Volgens jou is zoiets onmogelijk als er verschillende talen gesproken wordenquote:Op donderdag 21 maart 2013 11:50 schreef HD9 het volgende:
[..]
Zwitserland is een fiscale en politieke enheid, Europa niet
slecht voorbeeld dus
een land moet een eenheid zijn zowel in taal en cultuur als in fiscaal regimequote:Op donderdag 21 maart 2013 12:07 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Volgens jou is zoiets onmogelijk als er verschillende talen gesproken worden
"Ordnung muss sein."quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:08 schreef HD9 het volgende:
[..]
een land moet een eenheid zijn zowel in taal en cultuur als in fiscaal regime
alleen met harde hand kun je de zaak bij elkaar houdenquote:
En zodra die sterke hard wegvalt stort het kaartenhuis in elkaar.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:17 schreef HD9 het volgende:
[..]
alleen met harde hand kun je de zaak bij elkaar houden
Aleen Tito was daar een meester in met 7 verschillende volkeren en 7 talen
daarom zal Europa ook nooit een land worden die vechten elkaar de tent uitquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:23 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En zodra die sterke hard wegvalt stort het kaartenhuis in elkaar.
In Europa is met de toetreding van Letland onlangs zelfs nog groei van de EMU opgetreden. Blijkbaar heerst ook hier de harde hand.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:17 schreef HD9 het volgende:
[..]
alleen met harde hand kun je de zaak bij elkaar houden
letland een Noordelijk land zo groot als Utrechtquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:29 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
In Europa is met de toetreding van Letland onlangs zelfs nog groei van de EMU opgetreden. Blijkbaar heerst ook hier de harde hand.
Je bedoelt, zoals we hierboven ontdekten, 'over 2-5 jaar', (en de termijn begint iedere dag opnieuw).quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:29 schreef HD9 het volgende:
Vandaag of morgen is Duitsland het miljarden schokken spuugzat
Groei is groei.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:30 schreef HD9 het volgende:
[..]
letland een Noordelijk land zo groot als Utrecht
Er was gisteren zo'n serie straat interviews op Cyprus. Zat er toevallig een turks-Cyprioot bij bij die helemaal geen crisis hadquote:Op donderdag 21 maart 2013 11:55 schreef SeLang het volgende:
Mijn vroegere buurman (gepensioneerde Cyprioot) zijn huis is indertijd afgepakt door de Turken. Als ik hem binnenkort weer zie zal ik eens vragen of zijn spaargeld nu ook gejat is....
Niet waarschijnlijk, er is tot 25 maart nog geld.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:02 schreef Apache4U het volgende:
Ik krijg hier via verschillende , niet bevestigde , kanalen te horen dat de Laiki Bank vandaag nog gaat omvallen. Voor wat het waard is.
Dat is natuurlijk volstrekt logisch. Griekenland heeft al een reeks bailouts achter de rug waardoor het gevaar voor spaarders nu weer iets is verminderd vergeleken met een jaar geleden (althans dat is de perceptie).quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:26 schreef HiZ het volgende:
Lijkt er een beetje op alsof het risico van besmetting en bank runs niet zo groot is. Zelfs voor Griekenland niet want die hebben kennelijk hun geld al onder hun matras liggen.
Ja dat had ik al ingecalculeerd, dat het nu waarschijnlijk vooral in de zuidflank wat minder is. Hoewel ik me niet goed kan voorstellen dat Italianen een bankrun gaan beginnen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:31 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk volstrekt logisch. Griekenland heeft al een reeks bailouts achter de rug waardoor het gevaar voor spaarders nu weer iets is verminderd vergeleken met een jaar geleden (althans dat is de perceptie).
Vergeet trouwens niet dat deze cijfers per eind vorig jaar zijn ("Europe is fixed"). De eerste cijfers over deze maand krijgen we pas in mei. Dan verwacht ik weer een vlucht te zien.
Of juist wel. Italianen hebben begin jaren '90 al eens een confiscatie meegemaakt. Net nu ze dat een beetje waren vergeten krijg je dit....quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja dat had ik al ingecalculeerd, dat het nu waarschijnlijk vooral in de zuidflank wat minder is. Hoewel ik me niet goed kan voorstellen dat Italianen een bankrun gaan beginnen.
Dat wel, maar Italianen zitten anders in elkaar.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Of juist wel. Italianen hebben begin jaren '90 al eens een confiscatie meegemaakt. Net nu ze dat een beetje waren vergeten krijg je dit....
Denk je echt dat de Russen 6 miljard gaan betalen voor een mogelijke gasvondst?quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:57 schreef SeLang het volgende:
Ik denk nog steeds dat Cyprus uiteindelijk gewoon accoord gaat met een iets gewijzigde versie van het accoord dat ze hebben weggestemd. Tenzij ze een gasveld o.i.d. kunnen verkopen is het alternatief zoveel slechter. Als dan de banken weer open gaan zijn namelijk alle rekeningen geconverteerd naar Cypriotische ponden.
Het pakken van de kleine spaarders komt inderdaad van de Cyprioten zelf en niet van de Eurogroep. De blunder van Dijsselbloem is dat hij niet heeft geeist dat die tot 100.000 zouden worden vrijgesteld, gezien de schade die dat nu aanricht aan de stabiliteit van de van het hele eurozone banken systeemquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:22 schreef HiZ het volgende:
[..]
Denk je echt dat de Russen 6 miljard gaan betalen voor een mogelijke gasvondst?
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren de komende dagen. Ik kan me het ook niet voorstellen dat ze voet bij stuk houden, maar ze hebben ook een enorm vermogen tot domme beslissingen getoond. Dijnsselbloem mag nu de verantwoordelijkheid nemen voor de heffing, maar het was Anastasiades die per se de kleinere rekeninghouders wilde pakken om een de Russen te plezieren. (dus eigenlijk de eigen burgers naaide ten behoeve van de Russen).
Linksom of rechtsom is Cyprus wel goed, het maakt duidelijk dat er grenzen zijn. En dat was hoognodig.
Nee hoor, het is gewoon over en uit voor Cyprus. Morgen koopjesdag!quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:57 schreef SeLang het volgende:
Ik denk nog steeds dat Cyprus uiteindelijk gewoon accoord gaat met een iets gewijzigde versie van het accoord dat ze hebben weggestemd. Tenzij ze een gasveld o.i.d. kunnen verkopen is het alternatief zoveel slechter. Als dan de banken weer open gaan zijn namelijk alle rekeningen geconverteerd naar Cypriotische ponden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |