abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 maart 2013 @ 16:49:54 #201
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124447959
haha lachen,Ik hoop op een escalatie!! Alle europese tegoeden blokkeren!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 24 maart 2013 @ 16:52:09 #202
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_124448045
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
haha lachen,Ik hoop op een escalatie!! Alle europese tegoeden blokkeren!!
be carefull what you wish for.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_124448336
Goed voor het vertrouwen wat men nu nog heeft in Duitsland...
pi_124448360
quote:
Riiiight. Wij zijn tot nu toe bereid 10 miljard in Cyprus te steken. En hoeveel wil Rusland ook al weer bijdragen? O ja, geen ene cent. En dan wel onze bedrijven gaan afstraffen omdat we niet nóg meer bailout-geld opsturen? Goeie grap, maar ik geloof er niks van. :D
  zondag 24 maart 2013 @ 17:01:42 #205
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124448468
Rusland haalt zo al zijn geld uit de EU, mooie straf.
Say what?
pi_124448927
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:58 schreef Automatisch het volgende:
Goed voor het vertrouwen wat men nu nog heeft in Duitsland...
Dat is sowieso uitkijken geblazen. De huidige voorspoed in Duitsland is te danken aan een rechts hervormingspakket dat tien jaar geleden door een linkse(!) regering is doorgevoerd. En nu, onder een rechtse regering, wordt hardop nagedacht over invoering van een minimumloon, het verhogen van het toptarief van de inkomstenbelasting, en andere linkse maatregelen.

Ik vraag me af wat er gebeurt als dat wordt doorgezet. Waarschijnlijk sowieso meer koopkracht en meer werkloosheid, maar wat zou het doen met het internationale vertrouwen in de Duitse economie?
pi_124449799
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:11 schreef Igen het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als dat wordt doorgezet. Waarschijnlijk sowieso meer koopkracht en meer werkloosheid, maar wat zou het doen met het internationale vertrouwen in de Duitse economie?
Het zal wel meevallen denk ik, vergeet niet dat Duitsland het enkel relatief (niet absoluut) goed doet. Belangrijker in de short run voor Duitsland is de mogelijke collapse van de (credit) bubble in China.
pi_124449895
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:01 schreef UpsideDown het volgende:
Rusland haalt zo al zijn geld uit de EU, mooie straf.
Dan heffen we een 90% uitvoerheffing naar Rusland; vervangen de Russische regering in Cyprus door een EU gezinde regering; blokkeren de import van Russisch aardgas en komt er een grote (NATO) marinehaven in Cyprus.
  zondag 24 maart 2013 @ 17:40:22 #209
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124449950
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is sowieso uitkijken geblazen. De huidige voorspoed in Duitsland is te danken aan een rechts hervormingspakket dat tien jaar geleden door een linkse(!) regering is doorgevoerd. En nu, onder een rechtse regering, wordt hardop nagedacht over invoering van een minimumloon, het verhogen van het toptarief van de inkomstenbelasting, en andere linkse maatregelen.

Juist het feit dat er geen minimumloon is , zorgt voor werk. Nu wordt er zelfs vanuit europa gekeken naar een verplicht minimumloon, terwijl economisch gezien het veel beter zou zijn het minimumloon in heel europa af te schaffen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 24 maart 2013 @ 17:41:24 #210
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124449978
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:38 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Dan heffen we een 90% uitvoerheffing naar Rusland; vervangen de Russische regering in Cyprus door een EU gezinde regering; blokkeren de import van Russisch aardgas en komt er een grote (NATO) marinehaven in Cyprus.
klopt. De EU kan Rusland ook Pijn doen. Ik stel voor dat we het Ijzeren gordijn meteen ook weer in ere herstellen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_124450000
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

klopt. De EU kan Rusland ook Pijn doen. Ik stel voor dat we het Ijzeren gordijn meteen ook weer in ere herstellen.
Ik denk dat we er onszelf meer pijn mee doen (met 2 van die 4 maatregelen in ieder geval).
pi_124450070
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Juist het feit dat er geen minimumloon is , zorgt voor werk. Nu wordt er zelfs vanuit europa gekeken naar een verplicht minimumloon, terwijl economisch gezien het veel beter zou zijn het minimumloon in heel europa af te schaffen.
Vanuit de vrije markt gedachte heb je helemaal gelijk, door het niet bestaan van een minimumloon zijn er banen beschikbaar die anders onrendabel zijn.

Je moet je alleen afvragen of het wenselijk is geen minimumloon te hebben voor grote bevolkingsgroepen. Vooral als er concurrentie ontstaat van oost-europese arbeiders die voor een habbekrats gaan werken, want nog altijd meer als in het thuisland. Ik denk niet dat dat wenselijk is, je kunt beter een punt zoeken waarbij de hoogte van het minimumloon zoveel mogelijk werkgelegenheid creert en tegelijk deze schadelijke effecten beperkt voor grote bevolkingsgroepen.
  zondag 24 maart 2013 @ 17:46:04 #213
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124450115
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik denk dat we er onszelf meer pijn mee doen (met 2 van die 4 maatregelen in ieder geval).
UIteraard, maar soms moet je een statement maken als je perse dan toch wilt doormodderen met cyprus. Het eiland laten vallen is veruit de meest wenselijke oplossing. De Russen kunnen ons dan niets kwalijk nemen en er zal dan wel een taboedoorbrekende oplossing mogelijk zijn.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_124450232
Ik haal m'n mandje popcorn alvast tevoorschijn! Ze gaan de "kleintjes" met rust laten, maar willen nu misschien 25% van de welvarenden (100k+) afsnoepen! _O-

http://worldnews.nbcnews.(...)-accounts-of-wealthy
pi_124450354
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
UIteraard, maar soms moet je een statement maken als je perse dan toch wilt doormodderen met cyprus. Het eiland laten vallen is veruit de meest wenselijke oplossing. De Russen kunnen ons dan niets kwalijk nemen en er zal dan wel een taboedoorbrekende oplossing mogelijk zijn.
Als in een week tijd blijkt dat er +2 miljard extra nodig is voor cyprus weet je eigenlijk dat dat het topje van de ijsberg is. Cyprus word de zoveelste bodemloze put en ik betwijfel of het laten vallen van Cyprus voor de eigen bevolking erger is dan het blijven voortmodderen. Het business model van Cyprus is zowiezo kapot, dan kun je beter in 1x alle verliezen nemen (ook al vererger je daarmee de crisis in eerste instantie) en een echte harde bodem bereiken waaruit weer gegroeid kan worden imo.

Maar ook voor Europa is het denk ik beter, het zal een enorme precedent vormen voor andere (belangrijkere) landen en een nieuwe bodemloze put voorkomen. Dat is wel belangrijk aangezien de meeste overheden weer in slaap zijn gevallen nu de markten in rustig vaarwater zijn beland.

Toch denk ik dat die redding er gaat komen.
pi_124450500
Wat ik me afvraag; als Cyprus inderdaad uit de euro valt. Zijn de euro's die daar nu circuleren dan nog wel echt euro's of is het strikt genomen vals geld als ze proberen ze als euro's uit te geven?
pi_124450508
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:53 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Als in een week tijd blijkt dat er +2 miljard extra nodig is voor cyprus weet je eigenlijk dat dat het topje van de ijsberg is. Cyprus word de zoveelste bodemloze put en ik betwijfel of het laten vallen van Cyprus voor de eigen bevolking erger is dan het blijven voortmodderen. Het business model van Cyprus is zowiezo kapot, dan kun je beter in 1x alle verliezen nemen (ook al vererger je daarmee de crisis in eerste instantie) en een echte harde bodem bereiken waaruit weer gegroeid kan worden imo.

Maar ook voor Europa is het denk ik beter, het zal een enorme precedent vormen voor andere (belangrijkere) landen en een nieuwe bodemloze put voorkomen. Dat is wel belangrijk aangezien de meeste overheden weer in slaap zijn gevallen nu de markten in rustig vaarwater zijn beland.

Toch denk ik dat die redding er gaat komen.
natuurlijk komt die redding er, een transferunie, dat is wat we willen zijn
:r
pi_124450720
Volgens mij moet de euro-groep gewoon doorzetten. Zowel Laiki als BoC splitsen in een bad en een good bank, vervolgens de good banks bijelkaar voegen en de rest afwikkelen. Verder moet dan ook die heffing van tafel en alle rare plannetjes met solidariteitsfondsen of het pikken van de pensioenen.

Dat kan de grotere deposito's bij die insolvente banken wat kosten, maar dan hadden ze maar wat slimmer moeten zijn dan hun geld onderbrengen bij twee banken die al 9 maanden feitelijk insolvent waren.

De betrouwbaarheid van het systeem is dan weer terug, en de kosten komen terecht bij wie ze horen.
pi_124451237
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Precies.

In Nederland tuigen we allerlei regelingen op om de nadelen van het minimumloon te verzachten. De "werkstage" voor werklozen die met behoud van uitkering gratis mogen werken, FNV stelde onlangs voor dat "werkloze jongeren moeten na hun studie een half jaar maandelijks 500 euro krijgen om een werkervaringsplek te bekostigen." Kost allemaal bureaucratie en belastinggeld. Waarom beginnen we niet eerst eens met een beperking van het minimumloon, zodat een bedrijf zélf voor 500 euro tijdelijk zo'n net afgestudeerde jongere in dienst kan nemen? |:(

In Duitsland kan dat gelukkig wel maar het is de vraag hoe lang nog.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2013 18:25:56 ]
  zondag 24 maart 2013 @ 18:22:54 #220
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_124451263
Cyprus -> failliet gaan, land weer opbouwen door gas te exploiteren.

Andere optie is 20 jaar lang aan het infuus, waar gaan ze de groei vandaan halen?
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  zondag 24 maart 2013 @ 18:26:01 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124451370
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 18:22 schreef iamcj het volgende:

Andere optie is 20 jaar lang aan het infuus
Ik las: "Andere optie is 20 jaar lang de tyfus" _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124451784
Waarschijnlijk is de 17 miljard niet genoeg wordt er nu gezegd. Waar hebben we dit verhaaltje niet eerder gehoord. Eerst laag inzetten en dan steeds er wat bij. Ik gok dat er iets van 50 miljard nodig is voor cyprus. En dan ook weer Rutte die zegt dat Cyprus failliet kan, het is weer het Griekenland scenario op all over again!
  zondag 24 maart 2013 @ 18:38:29 #223
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_124451831
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 18:37 schreef Bombshell het volgende:
Waarschijnlijk is de 17 miljard niet genoeg wordt er nu gezegd. Waar hebben we dit verhaaltje niet eerder gehoord.
_O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 maart 2013 @ 18:40:41 #224
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124451898
quote:
Poetin: reddingsplan Cyprus oneerlijk en gevaarlijk

De Russische president Vladimir Poetin heeft met harde woorden zijn ongenoegen geuit over het Europese reddingsplan voor Cyprus. Poetin noemde het plan 'oneerlijk, onprofessioneel en gevaarlijk', aldus zijn woordvoerder vandaag.

Poetin riep vanochtend een speciale vergadering bij elkaar om de situatie op het Mediterrane eiland te bespreken.

Het noodplan houdt in dat spaarders op Cyprus mee moeten betalen aan de financiële redding van het land. Daarmee zouden ook veel Russen worden getroffen. Cyprus wordt ervan verdacht veel Russische criminele vermogens wit te wassen.

Russische banken hebben veel geld in Cyprus gestald, waarschijnlijk circa 9,25 miljard euro en andere Russische bedrijven nog eens 5,4 miljard euro volgens kredietbeoordelaar Moody's.
Edit: oud bericht zie ik nu pas. :') :') :')
Say what?
  zondag 24 maart 2013 @ 18:42:34 #225
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124451962
Pff, dit is weer lekker uit de hand aan het lopen. :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: