Veel succes Lut, wat een drukte! En tof EHBOquote:Op donderdag 28 maart 2013 19:16 schreef Lutte het volgende:
[..]
BitchMorgen eerst nog tentamen en dinsdag EHBO examen dus veel weekend zal het niet worden
Maar kwam eigenlijk om tevoor Bos z'n goede uitslag! Fijn dat je nu direct een EEG krijgt, kunnen ze iets doen mocht het nodig zijn en anders is het een hele geruststelling. Hopelijk dat laatste natuurlijk
Het is echt helemaal leuk!quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:23 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Veel succes Lut, wat een drukte! En tof EHBO
Oh wat gaaf van die vierdaagsequote:Op donderdag 28 maart 2013 19:28 schreef Lutte het volgende:
[..]
Het is echt helemaal leuk!Hoop er deze zomer mee op een post met de vierdaagse in Nijmegen te staan, en hier ga ik 'm zelf lopen als rolstoelduwer
Je krijgt sowieso reanimeren en zeer ws stabiele zijligging. Verder heb je dikke kans dat je wervelletsel krijgt. En waarschijnlijk ook brand en snijwonden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:28 schreef Lutte het volgende:
[..]
Het is echt helemaal leuk!Hoop er deze zomer mee op een post met de vierdaagse in Nijmegen te staan, en hier ga ik 'm zelf lopen als rolstoelduwer
U gaat door voor de koelkastquote:Op donderdag 28 maart 2013 19:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Je krijgt sowieso reanimeren en zeer ws stabiele zijligging. Verder heb je dikke kans dat je wervelletsel krijgt. En waarschijnlijk ook brand en snijwonden.Rustig blijven en goed nadenken / communiceren. Heb hem 2 maanden gelee gehaald. Succes
Lekker naar de Woonboulevard!quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:00 schreef Pisces29 het volgende:
"tweede paasdag ziet het er práchtig uit........................ondanks de kou"
Alsof er nog iets prachtig is als we die pleuris kou hebbenquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:02 schreef Lutte het volgende:
[..]
Lekker naar de Woonboulevard!Je zult maar in je tentje op paaspop liggen
Fixed!quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:02 schreef Lutte het volgende:
[..]
Lekker naar de Woonboulevard!Je zult maar in je tentje op paassneeuwpop liggen
quote:
Ik denk dat het tegen zondagmiddag errug rustig wordtquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:04 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Alsof er nog iets prachtig is als we die pleuris kou hebben
Rautek is niet zwaar als je hem goed uitvoertquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:01 schreef Lutte het volgende:
[..]
U gaat door voor de koelkastReanimeren is apart onderdeel, hangt een laptop aan dus dat komt ontzettend spits allemaal. En vijf cycli-AED-2 cycli is erg intensief als je krap veertig kilo weegt
Andere is verband en handeling, dus wonden/verstuikingen/amputaties en handeling kan idd stabiele zijligging zijn, al zijn ze daar hier niet zo'n fan van. Liefste chinlift -> over laten nemen door omstander, alleen als het echt niet anders kan dus. Andere handelingen zijn bv een slagader afdrukken of Rautek (iemand verslepen, ZWAAR!).
Derde grote situatie, vaak brandwonden, verkeersongeluk of elektriciteitsletsel. Wervelletsel niet stabiliseren of over je slachtoffer heen stappen betekent eigenlijk gezaktEn gewoon alles zeggen wat je doet ja, zij zien niet of jij naar de ademhaling kijkt oud. Vind het spannend! 50% zakt voor een onderdeel de eerste keer
Thanks
![]()
Speciale reden dat je EHBO hebt gedaan, iets met je studie ook?
Ik krijg de mensen uit m'n groepje nog wel twee meter weg, maar een vent van 100 kilo met de beste wil van de wereld niet. Slepen niet zo zeer, maar iemand die z'n gewicht dood houdt vanuit zitten omhoog hijsenquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Rautek is niet zwaar als je hem goed uitvoert![]()
Iemand bij mij ging iemand met een wervelletsel overeind helpenNiet zo slim.
Nope, heb hem gedaan omdat ik het boeiend vind. Sta ook op grote evenementen. Ik draai 11 april mee in de halve van Den Helder en ik sta o.a ook op Sail.
Ja nou ja, als je vergeet te koelen oke. Maar lotus gaf aan geen gevoel te hebben in haar benen, niet te kunnen bewegen, van een ladder te zijn geflikkerd... ja, nou, dan is het wel achterlijk om zo'n iemand omhoog te helpen hoorquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:38 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik krijg de mensen uit m'n groepje nog wel twee meter weg, maar een vent van 100 kilo met de beste wil van de wereld niet. Slepen niet zo zeer, maar iemand die z'n gewicht dood houdt vanuit zitten omhoog hijsen
Oh fantastischNet als vergeten een ambulance te bellen als je iemand wel gestabiliseerd hebt, of vergeten te koelen met brandwonden. Al zijn dat ook wel dingen die je door de spanning op een examen vergeet, als je het echt voor je ziet vergeet je zoiets minder snel dan wanneer je het 'speelt' en alleen zegt 'ik koel nu' of 'ik heb gestabiliseerd, ik laat dit een omstander overnemen'.
CoolVanuit een vereniging oid? Wilde eigenlijk vorig jaar al uit mezelf een cursus doen, maar dat werd naarmate het begin naderde telkens dertig euro duurder, ja dag nu is het niveau hoger en in principe gratis
Nou ja.. Erg behulpzaam welquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja nou ja, als je vergeet te koelen oke. Maar lotus gaf aan geen gevoel te hebben in haar benen, niet te kunnen bewegen, van een ladder te zijn geflikkerd... ja, nou, dan is het wel achterlijk om zo'n iemand omhoog te helpen hoor
Ja, vanuit een vereniging. Moest 150 euro betalen, kreeg 75% vergoed van de zorgverzekeraar. En betaal elk jaar 40 euro aan lidmaatschap geld. En daar zitten onderhoudslessen van 10x per jaar bij.
400?????????quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:50 schreef Lutte het volgende:
[..]
Nou ja.. Erg behulpzaam wel
Dat is echt super netjesEn onderhoudslessen is al helemaal chill, absurd hoe snel richtlijnen veranderend Nu weet ik zeker dat ik knetterhard afgezet zou zijn
400 euro zonder boek, examen, Lotus-lessen of AED
Leek me sowieso wel handig, kan ik mijn kennis bijhouden en uitbreiden. Plus dat het ook een beetje socializen is en dingen leren. Ben erg benieuwd wat ik allemaal tegen ga komen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:05 schreef Pisces29 het volgende:
Wat gaaf Q, dat je ook die evenementen doet!
een normalequote:Op donderdag 28 maart 2013 19:13 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Krijg je een gewone EEG of eentje na slaaponthouding?
't Lijkt wel midwinter bij juliie, dan moet je ook die foto hier plaatsen natuurlijkquote:
Arme jullie. April wordt de maand van de slippers, omdat het moetquote:
Ik rol nog langzaam! Ik hoop dat ik met pasen weer een beetje fit ben. De stijgende lijn moet toch eens beginnen.quote:
Het weer moet ook gewoon eens mee zitten, volgens mij gaat het dan ook vanzelf een stuk beter met een hoop zieke mensen....quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:10 schreef Pisces29 het volgende:
Hebben jullie al/nog plannen voor Pasen?
[..]
Ik rol nog langzaam! Ik hoop dat ik met pasen weer een beetje fit ben. De stijgende lijn moet toch eens beginnen.
Zeker wetenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:12 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het weer moet ook gewoon eens mee zitten, volgens mij gaat het dan ook vanzelf een stuk beter met een hoop zieke mensen....
Middagje/avond, ze woont hier maar 30 km vandaanquote:
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:51 schreef oh-oh het volgende:
Ik zag een handtamme goudvink te koop op mp, ik zit echt op mijn handen
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:30 schreef oh-oh het volgende:
Ik probeer al uren Nikes te bestellen bij Durlinger, wat een pannekoeken daar
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:31 schreef oh-oh het volgende:
Ja die site is nogal amateuristisch, ik heb ook al tien minuten gebeld en nu mail ik met hun it-er over het probleem
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:33 schreef oh-oh het volgende:
[ afbeelding ]
Kindermaat, 54.95 maar dan met 10 euro korting, dan wil ik ze wel heur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |