En als jij de gejatte fiets laat repareren aan Bobbie, dan is Bobbie dus onmiddelijk bezitter en jij middelijk bezitter?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als ik jou fiets jat voor de RuG. Als jij mij jouw fiets verkoopt. Om maar iets te noemen.
Nee dan ben ik middellijk bezitter en is Bobbie onmiddellijk houder.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
En als jij de gejatte fiets laat repareren aan Bobbie, dan is Bobbie dus onmiddelijk bezitter en jij middelijk bezitter?
En als Bobbie de fiets niet kan repareren en naar een fabrikant stuurt, is hij middelijk houder en de fabrikant onmiddelijk houder?quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee dan ben ik middellijk bezitter en is Bobbie onmiddellijk houder.
Juist.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
En als Bobbie de fiets niet kan repareren en naar een fabrikant stuurt, is hij middelijk houder en de fabrikant onmiddelijk houder?
Ooooh vandaar dat jij en Pax met al dit soort vragen komenquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:01 schreef Etsu het volgende:
Nog een halfuurtje te gaan om dit alles te snappen.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:04 schreef Giku het volgende:
Zo is Bobbie nog een rechtenstudent, dan is hij een incompetente fietsenmaker.
Allebei kan ook.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:04 schreef Giku het volgende:
Zo is Bobbie nog een rechtenstudent, dan is hij een incompetente fietsenmaker.
Daar snap ik ook niets vanquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:11 schreef Paxcon het volgende:
Ik ben zo fucking slecht in absolute/relatieve/beperkte zakelijke/vermogensrechten enzo
Erfdienstbaarheid is volgens mij antwoorden een vermogensrecht, maar het is toch niet op geld waardeerbaar? En het is toch ook een zakelijk recht, omdat het betrekking op een zaak (grond) heeft?
Wanneer is het tentamen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar snap ik ook niets van
Enige wat ik weet en uit de oefenvragen ben tegengekomen is dat erfpacht absoluut recht is en tegenover iedereen werkt enzo. En vorderingsrechten relatief recht. Zoiets.
Tuurlijk is het wel op geld waardeerbaar. Praktisch alle rechten zijn wel op geld waardeerbaar uiteindelijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:11 schreef Paxcon het volgende:
Ik ben zo fucking slecht in absolute/relatieve/beperkte zakelijke/vermogensrechten enzo
Erfdienstbaarheid is volgens mij antwoorden een vermogensrecht, maar het is toch niet op geld waardeerbaar? En het is toch ook een zakelijk recht, omdat het betrekking op een zaak (grond) heeft?
oh oh dat wordt een drama vanavondquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:13 schreef Etsu het volgende:
[..]
Daar snap ik ook niets van
Enige wat ik weet en uit de oefenvragen ben tegengekomen is dat erfpacht absoluut recht is en tegenover iedereen werkt enzo. En vorderingsrechten relatief recht. Zoiets.
Die bonus ga je hard nodig hebben.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:14 schreef Etsu het volgende:
[..]
In juni, maar vanavond toets voor bonus.
Als ik 'm krijg.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Die bonus ga je hard nodig hebben.
Hoe dan? Door geld te vragen om het te vestigen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:15 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Tuurlijk is het wel op geld waardeerbaar. Praktisch alle rechten zijn wel op geld waardeerbaar uiteindelijk.
Nee. De erfdienstbaarheid, het recht om iets uit te voeren op iemand anders z'n erf zou je toch gewoon kunnen waarderen op een bedrag? Ook heeft het wellicht een waardedrukkend effect op het dienend erf.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:17 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hoe dan? Door geld te vragen om het te vestigen?
Tegenover wie is het in te roepen? Absoluut is iedereen(eigendom), Relatief is bepaalde personen(vorderingen bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:11 schreef Paxcon het volgende:
Hoezo? Je had bij elkaar toch een 8?quote:
Succes noviet.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:23 schreef Etsu het volgende:
Ik word hier depressief van, ga nog een sigaretje roken en dan richting de uni. Vaarwel mijn lieve novieten.
Tuurlijk wel!quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je zegt toch ook geen versterfrecht ?
(Ab) intestaat erfrecht/erfrecht ab intestato.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel!
Hou het Nederlands allemaal
Gewoon je werk doen Saddleshowbobbie.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zeg, ben ik opeens fietsenmaker?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |