SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
quote:Op zondag 24 maart 2013 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, ik neem gewoon vrij als ik formule 1 wil kijken.
Maar goed, Vettel heeft zijn excuses aangeboden en vond kennelijk niet dat Webber in de stront kon zakken. Als hij dat wel had gezegd dan had ik die keuze verdedigd en bewonderd.
Dat doet er niet aan af dat Vettel het erg slecht getroffen heeft met zijn teamgenoot, die is niet loyaal en rijdt hem ook nog vaker in de weg dan zijn concurrenten. Ik zie niet in wat Webber binnen de regels van de sport zou kunnen doen om Vettel nog meer te hinderen bij het behalen van een titel.
quote:Op zondag 24 maart 2013 19:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Verklaar me eens waarom dat RBR Webber behoudt, als ze bv de keuze hadden tussen een Algeursuari of Buemi als teamgenoot voor Vettel?
quote:Op zondag 24 maart 2013 19:32 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat Webber net zoals Massa zich doet schikken in zijn rol als 2de coureur?
Dat hebben we al gezien jah. Silverstone 2010, Turkije 2010, en naar zeggen van sommige Abu Dhabi 2012, vandaag weer. Als Webber echt het onderdanige type zou zijn zou die neit zijn mond opentrekken richting de media en zijn ongenoegen tonen richting het team.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:32 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Omdat ze weten dat Webber net zoals Massa zich doet schikken in zijn rol als 2de coureur?
Ik wil Weltschmerz helemaal niet horen, met zn rare gedachtegang.quote:ik wil Weltschmerz zijn uitleg wel eens horen daarrond als Webber dan toch zo een slechte teamgenoot is.
wat denkt ie dan?quote:Op zondag 24 maart 2013 19:40 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil Weltschmerz helemaal niet horen, met zn rare gedachtegang.
Het is best een aardige coureur, en af en toe heeft hij zijn dag en dan kan hij met de besten mee. Dat is voor het team een stuk beter dan voor Vettel. Als hij nou consistent zou presteren, dan zou hij vaak tussen Vettel en diens concurrenten eindigen, maar ook dat voordeel heeft Vettel niet. Algesuari of Buemi zijn natuurlijk gewoon niet goed genoeg voor zo'n team.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:31 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Verklaar me eens waarom dat RBR Webber behoudt, als ze bv de keuze hadden tussen een Algeursuari of Buemi als teamgenoot voor Vettel?
Dus dan gaat team belang weer op? Vandaag kreeg Vettel ook een order omwille van het team belang. Die negeerde hij, wat voor een onbetrouwbare lul van een werknemer heb je dan wel niet, bijna net zo erg als een zogenaamde slechte teamgenoot. Vandaag pakte dat goed uit voor zowel team en coureur, maar dat balletje kan ook eens de andere kant oprollen.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is best een aardige coureur, en af en toe heeft hij zijn dag en dan kan hij met de besten mee. Dat is voor het team een stuk beter dan voor Vettel. Als hij nou consistent zou presteren, dan zou hij vaak tussen Vettel en diens concurrenten eindigen, maar ook dat voordeel heeft Vettel niet. Algesuari of Buemi zijn natuurlijk gewoon niet goed genoeg voor zo'n team.
Ja, maar Vettel is altijd ZO goed dus die mag dat wel, schijt hebben aan de regelsquote:Op zondag 24 maart 2013 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dus dan gaat team belang weer op? Vandaag kreeg Vettel ook een order omwille van het team belang. Die negeerde hij, wat voor een onbetrouwbare lul van een werknemer heb je dan wel niet, bijna net zo erg als een zogenaamde slechte teamgenoot. Vandaag pakte dat goed uit voor zowel team en coureur, maar dat balletje kan ook eens de andere kant oprollen.
Hij is zich weer danig vast aan het lullenquote:Op zondag 24 maart 2013 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dus dan gaat team belang weer op? Vandaag kreeg Vettel ook een order omwille van het team belang. Die negeerde hij, wat voor een onbetrouwbare lul van een werknemer heb je dan wel niet, bijna net zo erg als een zogenaamde slechte teamgenoot. Vandaag pakte dat goed uit voor zowel team en coureur, maar dat balletje kan ook eens de andere kant oprollen.
Je reageert hier toch op of niet?:quote:Op zondag 24 maart 2013 19:51 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dus dan gaat team belang weer op?
Dan heb ik het over Vettel, niet over RBR. Die belangen lopen niet helemaal gelijk natuurlijk.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat doet er niet aan af dat Vettel het erg slecht getroffen heeft met zijn teamgenoot, die is niet loyaal en rijdt hem ook nog vaker in de weg dan zijn concurrenten. Ik zie niet in wat Webber binnen de regels van de sport zou kunnen doen om Vettel nog meer te hinderen bij het behalen van een titel.
Ja, en dat was een ander belang dan zijn eigen belang.quote:Vandaag kreeg Vettel ook een order omwille van het team belang.
Klopt. Ik had het alleen mooi gevonden als Vettel gewoon keihard de teamorders had genegeerd en had verteld waarom hij dat bewust en met voorbedachte rade deed en zo Webber te kakken had gezet en de positie van kopman bij RBR had opgeeist en dus ook dat Webber hem niet meer in de weg rijdt als achterblijver terwijl hij voor het wk vecht.quote:Die negeerde hij, wat voor een onbetrouwbare lul van een werknemer heb je dan wel niet, bijna net zo erg als een zogenaamde slechte teamgenoot. Vandaag pakte dat goed uit voor zowel team en coureur, maar dat balletje kan ook eens de andere kant oprollen.
Senna was ook zo, maar stopte wel zijn auto om iemands leven te redden!quote:Op zondag 24 maart 2013 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je reageert hier toch op of niet?:
[..]
Dan heb ik het over Vettel, niet over RBR. Die belangen lopen niet helemaal gelijk natuurlijk.
[..]
Ja, en dat was een ander belang dan zijn eigen belang.
[..]
Klopt. Ik had het alleen mooi gevonden als Vettel gewoon keihard de teamorders had genegeerd en had verteld waarom hij dat bewust en met voorbedachte rade deed en zo Webber te kakken had gezet en de positie van kopman bij RBR had opgeeist en dus ook dat Webber hem niet meer in de weg rijdt als achterblijver terwijl hij voor het wk vecht.
Maar dat was de situatie niet. Vettel kon het blijkbaar gewoon even niet laten nadat hij op snelle banden stond en net achter Webber de baan weer op kwam. Daar hoeft hij niet trots op te zijn, want je neemt beslissingen waar je voor staat, ook achteraf, of je neemt verkeerde beslissingen.
Ging om t3, daar remde hij veel te vroeg en liet Vettel veel te makkelijk buitenom passeren. Dat had Albers gelijk goed gezien.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:22 schreef kepler het volgende:
Net de race gezien, dus beetje achteraf dit
Ik zal nog eens zeggen dat Alonso bijna nooit in zo'n situatie terecht komtWel heel erg stom van het team dat ze hem niet gelijk binnen hebben gehaald
Leuk om die 'gevechten' bij Red Bull en Mercedes te zien![]()
En dat commentaar bij Sport1![]()
Ze missen heel veel dingen op de baan, halen coureurs heel vaak door elkaar en vonden dat Webber raar verdedigde (terwijl ik juist vond dat Webber het juist erg goed deed naar mijn mening, vooral bij die eerste bocht)
Jouw schuldquote:Op zondag 24 maart 2013 20:22 schreef kepler het volgende:
Ik zal nog eens zeggen dat Alonso bijna nooit in zo'n situatie terecht komtWel heel erg stom van het team dat ze hem niet gelijk binnen hebben gehaald
iddquote:Op zondag 24 maart 2013 20:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Je reageert hier toch op of niet?:
Die lopen idd niet gelijk. En daarom hoeft Webber ook niet loyaal te zijn aan Vettel, maar Vettel wel weer aan zijn team, en dat lapte die aan zijn laars vandaag.quote:[..]
Dan heb ik het over Vettel, niet over RBR. Die belangen lopen niet helemaal gelijk natuurlijk.
Zijn eigen belang moet ie wel eens gaan opwegen tov het teambelang. Ego-gedrag dus. Zoals ik al zei, vandaag pakte dat goed uit, maar hij moet zich ervan bewust zijn dat het team hem gemaakt heeft tot de coureur die hij vandaag is.quote:[..]
Ja, en dat was een ander belang dan zijn eigen belang.
En daar gaan dit soort schijnheilige acties hem echt niet mee helpen, zeker niet als ie daarna met excuses komt die hoogstwaarschijnlijk toch niet gemeend zijn.quote:[..]
Klopt. Ik had het alleen mooi gevonden als Vettel gewoon keihard de teamorders had genegeerd en had verteld waarom hij dat bewust en met voorbedachte rade deed en zo Webber te kakken had gezet en de positie van kopman bij RBR had opgeeist en dus ook dat Webber hem niet meer in de weg rijdt als achterblijver terwijl hij voor het wk vecht.
En dat is wat Vettel wel een echte winnaar maakt. Maar een slechte teamspeler.quote:Maar dat was de situatie niet. Vettel kon het blijkbaar gewoon even niet laten nadat hij op snelle banden stond en net achter Webber de baan weer op kwam. Daar hoeft hij niet trots op te zijn, want je neemt beslissingen waar je voor staat, ook achteraf, of je neemt verkeerde beslissingen.
Volgens mij was het toen Webber de pits uitkwam, hij wist dat Vettel sneller was en koos dus bewust voor de buitenbocht bij T1 en vervolgens houdt hij Vettel achter zich op koude banden. Ik vond dat juist erg goed gereden van Webber (en ook netjes van Vettel trouwens).quote:Op zondag 24 maart 2013 20:27 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ging om t3, daar remde hij veel te vroeg en liet Vettel veel te makkelijk buitenom passeren. Dat had Albers gelijk goed gezien.
Toen ook idd, gleed hij op koude banden te ver door waardoor hij een hele slechte exit had, zo slecht zelfs dat Vettel schrok en moest liften anders had hij hem gelijk al gepakt.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:41 schreef kepler het volgende:
[..]
Volgens mij was het toen Webber de pits uitkwam, hij wist dat Vettel sneller was en koos dus bewust voor de buitenbocht bij T1 en vervolgens houdt hij Vettel achter zich op koude banden. Ik vond dat juist erg goed gereden van Webber (en ook netjes van Vettel trouwens).
Een ronde later deed hij het iets minder goed
Ik had juist het idee dat hij dat expres deed om zo in T2 de binnenbocht te hebben, want als hij aan de binnenkant was blijven zitten bij T1 dan was hij gelijk zijn plaats kwijt geweest. Beetje bluf gewoonquote:Op zondag 24 maart 2013 20:43 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Toen ook idd, gleed hij op koude banden te ver door waardoor hij een hele slechte exit had, zo slecht zelfs dat Vettel schrok en moest liften anders had hij hem gelijk al gepakt.
Nou dan, Vettel heeft het dus slecht getroffen met zijn teamgenoot.quote:
En ook weer niet. Van mij had hij het aan zijn laars mogen lappen vanwege Webbers gedrag in Brazilie, er stond nog wel een rekening open en dan was het een statement geweest. Maar dat deed hij niet, hij sjoemelde slechts een beetje met het teambelang.quote:Die lopen idd niet gelijk. En daarom hoeft Webber ook niet loyaal te zijn aan Vettel, maar Vettel wel weer aan zijn team, en dat lapte die aan zijn laars vandaag.
Mwah, hij heeft het team ook gemaakt tot wat het nu is. Webber doet natuurlijk elk seizoen weer heel stoer en hij krijgt veel krediet uit de Britse en aanverwante wereld dus dat is ook commercieel interessant voor RB, maar wk wordt je er niet mee.quote:Zijn eigen belang moet ie wel eens gaan opwegen tov het teambelang. Ego-gedrag dus. Zoals ik al zei, vandaag pakte dat goed uit, maar hij moet zich ervan bewust zijn dat het team hem gemaakt heeft tot de coureur die hij vandaag is.
Ik denk wel dat hij spijt heeft, en niet van zijn reactie erop. Vanwege de gevolgen uiteraard, maar dat maakt het niet minder gemeend.quote:En daar gaan dit soort schijnheilige acties hem echt niet mee helpen, zeker niet als ie daarna met excuses komt die hoogstwaarschijnlijk toch niet gemeend zijn.
Wat betreft zijn deeltijdrivaal althans, maar hij heeft ook Horner een lastige middag bezorgd. Wat relevant is voor het winnen is vooral de samenwerking met technici natuurlijk, niet de verhouding met je concurrent. Maar zo zit dat team nou eenmaal in elkaar, Webber is ook in zijn uitlatingen niet loyaal maar slijmt erop los en wekt maar wat graag de indruk dat het aan de voorkeursbehandeling van Vettel ligt. Dat getuigt ook niet van teamgeest en loyaliteit. Dus Horner heeft het zichzelf niet makkelijk gemaakt en af en toe knalt het. Het is alleen een beetje sneu omdat Webber het telkens weer niet waarmaakt om een echte rivaal te zijn. Maar hij doet het tenminste nu en niet 10 jaar later zoals Barrichello.quote:En dat is wat Vettel wel een echte winnaar maakt. Maar een slechte teamspeler.
Wat goed dat jij er meer van weet dan Albers zelf.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:14 schreef RingBewoner het volgende:
Wat leuk! De tweede race van het seizoen. Na de eerste race had ik er zin in, de eerste race was spannend, vermakelijk en had leuk commentaar. Dus, zoals beloofd, hier een review van het commentaar.
We beginnen weer met Olav, en Sport1 heeft geluisterd! Olav begint met wat headlines, leuke informatie die je overal op internet kan lezen maar toch, het is best aardig. Vervolgens een terugblik op de vorige race en daarna iets met Olav op locatie. Ik krijg even een korte flashback, Olav zit er met iemand van binnnen de F1, namelijk de fysio van Giedo! Dit is leuk, wat informatie over de hitte, het water in de auto en hoe Giedo zich voorbereid. Dan naar het live-gedeelte, en mijn natte droom komt uit! Christijan Albers zit naast Ronald! Een beetje Buurman en Buurman! Dit word genieten. Fantastisch, Albers en Ronald brallen even wat over de successen van Albers en we gaan terug naar Olav, even contact met Giedo over hoe het ging, leuk, een korte terugblik op vrijdag en zaterdag! En ik meen het! Dit vind ik alleraardigst!
Goed, start van de race. Even een kort overzicht van het circuit waarin we zien dat Juan Pablo Montoya (Spreek uit Gwan) het ronderecord heeft gereden. Ronald besluit om dit even aan te passen naar sombrero amerikaans en maakt er Guwan van. Ik moet zeggen, het bekt lekker maar na een keer of 5 uitspreken klinkt het voor geen meter.
Dan de start zelf, Albers weet nog te vertellen dat: "Raikkonen HEB de beste auto van het veld". Sowieso spreekt Albers nederlands op het niveau van een gemiddelde allochtoon want ook het verschil tussen als en dan is hem onbekend. Direct bij de start rijd Alonso zijn vleugel stuk en een ronde later valt die zelfs van de auto, volgens Albers beland deze bij "De onderbodem" van de auto. Ook zou Alonso veel last hebben van de verloren voorvleugel. Webber zou volgens Albers dik 60 meter moeten inlopen bij het aanremmen van het laatste rechte stuk. Albers zelf ziet dit en gelooft heilig in zijn eigen theorie. Ik zie er niks van, het verschil blijft ongeveer even groot.
Onderdelen die van Alsono's auto zijn gevallen blijven even op de baan liggen. Dit zien we een ronde later als we Button daar overheen zien rijden en er wat onderdelen rondvliegen, kennelijk is Ronald dit voorval al weer vergeten want die heeft het over onderdelen van de auto van Button die eraf vallen. Ondertussen wil Albers slim overkomen en zien we Vettel snel rondrijden, de meeste mensen hebben het over een mes door warme boter. Albers spreekt graag over "Als een scheermes door het veld gaan".
De eerste sessie stops komt eraan en Sutil heeft een probleem met het wisselen van de banden, iedereen ziet dit behalve Albers die vrolijk doorgaat met zijn verhaaltje, dat verhaal was zo interessant dat ik het nu al weer ben vergeten. Ook zien we Hamilton bij McLaren pitten wat wel direct word opgemerkt, scherp. Inmiddels zijn we 11 ronden onderweg en bij gebrek aan cijfers en statistieken gaat Ronald de eerste 10 ronden maar even samenvatten, niet verkeerd als je een slecht korte-termijn-geheugen hebt. De stops worden gevolgd door een gele vlag, deze is ongeveer 20 seconden in beeld maar het valt natuurlijk niet op. Dit gebeurt pas als we Malle Dona door het gras zien rijden en het vervolgens nog 10 ronden duurt voordat Ronald ziet dat de halve voorvleugel weg is.
Raikkonen haalt Perez in, en hoewel ik dacht dat dit de bedoeling is van F1 gaat Raikkonen er te snel voorbij, althans, volgens Albers. Misschien is dat de reden dat hij nooit succes heeft gehad. Hij wilde er natuurlijk 'niet te snel' voorbij. Als de cijfers en statistieken uitblijven vertelt Ronald maar even dat we op 1/3 van de race zitten, hebben we toch wat cijfers gehoord. Albers laat nog even horen dat hij bij het schrijven van een boek goed gecontroleerd moet worden door te zeggen dat: "Raikkonen heb de juiste snelheid". Ik begin mij te realiseren dat ik kwa stemgeluid nog liever luister naar Britt Dekker, Ronald lijkt hetzelfde te denken en onderbreekt Albers, waar mogelijk, bij zijn verhaal over smalle en brede pitsstraten.
Laten we even kort kijken naar één van de vele successen van Albers:
Vervolgens komt Sutil binnen, hierbij weigert een wheel gun en Ronald weet dit zo te draaien dat eigenlijk de gasten van de pitcrew hier schuldig aan zijn, hoe hij het precies deed weet ik niet meer maar zijn redenatie was zo krom als een hoepel. Als hij een paar ronden later binnenkomt en niet verder kan heeft Ronald het over "Dit zou wel eens terminaal kunnen zijn". Geen idee hoe ik de laatste fase van patiënten die gaan overlijden aan hun ziekte moet linken aan een F1-wagen die ermee ophoud maar ik snap zijn punt. Albers toont zijn taalkennis nog even door het woord 'heeft' weer te vervangen door 'heb'. En Ronald ziet bij een overzicht van pittijden dat de snelste 2.3 seconden duurde en weet heel goochem op te merken dat ze dat bij lange na niet redden bij je eigen garage.
Ook zijn er positieve dingen te melden, Ronald gaat weer eens beginnen over KERS en weet te melden dat dit voor PK's is, dat kan 8 seconden per rondje. DRS echter, daarvoor moet je binnen één seconde van je voorganger zitten in de DRS-zone en kan dan alleen daar worden gebruikt en zorgt voor een hogere topsnelheid, het feit dat Ronald dit weet is een vooruitgang. Albers ziet Vettel inlopen op Webber en heeft het over "dat voorsprong dat Webber had". Het gevecht tussen Vettel en Webber word even te veel voor Ronald die helemaal uit zijn plaat gaat, Webber lijkt buitenom te gaan en de bloeddruk van Ronald stijgt Albers reageert heel koel door te zeggen "dat red hij buitenom nooit".
Elke keer als ik Ronald zo tekeer hoor gaan moet ik denken aan Takeshi's Castle:
Al met al, niet zo grappig als vorige week en zeker een vooruitgang. Mijn review op het commentaar zal ook minder grappig zijn dan vorig jaar maar enigszins vermakelijk is het wel hoop ik.
Ik wil even afsluiten met een reden om dan toch jaloers te zijn op Albers:
Oké misschien twee redenen:
[ afbeelding ]
Ik heb zin in China, hopelijk is dan Verstappen aanwezig en hoef ik deze review niet te schrijven.
Je hoeft het niet te lezenquote:Op zondag 24 maart 2013 21:16 schreef Abed het volgende:
[..]
Wat goed dat jij er meer van weer dan Albers zelf.
Kut stuk trouwens, je schrijft zoals Albers praat.
Daar is ie weerquote:Op zondag 24 maart 2013 21:14 schreef RingBewoner het volgende:
Wat leuk! De tweede race van het seizoen. Na de eerste race had ik er zin in, de eerste race was spannend, vermakelijk en had leuk commentaar. Dus, zoals beloofd, hier een review van het commentaar.
We beginnen weer met Olav, en Sport1 heeft geluisterd! Olav begint met wat headlines, leuke informatie die je overal op internet kan lezen maar toch, het is best aardig. Vervolgens een terugblik op de vorige race en daarna iets met Olav op locatie. Ik krijg even een korte flashback, Olav zit er met iemand van binnnen de F1, namelijk de fysio van Giedo! Dit is leuk, wat informatie over de hitte, het water in de auto en hoe Giedo zich voorbereid. Dan naar het live-gedeelte, en mijn natte droom komt uit! Christijan Albers zit naast Ronald! Een beetje Buurman en Buurman! Dit word genieten. Fantastisch, Albers en Ronald brallen even wat over de successen van Albers en we gaan terug naar Olav, even contact met Giedo over hoe het ging, leuk, een korte terugblik op vrijdag en zaterdag! En ik meen het! Dit vind ik alleraardigst!
Goed, start van de race. Even een kort overzicht van het circuit waarin we zien dat Juan Pablo Montoya (Spreek uit Gwan) het ronderecord heeft gereden. Ronald besluit om dit even aan te passen naar sombrero amerikaans en maakt er Guwan van. Ik moet zeggen, het bekt lekker maar na een keer of 5 uitspreken klinkt het voor geen meter.
Dan de start zelf, Albers weet nog te vertellen dat: "Raikkonen HEB de beste auto van het veld". Sowieso spreekt Albers nederlands op het niveau van een gemiddelde allochtoon want ook het verschil tussen als en dan is hem onbekend. Direct bij de start rijd Alonso zijn vleugel stuk en een ronde later valt die zelfs van de auto, volgens Albers beland deze bij "De onderbodem" van de auto. Ook zou Alonso veel last hebben van de verloren voorvleugel. Webber zou volgens Albers dik 60 meter moeten inlopen bij het aanremmen van het laatste rechte stuk. Albers zelf ziet dit en gelooft heilig in zijn eigen theorie. Ik zie er niks van, het verschil blijft ongeveer even groot.
Onderdelen die van Alsono's auto zijn gevallen blijven even op de baan liggen. Dit zien we een ronde later als we Button daar overheen zien rijden en er wat onderdelen rondvliegen, kennelijk is Ronald dit voorval al weer vergeten want die heeft het over onderdelen van de auto van Button die eraf vallen. Ondertussen wil Albers slim overkomen en zien we Vettel snel rondrijden, de meeste mensen hebben het over een mes door warme boter. Albers spreekt graag over "Als een scheermes door het veld gaan".
De eerste sessie stops komt eraan en Sutil heeft een probleem met het wisselen van de banden, iedereen ziet dit behalve Albers die vrolijk doorgaat met zijn verhaaltje, dat verhaal was zo interessant dat ik het nu al weer ben vergeten. Ook zien we Hamilton bij McLaren pitten wat wel direct word opgemerkt, scherp. Inmiddels zijn we 11 ronden onderweg en bij gebrek aan cijfers en statistieken gaat Ronald de eerste 10 ronden maar even samenvatten, niet verkeerd als je een slecht korte-termijn-geheugen hebt. De stops worden gevolgd door een gele vlag, deze is ongeveer 20 seconden in beeld maar het valt natuurlijk niet op. Dit gebeurt pas als we Malle Dona door het gras zien rijden en het vervolgens nog 10 ronden duurt voordat Ronald ziet dat de halve voorvleugel weg is.
Raikkonen haalt Perez in, en hoewel ik dacht dat dit de bedoeling is van F1 gaat Raikkonen er te snel voorbij, althans, volgens Albers. Misschien is dat de reden dat hij nooit succes heeft gehad. Hij wilde er natuurlijk 'niet te snel' voorbij. Als de cijfers en statistieken uitblijven vertelt Ronald maar even dat we op 1/3 van de race zitten, hebben we toch wat cijfers gehoord. Albers laat nog even horen dat hij bij het schrijven van een boek goed gecontroleerd moet worden door te zeggen dat: "Raikkonen heb de juiste snelheid". Ik begin mij te realiseren dat ik kwa stemgeluid nog liever luister naar Britt Dekker, Ronald lijkt hetzelfde te denken en onderbreekt Albers, waar mogelijk, bij zijn verhaal over smalle en brede pitsstraten.
Vervolgens komt Sutil binnen, hierbij weigert een wheel gun en Ronald weet dit zo te draaien dat eigenlijk de gasten van de pitcrew hier schuldig aan zijn, hoe hij het precies deed weet ik niet meer maar zijn redenatie was zo krom als een hoepel. Als hij een paar ronden later binnenkomt en niet verder kan heeft Ronald het over "Dit zou wel eens terminaal kunnen zijn". Geen idee hoe ik de laatste fase van patiënten die gaan overlijden aan hun ziekte moet linken aan een F1-wagen die ermee ophoud maar ik snap zijn punt. Albers toont zijn taalkennis nog even door het woord 'heeft' weer te vervangen door 'heb'. En Ronald ziet bij een overzicht van pittijden dat de snelste 2.3 seconden duurde en weet heel goochem op te merken dat ze dat bij lange na niet redden bij je eigen garage.
Ook zijn er positieve dingen te melden, Ronald gaat weer eens beginnen over KERS en weet te melden dat dit voor PK's is, dat kan 8 seconden per rondje. DRS echter, daarvoor moet je binnen één seconde van je voorganger zitten in de DRS-zone en kan dan alleen daar worden gebruikt en zorgt voor een hogere topsnelheid, het feit dat Ronald dit weet is een vooruitgang. Albers ziet Vettel inlopen op Webber en heeft het over "dat voorsprong dat Webber had". Het gevecht tussen Vettel en Webber word even te veel voor Ronald die helemaal uit zijn plaat gaat, Webber lijkt buitenom te gaan en de bloeddruk van Ronald stijgt Albers reageert heel koel door te zeggen "dat red hij buitenom nooit".
Elke keer als ik Ronald zo tekeer hoor gaan moet ik denken aan Takeshi's Castle:
Al met al, niet zo grappig als vorige week en zeker een vooruitgang. Mijn review op het commentaar zal ook minder grappig zijn dan vorige week maar enigszins vermakelijk is het wel hoop ik.
[ afbeelding ]
Ik heb zin in China, hopelijk is dan Verstappen aanwezig en hoef ik deze review niet te schrijven.
Albers viel inderdaad nog wel mee, net als Doornbos vorige week. Maar ik vind het rete-irritant dat ze gewoon heleboel (duidelijke) incidenten missen en vaak rijders door elkaar halen.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:22 schreef -Remy het volgende:
Ik vond Albers wel meevallen, die had tenminste nog wat informatie te melden die ik niet wist. En daar is een commentator voor. Ronald daarentegen wist weer alles te missen en coureurs door elkaar te halen.
Komisch was trouwens dat Albers een monoloog begon over Kimi, terwijl we toch echt Grosjean zagen inhalen.
Albers was ook beter dan Doornbos, maar het is, misschien oneerlijk, niet de expertise die Olav na jaren verslag doen wel heeft om nog maar te zwijgen van een Coulthard bij de BBC.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:22 schreef -Remy het volgende:
Ik vond Albers wel meevallen, die had tenminste nog wat informatie te melden die ik niet wist. En daar is een commentator voor. Ronald daarentegen wist weer alles te missen en coureurs door elkaar te halen.
Komisch was trouwens dat Albers een monoloog begon over Kimi, terwijl we toch echt Grosjean zagen inhalen.
Als Max een weekend niet voor de winst hoeft te gaan denk ikquote:Op zondag 24 maart 2013 21:37 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik ben benieuwd wat ons Jos er van bakt. Wanneer is hij aan de beurt?
BBC is ook zwaar overhyped, heb 1 keer een kwalificatie via de BBC gekeken, omdat ik bij een vriend was die niet de beschikking had over de Duitse RTL. Was de kwalificatie van de GP van Monaco in 2010, q1 reed Rosberg op options en Schumacher op primes, Rosberg reed dus een snellere tijd en Brundle begon gelijk te schreeuwen over ''destroying Michael'' maar die onbenul had helemaal niet door dat ze op verschillende compounds reden. Q3 reed Schumi ook op options en was sneller dan Rosberg, Brundle zei geen woord meer over die 2. Naar dat soort onzin ga ik niet luisteren, dan vond ik Albers vandaag een stuk beter. Beste analist is trouwens Lauda, daarom is hij ook adviseur geworden bij Mercedes.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:35 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Albers was ook beter dan Doornbos, maar het is, misschien oneerlijk, niet de expertise die Olav na jaren verslag doen wel heeft om nog maar te zwijgen van een Coulthard bij de BBC.
En het Grosjean - Kimi, moment was erg leuk, echter heb ik dat bewust weggelaten.
KERS ging stuk.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:21 schreef kepler het volgende:
Wat was de reden van het uitvallen van Maldonado?? Die is ook niet goed bezig
Tijd om social media te integreren bij Sport1 maar dat kost geld, dus zal wel niet...quote:Op zondag 24 maart 2013 22:34 schreef Waffle het volgende:
Ik vond het commentaar ook al stukken beter op sport 1. Ze moeten alleen wel leren om op bepaalde momenten stil te zijn. Of van Dam in ieder geval. Sprak toch nog redelijk vaak door boord radio's heen en toen na de race met Vettel en Webber wilde ik graag weten wat er gezegd werd, maar van Dam vond het belangrijker om de stand in het kampioenschap voor te lezen. Maar een goede zaak dat het vooruit gaat. Niet dat ik nu een abonnement ga nemen op sport 1, want dat vind ik het nog niet waard. Ik download de race wel mooi.
Leuk stukje, bedankt voor de moeite het te typen en met ons te delen!quote:Op zondag 24 maart 2013 20:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou dan, Vettel heeft het dus slecht getroffen met zijn teamgenoot.
[..]
En ook weer niet. Van mij had hij het aan zijn laars mogen lappen vanwege Webbers gedrag in Brazilie, er stond nog wel een rekening open en dan was het een statement geweest. Maar dat deed hij niet, hij sjoemelde slechts een beetje met het teambelang.
[..]
Mwah, hij heeft het team ook gemaakt tot wat het nu is. Webber doet natuurlijk elk seizoen weer heel stoer en hij krijgt veel krediet uit de Britse en aanverwante wereld dus dat is ook commercieel interessant voor RB, maar wk wordt je er niet mee.
[..]
Ik denk wel dat hij spijt heeft, en niet van zijn reactie erop. Vanwege de gevolgen uiteraard, maar dat maakt het niet minder gemeend.
[..]
Wat betreft zijn deeltijdrivaal althans, maar hij heeft ook Horner een lastige middag bezorgd. Wat relevant is voor het winnen is vooral de samenwerking met technici natuurlijk, niet de verhouding met je concurrent. Maar zo zit dat team nou eenmaal in elkaar, Webber is ook in zijn uitlatingen niet loyaal maar slijmt erop los en wekt maar wat graag de indruk dat het aan de voorkeursbehandeling van Vettel ligt. Dat getuigt ook niet van teamgeest en loyaliteit. Dus Horner heeft het zichzelf niet makkelijk gemaakt en af en toe knalt het. Het is alleen een beetje sneu omdat Webber het telkens weer niet waarmaakt om een echte rivaal te zijn. Maar hij doet het tenminste nu en niet 10 jaar later zoals Barrichello.
Dom van het team.quote:Over de race zelf, dom van Alonso
Scherp.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:38 schreef bloodymary1 het volgende:
Als je iemand verbetert, doe het dan goed: het is "'een warm mes door de boter" en niet een mes door de warme boter.
Nee, was een beslissing van het team (volgens Domenicali).quote:Op zondag 24 maart 2013 23:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat Alonso zelf besloot om door te rijden.
Alonso kan z'n eigen voorvleugel nauwelijks zien, die vertrouwt op hetgeen hem verteld wordt.quote:Op zondag 24 maart 2013 23:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Is dat zo? Ik dacht dat Alonso zelf besloot om door te rijden.
Waarom geldt dat niet andersom? Vettel mag geen teamorders negeren maar Webber wel?quote:Op maandag 25 maart 2013 01:59 schreef twiFight het volgende:
Ik ben het geheel met Johnny Herbert eens dat Webber waarschijnlijk met zijn laatste jaar in de F1 bezig is en nu gewoon schijt moet hebben aan Vettel en team orders. Hij kan er toch niet op vertrouwen, dus dan maar gewoon alle punten pakken die je krijgen kunt in je laatste jaar. Vettel dopt zijn eigen boontjes maar.
Webber heeft zich altijd goed aan team orders gehouden. Maar als ze nu weer een plan afspreken kan Webber er niet meer op vertrouwen dat zijn teamgenoot zich er ook aan houdt. En zijn teamorders dus ook een loze kreet geworden. In feite bestaan team orders niet meer in dat team.quote:Op maandag 25 maart 2013 02:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom geldt dat niet andersom? Vettel mag geen teamorders negeren maar Webber wel?.
Moet ie zelf weten. Heeft niets met Vettel te maken.quote:Op maandag 25 maart 2013 02:09 schreef twiFight het volgende:
[..]
Webber heeft zich altijd goed aan team orders gehouden.
Nee, dat moet hij niet zelf weten. Dat staat in zijn contract. Het is zo dat Webber weinig te zeggen heeft over Vettel, maar het team heeft dat dan weer wel. Maar omdat Vettel het vertrouwen met zijn team verbroken heeft, is het vertrouwen tussen Webber en zijn team ook grotendeels weg.quote:Op maandag 25 maart 2013 02:13 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Moet ie zelf weten. Heeft niets met Vettel te maken.
en dan sta je in het grind?quote:
Nou lewis had 'm dan voorbij gelatenquote:Mercedes-coureur Lewis Hamilton liep niet over van vreugde toen hij na afloop van de Grand Prix van Maleisië de beker voor de derde plaats in ontvangst nam. Volgens de Brit had teamgenoot Nico Rosberg de podiumplaats meer verdiend.
Rosberg liet aan het einde van de race herhaaldelijk aan zijn team weten dat hij sneller was dan Hamilton, maar kreeg telkens van teambaas Ross Brawn te horen dat hij de Brit niet voorbij mocht. "Nico had hier moeten staan", vertelde Hamilton op het podium. "Hij was erg snel vandaag en reed een zeer sterke race. Ik ben trots dat ik deze beker in ontvangst mag nemen, maar geweldig voel ik me niet."
Toen Hamilton naar de pits kwam voor zijn eerste bandenwissel, stuurde hij zijn Mercedes aanvankelijk naar de monteurs van McLaren, alvorens verder te rijden naar zijn eigen team. "Jenson deed een paar jaar geleden ook al zoiets", zei hij daarover. "Ik heb ook zolang voor McLaren gereden. Ik weet niet waarom ik het deed, het gebeurde gewoon. Ik wil hiervoor mijn excuses aanbieden aan mijn team."
Aan de ene kant wel maar als Webber door de afspraak veel trager moest rijden en Vettel daar de ballen aan had...quote:Op maandag 25 maart 2013 07:26 schreef Joene het volgende:
Eindeloze discussie denk ik . Persoonlijk een winner wil vooraan rijden houdt idd wel rekening met z'n team. Maar stel nu dat die aan het eind van het seizoen kampioen wordt met 6 punten voorsprong , is die dan kampioen onwaardig door deze actie ? Kampioenen hebben een Killers mentaliteit nodig en arrogantie (Schumi , Alonso , en Kimi ergens ook wel )
Wat een clichegelul zeg. Als kampioen ben je de beste geweest in een jaar en dat kan ook als je gewoon sympathiek en sociaal blijft. Maar er zijn inderdaad ook mensen vooral uit een land ten oosten van ons die menen dat het alleen kan als het ten koste van anderen gaat.quote:Op maandag 25 maart 2013 07:26 schreef Joene het volgende:
Eindeloze discussie denk ik . Persoonlijk een winner wil vooraan rijden houdt idd wel rekening met z'n team. Maar stel nu dat die aan het eind van het seizoen kampioen wordt met 6 punten voorsprong , is die dan kampioen onwaardig door deze actie ? Kampioenen hebben een Killers mentaliteit nodig en arrogantie (Schumi , Alonso , en Kimi ergens ook wel )
2011, Silverstone:quote:Op maandag 25 maart 2013 02:09 schreef twiFight het volgende:
Webber heeft zich altijd goed aan team orders gehouden.
http://www.f1fanatic.co.u(...)grand-prix-red-bull/quote:Mark Webber’s famous words at last year’s British Grand Prix – “not bad for a number two driver” – took on a new significance after this year’s race.
Webber refused to heed an order from the team not to try to overtake Sebastian Vettel at the end of the race.
“I wanted points for the championship too and we proved that we can race without making contact,” he said.
[...]
Although the team ordered Webber not to pass Vettel, Webber pressed on and challenged Vettel for second on the final lap.
Vettel brushed off the incident, saying in the press conference afterwards: “I tried to stay ahead. Obviously, we were racing each other. I don’t think there’s anything wrong with that.
“Sure, from a team point of view, if you have the cars quite isolated in second and third, the first car is away, the fourth car is pretty far away as well, so from the team’s point of view, there’s no point in racing and trying to do something stupid because the points for the team are the same, the difference between second and third is not massive, but naturally we try to race.
“What can I say? I was trying to defend my position which I did. I was struggling, Mark was faster. And then there was the chequered flag.”
Jaja, nou weten we het wel he? Het hele vorige topic staat ook al vol met je getroll.quote:Op maandag 25 maart 2013 02:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom geldt dat niet andersom? Vettel mag geen teamorders negeren maar Webber wel?.
Hoezo , je wilt toch gewoon winnen , en daar moet je voor vechten stal order of niet , 7 punten kan het verschil zijn tussen uiteindelijk kampioen zijn of 2e worden. Dat daarbij de teamgedachte niet vergeten mag worden vind ik ook .Misschien lullig voor webber maar hij is gewoon toch ook de 2e manquote:Op maandag 25 maart 2013 09:22 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Wat een clichegelul zeg. Als kampioen ben je de beste geweest in een jaar en dat kan ook als je gewoon sympathiek en sociaal blijft. Maar er zijn inderdaad ook mensen vooral uit een land ten oosten van ons die menen dat het alleen kan als het ten koste van anderen gaat.
ik moest lachen.quote:Op maandag 25 maart 2013 10:46 schreef Beach het volgende:
Gek, ik wist niet dat Verstappen vroeger al KERS had.
Huh?quote:Op maandag 25 maart 2013 10:46 schreef Beach het volgende:
Heh?quote:Op maandag 25 maart 2013 10:46 schreef Beach het volgende:
De meesten hier vergeten hoe Button een podiumfinish zag verdwijnen door die stop, het feit alleen al dat hij zijn hoofd voorover boog tegen het stuurwiel aan, vertelde mij dat hij op een snaarstrakke strategie zat.quote:Op maandag 25 maart 2013 12:00 schreef nabroer het volgende:
Zijn we dit jaat verlost van de ene irritante Duitser, neemt Vettel het stokje over.
Hij heeft die eerste plaats niet nodig om dit seizoen voor de 4e maal kampioen te worden!
Hamilton zit te veel met zijn gedachte bij zijn Pussycat en de Ferrari-stal zal weer te veel fouten maken. Zonder dat Alonso daar iets aan kan doen.
Hopelijk kan Kimi enigzins volgen en toeslaan.
Moet de grap nou echt uitgelegd worden ?quote:
Hebben we hier een Button fan ?quote:Op maandag 25 maart 2013 12:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
De meesten hier vergeten hoe Button een podiumfinish zag verdwijnen door die stop, het feit alleen al dat hij zijn hoofd voorover boog tegen het stuurwiel aan, vertelde mij dat hij op een snaarstrakke strategie zat.
okquote:Op zondag 24 maart 2013 21:14 schreef RingBewoner het volgende:
Al met al, niet zo grappig als vorige week en zeker een vooruitgang. Mijn review op het commentaar zal ook minder grappig zijn dan vorige week maar enigszins vermakelijk is het wel hoop ik.
[ afbeelding ]
Ze zijn er nog!quote:
Ben heel benieuwd hoe dit allemaal afloopt.quote:
Domme vraag.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:21 schreef kepler het volgende:
Wat was de reden van het uitvallen van Maldonado?? Die is ook niet goed bezig
ongelovelijkquote:
Als het maar niet zo afloopt als tussen Villeneuve en Pironi, toen de laatste een teamorder negeerde en tegen de afspraken in de race op Imola in 1982 won.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd hoe dit allemaal afloopt.
Mwah Button was ook alleen maar echt goed in de Brawn in 09 en dat lag niet echt aan de coureur.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:28 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Yes..![]()
En hij kan nog goed rijden ook
quote:
Ik hoop met een straf voor Webber voor gevaarlijk rijden.quote:Op maandag 25 maart 2013 13:28 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ben heel benieuwd hoe dit allemaal afloopt.
Ik ben het met je eens dat Button een mooi-weer rijder is. Valt het allemaal een beetje tegen, dan zal er ook niet veel meer uit komen. Button vind ik aan de andere kant net als Alonso één van de sterkste rijders als het gaat om bedenken van strategiën.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:32 schreef Joene het volgende:
[..]
Mwah Button was ook alleen maar echt goed in de Brawn in 09 en dat lag niet echt aan de coureur.
Hij is veel te onstabiel om ooit weer WK te worden.
Hij kon op de bridgestones wel meer dan op de Pirelli banden qua banden sparen , maar je ziet nu nu hij alleen verantwoordelijk was om een auto naar zijn wensen te laten bouwen, perez wensen telde nog niet echt mee gok ik zodat er niet echt een voortvarende bolide uit komt
![]()
Ik vind het geen Briljante coureur dus.
Dat is niet waar, Ferrari heeft ook een compleet nieuwe auto gebouwd.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat Button een mooi-weer rijder is. Valt het allemaal een beetje tegen, dan zal er ook niet veel meer uit komen. Button vind ik aan de andere kant net als Alonso één van de sterkste rijders als het gaat om bedenken van strategiën.
En nu heb je het over de McLaren na 2 races en ze zitten al dichter bij de top tijden als verwacht.
Zodra ze de pullrods helemaal begrijpen, dan kan McLaren wel eens een erg goede auto op de grid hebben staan voor de rest van het seizoen, zij zijn eigenlijk de enige die met een revolutionaire auto zijn gekomen, de rest rijd op een geëvolueerde 2012 wagen. Ik gok dat we vanaf Barcelona een ontketende Button gaan zien
Button sterk in strategie ? Brawn is de man van de strategie en dat was waarom Button / Brawn met die gave Brawn GP auto ook de fantastische combi was. Bij Mclaren vind ik dat Button slecht uit de verf komt. Misschien is het Button , Misschien de combi Button / Mclaren maar ik vind het niet echt werken.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat Button een mooi-weer rijder is. Valt het allemaal een beetje tegen, dan zal er ook niet veel meer uit komen. Button vind ik aan de andere kant net als Alonso één van de sterkste rijders als het gaat om bedenken van strategiën.
En nu heb je het over de McLaren na 2 races en ze zitten al dichter bij de top tijden als verwacht.
Zodra ze de pullrods helemaal begrijpen, dan kan McLaren wel eens een erg goede auto op de grid hebben staan voor de rest van het seizoen, zij zijn eigenlijk de enige die met een revolutionaire auto zijn gekomen, de rest rijd op een geëvolueerde 2012 wagen. Ik gok dat we vanaf Barcelona een ontketende Button gaan zien
En toch gewoon meer punten gehaald dan Hamilton gedurende hun drie gezamelijke jaren bij McLaren.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:32 schreef Joene het volgende:
[..]
Mwah Button was ook alleen maar echt goed in de Brawn in 09 en dat lag niet echt aan de coureur.
Hij kon op de bridgestones wel meer dan op de Pirelli banden qua banden sparen , maar je ziet nu nu hij alleen verantwoordelijk was om een auto naar zijn wensen te laten bouwen, perez wensen telde nog niet echt mee gok ik zodat er niet echt een voortvarende bolide uit komt
![]()
Dat zou ik volkomen terecht vinden. Altijd maar kritiek op anderen (o.a. Maldonado en Grosjean) en dan zelf dit doen.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik hoop met een straf voor Webber voor gevaarlijk rijden.
Ik denk dat dit met een sisser afloopt. Maar ik vind het frappant dat niemand Webber's gedrag veroordeelt. Hij gedraagt zich als een klein kind, op de baan en daarnaast. Dat zou normaal gesproken heel slecht vallen bij de F1 fans.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:44 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat zou ik volkomen terecht vinden. Altijd maar kritiek op anderen (o.a. Maldonado en Grosjean) en dan zelf dit doen.
Komt doordat Button constanter is, Hamilton heeft meer een do-or-die mentaliteit en valt daardoor wel eens uit. Hij heeft ook wel eens pech, zoals vorig jaar in Valencia en Spa.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
En toch gewoon meer punten gehaald dan Hamilton gedurende hun drie gezamelijke jaren bij McLaren.
Ja Hamilton deed op zn WC jaar na ook weinig goede zaken , plus een racer pur sang , dus durf en lef.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
En toch gewoon meer punten gehaald dan Hamilton gedurende hun drie gezamelijke jaren bij McLaren.
Als een klein kind? Ik vind wel dat hij een punt heeft. En persoonlijk,,,, ik zou Webber nog wel een titel gunnen in zijn laatste jaartje F1.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:46 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik denk dat dit met een sisser afloopt. Maar ik vind het frappant dat niemand Webber's gedrag veroordeelt. Hij gedraagt zich als een klein kind, op de baan en daarnaast. Dat zou normaal gesproken heel slecht vallen bij de F1 fans.
Persoonlijk maakt het mij niet uit, ik heb nooit een hoge pet op gehad van Webber als coureur.
Maar wel raak.quote:
Ja. Huilen omdat iemand je inhaaltquote:
En hoe het daarna met Villeneuve afliep...quote:Op maandag 25 maart 2013 14:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als het maar niet zo afloopt als tussen Villeneuve en Pironi, toen de laatste een teamorder negeerde en tegen de afspraken in de race op Imola in 1982 won.
quote:Op maandag 25 maart 2013 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja. Huilen omdat iemand je inhaalt. Ik snap dat hij boos is maar zijn reactie was volkomen overtrokken. Gevaarlijk zelfs.
Webber zit niet te huilen, hij is gewoon kwaad en terecht. Er is maar een jankbal en dat is Vettel. Ik ben trouwens absoluut geen Webberfan, maar hier heeft hij wel echt gelijk. Van mij had hij er nog een schepje bovenop mogen doen.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja. Huilen omdat iemand je inhaalt. Ik snap dat hij boos is maar zijn reactie was volkomen overtrokken. Gevaarlijk zelfs.
Natuurlijk is hij kwaad. F1 coureurs zijn wel vaker kwaad, maar vaak worden ze daarvoor verguisd. Vind ik raar.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
[..]
Webber zit niet te huilen, hij is gewoon kwaad en terecht.
Hij is terecht boos. Vertrouwen is beschadigd.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:03 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Maar twee jaar geleden deed hij zelf exact hetzelfde.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:23 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Hij is terecht boos. Vertrouwen is beschadigd.
Toen was Vettel toch ook boos?quote:Op maandag 25 maart 2013 17:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Maar twee jaar geleden deed hij zelf exact hetzelfde.
En vorig jaar Brazilie was ook niet bijster collegiaal. Dus het is wel vreemd dat er nu zo geageerd wordt tegen Vettel, terwijl Webber er ook niet vies van is. Het is denk ik vooral vanwege Vettel's dominantie en dat vingertje dat er nu zoveel om te doen is.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Maar twee jaar geleden deed hij zelf exact hetzelfde.
Is dat zo?quote:
Dat is natuurlijk onzin, Webber verdedigde gewoon en had daarna Vettel terug kunnen pakken.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Fir3fly je zit gewoon al topics lang te trollen of niet?
Webber geen punt hebben en zelfs stellen dat hij gevaarlijk reed![]()
Tuurlijk is Vettel in de basis een betere rijder dan Webber. Maar om nu te stellen dat hij niet snel genoeg is en Vettel moest laten paseren lijkt me wat vreemd. Webber was gezegd dat hij z'n motor terug moest regelen om de motor en bak te sparen en niet te veel meer uit de banden moest halen. Ook werd hem 2x gezegd dat Vettel achter hem zou blijven.
Vettel werd precies hetzelfde gezegd. Alleen hij luistert niet..., dat is de enige reden dat hij op dat moment sneller was dan Webber. Als hij echt zo snel was dit weekend was hij überhaupt nooit achter Webber gekomen
Webber en Vettel zaten op dezelfde engine mode volgens Horner.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Tuurlijk is Vettel in de basis een betere rijder dan Webber. Maar om nu te stellen dat hij niet snel genoeg is en Vettel moest laten paseren lijkt me wat vreemd. Webber was gezegd dat hij z'n motor terug moest regelen om de motor en bak te sparen en niet te veel meer uit de banden moest halen. Ook werd hem 2x gezegd dat Vettel achter hem zou blijven.
Vettel werd precies hetzelfde gezegd. Alleen hij luistert niet..., dat is de enige reden dat hij op dat moment sneller was dan Webber. Als hij echt zo snel was dit weekend was hij überhaupt nooit achter Webber gekomen
30x je standpunt herhalen heeft geen zin nee.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Hij zou gelijk hebben als hij niet zo hypocriet was en zich zelf niet alleen gehoorzaam teamlid had getoond, maar ook een loyale. Maar hij loopt altijd te janken en te slijmen terwijl hij in Brazilie nog gewoon liet zien als de hufter die niet tegen zijn verlies kan die hij is. Hij weet gewoon dat de pers zijn kant kiest en niet die van weer een snelle Duitser. Dus die praatjes over 'racen' als hij teamorders negeert, over voorkeursbehandelingen, en over dat hij nu niet aan het racen was en plotseling werd verrast door Vettel gaan erin als koek. Horner verwijst 2 keer naar Brazilie, die andere RB-figuur ook nog eens, maar daar heeft niemand het over en daar had niemand het over. Laat staan over zijn gevaarlijke moves.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
[..]
Webber zit niet te huilen, hij is gewoon kwaad en terecht. Er is maar een jankbal en dat is Vettel. Ik ben trouwens absoluut geen Webberfan, maar hier heeft hij wel echt gelijk. Van mij had hij er nog een schepje bovenop mogen doen.
Amenquote:Op maandag 25 maart 2013 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij zou gelijk hebben als hij niet zo hypocriet was
Hij eindigde er niet direct voor, dus van plaats wisselen had niet gekund. Zijn wagen in een grindbak parkeren had in de laatste ronde ook nog wel gekund als het nodig was.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:55 schreef bloodymary1 het volgende:
Webber eindigde voor Vettel. Met hulp van Webber had Vettel iets gemakkelijker kampioen kunnen worden dan nu en dat had hij niet gedaan.
Ja, ik weet het ook niet meer precies. Vind het ook een heel ander verhaal. Volgens mij had hij ergens eerder in de race hem er al een keer langs kunnen laten maar dat niet gedaan. Dat vind ik wat anders dan een afspraak niet nakomen. (En ja een teamorder is een afspraak, want je spreekt als werknemer af in dienst van het team te staan).quote:Op maandag 25 maart 2013 18:02 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Hij eindigde er niet direct voor, dus van plaats wisselen had niet gekund. Zijn wagen in een grindbak parkeren had in de laatste ronde ook nog wel gekund als het nodig was.
Hij sneed hem af bij de eerste bocht.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, ik weet het ook niet meer precies. Vind het ook een heel ander verhaal. Volgens mij had hij ergens eerder in de race hem er al een keer langs kunnen laten maar dat niet gedaan. Dat vind ik wat anders dan een afspraak niet nakomen. (En ja een teamorder is een afspraak, want je spreekt als werknemer af in dienst van het team te staan).
quote:Op maandag 25 maart 2013 18:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij sneed hem af bij de eerste bocht.
Ja, gewoon om voor hem te komen toch? Mag dat ook al niet?quote:Op maandag 25 maart 2013 18:10 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hij sneed hem af bij de eerste bocht.
I stand corrected danquote:Op maandag 25 maart 2013 09:40 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
2011, Silverstone:
[..]
http://www.f1fanatic.co.u(...)grand-prix-red-bull/
quote:Op maandag 25 maart 2013 18:27 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Is er trouwens een site waar je ál het radioverkeer van alle coureurs kan teruglezen of luisteren? Want dat zou best interessant zijn in deze zaak.
Ja dat kan nooit alles zijn.quote:
Dat is jouw bewering en mening, nog altijd geen feit. Je probeert mensen weer eens woorden in de mond te leggen.quote:Op zondag 24 maart 2013 20:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou dan, Vettel heeft het dus slecht getroffen met zijn teamgenoot.
Gaan we 't nu al ''een beetje sjoemelen'' noemenquote:[..]
En ook weer niet. Van mij had hij het aan zijn laars mogen lappen vanwege Webbers gedrag in Brazilie, er stond nog wel een rekening open en dan was het een statement geweest. Maar dat deed hij niet, hij sjoemelde slechts een beetje met het teambelang.
En dat is dan precies de reden waarom we het een teamsport noemen. En die maken nu eenmaal afspraken omderling. En dat gaat om een hoop geld na 19 races, niet enkel om dat ene blikje meer te verkopen in welk land dan ook. En dat heeft er dus ook niets mee te maken waarom Webber een slechte teamgenoot zou zijn.quote:[..]
Mwah, hij heeft het team ook gemaakt tot wat het nu is. Webber doet natuurlijk elk seizoen weer heel stoer en hij krijgt veel krediet uit de Britse en aanverwante wereld dus dat is ook commercieel interessant voor RB, maar wk wordt je er niet mee.
Dan zou je ook kunnen zeggen dat Vettel dat zegt om krediet bij de fans en media te krijgen. En ga er maar vanuit dat de gevolgen hem worst wezen, die 7 punten extra heeft ie wel op zak.quote:[..]
Ik denk wel dat hij spijt heeft, en niet van zijn reactie erop. Vanwege de gevolgen uiteraard, maar dat maakt het niet minder gemeend.
Maar je bent weer vragen aan het verschuiven, aangezien je nu weer begint dat je verhouding met je teamgenoot (daar ga ik wel even vanuit als je concurrent zegt, aangezien concurrenten uit andere andere teams niets met deze discussie te maken hebben) niet relevant is. Als die dan toch niet relevant is, dan hoeft ie je ook niet te helpen.quote:[..]
Wat betreft zijn deeltijdrivaal althans, maar hij heeft ook Horner een lastige middag bezorgd. Wat relevant is voor het winnen is vooral de samenwerking met technici natuurlijk, niet de verhouding met je concurrent. Maar zo zit dat team nou eenmaal in elkaar, Webber is ook in zijn uitlatingen niet loyaal maar slijmt erop los en wekt maar wat graag de indruk dat het aan de voorkeursbehandeling van Vettel ligt. Dat getuigt ook niet van teamgeest en loyaliteit. Dus Horner heeft het zichzelf niet makkelijk gemaakt en af en toe knalt het. Het is alleen een beetje sneu omdat Webber het telkens weer niet waarmaakt om een echte rivaal te zijn. Maar hij doet het tenminste nu en niet 10 jaar later zoals Barrichello.
In een race waarin het kampioenschap van Vettel het enige doel is?quote:Op maandag 25 maart 2013 18:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
[..]
Ja, gewoon om voor hem te komen toch? Mag dat ook al niet?
Waarom doen ze dat niet wat meer op TV, gewoon standaard.quote:
De Pirelli banden helpen hem juist enorm, want op pure snelheid kan hij het niet doen, dan heeft hij nog het geluk dat hij goed banden kan sparen want dat is in de race belangrijker geworden dan pure snelheid.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:32 schreef Joene het volgende:
[..]
![]()
Vroeger waren er genoeg teams met maar 1 auto en coureur, dus het gaat niet altijd op.quote:Op maandag 25 maart 2013 17:39 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
30x je standpunt herhalen heeft geen zin nee.
Blijkbaar is ook meer dan de helft hier vergeten dat Formule1 een TEAMSPORT is
Kan best kloppen. Het team kiest zelf wat wel en wat niet uitgezonden wordt.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:57 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ja dat kan nooit alles zijn.![]()
Ook met maar een coureur is het nog steeds een teamsport, want de coureur kan het niet alleen.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Vroeger waren er genoeg teams met maar 1 auto en coureur, dus het gaat niet altijd op.
Ja dat is wel heel lang geleden.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Vroeger waren er genoeg teams met maar 1 auto en coureur, dus het gaat niet altijd op.
dan gaat dat voor elke sport op, elke sporter heeft begeleiding en ondersteuning.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook met maar een coureur is het nog steeds een teamsport, want de coureur kan het niet alleen.
Zelfs Jack Brabham, die met zijn eigen team wereldkampioen werd, deed het niet in zijn eentje.
Maar niet elke sporter heeft een team nodig om een mechanisch verlengstuk van zijn lichaam te preparerenquote:Op maandag 25 maart 2013 19:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan gaat dat voor elke sport op, elke sporter heeft begeleiding en ondersteuning.
In de F1 gaat het meer op, want de coureur is sterk afhankelijk van het team omdat die een goede auto moeten ontwerpen. Dat is in de meeste sporten anders.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:44 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan gaat dat voor elke sport op, elke sporter heeft begeleiding en ondersteuning.
Eeeh dat lijkt me heel erg sterk, soms worden er strategieën uit de doeken gedaan op de radio.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:41 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Kan best kloppen. Het team kiest zelf wat wel en wat niet uitgezonden wordt.
Aantal jaar geleden was dat wel zo. Geen idee of het intussen veranderd is.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Eeeh dat lijkt me heel erg sterk, soms worden er strategieën uit de doeken gedaan op de radio.
Vloeken halen ze er uit.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:00 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Eeeh dat lijkt me heel erg sterk, soms worden er strategieën uit de doeken gedaan op de radio.
Volgens mij heeft Sky daar een apart kanaal voor.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarom doen ze dat niet wat meer op TV, gewoon standaard.
Sport1 extra2 had dat afgelopen racequote:Op maandag 25 maart 2013 19:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Button is een topvent!quote:Op maandag 25 maart 2013 21:33 schreef Meike26 het volgende:
Yes, ik ben niet alleen...![]()
Om de zelfde reden als hierboven, ben ik dus fan van hem. De enige coureur die in mijn ogen gelijk is op en naast de baan. Eerlijk en sportief. Kan prachtig goede inhaalpogingen doen, maar zal niet zo snel iemand van de baan drukken als hij ingehaald word. Zat het tegen? Dan geeft hij dat ook ronduit toe.
En daarnaast loopt hij de ene na de andere marathon of Ironman... Echt een held op sport gebied
Had dat aan op mn iPad. Wel geinig, krijg je veel meer mee dan Van Damquote:Op maandag 25 maart 2013 19:33 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik niet wist van silverstone 2011, en dat dat mijn mening wel enigzins bijstelt. Maar het blijft dat als je iets afspreekt met je team dat je je daar ook aan houd. Of wees er dan in ieder geval eerlijk over als je vind dat je beter/sneller bent dan je teamgenoot en hem daarom wil passeren. Ik ben geen fan van Webber maar ik vind wel dat hij gewoon eerlijk is en niet een blad voor de mond neemt of politiek correct gaat doen, dat kan ik wel waarderen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:14 schreef Katlaah het volgende:
Goede opsomming van eerder incidenten tussen Webber en Vettel is hier te vinden:
http://www.gpupdate.net/e(...)n-vettel-and-webber/
Wat ik zelf de grootste ergernis vindt in dit verhaal is dat Vettel lijkt te proberen om ermee weg te komen dat hij gewoon schijt heeft gehad aan Webber en het team.
Dat je om wat voor redenen dan ook hier schijt aan hebt is tot daar aan toe, maar kom er dan ook eerlijk voor uit en ga dan niet achteraf zogenaamd sympathiek doen door achteraf als de punten binnen zijn sorry te zeggen.
Ik vond Vettel altijd al een beetje arrogant, maar ook sympathiek, zo was hij zeer vermakelijk tijdens zijn bezoek aan Top Gear en waren er ook verschillende leuke stukjes op BBC(of Sky) waarin Vettel grappig was. Onder andere het stukje met de oranje baard en zo. Maar dat stukje sympathiek valt nu helemaal weg bij mij, omdat hij gewoon zijn team en teamgenoot verneukt en dan niet mans genoeg is om daar voor te gaan staan.
Vindt hij om wat voor reden dan ook dat hij recht heeft op die plek/punten, dan moet ie dat achteraf ook gewoon zeggen en niet met smoesjes en excuses komen. Los van het feit dat je dan van te voren niet zulke afspraken moet maken
Helemaal mee eens. Vettel is drievoudig wereldkampioen en gewoon #1 bij Red Bull. Als ze hem die plek niet gunnen binnen het team, dan eist ie hem op. Zijn prioriteit is de wereldtitel verdedigen, niet achter zijn teamgenootje blijven hobbelen...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:30 schreef Meike26 het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat mensen hier Vettel de schuld van blijven geven. Hij is een winnaar, hij wil winnen en als je dan door een teamorder (in de 2e race van het jaar)2e moet blijven, dan had ik dat ook niet gedaan. Hoe zeer ik Vettel ook haat, neem ik hem dit niet kwalijk. Zo word je kampioen, niet anders.
Het is het team zelf wat rot aan alle kanten. Zoals Webber ook zegt, hij zal er wel weer mee weg komen. Er zijn al vaker dingen voorgekomen dat Webber naar binnen moest voor een extra pitstop en Vettel zo de race won. Of dat zijn auto plots problemen had... 'box box box (geen idee meer welke race dit was, maar het was ook in seizoen 2011).
Vettel zit veel te veel in de favorietenrol in het team zelf. Ik hoop wel dat die duitser nu zijn zelfvertrouwen kwijt is geraakt en moeilijke races gaat beleven. Meer battles tegen Webber ? PrimaMaar geef Skippy alsjeblieft ook een eerlijek kans en kom niet met zulke laffe strategiën aan, Webber kon geen kant meer op, op die primes.
Niets aan toe te voegen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:38 schreef DeeBee het volgende:
Team had ze gewoon kunnen laten strijden tot het einde, dan was er weinig aan de hand geweest... Maar als je je ene rijder op een behoudende strategie zet d.m.v. orders in het laatste deel van de race (qua banden, engine mapping etc.) en de andere coureur blijft vol pushen en krijgt die orders niet, dan kan ik mij voorstellen dat het wat wrevel opwekt.
Maar verder moet die Webber niet zeuren natuurlijk, al ontelbare keren z'n kans verspeeld, voor iedereen is het duidelijk dat hij de #2 driver is en hij krijgt daarvoor ook gewoon vorstelijk betaald en mag rijden in een van de beste auto's in het veld en pakt zodoende af en toe heus een overwinning mee, dan moet je je plaats ook kennen en niet gelijk een Mr. Bigstar gaan uithangen na de race...
Zeker niet als je 3e, 3e en 6e bent geworden in de seizoenen dat je teamgenoot de titel pakt (en het 21 vs. 7 was qua aantal overwinningen), dan kom je niet eens in de buurt van een gelijkwaardige status...
Omdat Webber dan ook gewoon steeds door was blijven rijden en dan had Vettel helemaal niet gewonnen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:30 schreef Meike26 het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat mensen hier Vettel de schuld van blijven geven. Hij is een winnaar, hij wil winnen en als je dan door een teamorder (in de 2e race van het jaar)2e moet blijven, dan had ik dat ook niet gedaan. Hoe zeer ik Vettel ook haat, neem ik hem dit niet kwalijk. Zo word je kampioen, niet anders.
Het is het team zelf wat rot aan alle kanten. Zoals Webber ook zegt, hij zal er wel weer mee weg komen. Er zijn al vaker dingen voorgekomen dat Webber naar binnen moest voor een extra pitstop en Vettel zo de race won. Of dat zijn auto plots problemen had... 'box box box (geen idee meer welke race dit was, maar het was ook in seizoen 2011).
Vettel zit veel te veel in de favorietenrol in het team zelf. Ik hoop wel dat die duitser nu zijn zelfvertrouwen kwijt is geraakt en moeilijke races gaat beleven. Meer battles tegen Webber ? PrimaMaar geef Skippy alsjeblieft ook een eerlijek kans en kom niet met zulke laffe strategiën aan, Webber kon geen kant meer op, op die primes.
Joh accepteer nou gewoon dat een kampioen een killersmentaliteit heeft en als die een kans zien om 1e te worden doen ze dat. Had webber dit niet kunnen accepteren had die beter Vettel van de baan kunnen rammen dan achteraf janken hij had ook gewoon gas kunnen geven toen vettel eraan kwam hequote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:32 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Omdat Webber dan ook gewoon steeds door was blijven rijden en dan had Vettel helemaal niet gewonnen.
Dat hij het doet en het gevecht met webber aan wil gaan en teamorders negeert vind ik niet het probleem. Waar het mij aan stoort is dat Vettel en ook Red Bull niet open kaart spelen naar webber toe die wel in hetzelfde team zit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:30 schreef Meike26 het volgende:
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:30 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.retroformula1.com/shop/Multi21/Shop_Multi21.html
Volgens Horner hadden ze exact dezelfde engine mode.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:38 schreef DeeBee het volgende:
Team had ze gewoon kunnen laten strijden tot het einde, dan was er weinig aan de hand geweest... Maar als je je ene rijder op een behoudende strategie zet d.m.v. orders in het laatste deel van de race (qua banden, engine mapping etc.) en de andere coureur blijft vol pushen en krijgt die orders niet, dan kan ik mij voorstellen dat het wat wrevel opwekt.
Ok, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:39 schreef wimderon het volgende:
[..]
Volgens Horner hadden ze exact dezelfde engine mode.
Geniaalquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:30 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.retroformula1.com/shop/Multi21/Shop_Multi21.html
Nee, ik geef argumenten waarom Vettel het niet heeft getroffen met zijn teamgenoot, en dan breng jij daar de belangen van RBR tegenin. Daar had ik het niet over dus is dat ook geen tegenargument.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:01 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat is jouw bewering en mening, nog altijd geen feit. Je probeert mensen weer eens woorden in de mond te leggen.
Een mes in de rug, toe maar, dat zijn nogal stevige uitspraken over Webber die het nog veel duidelijkere "maintain the gap" negeerde in een veel duidelijkere situatie.quote:Gaan we 't nu al ''een beetje sjoemelen'' noemenDit is gewoon een mes in het rug van je werkgever steken omdat het om teambelang gaat, niet omwille van een ''akkefietje'' in een vorig seizoen en als het al om een open rekening gaat is het dus gewoon een ordinaire wraak-actie.*
Webber eigenlijk, coureurs kunnen namelijk best proberen elkaar in te halen zonder 43 punten te riskeren.quote:Want je kunt blijven draaien zoals je wilt, Vettel riskeerde 43 punten voor RBR.
Webber ligt om voor mij onduidelijke en duidelijke redenen goed her en der. Natuurlijk is dat belangrijk, F1 is business die af en toe verdomd veel op sport lijkt.quote:*Even bijstellen dat stukje
[..]
En dat is dan precies de reden waarom we het een teamsport noemen. En die maken nu eenmaal afspraken omderling. En dat gaat om een hoop geld na 19 races, niet enkel om dat ene blikje meer te verkopen in welk land dan ook. En dat heeft er dus ook niets mee te maken waarom Webber een slechte teamgenoot zou zijn.
Alsof hij daar veel invloed op heeft. Als hij zich goed kwalificeert heet het dat het geen racer is. Als hij in een heroische eindstrijd briljant de wat chokende Alonso aftroeft, dan lag het aan zijn auto. Het is een door Britten gedomineerde sport en die schaamteloos chauvinistisch en schuwen geen belachelijke verdraaiingen van de werkelijkheid en commentaren. Dus het zal vooral interne damage control zijn, publieke excuses om zo'n agressieve gefrustreerde dwaas als Webber wat te kalmeren.quote:Dan zou je ook kunnen zeggen dat Vettel dat zegt om krediet bij de fans en media te krijgen. En ga er maar vanuit dat de gevolgen hem worst wezen, die 7 punten extra heeft ie wel op zak.
Of jij doet aan begrijpend lezen en geeft tegenargumenten tegen een stelling die ik wel gedaan heb.quote:Maar je bent weer vragen aan het verschuiven, aangezien je nu weer begint dat je verhouding met je teamgenoot (daar ga ik wel even vanuit als je concurrent zegt, aangezien concurrenten uit andere andere teams niets met deze discussie te maken hebben) niet relevant is. Als die dan toch niet relevant is, dan hoeft ie je ook niet te helpen.
Nogmaals, als Webber dan echt zo'n slechte teamgenoot is, dan had Horner allang besloten om hem eruit te trappen.
De feiten zijn dat Webber klip en klare teamorders duidelijk heeft genegeerd, dat hij zijn best heeft gedaan om Vettel geen WK te laten worden terwijl hij zelf kansloos was, dat hij deze race fanatiek terugvocht tegen Vettel met dezelfde settngs, Vettel geen wagenbreedte ruimte liet zoals moet en het daardoor gevaarlijk werd voor beide, en dat hij na de race Vettel heeft afgesneden wat gevaarlijk en volkomen onnodig was.quote:En nu ga ik stoppen met deze discussie, want alles draait om meningen en geen feiten.
Mee eens, maar Red Bull is hier vele malen meer de oorzaak van dan die lege schelp van een Vettel. Die probeert zich van de domme te houden / hachje te redden en deze punten kan hij wellicht toch wel goed gebruiken aan eind van seizoen. Daarin is het precies zoals Schumacher of Senna.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat hij het doet en het gevecht met webber aan wil gaan en teamorders negeert vind ik niet het probleem. Waar het mij aan stoort is dat Vettel en ook Red Bull niet open kaart spelen naar webber toe die wel in hetzelfde team zit.
Hoezo dat? Vreemde conclusie.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:46 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Mee eens, maar Red Bull is hier vele malen meer de oorzaak van dan die lege schelp van een Vettel. Die probeert zich van de domme te houden / hachje te redden en deze punten kan hij wellicht toch wel goed gebruiken aan eind van seizoen. Daarin is het precies zoals Schumacher of Senna.
Mooie is nu dat Vettel de komende races waarschijnlijk minder zelfverzekerd in die RB9 zit en we dus gekkere races gaan zien (hoop ik). Ik teken er voor. Ik vind het allemaal wel best zo.
Britten de schuld geven over ''belachelijke verdraaiingen'' en het dan in elke post zelf doenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is een door Britten gedomineerde sport en die schaamteloos chauvinistisch en schuwen geen belachelijke verdraaiingen van de werkelijkheid en commentaren.
Webber valt ook onder de chauvinistische Britse bril die de feiten filtert en verdraait en die nageluld wordt door de Nederlandse media. Op zich wel slim om de Britten in een in wezen Britse sport na te lullen, want die hebben er op zich wel kijk op, alleen bij die bril gaat het fout en daarvoor moet ik dan weer aldoor corrigeren. Ik heb verder ook niks bijzonders met Duitsers, ik heb waardering voor één kwaliteit die in de Duitse sportcultuur zit en die veel Duitsers hebben, maar dat is het dan wel.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:19 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Britten de schuld geven over ''belachelijke verdraaiingen'' en het dan in elke post zelf doen![]()
Ik heb al eens een keer gezegd dat je teveel door een Duitse/anti-Britse bril kijkt, daar kunnen we dus ook anti-Australisch aan toe voegen.
Als het me al om het winnen zou gaan dan lijkt me dat winnen van jou nou niet bepaald als prestatie geldt.quote:Maar goed, ik zei dat ik niet verder zou gaan met deze discussie. Ga maar trots tegen iedereen verkondigen dat je de discussie gewonnen hebt
Dat zinnetje heb ik ook al vaker gelezen als users het opgeven tegen die rivier van oeverloos gelul van je, en je zelfingenomen gedachtes daardoor weer eens gevoed wordenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Als het me al om het winnen zou gaan dan lijkt me dat winnen van jou nou niet bepaald als prestatie geldt.
Nee, dat zijn de feiten zoals die zich ontwikkelen die dat doen. Dan hoef ik alleen maar een beetje minzaam te grinneken met een 'told you so' gevoel als er weer eens een of ander enthousiast nageblaat chauvinistisch fabeltje gelogenstraft wordt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dat zinnetje heb ik ook al vaker gelezen als users het opgeven tegen die rivier van oeverloos gelul van je, en je zelfingenomen gedachtes daardoor weer eens gevoed worden
Dat zeg ik: zelfingenomen......quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de feiten zoals die zich ontwikkelen die dat doen. Dan hoef ik alleen maar een beetje minzaam te grinneken met een 'told you so' gevoel als er weer eens een of ander enthousiast nageblaat chauvinistisch fabeltje gelogenstraft wordt.
Ja, dat zeg ik. Alleen moet je je eigen rol daarin niet ontkennen, het is het domme chauvinistische gelul dat dat mogelijk maakt.quote:
Dan mag je me wel eens gaan vertellen waar ik chauvinistisch benquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Alleen moet je je eigen rol daarin niet ontkennen, het is het domme chauvinistische gelul dat dat mogelijk maakt.
Dat maakt voor de partijdigheid en het anti-Duitse sentiment kennelijk niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:37 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dan mag je me wel eens gaan vertellen waar ik chauvinistisch benAangezien ik nog altijd niet uit de UK kom of Australië
![]()
Ach, favorietje, dat is ook maar zo gegroeid omdat hem uit chauvinisme tekort werd gedaan met allerlei gekunstelde onzin en er voor mij dus veel gespartel is om van te genieten als hij de successen aaneenrijgt.quote:Ach bij nader inzien, laat ook maar, dit topic is al genoeg verneukt. Net zoals elk ander topic waar jouw favorietje weer eens een onderwerp voor discussie is.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Ach, favorietje, dat is ook maar zo gegroeid omdat hem uit chauvinisme tekort werd gedaan met allerlei gekunstelde onzin en er voor mij dus veel gespartel is om van te genieten als hij de successen aaneenrijgt.
A-Fucking-Men.quote:Sebastian Vettel has been excoriated for winning the weekend's Malaysian grand prix. This is a bizarre fate for the fastest driver in Formula One.
Vettel's supposed crime is to have ignored team orders to stay in second place behind his Red Bull co-driver Mark Webber and instead to have raced past him to finish first. Critics claim that this was unsporting behaviour.
But what is the point of being in an F1 race if you are not trying to win? Vettel is world champion. He has been the fastest man on the track for the past three seasons. The whole purpose of the drivers' championship is to win it.
The notion that the drivers are in any meaningful sense teammates not rivals in similar cars is absurd.
You only have to ask yourself this question – what would Ayrton Senna have done? – to know that Vettel deserves praise not criticism for what he did.
With due respect to the Old Testament, the race is normally to the swiftest, and Vettel was the worthy winner.
Natuurlijk grote bullshit wat hij beweert. Misschien dat het de kijkers om de coureurs te doen is, maar F1 is absoluut geen sport voor de coureurs. Dat je op TV veel coureurssmoelen in beeld ziet is marketing, maar wanneer de camera's uitstaan tellen de teams: constructeurskampioenschap (waar meer geld mee gemoeid is dan bij de coureurs), pin lane order, televisiegelden, sponsors, zeggenschap in het (toekomstige) regelement, het aantrekken van goede engineers.. het gaat allemaal grotendeels om de teams zelf, niet omdat <coureur x> bij dat team rijdt. Hooguit trek je er een of twee sponsors mee binnen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:19 schreef Michael_Moore het volgende:
In praise of … Sebastian Vettel
[..]
A-Fucking-Men.
Dit. Of de engine mapping nou hetzelfde was of niet, Webber hield in, Vettel niet. Dus al die praatjes over dat hij de snelste rijder was zijn onzin, het was een spel waarbij de coureurs niet dezelfde spelregels volgden. Als Webber ook verteld was om 100% te racen, dan had je een eerlijke strijd gehad met de snelste coureur als terechte winnaar.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:38 schreef DeeBee het volgende:
Precies en Webber weet echt wel hoe het zit, getuige zijn "Not bad for a second driver" opmerking. Maar redbull blijft volhouden dat beide coureurs gelijk zijn en dat is nooit zo geweest. Dat is ook altijd goed te merken aan de interviews met Horner, die zit elleboog diep in Vettels reet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:07 schreef opreis het volgende:
[..]
Dat hij het doet en het gevecht met webber aan wil gaan en teamorders negeert vind ik niet het probleem. Waar het mij aan stoort is dat Vettel en ook Red Bull niet open kaart spelen naar webber toe die wel in hetzelfde team zit.
En gelijk heeft ie. Wie er dan ook van die 2 fout, de relatie tussen Vettel en Webber is zo goed als dood. Daar valt niet goed mee te werken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:46 schreef DenS het volgende:
Harde woorden! http://www.gpupdate.net/n(...)rekken-bij-red-bull/
Is alleen maar goed voor de kijkcijfers. Bernie is de grote winnaar van dit spektakelquote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:58 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
En gelijk heeft ie. Wie er dan ook van die 2 fout, de relatie tussen Vettel en Webber is zo goed als dood. Daar valt niet goed mee te werken.
Tuurlijkquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:51 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dit. Of de engine mapping nou hetzelfde was of niet, Webber hield in, Vettel niet. Dus al die praatjes over dat hij de snelste rijder was zijn onzin, het was een spel waarbij de coureurs niet dezelfde spelregels volgden. Als Webber ook verteld was om 100% te racen, dan had je een eerlijke strijd gehad met de snelste coureur als terechte winnaar.
Dat was ook wel een moeilijke conclusie om te trekken nadat Vettel de nieuwe voorvleugel kreeg. Het was overigens 'a number two driver', een rol die hij maar matig invulde op de momenten dat het moest.quote:Precies en Webber weet echt wel hoe het zit, getuige zijn "Not bad for a second driver" opmerking. Maar redbull blijft volhouden dat beide coureurs gelijk zijn en dat is nooit zo geweest. Dat is ook altijd goed te merken aan de interviews met Horner, die zit elleboog diep in Vettels reet.
Vettel blijft juist vaak koel en berekenend op de baan, ondanks opmerkingen die we op de radio horen, waar Webber na de zoveelste matige start of de zoveelste keer dat hij in het middenveld verzeild raakt nogal eens zijn hoofd verliest en zich juist geen volwassen coureur toont. En maar opmerkingen blijven maken over het team of z'n teamgenoot, maar toch gewoon telkens bijtekenen.quote:De reden dat ik overigens makkelijker Webbers kant kies dan die van Vettel is ook echt niet alleen deze race. Vettel heeft meerdere malen laten zien dat hij, als het even wat tegen zit, absoluut geen sympathieke sportman meer is, maar een klein kind dat dramt en zichzelf nooit de schuld kan geven. Webber, op enkele gebeurtenissen na, is verder een volwassen coureur die op en buiten de baan nadenkt voordat hij iets doet.
Ik ben het grotendeels met hem eens, op de laatste opmerking na. Maar ik denk dat Webben een probleem gaat krijgen om nog een stoeltje te krijgen. Hij zit aan het einde van zijn carriere en je stopt niet iemand in een auto waarvan je weet dat hij een jaar later er niet meer is. Je wilt een auto doorontwikkelen en het liefst zo goed mogelijk passend bij de coureur die je hebt. Heel misschien nog een jaartje Williams/Toro Rosso maar ik denk dat Webber dan liever gelijk stopt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:46 schreef DenS het volgende:
Harde woorden! http://www.gpupdate.net/n(...)rekken-bij-red-bull/
Voor zover ik begrepen zouden ze na de laatste pitstop ook niet meer voluit racen, dus dat klopt wel. En het is ook niet dat Webber geen snelheid had, bij de opmerking er voor van Sebastiaan (dat Webber traag was en het team daar wat aan moest doen) reed hij de ronde er na een halve seconde sneller dan Vettel. Dus zijn snelheid was er echt wel.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef wimderon het volgende:
Bij het uitkomen van de pits zitten ze al naast elkaar, Webber was vanaf dat moment meteen al vol aan het verdedigen en probeerde gewoon terug te komen nadat Vettel er voorbij was.Verder zie ik ook niet waar de conclusie dat Webber de snellere coureur was vandaan komt.
Dat zeggen we dus allemaal. Maar waarom blijft RBR dan volhouden dat het wel zo is? Bedankt overigens voor het verbeteren van mijn quote, hij klopte van geen kant zie ik inderdaadquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef wimderon het volgende:
Dat was ook wel een moeilijke conclusie om te trekken nadat Vettel de nieuwe voorvleugel kreeg.
Dat hij Vettel niet bij kon houden, ondanks een sterke auto, klopt. Maar hij is verre van een matige second driver. Hij is wel twee keer derde geworden (nog altijd goed voor veel geld en sponsors). Als hij echt een slechte tweede driver was, dan had RBR hem ook niet gecontracteerd.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef wimderon het volgende:
Het was overigens 'a number two driver', een rol die hij maar matig invulde op de momenten dat het moest.
Dit ben ik niet met je eens. Vettel heeft een aantal ontzettend strakke races gehad, maar hij heeft eveneens meerdere malen bij slechtere races zich ontzettend laten kennen, vooral te merken aan de boordradio. Dat zegt verder niet dat hij een slechte coureur is, want hij haalt wel punten binnen, maar het zegt wel wat over zijn karakter en juist Vettels karakter vind ik zo matig.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef wimderon het volgende:
Vettel blijft juist vaak koel en berekenend op de baan, ondanks opmerkingen die we op de radio horen, waar Webber na de zoveelste matige start of de zoveelste keer dat hij in het middenveld verzeild raakt nogal eens zijn hoofd verliest en zich juist geen volwassen coureur toont.
Dat was in principe de afspraak ja, maar het werd wel gedaan, door allebei. Dat Vettel zich daarbij in eerste instantie niet aan die afspraak houdt is weer wat anders.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:59 schreef twiFight het volgende:
Voor zover ik begrepen zouden ze na de laatste pitstop ook niet meer voluit racen, dus dat klopt wel.
Wat we van de teamradio weten is dat Webber in die periode werd gevraagd om hoge 1.41's te rijden, iets wat hem precies 1x lukte. Waar Vettel even daarvoor juist gevraagd werd om een gat van 3 seconden aan te houden met het oog op de banden.quote:En het is ook niet dat Webber geen snelheid had, bij de opmerking er voor van Sebastiaan (dat Webber traag was en het team daar wat aan moest doen) reed hij de ronde er na een halve seconde sneller dan Vettel. Dus zijn snelheid was er echt wel.
Waarom was het geen gelijke strijd? Beiden zaten op dezelfde engine modus, beseften zonder meer dat er geracet werd en Webber stond op de banden waarvan hij op de teamradio aangaf het meest tevreden op te zijn. Sterker nog, Webber reed in die ronde zijn snelste ronde van de race.quote:Ik weet ook niet waar die conclusie vandaan komt, ik heb dat niet gezegd in ieder geval. Ik zeg overigens ook niet dat Webber sneller was (of niet). Ik zeg alleen dat de conclusie dat Vettel sneller was onzin is, want het was geen gelijke strijd.
Als je één vleugel hebt en twee coureurs moet je een keuze maken. Ja, of je moet ze allebei niet de vleugel waarvan je denkt dat die sneller is geven. Horner gaf toen op grond van de stand in het kampioenschap en de vrije trainingen die vleugel aan Vettel.quote:Dat zeggen we dus allemaal. Maar waarom blijft RBR dan volhouden dat het wel zo is? Bedankt overigens voor het verbeteren van mijn quote, hij klopte van geen kant zie ik inderdaad
Waar hij uitkomt als tweede rijder maakt weinig uit, het gaat in die rol om situaties op de baan waar je je teamgenoot van dienst kunt zijn. Coureurs die én de snelheid hebben én die rol goed in willen en kunnen vullen liggen niet voor het oprapen.quote:Dat hij Vettel niet bij kon houden, ondanks een sterke auto, klopt. Maar hij is verre van een matige second driver. Hij is wel twee keer derde geworden (nog altijd goed voor veel geld en sponsors). Als hij echt een slechte tweede driver was, dan had RBR hem ook niet gecontracteerd.
Je kunt een onderscheid maken tussen wat Vettel op de radio laat horen en de daadwerkelijke acties op de baan.quote:Dit ben ik niet met je eens. Vettel heeft een aantal ontzettend strakke races gehad, maar hij heeft eveneens meerdere malen bij slechtere races zich ontzettend laten kennen, vooral te merken aan de boordradio. Dat zegt verder niet dat hij een slechte coureur is, want hij haalt wel punten binnen, maar het zegt wel wat over zijn karakter en juist Vettels karakter vind ik zo matig.
Bij Webber lijkt dat precies omgekeerd te zijn, hij laat zich juist vaak kennen bij acties op de baan vind ik. In tegenstelling tot Button overigens, die heel goed weet wat hij wel en wat hij niet moet doen.quote:Ik ben het met je eens dat Webber slecht start en ook regelmatig in die mineur blijft hangen. Button lijkt overigens ook zo'n type te zijn die als het niet wil ook geen plek meer vooruit komt. Maar ik vind absoluut niet dat Webber dan geen volwassen coureur is. Hij gaat geen kinderachtige opmerkingen maken op de boordradio (voor zover ik ooit gehoord heb) en ook niet vaak eikelacties op de baan uithalen. Hooguit kan hij zich niet uit de middenmoot ontttrekken.
Vettel heeft geen fouten in de race gemaakt en geen langzame pitstops gehad. Toch reed hij achter Webber terwijl hij ervoor gestart was.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Tuurlijk![]()
Bij het uitkomen van de pits zitten ze al naast elkaar, Webber was vanaf dat moment meteen al vol aan het verdedigen en probeerde gewoon terug te komen nadat Vettel er voorbij was.
Verder zie ik ook niet waar de conclusie dat Webber de snellere coureur was vandaan komt.
Kom op zeg, het is een sportman, hij heeft je persoonlijk niets gedaan.quote:
Je moet niet doen alsof ik alle kritiek op chauvinisme afschuif. Een deel echter wel en terecht ook. Ik heb ook kritiek op hem, hij heeft namelijk een fout gemaakt, en daar zijn excuses voor aangeboden. Dan moet je op de blaren zitten. Als hij gewoon had gezegd 'donder op, nu heb ik het voordeel van mijn strategie en ik ben toch al sneller, en aan teamorders en collegialiteit heb ik net zoveel schijt als Webber' had ik geen kritiek op hem gehad. Maar dat is hypothetisch want zo lag het niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:11 schreef kepler het volgende:
[..]Maar als hij iets fout doet dan is het natuurlijk de schuld van de Britten! Das wel handig, zo kan je alles wel recht praten
Hij maakt een paar foutjes die hem bijna de titel kosten in de laatste race vorig jaar: Ja, hij neemt tenminste risico's en hij rijdt daarna een briljante race en Alonso choked!
Hij negeert duidelijke teamorders: Ja, maar Webber deed vorig jaar hetzelfde en het is de schuld van de Britse journalistiek!
Ik vind Vettel een hele goede coureur (samen met Alonso de beste van de huidige coureurs), maar je moet nu niet net doen alsof hij perfect is en alle kritiek wegwuiven als chauvinisme
Een conclusie die geen stand houdt omdat beiden op een andere bandenstrategie reden. De laatste stint reed Vettel op Medium en Webber op Hard, dus was Vettel sowieso sneller geweest, ook al zou er geen sprake zijn van benzine en banden sparen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 07:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vettel heeft geen fouten in de race gemaakt en geen langzame pitstops gehad. Toch reed hij achter Webber terwijl hij ervoor gestart was.
Conclusie: deze race was Webber iets sneller (tot hij z'n motor terug regelde en banden ging sparen natuurlijk)
Webber heeft de race verloren door de strategie van het team, daardoor verloor hij meer dan 3sec en hij reed op primes die iets moeilijker op temperatuur te krijgen zijn. De teamleiding had dit heel makkelijk op kunnen lossen door Webber eerder laten stoppen of nog 1a 2 ronden langer door laten rijden zodat Vettel ruim voor hem op de baan zou komen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een conclusie die geen stand houdt omdat beiden op een andere bandenstrategie reden. De laatste stint reed Vettel op Medium en Webber op Hard, dus was Vettel sowieso sneller geweest, ook al zou er geen sprake zijn van benzine en banden sparen.
De snelste staat op polequote:Op woensdag 27 maart 2013 11:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik vind die discussies over wie er sneller was altijd maar zinloos. De snelste was degene die de raceafstand in de minste tijd aflegde.
Omdat Vettel, na een flink gat met Webber getrokken te hebben op de inters, veel te vroeg naar slicks ging. De totale tijd in de pits bedroeg voor Webber overigens 1,3 seconde minder dan voor Vettel, als dat gelijk was geweest had Vettel er na de laatste stop al voorgezeten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 07:46 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Vettel heeft geen fouten in de race gemaakt en geen langzame pitstops gehad. Toch reed hij achter Webber terwijl hij ervoor gestart was.
Dat Webber op een andere enginemodus stond en banden ging sparen is niet waar aldus Horner. Of reed hij, nadat ze zij aan zij lagen toen Webber de pits uitkwam, op 80% enginemodus, al banden sparend, zijn persoonlijk snelste raceronde?quote:Conclusie: deze race was Webber iets sneller (tot hij z'n motor terug regelde en banden ging sparen natuurlijk)
Dat is politiek gelul van Horner, die zuigt aan allebei de swansjes van Marko en Natteschnitzel. Webber geloof ik veel eerder hierin die naar buiten klapt dat hij WEL op een andere engine modus stond. Ook de MGP's hadden moeite met de tire degredation en zo konden ze dus met die tactiek zowel de motor sparen als de race finishen met een voorzichtige 1/2.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:41 schreef wimderon het volgende:
[..]
Omdat Vettel, na een flink gat met Webber getrokken te hebben op de inters, veel te vroeg naar slicks ging. De totale tijd in de pits bedroeg voor Webber overigens 1,3 seconde minder dan voor Vettel, als dat gelijk was geweest had Vettel er na de laatste stop al voorgezeten.
[..]
Dat Webber op een andere enginemodus stond en banden ging sparen is niet waar aldus Horner. Of reed hij, nadat ze zij aan zij lagen toen Webber de pits uitkwam, op 80% enginemodus, al banden sparend, zijn persoonlijk snelste raceronde?
Dan moet Webber wel buitengewoon snel zijn om toch gewoon zijn snelste ronde van de race eruit te knallenquote:Op woensdag 27 maart 2013 17:32 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is politiek gelul van Horner, die zuigt aan allebei de swansjes van Marko en Natteschnitzel. Webber geloof ik veel eerder hierin die naar buiten klapt dat hij WEL op een andere engine modus stond. Ook de MGP's hadden moeite met de tire degredation en zo konden ze dus met die tactiek zowel de motor sparen als de race finishen met een voorzichtige 1/2.
Welke laffe strategie?quote:Vettel is de racer en heeft gekozen om toch voor die p1 te gaan (wat ik waarschijnlijk ook had gedaan in zijn situatie) maar heeft hierdoor wel de tactiek verprutst om de motor nog 3 races te houden. Dat kan nog wel eens spannend worden in Bahrein. Feit is dat RBR voor een laffe pitstop strategie van Webber heeft gekozen zodat Vettel meer in de buurt kwam van Webber, omdat ze wisten dat hij zich aan die Multi 21 zou houden. Er zijn meerdere kapiteins op dat schip en daarom dus ook dat Webber terecht opmerkt dat Vettel er wel mee weg zal komen, vanwege de 2 eerder genoemde bobo's.
Hoe vaak heeft Webber zich al negatief uitgelaten over het team? Na Silverstone 2010 zei hij zelfs dat hij nooit bijgetekend zou hebben als hij had geweten hoe het zou lopen. Maar toch kiest hij er telkens zelf weer voor om te blijven.quote:En ja, ik geef Briatore groot gelijk. Als Webber de kans ziet om daar weg te gaan, dan zou ik het doen. Houd de eer aan jezelf Ozz !
Nog 2 en n half.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:08 schreef THEFXR het volgende:
hoeveel weken gaat dit gezeik nog door? bitches
Kijk, dat bedoel ik dus !quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:47 schreef Breaker.Faker het volgende:
Het begin van de Formule 1 op betaalzender Sport1 is ondanks kritiek op vooral de verslaggeving goed uit de startblokken gekomen. Het leverde Sport1 zelfs kijkrecords op.
Nog nooit waren er zoveel Nederlanders die op Sport1 afstemden voor een sportevenement anders dan voetbal. De eerste Formule 1-rece in Australië werd door 175.000 liefhebbers bekeken, de tweede race – dit weekend in Maleisië – door 200.000 kijkers. Alle Formule 1-races zijn reclamevrij en in volwaardige HD-kwaliteit op Sport1 Select te zien. Op de twee Sport1 Extra-kanalen kan men naar de On Board Camera-feed en de Pitlane-feed kijken.
Meer kijkers
Sport1 biedt alle Formule 1-races ook via pay per view via de aanbieders KPN, UPC en Ziggo aan. Enkele duizenden mensen maakte tijdens de eerste twee races van deze mogelijkheid gebruik. Datzelfde geldt het Sport1 F1-internetplatform, dat speciaal voor de Formule 1 door de betaalzender in het leven is geroepen. Via dit abonnement kan met naast het live-beeldverslag van Sport1 ook naar de zes internationale aanvoerfeeds van de Formule 1 kijken.
Verslaggeving
Ondanks dat Sport1 gesleuteld heeft aan de manier waarop men de Formule 1 in beeld brengt, blijven er op internet klachten over de verslaggeving door Ronald van Dam te lezen. Deze is volgens de klagers ten opzichte van de eerste race wel verbeterd, maar blijft in hun ogen toch onvoldoende. De roep naar verslaggeving door Olav Mol – die de afgelopen jaren de Formule 1 bij SBS en RTL voor zijn rekening nam – blijft hierdoor groot. Mol heeft laten weten alleen verslaggeving te willen overwegen als deze live vanaf locatie kan geven. Mol is al op locatie voor een beeldreportage voorafgaand aan de Formule 1-race.
Bron: totaaltv.nl
Ik ben benieuwd na juni wanneer de proef abonnement afloopt. Ik denk dat veel mensen het opzeggen veel hebben geen zin om 15 euro per maand te betalen.
Tsja, vanuit het oogpunt van de consument wil je ook niet opeens geld moeten betalen voor F1 om vervolgens nog slechter commentaar te krijgen dan toen het gratis was. Het is misschien niet de schuld van Van Dam persoonlijk, maar hij is dan wel de oorzaak.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:58 schreef Meike26 het volgende:
Eerlijk gezegd wel lullig voor Van Dam als het voor hem na 4/5 races ophoudt. Maar ik hoop dat alle kritiek niet alleen maar een negatieve invloed voor hem is, maar juist ook een leerschool om meer ontspannen en soepel de race te verslaan. Dan word het commentaar ook vanzelf beter denk ik dan.
Ik zie nergens staan dat Sport1 Mol gevraagd heeft om de verslaggeving over te nemen. Er is überhaupt nog 0,0 aan verbeteringen aangekondigd. Ik snap je enthousiasme niet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus !![]()
Na de eerste race het persbericht op hun site, nu ook een 2e reactie na de race in Maleisië ! Dit gaat helemaal goed komen denk ikEr word wel degelijk geluisterd naar de fans en ze doen er zo te horen alles aan om de leden te houden, gezien zij Mol al hebben gevraagd om verslaggeving over te nemen.
[...]
quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:38 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik zie nergens staan dat Sport1 Mol gevraagd heeft om de verslaggeving over te nemen. Er is überhaupt nog 0,0 aan verbeteringen aangekondigd. Ik snap je enthousiasme niet.
Sport1 heeft als eerste Van Dam vastgelegd als commentator van de F1 races gedurende de komende 3 seizoenen. Later is Mol gevraagd en gecontracteerd om vanaf locatie zijn verslag te doen.quote:De roep naar verslaggeving door Olav Mol – die de afgelopen jaren de Formule 1 bij SBS en RTL voor zijn rekening nam – blijft hierdoor groot. Mol heeft laten weten alleen verslaggeving te willen overwegen als deze live vanaf locatie kan geven.
Dat weten we ja.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:52 schreef Meike26 het volgende:
[..]
[..]
Sport1 heeft als eerste Van Dam vastgelegd als commentator van de F1 races gedurende de komende 3 seizoenen. Later is Mol gevraagd en gecontracteerd om vanaf locatie zijn verslag te doen.
Ik begrijp niet hoe je dit denkt te kunnen weten.quote:Of ze hebben het vorig jaar/begin dit jaar al gevraagd, maar door dit antwoord van Olav besloten iemand in een bezemkast op te gaan sluiten, of ze hebben het Olav in de afgelopen 2 weken gevraagd na alle kritiek op Ronald.
Wat hebben ze naar buiten gebracht dan? Na de eerste race hebben ze gereageerd op de kritiek door te zeggen dat ze het gehoord hebben, maar hebben ze geen enkele concrete verandering aangekondigd.quote:Ik ben enthousiast om het feit dat ze dit al naar buiten brengen. Zoveel beter dan het stijve ongeïnteresseerde RTL Nederland waar ik in 3 jaar tijd heus wel eens wat mailtjes naar toe heb gestuurd. Nooit een antwoord. Nu na 2 races al 2 keer een verklaring/bericht dat ze er aan werken. Dan doe je het imo goed en mag daar wel wat positiever over gedacht worden, ongeacht de kosten die je maakt als abonnee.
Er staat als bron TVtotaal bij. Volgens mij is dat helemaal geen bericht van Sport1 zelf, maar een nieuwsbericht gebaseerd op cijfers die Sport1 heeft vrij gegeven en nog wat randinformatie erbij.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik dus !![]()
Na de eerste race het persbericht op hun site, nu ook een 2e reactie na de race in Maleisië !
Goed mogelijk inderdaad. Tussendoor heeft hij ook z'n zoon Tim nog en heeft hij een paar jaar geleden zijn vrouw verloren aan kanker. En nog eens suikerziekte tussendoor. Dan lijkt het mij ook aannemelijk dat hij zich sowieso wat terug getrokken heeft en met dit verslag uit de paddock komt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:12 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is even goed mogelijk dat Olav gepasseerd is door Sport1 voor wat betreft het commentaar en er elders in de media de draai aan heeft gegeven dat hij dat zelf niet meer wilde.
Ik had bedacht: telkens als de boordradio erin komt, van Dam een stroomstoot gevenquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:02 schreef twiFight het volgende:
Ik stel voor dat jij gewoon een keertje naast Van Dam gaat zittenKun je hem smoren met een kussen wanneer hij weer door de boordradio heen praat :p
Hoeveel mensen keken er vorig jaar? Ik gok zomaar dat dat er een hele boel meer waren.quote:De eerste Formule 1-rece in Australië werd door 175.000 liefhebbers bekeken, de tweede race – dit weekend in Maleisië – door 200.000 kijkers.
In 2011 had Maleisië 500.000 kijkers op RTL 7 en 100.000 op de BBC (piek, waaronder dus een hoop mensen die in de reclame er even naar toe zappen).quote:Op donderdag 28 maart 2013 07:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoeveel mensen keken er vorig jaar? Ik gok zomaar dat dat er een hele boel meer waren.
Ik ook niet, lees net dit op zn wiki en dat wist ik ook niet:quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:46 schreef RJD het volgende:
Hoe was het commentaar van Olav eigenlijk toen hij begon aan zijn eerste F1-race? Ik kan mij dat niet meer herinneren.
DJ Mol of wat?quote:Mol was voor zijn Formule 1-avontuur dj, maar doet ondertussen al sinds 1991 het Formule 1-commentaar.
Ik weet wel dat ik in de beginjaren dat ik Formule 1 keek (vanaf 1995 of zo) erg kon genieten van het verslag van Mol. Ik vind hem juist de laatste jaren zo slecht geworden met zijn SBS-geschreeuw en het missen van veel dingen (ook toen hij nog wel op het circuit was), zijn domme vragen in interviews en zijn domme opmerkingen. Het lijkt wel of hij dat aan is gaan passen aan het RTL en SBS publiek in de loop der jaren.quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:46 schreef RJD het volgende:
Hoe was het commentaar van Olav eigenlijk toen hij begon aan zijn eerste F1-race? Ik kan mij dat niet meer herinneren. Olav heeft natuurlijk in de afgelopen 20 jaar heel wat ervaring opgedaan. Ik kan mij voorstellen dat Ronald van Dam er ook in moet groeien. Geef hem die kans. Wellicht is het volgend jaar al een stuk beter.
Ik kijk overigens niet naar Sport1 maar naar RTL of BBC. Heb alleen de eerste race via Sport1 gezien.
Ben wel benieuwd hoeveel kijkers er na het proefabonnement overblijven.
Vanwege de spreiding op de kalender (maart tot en met november) en de transportmogelijkheden/kosten. Normaal gesproken zit er twee weken tussen Grand Prix, maar verre races (vanuit Europa gezien) die qua locatie dicht bij elkaar liggen zullen vaak achter elkaar gehouden worden, terwijl bij races die verder uit elkaar liggen er vaak twee of drie weken tussen zit. Verder is er in augustus een vakantieperiode van 4 weken, zodat de medewerkers van een team twee weken vakantie kunnen opnemen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:05 schreef byah het volgende:
waarom zijn F1 races eigenlijk zo onregelmatig gepland?
Stirling Moss, zo moeilijk is dat nietquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die prijsvragen waren toen nog een stuk moeilijker.
[ afbeelding ]
wel moeilijker dan Wie won ge gp van Maleisie 2012quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stirling Moss, zo moeilijk is dat niet
Makkie. Dat was Ralf, dat weet ik nog goed.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:25 schreef King_Merc het volgende:
[..]
wel moeilijker dan Wie won ge gp van Maleisie 2012
A fernando alonso
b Ralf Schumacher
Toen waren google en Wikipedia nog niet uitgevondenquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:07 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Die prijsvragen waren toen nog een stuk moeilijker.
[ afbeelding ]
Is niet nodig als je je interesseert voor de geschiedenis van de F1.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:44 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Toen waren google en Wikipedia nog niet uitgevonden
Toch wel leuk om die oude video's weer eens te zien. Ze ging het er dus aan toe bij RTL en met Olav en Allard. Gouden tijden voor de F1-fan. Jammer dat er de laatste jaren op de Nederlandse tv zo veel ten nadele veranderd is.quote:
Hebben ze toen ook het lijk van de grootse coureur John Watson opgewarmd om diens mening te vragen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:47 schreef wimderon het volgende:
Wat riep Briatore trouwens na Silverstone 2011 toen Webber exact hetzelfde probeerde te doen als wat Vettel hier deed?
Prachtige anekdote indd. Ollie ten voeten uitquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:33 schreef Pagan het volgende:
Verslaggeving van Olav op locatie:
-De motor van ... klinkt vreemd, hij reutelt wat, zometeen eens uit de commentaarbox hangen
En dan een rondje later
-Ja, hij klinkt echt beroerd, volgens mij is de uitlaat gescheurd. Er is ook iedere keer rook bij het wegtrekken uit een snelle linkse bocht.
Nog een rondje later
-Ik zeg het je, die gaat het niet halen. No way Jose dat die het einde van de wedstrijd haalt.
En dan twee rondjes later een plof van 8 op de schaal van Coronel.
Olav op locatie, geweldig.Vanuit die bezemkast in een Hilversumse omroepbunker kon hij dit soort TV niet meer maken.
Daar stonden dan ook screencaps van in dit topic.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:00 schreef twiFight het volgende:
Hij kwam overigens nog even in beeld bij Sky toen ze net klaar waren met het start grid interview (lees: 2 standaard vraagjes) met guido. Wat is die man afgevallen zeg!
Ja ja, ik kan niet alles van deze topics volgen omdat ik de races niet live zie :pquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:04 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Daar stonden dan ook screencaps van in dit topic.
Je kan bij Sport1 het commentaar uitzettenquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:13 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet wat het positieve is als Mol terug kan komen. Voor mij is het een pot nat, allebei even waardeloos en slecht.
Gelukkig volgende race weer genieten van het BBC-commentaar. Jammer van die 15 Euro per maand, maar die houd ik toch aan omdat ik gewoon de race live wil volgen. En gelukkig is er dan 's middags de uitgebreide samenvatting van de BBC.
Lijkt me toch niet echt een oplossing. Je hoort dan nl. nog steeds niet wat Webber en Vettel zeggen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:45 schreef bodylotion het volgende:
[..]
Je kan bij Sport1 het commentaar uitzetten
Iets wat erg goed van pas kwam, direct na de race in Maleisie. Albers en Van Dam lulden vrolijk door het gesprek tussen Vettel en Webber door :\
En dat op een kaartje opschrijven en per post toe sturen! Zo ging dat.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Stirling Moss, zo moeilijk is dat niet
Een briefkaart!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:17 schreef bodylotion het volgende:
[..]
En dat op een kaartje opschrijven en per post toe sturen! Zo ging dat.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 | [img=440,30]http://i.fokzine.net/upload/100415_122036_f12010chisha.jpg[/img] [img]http://www.f1fanatic.co.uk/wp-content/uploads/2012/03/shanghai_2012.jpg[/img] [u][b]Circuit data[/b][/u] [b]Lap data[/b] Lap length - 5.451km (3.387 miles) Race laps - 56 Race distance - 05.066km (189.559 miles) Pole position - Left-hand side of the track Lap record* - 1’32.238 (212.75 kph) by Michael Schumacher, 2004 Fastest lap - 1’32.238 (212.75 kph) by Michael Schumacher, 2004 Maximum speed - 316kph (196.353 mph) DRS zone/s (race) - Pit straight and longest straight Distance from grid to turn one - 380m [b]Car performance[/b] Full throttle - 65% Longest flat-out section - 1397m Downforce level - High Gear changes per lap - 57 Fuel use per lap - 2.5kg Time penalty per lap of fuel - 0.1s [b]Strategy[/b] Quickest complete pit stop in 2012 - 20.024s by Ferrari 2013 prime tyre**: - Medium (2012: Medium) 2013 option tyre**: - Soft (2012: Soft) *Fastest lap set during a Grand Prix **Pirelli’s compounds are softer than those used in 2012 Data sources: FIA, Williams, Mercedes [img=440,30]http://i.fokzine.net/upload/100415_122036_f12010chiweer.jpg[/img] [img=440,30]http://i.fokzine.net/upload/100415_122036_f12010chitijd.jpg[/img] [img=476,408]http://oi45.tinypic.com/j7xq37.jpg[/img] [img=440,30]http://i.fokzine.net/upload/100415_122036_f12010chitv.jpg[/img] [b]BBC [/b](NL'se tijden) Vrijdag FP1 - 03:55 BBC2 (HH12:50 BBC2 ) FP2 - 07:55 BBC2 (HH 14:30 BBC Two) Zaterdag FP3 - 04:55 BBC2 Qualifying - 07:00 BBC1 (HH 14:00 BBC1) Zondag Race - 08:00 BBC1 (HH 15:20 BBC1) [b]Sport1[/b] Vrijdag FP1 - 03:55 FP2 - 07:55 Zaterdag FP3 - 04:55 Kwalificatie - 08:00 Zondag Race - 09:00 [sub]op het moment van het maken van de OP was het tijdschema van zondag nog niet bekend, ik weet dus niet hoe laat de voorbeschouwing begint.[/sub] [b]RTL[/b] (DE) zaterdag 06:45 Formel 1: Freies Training 07:30 Formel 1: Qualifying Zondag 07:45 Formel 1: Countdown 09:00 Formel 1: Das Rennen 10:45 Formel 1: Siegerehrung und Highlights [b]VIER [/b](BE) zaterdag Kwalificatie - 07.55 zondag Race - 08.30 (HH 14.20) [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/147960/1/f1-grand-prix-shanghai,-china---practice-1-live-stream-online.html]FP1 stream 04.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/145012/1/f1-grand-prix-shanghai,-china---practice-2-live-stream-online.html]FP2 stream 08.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/148067/1/f1-grand-prix-shanghai,-china---practice-3-live-stream-online.html]FP3 stream 05.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/148068/1/f1-grand-prix-shanghai,-china---qualifying-live-stream-online.html]Quali stream 08.00[/url] [url=http://www.viponlinesports.eu/motorsports/148069/1/f1-grand-prix-shanghai,-china---race-live-stream-online.html]Race stream 09.00[/url] [u][b]Sfeerimpressie[/b][/u] 2012 pole lap Rosberg duel screen Schumacher [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RdnvkyhyNgw[/youtube] [img]http://www.myferraris.com/images/Shanghai%202004%20GP/F1_2004_09_26_Grid_01_Web.jpg[/img] [img=640,429]http://f1voorspellingen.files.wordpress.com/2011/04/shanghai-circuit-foto.jpg[/img] [img=480,360]http://3.bp.blogspot.com/-rO9mJxplGnY/UJTy10MrCsI/AAAAAAAAAE4/-r7tk09VAn8/s1600/Buddh.jpg[/img] Game On! |
twitter:MBrundleF1 twitterde op donderdag 11-04-2013 om 10:04:38Seb Vettel. 'I respect Mark as a driver but he's never helped me out to be honest'. Suggests Malaysia was payback for previous events reageer retweet
quote:In een pittig gesprek met de pers op donderdag in Shanghai, liet Sebastian Vettel weten dat Mark Webber volgens hem de overwinning in Maleisië niet verdiende. De Duitser begreep naar eigen zeggen de mededeling 'multi 21' niet, maar ook als hij dat wel had gedaan, had hij zijn teamgenoot aangevallen.
"Ik weet niet zeker of ik een goed antwoord kan geven, want het zou een andere situatie kunnen zijn, maar ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan", zei Vettel. "Als ik de boodschap had begrepen, had ik er over nagedacht, ik had nagedacht over wat het team wilde; dat Mark won en ik tweede werd. En ik had hem waarschijnlijk gewoon weer gepasseerd. Hij verdiende de overwinning niet."
"Het is lastig, want aan de ene kant ben ik iemand die teamorders respecteert en aan de andere kant verdiende Mark gewoon niet om te winnen. Ik heb nog nooit steun van hem gehad. Wel van het team en het team heeft ons altijd een gelijke behandeling gegeven. Ik respecteer Mark als een coureur, maar ik denk dat hij in het verleden meerdere malen het team had kunnen helpen, maar het niet deed."
"Ik was aan het racen en ik richtte me volledig op het winnen van de race. Toen ik een bericht kreeg op de radio, begreep ik deze niet. Ik had het wel met moeten begrijpen en daarvoor bood ik mijn excuses aan. Ik zette mijn belangen boven die van het team. En als je dat niet gelooft is dat jouw zaak."
Vettel reageerde geïrriteerd op de geruchten dat hij gestraft zou zijn door Red Bull. "Leven jullie in dromenland? Wat zou er moeten gebeuren dan? Kom eens met een suggestie!"
Zou het toeval zijn dat die Duitse coureurs allemaal van die onuitstaanbare, achterlijke eikels zijn?quote:
Laten we dat vragen aan Weltsmetsquote:Op donderdag 11 april 2013 17:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Zou het toeval zijn dat die Duitse coureurs allemaal van die onuitstaanbare, achterlijke eikels zijn?
Zo is dat. Dit soort dingen zijn leuk om tegen het einde van het seizoen te flikken, niet in de tweede race.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:51 schreef Bluurgh het volgende:
Het zou wat zijn, in Brazilië (De laatste race van Webber geloof ik).
Stand vooraf. 1. Vettel 250 punten. 2. Alonso (of wie dan ook) 242 punten.
Tijdens de race.
1. Alonso
2. Webber
3. Vettel
Met deze stand verliest Vettel z'n titel, met een 2e plek zou hij Alonso alsnog met 1 punt verslaan, maar daar rijd z'n grote vriend. Die hem vast niet zonder slag of stoot voorbij zal laten gaan dan
Ik heb juist het idee dat z'n commentaar beter is geworden. Ik ben BBC gaan kijken (held Murray Walker) omdat ik Olav niet aan kon horen. Hij begreep bijv nooit de tankstrategieën. Dan had je bijv op het eind van de race twee auto's, waarvan de één in ronde 40 en de ander in ronde 45 z'n laatste tankstop van de race had gemaakt. Olav dacht dan dat degene die in ronde 40 getankt had lichter was...quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik weet wel dat ik in de beginjaren dat ik Formule 1 keek (vanaf 1995 of zo) erg kon genieten van het verslag van Mol. Ik vind hem juist de laatste jaren zo slecht geworden met zijn SBS-geschreeuw en het missen van veel dingen.
Beginnersfoutjes maakt iedereen, ervaring komt met de jaren. De komende drie jaar hoef je in ieder geval niks te verwachten.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat z'n commentaar beter is geworden. Ik ben BBC gaan kijken (held Murray Walker) omdat ik Olav niet aan kon horen. Hij begreep bijv nooit de tankstrategieën. Dan had je bijv op het eind van de race twee auto's, waarvan de één in ronde 40 en de ander in ronde 45 z'n laatste tankstop van de race had gemaakt. Olav dacht dan dat degene die in ronde 40 getankt had lichter was...
Olav heeft die redenering héél lang volgehouden. Soms was het idd tenenkormmend.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Beginnersfoutjes maakt iedereen, ervaring komt met de jaren. De komende drie jaar hoef je in ieder geval niks te verwachten.
quote:Op donderdag 11 april 2013 17:48 schreef Meike26 het volgende:
Dit word mij een jaartje wel hoor...![]()
Heel RBR onder een vergrootglas, Vettel bij elk podium die uitgejoeld word en Webber op meer steun kan rekenen van supporters.
Of een scenario waarbij Vettel minimaal 4e moet worden, maar Alonso niet hoger mag eindigen dan 6e. Rijden ze zo rond:quote:Op donderdag 11 april 2013 17:51 schreef Bluurgh het volgende:
Tijdens de race.
1. Alonso
2. Webber
3. Vettel
Met deze stand verliest Vettel z'n titel, met een 2e plek zou hij Alonso alsnog met 1 punt verslaan, maar daar rijd z'n grote vriend. Die hem vast niet zonder slag of stoot voorbij zal laten gaan dan
Ik kan niet wachten tot het zover isquote:Op donderdag 11 april 2013 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of een scenario waarbij Vettel minimaal 4e moet worden, maar Alonso niet hoger mag eindigen dan 6e. Rijden ze zo rond:
4. Webber
5. Vettel
6. Alonso
Teamorder RB: "laat Vettel langs". Webber doet dat braaf, maar laat vervolgens ook Alonso langs![]()
Als Vettel dit al zo gezegd heeft vind ik het prima. Dan sta ik echt op de bank te juichen.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:51 schreef Bluurgh het volgende:
Tijdens de race.
1. Alonso
2. Webber
3. Vettel
Vind die interpretatie al iets anders. En laten we wel wezen, heel veel jongens hier (waaronder ik ook) roepen al tijden dat we graag een type als Raikkonen willen zien, en Vettel doet dit nu een beetje, gewoon zeggen hoe hij erover denkt en niet politiek correct zijn, dat vind ik wel wat hebben.quote:Q: Mark Webber’s understanding of this situation is that his relationship with the team is alright. How would you describe your relationship with him now, and do you think that, if necessary, you could count on his support in the championship later this season?
SV: To be very honest I think I never had support from his side. I have a lot of support from the team though, and I think that the team is supporting both of us the same way. I do respect him a lot as a racing driver. But also I think there have been a few occasions in the past where he could have chosen to help the team, but he didn’t.
Q: Then it looks a bit like you were paying him back for not helping you when you needed his help in the past…
SV: You could say this in an indirect way, but it was not intentionally on purpose. I was racing, and as a racing driver I was solely focused on winning the race. Then I have received a call on the radio, which I have heard but didn’t really put it into context at the time. I clearly should have understood it, and this is why I have apologized to the team, because with my actions I had put myself above the team, which again was not my intention, as the last thing I want, as being a team member, is to disobey the teams decisions. I have apologized to the team for not following up the team’s decision, and not for winning the race. During the race I felt the pressure coming from behind, with Lewis and Mercedes having had strong race pace, but luckily they went low on fuel and could not push to the end of the race. So I got closer to Mark, and he speeded up again. To be fair, he was even a bit faster towards the end of that stint. At the final stint I was faster than Mark and that was also the reason why I was able to overtake - and let’s not forget that it is not easy to do so in general in Formula One. My thoughts back then were not about getting more points to be able to win another championship at the end of the season, my thoughts were entirely about winning this particular race - in this very moment! In my opinion - as a real racer - you will go for the gap.
Q: You’ve explained that you didn’t understand the ‘Multi 21’ message over the team radio…
SV: The fact is that I heard that over the team radio but didn’t connect it with the situation - whether you believe that or not. I was doing my race and concentrating on winning - and have won. After the race it dawned on me that I interpreted the team radio wrong - and I have apologised.
Q: Had you understood the team order properly, would you have obeyed it?
SV: I am not sure if I can give you a perfect answer on that question. Of course there would have been a conflict, as I am the type of person that respects the team’s decisions, but probably I would have thought that Mark wouldn’t have deserved it at that time.
Er zit in ieder geval weinig in het hoofd van veel F1-fans dat dat zou verhinderen.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:48 schreef Meike26 het volgende:
Dit word mij een jaartje wel hoor...![]()
Heel RBR onder een vergrootglas, Vettel bij elk podium die uitgejoeld word en Webber op meer steun kan rekenen van supporters.
Ik vond het ook heel logisch dat hij Webber voorbij ging, ik begrijp niets van zo'n afspraak, je kan toch niet je overduidelijke eerste rijder achter je tweede rijder laten aanhobbelen, maar hij had dat natuurlijk niet moeten accepteren vooraf, waarschijnlijk dacht hij op dat moment dat deze situatie zich niet zou voordoen.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:06 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Vind die interpretatie al iets anders. En laten we wel wezen, heel veel jongens hier (waaronder ik ook) roepen al tijden dat we graag een type als Raikkonen willen zien, en Vettel doet dit nu een beetje, gewoon zeggen hoe hij erover denkt en niet politiek correct zijn, dat vind ik wel wat hebben.
Heb de indruk dat als een Alonso dit bij Massa doet dat veel posters hier anders hadden gereageerd en dat het een prima actie was geweest.
Tja, ik vind dat hele eerste-tweede rijder verhaal sowieso maar vervelend. Dat het er is, prima, maar laat ze alsjeblieft rijden zeg! Aan het eind van het seizoen wil ik de snelste, beste en meest complete coureur kampioen zien, niet degene die de beste knecht heeft.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond het ook heel logisch dat hij Webber voorbij ging, ik begrijp niets van zo'n afspraak, je kan toch niet je overduidelijke eerste rijder achter je tweede rijder laten aanhobbelen, maar hij had dat natuurlijk niet moeten accepteren vooraf, waarschijnlijk dacht hij op dat moment dat deze situatie zich niet zou voordoen.
Het komt zelden voor dat de snellere van de twee in dienst van die ander gaat rijden dus uiteindelijk strijden de besten om plek 1quote:Op donderdag 11 april 2013 19:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Tja, ik vind dat hele eerste-tweede rijder verhaal sowieso maar vervelend. Dat het er is, prima, maar laat ze alsjeblieft rijden zeg! Aan het eind van het seizoen wil ik de snelste, beste en meest complete coureur kampioen zien, niet degene die de beste knecht heeft.
Schumacher '99quote:Op donderdag 11 april 2013 19:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het komt zelden voor dat de snellere van de twee in dienst van die ander gaat rijden dus uiteindelijk strijden de besten om plek 1
Dan is wielrennen niks voor jouquote:Op donderdag 11 april 2013 19:19 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Tja, ik vind dat hele eerste-tweede rijder verhaal sowieso maar vervelend. Dat het er is, prima, maar laat ze alsjeblieft rijden zeg! Aan het eind van het seizoen wil ik de snelste, beste en meest complete coureur kampioen zien, niet degene die de beste knecht heeft.
Ehm, dat is juist. Ik snap jou punt niet helemaal denk ik..quote:Op donderdag 11 april 2013 19:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het komt zelden voor dat de snellere van de twee in dienst van die ander gaat rijden dus uiteindelijk strijden de besten om plek 1
Uh, oke.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het maakt het racen inderdaad een stuk minder interessantquote:Op donderdag 11 april 2013 19:44 schreef vosss het volgende:
Dat is allemaal leuk en aardig en iedereen wil dat zien, maar de F1 en zijn teams zijn gewoon bedrijven die winst willen maken. En dan niet winst in de vorm van een GP winnen, maar winst in de vorm van keiharde pecunia.
Dan is een eventuele aanrijding waarbij beide coureurs uitvallen niet te gebruiken en veel te risicovol.
The stakes zijn gewoon te high daar.
Dus vanuit het oogpunt van de teams begrijp ik het zeker wel; al ben ik het er niet mee eens.
Zeker niet bij een verschillende tactiek.quote:Op donderdag 11 april 2013 19:15 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vond het ook heel logisch dat hij Webber voorbij ging, ik begrijp niets van zo'n afspraak, je kan toch niet je overduidelijke eerste rijder achter je tweede rijder laten aanhobbelen, maar hij had dat natuurlijk niet moeten accepteren vooraf, waarschijnlijk dacht hij op dat moment dat deze situatie zich niet zou voordoen.
Zag het ook. Van Dam zag het uiteraard niet want die moest weer een puntje van zijn verhaaltjeslijst afvinken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:18 schreef Sinister-D- het volgende:
De onderzijde van Button z'n wagen in de fik
BBC2 zendt het toch ook uitquote:Op vrijdag 12 april 2013 09:20 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zag het ook. Van Dam zag het uiteraard niet want die moest weer een puntje van zijn verhaaltjeslijst afvinken.
Die gast stopt niet met lullen inderdaadquote:Op vrijdag 12 april 2013 09:20 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zag het ook. Van Dam zag het uiteraard niet want die moest weer een puntje van zijn verhaaltjeslijst afvinken.
en blijft herhalen. heb m een stuk of 10 keer over het vettel gelul gehoord als het niet meer isquote:Op vrijdag 12 april 2013 09:22 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die gast stopt niet met lullen inderdaad
Ja sinds dit jaar, zenden alle FP's uit van de GP's die ze ook live uitzendenquote:
Mooiquote:Op vrijdag 12 april 2013 09:23 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Ja sinds dit jaar, zenden alle FP's uit van de GP's die ze ook live uitzenden
niet echt heel veel. behalve dat de soft behoorlijk bagger is.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:25 schreef vosss het volgende:
Ow verrek!
Ik ben per ongeluk een beetje vroeg opgestaan vandaag.
Compleet vergeten dat F1 erop is.
Over 5 minuten afgelopen toch?
Kutzooi. Heb ik nog iets gemist?
Uitstapjes van Maldonado, vd. Garde, Perez (2x), uitvallen van Chilton (2x) inclusief een olie plofje op de lens van Perez, brandje bij Button. Massa die rete goed gaat terwijl Mercedes in eerste instantie de pace zette.quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:25 schreef vosss het volgende:
Ow verrek!
Ik ben per ongeluk een beetje vroeg opgestaan vandaag.
Compleet vergeten dat F1 erop is.
Over 5 minuten afgelopen toch?
Kutzooi. Heb ik nog iets gemist?
stukken? hele flappen!quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Uitstapjes van Maldonado, vd. Garde, Perez (2x), uitvallen van Chilton (2x) inclusief een olie plofje op de lens van Perez, brandje bij Button. Massa die rete goed gaat terwijl Mercedes in eerste instantie de pace zette.
Toch een beetje ja
Ow en die banden waar weer de stukken vanaf vliegen![]()
En een hele flap is geen stuk van een band?quote:
Massa gaat lekker, al verwacht ik op pole toch een Merc of een RBRquote:Op vrijdag 12 april 2013 09:27 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Uitstapjes van Maldonado, vd. Garde, Perez (2x), uitvallen van Chilton (2x) inclusief een olie plofje op de lens van Perez, brandje bij Button. Massa die rete goed gaat terwijl Mercedes in eerste instantie de pace zette.
Toch een beetje ja
Ow en die banden waar weer de stukken vanaf vliegen![]()
ik bedoelde meer te zeggen dat de hele flap van button zen band er af was zodoende dat zen hele auto scheef stond (waar denk ik ook dat brandje van onstaan was)quote:Op vrijdag 12 april 2013 09:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
En een hele flap is geen stuk van een band?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |