Daar snap ik ook niets vanquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:11 schreef Paxcon het volgende:
Ik ben zo fucking slecht in absolute/relatieve/beperkte zakelijke/vermogensrechten enzo
Erfdienstbaarheid is volgens mij antwoorden een vermogensrecht, maar het is toch niet op geld waardeerbaar? En het is toch ook een zakelijk recht, omdat het betrekking op een zaak (grond) heeft?
Wanneer is het tentamen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar snap ik ook niets van
Enige wat ik weet en uit de oefenvragen ben tegengekomen is dat erfpacht absoluut recht is en tegenover iedereen werkt enzo. En vorderingsrechten relatief recht. Zoiets.
Tuurlijk is het wel op geld waardeerbaar. Praktisch alle rechten zijn wel op geld waardeerbaar uiteindelijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:11 schreef Paxcon het volgende:
Ik ben zo fucking slecht in absolute/relatieve/beperkte zakelijke/vermogensrechten enzo
Erfdienstbaarheid is volgens mij antwoorden een vermogensrecht, maar het is toch niet op geld waardeerbaar? En het is toch ook een zakelijk recht, omdat het betrekking op een zaak (grond) heeft?
oh oh dat wordt een drama vanavondquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar snap ik ook niets van
Enige wat ik weet en uit de oefenvragen ben tegengekomen is dat erfpacht absoluut recht is en tegenover iedereen werkt enzo. En vorderingsrechten relatief recht. Zoiets.
Die bonus ga je hard nodig hebben.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:14 schreef Etsu het volgende:
[..]
In juni, maar vanavond toets voor bonus.
Als ik 'm krijg.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Die bonus ga je hard nodig hebben.
Hoe dan? Door geld te vragen om het te vestigen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Tuurlijk is het wel op geld waardeerbaar. Praktisch alle rechten zijn wel op geld waardeerbaar uiteindelijk.
Nee. De erfdienstbaarheid, het recht om iets uit te voeren op iemand anders z'n erf zou je toch gewoon kunnen waarderen op een bedrag? Ook heeft het wellicht een waardedrukkend effect op het dienend erf.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:17 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hoe dan? Door geld te vragen om het te vestigen?
Tegenover wie is het in te roepen? Absoluut is iedereen(eigendom), Relatief is bepaalde personen(vorderingen bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:11 schreef Paxcon het volgende:
Hoezo? Je had bij elkaar toch een 8?quote:
Succes noviet.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:23 schreef Etsu het volgende:
Ik word hier depressief van, ga nog een sigaretje roken en dan richting de uni. Vaarwel mijn lieve novieten.
Tuurlijk wel!quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je zegt toch ook geen versterfrecht ?
(Ab) intestaat erfrecht/erfrecht ab intestato.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel!
Hou het Nederlands allemaal
Gewoon je werk doen Saddleshowbobbie.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zeg, ben ik opeens fietsenmaker?![]()
Wat een inspiratie. Ik ben blij dat ik zo selectief ben in degene die ik volg op twitter.twitter:ParisHilton twitterde op donderdag 21-03-2013 om 18:00:15Winners are not troubled when in trouble. All they do is think and figure out the solutions to their problems, with faith in their heart. reageer retweet
Ik vond het helemaal interessant. Maar wel heel erg lastig. Had een 8 inderdaadquote:Op donderdag 21 maart 2013 18:25 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Alleen pandrechten vond ik wel interessant.
Oh haha, humor om te lachenquote:Op donderdag 21 maart 2013 18:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
3 in de eerste kans, 5 voor de herkansing.
Ben jij wel tevreden met een acht dan? Pff..quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:34 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh haha, humor om te lachen
ik dacht even dat je niet tevreden was met een 8, maar oke
Juist!quote:
De arrest? Really?quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:36 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Juist!
Het enige is wel; waarom digt niemand de topictitelarrest:( als goederenrecht zo populair is..:o
quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:18 schreef Etsu het volgende:
Klaar, nu wachten tot het half 8 is om weg te mogen.
Je verweerschrift bedoel je?quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:22 schreef Paxcon het volgende:
Als ik thuis ben zal ik es even doorlezen wat ik jullie allemaal zeiden voor mijn eerste reactie.
Giku eist iets van je.quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:23 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja geen idee wat jullie van mij eisen
quote:
Goed bezig dan jongens!quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:22 schreef Paxcon het volgende:
Beetje vage vraag over dat leveren enzo. Nouja, wel voldoende denk ik, afwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |