abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124484373
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:10 schreef MaleDuck het volgende:
Zaterdag trouwens weer op de foto gezet, maar het lukt me niet om het te linken hiernaartoe, staat op zo'n fotoverzamelsite, maar kan de linkjes niet kopiëren :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tadaa! Jij had er nog plezier in zo te zien ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The sun in your Eyes
Made some of the lies worth believing
pi_124484493
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:40 schreef Jumparound het volgende:

[..]

had je ook voor een 4/5 tight kunnen kiezen ;)
maar je loopt met een korte broek? Of is dat zo een ding met een tight erin?>
Ik loop nog niet met korte broek. Dat gaat van de zomer wel m`n bedoeling zijn ja, haha. Dit is gewoon een "normale" korte broek, zonder tight erin.
  maandag 25 maart 2013 @ 15:12:52 #278
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_124485318
quote:
7s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:51 schreef Onama het volgende:

[..]

Tadaa! Jij had er nog plezier in zo te zien ^O^

SPOILER
Thnx! Tja, ik zag de fotograaf al een tijdje staan, dus kon even een goede smile opzetten, die fietser die je achter me ziet, had ik trouwens ingehaald :D Was op het stuk waar je pal wind tegen had, met het keerpunt in zicht, dus vandaar het goede humeur ;)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  maandag 25 maart 2013 @ 15:14:08 #279
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_124485372
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 13:53 schreef D. het volgende:
Iemand een idee hoeveel % tijdwinst haalbaar is in een jaar? :P

edit:

Bij nader inzien kun je met die vraag alle kanten op, dus laat ik 'm iets verduidelijken :P

Na een half jaar training doe ik 10km in een uurtje, waar kan ik logischerwijs van uitgaan dat er na nog een jaar trainen aan tijdwinst te boeken is? :P
Het is in ieder geval mogelijk on in een jaar tijd de halve marathon van 2.09 te verbeteren naar 1.40
F means you're fucked
pi_124485387
* Nirak sluipt even binnen voor een welgemeende felicitatie aan guppy en gaat nu snel weer druk ambtenaar zitten zijn
  maandag 25 maart 2013 @ 15:29:33 #281
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_124486000
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 13:53 schreef D. het volgende:
Iemand een idee hoeveel % tijdwinst haalbaar is in een jaar? :P

edit:

Bij nader inzien kun je met die vraag alle kanten op, dus laat ik 'm iets verduidelijken :P

Na een half jaar training doe ik 10km in een uurtje, waar kan ik logischerwijs van uitgaan dat er na nog een jaar trainen aan tijdwinst te boeken is? :P
De tijdwinst of progressie is erg verschillend per persoon en is afhankelijk van veel factoren.

Er is niet een algemene methode die werkt, maar natuurlijk helpt het om regelmatig te lopen en wat variatie in je trainingen aan te brengen.

In het begin zal je vooral je uithoudingsvermogen trainen wat ervoor zorgt dat je steeds grotere afstanden kunt lopen.
Ik verbaas me soms ook over de progressie van sommige hardlopers hier, maar dat zijn toch uitzonderingen.

Ik ben nu ruim 3 jaar bezig met hardlopen en tot nu toe ben ik nog niet echt sneller geworden. Dit komt mede doordat ik na een aantal blessures steeds opnieuw mijn conditie heb moeten opbouwen.

Wil je snel resultaat zien dan is hardlopen misschien niet de beste sport om te kiezen.
pi_124486363
Ik heb in een maand of 4 dik 7 minuten van mijn 10k tijd af kunnen halen, naar 50:08. Dit door bij een loopgroep aan te sluiten. Hier heb ik een aantal punten veranderd waardoor het bij mij zo snel is gegaan:

1. Minder hard trainen. Mijn beste 10k tijd heeft een gemiddelde pace van 5:01, tijdens mijn duurlopen ga ik max 5:45, maar meestal nog trager (D1 --> 6:36, D2 --> 6:08, D3 --> 5:52). 'Vroeger' liep ik elke training om te winnen.
2. Interval training! Hier loop ik soms wel harder dan 5:00, maar alleen korte stukjes.
3. Vaker trainen (van 3 naar 4 keer), maar minder intensief
4. Door met anderen te lopen ben ik gemotiveerder.
5. Strak aan het door een KNAU trainer gemaakte schema houden
pi_124486555
quote:
2s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:12 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Thnx! Tja, ik zag de fotograaf al een tijdje staan, dus kon even een goede smile opzetten, die fietser die je achter me ziet, had ik trouwens ingehaald
_O-

Gisteren op Zandvoort mij ook om sommige deelnemers verbaasd, lopers die zo soepel lopen als een hinde; raken amper de grond aan, soepele tred en heel vlot.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
pi_124487100
Gefeliciteerd met je verjaardag Guppy!
pi_124487238
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 15:38 schreef Masch1980 het volgende:
Ik heb in een maand of 4 dik 7 minuten van mijn 10k tijd af kunnen halen, naar 50:08. Dit door bij een loopgroep aan te sluiten. Hier heb ik een aantal punten veranderd waardoor het bij mij zo snel is gegaan:

1. Minder hard trainen. Mijn beste 10k tijd heeft een gemiddelde pace van 5:01, tijdens mijn duurlopen ga ik max 5:45, maar meestal nog trager (D1 --> 6:36, D2 --> 6:08, D3 --> 5:52). 'Vroeger' liep ik elke training om te winnen.
2. Interval training! Hier loop ik soms wel harder dan 5:00, maar alleen korte stukjes.
3. Vaker trainen (van 3 naar 4 keer), maar minder intensief
4. Door met anderen te lopen ben ik gemotiveerder.
5. Strak aan het door een KNAU trainer gemaakte schema houden
Prachtig voor de vooruitgang natuurlijk.. Maar wat ik júist zo fijn vind aan hardlopen, is gewoon helemaal lekker in jezelf op te gaan en met niemand anders bezig te (hoeven) zijn. Lijkt me als je bij een loopgroep zit, dit toch wel wat minder is?
pi_124487239
van harte gefeliciteerd guppy!

@nirak dank je wel. zeker weten!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 16:07:54 #287
18653 crew  D.
pi_124487560
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:25 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Lees je in op internet, je kunt trainen op hartslag, op snelheid, uithoudingsvermogen.
Volg een schema wat bij je past en wil niet te snel tegelijk.

Wat je nu doet is niet slim, je bouwt niets op omdat je constant het zelfde loopt, dus voeg wat variatie toe in de vorm van interval of fartlek of iets dergelijks. Daarom, zoek even op internet naar schema's voor de 10k of hoe je sneller kunt worden.

Ik kan je verklappen dat harder en verder lopen niet de juiste weg is,
Hm, tja

Misschien moet ik inderdaad eerst kijken wat ik wil, maar het is allemaal verleidelijk :P

Ik wil wel nog verder lopen (hm, daarna wellicht een m), maar ook mijn tijd op de 10km verbeteren.
En dat ik niets verbeter door altijd hetzelfde rondje te rennen kan ik me wat bij voorstellen, maar tot nu toe vergroot ik het rondje steeds :Y
  maandag 25 maart 2013 @ 16:11:23 #288
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_124487709
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:07 schreef D. het volgende:

[..]

Hm, tja

Misschien moet ik inderdaad eerst kijken wat ik wil, maar het is allemaal verleidelijk :P

Ik wil wel nog verder lopen (hm, daarna wellicht een m), maar ook mijn tijd op de 10km verbeteren.
En dat ik niets verbeter door altijd hetzelfde rondje te rennen kan ik me wat bij voorstellen, maar tot nu toe vergroot ik het rondje steeds :Y
Je moet echt kijken wat bij je past, ik ben bijvoorbeeld nu bezig om via de souplessemethode te lopen, op basis van het boek "Het duurlopersmisverstand" is wel leuk, maar het moet ook wel in je schema in te passen zijn...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_124488091
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:00 schreef Levitas het volgende:

[..]

Prachtig voor de vooruitgang natuurlijk.. Maar wat ik júist zo fijn vind aan hardlopen, is gewoon helemaal lekker in jezelf op te gaan en met niemand anders bezig te (hoeven) zijn. Lijkt me als je bij een loopgroep zit, dit toch wel wat minder is?
Die angst had ik eerder ook. Bij mij was er alleen al bijna een half jaar geen echte vooruitgang meer. Ik loop nu overigens ook alleen de woensdag met de groep mee. De overige trainingen loop ik nog steeds alleen. Maandag meestal een lange duurloop (D1), donderdag een tempoloop (D2 met soms kort D3) en in het weekend 800 meters (D2/ D3), fartlek training (combinatie van D1, D2 & D3) of een wedstrijd.
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 16:27:57 #291
18653 crew  D.
pi_124488358
Ik zie van de Venloop nu tig filmpjes p.p.
Zijn meer wedstrijden zo goed vastgelegd?
pi_124489069
Heeft iemand ervaring met de kant-en-klare trainingsprogramma's die in Runkeeper zitten? Het is misschien nog wat te hoog gegrepen, maar dat half marathon beginner plan lijkt me wel interessant om te doen.. Maar is het wat?

Het begint met week 1: 3x 4.8 km. Hoewel ik dat wel erg weinig vind. Ik wil eigenlijk een week overslaan. Iemand enig idee of en hoe dat kan?

//Edit
Ah, bij inschrijven van het schema kun je dus ook de start datum invullen. Deze op vorige week gezet, waardoor ik dus de eerste week "gemist" heb.
Ik ga gewoon aan dit schema beginnen, en ik zie wel hoever ik kom. In principe ziet het er eigenlijk niet echt te hoog gegrepen uit:

SPOILER: De eerste weken moeten sowieso te doen zijn
  maandag 25 maart 2013 @ 16:55:10 #294
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_124489316
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 14:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Haha, maar ben nu meteen gaan kijken natuurlijk. Wel lekker smeuig hoor!

En het eerste topic sprak me meteen al aan "ik word gek van alle baby's en daardoor ben ik een lul". Zo herkenbaar... en dan ben ik een vrouw, dan is het nog erger als je niet uren naar babyfoto's kijkt en gezwam van anderen luistert. Dit weekend had ik een feestje en liet zelfs een kerel mij op zijn telefoon een foto van de echo zien.... -O-

Zo, heb net zelfs mijn eerste post in R&P gedaan....
Hier ga ik de volgende keer aan denken als iemand over zijn/haar studie/verbouwing/nieuw vervoermiddel begint.
pi_124489393
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:55 schreef GotC het volgende:

[..]

Hier ga ik de volgende keer aan denken als iemand over zijn/haar studie/verbouwing/nieuw vervoermiddel begint.
Nee, zo is het echt niet. Ik snap dat je je misschien aangevallen voelt (al is het nog niet zo ver). Ik vind echt bijna alles interessant waar mensen over spreken wat in hun leven speelt, en hoor daar graag wat over, ook over de kinderen. Maar bij de meeste moeders vooral (in mijn omgeving dan) gaat het tegenwoordig alleen nog maar over kinderen. Echt hoor.
  maandag 25 maart 2013 @ 16:58:47 #296
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_124489423
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Nee, zo is het echt niet. Ik snap dat je je misschien aangevallen voelt (al is het nog niet zo ver). Ik vind echt bijna alles interessant waar mensen over spreken wat in hun leven speelt, en hoor daar graag wat over, ook over de kinderen. Maar bij de meeste moeders vooral (in mijn omgeving dan) gaat het tegenwoordig alleen nog maar over kinderen. Echt hoor.
Neuh, alles behalve :* Maar ik word er moe van om dit onderwerp gek genoeg keer op keer in dit topic te lezen.
pi_124489459
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:47 schreef Levitas het volgende:
Heeft iemand ervaring met de kant-en-klare trainingsprogramma's die in Runkeeper zitten? Het is misschien nog wat te hoog gegrepen, maar dat half marathon beginner plan lijkt me wel interessant om te doen.. Maar is het wat?

Het begint met week 1: 3x 4.8 km. Hoewel ik dat wel erg weinig vind. Ik wil eigenlijk een week overslaan. Iemand enig idee of en hoe dat kan?

//Edit
Ah, bij inschrijven van het schema kun je dus ook de start datum invullen. Deze op vorige week gezet, waardoor ik dus de eerste week "gemist" heb.
Ik ga gewoon aan dit schema beginnen, en ik zie wel hoever ik kom. In principe ziet het er eigenlijk niet echt te hoog gegrepen uit:

SPOILER: De eerste weken moeten sowieso te doen zijn
Ik vind die kant en klare schema's niet zo fijn omdat er ook meteen de datum bij staat etc., ik vind ze niet zo handig. Je kunt beter een papieren schema opzoeken en deze kun je dan wel heel handig invoeren in Runkeeper, dat gaat echt heel makkelijk.
pi_124489489
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:57 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dit.

En als ik op een verjaardag of wat dan ook zit te praten met iemand die niets met sporten/hardlopen heeft, om maar wat te noemen, ga ik niet tóch daar de hele tijd over praten en zelfs daarna nog die mensen emails sturen met foto's waarop ik aan het hardlopen ben. :P

Nu heb ik vast mezelf gejynxed en kan ik vandaag of morgen weer foto- of filmspam verwachten :P

Maar, vanavond weer hardlopen O+ O+ *O* Ga jij nog, GotC?
Ja doei.
pi_124489502
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:58 schreef GotC het volgende:

[..]

Neuh, alles behalve :* Maar ik word er moe van om dit onderwerp gek genoeg keer op keer in dit topic te lezen.
Oh, ik lees het nu voor het eerst, terwijl ik hier ook bijna elke dag wel even lees. Maar ja, misschien let ik er niet zo op.
  maandag 25 maart 2013 @ 17:04:36 #300
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_124489603
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Oh, ik lees het nu voor het eerst, terwijl ik hier ook bijna elke dag wel even lees. Maar ja, misschien let ik er niet zo op.
Op de 1 of andere manier is het er hier ingeslopen en sommige mensen vinden het wel heel fijn om te benadrukken wat ze ervan vinden, vandaar ;).
Dus vandaar mijn..mening oid, niet persé tegen jou: Enough is enough. We praten hier toch over hardlopen en niet over wat we wel/niet vinden van kinderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')