abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124335738

Welkom in het Eurocrisis topic!
Waar schulden met schulden worden afgelost.
Waar de banken de vestzak zijn en de EU burger de broekzak is.

10-yr yields

Griekenland (l) en Ierland 9-yr (r)

Portugal (l) en ter vergelijking Duitsland (r)

Italie (l) en Spanje (r)

GDP in prices of the previous year (economic growth)

Unemployment rate (as a % of labour force)

pi_124336021
Finito,Ολοκληρώθηκε!
pi_124336924
Ook als Cyprus 'gered' word krijg je een uitvlucht van kapitaal moeilijk gestopt lijkt me. Dat worden kapitaalrestricties en weer een geest van een verdrag dat geschonden word. Al zijn er natuurlijk clausules in die verdragen, zoals altijd en is er geen 'echte' schending van een verdrag.
pi_124337447
Volgens Geenstijl beperkt Aegon per a.s. april de mogelijkheden om met spoed geld op te kunnen nemen.
Het gaat blijkbaar alleen over "de omzetting van de Aegon E-Rekening naar Aegon Sparen..." ??
In het artikel staan kopiën van de brieven die Aegon hierover heeft rondgestuurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door karton2 op 21-03-2013 16:02:21 ]
pi_124338248
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:41 schreef piepeloi55 het volgende:
Ook als Cyprus 'gered' word krijg je een uitvlucht van kapitaal moeilijk gestopt lijkt me. Dat worden kapitaalrestricties en weer een geest van een verdrag dat geschonden word. Al zijn er natuurlijk clausules in die verdragen, zoals altijd en is er geen 'echte' schending van een verdrag.
Vind je zelf wat je schrijft niet een beetje tegenstrijdig? Die clausules zitten niet voor niets in de regels. Verder is een uitstroom niet alleen te voorzien maar zelfs wenselijk. De Cypriotische banken moeten stevig kleiner worden.
pi_124338475
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:08 schreef HD9 het volgende:

[..]

een land moet een eenheid zijn zowel in taal en cultuur als in fiscaal regime
Ja, want multinationale staten zijn gedoemd te mislukken.
pi_124338698
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:54 schreef karton2 het volgende:
Volgens Geenstijl beperkt Aegon per a.s. april de mogelijkheden om met spoed geld op te kunnen nemen.
Het gaat blijkbaar alleen over "de omzetting van de Aegon E-Rekening naar Aegon Sparen..." ??
In het artikel staan kopiën van de brieven die Aegon hierover heeft rondgestuurt.
Lulkoek. Voorheen had Aegon verschillende typen spaarrekeningen die redelijk veel op elkaar leken. Er wordt nu gewoon flink gesnoeid; de spaarrekening die overblijft is gewoon via internet toegankelijk en te gebruiken.
pi_124339094
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:10 schreef HiZ het volgende:
Vind je zelf wat je schrijft niet een beetje tegenstrijdig? Die clausules zitten niet voor niets in de regels.
Wat we de afgelopen jaren gezien hebben is dat diverse clausules eerder misbruikt dan gebruikt worden. Ik heb daar dan ook geen hoge pet van op.

Daar kun je anders over denken, maar of Cyprus nu wel of niet gered word, zonder kapitaalrestricties gaan ze het niet redden. Ze zullen wel moeten.

quote:
Verder is een uitstroom niet alleen te voorzien maar zelfs wenselijk. De Cypriotische banken moeten stevig kleiner worden.
Of het wenselijk is hangt ervanaf in welke mate en tijdspanne het gebeurd.
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:44:27 #10
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124339701

Leuk detail op deze foto: die slipsporen voor de ATM. Iemand is natuurlijk keihard aan komen scheuren om nog snel z'n geld te redden. Keihard remmen pal voor de ATM en dan snel de auto uit om te pinnen... _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124339856
Die bank, Laiki dus, is volgens de berichten zojuist gesloten. Wordt opgesplitst. Bad bank principe volgens mij, maar mijn grieks is niet zo goed.
pi_124339972
Bloomberg is reporting via CYBC, the state-run broadcaster in Cyprus, that Cyprus Popular (a.k.a. Laiki) – the country's second-largest lender and arguably its most afflicted bank – will be shut down.

The plan will follow the "good bank/bad bank" format.

Assets from the "good bank" will be sold, and the proceeds of the sale will be returned to depositors.

Bank deposits of less than 100,000 euros are guaranteed, says Bloomberg.

The chart below, via Exotix economist Gabriel Sterne, shows the extent of Laiki's problems, even before this weekend's bailout deal and ensuing chaos hit.

Read more: http://www.businessinside(...)2013-3#ixzz2OBqXTfRL
pi_124340535
Dat betekent dus dat de retailbank gewoon open blijft. Lijkt een beetje op een truukje om ECB geld te blijven krijgen.
pi_124341096
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:07 schreef HiZ het volgende:
Dat betekent dus dat de retailbank gewoon open blijft. Lijkt een beetje op een truukje om ECB geld te blijven krijgen.
Maar als die er maandag geen toekomst meer in zien dan trekken ze de stekker eruit en is het in één klap gedaan met de pret.
  donderdag 21 maart 2013 @ 17:31:20 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_124341518
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:15 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]

Yep, het Lincoln Memorial in Washington zal verbleken bij het Van Rompuy Memorial dat ze zullen oprichten in Brussel. O~)
lijkt me wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124342297
Een n00b-vraag dan maar: Wat betekent splitsen in good bank/bad bank voor een spaarder met 30k op de bank?
pi_124342784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 17:53 schreef Apache4U het volgende:
Een n00b-vraag dan maar: Wat betekent splitsen in good bank/bad bank voor een spaarder met 30k op de bank?
Niets, wordt gewoon ondergebracht in de good bank.
pi_124345140
Cypriot banking bill has approval of troika to include capital outflow controls.
pi_124346802
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:16 schreef piepeloi55 het volgende:
Cypriot banking bill has approval of troika to include capital outflow controls.
Dat wil nog niet zeggen dat het hele voorstel voldoende is.
  donderdag 21 maart 2013 @ 19:56:42 #20
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124346975
Ik denk dat de Troika wel accoord gaat met capital controls, anders moet de ECB die hele uitstroom weer gaan funden...
Maar inderdaad, de rest van het plan moeten we nog even zien. Wie gaat trouwens de "good bank" kopen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124347269
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:56 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat de Troika wel accoord gaat met capital controls, anders moet de ECB die hele uitstroom weer gaan funden...
Maar inderdaad, de rest van het plan moeten we nog even zien. Wie gaat trouwens de "good bank" kopen?
Was de eis niet dat ze de grootste twee banken zouden samenvoegen? Capital controls suggereert dat er een acceptabel plan is. Als er geen acceptabel plan is stopt de ECB de ELA en maakt het alleen voor de Cyprioten nog wat uit. Als ze dan nog onder EU recht werken.

Hoe meer ik erover nadenk hoe minder ik begrijp van dat geslijm naar de Russen toe. Alles wat ze de Russen kunnen bieden zou vastlopen op Turkije. Die gaan echt geen boringen toestaan zolang de Cyprus kwestie nog niet is opgelost. En wat voor deal hebben die Russen dan voor hun miljarden?
pi_124347627
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 19:56 schreef SeLang het volgende:
De onverzekerde deposito houder zou een haircut van 40% moeten slikken. Ik ben benieuwd of dit door het parlement komt.
pi_124348884
quote:
1s.gif Op donderdag 21 maart 2013 20:08 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

De onverzekerde deposito houder zou een haircut van 40% moeten slikken. Ik ben benieuwd of dit door het parlement komt.
Maar alleen van de failliete bank. Dat maakt natuurlijk wel uit. Is het mogelijk dat ze op die manier meer dan ¤5.8 miljard vrijmaken?
  donderdag 21 maart 2013 @ 22:00:42 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124353541
PieterOmtzigt twitterde op woensdag 20-03-2013 om 23:41:43 Het is dus 20 maart, lente en de regering weet nog steeds de koopkrachteffecten van 1 januari niet. reageer retweet
(via GS)

Die koopkrachtplaatjes hadden vast nog wat boetseerwerk nodig voor ze gepresenteerd kunnen worden :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_124354157
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:00 schreef Perrin het volgende:
PieterOmtzigt twitterde op woensdag 20-03-2013 om 23:41:43 Het is dus 20 maart, lente en de regering weet nog steeds de koopkrachteffecten van 1 januari niet. reageer retweet
(via GS)

Die koopkrachtplaatjes hadden vast nog wat boetseerwerk nodig voor ze gepresenteerd kunnen worden :P
Boetseerwerk, ik heb meer het vermoeden dat het kabinet plannen vrij beperkt uitwerkt puur omdat ze geen koers durven te kiezen. VVD wil rechtsom, PvdA wil linksom en dus is de weg van de minste weerstand om de echte uitwerking van plannen vooruit te schuiven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')