Dat wordt georganiseerd zodat Nederland al die idioten op een plek heeft verzameldquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Het zal er vast wel mogen maar wordt niet gedaan, kan me niet voorstellen dat er wetgeving is die het verbied.
Overigens herdenken we de Duitsers in Nederland al jaren op de Duitse oorlogsbegraafplaats Ysselsteyn zelfs in aanwezigheid van de Duitse ambassadeur.
Ik doelde ook niet op wetgeving.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:09 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Het zal er vast wel mogen maar wordt niet gedaan, kan me niet voorstellen dat er wetgeving is die het verbied.
Overigens herdenken we de Duitsers in Nederland al jaren op de Duitse oorlogsbegraafplaats Ysselsteyn zelfs in aanwezigheid van de Duitse ambassadeur.
Correct, maar dat komt omdat in veel andere Europese landen en bepaalde Amerikaanse groepen (kleine wel) bepaalde nuances in de discussies worden gebracht, onterechte overigens, waarbij er kritische noten worden geplaatst bij de geallieerde bombardementen, bepaalde auteurs zich afvragen in hoeverre het Duitse volk participeerde, er wordt afgevraagd of die NSB'ers en SS'ers en andere oorlogsmisdadigers (zie van der Heijden bvb met zijn NSB-vader) niet een of ander vaag excuus hadden door omstandigheden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:08 schreef Nibb-it het volgende:
Maar Goldhagen's these is niet kritiekloos ontvangen.
Zouden joden Duitsers herdenken?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:12 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Ik doelde ook niet op wetgeving.
Maar toch. Ik heb nog nooit gehoord over het herdenken van Duitse slachtoffers tijdens een nationale dodenherdenking in het buitenland. Is de Nederlander dan vergevingsgezinder en progressiever dan bijv. de Brit of de Pool?
Beetje kort door de bocht, ik heb vele Duitse begraafplaatsen bezocht door heel Europa en op veelquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:11 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat wordt georganiseerd zodat Nederland al die idioten op een plek heeft verzameld![]()
![]()
![]()
.
Nederlanders die Duitsers herdenken noem ik gewoon idioten.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:24 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht, ik heb vele Duitse begraafplaatsen bezocht door heel Europa en op veel
van die begraafplaatsen kom je kransen tegen van vrouwen die mannen herdenken, kinderen die vaders en opa's herdenken enz. dat zal in Ysselsteyn niet heel anders zijn.
Familieleden die gesneuvelden herdenken als "idioten" afdoen vind ik ongepast.
Waarom zou dat? Je opa is toch je opa, moordenaar of niet.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:30 schreef Polacco het volgende:
Zou je het ongepast vinden als het familieleden van SS'ers of leden van Einsatzgruppen zou betreffen?
Ik ken zelf geen Joden die dat zouden doen. Misschien één.quote:
Dat je een individu herdenkt vind ik nog tot daar aan toe, maar herdenk hem dan niet de manier waarop hij is omgekomen of de soldaat of misdadiger die hij was, maar als de opa die hij is voor hen en daar heb je geen oorlogsherdenking voor nodig.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom zou dat? Je opa is toch je opa, moordenaar of niet.
Ik snap die haat niet.
Ach je brengt een nuance aan, ik had het over de Duitse ambassadeur en nabestaanden.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:32 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nederlanders die Duitsers herdenken noem ik gewoon idioten.
Ik vind dat het niet verkeerd is om de gewone Duitse soldaat te herdenken. Heb hier ook nog geen argumenten gelezen die mij het tegendeel laten inzien.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:37 schreef DeParo het volgende:
[..]
Dat je een individu herdenkt vind ik nog tot daar aan toe, maar herdenk hem dan niet de manier waarop hij is omgekomen of de soldaat of misdadiger die hij was, maar als de opa die hij is voor hen en daar heb je geen oorlogsherdenking voor nodig.
Leden van de Waffen-SS zijn niet per definitie misdadigers leden van de Einsatzgruppen wel.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:30 schreef Polacco het volgende:
Zou je het ongepast vinden als het familieleden van SS'ers of leden van Einsatzgruppen zou betreffen?
Ook idioten, hoe naïef, om oorlogsmisdadigers te herdenken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:37 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ach je brengt een nuance aan, ik had het over de Duitse ambassadeur en nabestaanden.
Dan heb je in ieder geval niet erg goed opgeletquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vind dat het niet verkeerd is om de gewone Duitse soldaat te herdenken. Heb hier ook nog geen argumenten gelezen die mij het tegendeel laten inzien.
Doe nou niet alsof ik het met je eens moet zijn en het anders niet snap. Snap waarom mensen zo over je klagen.quote:
Omdat ze er zelf gewoon weinig over wetenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof ik het met je eens moet zijn en het anders niet snap. Snap waarom mensen zo over je klagen.
De gewone soldaat als oorlogsmisdadiger?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:43 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ook idioten, hoe naïef, om oorlogsmisdadigers te herdenken.
[..]
.
Ach ja, van iemand die zich 's avonds afrukt op de vlag van Israël is het ook niet heel vreemd dat 'ie meent dat iedere Duitser fout is.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof ik het met je eens moet zijn en het anders niet snap. Snap waarom mensen zo over je klagen.
Lees dit topic dan maar eens door.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik vind dat het niet verkeerd is om de gewone Duitse soldaat te herdenken. Heb hier ook nog geen argumenten gelezen die mij het tegendeel laten inzien.
DeParo heeft geschiedenis 'gestudeerd' bij InHolland, lijkt het wel.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:50 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De gewone soldaat als oorlogsmisdadiger?
Misschien kan je stellen dat hij voor een fout regiem vocht, hem verwijten dat hij geen dienst weigerde maar waar welke Duitse soldaten op Ysselsteyn waren oorlogsmisdadiger?
De waarheid nog wel. Om te kotsen. En dan die knipoogjes om te provoceren. Klein kind.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:47 schreef DeParo het volgende:
[..]
Omdat ze er zelf gewoon weinig over weten![]()
, dat houdt me niet tegen de waarheid te verkondigen, dat hield Goldhagen niet tegen zijn werk te verdedigen
![]()
.
Not sure if trolling...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Waarom zou dat? Je opa is toch je opa, moordenaar of niet.
Ik snap die haat niet.
Ja zullen we gewoon niemand meer herdenken?quote:
Jij mag zien zoals jij ze wilt zien Buster, maar het is toch al enige tijd duidelijk dat je niet zo'n helder beeld hebt van hoe mensen toen daadwerkelijk hebben gedacht, ik vind je fotoreportages heel interessant maar ik raad je aan ook wat meer informatie op papier of in archieven te gaan zoekenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:50 schreef Buster24 het volgende:
[..]
De gewone soldaat als oorlogsmisdadiger?
Misschien kan je stellen dat hij voor een fout regiem vocht, hem verwijten dat hij geen dienst weigerde maar welke Duitse soldaten op Ysselsteyn waren oorlogsmisdadiger?
We zijn het eens, waz met onz.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 23:50 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ach ja, van iemand die zich 's avonds afrukt op de vlag van Israël is het ook niet heel vreemd dat 'ie meent dat iedere Duitser fout is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |