daarin ben ik het dus pertinent niet met je eens. En ik heb je al verwezen naar bronnen die aantonen dat die hele 'Arabische Lente' in Washington gepland is. Dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat er geen mensen waren die Assad een 'rat' vonden, die met alle denkbare middelen moest worden verwijderd. En natuurlijk waren er vreedzame demonstranten. En heb je gelijk dat de politie in Syrië niet bekend stond om haar vriendelijke imago. Maar goed, als de ME in ons land een charge uitvoert, en je wordt te grazen genomen door een politiehond, heb je het ook zwaar.

De centrale vraag is: 'Wie begon er met schieten?'

Jij zegt het de 'Westerse' media en die propagandist uit Coventry na, dat 'Assad' die sluipschutters op demonstranten en politieagenten liet schieten. En ik hecht daar geen enkele waarde aan. Het komt mij als volstrekt ongeloofwaardig voor. En ik vind dan, als dat een welbewust georganiseerde actie was, het aanzienlijk geloofwaardiger dat dat lieden waren die uit waren op het geweld en de chaos die we nu zien. Waarbij naïeve lieden, die een hekel hadden (en hebben) aan Assad, voor een karretje zijn gespannen, dat allengs zwaarder wordt.
pi_124988538
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:16 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ik blijf nog steeds bij mijn mening - ik weet alleen dat ik het halve topic nu tegen mij krijg, en daar heb ik op dit moment geen zin in. ;)
Ik ben benieuwd wat jouw standpunten zijn, misschien dat je die kan toelichten?
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_124989240
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:16 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Daarin ben ik het dus pertinent niet met je eens. En ik heb je al verwezen naar bronnen die aantonen dat die hele 'Arabische Lente' in Washington gepland is. Dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat er geen mensen waren die Assad een 'rat' vonden, die met alle denkbare middelen moest worden verwijderd. En natuurlijk waren er vreedzame demonstranten. En heb je gelijk dat de politie in Syrië niet bekend stond om haar vriendelijke imago. Maar goed, als de ME in ons land een charge uitvoert, en je wordt te grazen genomen door een politiehond, heb je het ook zwaar.

Amerika heeft hier niks mee te maken. Egypte is naar de klote en kan zich onmogelijk in stand houden.

Syrie en Jemen krijgen het ook nog zwaar

[ Bericht 5% gewijzigd door johnnylove op 07-04-2013 15:41:40 ]
pi_124989760
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:32 schreef johnnylove het volgende:
Amerika heeft hier niks mee te maken.
Want?
pi_124989815
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:45 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Want?
Bevolking komt vanzelf in opstand, want er is niks meer te vreten.
pi_124990653
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 15:46 schreef johnnylove het volgende:
Bevolking komt vanzelf in opstand, want er is niks meer te vreten.
De uitdaging is 'oorzaak' en 'gevolg' niet te verwarren. En hoofdzaken niet met bijzaken dooreen te halen. Onvrede als gevolg van de wereldwijde economische crisis vormt inderdaad een vruchtbare voedingsbodem. Het punt dat ik probeer te maken, is dat velen in de Arabische wereld zich voor het karretje van Washington laten spannen. Voor zichzelf hebben ze het idee dat ze hun schouders zetten onder een betere toekomst voor hun land, en zichzelf. Maar tegen de tijd dat de rook is opgetrokken, blijkt dat ze in een orthodoxe dictatuur terecht zijn gekomen, waar hun leven minder waard is dan onder de gehate dictator die daarvoor de scepter zwaaide. En dat alles wat er ooit aan welvaart was, volledig is verdampt.

Voorheen had 'het Westen' de Dollars om controle te kopen. De Dollars zijn op. Maar ze willen de controle niet overdragen aan de landen die nu nog wél geld hebben. Zoals Rusland en China. Dus scheppen ze welbewust chaos. Vanuit een gepolariseerd denken, zoals dat is vastgelegd in het streven dat ons werd aangeboden als 'Project for a New American Century', is dat begrijpelijk. Daarin zijn burgers onder alle omstandigheden sluitpost.
Mijn vrees is niet alleen dat die strategie het niet gaat halen. Maar dat we daarmee ook nog eens onszelf flink in de eigen voet schieten. Je vijanden vrede aanbieden vanuit een positie van macht, heeft aanzienlijk meer kans van slagen, dan wanneer je vrede voorstelt op het moment dat duidelijk is geworden dat je een 'reus-op-lemen-voeten' bent. 'Yesterday's news'.
  zondag 7 april 2013 @ 21:30:07 #248
pi_125006423
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 14:44 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.
Ach gut, hij had geen andere keuze dan zijn eigen bevolking af te slachten, wat een arme man toch. ;(
pi_125006826
quote:
7s.gif Op zondag 7 april 2013 21:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ach gut, hij had geen andere keuze dan zijn eigen bevolking af te slachten, wat een arme man toch. ;(
Ja. Net zoiets als Abraham Lincoln, zeg maar.
  zondag 7 april 2013 @ 21:48:29 #250
pi_125007682
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:36 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Ja. Net zoiets als Abraham Lincoln, zeg maar.
Daar heb je mij niet mee, want de dag dat Amerika tot de grond toe afbrandt, sta ik te dansen op de Golden Arches.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')