1. Je weet het verschil niet tussen export en transito, wat in de Nederlandse handelscijfers niet voor niets apart wordt genoemd.quote:Op zondag 24 maart 2013 15:44 schreef QBay het volgende:
Nederland heeft ook niks voor de toekomst om mee te verdienen. De export was altijd een drijfveer voor de economie, maar gezien Duitsland en andere (Europese) landen ook steeds grotere havens en vliegvelden krijgen, is dit geen gebied waar echt groei in zit voor Nederland. De Rotterdamse haven is niet meer de grootste en belangrijkste van Europa en andere havens streven 'ons' snel voorbij. Nederland kent verder geen echte innovatieve (tech)bedrijven waar onze economie over 5+ jaar op kan bouwen.
Ik denk dat het zwaarste voor Nederland nog moet komen, als blijkt dat 'wij' niks unieks hebben waar we grof geld mee kunnen verdienen.
Neemt niet weg dat er een schrijnend tekort is aan technici in Nederland. Laten we daar dan ook iets aan doen.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ze moeten niet schreeuwen, ze moeten goed betalen.
Belastingverlaging bijvoorbeeld. De meeste technici vertrekken gewoon naar het buitenland na hun studie.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:23 schreef Draxler het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat er een schrijnend tekort is aan technici in Nederland. Laten we daar dan ook iets aan doen.
Ooit wel eens in Rotterdam (Europort) of Amsterdam (Schiphol, haven) geweest?quote:Op zondag 24 maart 2013 15:44 schreef QBay het volgende:
Nederland heeft ook niks voor de toekomst om mee te verdienen. De export was altijd een drijfveer voor de economie, maar gezien Duitsland en andere (Europese) landen ook steeds grotere havens en vliegvelden krijgen, is dit geen gebied waar echt groei in zit voor Nederland. De Rotterdamse haven is niet meer de grootste en belangrijkste van Europa en andere havens streven 'ons' snel voorbij. Nederland kent verder geen echte innovatieve (tech)bedrijven waar onze economie over 5+ jaar op kan bouwen.
Ik denk dat het zwaarste voor Nederland nog moet komen, als blijkt dat 'wij' niks unieks hebben waar we grof geld mee kunnen verdienen.
quote:Op zondag 24 maart 2013 16:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ooit wel eens in Rotterdam (Europort) of Amsterdam (Schiphol, haven) geweest?
Volgens mij had Europort vorig jaar nog een recordje te pakken op doorvoer. 1 en al crap dus in je post.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ederen-overgeslagen/quote:Tegen NRC Handelsblad stelt Hans Smits, bestuursvoorzitter van het Havenbedrijf Rotterdam, vast dat er een verschuiving van de markt aan het plaatsvinden is. Rotterdam wordt volgens hem steeds meer een centraal punt wordt voor de wereldhandel. De Verenigde Staten zorgen in toenemende mate voor zichzelf met schaliegas en -olie, terwijl de olie uit het Midden-Oosten naar het Verre Oosten verdwijnt.
Begin dan met het optrekken van de salarissen, van de uitvoerende technici. Prima te betalen met het schrappen van nutteloze bonussen van managers. .quote:Op zondag 24 maart 2013 16:23 schreef Draxler het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat er een schrijnend tekort is aan technici in Nederland. Laten we daar dan ook iets aan doen.
Alsof die chinees miljoenen meer gaat betalen om door te varen naar Hamburg......quote:Op zondag 24 maart 2013 15:44 schreef QBay het volgende:
Nederland heeft ook niks voor de toekomst om mee te verdienen. De export was altijd een drijfveer voor de economie, maar gezien Duitsland en andere (Europese) landen ook steeds grotere havens en vliegvelden krijgen, is dit geen gebied waar echt groei in zit voor Nederland. De Rotterdamse haven is niet meer de grootste en belangrijkste van Europa en andere havens streven 'ons' snel voorbij. Nederland kent verder geen echte innovatieve (tech)bedrijven waar onze economie over 5+ jaar op kan bouwen.
Ik denk dat het zwaarste voor Nederland nog moet komen, als blijkt dat 'wij' niks unieks hebben waar we grof geld mee kunnen verdienen.
Meer betalen. Komen Duitse, Engelse, Ierse etc hoogopgeleide technici vanzelf naar Nederland.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:23 schreef Draxler het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat er een schrijnend tekort is aan technici in Nederland. Laten we daar dan ook iets aan doen.
Mijn omgeving ook. In Nederland betalen de bedrijven liever powerpoint presentatie in elkaar zettende lulkoek verkopers hoge salarissen dan techneuten. Die minacht men eigenlijk.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Belastingverlaging bijvoorbeeld. De meeste technici vertrekken gewoon naar het buitenland na hun studie.
In ieder geval in mijn omgeving.
Nee, bedrijven moeten maar meer betalen.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Belastingverlaging bijvoorbeeld. De meeste technici vertrekken gewoon naar het buitenland na hun studie.
In ieder geval in mijn omgeving.
Dat doen ze nu ook al.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Alsof die chinees miljoenen meer gaat betalen om door te varen naar Hamburg......
Inderdaad, de bedrijven schreeuwen om een tekort aan "lage-lonen technici", dat is iets anders dan een tekort aan technici.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Meer betalen. Komen Duitse, Engelse, Ierse etc hoogopgeleide technici vanzelf naar Nederland.
Njah,quote:Op zondag 24 maart 2013 17:26 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik niet, aangezien de praktijk anders uitwijst.
Kan je even het stukje citeren waar staat dat Chinezen niet doorvaren naar Hamburg om daar goederen te lossen?quote:Op zondag 24 maart 2013 17:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah,
http://jaarverslag.portofrotterdam.com/klant/marktpositie/1299
Komt omdat ze op prijs willen verkopen ipv value addedquote:Op zondag 24 maart 2013 17:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Inderdaad, de bedrijven schreeuwen om een tekort aan "lage-lonen technici", dat is iets anders dan een tekort aan technici.
Nee, chinezen varen niet door naar Hamburg, dat is gewoon te duur. Zelfs de russen komen tegenwoordig steeds vaker naar Rotterdam.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Kan je even het stukje citeren waar staat dat Chinezen niet doorvaren naar Hamburg om daar goederen te lossen?
Duinkerken doet het beter dan Hamburg !!quote:Op zondag 24 maart 2013 17:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah,
http://jaarverslag.portofrotterdam.com/klant/marktpositie/1299
http://www.hafen-hamburg.(...)ach-kontinenten-2012quote:Op zondag 24 maart 2013 17:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, chinezen varen niet door naar Hamburg, dat is gewoon te duur. Zelfs de russen komen tegenwoordig steeds vaker naar Rotterdam.
Het heeft niets met winnen of verliezen te maken maar enkel met het feit dat de bewering die jij doet niet klopt. Als je dan vervolgens wat onsamenhangende cijfers in de discussie slingert die je punt maar matig of niet ondersteunen heeft niets met mij te maken, ik geef gewoon netjes de nuance aan.quote:Maar ja, Duitsland he, het land waar jij een stijve piemel van krijgt wint in jouw ogen altijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |