abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124299044
Kan iemand me vertellen wat ik moet denken van die 2 miljard van Griekenland?
pi_124299248
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 17:05 schreef HiZ het volgende:
Kan iemand me vertellen wat ik moet denken van die 2 miljard van Griekenland?
Dat het waarschijnlijk niet doorgaat, de EU en het IMF zullen hun 10 miljard niet uitlenen als de Cyprioten die extra miljarden er nog bijlenen (want dan wordt hun staatsschuld zo hoog dat die onmogelijk terug te betalen).
pi_124302707
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 15:06 schreef Wouter_Drucker het volgende:
http://www.weeklystandard(...)n-rights_707768.html

Report: Russian Company Offers to Bailout Cyprus in Exchange for Gas Exploration Rights

alex_schaefer twitterde op dinsdag 19-03-2013 om 21:35:27 This is a major goal of the (engineered) economic crisis: getting people to give up REAL assets to pay off FAKE debt http://t.co/IhOLe5vko1 reageer retweet

:|W
perfect, ik zeg doen
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:05:24 #204
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_124303709
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 18:42 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

perfect, ik zeg doen
laat ze Cyprus ook maar gelijk helemaal houden en griekenland ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:10:07 #205
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124303896
In ander nieuws: Het is nu officieel dat de UK het mandaat van de centrale bank gaat aanpassen. Inflatie target blijft wel 2% (niet dat dat ooit is gehaald, ze zitten er consistent ver boven) maar er komt meer nadruk op werkloosheid en "groei".

Ik voel medelijden met de Britten maar voor mij persoonlijk is het natuurlijk prima want dit lijkt me negatief voor de £ op termijn en alles wordt dan dus goedkoper (in euros) *O*

Verder hebben ze aangekondigd dat ze de huizenbubble met meer kracht gaan proberen op te blazen: de overheid gaat garant staan voor mensen die geen geld hebben om een huis te kopen |:(
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:17:00 #206
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124304206
Het is besloten dat Cypriotische banken tot minimaal het weekend dicht blijven. Vanwege een feestdag op maandag betekent dat in de praktijk dat banken tot minimaal dinsdag dicht blijven.
Mijn reisverslagen
pi_124304381
quote:
3s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:17 schreef SeLang het volgende:
Het is besloten dat Cypriotische banken tot minimaal het weekend dicht blijven. Vanwege een feestdag op maandag betekent dat in de praktijk dat banken tot minimaal dinsdag dicht blijven.
Ach dan gaan ze op dinsdag formeel failliet.
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:25:54 #208
323876 michaelmoore
pi_124304590
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ach dan gaan ze op dinsdag formeel failliet.
dat kon wel eens het beste zijn voor ze., dan zijn ze van de euro af en kunnen ze devalueren
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:26:43 #209
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124304619
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat kon wel eens het beste zijn voor ze., dan zijn ze van de euro af en kunnen ze devalueren
En dan weer opnieuw opbouwen met die twee geiten en drie olijvenbomen!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:26:47 #210
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_124304624
Lijkt me dat er dan ook uiterlijk die dinsdag een oplossing moet zijn aangezien de pinautomaten leeg zijn en het online bankieren is geblokkeerd. Veel Cyprioten zullen al problemen hebben om tot die tijd het hoofd boven water te houden.
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:30:47 #211
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_124304836
Welke oplossingen zijn er nog voor Cyprus? Beurscommentator Mathijs Bouman schetst de mogelijkheden.

Optie 1: miljarden lenen van Rusland

Cyprus heeft in totaal 17 miljard euro nodig om de crisis in het land op te lossen. 10 miljard euro kan worden geleend van de Europese Unie. De zeven miljard die overblijft zou aanvankelijk via Cypriotische spaarders worden verhaald, maar dat plan is door de regering afgeschoten. Nu wordt bekeken of de Russen dat geld willen ophoesten. Maar of zoveel geld lenen van Rusland een goed idee is, is de vraag. De staatsschuld gaat dan namelijk omhoog en het IMF zal niet meedoen aan het redden van Cyprus. De ECB kan de banken dan ook geen geld blijven lenen. “Dat is eigenlijk een moeilijke optie", aldus Bouman (klik op het filmpje links)

Optie 2: Obligaties afstempelen
Je zou er voor kunnen kiezen om, net als in Griekenland, af te stempelen op de schulden van Cyprus. Dat gaat ook niet makkelijk, om twee redenen. Banken in Cyprus financieren zich met spaargeld, daar valt dus niet veel af te stempelen. Dan pak je de sector die je er juist weer bovenop moet krijgen. Ten tweede valt de staatsschuld van Cyprus onder Brits recht, dus dat is juridisch ingewikkeld.

Optie 3: Uit de euro stappen
Dat lost alleen psychologisch wat op, maar het zorgt wel dat banken vrijwel direct failliet gaan, Russische spaarders ook hun geld niet meer terugkrijgen en de overheid geen geld meer heeft.

Optie 4: Heffing op het spaargeld
Er blijft een optie over, die door de Cyprioten eigenlijk al is afgewezen. De schuld gaat dan niet omhoog, banken zijn beter gefinancierd, en Europa kan weer lenen aan Cyprus. “Je kunt er hooguit voor kiezen om kleine deposito’s kwijt te schelden.”
pi_124304885
Who knew about the Cypriot bank holiday and took capital flight beforehand?
Bron: creditwritedowns.com

A friend sent me an article from a fairly credible German news source about capital flight in Cyprus before the bank holiday. This is the first I have heard of pre-bank holiday capital flight by insiders. And given this is a German news source, I am going to be sceptical until I see further credible verification. Nonetheless, the gist here is that 4.5bn euros in funds were alleged to have been shifted out of Cyprus just prior to the announcement of the country’s bank holiday. The article alleges that government officials were prominent amongst those sending their money to safety outside of Cyprus.

Here’s a rough translation:

At the last minute: Cypriot politicians plundered their bank accounts

In the week prior to the EU decision for a compulsory levy in Cyprus, almost 4.5 billion euros left the country. Members of the government and people close to the government are suspected in particular.

The head of the Cypriot Central Bank estimates that in the first days after the introduction of the compulsory levy, about 10 percent of deposits in banks in Cyprus will leave the country (here). But as the Italian news agency Ansamed reported with reference to local media, capital flight has long since reached epic proportions. Just in the week before the weekend deciding the compulsory levy, hundreds of bank customers took capital of nearly 4.5 billion euros abroad. 4.5 billion euros in just one week.

Some unnamed sources suggest that the capital refugees had been warned of the tax on deposits. Allegedly, mainly government officials and people close to the government transferred their capital abroad. Overall, since the beginning of the year, 20 billion euros have been transferred abroad.

The Greek central bank, however, is to have sent between four and five billion euros to Cyprus to their own banks to help in dealing with the massive withdrawals by depositors.

http://www.creditwritedow(...)al-flight-beforehand
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  woensdag 20 maart 2013 @ 19:39:37 #213
323876 michaelmoore
pi_124305205
Kun je zien wat een eenheid of europa is
pi_124305456
Van de FP:

quote:
De Franse politie heeft een inval gedaan in de woning van Christine Lagarde om aantijgingen van een compensatiebetaling van een zakenman die Nicolas Sarkozy gesteund zou hebben.

In 2008 heeft Lagarde bemiddeld bij een conflict tussen de flamboyante rijke stinkerd Bernard Tapie en de bank Credit Lyonnais. Tapie zou een vergoeding hebben gekregen van 285 miljoen eurootjes.

Lagarde's advocaat, Yves Repiquetm is ervan overtuigd dat de bevindingen zijn client onschuldig zullen verklaren.
Volgens mij willen de Fransen dat het IMF bijspringt :P
Beneath the gold, the bitter steel
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:24:42 #215
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124307775
Het gaat een saaie week worden als die banken in Cyprus tot dinsdag dicht blijven :O
Mijn reisverslagen
pi_124312399
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 11:49 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat kun je opvragen bij het Depositogarantiestelsel van het betreffende land. ING hier in de UK valt trouwens onder het Nederlandse garantiestelsel als een van de uitzonderingsgevallen hier. Maar Santander bijvoorbeeld valt onder het Britse stelsel, ondanks dat het een Spaanse bank is. Een faillissement van Santander in Spanje heeft ook in principe geen invloed op Santander in de UK. Dat zijn gewoon aparte banken.

[..]

Santander is een sub (vroeger abbey), ING is/was een branch. Laiki in de UK is trouwens ook een branch. Zo zijn er wel meer branches.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_124313004
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 08:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het probleem zit volgens mij in het feit dat de meeste senior bonds in Cyprus zijn uitgegeven onder UK law. Ik ken niet exact de details daarvan, maar ik begrijp dat je voor een collectieve actie zoals een "vrijwillige" haircut instemming moet hebben van een grote meerderheid (zeg 75%) van die bondholders. En die toestemming krijg je natuurlijk niet. De enige andere manier om ze te laten meebetalen is dan een echte default, maar dat willen de autoriteiten natuurlijk niet.... Dus de bondholders weten dat ze hun poot stijf kunnen houden. Mochten ze toch onteigend worden terwijl er geen formele default is dan stappen ze naar de rechter en krijgen gelijk. Argentinië bijvoorbeeld heeft een paar jaar geleden ook op een illegale manier bondholders onteigend en die moeten nu -met rente- dat geld alsnog terugbetalen.

CACs maken het juist makkelijker om te defaulten. Zonder een CAC heb je 100% nodig. Tenzij je niet instemt word je niet gehaircut. Mocht je dan niet volledig betaald krijgen, heb je te maken met een default en kun je naar de rechter.
75% is behoorlijk veel, maar dat krijg je vaak genoeg wel. Kijk maar naar de Griekse PSI - daar gold dit ook en ze hebben maar een paar issues niet kunnen herstructureren. (geschreven of onder English Law (met CAC) of onder Griekse wet (waar ze de CACs ex post konden toevoegen - hoezo diefstal?)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_124314940
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 20:24 schreef SeLang het volgende:
Het gaat een saaie week worden als die banken in Cyprus tot dinsdag dicht blijven :O
Toe net op Nieuwsuur zeiden ze al dat er een idee is om de pensioenfondsen te nationaliseren en het geld dan daar uit te halen, dus daar kun je wel wat vuurwerk over verwachten.
pi_124315535
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 19:26 schreef Perrin het volgende:

[..]

En dan weer opnieuw opbouwen met die twee geiten en drie olijvenbomen!
Psst.. dat is zijn ideaalbeeld voor iedereen rond de Middellandse zee.
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:29:15 #220
323876 michaelmoore
pi_124315591
ik verwacht oorlog in Europa
pi_124316551
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:29 schreef michaelmoore het volgende:
ik verwacht oorlog in Europa
Dat sowieso. Ooit.

Ik durf wel te voorspellen dat de euro over vijftig jaar niet meer bestaat. Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die een andere verwachting hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2013 22:45:45 ]
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:55:02 #222
323876 michaelmoore
pi_124317183
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:45 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Dat sowieso. Ooit.

Ik durf wel te voorspellen dat de euro over vijftig jaar niet meer bestaat. Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die een andere verwachting hebben.
HIZ gelooft er nog wel in

Die ziet nog een VSEU met een Europese president en dat iedereen staat te juichen in Brussel
pi_124317986
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

HIZ gelooft er nog wel in

Die ziet nog een VSEU met een Europese president en dat iedereen staat te juichen in Brussel
Sterker nog: over 50 jaar is de $ vervangen door de ¤ en is de USA door de EU ingelijfd.
pi_124318018
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:09 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Sterker nog: over 50 jaar is de $ vervangen door de ¤ en is de USA door de EU ingelijfd.
Doe niet zo belachelijk. De VS sluit zich vrijwillig aan ze smeken zelfs
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:22:31 #225
323876 michaelmoore
pi_124318643
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:09 schreef karton2 het volgende:

[..]

Doe niet zo belachelijk. De VS sluit zich vrijwillig aan ze smeken zelfs
En China en India, Zimbabwe en Suriname

Iedereen juichen om van President van Rompuy

De Duitsers samen met de Grieken de Sirtaki dansen en allemaal Chinees leren
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:24:58 #226
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124318767
En, over 50 jaar zijn de Nederlanden weer verenigd tot 1 machtige staat. _O_
Say what?
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:27:44 #227
323876 michaelmoore
pi_124318928
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:24 schreef UpsideDown het volgende:
En, over 50 jaar zijn de Nederlanden weer verenigd tot 1 machtige staat. _O_
Nou dat we naar de Duitsers trekken dat geloof ik wel, we zijn tenslotte een provincie van Duitsland en een nauw samenwerkingsverband met Polen zie ik ook wel komen

Maar voor een gezamenlijke munt moet je EEN STAAT hebben net als Oost- en West-Duitsland
Maar het is een hele stap om je eigen parlement op te heffen
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:32:33 #228
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124319156
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou dat we naar de Duitsers trekken dat geloof ik wel, we zijn tenslotte een provincie van Duitsland en een nauw samenwerkingsverband met Polen zie ik ook wel komen

Maar voor een gezamenlijke munt moet je EEN STAAT hebben net als Oost- en West-Duitsland
Maar het is een hele stap om je eigen parlement op te heffen
Ik doelde eingelijk meer op de Habsburgse (later Spaanse) Nederlanden. :7
Say what?
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:44:51 #229
323876 michaelmoore
pi_124319644
quote:
10s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:32 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Ik doelde eingelijk meer op de Habsburgse (later Spaanse) Nederlanden. :7
Ik had het over de Romeinen
pi_124320778
Ik begrijp dat de pensioenen in cyprus mogelijk genationaliseerd gaan worden waarna er is even wat miiljarden uit gegraaid gaan worden. Zo doen we dat in de EU!
pi_124322087
deed lubbers vroeger toch ook, niks aan de hand hoor
  donderdag 21 maart 2013 @ 08:21:16 #232
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124324070
quote:
Cyprus werkt verder aan plan B

In Nicosia wordt donderdagochtend verder gepraat over een nieuw plan om Cyprus te redden van een faillissement. De onderhandelingen worden om 9.30 uur plaatselijke tijd hervat; president Anastasiades praat dan met de fractievoorzitters in het parlement. Woensdagavond wilde geen van de onderhandelaars iets kwijt over de besprekingen.

Er werd tot laat onderhandeld over het nieuwe plan. Dat was nodig doordat het parlement een Europees steunpakket dinsdagavond had afgewezen. Vooral de eis dat kleine spaarders moesten meebetalen aan de reddingsoperatie was slecht gevallen in het land. De Europese Unie wil Cyprus een noodlening geven van 10 miljard euro, zolang het land zelf 5,8 miljard op tafel legt.

Nationalisatie
Politici op het eiland proberen nu een plan B te bedenken dat de kleine spaarders ontziet. Er wordt gedacht aan het nationaliseren van pensioenfondsen, dat 3 miljard zou opleveren. Ook zou de regering noodobligaties willen uitschrijven, met als onderpand toekomstige aardgasbaten.

Daarnaast is de Cypriotische minister van Financiën nog altijd in Moskou om te onderhandelen over het verlengen van een Russische lening aan het land.

http://nos.nl/artikel/486886-cyprus-werkt-verder-aan-plan-b.html
Dus in plaats van de spaartegoeden jatten ze de pensioenen :')
Mijn reisverslagen
  donderdag 21 maart 2013 @ 08:21:25 #233
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124324073
Je vraagt je wel af wat hebben wij toch met landen als Griekenland en Cyprus, Bulgarije, Moldavie en Roemenie, waarom moeten wij opgezadeld worden met landen die niets met ons hebben

Dan kun je ook Cuba en Israel er wel bijhalen

Leuk om op vakantie te gaan, maar dat is het wel

Ik denk dat die hele rijstebrij gaat ontploffen binnekort
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_124325001
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

En China en India, Zimbabwe en Suriname

Iedereen juichen om van President van Rompuy

De Duitsers samen met de Grieken de Sirtaki dansen en allemaal Chinees leren
Yep, het Lincoln Memorial in Washington zal verbleken bij het Van Rompuy Memorial dat ze zullen oprichten in Brussel. O~)
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:19:08 #235
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124325077
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:21 schreef HD9 het volgende:

Ik denk dat die hele rijstebrij gaat ontploffen binnekort
Nou, dan ben je de laatste jaren aardig consistent wat je verwachting betreft. De enige vraag is wat 'binnenkort' dan betekent. Aan je reacties te zien hebben we het dan over minimaal 5 jaar.
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:26:15 #236
371032 GoedeVraag
pi_124325201
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 08:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het komt er eigenlijk weer op nier dat al die (schuld-) digitwelwaart in de praktijk een stuk minder aanwezig is dan men dacht.

Men dacht een pensioen te hebben, maar dat blijkt nu minder het geval. Men dacht een waardevol huis te hebben, maar dat blijkt vooral een hoge hypotheekschuld te zijn.

Zulke dingen zijn ook in Nederland (of elders in het Westen) niet onmogelijk.
pi_124325422
quote:

[..]

Dat is toch gewoon een afgedwongen lening. De EU wil een reductie zien van de schuldenberg geen toename. Beter verkopen ze rechten op aardgas boringen. Met die cash kunnen ze de schuldenberg wel reduceren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:53:16 #238
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124325725
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:19 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Nou, dan ben je de laatste jaren aardig consistent wat je verwachting betreft. De enige vraag is wat 'binnenkort' dan betekent. Aan je reacties te zien hebben we het dan over minimaal 5 jaar.
ergens tussen de 2 en de 5 jaar lijkt me een goede inschatting
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:57:00 #239
371032 GoedeVraag
pi_124325813
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:53 schreef HD9 het volgende:

[..]

ergens tussen de 2 en de 5 jaar lijkt me een goede inschatting
Ja, dat zal je over 2 tot 5 jaar ook wel weer zeggen gezien je postgeschiedenis. Je zou zo de politiek in kunnen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 09:59:15 #240
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124325861
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:57 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Ja, dat zal je over 2 tot 5 jaar ook wel weer zeggen gezien je postgeschiedenis. Je zou zo de politiek in kunnen.
een kind kan zien dat de EU en de Euro geen toekomst hebben, aangezien de EU landen nooit en nimmer een fiscale en politieke eenheid gaan vormen, de kiezer zal daar nooit mee akkoord gaan

Europa is niet een volk met een taal en een historie zoals de USA
pi_124325934
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:59 schreef HD9 het volgende:

Als we maar lang genoeg terug gaan dan was europa nog wel 1 volk, maar was er nog zoveel ruimte en geen overheden om zich met burgers te bemoeien. ;)

Maar in ieder geval te bizar voor woorden als de pensioenfondsen geroofd gaan worden.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:12:19 #242
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124326133
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:02 schreef Basp1 het volgende:

Maar in ieder geval te bizar voor woorden als de pensioenfondsen geroofd gaan worden.
Het is wachten op de boerenopstand
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:15:33 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124326192
Samenvatting:

Mijn reisverslagen
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:21:23 #244
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124326322
Btw, de voornaam van de gouverneur van de Cypriotische centrale bank is Panicos _O-

"Your name is your destiny"
Mijn reisverslagen
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:23:02 #245
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124326361
Het is het beste als Rusland zelf die problemen oplost en Cyprus onder de hoede neemt, als ze Griekenland, Servie, Bulagrije, Albanie en Roemenie ook erbij nemen
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:27:56 #246
371032 GoedeVraag
pi_124326464
quote:

De USA was eerst ook een ander volk, maar die zijn (het waren 'wildemannen') uitgemoord. Het verhaal van 'goede cowboys, wilde indianen' is sindsdien in steeds wisselende vorm herhaald. Bijvoorbeeld: communisten, moslims, terroristen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:29:13 #247
371032 GoedeVraag
pi_124326489
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:02 schreef Basp1 het volgende:

Zeker bizar, maar helaas al veel vaker gebeurd in de geschiedenis.

Die welvaartsdigits (gespaard in schulden van anderen) zullen in de praktijk een stuk minder waard blijken te zijn dan gedacht.
  donderdag 21 maart 2013 @ 10:30:25 #248
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124326511
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 10:27 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

De USA was eerst ook een ander volk, maar die zijn (het waren 'wildemannen') uitgemoord. Het verhaal van 'goede cowboys, wilde indianen' is sindsdien in steeds wisselende vorm herhaald. Bijvoorbeeld: communisten, moslims, terroristen.
we kunen hier de fransen ook wel over de kling jagen
pi_124326819
Cyprus heeft tot maandag de tijd:
quote:
The European Central Bank has decided to keep an emergency lending scheme for Cypriot banks until Monday (25 March). "Thereafter, Emergency Liquidity Assistance (ELA) could only be considered if an EU/IMF programme is in place that would ensure the solvency of the concerned banks," it said in a press release.
pi_124327640
Ondanks de 'binnenkort gaat het beter' uitspraken vertonen de Europese PMI's een toenemende krimp, na een 'opleving' van enkele maanden. Zelfs Duitsland ontkomt er niet meer aan, terwijl Frankrijk de meeste zwakke landen qua krimp in die PMI's achter zich laat. Wel zo sociaal van Hollande toch?

De groeimodellen van de autoriteiten zijn stuk. Ze beseffen nog steeds niet dat dit geen normale economische omstandigheden zijn en onderschatten de negatieve impact van onderliggende fundamenten. Ze kunnen het niet juist ''voorspellen'', maar denken wel de oplossingen te hebben. Dit gaat een hele dure grap worden en voor wie denkt dat we onze weg hieruit kunnen printen/spenderen:

donderdag 21 maart 2013 @ 11:13:50 #251
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_124327770
quote:
Ik doelde eigenlijk meer op de Habsburgse (later Spaanse) Nederlanden.
Oftewel de situatie tussen 1815-1830 om wat recenter te blijven.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:19:16 #252
371032 GoedeVraag
pi_124327938
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:09 schreef piepeloi55 het volgende:

Ze beseffen nog steeds niet dat dit geen normale economische omstandigheden zijn en onderschatten de negatieve impact van onderliggende fundamenten. Ze kunnen het niet juist ''voorspellen'', maar denken wel de oplossingen te hebben.
Onmacht en onwetendheid dus? Wat is de echte oplossing dan wel?
pi_124328019
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:19 schreef GoedeVraag het volgende:
Onmacht en onwetendheid dus? Wat is de echte oplossing dan wel?
Er is geen oplossing, tenminste geen pijnloze. Het enige verschil is hoe en wanneer je de rekening neemt en dat kan een heel groot verschil uitmaken. Autoriteiten hebben helaas een heel slecht trackrecord in deze dingen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:23:29 #254
56749 BlaZ
pi_124328069
quote:

[..]

een kind kan zien dat de EU en de Euro geen toekomst hebben, aangezien de EU landen nooit en nimmer een fiscale en politieke eenheid gaan vormen, de kiezer zal daar nooit mee akkoord gaan

Een volk en een taal is dan ook absoluut niet noodzakelijk om een staat te vormen. Rusland is wat dat betreft een goed voorbeeld. Het probleem binnen de EU is wellicht eerder dat er geen echt dominant volk is.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:24:45 #255
371032 GoedeVraag
pi_124328112
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:21 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Er is geen oplossing, tenminste geen pijnloze.
En je verwacht dat autoriteiten dat maar zouden roepen en zolang ze dat niet doen neem je aan dat ze 'onwetend' zijn?

Zelf zou ik zoiets als autoriteit dus niet te hard gaan roepen, al was het alleen maar om paniek te voorkomen.
pi_124328362
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:24 schreef GoedeVraag het volgende:
En je verwacht dat autoriteiten dat maar zouden roepen en zolang ze dat niet doen neem je aan dat ze 'onwetend' zijn?

Zelf zou ik zoiets als autoriteit dus niet te hard gaan roepen, al was het alleen maar om paniek te voorkomen.
Jij zegt dat ze onwetend zijn, niet ik. Ik denk dat ze niet echt een keuze hebben aangezien er (politieke) belangen meespelen en autoriteiten zich geroepen voelen om iets te doen. Als je geen echte oplossing hebt dan kun je simpelweg niet meer doen dan het spenderen van (toekomstige) inkomsten en stutten van het kaartenhuis. Daarnaast ga je inderdaad niet roepen dat we in de shit zitten. Een autoriteit moet je echter nooit beoordelen op zijn woorden, maar op zijn daden.

In tijden als deze onderscheiden leiders zich van de doorsnee. Ik zie helaas geen echte leiders die ervoor kiezen om nu de rekening te nemen inplaats van te laten ontsporen in de toekomst.Tenminste vrijwillig, omdat dat het beste is voor de lange termijn.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:39:15 #257
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124328555
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Een volk en een taal is dan ook absoluut niet noodzakelijk om een staat te vormen. Rusland is wat dat betreft een goed voorbeeld. Het probleem binnen de EU is wellicht eerder dat er geen echt dominant volk is.
In Rusland moet ieder land verplicht russisch spreken, naar de gevechten in het Oekrainse parlement gekeken??
Daar wil de door poetin gecontroleerde partij het Russisch verplichten als hoofdtaal

Net als hier de tweede kamer voortaan Frans moet spreken
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:39:49 #258
371032 GoedeVraag
pi_124328571
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:32 schreef piepeloi55 het volgende:
Jij zegt dat ze onwetend zijn, niet ik.
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:09 schreef piepeloi55 het volgende:
Ze beseffen nog steeds niet
Als onwetendheid en niet beseffen echt zo verschillend zijn heb je misschien een punt.

/

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:32 schreef piepeloi55 het volgende:

In tijden als deze onderscheiden leiders zich van de doorsnee. Ik zie helaas geen echte leiders die ervoor kiezen om nu de rekening te nemen inplaats van te laten ontsporen in de toekomst.Tenminste vrijwillig, omdat dat het beste is voor de lange termijn.
Dat is misschien waar. Ik vraag me af hoeveel kans zo iemand zo krijgen. In Europa zie ik het in elk geval wat meer dan aan de overkant.
pi_124328705
quote:

[..]

Argentinië :D

IK hoorde Dijnsselbloem net zeggen dat een lening van Rusland geen zin heeft. Gaan we straks koppen krijgen 'Eurogroep wijst Cypriotisch reddingsplan af' ?
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:46:31 #260
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124328777
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:44 schreef HiZ het volgende:

[..]

Argentinië :D

IK hoorde Dijnsselbloem net zeggen dat een lening van Rusland geen zin heeft. Gaan we straks koppen krijgen 'Eurogroep wijst Cypriotisch reddingsplan af' ?
Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Er is een kapitaal tekort en dat los je niet op met weer een extra lening.
Mijn reisverslagen
pi_124328787
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:39 schreef GoedeVraag het volgende:
Als onwetendheid en niet beseffen echt zo verschillend zijn heb je misschien een punt.
Laat ik het dan zo zeggen; er zullen best een aantal (mischien wel groot aantal) autoriteiten zijn die onwetend zijn. Ik geloof echter niet dat dat voor alle geld, vooral niet als ze de afgelopen jaren hun huiswerk gedaan hebben.

quote:
Dat is misschien waar. Ik vraag me af hoeveel kans zo iemand zo krijgen. In Europa zie ik het in elk geval wat meer dan aan de overkant.
Het probleem is natuurlijk dat de mensen zijn wijsgemaakt dat we ons hieruit kunnen spenderen/printen, dat dit een 'normale' recessie is. Als je echter met een eerlijk verhaal kwam en het juiste momentum (dat eerder misbruikt dan gebruikt is) ervoor was dan heb je een goede kans. Je moet dan echter wel direct de rekening nemen en niet vooruitschuiven zoals nu gebeurd in de zwakke landen, dan ontneem je mensen namelijk alle toekomstperspectief.
pi_124328802
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Er is wel een dominante groep dat zijn onze EU bestuurders die gewoon voorstellen naar eigen inzicht doordrukken terwijl de bevolking niet altijd er geheel achter staat, soms zelf compleet er op tegen zijn. :D
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:47:28 #263
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124328813
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk wel gelijk. Er is een kapitaal tekort en dat los je niet op met weer een extra lening.
Kan Duitsland wel wat extra miljarden geven aan Cyprus
pi_124328825
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Nee, dat wist ik ook wel, maar nu is het dus hardop gezegd dat de Cyprioten hun tijd verspillen.

Ik typ trouwens elke keer Grieken als ik Cyprioten moet typen :o
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:48:34 #265
56749 BlaZ
pi_124328852
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:39 schreef HD9 het volgende:

[..]

In Rusland moest ieder land verlicht russisch spreken, naar de gevechten in het oekrainse parlement gekeken??
Daar wil de door poetin gecontroleerde partij het Russisch verplichten als hoofdtaal

Net als hier de tweede kamer voortaan Frans moet spreken
Ach voldoende landen ook binnen Europa met een verscheidenheid aan culturen en ook talen. Er zijn ook voldoende oplossingen voor dit soort problemen. Het voorname probleem is dat politici teveel streven naar centralisatie.

Zwitserland is kwa taal een goed voorbeeld.
pi_124328919
Daarnaast kan de eurogroep toch nooit akkoord gaan lijkt me met een reddingsplan waarbij Cyprus 10 miljard krijgt van de eurozone zonder er iets voor te krijgen, en dat Rusland met een lening van 5,8 miljard olie en gas contracten binnen haalt. Zou voor Europa een geopolitieke afgang zijn.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:50:57 #267
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124328933
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:48 schreef BlaZ het volgende:

Zwitserland is kwa taal een goed voorbeeld.
Zwitserland is een fiscale en politieke enheid, Europa niet

slecht voorbeeld dus

Europa zijn 17 vechtende honden
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:52:56 #268
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124329003
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:47 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, dat wist ik ook wel, maar nu is het dus hardop gezegd dat de Cyprioten hun tijd verspillen.
Dat wel ja. :D
Mijn reisverslagen
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:53:02 #269
56749 BlaZ
pi_124329005
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:50 schreef HD9 het volgende:

[..]

slecht voorbeeld dus
Als voorbeeld hoe verschillende taal gebieden binnen een politieke eenheid samenwerken.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:55:01 #270
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124329056
Mijn vroegere buurman (gepensioneerde Cyprioot) zijn huis is indertijd afgepakt door de Turken. Als ik hem binnenkort weer zie zal ik eens vragen of zijn spaargeld nu ook gejat is....
Mijn reisverslagen
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:55:29 #271
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124329078
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:55 schreef SeLang het volgende:
Mijn vroegere buurman (gepensioneerde Cyprioot) zijn huis is indertijd afgepakt door de Turken. Als ik hem binnenkort weer zie zal ik eens vragen of zijn spaargeld nu ook gejat is....
_O-
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:56:07 #272
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124329096
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:53 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Als voorbeeld hoe verschillende taal gebieden binnen een politieke eenheid samenwerken.
Ja ze moeten wel het is een volk en een parlement
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:58:14 #273
56749 BlaZ
pi_124329153
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:56 schreef HD9 het volgende:

[..]

Ja ze moeten wel het is een volk en een parlement
Zwitserland is een confederatie met 27 parlementen.
pi_124329262
Ik krijg hier via verschillende , niet bevestigde , kanalen te horen dat de Laiki Bank vandaag nog gaat omvallen. Voor wat het waard is.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:05:41 #275
371032 GoedeVraag
pi_124329346
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:46 schreef piepeloi55 het volgende:

Het probleem is natuurlijk dat de mensen zijn wijsgemaakt dat we ons hieruit kunnen spenderen/printen, dat dit een 'normale' recessie is.
Het probleem is ook dat dit een optelsom is van al die andere keren dan men door schuldstimulering heeft geprobeerd groei de creëren, en dat zoiets op de lange termijn eigenlijk nooit goed uitpakt.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:07:07 #276
371032 GoedeVraag
pi_124329389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:50 schreef HD9 het volgende:

[..]

slecht voorbeeld dus
Volgens jou is zoiets onmogelijk als er verschillende talen gesproken worden _O-
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:08:46 #277
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124329433
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:07 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Volgens jou is zoiets onmogelijk als er verschillende talen gesproken worden _O-
een land moet een eenheid zijn zowel in taal en cultuur als in fiscaal regime
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:16:11 #278
371032 GoedeVraag
pi_124329664
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:08 schreef HD9 het volgende:

[..]

een land moet een eenheid zijn zowel in taal en cultuur als in fiscaal regime
"Ordnung muss sein."

;(
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:17:13 #279
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124329698
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:16 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

"Ordnung muss sein."

;(
alleen met harde hand kun je de zaak bij elkaar houden

Aleen Tito was daar een meester in met 7 verschillende volkeren en 7 talen
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:23:16 #280
56749 BlaZ
pi_124329888
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:17 schreef HD9 het volgende:

[..]

Aleen Tito was daar een meester in met 7 verschillende volkeren en 7 talen
En zodra die sterke hard wegvalt stort het kaartenhuis in elkaar.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:29:26 #281
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124330064
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

En zodra die sterke hard wegvalt stort het kaartenhuis in elkaar.
daarom zal Europa ook nooit een land worden die vechten elkaar de tent uit

Vandaag of morgen is Duitsland het miljarden schokken spuugzat
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:29:33 #282
371032 GoedeVraag
pi_124330067
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:17 schreef HD9 het volgende:

[..]

In Europa is met de toetreding van Letland onlangs zelfs nog groei van de EMU opgetreden. Blijkbaar heerst ook hier de harde hand.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:30:26 #283
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124330095
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:29 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

In Europa is met de toetreding van Letland onlangs zelfs nog groei van de EMU opgetreden. Blijkbaar heerst ook hier de harde hand.
letland een Noordelijk land zo groot als Utrecht
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:31:05 #284
371032 GoedeVraag
pi_124330111
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:29 schreef HD9 het volgende:

Vandaag of morgen is Duitsland het miljarden schokken spuugzat
Je bedoelt, zoals we hierboven ontdekten, 'over 2-5 jaar', (en de termijn begint iedere dag opnieuw).
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:31:30 #285
371032 GoedeVraag
pi_124330127
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:30 schreef HD9 het volgende:

[..]

letland een Noordelijk land zo groot als Utrecht
Groei is groei.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:34:15 #286
38496 Perrin
pi_124330205
-knip- verkeerde topic :'(
pi_124330764
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:55 schreef SeLang het volgende:
Er was gisteren zo'n serie straat interviews op Cyprus. Zat er toevallig een turks-Cyprioot bij bij die helemaal geen crisis had :)
pi_124330777
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:02 schreef Apache4U het volgende:
Ik krijg hier via verschillende , niet bevestigde , kanalen te horen dat de Laiki Bank vandaag nog gaat omvallen. Voor wat het waard is.
Niet waarschijnlijk, er is tot 25 maart nog geld.
pi_124330835
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:31 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Groei is groei.
Wel eens gehoord van 'don't feed the troll' ?
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:12:19 #290
38496 Perrin
pi_124331406

(via ZH)
pi_124331879
Lijkt er een beetje op alsof het risico van besmetting en bank runs niet zo groot is. Zelfs voor Griekenland niet want die hebben kennelijk hun geld al onder hun matras liggen.
pi_124332007
Misschien al een keer genoemd, maar waarom levert de trojka 10 miljard, zonder iets ervoor terug te krijgen, terwijl de Russen mogelijk gasrechten ervoor terug krijgen..?
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:31:04 #293
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124332043
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:26 schreef HiZ het volgende:
Lijkt er een beetje op alsof het risico van besmetting en bank runs niet zo groot is. Zelfs voor Griekenland niet want die hebben kennelijk hun geld al onder hun matras liggen.
Dat is natuurlijk volstrekt logisch. Griekenland heeft al een reeks bailouts achter de rug waardoor het gevaar voor spaarders nu weer iets is verminderd vergeleken met een jaar geleden (althans dat is de perceptie).

Vergeet trouwens niet dat deze cijfers per eind vorig jaar zijn ("Europe is fixed"). De eerste cijfers over deze maand krijgen we pas in mei. Dan verwacht ik weer een vlucht te zien.
Mijn reisverslagen
pi_124332160
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:31 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk volstrekt logisch. Griekenland heeft al een reeks bailouts achter de rug waardoor het gevaar voor spaarders nu weer iets is verminderd vergeleken met een jaar geleden (althans dat is de perceptie).

Vergeet trouwens niet dat deze cijfers per eind vorig jaar zijn ("Europe is fixed"). De eerste cijfers over deze maand krijgen we pas in mei. Dan verwacht ik weer een vlucht te zien.
Ja dat had ik al ingecalculeerd, dat het nu waarschijnlijk vooral in de zuidflank wat minder is. Hoewel ik me niet goed kan voorstellen dat Italianen een bankrun gaan beginnen.
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:38:43 #295
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124332250
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:35 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja dat had ik al ingecalculeerd, dat het nu waarschijnlijk vooral in de zuidflank wat minder is. Hoewel ik me niet goed kan voorstellen dat Italianen een bankrun gaan beginnen.
Of juist wel. Italianen hebben begin jaren '90 al eens een confiscatie meegemaakt. Net nu ze dat een beetje waren vergeten krijg je dit....
Mijn reisverslagen
pi_124332599
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:38 schreef SeLang het volgende:

[..]

Of juist wel. Italianen hebben begin jaren '90 al eens een confiscatie meegemaakt. Net nu ze dat een beetje waren vergeten krijg je dit....
Dat wel, maar Italianen zitten anders in elkaar.
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:57:48 #297
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124332929
Ik denk nog steeds dat Cyprus uiteindelijk gewoon accoord gaat met een iets gewijzigde versie van het accoord dat ze hebben weggestemd. Tenzij ze een gasveld o.i.d. kunnen verkopen is het alternatief zoveel slechter. Als dan de banken weer open gaan zijn namelijk alle rekeningen geconverteerd naar Cypriotische ponden.
Mijn reisverslagen
pi_124333893
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:57 schreef SeLang het volgende:
Ik denk nog steeds dat Cyprus uiteindelijk gewoon accoord gaat met een iets gewijzigde versie van het accoord dat ze hebben weggestemd. Tenzij ze een gasveld o.i.d. kunnen verkopen is het alternatief zoveel slechter. Als dan de banken weer open gaan zijn namelijk alle rekeningen geconverteerd naar Cypriotische ponden.
Denk je echt dat de Russen 6 miljard gaan betalen voor een mogelijke gasvondst?

Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren de komende dagen. Ik kan me het ook niet voorstellen dat ze voet bij stuk houden, maar ze hebben ook een enorm vermogen tot domme beslissingen getoond. Dijnsselbloem mag nu de verantwoordelijkheid nemen voor de heffing, maar het was Anastasiades die per se de kleinere rekeninghouders wilde pakken om een de Russen te plezieren. (dus eigenlijk de eigen burgers naaide ten behoeve van de Russen).

Linksom of rechtsom is Cyprus wel goed, het maakt duidelijk dat er grenzen zijn. En dat was hoognodig.
  donderdag 21 maart 2013 @ 14:25:03 #299
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124334002
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:22 schreef HiZ het volgende:

[..]

Denk je echt dat de Russen 6 miljard gaan betalen voor een mogelijke gasvondst?

Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren de komende dagen. Ik kan me het ook niet voorstellen dat ze voet bij stuk houden, maar ze hebben ook een enorm vermogen tot domme beslissingen getoond. Dijnsselbloem mag nu de verantwoordelijkheid nemen voor de heffing, maar het was Anastasiades die per se de kleinere rekeninghouders wilde pakken om een de Russen te plezieren. (dus eigenlijk de eigen burgers naaide ten behoeve van de Russen).

Linksom of rechtsom is Cyprus wel goed, het maakt duidelijk dat er grenzen zijn. En dat was hoognodig.
Het pakken van de kleine spaarders komt inderdaad van de Cyprioten zelf en niet van de Eurogroep. De blunder van Dijsselbloem is dat hij niet heeft geeist dat die tot 100.000 zouden worden vrijgesteld, gezien de schade die dat nu aanricht aan de stabiliteit van de van het hele eurozone banken systeem
Mijn reisverslagen
pi_124334333
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:57 schreef SeLang het volgende:
Nee hoor, het is gewoon over en uit voor Cyprus. Morgen koopjesdag!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')