abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 maart 2013 @ 16:49:54 #201
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124447959
haha lachen,Ik hoop op een escalatie!! Alle europese tegoeden blokkeren!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 24 maart 2013 @ 16:52:09 #202
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_124448045
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:49 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
haha lachen,Ik hoop op een escalatie!! Alle europese tegoeden blokkeren!!
be carefull what you wish for.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_124448336
Goed voor het vertrouwen wat men nu nog heeft in Duitsland...
pi_124448360
quote:
Riiiight. Wij zijn tot nu toe bereid 10 miljard in Cyprus te steken. En hoeveel wil Rusland ook al weer bijdragen? O ja, geen ene cent. En dan wel onze bedrijven gaan afstraffen omdat we niet nóg meer bailout-geld opsturen? Goeie grap, maar ik geloof er niks van. :D
  zondag 24 maart 2013 @ 17:01:42 #205
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124448468
Rusland haalt zo al zijn geld uit de EU, mooie straf.
Say what?
pi_124448927
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 16:58 schreef Automatisch het volgende:
Goed voor het vertrouwen wat men nu nog heeft in Duitsland...
Dat is sowieso uitkijken geblazen. De huidige voorspoed in Duitsland is te danken aan een rechts hervormingspakket dat tien jaar geleden door een linkse(!) regering is doorgevoerd. En nu, onder een rechtse regering, wordt hardop nagedacht over invoering van een minimumloon, het verhogen van het toptarief van de inkomstenbelasting, en andere linkse maatregelen.

Ik vraag me af wat er gebeurt als dat wordt doorgezet. Waarschijnlijk sowieso meer koopkracht en meer werkloosheid, maar wat zou het doen met het internationale vertrouwen in de Duitse economie?
pi_124449799
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:11 schreef Igen het volgende:
Ik vraag me af wat er gebeurt als dat wordt doorgezet. Waarschijnlijk sowieso meer koopkracht en meer werkloosheid, maar wat zou het doen met het internationale vertrouwen in de Duitse economie?
Het zal wel meevallen denk ik, vergeet niet dat Duitsland het enkel relatief (niet absoluut) goed doet. Belangrijker in de short run voor Duitsland is de mogelijke collapse van de (credit) bubble in China.
pi_124449895
quote:
14s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:01 schreef UpsideDown het volgende:
Rusland haalt zo al zijn geld uit de EU, mooie straf.
Dan heffen we een 90% uitvoerheffing naar Rusland; vervangen de Russische regering in Cyprus door een EU gezinde regering; blokkeren de import van Russisch aardgas en komt er een grote (NATO) marinehaven in Cyprus.
  zondag 24 maart 2013 @ 17:40:22 #209
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124449950
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is sowieso uitkijken geblazen. De huidige voorspoed in Duitsland is te danken aan een rechts hervormingspakket dat tien jaar geleden door een linkse(!) regering is doorgevoerd. En nu, onder een rechtse regering, wordt hardop nagedacht over invoering van een minimumloon, het verhogen van het toptarief van de inkomstenbelasting, en andere linkse maatregelen.

Juist het feit dat er geen minimumloon is , zorgt voor werk. Nu wordt er zelfs vanuit europa gekeken naar een verplicht minimumloon, terwijl economisch gezien het veel beter zou zijn het minimumloon in heel europa af te schaffen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 24 maart 2013 @ 17:41:24 #210
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124449978
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:38 schreef rsfxrs020 het volgende:

[..]

Dan heffen we een 90% uitvoerheffing naar Rusland; vervangen de Russische regering in Cyprus door een EU gezinde regering; blokkeren de import van Russisch aardgas en komt er een grote (NATO) marinehaven in Cyprus.
klopt. De EU kan Rusland ook Pijn doen. Ik stel voor dat we het Ijzeren gordijn meteen ook weer in ere herstellen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_124450000
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

klopt. De EU kan Rusland ook Pijn doen. Ik stel voor dat we het Ijzeren gordijn meteen ook weer in ere herstellen.
Ik denk dat we er onszelf meer pijn mee doen (met 2 van die 4 maatregelen in ieder geval).
pi_124450070
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Juist het feit dat er geen minimumloon is , zorgt voor werk. Nu wordt er zelfs vanuit europa gekeken naar een verplicht minimumloon, terwijl economisch gezien het veel beter zou zijn het minimumloon in heel europa af te schaffen.
Vanuit de vrije markt gedachte heb je helemaal gelijk, door het niet bestaan van een minimumloon zijn er banen beschikbaar die anders onrendabel zijn.

Je moet je alleen afvragen of het wenselijk is geen minimumloon te hebben voor grote bevolkingsgroepen. Vooral als er concurrentie ontstaat van oost-europese arbeiders die voor een habbekrats gaan werken, want nog altijd meer als in het thuisland. Ik denk niet dat dat wenselijk is, je kunt beter een punt zoeken waarbij de hoogte van het minimumloon zoveel mogelijk werkgelegenheid creert en tegelijk deze schadelijke effecten beperkt voor grote bevolkingsgroepen.
  zondag 24 maart 2013 @ 17:46:04 #213
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124450115
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ik denk dat we er onszelf meer pijn mee doen (met 2 van die 4 maatregelen in ieder geval).
UIteraard, maar soms moet je een statement maken als je perse dan toch wilt doormodderen met cyprus. Het eiland laten vallen is veruit de meest wenselijke oplossing. De Russen kunnen ons dan niets kwalijk nemen en er zal dan wel een taboedoorbrekende oplossing mogelijk zijn.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_124450232
Ik haal m'n mandje popcorn alvast tevoorschijn! Ze gaan de "kleintjes" met rust laten, maar willen nu misschien 25% van de welvarenden (100k+) afsnoepen! _O-

http://worldnews.nbcnews.(...)-accounts-of-wealthy
pi_124450354
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
UIteraard, maar soms moet je een statement maken als je perse dan toch wilt doormodderen met cyprus. Het eiland laten vallen is veruit de meest wenselijke oplossing. De Russen kunnen ons dan niets kwalijk nemen en er zal dan wel een taboedoorbrekende oplossing mogelijk zijn.
Als in een week tijd blijkt dat er +2 miljard extra nodig is voor cyprus weet je eigenlijk dat dat het topje van de ijsberg is. Cyprus word de zoveelste bodemloze put en ik betwijfel of het laten vallen van Cyprus voor de eigen bevolking erger is dan het blijven voortmodderen. Het business model van Cyprus is zowiezo kapot, dan kun je beter in 1x alle verliezen nemen (ook al vererger je daarmee de crisis in eerste instantie) en een echte harde bodem bereiken waaruit weer gegroeid kan worden imo.

Maar ook voor Europa is het denk ik beter, het zal een enorme precedent vormen voor andere (belangrijkere) landen en een nieuwe bodemloze put voorkomen. Dat is wel belangrijk aangezien de meeste overheden weer in slaap zijn gevallen nu de markten in rustig vaarwater zijn beland.

Toch denk ik dat die redding er gaat komen.
pi_124450500
Wat ik me afvraag; als Cyprus inderdaad uit de euro valt. Zijn de euro's die daar nu circuleren dan nog wel echt euro's of is het strikt genomen vals geld als ze proberen ze als euro's uit te geven?
pi_124450508
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:53 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Als in een week tijd blijkt dat er +2 miljard extra nodig is voor cyprus weet je eigenlijk dat dat het topje van de ijsberg is. Cyprus word de zoveelste bodemloze put en ik betwijfel of het laten vallen van Cyprus voor de eigen bevolking erger is dan het blijven voortmodderen. Het business model van Cyprus is zowiezo kapot, dan kun je beter in 1x alle verliezen nemen (ook al vererger je daarmee de crisis in eerste instantie) en een echte harde bodem bereiken waaruit weer gegroeid kan worden imo.

Maar ook voor Europa is het denk ik beter, het zal een enorme precedent vormen voor andere (belangrijkere) landen en een nieuwe bodemloze put voorkomen. Dat is wel belangrijk aangezien de meeste overheden weer in slaap zijn gevallen nu de markten in rustig vaarwater zijn beland.

Toch denk ik dat die redding er gaat komen.
natuurlijk komt die redding er, een transferunie, dat is wat we willen zijn
:r
pi_124450720
Volgens mij moet de euro-groep gewoon doorzetten. Zowel Laiki als BoC splitsen in een bad en een good bank, vervolgens de good banks bijelkaar voegen en de rest afwikkelen. Verder moet dan ook die heffing van tafel en alle rare plannetjes met solidariteitsfondsen of het pikken van de pensioenen.

Dat kan de grotere deposito's bij die insolvente banken wat kosten, maar dan hadden ze maar wat slimmer moeten zijn dan hun geld onderbrengen bij twee banken die al 9 maanden feitelijk insolvent waren.

De betrouwbaarheid van het systeem is dan weer terug, en de kosten komen terecht bij wie ze horen.
pi_124451237
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 17:40 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

Precies.

In Nederland tuigen we allerlei regelingen op om de nadelen van het minimumloon te verzachten. De "werkstage" voor werklozen die met behoud van uitkering gratis mogen werken, FNV stelde onlangs voor dat "werkloze jongeren moeten na hun studie een half jaar maandelijks 500 euro krijgen om een werkervaringsplek te bekostigen." Kost allemaal bureaucratie en belastinggeld. Waarom beginnen we niet eerst eens met een beperking van het minimumloon, zodat een bedrijf zélf voor 500 euro tijdelijk zo'n net afgestudeerde jongere in dienst kan nemen? |:(

In Duitsland kan dat gelukkig wel maar het is de vraag hoe lang nog.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2013 18:25:56 ]
  zondag 24 maart 2013 @ 18:22:54 #220
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_124451263
Cyprus -> failliet gaan, land weer opbouwen door gas te exploiteren.

Andere optie is 20 jaar lang aan het infuus, waar gaan ze de groei vandaan halen?
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  zondag 24 maart 2013 @ 18:26:01 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124451370
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 18:22 schreef iamcj het volgende:

Andere optie is 20 jaar lang aan het infuus
Ik las: "Andere optie is 20 jaar lang de tyfus" _O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124451784
Waarschijnlijk is de 17 miljard niet genoeg wordt er nu gezegd. Waar hebben we dit verhaaltje niet eerder gehoord. Eerst laag inzetten en dan steeds er wat bij. Ik gok dat er iets van 50 miljard nodig is voor cyprus. En dan ook weer Rutte die zegt dat Cyprus failliet kan, het is weer het Griekenland scenario op all over again!
  zondag 24 maart 2013 @ 18:38:29 #223
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_124451831
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 18:37 schreef Bombshell het volgende:
Waarschijnlijk is de 17 miljard niet genoeg wordt er nu gezegd. Waar hebben we dit verhaaltje niet eerder gehoord.
_O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 24 maart 2013 @ 18:40:41 #224
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124451898
quote:
Poetin: reddingsplan Cyprus oneerlijk en gevaarlijk

De Russische president Vladimir Poetin heeft met harde woorden zijn ongenoegen geuit over het Europese reddingsplan voor Cyprus. Poetin noemde het plan 'oneerlijk, onprofessioneel en gevaarlijk', aldus zijn woordvoerder vandaag.

Poetin riep vanochtend een speciale vergadering bij elkaar om de situatie op het Mediterrane eiland te bespreken.

Het noodplan houdt in dat spaarders op Cyprus mee moeten betalen aan de financiële redding van het land. Daarmee zouden ook veel Russen worden getroffen. Cyprus wordt ervan verdacht veel Russische criminele vermogens wit te wassen.

Russische banken hebben veel geld in Cyprus gestald, waarschijnlijk circa 9,25 miljard euro en andere Russische bedrijven nog eens 5,4 miljard euro volgens kredietbeoordelaar Moody's.
Edit: oud bericht zie ik nu pas. :') :') :')
Say what?
  zondag 24 maart 2013 @ 18:42:34 #225
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124451962
Pff, dit is weer lekker uit de hand aan het lopen. :N
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_124452326
quote:
Het overleg van de ministers van Financiën van de zeventien landen met de euro over Cyprus, is uitgesteld. Het zou rond deze tijd beginnen maar het spoedoverleg staat nu gepland voor 20.00 uur vanavond. Het uitstel zou te maken hebben met het feit dat er nog geen resultaten zijn van het vooroverleg met de zogenoemde Trojka.

De vergadering van de eurogroep wordt voorgezeten door Jeroen Dijsselbloem. Nederland wordt vertegenwoordigd door staatssecretaris Weekers. Bij aankomst in Brussel zei Weekers dat het nu aan de Cyprioten is om te leveren: "De bal ligt bij Cyprus".

De eurogroep moet vanavond beslissen of Cyprus genoeg maatregelen heeft genomen om financiële hulp uit Europa te krijgen. Het gaat om een hulpbedrag van 10 miljard euro. Cyprus moet zelf aantonen dat het 5,8 miljard euro kan meebetalen aan de redding van de noodlijdende banken in het land. Als de miljarden uit Brussel achterwege blijven, gaat Cyprus vrijwel zeker failliet.

Maatregelen solide
Eerder vanmiddag spraken de Cypriotische president Anastasiades en zijn minister van Financiën Sarris al apart met EU-president Van Rompuy, directeur Lagarde van het Internationaal Monetair Fonds en president Draghi van de Europese Centrale Bank.

Het IMF, de Europese Centrale Bank en de Europese Commissie moeten besluiten of de maatregelen van Cyprus voldoende solide zijn om voor de financiële hulp uit Brussel in aanmerking te komen.
http://nos.nl/artikel/488188-overleg-over-cyprus-uitgesteld.html

Ze hebben er wel niet bijzonder veel haast mee :')
pi_124452352
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 18:37 schreef Bombshell het volgende:
Waarschijnlijk is de 17 miljard niet genoeg wordt er nu gezegd. Waar hebben we dit verhaaltje niet eerder gehoord. Eerst laag inzetten en dan steeds er wat bij. Ik gok dat er iets van 50 miljard nodig is voor cyprus. En dan ook weer Rutte die zegt dat Cyprus failliet kan, het is weer het Griekenland scenario op all over again!
Dat heeft natuurlijk alles te maken met de houding van de Cyprioten. Een bank die vorige week nog te redden was geweest ligt nu over de klif.
pi_124452699
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 18:52 schreef HiZ het volgende:
Dat heeft natuurlijk alles te maken met de houding van de Cyprioten. Een bank die vorige week nog te redden was geweest ligt nu over de klif.
Dat heeft niet geholpen, maar ik denk dat het onvermijdelijk was dat het bedrag ging oplopen.

De economie van Cyprus moet een enorme economische transitie doorgaan de komende jaren. De rekening die daarbij hoort word (weer) onderschat. Ervaring leert dat een dergelijke transitie sneller (en uiteindelijk minder pijnlijk voor de eigen bevolking) verloopt na een ''totale reset''. Verliezen worden zowiezoe genomen, met een bailout loopt die rekening echter alleen maar op en spreid je die uit over tig jaar waardoor de bevolking (net als in andere zwakke landen) alle toekomstperspectief zal verliezen. Mijn mening is dat je beter de verliezen direct kan nemen (ook al is de crisis in eerste instantie heviger) waarna er een echte bodem word bereikt binnen kortere tijd waaruit je de economie weer kunt opbouwen.
pi_124452930
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:00 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat heeft niet meegeholpen, maar ik denk dat het onvermijdelijk was dat het bedrag ging oplopen.

De economie van Cyprus moet een enorme economische transitie doorgaan de komende jaren. De rekening die daarbij hoort word (weer) onderschat. Ervaring leert dat een dergelijke transitie sneller (en uiteindelijk minder pijnlijk voor de eigen bevolking) verloopt na een ''totale reset''. Verliezen worden zowiezoe genomen, met een bailout loopt die rekening echter alleen maar op en spreid je die uit over tig jaar waardoor de bevolking (net als in andere zwakke landen) alle toekomstperspectief zal verliezen. Mijn mening is dat je beter de verliezen direct kan nemen (ook al is de crisis in eerste instantie heviger) waarna er een echte bodem word bereikt binnen kortere tijd waaruit je de economie weer kunt opbouwen.
En dat gaat dus niet gebeuren. Zie Griekenland. Ik denk dat Brussel pas de EU wil opgeven of een land failliet wil laten gaan als heel europa in brand staat en Brussel door een woedende menigte wordt belegerd. Een soort Hitler die ook koste wat kost door wilde gaan met zijn oorlog en dacht dit te kunnen winnen ook al stonden de russen en amerikanen voor de deur.
  zondag 24 maart 2013 @ 19:07:38 #230
323876 michaelmoore
pi_124452966
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:00 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Dat heeft niet geholpen, maar ik denk dat het onvermijdelijk was dat het bedrag ging oplopen.

De economie van Cyprus moet een enorme economische transitie doorgaan de komende jaren. De rekening die daarbij hoort word (weer) onderschat.
De economie voor de banken bubble dat was tomaten en komkommers en de visserij en een beetje toerisme
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124452972
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:06 schreef Bombshell het volgende:

[..]

En dat gaat dus niet gebeuren. Zie Griekenland. Ik denk dat Brussel pas de EU wil opgeven of een land failliet wil laten gaan als heel europa in brand staat en Brussel door een woedende menigte wordt belegerd. Een soort Hitler die ook koste wat kost door wilde gaan met zijn oorlog en dacht dit te kunnen winnen ook al stonden de russen en amerikanen voor de deur.
En we hebben een Godwin te pakken.
  zondag 24 maart 2013 @ 19:09:11 #232
323876 michaelmoore
pi_124453018
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:06 schreef Bombshell het volgende:

[..]

De verschroeide aarde tactiek
pi_124453337
Ik realiseer me net dat er minder dan 20 uur over is om die onderhandelingen af te ronden en het parlement op Cyprus te laten instemmen met het 'voorstel'.
  zondag 24 maart 2013 @ 19:20:55 #234
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_124453482
In hoeverre is die <20 uur echt een keiharde deadline?
pi_124453538
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:20 schreef WillemMiddelkoop het volgende:
In hoeverre is die <20 uur echt een keiharde deadline?
Dat hangt er vanaf in hoeverre de ECB zich aan haar woord houdt.
pi_124453786
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:22 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat hangt er vanaf in hoeverre de ECB zich aan haar woord houdt.
De ECB heeft niet voor niks publiekelijk gezegd dat het morgen om 16.00 over en uit is. Daarmee is elke flexibiliteit uit het tijdspad verdwenen. Als de ECB zich daar dan weer niet aan gaat houden lijkt me dat schadelijker voor de euro dan wanneer Cyprus over de klif gaat.
  zondag 24 maart 2013 @ 19:58:05 #237
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_124455076
Zal ik zo Cyprus' of RTL's Miljoenenjacht gaan kijken? ;-)
pi_124455953
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 19:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

De ECB heeft niet voor niks publiekelijk gezegd dat het morgen om 16.00 over en uit is. Daarmee is elke flexibiliteit uit het tijdspad verdwenen. Als de ECB zich daar dan weer niet aan gaat houden lijkt me dat schadelijker voor de euro dan wanneer Cyprus over de klif gaat.
Wedden dat de ECB zich niet aan dat tijdstip houd? Morgen krijgen we iets als:

'Ze hebben zo hun best gedaan en goede wil getoond, we verschuiven de deadline naar woensdag 20:00 uur'

:) :') .
  zondag 24 maart 2013 @ 20:33:14 #239
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_124457061
Morgen gokje short? Vrijdag helaas niet aan toegekomen.

Side-effects / meer geld nodig, lijken me toch zeer plausibel.

Zou Dragi nog wat in zijn hoge hoed hebben?
pi_124458911
Krijgt Cyprus eigenlijk weer een eigen munt als ze failliet gaan of blijft de euro daar bestaan?
pi_124459021
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:00 schreef Bombshell het volgende:
Krijgt Cyprus eigenlijk weer een eigen munt als ze failliet gaan of blijft de euro daar bestaan?
Ze zullen wel aan een eigen munt moeten, want de euro's die daar dan nog op de banken staan (de bits en bytes) zijn helemaal niks meer waard en de munten en briefjes zijn ook niet veel meer waard dan de grondstoffen waar ze uit bestaan.
pi_124459181
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ze zullen wel aan een eigen munt moeten, want de euro's die daar dan nog op de banken staan (de bits en bytes) zijn helemaal niks meer waard en de munten en briefjes zijn ook niet veel meer waard dan de grondstoffen waar ze uit bestaan.
Het lijkt me dat een euro net zoveel waard blijft ook al zijn ze failliet. Stel je voor dat iemand op Cypres 100 euro in zn broekzak heeft, dan zal dat daar niks waard zijn. Maar pakt hij het vliegtuig naar Nederland dan is het opeens weer wel geld waard.
  zondag 24 maart 2013 @ 21:05:44 #243
323876 michaelmoore
pi_124459265
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:04 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Het lijkt me dat een euro net zoveel waard blijft ook al zijn ze failliet. Stel je voor dat iemand op Cypres 100 euro in zn broekzak heeft, dan zal dat daar niks waard zijn. Maar pakt hij het vliegtuig naar Nederland dan is het opeens weer wel geld waard.
ze worden een Euro gebruiker net als Montenegro en hebben hun eigen munt , niets bijzonders euro blijft euro
pi_124460716
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 21:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Nee, cash euro´s zijn overal bruikbaar. Probleem voor hen is dat de hoeveel munten en briefjes maar een heel klein deel van het betalingsverkeer zijn. Nieuwe briefkes en munten krijgen ze echter niet meer. Een cyprioot met een ton cash onder zijn matras zal winnaar zijn want dat zal veel meer koopkracht krijgen. Bovendien zal de cyprioot liever in cash euro´s sparen dan inflatoire cypriotische ponden die zullen worden geintroduceerd om de pensioenen en ambtenaren mee te kunnen betalen. Tegoeden bij banken zullen worden omgezet in cypriotische ponden die al snel aan waarde zullen verliezen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_124463160
quote:
Eurogroup suffers repeated delays as Anastasiades balks at troika demands.

The start of the Eurogroup meeting was delayed by at least three hours on Sunday night amid tense negotiations about a possible bailout for Cyprus.

Eurozone ministers had arrived in Brussels for the talks, which were due to begin at 7 p.m. Greek time but the start was put back several times. It is thought that talks could begin at around 10 p.m. Greek time.

Ahead of the Eurogroup Anastasiades had been meeting with European Commission President Jose Manuel Barroso, European Council chief Herman Van Rompuy, European Central Bank head Mario Draghi, European Economic and Monetary Affairs Commissioner Olli Rehn and International Monetary Fund managing director Christine Lagarde.

It is though that the main sticking point in negotiations was the IMF’s insistence that Bank of Cyprus, the island’s largest lender, merge with Cyprus Popular Bank (Laiki) after its resolution and take on responsibility for the 9 billion euros in Emergency Liquidity Assistance (ELA) it had received from the European Central Bank.

Anastasiades reportedly rejected this proposal and warned Lagarde that he would be forced to resign if the IMF insisted on it.
Ze maken het wel spannend.
pi_124465013
quote:
Anastasiades reportedly rejected this proposal and warned Lagarde that he would be forced to resign if the IMF insisted on it.
Dat zou de chaos wel helemaal compleet maken als hij ook nog eens zou aftreden.
pi_124465498
Volgens de FAZ wordt de bevriezing van tegoeden op Cyprus op grote schaal ontdoken.
pi_124465910
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 22:37 schreef HiZ het volgende:
Volgens de FAZ wordt de bevriezing van tegoeden op Cyprus op grote schaal ontdoken.
Hoe dat dan?
pi_124465932
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 22:37 schreef HiZ het volgende:
Bankrun van de politieke/corporatieve elite.
Ons kent ons, old boys networks.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 24 maart 2013 @ 22:55:25 #250
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124466781
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 22:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Hoe dat dan?
er stijgen dagelijks Russische prive vliegtuigen op vol met cash euro';s geregeld door de politieke cypriotische vrinden. Werd laatst zelfs genoemd bij de NOS rapportage.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')