abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124401743
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:14 schreef HiZ het volgende:
Goh, echt haasten doen ze ook niet; vandaag komt het parlement niet bij elkaar om te stemmen.
Dat is een ernstige provocatie van de ECB en EU. Zij hebben duidelijk gemaakt dat haast geboden is. Onderhand is de situatie op Cyprus zo ontspoord dat zal blijken dat er veel meer geld nodig zal zijn. Het geld zal Cyprus nu en masse willen ontvluchten ondanks kapitaal restricties. Deze gaten zullen de ECB/EU op termijn noodzaken opnieuw aanzienlijke noodleningen te verstrekken. Bovendien zijn langdurige kapitaal restricties een inbreuk tegen de EU polici pijlers van vrij verkeer van kapitaal/goederen en personen. De onduidelijkheid over wat die kapitaal restricties precies inhouden maakt de zaak des te erger. Er zijn blijkbaar geen duidelijke criteria benoemd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Digi2 op 23-03-2013 10:39:11 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 23 maart 2013 @ 10:40:00 #127
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_124401858
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Dat is een ernstige provocatie van de ECB en EU.
Ach joh , ze hebben de EU toch in de pocket, die EU regenten zullen en willen geen enkel land laten vallen, dat weet men, dat weet jij ook wel

Allemaal dreigen, en wat is nu 5 miljard voor die geldstrooiers in Brussel

De EU zal het geld lenen op basis van die gasreserves of iets anders en dat geld komt toch niet terug
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 23 maart 2013 @ 10:40:47 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124401882
quote:
Het geld zal Cyprus nu en masse willen ontvluchten ondanks kapitaal restricties.
Willen is iets anders dan kunnen...

quote:
Deze gaten zullen de ECB/EU op termijn noodzaken opnieuw aanzienlijke noodleningen te verstrekken.
De ECB kan alleen noodleningen vertrekken tegen collateral minus een (forse) haircut. Als er geen collateral meer is dan is het over. Vandaar dat de ECB de stekker eruit trekt als er na maandag geen acceptabele oplossing is.

quote:
Bovendien zijn langdurige kapitaal restricties een inbreuk tegen de EU polici pijlers van vrij verkeer van kapitaal/goederen en personen.
Met het instellen van kapitaalrestricties heeft Cyprus eigenlijk de euro al (tijdelijk of definitief) verlaten. "Euros" op een geblokkeerde rekening zijn immers niet hetzelfde waard als vrije euros. Dit impliceert een wisselkoers.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124402159
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:40 schreef SeLang het volgende:

De ECB kan alleen noodleningen vertrekken tegen collateral minus een (forse) haircut. Als er geen collateral meer is dan is het over. Vandaar dat de ECB de stekker eruit trekt als er na maandag geen acceptabele oplossing is.
De keuzes die de cypriotische politici maken leiden ertoe dat op termijn het hele circus zich
dus opnieuw herhaald. Zodra die restricties aflopen is er opnieuw een giga probleem en zitten de geldschieters van de 10 miljard vast in het moeras en kunnen dan weinig anders dan maar weer geld erin pompen (herhaling Griekenland scenario). Zouden zij in die val willen lopen?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:16:14 #130
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124402682
quote:
l blijken dat er veel meer geld nodig zal zijn. Het geld zal Cyprus nu en masse willen ontvluchten ondanks kapitaal restricties. Deze gaten zullen de ECB/EU op termijn noodzaken opnieuw aanzienlijke noodleningen te verstrekken. Bovendien zijn langdurige kapitaal restricties een inbreuk tegen de EU polici pijlers van vrij verkeer van kapitaal/goederen en personen. De onduidelijkheid over wat d
heel makkelijk, gewoon bv max 100 euro per dag pinnen en dezelfde beperking om geld over te maken van een cypriotische bank ,naar een andere bank. Dat vrije verkeer binnen de EU geldt niet in "uitzonderlijke situaties", je ziet dat ook bij terrorismedreiging e.d. Schengen niet geldt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_124402982
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:40 schreef SeLang het volgende:
<knip> Dit impliceert een wisselkoers.
Volgens mij moet jij wat minder Britse nonsens lezen.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:24:56 #132
323876 michaelmoore
pi_124404235
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:29 schreef HiZ het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij wat minder Britse nonsens lezen.
nee hij heeft wel gelijk, de Cypriotische Euro zal minder waard zijn
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124404875
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee hij heeft wel gelijk, de Cypriotische Euro zal minder waard zijn
Er bestaan volgens mij geen cypriotische euro biljetten. Op welke wijze zijn cypriotische euro´s minder waard? Cash euro´s zijn overal bruikbaar. Tegoeden op de bank zijn geen euro´s maar vorderingen op de bank. Die vorderingen kunnen ook in cypriotische ponden voldaan worden.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:57:46 #134
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124405120
Kijk naar andere landen die geen vrij kapitaalverkeer hebben. De valutakoers binnen in het land is niet hetzelfde als buiten het land.

Dat is ook eenvoudig in te zien. Een Cyprioot die iets wil kopen in het buitenland maar alleen een binnenlandse rekening heeft zal een premie willen betalen om de in het buitenland gestalde euro's van een andere Cyprioot daarvoor te mogen gebruiken.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:03:31 #135
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124405320
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:57 schreef SeLang het volgende:
Kijk naar andere landen die geen vrij kapitaalverkeer hebben. De valutakoers binnen in het land is niet hetzelfde als buiten het land.

Dat is ook eenvoudig in te zien. Een Cyprioot die iets wil kopen in het buitenland maar alleen een binnenlandse rekening heeft zal een premie willen betalen om de in het buitenland gestalde euro's van een andere Cyprioot daarvoor te mogen gebruiken.
Ik denk niet dat de ECB blij zal zijn met die blokkades.

Overigens kan, als de knipbeurt voorbij is en schulden weer genormaliseerd (afgeschreven) zijn, de ECB onbeperkt liquiditeit verstrekken zoals ze dat bij andere banken ook zou doen.
pi_124405365
quote:
'Noodleningen aan Ierland hebben gewerkt'

Het medicijn van door de EU opgelegde zware bezuinigingen is niet makkelijk, maar in Ierland heeft het gewerkt.

Dat heeft de Ierse minister van Europese Zaken, Lucinda Creighton, zaterdag gezegd.

Volgens haar kan het andere Europese landen sterken dat Ierland de hulp waarschijnlijk niet lang meer nodig heeft. Het land werd tweeënhalf jaar geleden gered van de financiële afgrond met noodleningen van de Europese Unie en het Internationaal Monetair Fonds. Sinds kort kan Ierland weer terecht op de kapitaalmarkt voor leningen.

''Ik denk dat we allemaal weten van het zware medicijn dat Ierland kreeg. Helaas zijn er geen makkelijke oplossingen'', aldus Creighton. ''Ik denk dat we het simpelweg moeten nemen''.

Vorige week gaf de eurogroep Ierland meer tijd om de noodleningen terug te betalen.
Dit positieve bericht zal een argument zijn om niet van het huidige pad af te wijken door de EU en ECB. Ierland had een te grote bankensector tov het BNP en Cyprus heeft een nog schever verhouding tov van het BNP. Zelfs de russen willen geen goed geld naar kwaad geld gooien. Wordt Cyprus geen testcase voor een euro exit?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:05:45 #137
323876 michaelmoore
pi_124405398
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:04 schreef Digi2 het volgende:
. Wordt Cyprus geen testcase voor een euro exit?
nee dat doen ze niet
pi_124405407
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:09:14 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124405525
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:03 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de ECB blij zal zijn met die blokkades.
Er is geen andere keus als de ECB geen liquiditeit meer verstrekt.

quote:
Overigens kan, als de knipbeurt voorbij is en schulden weer genormaliseerd (afgeschreven) zijn, de ECB onbeperkt liquiditeit verstrekken zoals ze dat bij andere banken ook zou doen.
"Onbeperkt" betekent: zolang er genoeg collateral is. En dat is nu juist het punt wat die bail-in moet bereiken.
Mijn reisverslagen
pi_124405569
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:57 schreef SeLang het volgende:

Halen je hier geen cash euro´s en vorderingen op banken door elkaar?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:12:33 #141
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124405631
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee dat doen ze niet
Als er geen accoord komt dan geeft de ECB geen liquiditeitssteun meer. In dat geval heeft Cyprus geen andere keuze meer dan zelf geld te gaan printen, oftewel exit euro. Geen accoord betekent imo dus gewoon een exit van Cyprus uit de euro.
Mijn reisverslagen
pi_124405934
De duitse politici hebben imo al helemaal geen trek meer Cyprus te redden. De betrouwbaarheid van Cyprus is na de week chaos compleet weggevaagd. Die 10 miljard toegezegde steun zal verre van voldoende blijken. Ook de anti duitse houding lijken ze beu te zijn in Duitsland. Geld uitlenen met de nodige risico´s van dien en nog een trap nakrijgen ;( En dat vlak voor de verkiezingen.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:25:23 #143
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124405995
Wat zou voor de EU op lange termijn het goedkoopste zijn, nu exit of het redden van Cyprus?
Say what?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:25:38 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124406003
quote:
Cyprus: 25% op grote tegoeden

Cyprus wil een heffing van 25 procent opleggen op banktegoeden boven de 100.000 euro. Minister Sarris van Financiën heeft gezegd dat deze heffing wordt overwogen voor tegoeden bij de grootste bank van het land, de Bank of Cyprus.

Eerder werd bekend dat rekeninghouders bij de tweede bank, de Laiki-bank, hun geld boven de 100.000 euro grotendeels kwijt zijn. De Laiki-bank heeft veel grote Russische klanten. De regeling voor de Bank of Cyprus zal vermoedelijk ook gelden voor de andere banken op Cyprus.

Trojka
Cyprus overlegt vandaag met de trojka (de EU, de Europese Centrale Bank en het IMF) over het reddingsplan. Cyprus moet zelf voor maandag 5,8 miljard euro op tafel leggen.

Sarris zegt dat er belangrijke vooruitgang is geboekt in de gesprekken met de trojka. Volgens hem wordt er een totaalplan besproken en komt er mogelijk vanavond een akkoord.

Eurogroep
Morgen komt onder leiding van minister Dijsselbloem de eurogroep bijeen, die de uitwerking van het reddingsplan moet goedkeuren. Daarna zal het parlement van Cyprus erover stemmen.

http://nos.nl/artikel/487795-cyprus-25-op-grote-tegoeden.html
Zoals verwacht dus, al lijkt het alsof ze nu dus nog wat extra geld stelen. Want volgens mij was er 16% nodig om die 5,8 miljard bij elkaar te harken...
Mijn reisverslagen
pi_124406120
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:25 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zoals verwacht dus, al lijkt het alsof ze nu dus nog wat extra geld stelen. Want volgens mij was er 16% nodig om die 5,8 miljard bij elkaar te harken...
Dat lijkt me een juridisch mijnenveld. Er banken uitzonderen en zwaar belasten.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:31:04 #146
323876 michaelmoore
pi_124406184
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:25 schreef UpsideDown het volgende:
Wat zou voor de EU op lange termijn het goedkoopste zijn, nu exit of het redden van Cyprus?
Cyprus redden natuurlijk, ze laten echt de russen niet het gas opmaken en dat Poetin daar binnenkort de lakens uit gaat delen net als in Oekraïne
pi_124406301
quote:

[..]

Ik heb het vemoeden dat het een soort wraak is voor het niet steunen van Cyprus :)

Ik hoorde gisteren bij P&W dat DGS volgens de regels niet eens van toepassing is op Cyprus om ze niet de middelen hebben om de banken te redden.
pi_124406495
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:25 schreef UpsideDown het volgende:
Exit, want de steun zal ruim onvoldoende blijken. Cyprus zal een risico blijven voor de eurozone en jarenlange opvolgende baillouts en onzekerheden zullen de europese economie als geheel blijven schaden.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:51:09 #149
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124406803
quote:

[..]

dat extraatje is smeergeld. :-)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_124406932
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:34 schreef Queued het volgende:

[..]

Ik heb het vemoeden dat het een soort wraak is voor het niet steunen van Cyprus :)

Ik hoorde gisteren bij P&W dat DGS volgens de regels niet eens van toepassing is op Cyprus om ze niet de middelen hebben om de banken te redden.
Klopt, DGS vervalt bij een systeemcrisis.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 23-03-2013 14:03:07 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')