SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vettel wilde er duidelijk voorbij en Webber heeft dat ook gemerkt uiteindelijk was Vettel gewoon de beste.quote:
Doet me denken aan Oostenrijk 2002quote:Op zondag 24 maart 2013 11:23 schreef Sharpdressedman het volgende:
Exuses van faalhaas Vettel met punten in zijn zak
Dat lijkt mij onzin. RB zet Webber voor Vettel terug op de baan en wil dan de race uitrijden en het gevecht afbreken/voorkomen. Dat is een poging om de dan snellere Vettel van de overwinning af te houden en die aan Webber te schenken, goed voor zijn zelfvertrouwen of zo.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Het begon al met de timing van de pitstop, Webber die ze een ronde langer door laten rijden op versleten banden, daardoor kon Vettel ondertussen op nieuwe options het gat dichten. Ik heb geen moeite met teamorders, alleen probeert Horner iedereen wijs te maken dat ze coureurs gelijk behandelen, slaat nergens op.
Dan had je nu een probleem bij Mercedes aangezien Rosberg er dan niet voorbij mocht.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:25 schreef Fokkingvet het volgende:
Als Vettel en Mark elkaar eraf hadden gereden, dat was een mooi scenario geweest. Misschien had die rat dan wat geleerd.
next timequote:Op zondag 24 maart 2013 11:26 schreef Columbiafan het volgende:
Heeft Webber de teamorders van Redbull al eens genegeerd?
In Brazilië vorig jaar was hij Vettel niet echt aan het helpen.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:26 schreef Columbiafan het volgende:
Fantastisch dit, alsof je nog in de middeleeuwen leeft.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:25 schreef Fokkingvet het volgende:
Als Vettel en Mark elkaar eraf hadden gereden, dat was een mooi scenario geweest. Misschien had die rat dan wat geleerd.
Of maar één wagen per team, dan heb je dit gezeur ook niet.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:29 schreef Nober het volgende:
Tijd dat de FIA in actie komt en het rijderskampioenschap schrapt want het constructeurskampioenschap telt.
Nee, het bandenregelement aanpassen zodat dit soort onzin niet meer nodig is en iedereen gewoon kan racen tot het eind.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:29 schreef Nober het volgende:
Tijd dat de FIA in actie komt en het rijderskampioenschap schrapt want het constructeurskampioenschap telt.
2011 GB las ik ergens? Maar ik kan me die race niet meer voor de geest halenquote:Op zondag 24 maart 2013 11:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
In Brazilië vorig jaar was hij Vettel niet echt aan het helpen.
Was er in Turkije niet eens een engineer die weigerde de teamorders door te geven aan Webber?quote:Op zondag 24 maart 2013 11:26 schreef Columbiafan het volgende:
Dat was gezeur om een nieuwe voorvleugel die Vettel wel kreeg maar Webber niet.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:30 schreef Columbiafan het volgende:
[..]
2011 GB las ik ergens? Maar ik kan me die race niet meer voor de geest halen
Turkije 2010?quote:Op zondag 24 maart 2013 11:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Was er in Turkije niet eens een engineer die weigerde de teamorders door te geven aan Webber?
Verder was Webber nou niet echt behulpzaam in Brazilie bij het behalen van het WK door Vettel.
Gewoon 60 seconden penalty voor beide coureurs indien ze weigeren tegen elkaar te racen en het team 100.000 euro boete.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:30 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, het bandenregelement aanpassen zodat dit soort onzin niet meer nodig is en iedereen gewoon kan racen tot het eind.
Zijn hele voorsprong was daardoor weg en hij reed ook nog eens op primes, Vettel reed op options die bijna een sec per lap sneller zijn. Dat Vettel hem inhaalt vind ik ook niks mis mee, alleen had het team Webber eenvoudig kunnen laten winnen door hem gewoon eerder naar binnen te halen dan Vettel.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lijkt mij onzin. RB zet Webber voor Vettel terug op de baan en wil dan de race uitrijden en het gevecht afbreken/voorkomen. Dat is een poging om de dan snellere Vettel van de overwinning af te houden en die aan Webber te schenken, goed voor zijn zelfvertrouwen of zo.
Vettel steekt een andere vinger op dan normaal, en wint het gevecht waar Webber ook aan meedoet gewoon eerlijk. Dan kun je Vettel verwijten dat hij niet gehoorzaam is, maar Vettel is drievoudig wereldkampioen en meent zich wat te kunnen veroorloven. Een Rosberg heeft die positie niet en de ballen niet, die weet dat het goed is voor zijn carriere om zijn werkgever er goed op te laten staan qua coureurskeuze.
Weigeren te racen? En als het WK in bereik is voor 'n coureur en niet voor de ander, maar diegene wat wel kans maakt op het WK heeft een probleem. Hoe ga je dat dan oplossenquote:Op zondag 24 maart 2013 11:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Gewoon 60 seconden penalty voor beide coureurs indien ze weigeren tegen elkaar te racen en het team 100.000 euro boete.
Oftewel teamorders weer verbieden? Ja dat werkte goed in het verleden... Waarom niet het probleem bij de wortel aanpakken? (de banden).quote:Op zondag 24 maart 2013 11:32 schreef Nober het volgende:
[..]
Gewoon 60 seconden penalty voor beide coureurs indien ze weigeren tegen elkaar te racen en het team 100.000 euro boete.
Want met andere banden heb je geen teamorders meer?quote:Op zondag 24 maart 2013 11:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oftewel teamorders weer verbieden? Ja dat werkte goed in het verleden... Waarom niet het probleem bij de wortel aanpakken? (de banden).
Je kan toch gewoon racen zonder elkaar eraf te rijden? Die Rosberg had ook gewoon voorbij Hamilton moeten gaan zoals eerder in de race wel gebeurde.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:35 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Oftewel teamorders weer verbieden? Ja dat werkte goed in het verleden... Waarom niet het probleem bij de wortel aanpakken? (de banden).
Vettel is sneller en gaat er voorbij, dat is wat mij betreft logisch.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Want met andere banden heb je geen teamorders meer?
Doe ik ook niet. Maar dan onstaat er natuurlijk makkelijk een aanrijding als de ander denkt dat die voorbij gelaten wordt.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:32 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Turkije 2010?
En wat de engineer niet doorgeeft, kun je moeilijk aan Webber verwijten.
Natuurlijk wel, maar minder. De reden dat Red Bull niet wilde dat Vettel aanviel was omdat hij zijn banden er niet aan moest raggen.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Want met andere banden heb je geen teamorders meer?
Dat gaat dus moeilijker als je met je banden moet omspringen alsof het ballonnen zijn.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon racen zonder elkaar eraf te rijden? Die Rosberg had ook gewoon voorbij Hamilton moeten gaan zoals eerder in de race wel gebeurde.
Maar dan blijft Vettel toch een stuk sneller over de race-afstand? Had Webber maar meer afstand moeten nemen toen hij nog de snellere banden had.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:34 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Zijn hele voorsprong was daardoor weg en hij reed ook nog eens op primes, Vettel reed op options die bijna een sec per lap sneller zijn. Dat Vettel hem inhaalt vind ik ook niks mis mee, alleen had het team Webber eenvoudig kunnen laten winnen door hem gewoon eerder naar binnen te halen dan Vettel.
Weet iemand eigenlijk waarom Webber die laatste 13 ronde's op de hardere banden reed en Vettel zijn laatste 14 ronde's op de mediums?quote:Op zondag 24 maart 2013 11:40 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat gaat dus moeilijker als je met je banden moet omspringen alsof het ballonnen zijn.
Geen idee, Red Bull strategie was allesbehalve duidelijk. Het lijkt alsof ze Vettel voor Webber wilden hebben maar zich op het laatste moment bedachten?quote:Op zondag 24 maart 2013 11:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Weet iemand eigenlijk waarom Webber die laatste 13 ronde's op de hardere banden reed en Vettel zijn laatste 14 ronde's op de mediums?
Waarschijnlijk omdat het de voorgaande stint andersom was.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:43 schreef Nober het volgende:
[..]
Weet iemand eigenlijk waarom Webber die laatste 13 ronde's op de hardere banden reed en Vettel zijn laatste 14 ronde's op de mediums?
mediums waren opquote:Op zondag 24 maart 2013 11:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat het de voorgaande stint andersom was.
Heeft Webber ook gedaan, hij lag voor de laatste stop 4sec voor Vettel, alleen omdat hij dus te lang door bleef rijden op versleten banden was hij zijn voorsprong kwijt. Verkeerde strategie heeft hem 3seconden gekost tov Vettel.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar dan blijft Vettel toch een stuk sneller over de race-afstand? Had Webber maar meer afstand moeten nemen toen hij nog de snellere banden had.
Er waren gewoon teamorders nodig om Webber te laten winnen, die negeerde Vettel, en daarna Webber ook, en won de snelste.
plus dat Webber door de afspraak langzamer kon gaan rijden waar rat Vettel misbruik van maakte.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Heeft Webber ook gedaan, hij lag voor de laatste stop 4sec voor Vettel, alleen omdat hij dus te lang door bleef rijden op versleten banden was hij zijn voorsprong kwijt. Verkeerde strategie heeft hem 3seconden gekost tov Vettel.
Is dus gewoon schuld van het team, die hadden een teamorder moeten geven of ze eerlijk moeten laten racen, maar dit was weer eens erg schijnheilig van RBR. Als kijker was het wel een leuk gevecht trouwens, en wie er wint zal me ook een zorg zijn eigenlijk.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:54 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
plus dat Webber door de afspraak langzamer kon gaan rijden waar rat Vettel misbruik van maakte.
quote:Op zondag 24 maart 2013 11:25 schreef Fokkingvet het volgende:
Het rat-gehalte mag wel iets omlaag. Het voegt niets toe aan de discussie en je argument wordt er niet sterker van (eerder het tegenovergestelde).quote:Op zondag 24 maart 2013 11:54 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
plus dat Webber door de afspraak langzamer kon gaan rijden waar rat Vettel misbruik van maakte.
het gehuil over sport1 ook, steeds hetzelfde gezeik lezen.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:57 schreef zoem het volgende:
[..]
[..]
Het rat-gehalte mag wel iets omlaag. Het voegt niets toe aan de discussie en je argument wordt er niet sterker van (eerder het tegenovergestelde).
Dat vind jij en mogelijk anderen, maar ik niet.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:57 schreef zoem het volgende:
[..]
[..]
Het rat-gehalte mag wel iets omlaag. Het voegt niets toe aan de discussie en je argument wordt er niet sterker van (eerder het tegenovergestelde).
Welkom op FOK!.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gehuil over sport1 ook, steeds hetzelfde gezeik lezen.
Preciesquote:Op zondag 24 maart 2013 11:55 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Is dus gewoon schuld van het team, die hadden een teamorder moeten geven of ze eerlijk moeten laten racen, maar dit was weer eens erg schijnheilig van RBR. Als kijker was het wel een leuk gevecht trouwens, en wie er wint zal me ook een zorg zijn eigenlijk.
Als ze gewoon iedere race Albers als co-commentator neerzetten is het primaquote:Op zondag 24 maart 2013 11:59 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het gehuil over sport1 ook, steeds hetzelfde gezeik lezen.
offtopic, jij zit ook op TW tochquote:
Een mening is prima, maar het 10x herhalen maakt het nog geen waarheid. Door het gebruik van krachttermen daalt je argumentatie in waarde; oftewel je hebt alleen jezelf ermee.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:59 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Dat vind jij en mogelijk anderen, maar ik niet.
dan hebben ze hem genaaid?quote:Op zondag 24 maart 2013 12:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk met die regen in FP3, Q2, Q3 en het begin van de race.
Het hoeft ook niet andermans waarheid te worden. Het is namelijk een mening, misschien even opzoeken wat dat inhoudt?quote:Op zondag 24 maart 2013 12:07 schreef zoem het volgende:
[..]
Een mening is prima, maar het 10x herhalen maakt het nog geen waarheid. Door het gebruik van krachttermen daalt je argumentatie in waarde; oftewel je hebt alleen jezelf ermee.
Prettige middag iedereen, genoeg F1 voor vandaag
Je hebt van iedere compound 3 setjes, ze hebben 4 stops gemaakt dus je moet wel een keer op primes rijden.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:06 schreef Nober het volgende:
[..]
Lijkt mij sterk met die regen in FP3, Q2, Q3 en het begin van de race.
Of stel dat Barrichello dat in Oostenrijk had gedaan? Dan is het een held. Het lijkt er vooral om te gaan wie de Duitser is.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:43 schreef Fir3fly het volgende:
Waar zijn eigenlijk de mensen die destijds riepen dat Webber een held zou zijn als hij teamorders zou negeren?
Ik weet niet precies hoe de bandenstrategie was, maar als Vettel met nog een stuk of 10 ronden te gaan op banden staat die 1 seconde sneller zijn dan wint die gewoon en zijn de teamorders om Webber een onverderdiende zege kado te doen.quote:Op zondag 24 maart 2013 11:53 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Heeft Webber ook gedaan, hij lag voor de laatste stop 4sec voor Vettel, alleen omdat hij dus te lang door bleef rijden op versleten banden was hij zijn voorsprong kwijt. Verkeerde strategie heeft hem 3seconden gekost tov Vettel.
Ja als coureur ben je er natuurlijk niet om races te winnen. Dat zou te gek zijn.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:08 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet andermans waarheid te worden. Het is namelijk een mening, misschien even opzoeken wat dat inhoudt?
Ik wil en hoef ook niemand te overtuigen, begrijp niet hoe je daar bij komt?
Ik geef gewoon heel simpel MIJN mening en ik vind het een rat.
Wat niet wegneemt dat als er teamorders zijn (en die waren er) ook Vettel die heeft te respecteren.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik weet niet precies hoe de bandenstrategie was, maar als Vettel met nog een stuk of 10 ronden te gaan op banden staat die 1 seconde sneller zijn dan wint die gewoon en zijn de teamorders om Webber een onverderdiende zege kado te doen.
dan moeten ze teamorders afschaffen bij RBquote:Op zondag 24 maart 2013 12:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja als coureur ben je er natuurlijk niet om races te winnen. Dat zou te gek zijn.
Als hij op een ronde gezet wordt moet hij aan de kant van de raceleiding, niet van het team.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:01 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Preciesen die team order was er ook
![]()
Maar rat vettel trok zich er niks van aanmaar ik verwacht Webber rest van het seizoen ook niet meer
Ik zie geen reden waarom. Vettel staat voor Webber in het kampioenschap en het is de tweede race van het seizoen. Totaal geen moment voor teamorders.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat als er teamorders zijn (en die waren er) ook Vettel die heeft te respecteren.
Het gaat er om wie de underdog is. Niks te maken met nationaliteit.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Het lijkt er vooral om te gaan wie de Duitser is.
De teamorder was: blijf op je plaats. Of het een moment ervoor was bepaalt de leiding van RBR. Die vonden dat het moment er was, want wilden geen risico lopen dat de coureurs elkaar van de baan zouden rijden. Vettel negeert de teamorder.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:14 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik zie geen reden waarom. Vettel staat voor Webber in het kampioenschap en het is de tweede race van het seizoen. Totaal geen moment voor teamorders.
Wat mij betreft terecht. Ik zou mijn teamgenoot ook geen race cadeau geven zonder goede reden.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De teamorder was: blijf op je plaats. Of het een moment ervoor was bepaalt de leiding van RBR. Die vonden dat het moment er was, want wilden geen risico lopen dat de coureurs elkaar van de baan zouden rijden. Vettel negeert de teamorder.
Weet ik niet. Die normen veranderen nogal eens met de nationaliteit van de coureur. Ik zou zeggen van wel, ik ben ook nooit tegen teamorders geweest, maar dan verwacht je ook van een teamgenoot dat die je niet in de weg gaat zitten als je WK kunt worden.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat als er teamorders zijn (en die waren er) ook Vettel die heeft te respecteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |