SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
Ik heb je gezegd dat mijn voorkeuren via mijn studie voldoende zijn onderbouwd, en als je het daar niet mee eens bent het maakt me weinig uit als dat het enige is wat je kan zeggen, ben je bereid een serieuze discussie aan te gaan dan kan je gewoon aankloppen en sta ik je te woord, ik moet je niet persoonlijk aanvallen excuses daarvoor, maar je bewering vind ik een beetje flauwekul omdat het slechts op basis is van wat jij vindt en niet wat zo is zo.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:57 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Hier en daar een boekje. Prima joh. Het maakt niet uit wat ik zeg, want je bagetalliseerd het toch.
Over zwakteboden gesproken zeg... Lees je nog even goed? Ik zeg nergens dat je niet goed bezig bent, wat je doet moet je lekker zelf weten. Ik zeg alleen dat je jezelf als historicus niet serieus kunt nemen gezien je overduidelijke voorkeuren.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:57 schreef De_Kardinaal het volgende:
De oorlog is bij ons thuis nog een gevoelig onderwerp. Mijn opa was namelijk fout in de oorlog.De mijne is in Dachau gestorven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2013 20:04:51 ]
Je voorkeuren zijn voldoende onderbouwd via je studie? Als Dresden e.d. op universiteiten wordt behandeld op de manier zoals de jouwe dan schort er het e.e.a. aan het opleidingsniveau in Nederland.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb je gezegd dat mijn voorkeuren via mijn studie voldoende zijn onderbouwd, en als je het daar niet mee eens bent het maakt me weinig uit als dat het enige is wat je kan zeggen, ben je bereid een serieuze discussie aan te gaan dan kan je gewoon aankloppen en sta ik je te woord, ik moet je niet persoonlijk aanvallen excuses daarvoor, maar je bewering vind ik een beetje flauwekul omdat het slechts op basis is van wat jij vindt en niet wat zo is zo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het kort: Graag een inhoudelijke discussie hier.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
Wat Dresden betreft zijn er wel verschillende standpunten maar genoeg historici die het met mij eens zijn. Wat dat betreft dat onderwerp kan ik wel enkele vurige discussies herinneren zowel aan de Universiteit Utrecht als de Universiteit van Amsterdam. Je bent tot dusverre nauwelijks met mij een discussie aangegaan. Ik nodig je uit het een keer te komen doen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:06 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Je voorkeuren zijn voldoende onderbouwd via je studie? Als Dresden e.d. op universiteiten wordt behandeld op de manier zoals de jouwe dan schort er het e.e.a. aan het opleidingsniveau in Nederland.
Ik ga de discussie niet meer met je aan, dat heb ik een aantal keer vergeefs geprobeerd. Al vertel ik je dat de aarde rond is, onderbouw het met studies, foto's vanaf ISS, maar jij hebt in je hoofd dat hij plat is? Dan blijft hij plat.
Dat zijn, zoals Sloggi ook al aangaf, drogredenen. We moeten dan maar op je blauwe ogen geloven dat jouw bronnen kloppen en dat dat ook daadwerkelijk is wat ze zeggen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:59 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb je gezegd dat mijn voorkeuren via mijn studie voldoende zijn onderbouwd
Ik heb grijsblauwe ogen dus dat komt goed, daarmee is het geen drogredenering mee, en als het je niet bevalt wat ik aandraag dan nodig ik je uit om mij op academisch niveau voor een discussie uit te dagen waarbij we wel van academisch onderbouwde stukken gebruik moeten maken min of meer. Ik ga niet de Chicago Style gebruiken omdat Sloggi mijn bron zogenaamd zegt niet te begrijpen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zijn, zoals Sloggi ook al aangaf, drogredenen. We moeten dan maar op je blauwe ogen geloven dat jouw bronnen kloppen en dat dat ook daadwerkelijk is wat ze zeggen.
Geef de link maar, ga ik zelf wel op zoek naar de namen achter 'historici'.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:48 schreef DeParo het volgende:
[..]
Heb je het artikel al gelezen, nee he, mondje dicht dan![]()
.
Je hebt het dus niet eens gelezen tot dit puntquote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Geef de link maar, ga ik zelf wel op zoek naar de namen achter 'historici'.
Voor mijn essays en papers is het wellicht onvoldoende, niet voor dit forum daar is het juist beterquote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:22 schreef Sloggi het volgende:
Ik begrijp je bronverwijzing wel degelijk, en hij is onvoldoende. Ik ga geen driehonderd pagina's doorspitten op zoek naar een passage die jouw stelling onderbouwt.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:09 schreef Cobra4 het volgende:
Doe ik nog even een schepje er boven op.
Mijn opa heeft als bakker in Duitsland gewerkt.Chinees vrijwillig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In het kort: Graag een inhoudelijke discussie hier.
Ik ben gewoon benieuwd wie nou eigenlijk diegene zijn die jouw standpunt onderbouwen, tot nu toe alleen bekend onder de benaming 'historici', da's alles.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Je hebt het dus niet eens gelezen tot dit punt![]()
.
Wat een belachelijk standpunt neem jij überhaupt in hier.
Ah, en nu weet je het zogenaamd niet meer, eerst wist je het wel maar nu niet meerquote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:27 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ben gewoon benieuwd wie nou eigenlijk diegene zijn die jouw standpunt onderbouwen, tot nu toe alleen bekend onder de benaming 'historici', da's alles.
Nou, eigenlijk wel. Je onderbouwt je argumenten op basis van bronnen waar je niet duidelijk naar verwijst en daarmee ontoegankelijk zijn. "Ik heb op school wat stukken liggen waar dat in uitgewerkt is" klinkt best leuk, maar daar kan niemand hier wat mee.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:17 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb grijsblauwe ogen dus dat komt goed, daarmee is het geen drogredenering mee,
Probeer hier eerst maar eens fatsoenlijk e.e.a. te onderbouwen.quote:en als het je niet bevalt wat ik aandraag dan nodig ik je uit om mij op academisch niveau voor een discussie uit te dagen waarbij we wel van academisch onderbouwde stukken gebruik moeten maken min of meer.
Mooi, hoeven we daar ook niet meer over in discussie.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:29 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ah, en nu weet je het zogenaamd niet meer, eerst wist je het wel maar nu niet meer![]()
.
Goede afsluiting.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:31 schreef Xa1pt het volgende:
Mooi, hoeven we daar ook niet meer over in discussie.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:13 schreef Nibb-it het volgende:
In hoeverre leeft deze discussie eigelijk in het buitenland?
In België en Duitland leeft dit, volgens mij, niet.quote:
Het probleem is je complete gebrek aan zelfkritiek, het zou je sieren als je een keer zegtquote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:55 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik vond het amateuristisch en ik heb daar ook wel een mening over Buster, maar nogmaals, ik vind het gewoon niet relevant voor dit topic![]()
. En wees maar niet bang, ik roep ze ook als ik niet achter mijn computer zit, daar kan je vanuit gaan.
Wat snap je niet aan het woord 'offtopic' Buster 24?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:51 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Het probleem is je complete gebrek aan zelfkritiek, het zou je sieren als je een keer zegt
"Goh zo kan je het ook zien" of "Ik zat fout" maar nee blijft met aan autisme
grenzende vasthoudendheid je stellingen verdedigen zelfs al vegen ze de vloer met je aan.
Altijd een ongenuanceerde mening en daarbij veeg je bevolkingsgroepen met een gemak op
een hoop dat ik een plaatsvervangende schaamte krijg als ik als mede forumgenoot je postings
lees.
Dat snap ik, alleen wilde ik nog even laten weten dat ik me vreselijk aan je irriteer en sterker nog,quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woord 'offtopic' Buster 24?
Dat fascineert mij. In Polen en Groot-Brittannië is het herdenken van Duitsers bijvoorbeeld ook not done. Waarom moet het in Nederland dan maar wel kunnen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:52 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
In België en Duitland leeft dit, volgens mij, niet.
Dank!!!!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 22:59 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat snap ik, alleen wilde ik nog even laten weten dat ik me vreselijk aan je irriteer en sterker nog,
bij een volgende gelegenheid hoor je het weer.
Ohhhhhhhhhh wil je ontopic, ga je gang.
In Duitsland denken ze nog steeds wel zoals Goldhagen bijvoorbeeld, dat is positief, veel onderzoekt dat wijst op die brede participatie komt vaak ook uit Duitsland zelf haha.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:03 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat fascineert mij. In Polen en Groot-Brittannië is het herdenken van Duitsers bijvoorbeeld ook not done. Waarom moet het in Nederland dan maar wel kunnen?
Het zal er vast wel mogen maar wordt niet gedaan, kan me niet voorstellen dat er wetgeving is die het verbied.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:03 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Dat fascineert mij. In Polen en Groot-Brittannië is het herdenken van Duitsers bijvoorbeeld ook not done. Waarom moet het in Nederland dan maar wel kunnen?
Dat wordt georganiseerd zodat Nederland al die idioten op een plek heeft verzameldquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Het zal er vast wel mogen maar wordt niet gedaan, kan me niet voorstellen dat er wetgeving is die het verbied.
Overigens herdenken we de Duitsers in Nederland al jaren op de Duitse oorlogsbegraafplaats Ysselsteyn zelfs in aanwezigheid van de Duitse ambassadeur.
Ik doelde ook niet op wetgeving.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Het zal er vast wel mogen maar wordt niet gedaan, kan me niet voorstellen dat er wetgeving is die het verbied.
Overigens herdenken we de Duitsers in Nederland al jaren op de Duitse oorlogsbegraafplaats Ysselsteyn zelfs in aanwezigheid van de Duitse ambassadeur.
Correct, maar dat komt omdat in veel andere Europese landen en bepaalde Amerikaanse groepen (kleine wel) bepaalde nuances in de discussies worden gebracht, onterechte overigens, waarbij er kritische noten worden geplaatst bij de geallieerde bombardementen, bepaalde auteurs zich afvragen in hoeverre het Duitse volk participeerde, er wordt afgevraagd of die NSB'ers en SS'ers en andere oorlogsmisdadigers (zie van der Heijden bvb met zijn NSB-vader) niet een of ander vaag excuus hadden door omstandigheden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:08 schreef Nibb-it het volgende:
Maar Goldhagen's these is niet kritiekloos ontvangen.
Zouden joden Duitsers herdenken?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:12 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet op wetgeving.
Maar toch. Ik heb nog nooit gehoord over het herdenken van Duitse slachtoffers tijdens een nationale dodenherdenking in het buitenland. Is de Nederlander dan vergevingsgezinder en progressiever dan bijv. de Brit of de Pool?
Beetje kort door de bocht, ik heb vele Duitse begraafplaatsen bezocht door heel Europa en op veelquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat wordt georganiseerd zodat Nederland al die idioten op een plek heeft verzameld![]()
![]()
![]()
.
Nederlanders die Duitsers herdenken noem ik gewoon idioten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:24 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht, ik heb vele Duitse begraafplaatsen bezocht door heel Europa en op veel
van die begraafplaatsen kom je kransen tegen van vrouwen die mannen herdenken, kinderen die vaders en opa's herdenken enz. dat zal in Ysselsteyn niet heel anders zijn.
Familieleden die gesneuvelden herdenken als "idioten" afdoen vind ik ongepast.
Waarom zou dat? Je opa is toch je opa, moordenaar of niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:30 schreef Polacco het volgende:
Zou je het ongepast vinden als het familieleden van SS'ers of leden van Einsatzgruppen zou betreffen?
Ik ken zelf geen Joden die dat zouden doen. Misschien één.quote:
Dat je een individu herdenkt vind ik nog tot daar aan toe, maar herdenk hem dan niet de manier waarop hij is omgekomen of de soldaat of misdadiger die hij was, maar als de opa die hij is voor hen en daar heb je geen oorlogsherdenking voor nodig.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom zou dat? Je opa is toch je opa, moordenaar of niet.
Ik snap die haat niet.
Ach je brengt een nuance aan, ik had het over de Duitse ambassadeur en nabestaanden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nederlanders die Duitsers herdenken noem ik gewoon idioten.
Ik vind dat het niet verkeerd is om de gewone Duitse soldaat te herdenken. Heb hier ook nog geen argumenten gelezen die mij het tegendeel laten inzien.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat je een individu herdenkt vind ik nog tot daar aan toe, maar herdenk hem dan niet de manier waarop hij is omgekomen of de soldaat of misdadiger die hij was, maar als de opa die hij is voor hen en daar heb je geen oorlogsherdenking voor nodig.
Leden van de Waffen-SS zijn niet per definitie misdadigers leden van de Einsatzgruppen wel.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:30 schreef Polacco het volgende:
Zou je het ongepast vinden als het familieleden van SS'ers of leden van Einsatzgruppen zou betreffen?
Ook idioten, hoe naïef, om oorlogsmisdadigers te herdenken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:37 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ach je brengt een nuance aan, ik had het over de Duitse ambassadeur en nabestaanden.
Dan heb je in ieder geval niet erg goed opgeletquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vind dat het niet verkeerd is om de gewone Duitse soldaat te herdenken. Heb hier ook nog geen argumenten gelezen die mij het tegendeel laten inzien.
Doe nou niet alsof ik het met je eens moet zijn en het anders niet snap. Snap waarom mensen zo over je klagen.quote:
Omdat ze er zelf gewoon weinig over wetenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof ik het met je eens moet zijn en het anders niet snap. Snap waarom mensen zo over je klagen.
De gewone soldaat als oorlogsmisdadiger?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ook idioten, hoe naïef, om oorlogsmisdadigers te herdenken.
[..]
.
Ach ja, van iemand die zich 's avonds afrukt op de vlag van Israël is het ook niet heel vreemd dat 'ie meent dat iedere Duitser fout is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof ik het met je eens moet zijn en het anders niet snap. Snap waarom mensen zo over je klagen.
Lees dit topic dan maar eens door.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vind dat het niet verkeerd is om de gewone Duitse soldaat te herdenken. Heb hier ook nog geen argumenten gelezen die mij het tegendeel laten inzien.
DeParo heeft geschiedenis 'gestudeerd' bij InHolland, lijkt het wel.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:50 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De gewone soldaat als oorlogsmisdadiger?
Misschien kan je stellen dat hij voor een fout regiem vocht, hem verwijten dat hij geen dienst weigerde maar waar welke Duitse soldaten op Ysselsteyn waren oorlogsmisdadiger?
De waarheid nog wel. Om te kotsen. En dan die knipoogjes om te provoceren. Klein kind.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Omdat ze er zelf gewoon weinig over weten![]()
, dat houdt me niet tegen de waarheid te verkondigen, dat hield Goldhagen niet tegen zijn werk te verdedigen
![]()
.
Not sure if trolling...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom zou dat? Je opa is toch je opa, moordenaar of niet.
Ik snap die haat niet.
Ja zullen we gewoon niemand meer herdenken?quote:
Jij mag zien zoals jij ze wilt zien Buster, maar het is toch al enige tijd duidelijk dat je niet zo'n helder beeld hebt van hoe mensen toen daadwerkelijk hebben gedacht, ik vind je fotoreportages heel interessant maar ik raad je aan ook wat meer informatie op papier of in archieven te gaan zoekenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:50 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De gewone soldaat als oorlogsmisdadiger?
Misschien kan je stellen dat hij voor een fout regiem vocht, hem verwijten dat hij geen dienst weigerde maar welke Duitse soldaten op Ysselsteyn waren oorlogsmisdadiger?
We zijn het eens, waz met onz.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach ja, van iemand die zich 's avonds afrukt op de vlag van Israël is het ook niet heel vreemd dat 'ie meent dat iedere Duitser fout is.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
De waarheid nog wel. Om te kotsen. En dan die knipoogjes om te provoceren. Klein kind.
Ik snap het oprecht niet waarom jij en die zionist een grafhekel hebben aan de gewone soldaten.quote:
Verschrikkelijk wat er is gebeurd is, maar betekent dat dat Duitsers niet meer herdacht mogen worden? Een aantal Nederlanders hebben zich ook flink misdragen ten tijde van de bevrijding, of geheuld met Duitsers. Moeten we daarom Nederlanders ook maar niet meer gedenken?quote:
De discussie gaat wmb ook niet over herdenken van Duitsers an sich, maar het herdenken van Duitsers op 4 mei.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Verschrikkelijk wat er is gebeurd is, maar betekent dat dat Duitsers niet meer herdacht mogen worden? Een aantal Nederlanders hebben zich ook flink misdragen ten tijde van de bevrijding, of geheuld met Duitsers. Moeten we daarom Nederlanders ook maar niet meer gedenken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |