Ach johquote:Op donderdag 11 april 2013 21:00 schreef ikweethetookniet het volgende:
Welkom bij broedmachineverhuur Nederland.
Wilt u ook uw eigen eieren uitbroeden, maar vind u een broedmachine te duur voor de enkele keer dat u hem gebruikt? Heeft u extra capaciteit nodig, of wilt u gewoon een keer eieren uitbroeden met uw kinderen? Bij ons bent u aan het juiste adres. Wij hebben verschillende modellen in de verhuur. Grote en kleine, half-automatisch en vol-automatisch. Ook hebben wij complete broedpakketten voor op school, maar natuurlijk ook voor thuis. Bovendien kunnen wij u met raad en daad bijstaan. Natuurlijk bieden wij ook de mogelijkheid om bij ons eieren uit te broeden. Hiervoor hebben wij inlegdagen en ophaaldagen. Voor meer informatie neem contact op via het contact-formulier, of kijk rond op onze site. Wij wensen u veel broedplezier.
www.broedmachineverhuur.nl![]()
TSE durft niet op de eieren te gaan zitten
Kan de kip ook. Alleen moet TSE ze dan wel leren zwemmenquote:Op donderdag 11 april 2013 23:08 schreef Harajuku. het volgende:
Moet TSE dan voor de baby's gaan zorgen?
quote:Op donderdag 11 april 2013 22:55 schreef Turbomuis het volgende:
Ik heb 5 kippen, en er is er bijna altijd wel 1 broeds. Lenen?
Hear, hear.quote:Op vrijdag 12 april 2013 07:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Mag TS even zelf weten of ze wel of niet een webcam in d'r tuin wil? Ze hoeft alles hier niet te posten he
Ik ook, maar ik begin een naar gevoel te krijgen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:54 schreef Schunckelstar het volgende:
ik wil weer een kuiken-uittocht naar de grote vijver dit jaar![]()
Of we schilderen die put wit, dan wordt het een zebrapad en zijn ze ook veilig.quote:Op woensdag 17 april 2013 00:28 schreef Prospera het volgende:
Dan kan er toch een 2de nestje komen en zijn de eerste 2 eitjes te koud geworden door het weer.
Dat verkrachten gaat alleen als er nieuwe eitjes komen.
*volgt Emma*
En als er kuukjes komen die gaan uitvliegen, wel even ducktape over dat putje richting het water.
quote:Op woensdag 17 april 2013 00:28 schreef Prospera het volgende:
....ducktape over dat putje richting het water.
quote:
quote:
Die kreeg ik er zomaar vanzelf bijquote:Op donderdag 18 april 2013 00:04 schreef Barbaaf het volgende:
[..]![]()
Al horen de bovenste drie foto's niet bij de onderste drie
Hij wil Emma afpakken!quote:Op zondag 21 april 2013 22:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag was een interessante dag. Ik heb 5 heftige verkrachtingen mogen aanschouwen en Emma is een hele tijd woest in de weer geweest met het verplaatsten van stro.
Echter, in het nestje liggen nog steeds 2 eieren en ik kan nergens anders een ander nestje vinden. Wel heeft Emma een plekje waar ze heel vaak ligt, maar daar liggen alleen stenen.
Overigens vertelde Vriendlief dat hij Emma gisteren uit de tuin van de buren van de buurvrouw van de buren zag komen. Dit is naast de tuin waarin Emma twee jaar geleden een nestje heeft gehad. Deze buren hebben de ontwikkelingen destijds op de voet gevolgd en één van hen heeft bij mij zelfs aangegeven een vijver te overwegen omdat hij zelf ook wel eenden in de tuin zou willen...
Haha, je bent Emma's madam.quote:Op zondag 21 april 2013 22:06 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Vandaag was een interessante dag. Ik heb 5 heftige verkrachtingen mogen aanschouwen en Emma is een hele tijd woest in de weer geweest met het verplaatsten van stro.
Echter, in het nestje liggen nog steeds 2 eieren en ik kan nergens anders een ander nestje vinden. Wel heeft Emma een plekje waar ze heel vaak ligt, maar daar liggen alleen stenen.
Overigens vertelde Vriendlief dat hij Emma gisteren uit de tuin van de buren van de buurvrouw van de buren zag komen. Dit is naast de tuin waarin Emma twee jaar geleden een nestje heeft gehad. Deze buren hebben de ontwikkelingen destijds op de voet gevolgd en één van hen heeft bij mij zelfs aangegeven een vijver te overwegen omdat hij zelf ook wel eenden in de tuin zou willen...
Nou, die indruk kreeg ik echt! Hoe dan ook; we zijn al twee dagen eendloos. Het zal toch niet wéér he!quote:
TS beheert gewoon een eendenafwerkplekquote:Op dinsdag 23 april 2013 22:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Nou, die indruk kreeg ik echt! Hoe dan ook; we zijn al twee dagen eendloos. Het zal toch niet wéér he!
Helaas, ik beheer inderdaad gewoon een eendenafwerkplek. De verkrachtingen en smeekbedes om boterhammen gaan gewoon op dagelijkse basis door, alsmede het onderschijten van de tuin en het kaalvreten van alle planten. Met dat alles kunnen wij prima leven, maar niet met het nieuws dat mijn buurman mij zojuist kwam vertellen...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zojuist de buurvrouw in kwestie gesproken; Emma heeft een nestje in een mandje op een bankje gelegd. Heel bizar! Afgesproken dat ik met mijn camera langs ga als de eieren uit zijn gekomen...
[ Bericht 1% gewijzigd door TheSilentEnigma op 28-04-2013 20:18:37 ]
Heb mijn post net aangepast, het zat net iets anders in elkaar. Maar ik blijf teleurgesteld!quote:Op zondag 28 april 2013 20:16 schreef Bucketlist het volgende:
Ondankbare rot eendEn dan ook gewoon 8 eieren!
Volgens mij moet er niet gevoerd worden op de plaats waar ze moeten broeden, maar dat zou mijn instinct als eend zijnquote:Op zondag 28 april 2013 21:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hebben wij in de afgelopen jaar een godsvermogen in die eenden geïnvesteerd (planten, speciaal voer, eendenkorf, deel van het meubilair, stro, enz), leggen ze hun eieren op een simpel bankje. Niet te geloven zeg.
quote:Op zondag 28 april 2013 19:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Helaas, ik beheer inderdaad gewoon een eendenafwerkplek. De verkrachtingen en smeekbedes om boterhammen gaan gewoon op dagelijkse basis door, alsmede het onderschijten van de tuin en het kaalvreten van alle planten. Met dat alles kunnen wij prima leven, maar niet met het nieuws dat mijn buurman mij zojuist kwam vertellen...Wat aardig dat je langs mag komen met de camera als de kuikentjes er zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zojuist de buurvrouw in kwestie gesproken; Emma heeft een nestje in een mandje op een bankje gelegd. Heel bizar! Afgesproken dat ik met mijn camera langs ga als de eieren uit zijn gekomen...![]()
Ze is trouwens wel laat, hier al vollop jong spul![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Net stonden ze nog voor de deur, en dan kijken ze je net zolang aan totdat je ze gaat voeren. Ik heb het bakje maar weer gevuld (heb anders zo'n 4 kg eendenvoer over...), maar ik heb Emma even van mijn ongezouten zienswijze laten weten.quote:Op maandag 29 april 2013 10:32 schreef Harajuku. het volgende:
Och dus toch.Ik zou ook stoppen met ze te voeren. Eten hangt overduidelijk samen met verkrachtingen en daar wil ze dus blijkbaar geen eieren.
Vorig jaar hadden we een nest tot nog behoorlijk laat in de lente, maar toen was ze plotseling volledig verdwenen. De dag erna ontdekte Vriendlief een kat in de eendenkorf die er zijn mandje van had gemaakt - dat kan er mogelijk iets mee te maken hebben...quote:Op maandag 29 april 2013 06:33 schreef Schunckelstar het volgende:
emma, ondankbaar stuk gevogelte![]()
ging het vorig jaar niet ook al zo
zei je wat ? ik verstond je niet...quote:Op maandag 29 april 2013 12:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Net stonden ze nog voor de deur, en dan kijken ze je net zolang aan totdat je ze gaat voeren. Ik heb het bakje maar weer gevuld (heb anders zo'n 4 kg eendenvoer over...), maar ik heb Emma even van mijn ongezouten zienswijze laten weten.
Ik geloof alleen niet dat ze er heel erg van onder de indruk was.
Dat heb ik volgens mij ook eens gezegd, op plaatsen waar voedsel is komen ook eierrovers als ratten op af en eenden weten dat instinctief. Volgend jaar maar niet voeren dan?quote:Op maandag 29 april 2013 00:14 schreef APK het volgende:
[..]
Volgens mij moet er niet gevoerd worden op de plaats waar ze moeten broeden, maar dat zou mijn instinct als eend zijn
volgend jaar boterhammen over de schuttingquote:Op maandag 29 april 2013 19:24 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat heb ik volgens mij ook eens gezegd, op plaatsen waar voedsel is komen ook eierrovers als ratten op af en eenden weten dat instinctief. Volgend jaar maar niet voeren dan?
quote:Op maandag 29 april 2013 19:30 schreef Harajuku. het volgende:
"Hier buurman, ik heb nog 10 kilo voer over"
quote:Op maandag 29 april 2013 12:54 schreef TheSilentEnigma het volgende:...
Ik heb het bakje maar weer gevuld (heb anders zo'n 4 kg eendenvoer over...), maar ik heb Emma even van mijn ongezouten zienswijze laten weten.
25 kg voer voor 13.95 nou nouquote:Op zondag 28 april 2013 21:01 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Hebben wij in de afgelopen jaar een godsvermogen in die eenden geïnvesteerd (planten, speciaal voer, eendenkorf, deel van het meubilair, stro, enz), leggen ze hun eieren op een simpel bankje. Niet te geloven zeg.
volgens mij was de complete tuin eendvriendelijk gemaakt met planten en korven en zoquote:Op maandag 29 april 2013 19:40 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
25 kg voer voor 13.95 nou nou![]()
http://www.broekhuizens.n(...)-watervogelvoer.html
Had je gewoon ff dit topic moeten checken![]()
F&F / Waar eendenvoer kopen?
Maar hoe komen ze dan aan hun eten? En daarbij, als ze zo afwachtend voor mijn achterdeur staan, dan moet ik ze toch wel voeren...quote:Op maandag 29 april 2013 19:24 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Dat heb ik volgens mij ook eens gezegd, op plaatsen waar voedsel is komen ook eierrovers als ratten op af en eenden weten dat instinctief. Volgend jaar maar niet voeren dan?
Je hebt waarschijnlijk wel gelijk - ze is nu aan het broeden maar ze komen hun dagelijkse brood dus wel mooi bij ondergetekende halen. Volgend jaar dus anders aanpakken!quote:Op maandag 29 april 2013 21:49 schreef Barbaaf het volgende:
't Is natuurlijk moeilijk te weigeren als die twee zo voor je deur staan maar als ze bij jou kunnen bedelen kunnen ze ook wel elders hun eten opscharrelen, ik zou het bijvoeren echt beperken tot ze zit te broeden en dus moeilijk zelf weg kan.
Hè bahquote:Op maandag 29 april 2013 21:34 schreef TheSilentEnigma het volgende:
En als rotte kers op deze totale deceptie troffen we nog een onaangename verrassing in de vijver aan tijdens het verversen van het water:
[ afbeelding ]
Wat een eendenarremoei!quote:Op donderdag 2 mei 2013 23:12 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Om jullie een indruk te geven voor welke treurnis Emma onze eendenparadijs heeft ingewisseld:
[ afbeelding ]
Ze ligt daar dus op dat bankje, in een rietenmandje waar alleen wat veertjes liggen.
Overigens, ik voelde me echt net een stalker toen ik tussen de schutting door stond te fotograferen...
quote:Op zondag 28 april 2013 19:49 schreef TheSilentEnigma het volgende:.........Afgesproken dat ik met mijn camera langs ga als de eieren uit zijn gekomen...
quote:Op maandag 27 mei 2013 20:32 schreef Bucketlist het volgende:
TSE, kan je volgend naar niet zorgen voor lammetjes in de tuin? Die zijn ook lief&schattig en kunnen niet naar de buren vliegen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |