SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Random enkel afgeronde projecten van het vorige topic![]()
_wolk82_ leverde ook al is ze nieuw een mooie babydeken af:
DonnaRush nomnomnom
Toverheks's nieuwe reeks
Muck krijgt geen koude voeten meer
Hook on
[ Bericht 3% gewijzigd door Dottey op 22-03-2013 20:27:38 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
en je avatar staat op mannelijk!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:56 schreef _wolk82_ het volgende:
HarrieH ik ben nu anderhalve werk bezig, maar doordat ik zwangerschapsverlof heb zit ik hele dagen thuis dus kan ik ook lekker doorgaan.
oepsie, had ik niet door....quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:18 schreef Dottey het volgende:
@beefje16 je sloot het topic, maar het duurde zo lang voor je een nieuwe startte .... dacht help je even...
EN GO
Balen. Hij stond op mijn lijstje, maar denk dat ik m voorlopig dan maar even laat zitten. Maak je m wel af?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
Als iemand die yogo tas van het patroon die ik hier postte gaat maken, succes
Er klopt NIETS van de tellingen, en het meerderen is zo gedaan dat heel je cirkel (de bodem is een cirkel) gaat bobbelen. Super fijn
ik geloof dat ik tussen de 10-15 bollen heb gebruikt voor mijn ripple. Die is ongeveer dezelfde afmetingquote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:38 schreef HarrrrieH het volgende:
Ga morgen naar de Wibra![]()
Even een vraag...
Hoeveel bollen Saskia heb je nodig voor een dekentje voor op de bank? Zeg 1,50 bij 1,20. Of wat is een standaard fleecedeken maatje. Iemand een indicatie?
Wel hoor, dan zie je een roze of een blauwe streep rechts naast de post.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:30 schreef _wolk82_ het volgende:
Hihi, ik doe alles op mijn mobiel en dan zie je geen avatars. Heb het nu volgens mij wel aangepast. Dank je dat je zei.
Ik sta in de OP!! De volgende keer zal wek even op zich laten wachten, die grotere deken kost iets meer tijd.
Hee, dat was me nog nooit opgevallen!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 08:31 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Wel hoor, dan zie je een roze of een blauwe streep rechts naast de post.
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:37 schreef trui het volgende:
ik zie helemaal geen blauwe of roze streep, of is dat alleen in de mobiele modus?
Hier waren ze uitverkochtquote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:53 schreef Toverheks het volgende:
mooie OP.............en het is zo koud buiten, maar misschien pak ik de tram en ga toch even kijken bij de Wibra, de kleurtjes, wil het in het eggie zien
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:12 schreef saaw het volgende:
Omdat ik de poef van Bijou zo mooi vond ben ik ook met een poef bezig, maar dan een cilindervormige, had nog wat schuim liggen. Groen met zwarte ripple, heb net de 5e rij af [haak rijen van 3 dik] dus heb nog wel even te gaan.
wil toch ff eruit nog, kleed me warm aan alles erop en eraan trammetje, stap voor de deur uit en weer op de tram.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:14 schreef Bijou het volgende:
[..]
Hier waren ze uitverkocht(als je het over de neonkleurtjes hebt tenminste)
Misschien kun je beter eerst even bellen of ze het nog hebben voordat je de kou trotseert
Ik heb gisteren alle boodschappen al gedaan dus blijf mooi binnen dit weekend
Ik ben nu met een andere tas bezig zonder patroon, beetje spannend dus want alles zelf uitvogelen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:15 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Balen. Hij stond op mijn lijstje, maar denk dat ik m voorlopig dan maar even laat zitten. Maak je m wel af?
Ik heb twaalf bollen plus twee voor het aan elkaar haken/rand nodig! Ligt heel erg aan het patroon natuurlijk, deze vierkantjes gebruiken vrij veel draad.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:38 schreef HarrrrieH het volgende:
Ga morgen naar de Wibra![]()
Even een vraag...
Hoeveel bollen Saskia heb je nodig voor een dekentje voor op de bank? Zeg 1,50 bij 1,20. Of wat is een standaard fleecedeken maatje. Iemand een indicatie?
Naja zelf ontwerpen, er staan foto's van op ravelry dus tellenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 12:44 schreef Dottey het volgende:
leek wel tunisch gehaakt op (mijn) eerste gezicht..
Die yoga tas.. lag het daar niet aan dan dat hij zo lastig is?
Het is best een leuke tas om te zien.
----
spannend space! eigenlijk dus nu al zelf ontwerpen
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:20 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb voor die yogatas 96 steken nodig, dus ik ga gewoon de bodem zoals 'het hoort' meerderen, elke ronde 8 steken erbij
Mooiquote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:14 schreef CREADO het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] tussendoortje :-)
Mooi!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 14:14 schreef CREADO het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ] tussendoortje :-)
Een deken die pijn aan je ogen doet?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:38 schreef _Arual_ het volgende:
Ook hier de Wibra leeggekocht! Wat zou ik met 12 bollen neonwol kunnen?
Ik denk een deken. Die berg je gemakkelijker even opquote:Op zaterdag 23 maart 2013 15:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Een deken die pijn aan je ogen doet?
Of kussentjes?
Ripple! Ik ben fanquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:02 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik denk een deken. Die berg je gemakkelijker even opIk zoek een patroon dat net zo gemakkelijk haakt als de granny stripe...
kleding of zo gaat het niet worden!
Ja, daar dacht ik ook al aan! Ik zit op Pinterest te kijken, ik ga tachtig dekens haken, denk ik. Maar eerst nog een zooi langnekkige knuffeldieren!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:03 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ripple! Ik ben fanzo makkelijk
Ik maak mijn ripple met 6mm. Ik had ook een stukje gehaakt met 5, heb van beide hier een foto gepost een paar dagen terug dus die kun je even zoekenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, daar dacht ik ook al aan! Ik zit op Pinterest te kijken, ik ga tachtig dekens haken, denk ik. Maar eerst nog een zooi langnekkige knuffeldieren!
Op welke naald haken jullie met Saskia-wol?
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:14 schreef Bijou het volgende:
[..]
Hier waren ze uitverkocht(als je het over de neonkleurtjes hebt tenminste)
Misschien kun je beter eerst even bellen of ze het nog hebben voordat je de kou trotseert
Ik heb gisteren alle boodschappen al gedaan dus blijf mooi binnen dit weekend
Ik heb mn deken met 5.5 gehaakt want kon niet kiezen tussen 5 en 6quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:09 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, daar dacht ik ook al aan! Ik zit op Pinterest te kijken, ik ga tachtig dekens haken, denk ik. Maar eerst nog een zooi langnekkige knuffeldieren!
Op welke naald haken jullie met Saskia-wol?
cutequote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:56 schreef trovey het volgende:
Ik ben begonnen met de madeliefjes op de Voorjaarspoefhoes. Simpels maar doeltreffend met Saskia wol.![]()
[ afbeelding ]
En haakt poepiesnel.quote:
Ik ga de bovenkant van de hoes van felgroen textielgaren van de Action ermee bedekken....als de lente buiten niet wil komen dan binnenshuis maar.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]Ik heb een keer boekenleggers gemaakt met zo'n bloem aan het einde, waren supersnel klaar
Leuk! Ben benieuwdquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ga de bovenkant van de hoes van felgroen textielgaren van de Action ermee bedekken....als de lente buiten niet wil komen dan binnenshuis maar.
Ik had labels via Etsyquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:12 schreef kwiwi het volgende:
Vraagje trouwens aan de mensen die labels gebruiken: waar kun je labels bestellen zónder reclame van het bedrijf erop? Ik had er ooit bij goedgemerkt.nl gekocht maar die drukken hun eigen naam ook erop en dat wil ik niet.
Iets met greenbeans geloof ik. Ik heb al ooit de link gepost maar zit nu mobiel dus kan niet echt zoeken.quote:
O oke, geen probleem. Ik ga even zoeken, dankjewel!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:27 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Iets met greenbeans geloof ik. Ik heb al ooit de link gepost maar zit nu mobiel dus kan niet echt zoeken.
Heb die toevallig ook gebookmarked (zelf nog niets besteld): http://www.etsy.com/shop/greenbeansnstringsquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:28 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O oke, geen probleem. Ik ga even zoeken, dankjewel!
O, dat is helemaal makkelijkquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:35 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Heb die toevallig ook gebookmarked (zelf nog niets besteld): http://www.etsy.com/shop/greenbeansnstrings
is deze een cm of 6-8?daar heb ik een nl of en versie vanquote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:12 schreef Finland. het volgende:
Pff, ik heb een hele toffe tutorial gevonden voor een Hello Kitty, maar mijn Spaans wordt aardig op de proef gesteld.
Maar oh, wat ga ik hem maken. Ten eerste omdat het vet cool is en ten tweede omdat dit een excuus is om mijn Spaans te verbeteren.
Hier ben ik ook benieuwd naar, heb inmiddels twee andere lapjes gehaakt en het daar geprobeerd maar dat werd nogal bulky.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:01 schreef HarrrrieH het volgende:
Hier trouwens nog 3 granny's en dan mag de boel aan elkaar.![]()
Ik gooi mijn vraag er trouwens nog maar eens in. Hebben er meer mensen nog tips over hoe de granny's het beste aan elkaar te naaien/haken? Liefste zonder dikke naden. Ik kom er nog niet helemaal uit....
Bedankt voor de indicatie van de bollen. Ze hadden hier helaas niet genoeg. Krijgen van de week weer binnen. Dus volgende week nog een keer een poging.
Nee, niet zo'n miniding. Dit is wel echt een leuk formaat knuffel.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:16 schreef Ynske het volgende:
[..]
is deze een cm of 6-8?daar heb ik een nl of en versie van
Haha nee een rolkoffer had ik zeker niet nodig! Het paste netjes in de tas die ik bij me had.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:57 schreef HarrrrieH het volgende:
BT. Fijne vakantie gehad? Iedereen gaat hier hard he?!
Tyler-Girl Jammer dat de beurs tegenviel. Heb je nog wat van dat nieuwe garen meegenomen? Je had in ieder geval niet zo'n rolkoffer nodig begrijp ik...
Saaw. Ziet er leuk uit die poef. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Leuke madeliefjes Trovey. Zelf verzonnen? We moeten inderdaad zelf maar voor een beetje zelf voor een lentegevoel zorgen.
Wat zijn zoal jullie lievelingsgarens?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:12 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Haha nee een rolkoffer had ik zeker niet nodig! Het paste netjes in de tas die ik bij me had.
Ik heb het garen niet meegenomen. De kleuren die ze hadden stonden me niet helemaal aan en wilde eerst op internet kijken hoe de rest eruit zou zien.
Maar ik ga eerst eens garen bestellen zodat ik mijn walvis en kussen af kan maken.
Dit is een goede nederlandse zin, met goede nederlandse termenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:05 schreef Finland. het volgende:
Zit nu even met de vertaling van deze uitdrukking:
tejer 1 medio punto en la esquina (última cadena)
Haak één dubbel stokje op de hoek (laatste hoek)
Deze op de bovenkant?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:49 schreef saaw het volgende:
[..]
Ik heb mn deken met 5.5 gehaakt want kon niet kiezen tussen 5 en 6
Mn poef haak ik nu op 4.5, iets stugger kan geen kwaad daarbij. Hij vordert best snel trouwens
[ afbeelding ]
alleen nog even bedenken hoe ik de boven- en onderkant ga doen
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:01 schreef HarrrrieH het volgende:
Hier trouwens nog 3 granny's en dan mag de boel aan elkaar.![]()
Ik gooi mijn vraag er trouwens nog maar eens in. Hebben er meer mensen nog tips over hoe de granny's het beste aan elkaar te naaien/haken? Liefste zonder dikke naden. Ik kom er nog niet helemaal uit....
Bedankt voor de indicatie van de bollen. Ze hadden hier helaas niet genoeg. Krijgen van de week weer binnen. Dus volgende week nog een keer een poging.
quote:Op zondag 24 maart 2013 10:35 schreef HarrrrieH het volgende:
Wow toverheks! Wat een grote, mooie deken. Maar jij oppert dus gewoon naaien.
Uit de link begrijp ik dat dit de matrassteek is. Of die methode van Lucy vind ik ook wel mooi. Ga de sites eens verder bestuderen. Moet er nu nog 1.![]()
Bedankt alvast voor alle tips en weet je dat ik die spoiler met tips nog helemaal niet eerder gezien had......
Haakse vandaag. Het is er ideaal weer voor....
Die heb ik ook een keer gemaakt voor m'n nichtje: http://www.ravelry.com/pr(...)ello-kitty-bailarinaquote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:12 schreef Finland. het volgende:
Pff, ik heb een hele toffe tutorial gevonden voor een Hello Kitty, maar mijn Spaans wordt aardig op de proef gesteld.
Maar oh, wat ga ik hem maken. Ten eerste omdat het vet cool is en ten tweede omdat dit een excuus is om mijn Spaans te verbeteren.
ze heeft ook een leuke website :-) heel veel leuke dingen. Ook op pinterest :-)quote:Op zondag 24 maart 2013 12:06 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Die heb ik ook een keer gemaakt voor m'n nichtje: http://www.ravelry.com/pr(...)ello-kitty-bailarina
Ik spreek geen woord Spaans, dus heb ook delen moeten improviseren. Als je wilt, kan ik wel kijken of ik m'n aantekeningen daarvan nog ergens heb?
Jeetje, dat ziet er uit als een heel werkquote:Op zondag 24 maart 2013 11:30 schreef YogaLove het volgende:
Update: 122 squares klaar, nog 60 te gaan.![]()
Ik ga ze gewoon aan elkaar zetten met vasten, dat er zo'n lijn op komt te liggen.
De Het (?) originele deken waar ik het van namaak heeft dat ook en ik vind het bij dit patroon wel mooi.
http://www.flickr.com/pho(...)6016/in/photostream/
(nogmaals even posten waar ik mee bezig ben, mochten jullie t vergeten zijn, en voor de nieuwe haaksters natuurlijk
![]()
Ynske leuk idee met die kaart!
Begin met grijs.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:55 schreef Dierenfan het volgende:
Wat leuk die ridders!!! Die zullen de kleuters in mijn klas geweldig vinden!
Toch maar eens kijken of ik een Engels patroon kan lezen...
Ik vind deze nog steeds zo geweldigquote:Op zondag 24 maart 2013 10:24 schreef Toverheks het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
gewoon ouderwets met naald en draad en dan heen en weer steken vind ik persoonlijk het mooiste en je ziet er niks van. (stopnaald en de kleur die er bij hoort)
Haha, geen probleem. Het is gewoon heel simpel: eerst genoeg meerderen om om de kurk heen te komen en daarna alleen nog maar in elke vaste één vaste haken. Om een kijkgaatje te krijgen en een helm te suggereren, ga je een keer heen en terug en daarna moet je die ronde weer sluiten. Tussendoor nog twee keer van kleur wisselen.quote:
Ja nou, die is echt prachtig!quote:Op zondag 24 maart 2013 14:13 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik vind deze nog steeds zo geweldig
Niet zelf verzonnen...maar daar kwam ik later achter want ik had dit model bloem al zelf eens verzonnen voor een boekenlegger een jaar geleden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:57 schreef HarrrrieH het volgende:
BT. Fijne vakantie gehad? Iedereen gaat hier hard he?!
Tyler-Girl Jammer dat de beurs tegenviel. Heb je nog wat van dat nieuwe garen meegenomen? Je had in ieder geval niet zo'n rolkoffer nodig begrijp ik...
Saaw. Ziet er leuk uit die poef. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Leuke madeliefjes Trovey. Zelf verzonnen? We moeten inderdaad zelf maar voor een beetje zelf voor een lentegevoel zorgen.
Dank je, word er zelf ook vrolijk van als ik hem zie...en hij werkt ook prima...ook wel makkelijk als je iets praktisch maakt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 23:47 schreef bietel het volgende:
Wat gaan jullie weer snel! En wat hebben jullie weer leuke dingen gemaakt! Trui, je kangaroomama met kind is leuk geworden! Ik vind die poppetjes van lalylala allemaal zo schattig!
En die koker van Trovey wilde ik ook nog even noemen. Ik moest er echt om lachen! Geweldig!
.
Hele mooie deken, ik zie alleen op tegen dat aan elkaar maken...eerst maar eens een klein projectje met granny's proberen.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:24 schreef Toverheks het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
gewoon ouderwets met naald en draad en dan heen en weer steken vind ik persoonlijk het mooiste en je ziet er niks van. (stopnaald en de kleur die er bij hoort)
Leuk bedachtquote:Op zondag 24 maart 2013 13:34 schreef Claudia_x het volgende:
Ik had weer een snel en makkelijk projectje!
[ afbeelding ]
Oh wauw die is mooi, thanks! Ziet er wel ingewikkeld uit maar zal zo eens naar het patroon gaan kijken.quote:Op zondag 24 maart 2013 10:08 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Deze op de bovenkant?![]()
http://www.ravelry.com/patterns/library/pinwheel-pillow-5
Die is leuk.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:37 schreef BrainTeaser het volgende:
Meet Paul the Puppy
[ afbeelding ]
Project pagina (+meer foto's)
Oh graag, zou fijn zijnquote:Op zondag 24 maart 2013 12:06 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Die heb ik ook een keer gemaakt voor m'n nichtje: http://www.ravelry.com/pr(...)ello-kitty-bailarina
Ik spreek geen woord Spaans, dus heb ook delen moeten improviseren. Als je wilt, kan ik wel kijken of ik m'n aantekeningen daarvan nog ergens heb?
Ik heb besteld bij Nominette. Het mooie van die labels vind ik dat het ingeweven is, en niet erop gedrukt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:12 schreef kwiwi het volgende:
Vraagje trouwens aan de mensen die labels gebruiken: waar kun je labels bestellen zónder reclame van het bedrijf erop? Ik had er ooit bij goedgemerkt.nl gekocht maar die drukken hun eigen naam ook erop en dat wil ik niet.
Ah goeie. Ik heb labels van Lovelylabes.be, maar die zetten er dus zonder iets te zeggen reclame op. En toen ik daarover klaagde mocht ik ze niet terugsturenquote:Op zondag 24 maart 2013 19:35 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb besteld bij Nominette. Het mooie van die labels vind ik dat het ingeweven is, en niet erop gedrukt.
Ik vermoed dat het wel kan. Ik zou het gewoon een paar rondes proberen, hij gaat redelijk snel. In mijn beginnersperiode ben ik er ooit aan begonnen (en weer uitgehaald omdat ik geen rond kussen wildequote:Op zondag 24 maart 2013 20:43 schreef saaw het volgende:
Oh jammer, die pinwheel cushion heeft 11 punten en ik heb 12 'golfjes' in mn ripple dus dat komt net rot uit. Iemand hier met ervaring met dat kussen die kan inschatten of ik gewoon een puntje meer kan toevoegen of denken jullie dat het dan in de soep loopt?
Toch of niet?quote:Op zondag 24 maart 2013 15:25 schreef dapmar het volgende:
Ik denk dat ik weet wat ik fout heb gedaan bij de onderzetters. Klopt het dat je een vaste en de 7 stokjes in een gat haakt? Ik had 7 stokjes in een gat en dan een vaste weer in een apart gat maar dat klopt dan waarschijnlijk niet of wel?
heel erg leukquote:Op zondag 24 maart 2013 21:43 schreef bietel het volgende:
Jaaaa, de muts is af! Het heeft even geduurd, want de wol was op en ik kon 'm nergens meer vinden! Uiteindelijk maar een effen groen erbij gezocht. Vind het er zo eigenlijk leuker uitzien!
Op de foto zijn de kleuren wat lichter. In het echt is ie in warme herfst kleuren.
[ afbeelding ]
In opdracht van een vriendin: crocodillen schubbetjes, oorflappen met kwastjes en een pompoen erop!
(afgekeken van: http://www.ravelry.com/pr(...)stitch-earflap-hat-2)
Ja dan had ik het goed gedaan maar zat het nog eens over te lezen en dacht dat het daar fout zat hihi maar dan had ik het goed. Xxxxquote:Op zondag 24 maart 2013 22:40 schreef trui het volgende:
de vaste komt wel op een andere plek dan de 7 stokjes hoor!
op het plaatje hieronder zie je waar de vaste moet zitten (bij 't kruisje), terwijl de stokjes met z'n allen bij 't rondje ingestoken worden. als je de vaste op dezelfde plaats zou doen krijg je een heel ander 'bloemblaadje'.
[ afbeelding ]
oja en Brainteaser: da's inderdaad een lief puppy'tje!
preciesquote:Op maandag 25 maart 2013 10:41 schreef trui het volgende:
ik ging ervanuit dat dat een geintje was muck.
Ik ookquote:Op maandag 25 maart 2013 10:41 schreef trui het volgende:
ik ging ervanuit dat dat een geintje was muck.
heel mooi :-)quote:Op maandag 25 maart 2013 12:11 schreef trui het volgende:
mooi hoor Harrie! dat wordt vast prachtig aan elkaar!
Goed gelukt, eigenlijk inderdaad mooier met dat groen.quote:Op zondag 24 maart 2013 21:43 schreef bietel het volgende:
Jaaaa, de muts is af! Het heeft even geduurd, want de wol was op en ik kon 'm nergens meer vinden! Uiteindelijk maar een effen groen erbij gezocht. Vind het er zo eigenlijk leuker uitzien!
Op de foto zijn de kleuren wat lichter. In het echt is ie in warme herfst kleuren.
[ afbeelding ]
In opdracht van een vriendin: crocodillen schubbetjes, oorflappen met kwastjes en een pompoen erop!
Wij wachten het eindresultaat af, ziet er nu al mooi uit.quote:Op zondag 24 maart 2013 22:18 schreef trui het volgende:
mooie muts zeg, bietel!
en de ridders, geweldig!
even snel nog een update-je van m'n "onderzetters-tas", weten jullie nog?ik heb uiteindelijk toch nog een andere keuze gemaakt voor de achterkant van de tas, dit keer zijn het namelijk 'echte' onderzetters geworden, de 'spirali's'.
ze liggen nog in block-stand:
[ afbeelding ]
(de kleuren zijn wat raar door flitslicht en de handdoek die eronder ligt)
En nu begint het grote werkquote:Op maandag 25 maart 2013 11:30 schreef HarrrrieH het volgende:
Paultje is echt te lief!![]()
En die ridders zijn erg leuk geworden zeg. Wij zouden ook echt moeten sparen voor een paar ridders hoor. Zeker met de draaidoppen tegenwoordig.
Wie had er ook al weer zijn vinger mee gekaasschaaft? Au! Hopelijk gaat t snel beter.
Hier mijn update. Gisteren alle GS'jes klaar. Vandaag beginnen met aan elkaar haken. Zo wordt ie ongeveer:
[ afbeelding ]
Wat is die mooi zeg!!!quote:Op zondag 24 maart 2013 21:43 schreef bietel het volgende:
[ afbeelding ]
Wat supertof!!quote:Op zondag 24 maart 2013 22:18 schreef trui het volgende:
even snel nog een update-je van m'n "onderzetters-tas", weten jullie nog?ik heb uiteindelijk toch nog een andere keuze gemaakt voor de achterkant van de tas, dit keer zijn het namelijk 'echte' onderzetters geworden, de 'spirali's'.
ze liggen nog in block-stand:
[ afbeelding ]
(de kleuren zijn wat raar door flitslicht en de handdoek die eronder ligt)
mooi, en zo lekker wit en fleurigquote:Op maandag 25 maart 2013 11:30 schreef HarrrrieH het volgende:
Paultje is echt te lief!![]()
En die ridders zijn erg leuk geworden zeg. Wij zouden ook echt moeten sparen voor een paar ridders hoor. Zeker met de draaidoppen tegenwoordig.
Wie had er ook al weer zijn vinger mee gekaasschaaft? Au! Hopelijk gaat t snel beter.
Hier mijn update. Gisteren alle GS'jes klaar. Vandaag beginnen met aan elkaar haken. Zo wordt ie ongeveer:
[ afbeelding ]
Was die ook al tegengekomen, thanks! Kost ook een stuk minder materiaal. En 12 punten is precies goedquote:Op maandag 25 maart 2013 15:23 schreef trui het volgende:
saaw, zou dit wellicht ook iets kunnen zijn voor bovenop je poef? ook een sterrenpatroon, misschien is het aantal punten wel redelijk makkelijk aan te passen. even proberen!
Donderdag sta ik daar voor de deur, zodra de winkel open gaat, storm ik naar binnen met mijn bezemquote:Op maandag 25 maart 2013 15:39 schreef HarrrrieH het volgende:
Iedereen bedankt voor de complimenten!![]()
Heb mijn eerste rijtje aan elkaar gehaakt.Ben toch voor het haken gegaan. Met halve vaste aan de achterkant volgens Lucy. (en nu kramp in mijn handen...)
He Toverheks, ik was nog benieuwd of het gelukt was bij de Wibra. Deels dus. Succes donderdag!
Zeg.quote:Op maandag 18 maart 2013 16:15 schreef HarrrrieH het volgende:
Wat een afzichtelijk aapje.
Prachtige poef en lief nijntje.![]()
En Trui. Ik ga denk ik mijn yogamatje maar opofferen om te blocken. Handdoekje eroverheen en paar speldjes. Gaat vast lukken.
Klaartje is al zonder vlekkenquote:Op maandag 25 maart 2013 16:48 schreef -Spring het volgende:
[..]
Zeg.Het beest heeft al een minderwaardigheidscomplex.
Dank voor de tips nog! Ik vond geen tijd meer om te reageren voordat we op vakantie gingen, maar heb ze ter harte genomen. Dit is Klaartje. Ze krijgt alleen d'r vlekken nog.
[ afbeelding ]
Zetten jullie het begindraadje van een magische cirkel vast? Ik heb het los binnenin laten hangen, maar ben eigenlijk bang dat de vulling de cirkel openduwt.
Toen ik een uiltje haakte een tijdje terug ging dat eigenlijk vanzelf die oren......gewoon niet opvullen dat oordeel en het middedeel trek vanzelf wat naar beneden(doordat dat wel stevig gevuld is) en zo krijgt je puntoren....en dit klinkt allemaal heel erg wazig.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:58 schreef dapmar het volgende:
Ik ben het matawi uiltje aan het haken van iemand kado gekregen!
Nu ben ik hier:
21) Haak nog 4v, vul het lijfje stevig op, vouw het dubbel en haak met 11 vasten de bovenkant
dicht en sluit met een hv.
maar dan krijg je toch niet die oren als 2 punten? en dan dubbelvouwen? iemand di ehet patroon heeft en mij kan helpen?
quote:Op maandag 25 maart 2013 16:48 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dank voor de tips nog! Ik vond geen tijd meer om te reageren voordat we op vakantie gingen, maar heb ze ter harte genomen. Dit is Klaartje. Ze krijgt alleen d'r vlekken nog.
[ afbeelding ]
Zetten jullie het begindraadje van een magische cirkel vast? Ik heb het los binnenin laten hangen, maar ben eigenlijk bang dat de vulling de cirkel openduwt.
ik laat het altijd gewoon hangen. Probeer het maar weer eens open te duwen, dat gaat echt niet.quote:Op maandag 25 maart 2013 16:48 schreef -Spring het volgende:
Je zet de boel toch ook vast met een halve vaste als je de vasten in de magic circle hebt gemaakt?quote:Op maandag 25 maart 2013 17:22 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
ik laat het altijd gewoon hangen. Probeer het maar weer eens open te duwen, dat gaat echt niet.
Ik heb nog wat vlug neergetypte aantekeningen gevonden, maar het is niet heel erg uitgebreid.. Eigenlijk gewoon het aantal steken per ronde, zonder specifieke instructies over waar te meerderen/minderen (een paar uitzonderingen daargelaten). Als je me je emailadres PM't, mail ik je het bestandje wel, dan kun je kijken of je er wat aan hebt!quote:Op zondag 24 maart 2013 19:18 schreef Finland. het volgende:
[..]
Oh graag, zou fijn zijn. Ben vanmiddag ook met mijn moeder bezig geweest, en die kwam er ook totaal niet uit ondanks de filmpjes. En mem kan toch een stuk beter haken dan ik
.
Ik zit toevallig net op Ravelry bij haar patronen te kijken en ik zie dat ze haar patronen alleen nog maar in het Duits verkoopt, wat gek!quote:Op maandag 25 maart 2013 10:45 schreef _wolk82_ het volgende:
BrainTeaser ik wou die puppy ook gaan maken maar zag dat het patroon alleen in het Duits te krijgen is, heb jij hen toevallig in het Nederlands of Engels of weet je waar ik hen vandaan kan halen?
Dank jequote:Op maandag 25 maart 2013 20:40 schreef Saffier het volgende:
Oh die dennenappel muts is té leuk!! Heb je daar een patroon van? En daar kunnen die enorm leuke sokjes met van die schubjes ook bij! Iemand die weet wat ik bedoel? En me kan helpen aan dat patroon ook?
Niet te snel roepen Saffier!! Ik heb inmiddels de blog gevonden van de slofjes.
Ah, weer wat geleerd!quote:Op maandag 25 maart 2013 22:21 schreef Angelof9 het volgende:
Ze is op vakantie en haar Engelse patronen verkoopt ze op Etsy. Als je op vakantie gaat, moet je je Etsy shop sluiten, die loopt niet automatisch door. Haar Duitse webshop loopt denk ik wel gewoon door, dus die heeft ze open gelaten.
Wat zijn brads?quote:Op maandag 25 maart 2013 22:24 schreef dapmar het volgende:
Gebruiken jullie brads of veiligheidsoogjes. Brads zijn goedkoper toch?
verwende nesten......quote:
wat een werk!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:26 schreef Doobsie het volgende:
Wauw wat gaan jullie hard zeg!! Niet normaal meer
Nou het heeft me heel wat gekost, vooral de laatste rondes waren bijna oneindig maar........ HIJ IS AF!!
Het tafelkleed voor mn schoonmoeder, gehaakt met Max Annell en haaknaald 1.5
Er zijn 2 complete bollen van 100 gram ingegaan
[ afbeelding ]
Respect! Vind het haken met zo'n kleine naald best een crime, omdat die erg gevoelig zijn qua buigenquote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:26 schreef Doobsie het volgende:
Nou het heeft me heel wat gekost, vooral de laatste rondes waren bijna oneindig maar........ HIJ IS AF!!
[ afbeelding ]
Wat mooi!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:26 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
Wat goed zeg, zo zonder patroon! Heel erg leuk! Vooral de kleuren en het verloop daarvan.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:23 schreef bietel het volgende:
[..]
Dank jeIk heb er helaas geen patroon van. Ik heb het plaatje goed bestudeerd, gegoogled wat de gemiddelde omtrek is van een muts voor volwassenen en aan de hand daarvan de muts gemaakt. Als ik 'm nog een keer maak, zal ik kijken of ik wat op kan schrijven
(geen idee of ik goed patronen kan schrijven hoor!)
Wauw! Volgens mij heeft mijn schoonmoeder nagenoeg hetzelfde kleedje. Ook zelf gehaakt.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:26 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
Ok leuk!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:37 schreef Saffier het volgende:
Wel op Facebook. Ik zal je straks uitnodigen via de laptop.
Jeetje wat een werk! Hij is wel heel mooi geworden!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:26 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
Respect....quote:Op dinsdag 26 maart 2013 08:26 schreef Doobsie het volgende:
[ afbeelding ]
Hij is geweldig! Mag ik vragen waar je het patroon weg hebt?quote:Op maandag 25 maart 2013 16:48 schreef -Spring het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Boekje van Kristel Krukkert. PM je wel even.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hij is geweldig! Mag ik vragen waar je het patroon weg hebt?
Dank je welquote:Op dinsdag 26 maart 2013 09:50 schreef -Spring het volgende:
[..]
Boekje van Kristel Krukkert. PM je wel even.
Het is uit dit boek, geen idee of dat het laatste is:quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:31 schreef Whoopdidoo het volgende:
Spring is die uit het nieuwe boekje van Christel Krukkert? Zo ja zou je een foto kunnen maken van wat erin staat?
Zal als ik mn bed uit ben (luie student) even foto's maken van de laatste dingen die ik gemaakt heb. Ging niet meer zo hard vanwege schoolstress en zal de komende tijd ook niet veel zijn.
OEH!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:52 schreef Lijnloos het volgende:
Ik zag net de vooraankondiging van deze staan:
[ afbeelding ]
MOET.HEBBEN!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben van de week aan de geit begonnen.
[ Bericht 5% gewijzigd door -Spring op 26-03-2013 11:05:29 ]
Dapmar, ik denk dat die techniek wel overal toepasbaar is. Ik heb geen idee wat voor uiltje je hebt gemaakt, maar probeer het uit zou ik zeggen. Moet vast lukken!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:49 schreef dapmar het volgende:
Ik heb nu het sleutelhanger uiltje alle onderdelen gehaakt, nu wil ik ze vast maken.
Had gekeken in de op en vond deze link http://www.planetjune.com/blog/joining-amigurumi/ is dat ook handig bij zo een klein uiltje jullie nog tips?
Ja die lange draad gebruik je om het vleugeltje vast te maken, hoe je het doet (met welke steek) moet je zelf weten. Wat voor jou het beste werkt en het mooist uitziet. Gewoon proberen, je kunt het nog altijd loshalen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 11:58 schreef dapmar het volgende:
Het matawi's uiltje!
Maar dat doe je dan toch met de lange draad die je bv aan het vleugeltje hebt gelaten daar maak je hem toch mee vast met een slingersteek?
http://matawies-creas.blogspot.com het kleine uiltje voor sleutelhanger.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:19 schreef bietel het volgende:
Dapmar, als je hulp met een patroon vraagt, is het handig als je een link met het patroon erbij zet. Of een kopietje van het stukje waar je niet uit komt.
Dat maakt het wat makkelijker om je te helpen
ok!!!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:37 schreef trui het volgende:
gewoon een beetje proberen dapmar, ze geeft al vrij precies aan op welke hoogte de vleugels moeten komen. speld ze eventueel vast vantevoren en dan vastnaaien maar. succes! je krijgt er vaak al doende wel handigheid in hoor.
Dat dusquote:Op dinsdag 26 maart 2013 12:37 schreef trui het volgende:
gewoon een beetje proberen dapmar, ze geeft al vrij precies aan op welke hoogte de vleugels moeten komen. speld ze eventueel vast vantevoren en dan vastnaaien maar. succes! je krijgt er vaak al doende wel handigheid in hoor.
Het is niet boos bedoeld hequote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:02 schreef dapmar het volgende:
Dapmar, probeer gewoon wat. Als je het niet mooi vindt, doe je het opnieuw. Zo hebben we het allemaal geleerd en zo leer jij het ook. Niet steeds alles komen vragen, zo krijg je er nooit gevoel voor.
ok zal jullie niet meer stalken met mijn perfectionisme.....
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:04 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Het is niet boos bedoeld heHaken leer je juist door aanmodderen. Ik ben ook een perfectionist wat juist betekent dat ik het keer op keer uithaal en opnieuw doe, maar inmiddels weet ik precies waar ik fout ga, wat ik kan aanpassen aan patronen, etc.
Vervelend van je kopzorgen om centjes, dat is ook geheel niet onbekend hoor... aanprutsen helpt dan juist rustig worden.. gooien met een stomme knuffel waar een vleugel na tien keer nog niet goed wilt zitten ook!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:51 schreef dapmar het volgende:
Ik weet het ook wel en ben normaal iemand die veel aanklooit maar wil dit zo graag leren en goed en mooi doen dat ik VEEL vraag sorry daarvoor.
Daarnaast speelt er prive wat, ja helaas op financieel gebied waardoor ik verdrietig/boos ben en dan baal ik des te meer als het niet lukt.
Vind het lastig omdat het uil lijfje al gevuld is en hoe je dat nou doet het frustreerd me, maar kan wel wat afleiding gebruiken dus daarom wil ik het zo graag............................. ZUCHT
Hoewel ik het eens ben om zelf ook lekker aan te prullen en prutsen.... is het haaktopic er ook om vragen te stellen en op gang geholpen te worden en soms zijn daar iets meer vragen voor nodig.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:00 schreef B.ertha het volgende:
Dapmar, probeer gewoon wat. Als je het niet mooi vindt, doe je het opnieuw. Zo hebben we het allemaal geleerd en zo leer jij het ook. Niet steeds alles komen vragen, zo krijg je er nooit gevoel voor.
Plaats die vleugels waar jij ze mooi vindt, kijk of het symmetrisch is en gaan met die banaan naald.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:17 schreef Spuuglokje het volgende:
Doobsie wat prachtig!![]()
Ik heb eindelijk de tas afgemaakt. Het gehaakte gedeelte had ik allang af, maar ik zat tegen het naaien van het binnentasje aan te hikken. Dat moest namelijk met 2 lagen stof; een gezellig stofje voor de binnenkant en een effen blauwe voor de kant die tegen het haakwerk aankwam (omdat de hexagons in de zes hoeken kleine doorkijkgaatjes hebben, waardoor je anders tegen de achterkant van het niet-effen stofje aan zou kijken). Zo is 't geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als je het moeilijk vind dingen erop te naaien als je het gevuld hebt, kun je het toch ook proberen voordat je het opvult (mits je je uiltje nog open hebt).quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:51 schreef dapmar het volgende:
Ik weet het ook wel en ben normaal iemand die veel aanklooit maar wil dit zo graag leren en goed en mooi doen dat ik VEEL vraag sorry daarvoor.
Daarnaast speelt er prive wat, ja helaas op financieel gebied waardoor ik verdrietig/boos ben en dan baal ik des te meer als het niet lukt.
Vind het lastig omdat het uil lijfje al gevuld is en hoe je dat nou doet het frustreerd me, maar kan wel wat afleiding gebruiken dus daarom wil ik het zo graag............................. ZUCHT
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi projectje denk ik om mijn scheepjeswol roma kleur 1521 te gebruiken!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Neemt de roosvicee aan en komt ook goed maar wil nu, maar gooi het uiltje wel even door het huisquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:38 schreef Dottey het volgende:
[..]
Vervelend van je kopzorgen om centjes, dat is ook geheel niet onbekend hoor... aanprutsen helpt dan juist rustig worden.. gooien met een stomme knuffel waar een vleugel na tien keer nog niet goed wilt zitten ook!om vervolgens even een theetje te maken en weer bij elkaar zoeken van je spullen weer ervoor te gaan zitten...
Geduld!![]()
rustig aan, goed kijken wat je doet en optijd uithalen..... en weer starten...
* Dottey geeft roseviseetje "komt wel goed schatje!"
Dank je wel lieve Dottey!!!!!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:42 schreef Dottey het volgende:
[..]
Hoewel ik het eens ben om zelf ook lekker aan te prullen en prutsen.... is het haaktopic er ook om vragen te stellen en op gang geholpen te worden en soms zijn daar iets meer vragen voor nodig.
-----
Maar soms moet je even alles aan de kant gooien.... overdenken enweer herpakken en zie je wel ineens het lichtNet als met puzzelen eigenlijk...
Ik heb dat soms ineens na een dag of wat rust.. of een ander project.
succes ermee daqmar
Ja het is een best gepriegelquote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:49 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Als je het moeilijk vind dingen erop te naaien als je het gevuld hebt, kun je het toch ook proberen voordat je het opvult (mits je je uiltje nog open hebt).
Ik vond dat uiltje toen ook best lastig, omdat het bij mij toen heel klein was en allemaal van die kleine onderdelen.....Maar je wordt er echt handiger in (al is het bij mij nog niet altijd recht enzo).
Iedereen is een beginner geweest.
Spuuglokje, mooie tas en voering
rustig priegelen en tot 10 tellen.....quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:57 schreef dapmar het volgende:
[..]
Ja het is een best gepriegelde aanhouder wint, maar wil het nuuuuuuuuuuuuuuuu
hahahahah zo herkenbaarquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:00 schreef -Spring het volgende:
Hij is prachtig, Spuug!
Wat Dottey zegt over op tijd uithalen vind ik wel een goeie. Ik haak (naai eigenlijk, want het gaat vaak fout bij het vastzetten van de onderdelen) vaak door terwijl ik eigenlijk al wéét dat ik de boel er toch weer uit ga trekken. Maar omdat ik me dan niet aan wil stellen en vooral niet te kritisch wil zijn, naai ik dan tóch stoicijns door. Tegen beter weten in, want na er vervolgens een dag lang met een schuin oog geergerd naar gekeken te hebben, trek ik de hele ellende er vervolgens alsnog uit.
Van de koe bijvoorbeeld heb ik het hoofd er twee keer opnieuw afgeknipt, en de uier en de rechter voorpoot één keer.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:17 schreef Spuuglokje het volgende:
Doobsie wat prachtig!![]()
Ik heb eindelijk de tas afgemaakt. Het gehaakte gedeelte had ik allang af, maar ik zat tegen het naaien van het binnentasje aan te hikken. Dat moest namelijk met 2 lagen stof; een gezellig stofje voor de binnenkant en een effen blauwe voor de kant die tegen het haakwerk aankwam (omdat de hexagons in de zes hoeken kleine doorkijkgaatjes hebben, waardoor je anders tegen de achterkant van het niet-effen stofje aan zou kijken). Zo is 't geworden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:57 schreef dapmar het volgende:
[..]
Ja het is een best gepriegelde aanhouder wint, maar wil het nuuuuuuuuuuuuuuuu
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:46 schreef -Spring het volgende:
[..]
Het is uit dit boek, geen idee of dat het laatste is: [ afbeelding ]
Het lijkt me niet zo handig om hier een foto van het patroon neer te zetten, maar ik PM je wel even.
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:08 schreef -Spring het volgende:
[..]
24 december duurt nog te lang zeker?
Ik gebruik ravelry alleen om patronen op te zoeken, ik noteer er nooit mijn eigen projecten. Maar als je details wilt, kun je ze altijd vragen natuurlijk!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:57 schreef trui het volgende:
ga eens gauw je ravelry account bijwerken spuug, je hebt al zoveel mooie projecten gemaakt en die kan ik nu niet terugzoeken (met details)!
gelukkig ga je er niet minder slecht uitzien met een haakvirus dan me je UIvirus ^^,quote:
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:55 schreef Dottey het volgende:
[..]
gelukkig ga je er niet minder slecht uitzien met een haakvirus dan me je UIvirus ^^,
Wowie! En mooi opgelost die bovenkant!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:57 schreef saaw het volgende:
Die taswauw, en wat een geduld qua voering, zou ik nooit kunnen!
Vind het kussen ook prachtig, mooie kleurencombinatie! En is dat die wooleater steek? Moet ik me ook maar eens in verdiepen, vind hem echt heel mooi!
Mijn poef is af
[ afbeelding ]
De poef is erg leuk, leuke kleurtjes ookquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:57 schreef saaw het volgende:
Die taswauw, en wat een geduld qua voering, zou ik nooit kunnen!
Vind het kussen ook prachtig, mooie kleurencombinatie! En is dat die wooleater steek? Moet ik me ook maar eens in verdiepen, vind hem echt heel mooi!
Mijn poef is af
[ afbeelding ]
Klopt, dat bedoel ik. Natuurlijk kan ze dat leuk vinden of het kan haar niets uitmaken, ieder zijn smaak!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:05 schreef Dottey het volgende:
volgens mij bedoel je B.ertha dat de punten / kopjes van de golven een klein beetje wegdraaien onder de punten van de ster.
misschien is het alleen even een kwestie van rechtdraaien (trekken) of misschien dat ze dat juist leuk vindt.
Hoe dan ook! Goed gelukt die bovenkant!
That's the spiritquote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:46 schreef AppleMartini het volgende:
Ik liep zojuist in de zeeman om naald en draad te halen, en kwam zulke leuke kleuren garen tegenIk heb dus maar 5 bollen gekocht, voor het geval ik ooit iets met die kleuren wil maken
![]()
ja haha ik dacht ook even "..OK 5 bollen...... van elke kleur zeker?"quote:Op dinsdag 26 maart 2013 17:37 schreef Bijou het volgende:
That's the spirit
Nu doe je nogomdat je 5 bollen veel vindt, over een paar weken doe je
omdat je het weinig vindt
Ik doe niet anders dan aanklooien met haken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 13:07 schreef CREADO het volgende:
[..]klonk heel aardig B.ertha, maar ligt meer aan de tekst
![]()
![]()
We klooien allemaal maar wat en moet je eens kijken wat een geweldige creaties we allemaal maken
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:36 schreef kwakz0r het volgende:
mooooi! dat tasje!!!
ik heb een kussen af, waar ik laatst die onderdelen van had laten zien. ben er erg content mee!
http://ravel.me/fwoukje/tweb
[ afbeelding ]
http://ravel.me/fwoukje/vvscb
[ afbeelding ]
(t zijn twee projectjes op ravelry omdat t ooit als twee losse projectjes begon)
Dat zijn toch grote waaiers, moet toch wel na te maken zijn van de foto, zo te zien stokjes naar driedubbele stokjes en weer terug en dan ertussen een vaste.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
Leuk Kwakz0r! Komt de wooleater mooi tot zijn recht zo.
Ik kom net op Pinterest dit kussen tegen.
[ afbeelding ]
Mooijammer dat het patroon zo duur is.
Gaat nog veel erger worden, hou maar op, je bent verloren.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:46 schreef AppleMartini het volgende:
Ik liep zojuist in de zeeman om naald en draad te halen, en kwam zulke leuke kleuren garen tegenIk heb dus maar 5 bollen gekocht, voor het geval ik ooit iets met die kleuren wil maken
![]()
weet niet hoe groot hij is, maar jee wat een prijsquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:08 schreef Dottey het volgende:
wie zei ook al weer.. 2x de maakkosten = poppetje verkoopprijs..?![]()
kwam net op deze uit. Nou is hij wel schattig! Maar....![]()
Al haar creaties zijn zo duur!
30 cm geloof ik, maar andere zijn net 15 cm en gaan weg voor 50,- ^^,quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:13 schreef CREADO het volgende:
[..]
weet niet hoe groot hij is, maar jee wat een prijs
Gemaakt door zeldzame kaboutertjes met gouden mutsjes maar dan alleen bij volle maan en op 29 februariquote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:28 schreef Dottey het volgende:
[..]
30 cm geloof ik, maar andere zijn net 15 cm en gaan weg voor 50,- ^^,
zijn ook nog simpel te maken als ik zo eens kijk.
dat is waar, maar zal lang wachten zijn :-)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:12 schreef Spuuglokje het volgende:
Er hoeft maar 1 gek te zijn die het er voor over heeft.
Haha ik ook vandaag. Maar dan bij de Wibra. Het past echt al niet meer in mijn picknickmandje. En weet eigenlijk ook niet wat ik er mee wil doen. Maar ze riepen me. Neem me mee!! Neem me mee! Vooral de rozequote:Op dinsdag 26 maart 2013 15:46 schreef AppleMartini het volgende:
![]()
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:47 schreef HarrrrieH het volgende:
[..]
Haha ik ook vandaag. Maar dan bij de Wibra. Het past echt al niet meer in mijn picknickmandje. En weet eigenlijk ook niet wat ik er mee wil doen. Maar ze riepen me. Neem me mee!! Neem me mee! Vooral de roze
Het is toch fijn om elkaar te helpen en soms leer je er zelf ook weer van. Stomme vragen zijn er niet en met niet vragen kom je niet verder :-)quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:54 schreef HarrrrieH het volgende:
Verder wat gaan jullie hard zeg. Weer veel mooie dingen![]()
Prachtig gemaakt kleedje van Doobsie. Niet helemaal mijn smaak, maar wel respect voor al het werk zeg. Net als de tas van spuuglokje. Sorry niet mijn smaak, maar wel heel mooi gemaakt.
Spring, Klaartje is echt lief. Heeft ze al vlekjes? Ben benieuwd naar de geit!
Saaw, je poef is echt leuk geworden (en eerlijk gezegd zie ik niets scheef, maar ik heb dan nog maar een beginnersoog. Ik vind m gewoon mooi)
Kwakz0r, erg leuk kussen. Mooie kleuren. En die eerste is dus de befaamde woleater??
Wie had er trouwens zoveel vragen? Ik ben ook beginner hoor en vind het juist fijn om hier af en toe ook "stomme" vragen te kunnen stellen. En vind het dan met name fijn dat er zoveel ervaren en minder ervaren hakers met je mee willen denken. Dus bij deze ook bedankt voor alle adviezen iedereen!
En verder pruts ik gewoon geduldig door.
Ben je deze site dan nog niet tegengekomen?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:29 schreef dapmar het volgende:
ja ik youtube me ook suf maar nergens is echt een concreet liefst nl filmpje hoe je dingen mooi en onzichtbaar mogelijk aan elkaar kan haken tenminste ik heb het nog niet gevonden en youtube is al jaren mijn grote vriend en google natuurlijk
En juist leuk dat je weer aan een vers bolletje mag beginnen!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:59 schreef AppleMartini het volgende:
Wat voelt het naar als je een bolletje op maakt![]()
Oh echt waar wat goed hoor het graag van je.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:49 schreef _wolk82_ het volgende:
Ik ben gisteren bij de wibra/zeeman/action geweest bij mij in de buurt maar dat was een teleurstelling. Heb wel bij de action een hakbord gescoord met een goede uitleg van heeeeel veel verschillende steken. Hierin staan ook diverse methoden uitgelegd om haakwerken aan elkaar te maken.
Ik zal morgen de schrijverster even opzoeken (ik lig nu al op bed).
weet je wat stom is, dagen lopen klooien zonder te vragen in dit topic hoe het echt moet.......dus blijven vragen als je hulp nodig hebt, er is er altijd wel eentje die antwoord geeftquote:Op dinsdag 26 maart 2013 20:16 schreef dapmar het volgende:
Ik stelde "te" veel vragen ipv het te doen.....
Ik heb wel geprobeerd maar zie het gewoon even niet voor me.
ik denk dat je het boek hebt gekocht van 3.05, prachtige foto`s goede uitleg en ik leg ook al in bedquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:49 schreef _wolk82_ het volgende:
Ik ben gisteren bij de wibra/zeeman/action geweest bij mij in de buurt maar dat was een teleurstelling. Heb wel bij de action een hakbord gescoord met een goede uitleg van heeeeel veel verschillende steken. Hierin staan ook diverse methoden uitgelegd om haakwerken aan elkaar te maken.
Ik zal morgen de schrijverster even opzoeken (ik lig nu al op bed).
quote:Op dinsdag 26 maart 2013 14:53 schreef Dottey het volgende:
Poncho's!![]()
Heb er nog maar eens een gemaakt, maar nu gestart met foundationstitch (als ik het goed onthouden heb dat 'ut den dieje' is) Hoefde veel minder dan 72 losse op deze manier.
Soon nog eens kijken of ik er ook een maatje groter uit gehaakt krijg ^^.
GA JE INHALEN HOOR TOVERHEKS!![]()
Maar nu eerst gestuit op "tijdloos elegante lenteponcho" blz 42 uit boekje "Haken" (onderdeel van simply breien) met de 51 moderne projecten voor haakfans...
dit boekjeik ben nu aan mijn 6e poncho bezigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mooi projectje denk ik om mijn scheepjeswol roma kleur 1521 te gebruiken!
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
quote:Op woensdag 27 maart 2013 00:59 schreef Herfstblad het volgende:
Ik vind dat walvisje zo leuk. Misschien eens maken met dat nieuwe garen van Catania
Heb je het tegen mij?quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:24 schreef trui het volgende:
ik zou de ogen zelf denk ik wel vastnaaien, zeker als het voor een klein kind is. die hebben zo'n oogje er zo af getrokken, lijkt me.
Ah zo. ik ga het straks eens proberen. En het is idd een crime om een naald door het vilt te krijgen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 08:44 schreef trui het volgende:
ik heb het over het walvispatroon in 't algemeen.
misschien volstaat het als je alleen de pupil vastzet met zwart draad, zodat je geen lelijk randje krijgt in het witte gedeelte? gebruik wel een heel dun scherp naaldje, want vilt wordt snel lelijk.
ah, mooi hakbord!quote:Op woensdag 27 maart 2013 09:02 schreef _wolk82_ het volgende:
Dit is het boek dat ik gekocht heb voor ¤ 3,95 geschreven door Jaroslava Dovcova idd iets van een Russische naam.
[ afbeelding ]
Ow die van jou zijn ook schattig! Dat babytjequote:Op woensdag 27 maart 2013 10:16 schreef Whoopdidoo het volgende:
Leuk walvisje!
Hier de mijne:
[ afbeelding ]
Popje:
[ afbeelding ]
Nog een ander popje:
[ afbeelding ]
Ow dat is inderdaad wel mooi ja. Mag ik vragen hoe je de walvis in elkaar gezet hebt?quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:41 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ja de achterkant is die net geen wit van de wibra, vond ik wel mooi erbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |