abonnement Unibet Coolblue
pi_124596998
In het kader van de enigzins gedateerde badkamers.



Met goede onderlinge afstemming tussen de fotograven.



Voor de echte klusser vast een prachtig huis, maar je vraagt je af hoe de vorige bewoner hier al die tijd nog heeft kunnen wonen.
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 09:07:05 #202
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_124597337
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 07:02 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Wat is er nou precies opmerkelijk behalve het prijsverschil? Dat er geen foto van de slaapkamer op Funda staat?
dat. En als je het filmpje ziet zie je opeens allemaal opgeknapte zaken op funda in 2 maanden tijd en 20000 euro later.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 28 maart 2013 @ 10:19:13 #203
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_124599141
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:45 schreef Thoth_72 het volgende:
In het kader van de enigzins gedateerde badkamers.

[ afbeelding ]

Met goede onderlinge afstemming tussen de fotograven.

[ afbeelding ]

Voor de echte klusser vast een prachtig huis, maar je vraagt je af hoe de vorige bewoner hier al die tijd nog heeft kunnen wonen.
Wat een vreselijk armoedig huis...
  donderdag 28 maart 2013 @ 10:57:31 #204
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124600256
Mooi on-Nederlands huis ^O^


Vette carport

http://www.funda.nl/koop/(...)luis-9/fotos/#foto-3
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:03:25 #205
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124600433
quote:
11s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:19 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat een vreselijk armoedig huis...
Maar met een hele hoop potentie, als je over een flinke klap extra geld beschikt.
Grote jaren-30 villa in Soest-Zuid, voor ongeveer 550K. Als dat huis in goede staat was geweest dan had-ie minimaal 800K als vraagprijs gehad.

Zal wel moeilijk worden 'm in deze tijd kwijt te raken. De mensen met tonnen extra geld om de boel op te knappen, daar zijn er niet zoveel meer van...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124601215
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:45 schreef Thoth_72 het volgende:
In het kader van de enigzins gedateerde badkamers.

[ afbeelding ]

Met goede onderlinge afstemming tussen de fotograven.

[ afbeelding ]

Voor de echte klusser vast een prachtig huis, maar je vraagt je af hoe de vorige bewoner hier al die tijd nog heeft kunnen wonen.
Waarschijnlijk met de toch al slechte ogen geloken.

Als je oud bent, wordt zo'n kast van een huis een last. In mijn woongemeente geldt voor WMO een inkomensgrens. Met zo'n huis moet je waarschijnlijk alles zelf blijven regelen & volledig betalen en natuurlijk moet je het huisonderhoud zelf blijven (laten) doen.
Ouderwetse inrichting valt misschien niet op als je er al zo lang aan gewend en/of gehecht bent. Van die radiator wordt al een eeuwigheid gehoopt dat het (technisch) niet zo erg is. Als je oud bent, moet je kiezen waar je je energie en aandacht op richt. Vaak is dat vooral de gezondheid en een dagritme vasthouden.

De badkamer is tenminste groot. Je kan er je kont keren, ook als je aan rollator of rolstoel gebonden bent.
Ik vind die schuine wand absoluut lelijk, maar het wordt vaak zo gedaan. Bad vind ik ook niets, maar toen dat huis gebouwd werd, was het gewoon om het zo te doen. Ik zou er zelf niet over piekeren om elke 10-15 jaar van alles te gaan veranderen omdat het gedateerd zou zijn.
En als je een huis leeg begint te halen, zie je opeens veel meer schade en vuil dan je had kunnen denken.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Maar met een hele hoop potentie, als je over een flinke klap extra geld beschikt.
Grote jaren-30 villa in Soest-Zuid, voor ongeveer 550K. Als dat huis in goede staat was geweest dan had-ie minimaal 800K als vraagprijs gehad.

Zal wel moeilijk worden 'm in deze tijd kwijt te raken. De mensen met tonnen extra geld om de boel op te knappen, daar zijn er niet zoveel meer van...
Maar je hebt het zelf over een prijsverschil van 250K. Mensen met goede toekomstverwachtingen en gouden handjes hebben zo toch nog wat mogelijkheden.
pi_124601351
quote:
On-Nederlands, aan welk land of welke cultuur denk jij hier meteen?
Die badkamer is hier inmiddels niet buitenlands ogend meer. Die hoort gewoon bij de elegant-dus-zwartziekte.
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:35:26 #208
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124601470
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:32 schreef Teslynd het volgende:

[..]

On-Nederlands, aan welk land of welke cultuur denk jij hier meteen?
Die badkamer is hier inmiddels niet buitenlands ogend meer. Die hoort gewoon bij de elegant-dus-zwartziekte.
Ik bedoel meer dat het smaakvol van de standaard afwijkt.
Een huis waar esthetisch goed over is nagedacht. Dit soort huizen vind ik te weinig in Nederland staan :)
Dat je het lelijk vindt is een kwestie van smaak.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_124601589
Ja ok, te weinig. Die drang massaal te voldoen aan de vermeende standaard is tranentrekkend, als die standaard alleen zwart/wit, zwarten/grijzen, beiges is. En dat is hier ook het geval. Kleur is "esthetisch" weggelaten.

Maar hier is het inderdaad in de woonkamer eleganter dan in het recent getoonde zwart ingerichte huis.
pi_124604209
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:28 schreef Teslynd het volgende:

[..]

De badkamer is tenminste groot. Je kan er je kont keren, ook als je aan rollator of rolstoel gebonden bent.
Ik vind die schuine wand absoluut lelijk, maar het wordt vaak zo gedaan. Bad vind ik ook niets, maar toen dat huis gebouwd werd, was het gewoon om het zo te doen. Ik zou er zelf niet over piekeren om elke 10-15 jaar van alles te gaan veranderen omdat het gedateerd zou zijn.
Die spaarzaamheid pleit voor je. Maar dit is dan wel weer het andere uiterste. Deze badkamer was 40 jaar geleden al enorm gedateerd. En ik neem aan dat de bewoners niet al die tijd oud en hulpbehoevend zijn geweest. Ik denk toch echt dat ze het eerder niet zo belangrijk vonden dan dat er geen geld voor was.

Ben het met kluskonijn eens dat het veel potentie heeft, maar ik neem aan dat de vraagprijs toch nog wel een eindje zal moeten zakken. Je moet wel veel geld, tijd en energie hebben om van dit huis echt iets te maken.
  donderdag 28 maart 2013 @ 13:21:24 #211
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124604771
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:04 schreef Thoth_72 het volgende:

[..]

Die spaarzaamheid pleit voor je. Maar dit is dan wel weer het andere uiterste. Deze badkamer was 40 jaar geleden al enorm gedateerd. En ik neem aan dat de bewoners niet al die tijd oud en hulpbehoevend zijn geweest. Ik denk toch echt dat ze het eerder niet zo belangrijk vonden dan dat er geen geld voor was.
Het is mij wel eens opgevallen dat je juist bij bepaalde categorieën "rijken" (en dit is bepaald geen armeluis-hutje) mensen aantreft die het inderdaad geen biet kan schelen.

quote:
Ben het met kluskonijn eens dat het veel potentie heeft, maar ik neem aan dat de vraagprijs toch nog wel een eindje zal moeten zakken. Je moet wel veel geld, tijd en energie hebben om van dit huis echt iets te maken.
Wellicht ja, maar dit huis valt nou precies in de moeilijkst te verkopen categorie: een oude, in zeer matige staat verkerende kapitale jaren-30 villa. Het is moeilijk om daar nog een 'rendabele' vraagprijs voor vast te stellen en ik kan me zo indenken dat het huis in de jaren 2005-2007 nog voor meer dan 1 miljoen had kunnen worden verkocht. Juist in déze categorie is het heel erg hard naar beneden gegaan mbt de prijzen...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124605154
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Het is mij wel eens opgevallen dat je juist bij bepaalde categorieën "rijken" (en dit is bepaald geen armeluis-hutje) mensen aantreft die het inderdaad geen biet kan schelen.
Ja, net zoals je de eerste plasmaschermen aantrof in buurten waar je dat, gelet op het gemiddelde inkomen, wat minder snel zou verwachten. Inderdaad, een kwestie van prioriteiten.

quote:
Wellicht ja, maar dit huis valt nou precies in de moeilijkst te verkopen categorie: een oude, in zeer matige staat verkerende kapitale jaren-30 villa. Het is moeilijk om daar nog een 'rendabele' vraagprijs voor vast te stellen en ik kan me zo indenken dat het huis in de jaren 2005-2007 nog voor meer dan 1 miljoen had kunnen worden verkocht. Juist in déze categorie is het heel erg hard naar beneden gegaan mbt de prijzen...
Ja, dat zien we regelmatig. We zijn op zoek in de regio Utrecht en komen daar huizen tegen die al heel lang te koop staan en dan opeens binnen onze zoekcriteria vallen. Soms te koop vanaf 2008 en met een vraagprijs waar al drie ton af is.
  donderdag 28 maart 2013 @ 13:35:45 #213
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124605305
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:39 schreef Teslynd het volgende:
Ja ok, te weinig. Die drang massaal te voldoen aan de vermeende standaard is tranentrekkend, als die standaard alleen zwart/wit, zwarten/grijzen, beiges is. En dat is hier ook het geval. Kleur is "esthetisch" weggelaten.

Maar hier is het inderdaad in de woonkamer eleganter dan in het recent getoonde zwart ingerichte huis.
Dat zwarte huis was een complete faal. Dat huis wat ik post is goed doordacht ingericht. Dat je er niet van houdt is wat anders :)
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 28 maart 2013 @ 13:37:58 #214
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_124605375
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:45 schreef Thoth_72 het volgende:
In het kader van de enigzins gedateerde badkamers.

[ afbeelding ]

Met goede onderlinge afstemming tussen de fotograven.

[ afbeelding ]

Voor de echte klusser vast een prachtig huis, maar je vraagt je af hoe de vorige bewoner hier al die tijd nog heeft kunnen wonen.
Oh fantastisch.
Met een budget van 650K had ik het gelijk gekocht.
Hoe gaaf kan je dat pand maken.
Perceel oppervlakte is niet heel riant, maar van de achterburen die bij je in de tuin kijken heb je iig. geen last, alle details zitten er nog in dus je kan er zelf voor kiezen wat je intact laat en wat niet.
Echt super!
pi_124605574
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:35 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Dat zwarte huis was een complete faal. Dat huis wat ik post is goed doordacht ingericht. Dat je er niet van houdt is wat anders :)
Auw, pijn aan ogen. Had alleen jouw drie foto's gezien en nu allemaal. Een witte kamer met glazen muren, dat is toch niet uit te houden als de zon schijnt of bij dat gemene licht van geen zon maar wel iets borends in de lucht?

Trek mijn erkenning in. De woonkamer ziet er best elegant en doordacht uit, maar dat hele huis is een krampachtige farce in zwart & wit met o grutjes wat pastel erbij (omdat je kleine meisjes in roze moet onderdompelen (en wat onverklaarbaar groen met Ikea-dekbedovertrek in de master-slaapkamer. Heb onlangs nog geleerd dat groen niet verkoopt, dus dat is echt fout :+
pi_124605652
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Het is mij wel eens opgevallen dat je juist bij bepaalde categorieën "rijken" (en dit is bepaald geen armeluis-hutje) mensen aantreft die het inderdaad geen biet kan schelen.

Ik denk niet zozeer "schelen", maar gewoon van mening is dat als iets niet stuk is dat het niet vervangen hoeft te worden. En als het al stuk raakt dat het eerst gepoogd wordt te repareren.

Ik heb zelf vroeger bij een meubelboer in het hogere segment gewerkt en daar hadden we veel van dit soort klanten. Budget was geen issue bij aanschaf, en wat je bij het bezorgen terugnam was letterlijk op de draad toe versleten. Dit is zo'n 15 jaar geleden en ik weet bijna zeker dat in 9 van de 10 gevallen de bank die ik destijds bezorgd heb er nog gewoon staat, een goede bank kan makkelijk 20-30 jaar mee.

Zijn ook altijd dezelfde huizen waar nog een beeldbuis tv staat, want ja "niet kapot, dus waarom een nieuwe kopen"
  donderdag 28 maart 2013 @ 13:49:21 #217
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124605767
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Het is mij wel eens opgevallen dat je juist bij bepaalde categorieën "rijken" (en dit is bepaald geen armeluis-hutje) mensen aantreft die het inderdaad geen biet kan schelen.

Oud geld ;)
Zuunig maar rijk
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 28 maart 2013 @ 13:55:28 #218
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124605997
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:46 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik denk niet zozeer kan schelen, maar gewoon van mening is dat als iets niet stuk is dat het niet vervangen hoeft te worden. En als het al stuk raakt dat het eerst gepoogd wordt te repareren.
De ouderwetsche instelling, die volgens mij helemaal zo verkeerd niet is. ;)

quote:
Ik heb zelf vroeger bij een meubelboer in het hogere segment gewerkt en daar hadden we veel van dit soort klanten. Budget was geen issue bij aanschaf, en wat je bij het bezorgen terugnam was letterlijk op de draad toe versleten. Dit is zo'n 15 jaar geleden en ik weet bijna zeker dat in 9 van de 10 gevallen de bank die ik destijds bezorgd heb er nog gewoon staat, een goede bank kan makkelijk 20-30 jaar mee.
:Y - Bij de oudere generatie - en dan heb ik het naar schatting over mensen van boven de 50, 60 - is dat nog steeds een veel voorkomende instelling. Niet voor niks zie je juist bij huizen die te koop staan bij die mensen vaak zo'n gedateerde inrichting.

quote:
Zijn ook altijd dezelfde huizen waar nog een beeldbuis tv staat, want ja "niet kapot, dus waarom een nieuwe kopen"
Ik kan niet ontkennen dan dat ik mijzelf hier wel enigszins in herken... ik heb ook pas anderhalf jaar een platte TV want die ouwe deed 't nog. :@
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  donderdag 28 maart 2013 @ 15:26:43 #219
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_124609240
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:03 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Maar met een hele hoop potentie, als je over een flinke klap extra geld beschikt.
Grote jaren-30 villa in Soest-Zuid, voor ongeveer 550K. Als dat huis in goede staat was geweest dan had-ie minimaal 800K als vraagprijs gehad.

Zal wel moeilijk worden 'm in deze tijd kwijt te raken. De mensen met tonnen extra geld om de boel op te knappen, daar zijn er niet zoveel meer van...
Ik bedoelde meer: hoe kun je hier in wonen? Zo kaal en karig, ik zou er helemaal depri van worden.
pi_124609812
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 15:26 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik bedoelde meer: hoe kun je hier in wonen? Zo kaal en karig, ik zou er helemaal depri van worden.
Het ziet er ook niet bewoond uit. Boven bed voor kijkers om een indruk van de maat te krijgen. Beneden huiskamermeubilair om een indruk van bewoond zijn te geven. De postbode zal wel beter weten.
pi_124610570
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:55 schreef HetKlusKonijn het volgende:
:Y - Bij de oudere generatie - en dan heb ik het naar schatting over mensen van boven de 50, 60 - is dat nog steeds een veel voorkomende instelling. Niet voor niks zie je juist bij huizen die te koop staan bij die mensen vaak zo'n gedateerde inrichting.
Het type mens dat niet per se aan mode hoeft mee te doen, wiens huis geen toonzaal in een glossy magazine hoeft te zijn. Helemaal niets mis mee ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_124612407
Sepia-filtertje over de foto heen?



http://www.funda.nl/koop/(...)587981-milosdreef-73
  donderdag 28 maart 2013 @ 16:45:25 #223
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124612504
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:43 schreef ArtemisQ het volgende:
Sepia-filtertje over de foto heen?

[ afbeelding ]

http://www.funda.nl/koop/(...)587981-milosdreef-73
Selective color photography, trendy shit
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  donderdag 28 maart 2013 @ 17:49:19 #224
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124614788
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 16:45 schreef henkde_j het volgende:

[..]

Selective color photography, trendy shit
Ik vind het er niet mooier op worden, maar wel grijzer...
Oh ja, dat is mode. Was ik even vergeten. :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124618838



http://www.funda.nl/koop/(...)-engelsestraat-43-a/

Shaamteloze plug :) voor mijn eigen huis met ingebouwde thuisbioscoop in Rotterdam. Vijf kamers, goed onderhouden en omdat we het snel willen verkopen, nu te krijgen voor slechts 125k.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')