Zijn anderen personen met een ouder recht?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:43 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dus ten opzichte van anderen wel? (en zie edit)
Nee inderdaad, dat was mijn vraag in eerste instantie dus ookquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:44 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zijn anderen personen met een ouder recht?
Oh sorry, nee dus inderdaad.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee inderdaad, dat was mijn vraag in eerste instantie dus ook
Dus C wordt bij beschikkingsonbevoegdheid en levering CP eigenaar tegenover iedereen, behalve tegenover A, tegenover wie de levering nog niet werkt zolang bezit nog niet daadwerkelijk is verschaft?
Oke nice, dankuquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh sorry, nee dus inderdaad.
Inderdaad.
Ik hoop voor je dat die ondertitel niet de toon aangeeftquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:43 schreef Monnet het volgende:
Lijkt me best een interessant boekje dit.
[ afbeelding ]
Het werkt wel als leuke aandachtstrekker. En veel mensen ervaren denk ik wel een dergelijk gevoel in al dan niet meer of mindere mate. Dus het is geen slechte ondertitel ofzoquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat die ondertitel niet de toon aangeeft
Nominatie voor Nobelprijs voor de Literatuur is de deur uitquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:52 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het werkt wel als leuke aandachtstrekker. En veel mensen ervaren denk ik wel een dergelijk gevoel in al dan niet meer of mindere mate. Dus het is geen slechte ondertitel ofzo
Overdrijven is ook een kunst zo blijkt maar weer.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nominatie voor Nobelprijs voor de Literatuur is de deur uit
Nee dan ben ik houder op grond van de overeenkomst van bruikleen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:54 schreef Etsu het volgende:
Ik snap het verschil tussen detentor en bezitter niet echt.
Bezitter is iemand die een goed voor zichzelf houdt en gebruik van maakt.
Detentor is iemand die een goed voor een ander houdt en gebruik van maakt.
Maar als ik Acta een fiets leen, dan is hij toch beide?Want hij houdt de fiets voor mij en voor anderen lijkt het alsof hij een goed voor zichzelf houdt..
En wanneer ben jij bezitter dan?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:55 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee dan ben ik houder op grond van de overeenkomst van bruikleen.
En als jij de gejatte fiets laat repareren aan Bobbie, dan is Bobbie dus onmiddelijk bezitter en jij middelijk bezitter?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als ik jou fiets jat voor de RuG. Als jij mij jouw fiets verkoopt. Om maar iets te noemen.
Nee dan ben ik middellijk bezitter en is Bobbie onmiddellijk houder.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:58 schreef Etsu het volgende:
[..]
En als jij de gejatte fiets laat repareren aan Bobbie, dan is Bobbie dus onmiddelijk bezitter en jij middelijk bezitter?
En als Bobbie de fiets niet kan repareren en naar een fabrikant stuurt, is hij middelijk houder en de fabrikant onmiddelijk houder?quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nee dan ben ik middellijk bezitter en is Bobbie onmiddellijk houder.
Juist.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
En als Bobbie de fiets niet kan repareren en naar een fabrikant stuurt, is hij middelijk houder en de fabrikant onmiddelijk houder?
Ooooh vandaar dat jij en Pax met al dit soort vragen komenquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:01 schreef Etsu het volgende:
Nog een halfuurtje te gaan om dit alles te snappen.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:04 schreef Giku het volgende:
Zo is Bobbie nog een rechtenstudent, dan is hij een incompetente fietsenmaker.
Allebei kan ook.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:04 schreef Giku het volgende:
Zo is Bobbie nog een rechtenstudent, dan is hij een incompetente fietsenmaker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |