Boze_Appel was mij voor, maar leg jij eens uit waarom je zo graag aan de status quo wilt blijven vasthouden?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Gewoon elkaar in de stront laten zakken.
Maar men had de boel natuurlijk ook gewoon failliet kunnen laten gaan. Dan was er geen spaargeld meer over om op te eisen.
Anarchokapitalisme ftw!
Klep dicht, remlof.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is toch wat iedereen zo graag wil? Niks geen hulp meer. Banken niet herkapitaliseren en overheden aan hun lot overlaten. Dat is toch het beste voor Nederland?
Het zal mij verder ook allemaal. Ik zie alleen niet in wat voor goeds allemaal voort moet komen uit het laten klappen van Zuid-Europa.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Boze_Appel was mij voor, maar leg jij eens uit waarom je zo graag aan de status quo wilt blijven vasthouden?
Het enige wat Brussel kan doen is de klap uitstellen, maar je zult steeds weer van die (kleine) uitbarstingen krijgen zoals nu in Cyprus en daarvoor in andere landen. Wat is er nou zo positief aan het van de ene crisis naar de andere blijven rollen? Waarom wil jij het onvermijdelijke constant blijven uitstellen maar daarbij onze positie steeds verder verzwakken?
Want elke dag dat de status quo blijft voortduren wordt de positie van ons Noord-Europese landen zwakker.
Nadeel is alleen dat we zo enorm veel geld hebben uitstaan in het Zuiden dat een faillissement van die landen ons ook meteen terugsmijt naar de jaren '70 qua kapitaal. Dan kunnen wij ook onze gehele generatie werken om ook maar enigszins weer wat op te bouwen.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Boze_Appel was mij voor, maar leg jij eens uit waarom je zo graag aan de status quo wilt blijven vasthouden?
Het enige wat Brussel kan doen is de klap uitstellen, maar je zult steeds weer van die (kleine) uitbarstingen krijgen zoals nu in Cyprus en daarvoor in andere landen. Wat is er nou zo positief aan het van de ene crisis naar de andere blijven rollen? Waarom wil jij het onvermijdelijke constant blijven uitstellen maar daarbij onze positie steeds verder verzwakken?
Want elke dag dat de status quo blijft voortduren wordt de positie van ons Noord-Europese landen zwakker.
Door op 6-jarige leeftijd te vluchten en door hard werken binnenkort van zijn pensioen gaat genieten?quote:
Niks mis met werken. Jammer voor de mensen die menen dat cijfertjes schuiven ook onder werken valt, die zullen het niet "overleven".....quote:Op maandag 25 maart 2013 16:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nadeel is alleen dat we zo enorm veel geld hebben uitstaan in het Zuiden dat een faillissement van die landen ons ook meteen terugsmijt naar de jaren '70 qua kapitaal. Dan kunnen wij ook onze gehele generatie werken om ook maar enigszins weer wat op te bouwen.
Niks mis met werken nee, maar er is wel wat mis met hard werken tegenover minimale beloning, en dat staat ons te wachten als het financiële stelsel klapt. Geen dikke auto meer, geen vakanties meer, geen lekkere etentjes meer, en ga zo maar door.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:36 schreef betyar het volgende:
[..]
Niks mis met werken. Jammer voor de mensen die menen dat cijfertjes schuiven ook onder werken valt, die zullen het niet "overleven".....
Leg dan eens uit wat er zo positief is aan het vasthouden van de status quo?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zal mij verder ook allemaal. Ik zie alleen niet in wat voor goeds allemaal voort moet komen uit het laten klappen van Zuid-Europa.
Dan kunnen wij straks zeggen dat wij dit land weer hebben opgebouwd na de grote crisis.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nadeel is alleen dat we zo enorm veel geld hebben uitstaan in het Zuiden dat een faillissement van die landen ons ook meteen terugsmijt naar de jaren '70 qua kapitaal. Dan kunnen wij ook onze gehele generatie werken om ook maar enigszins weer wat op te bouwen.
Worden we eindelijk eens wakker geschud uit die natte droom die Het Kapitalisme heet.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niks mis met werken nee, maar er is wel wat mis met hard werken tegenover minimale beloning, en dat staat ons te wachten als het financiële stelsel klapt. Geen dikke auto meer, geen vakanties meer, geen lekkere etentjes meer, en ga zo maar door.
Het is maar waar je vrolijk van wordt, lompe boer.
Keihard aanpakken.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:34 schreef betyar het volgende:
[..]
Door op 6-jarige leeftijd te vluchten en door hard werken binnenkort van zijn pensioen gaat genieten?
Fuck dat, ik leef liever in weelde dan dat ik als een Hongaar in een schuurtje moet beunen.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan kunnen wij straks zeggen dat wij dit land weer hebben opgebouwd na de grote crisis.
We worden de nieuwe babyboomers.
quote:Op maandag 25 maart 2013 16:38 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dan kunnen wij straks zeggen dat wij dit land weer hebben opgebouwd na de grote crisis.
We worden de nieuwe babyboomers.
Hetgeen jij al jaren van hebt geprofiteerd, gratis geld recht van pappie naar jouw zakkie.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Worden we eindelijk eens wakker geschud uit die natte droom die Het Kapitalisme heet.
Ja en?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
quote:Op maandag 25 maart 2013 16:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Fuck dat, ik leef liever in weelde dan dat ik als een Hongaar in een schuurtje moet beunen.
Ik verlaat liever als een rat het zinkende schip, dan dat ik heroïsch ten onder ga.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ja en?
Je beseft dat het alternatief is om onze generatie te laten werken om de structuurfouten te financieren, waardoor wij geen noemenswaardig kapitaal kunnen opbouwen? En met het risico dat als onze centjes op zijn de monetaire unie alsnog klapt, waardoor we het geld alsnog kwijt zijn + een heleboel geld extra?
Dat gevoel als je een film kijkt waarin veel explosies zitten.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het zal mij verder ook allemaal. Ik zie alleen niet in wat voor goeds allemaal voort moet komen uit het laten klappen van Zuid-Europa.
Ik manoeuvreren mij gewoon in een posititie om maximaal van de situatie te kunnen gaan profiteren. Ik ben immers geen landverrader.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik verlaat liever als een rat het zinkende schip, dan dat ik heroïsch ten onder ga.
Als in een mooie metafoor om deze zooi in Europa achter me te laten en 't elders te zoeken.
Private wealth management, lekker het geld van de rijke Europeanen buiten de Eurozone beheren, zodat het zinkende schip dat niet ook kan meetrekken.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik verlaat liever als een rat het zinkende schip, dan dat ik heroïsch ten onder ga.
Als in een mooie metafoor om deze zooi in Europa achter me te laten en 't elders te zoeken.
Veel succes, ik heb geen zin om met 17 miljoen anderen te moeten vechten over broodkruimels.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik manoeuvreren mij gewoon in een posititie om maximaal van de situatie te kunnen gaan profiteren. Ik ben immers geen landverrader.
Ik heb geen idee wat beter is. Weet niet precies wat het gevolg is van het opheffen van de euro en 'fuck jullie' zeggen tegen probleemlanden.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:38 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Leg dan eens uit wat er zo positief is aan het vasthouden van de status quo?
Want schijnbaar denk jij dat het vasthouden aan de status quo beter is dan het ontvlechten van de monetaire unie.
Of wil je gewoon de realiteit niet onder ogen zijn dat beide alternatieven ongeveer even slecht zijn?
Jij bent homo, dus het gepeupel zal jou op het dorpsplein opknopen omdat ze homoseksualiteit als oorzaak voor de crisis zien.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:41 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ik manoeuvreren mij gewoon in een posititie om maximaal van de situatie te kunnen gaan profiteren. Ik ben immers geen landverrader.
Maar je kan je wel voorstellen wat het gevolg is van het handhaven van de monetaire unie?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat beter is. Weet niet precies wat het gevolg is van het opheffen van de euro en 'fuck jullie' zeggen tegen probleemlanden.
Kan me wel een voorstelling maken, maar ik ben niet de persoon die een scenario kan schetsen.
Mijn vriendin is daarvoor een perfecte dekmantel.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Jij bent homo, dus het gepeupel zal jou op het dorpsplein opknopen omdat ze homoseksualiteit als oorzaak voor de crisis zien.
Misschien wat minder praten en meer actie ondernemen.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is inderdaad af te kopen, je hoeft je enkel bij mij te melden.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:43 schreef Euribob het volgende:
Als er vervolgens een oorlog komt zal ik gezien mijn fysieke gesteldheid wel het leger in moeten.
Eens kijken of dat ergens af te kopen is.
Jammer echter dat je hier hebt duidelijk gemaakt van de verkeerde kant te zijn.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:44 schreef Euribob het volgende:
[..]
Mijn vriendin is daarvoor een perfecte dekmantel.
Vooralsnog profiteer ik nog heerlijk van de Europese situatie.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:44 schreef Reya het volgende:
[..]
Misschien wat minder praten en meer actie ondernemen.
quote:Op maandag 25 maart 2013 16:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hetgeen jij al jaren van hebt geprofiteerd, gratis geld recht van pappie naar jouw zakkie.
Jouw gejank over geld is al helemaal om te brullen.
Net zoals je van SNS hebt geprofiteerd?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Vooralsnog profiteer ik nog heerlijk van de Europese situatie.
Ook niet.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:43 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar je kan je wel voorstellen wat het gevolg is van het handhaven van de monetaire unie?
Je moet gewoon niet zeiken, je hebt tienduizenden euro's van pappie gehad en gaat hier lopen kankeren op het kapitalisme tegenover mensen die gewoon werken voor hun geld. Ga ergens anders lopen huilen, een systeem afkraken dat voor jouw gratis geld heeft gezorgd ben ik niet zo van gediend, lambal.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:44 schreef betyar het volgende:
[..]![]()
Nee hoor. Alleen heeft beloning een minimum en een maximum in mijn ogen.
De SNS heeft weinig tot niets uit te staan met mijn loon.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Net zoals je van SNS hebt geprofiteerd?
Maar wel met het rendement op je vermogen. Hoeveel maanden moet je werken totdat je het verlies weer hebt goed gemaakt?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De SNS heeft weinig tot niets uit te staan met mijn loon.
Hij niet nee.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:46 schreef Euribob het volgende:
Als je gezegend bent met geld van pappie mag je geen kritiek meer hebben op het kapitalisme?
Eensch.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet zeiken, je hebt tienduizenden euro's van pappie gehad en gaat hier lopen kankeren op het kapitalisme tegenover mensen die gewoon werken voor hun geld. Ga ergens anders lopen huilen, een systeem afkraken dat voor jouw gratis geld heeft gezorgd ben ik niet zo van gediend, lambal.
Een paar.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:47 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar wel met het rendement op je vermogen. Hoeveel maanden moet je werken totdat je het verlies weer hebt goed gemaakt?
Geld werkt niet, dat doet de mens. Wat is er mis met een minimum en maximum salaris zodat de centjes wat eerlijker worden verdeeld?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je moet gewoon niet zeiken, je hebt tienduizenden euro's van pappie gehad en gaat hier lopen kankeren op het kapitalisme tegenover mensen die gewoon werken voor hun geld. Ga ergens anders lopen huilen, een systeem afkraken dat voor jouw gratis geld heeft gezorgd ben ik niet zo van gediend, lambal.
Ach als je het zo bekijkt wel, maar ik heb vrij snel een goede baan gevonden, nooit rood gestaan, verdien nu leuke centen, krijg leuke verhogingen ieder jaar, dus het valt allemaal reuze mee.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:48 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat bedoel ik maar, de eurocrisis heeft hou dus ook genadeloos geraakt.
Bestaat er zoiets als eerlijke verdeling van geld?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Geld werkt niet, dat doet de mens. Wat is er mis met een minimum en maximum salaris zodat de centjes wat eerlijker worden verdeeld?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |