WO Rechtsgeleerdheid natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel rechtDe mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten:
SOGgen!![2wcmj2w.png]()
Enne.. afgestudeerd zijn for the win!
HAHA ARBEIDERS
De afgestudeerde helden van dit topic• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa
• Eriksd
Ook leuk: de studenten, op aflopende
tofheid van de universiteit en student:
Universiteit van Amsterdam• Dreamzk
• Tchock
• Yreal -
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I)
• Snax
• Monnet
• Polacco
Open Universiteit• SpotlessMind00
Erasmus Universiteit Rotterdam• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• NotGuilty
• meneerRaab
Radboud Universiteit• Morendo
• Actaeon (Novietenhoeder II)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas
Universiteit Leiden• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG
• De_Fietser
• Studeur
Universiteit Utrecht• solo020
Universiteit Maastricht• Duderd
• GeneraalAdmiraal
Universiteit van Tilburg• Complexiteit
Rijksuniversiteit Groningen• Giku
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon (mr. dr. LaPo)
• Joosie200
• Letstalk
• Bruce_Cutler
• Doctor_Neo_Cortex
• Argelos
• Fratles
Dit is
WO rechten: geen cursisten gaarne!
Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
![2cmkzeh.jpg]()
![495px-Advokat%2C_Fransk_advokatdräkt%2C_Nordisk_familjebok.png]()
![13_1.JPG]()
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
Generaal?? Pardon??
Ryon
Alle neuzen naar rechts
quote:
Natuurlijk. Hier strijd ik al jaren voor.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Ik weet de openingstijden van de UB/JB hier niet eens.
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 16:20 schreef Ryon het volgende:Moet ik erbij zeggen dat ik vroeger een 13.00 tot 6.00 ritme had. Daar paste een UB die niet al om 23.45 uur sloot erg goed bij.
omg, 23.45.. Waren er überhaupt mensen aanwezig.
Generaal?? Pardon??
Ryon
Alle neuzen naar rechts
quote:
Ja, hoor. Best wel veel nog. Mensen eten zo rond 19.00 uur en willen daarna nog zo lang mogelijk doorstuderen. Zeker als je volgende dag al het tentamen hebt.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
quote:
Rond tentamentijd? Best wel ja.
Op
woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef
Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 16:22 schreef Ryon het volgende:[..]
Ja, hoor. Best wel veel nog. Mensen eten zo rond 19.00 uur en willen daarna nog zo lang mogelijk doorstuderen. Zeker als je volgende dag al het tentamen hebt.
inderdaad. Je bent dan wel een die-hard student...
Generaal?? Pardon??
Ryon
Alle neuzen naar rechts
quote:
Ook niet rond de tentamenperiode? Ik drink normaal altijd bij het eten dus voor mij is de studiedag dan afgelopen. Maar in de tentamenperiode wordt het een voedzame mensa maaltijd met een watertje erbij en is het daarna weer vlammen.
--
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 16:25 schreef Ryon het volgende:[..]
Ook niet rond de tentamenperiode? Ik drink normaal altijd bij het eten dus voor mij is de studiedag dan afgelopen. Maar in de tentamenperiode wordt het een voedzame mensa maaltijd met een watertje erbij en is het daarna weer vlammen.
Nee eigenlijk niet, Doe dat juist overdag allemaal. Het enige dat ik sporadisch nog wel eens na het eten doe is aan m'n scriptie schrijven.
Oke, nog één vraag.
B is beschikkingsonbevoegd en levert CP aan C. A (eigenaar) wil het goed terug.
Bij beschikkingsonbevoegdheid is levering krachtens 3:90 vereist. Uit lid 2 blijkt dat de CP-levering niet tegenover iemand met een ouder recht werkt (dus A). Betekent dit dat de levering wel tegenover anderen werkt en C t.o.v. anderen wel al eigenaar is geworden? (dmv 3:84 jo. 3:86)
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2013 16:31:14 ]
Ik begin gewoon op tijd en zorg dat alles op tijd af is. Dan is leren tot heel laat niet meer nodig..
Generaal?? Pardon??
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 16:27 schreef Paxcon het volgende:Oke, nog één vraag.
Bij beschikkingsonbevoegdheid is levering krachtens 3:90 vereist. Uit lid 2 blijkt dat de levering niet tegenover iemand met een ouder recht werkt (dus A). Betekent dit dat de levering wel tegenover anderen werken en C t.o.v. anderen wel al eigenaar is geworden? (dmv 3:84 jo. 3:86)
een houder kan nooit CP leveren, toetsing is ; 3:86 lid 1 jo 3:90 lid 2. C krijgt geen derdebescherming. C heeft de goederen niet in bezit
A heeft een ouder recht, is altijd eigenaar gebleven en zou in dit geval dus ook zijn goederen krijgen.
Generaal?? Pardon??
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 16:27 schreef Paxcon het volgende:Oke, nog één vraag.
Bij beschikkingsonbevoegdheid is levering krachtens 3:90 vereist. Uit lid 2 blijkt dat de levering niet tegenover iemand met een ouder recht werkt (dus A). Betekent dit dat de levering wel tegenover anderen werkt en C t.o.v. anderen wel al eigenaar is geworden? (dmv 3:84 jo. 3:86)
toevallig week 5 vraag 6?

daar was ik ook net mee bezig
quote:
Nee, bij vraag 2 vroeg ik het me ineens af

quote:
Op donderdag 21 maart 2013 16:28 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:[..]
een houder kan nooit CP leveren, toetsing is ; 3:86 lid 1 jo 3:90 lid 2. C krijgt geen derdebescherming. C heeft de goederen niet in bezit
A heeft een ouder recht, is altijd eigenaar gebleven en zou in dit geval dus ook zijn goederen krijgen.
Maar waarom staat er dan zo expliciet: tegenover iemand met een ouder recht?
quote:
Ligt er ook wel een beetje aan hoeveel tentamens je hebt en wat de zwaarte is (bachelor/master). Ik ga nu ook 's avonds door
Op
woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef
Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 16:31 schreef Paxcon het volgende:[..]

[..]
Omdat 3:90 lid 2 een bescherming biedt tegen over oudere gerechtigde. De wetgever wilt alleen derdebescherming bieden tegen over mensen die daadwerkelijk het goed bezitten.
Ik moet nu even iemand ophalen, dus als iemand nog geen echte antwoord heeft gegeven..ben je die verschuldigd:)
Generaal?? Pardon??
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 16:31 schreef Paxcon het volgende:[..]

[..]
Omdat dit dus werkt tegenover een oudere rechthebbende die mogelijk niet ingestemd heeft met de vervreemding. En bij een levering CP is het ook niet duidelijk voor de buitenwereld dat er iets in de eigendomstoestand van het goed veranderd is.
3:90 lid 2 kan voor een 'A' figuur dus de derdenbescherming van 3:86 voor een 'C' figuur doorkruisen als de 'C' figuur cp geleverd heeft gekregen van een beschikkingsonbevoegde 'B' figuur. Zo kan A dus toch revindiceren.
Giku
graag verwijderen
quote:
Ik leer van 10-18u. Dan vind ik het ook wel welletjes hoor. Als ik dan geen rust/vrije tijd neem ben ik de volgende dag uitgeput.
Ik merk wel dat ik nu tijd te kort kom, moet nog 100 paginas voor dit vak, nog jurisprudentie voor 1.5 vak doornemen(helft van n vak al gehad) en dan nog een compleet nieuw vak leren voor maandag.

.
graag verwijderen
Dus zolang er sprake is van beschikkingsonbevoegdheid en levering CP wordt de koper geen eigenaar totdat het bezit feitelijk is verschaft?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2013 16:42:31 ]
quote:
Op donderdag 21 maart 2013 16:42 schreef Paxcon het volgende:Dus zolang er sprake is van beschikkingsonbevoegdheid en levering CP wordt de vervreemder geen eigenaar totdat het bezit feitelijk is verschaft?
Ten opzichte van de 'A' figuur. Inderdaad. En vervreemder moet zijn de verkrijger..de 'C' figuur.
quote:
Dus ten opzichte van anderen wel? (en zie edit

)