abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124550249
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:09 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Het zal er vast wel mogen maar wordt niet gedaan, kan me niet voorstellen dat er wetgeving is die het verbied.

Overigens herdenken we de Duitsers in Nederland al jaren op de Duitse oorlogsbegraafplaats Ysselsteyn zelfs in aanwezigheid van de Duitse ambassadeur.
Dat wordt georganiseerd zodat Nederland al die idioten op een plek heeft verzameld 8-) 8-) 8-) 8-) .
  dinsdag 26 maart 2013 @ 23:12:56 #152
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_124550302
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:09 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Het zal er vast wel mogen maar wordt niet gedaan, kan me niet voorstellen dat er wetgeving is die het verbied.

Overigens herdenken we de Duitsers in Nederland al jaren op de Duitse oorlogsbegraafplaats Ysselsteyn zelfs in aanwezigheid van de Duitse ambassadeur.
Ik doelde ook niet op wetgeving.

Maar toch. Ik heb nog nooit gehoord over het herdenken van Duitse slachtoffers tijdens een nationale dodenherdenking in het buitenland. Is de Nederlander dan vergevingsgezinder en progressiever dan bijv. de Brit of de Pool?
pi_124550500
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:08 schreef Nibb-it het volgende:
Maar Goldhagen's these is niet kritiekloos ontvangen.
Correct, maar dat komt omdat in veel andere Europese landen en bepaalde Amerikaanse groepen (kleine wel) bepaalde nuances in de discussies worden gebracht, onterechte overigens, waarbij er kritische noten worden geplaatst bij de geallieerde bombardementen, bepaalde auteurs zich afvragen in hoeverre het Duitse volk participeerde, er wordt afgevraagd of die NSB'ers en SS'ers en andere oorlogsmisdadigers (zie van der Heijden bvb met zijn NSB-vader) niet een of ander vaag excuus hadden door omstandigheden.

Terwijl in Duitsland en bij bepaalde Amerikaanse groepen juist de nadruk wordt gelegd op collectieve schuld, verantwoordelijkheid, en er wordt gekeken naar brede participatie van het Duitse volk binnen verschillende lagen van Nazi-Duitsland zoals het leger en overheid. Goldhagen is inderdaad bij die eerste groep, waar ik weinig mee heb, kritisch ontvangen maar bij de tweede groep is hij juist, en terecht, met meer lof ontvangen.
pi_124550559
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:12 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Ik doelde ook niet op wetgeving.

Maar toch. Ik heb nog nooit gehoord over het herdenken van Duitse slachtoffers tijdens een nationale dodenherdenking in het buitenland. Is de Nederlander dan vergevingsgezinder en progressiever dan bijv. de Brit of de Pool?
Zouden joden Duitsers herdenken?
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_124550932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat wordt georganiseerd zodat Nederland al die idioten op een plek heeft verzameld 8-) 8-) 8-) 8-) .
Beetje kort door de bocht, ik heb vele Duitse begraafplaatsen bezocht door heel Europa en op veel
van die begraafplaatsen kom je kransen tegen van vrouwen die mannen herdenken, kinderen die vaders en opa's herdenken enz. dat zal in Ysselsteyn niet heel anders zijn.

Familieleden die gesneuvelden herdenken als "idioten" afdoen vind ik ongepast.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_124551217
Zou je het ongepast vinden als het familieleden van SS'ers of leden van Einsatzgruppen zou betreffen?
pi_124551335
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:24 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Beetje kort door de bocht, ik heb vele Duitse begraafplaatsen bezocht door heel Europa en op veel
van die begraafplaatsen kom je kransen tegen van vrouwen die mannen herdenken, kinderen die vaders en opa's herdenken enz. dat zal in Ysselsteyn niet heel anders zijn.

Familieleden die gesneuvelden herdenken als "idioten" afdoen vind ik ongepast.
Nederlanders die Duitsers herdenken noem ik gewoon idioten.
pi_124551513
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:30 schreef Polacco het volgende:
Zou je het ongepast vinden als het familieleden van SS'ers of leden van Einsatzgruppen zou betreffen?
Waarom zou dat? Je opa is toch je opa, moordenaar of niet.

Ik snap die haat niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  dinsdag 26 maart 2013 @ 23:37:09 #159
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_124551559
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:17 schreef Polacco het volgende:

[..]

Zouden joden Duitsers herdenken?
Ik ken zelf geen Joden die dat zouden doen. Misschien één.

Maar de discussie of Duitsers al dan niet herdacht moeten worden tijdens de nationale dodenherdenking wordt ook niet gevoerd onder Joden, heb ik het idee. Het leeft denk ik meer onder de mensen die uit een familie komen zonder oorlogsverleden. Als het al leeft. Misschien werd de hele kwestie vorig jaar ook wel groter gemaakt dan het eigenlijk was.
pi_124551574
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik snap die haat niet.
Dat je een individu herdenkt vind ik nog tot daar aan toe, maar herdenk hem dan niet de manier waarop hij is omgekomen of de soldaat of misdadiger die hij was, maar als de opa die hij is voor hen en daar heb je geen oorlogsherdenking voor nodig.
pi_124551578
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nederlanders die Duitsers herdenken noem ik gewoon idioten.
Ach je brengt een nuance aan, ik had het over de Duitse ambassadeur en nabestaanden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_124551663
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat je een individu herdenkt vind ik nog tot daar aan toe, maar herdenk hem dan niet de manier waarop hij is omgekomen of de soldaat of misdadiger die hij was, maar als de opa die hij is voor hen en daar heb je geen oorlogsherdenking voor nodig.
Ik vind dat het niet verkeerd is om de gewone Duitse soldaat te herdenken. Heb hier ook nog geen argumenten gelezen die mij het tegendeel laten inzien.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_124551719
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:30 schreef Polacco het volgende:
Leden van de Waffen-SS zijn niet per definitie misdadigers leden van de Einsatzgruppen wel.
pi_124551846
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:37 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Ach je brengt een nuance aan, ik had het over de Duitse ambassadeur en nabestaanden.
Ook idioten, hoe naïef, om oorlogsmisdadigers te herdenken.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik vind dat het niet verkeerd is om de gewone Duitse soldaat te herdenken. Heb hier ook nog geen argumenten gelezen die mij het tegendeel laten inzien.
Dan heb je in ieder geval niet erg goed opgelet :D :D.
pi_124551905
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:43 schreef DeParo het volgende:
Dan heb je niet goed opgelet :D :D.
Doe nou niet alsof ik het met je eens moet zijn en het anders niet snap. Snap waarom mensen zo over je klagen.
pi_124552014
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof ik het met je eens moet zijn en het anders niet snap. Snap waarom mensen zo over je klagen.
Omdat ze er zelf gewoon weinig over weten ;) ;), dat houdt me niet tegen de waarheid te verkondigen, dat hield Goldhagen niet tegen zijn werk te verdedigen ;) ;).
pi_124552084
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ook idioten, hoe naïef, om oorlogsmisdadigers te herdenken.

[..]
.
De gewone soldaat als oorlogsmisdadiger?
Misschien kan je stellen dat hij voor een fout regiem vocht, hem verwijten dat hij geen dienst weigerde maar welke Duitse soldaten op Ysselsteyn waren oorlogsmisdadiger?
pi_124552085
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ach ja, van iemand die zich 's avonds afrukt op de vlag van Israël is het ook niet heel vreemd dat 'ie meent dat iedere Duitser fout is.
pi_124552097
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:39 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Lees dit topic dan maar eens door.
pi_124552136
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:50 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Misschien kan je stellen dat hij voor een fout regiem vocht, hem verwijten dat hij geen dienst weigerde maar waar welke Duitse soldaten op Ysselsteyn waren oorlogsmisdadiger?
DeParo heeft geschiedenis 'gestudeerd' bij InHolland, lijkt het wel.
pi_124552147
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:47 schreef DeParo het volgende:

[..]

Omdat ze er zelf gewoon weinig over weten ;) ;), dat houdt me niet tegen de waarheid te verkondigen, dat hield Goldhagen niet tegen zijn werk te verdedigen ;) ;).
De waarheid nog wel. Om te kotsen. En dan die knipoogjes om te provoceren. Klein kind.
pi_124552150
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:36 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik snap die haat niet.
Not sure if trolling...
pi_124552172
quote:
Ja zullen we gewoon niemand meer herdenken? :')
pi_124552188
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:50 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Misschien kan je stellen dat hij voor een fout regiem vocht, hem verwijten dat hij geen dienst weigerde maar welke Duitse soldaten op Ysselsteyn waren oorlogsmisdadiger?
Jij mag zien zoals jij ze wilt zien Buster, maar het is toch al enige tijd duidelijk dat je niet zo'n helder beeld hebt van hoe mensen toen daadwerkelijk hebben gedacht, ik vind je fotoreportages heel interessant maar ik raad je aan ook wat meer informatie op papier of in archieven te gaan zoeken ;) ;), of van getuigen uiteraard, daar waar nog mogelijk.
pi_124552193
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 23:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ach ja, van iemand die zich 's avonds afrukt op de vlag van Israël is het ook niet heel vreemd dat 'ie meent dat iedere Duitser fout is.
We zijn het eens, waz met onz.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')