abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124380830
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is "alles"? :?
Stijgende euro, stijgende rente voor Duitsland, lagere rente voor PIIGS. Stijging CDS kosten voor VK.
pi_124380886
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:50 schreef Automatisch het volgende:
Wat vandaag in Cyprus gebeurt, zie ik morgen hier gebeuren

http://www.volkskrant.nl/(...)-hier-gebeuren.dhtml
Slecht geschreven onzin artikel dat alleen maar inspeelt op BNW angsten. Alsof Brussel er alleen maar zit om ons te onderdrukken en uit te buiten.

Wat er vandaag op Cyprus gebeurt is geen willekeurig burgertje pesten maar een poging om een economie die uit het spoor dreigt te lopen te redden.
pi_124381473
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:54 schreef HiZ het volgende:

Slecht geschreven onzin artikel dat alleen maar inspeelt op BNW angsten. Alsof Brussel er alleen maar zit om ons te onderdrukken en uit te buiten.
Voor hoeveel tientallen miljarden hadden we ook weer aan garanties verstrekt om de Zuideuropese banken en daarmee de euro overeind te houden?

quote:
Wat er vandaag op Cyprus gebeurt is geen willekeurig burgertje pesten maar een poging om een economie die uit het spoor dreigt te lopen te redden.
Het heeft weinig met de economie te maken. Brussel en Frankfurt hebben met hun beleid de Cypriotische banken bewust aangemoedigd om zich vol te pompen met Griekse staatsschuld, en dat is in het gezicht van de Cypriotische bankiers (en met hun het Cypriotische volk) ontploft. Als ze niet in de euro hadden gezeten was dat nooit gebeurd. Ik weet nog niet wie de volgende is -ik vermoed Spanje- maar de chaos en spanning die daarbij zal ontstaan zal 'Cyprus' doen verbleken.
pi_124381825
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

QFT
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 22 maart 2013 @ 18:39:08 #105
78918 SeLang
Black swans matter
pi_124382127
quote:
A Lesson In Magical European "Value Creation"

Behold a lesson in magical "value creation":

• SPAIN'S BANK RESCUE FUND TO VALUE BANKIA SHARES AT EUR 0.01 - As a reminder, Bankia is the recently broke bank that was created when it subsumed a bunch of other formerly broke banks.

• SPAIN BANK FUND AIMS FOR NOMINAL BANKIA SHARE VALUE OF EUR 1.00
• SPAIN'S BANK RESCUE FUND TO DO REVERSE STOCK SPLIT OF BANKIA STOCK
• SPAIN BANK RESCUE FUND SAYS BANKIA SHARES WILL BE WORTH EUR 1.00 AFTER 100-TO-1 REVERSE STOCK SPLIT

To explain for those confused: you start with a broke, literally, bank. You value the "equity" at the lowest possible increment in existence. Then you apply a reverse stock split. And finally, you end up with a perfectly solvent bank whose stock trades at EUR 1.00/share.

Financial magic and pristine solvency, European style.

http://www.zerohedge.com/(...)opean-value-creation
_O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_124382890
.

[ Bericht 62% gewijzigd door arjan1212 op 22-03-2013 19:26:54 ]
pi_124384279
Stel dat ze uit de euro zouden gaan, hoe krijgen ze dan in hemelsnaam binnen een redelijke termijn genoeg eigen nieuw geld in omloop? Ze kunnen de banken slechts een maand dichthouden.

Of moet je dan eerst aan een situatie denken waarin alleen pinpasjes het doen?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:00:18 #108
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_124385057
Gaat allemaal niet gebeuren, uiteindelijk wordt er dit weekend op de valreep wel wat geregeld.
pi_124385143
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

_O-
Dit doet me denken aan het aandeel AND dat jaren terug telkens op 0,01 of 0,02 handelde. Daarop werd het aandeel gesplitst 500:1, waarop het direct onder de 5 zakte :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:27:08 #110
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124386310
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:15 schreef dvr het volgende:

Brussel en Frankfurt hebben met hun beleid de Cypriotische banken bewust aangemoedigd om zich vol te pompen met Griekse staatsschuld
Ik denk eerder dat het beleid op de eurozone als geheel gericht was, dan dat het speciaal op Cyprus gericht was. Het lijkt me al helemaal sterk dat het EU-brede beleid er specifiek op gericht was om Cyprus vol te pompen met schulden.

quote:
en dat is in het gezicht van de Cypriotische bankiers (en met hun het Cypriotische volk) ontploft. Als ze niet in de euro hadden gezeten was dat nooit gebeurd.
Het lastige aan dit soort uitspraken is dat je niet weet wat er dan gebeurd was.

quote:
Ik weet nog niet wie de volgende is -ik vermoed Spanje- maar de chaos en spanning die daarbij zal ontstaan zal 'Cyprus' doen verbleken.
Hoe kan je dat wel weten maar nog niet weten wie de volgende is? En als het dan toch zoveel erger wordt, valt Cyprus dan niet eigenlijk gewoon heel erg mee?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:35:43 #111
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_124386740
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

_O-
Looks legit. :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:51:06 #112
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_124387344
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 18:15 schreef dvr het volgende:

[..]

Brussel en Frankfurt hebben met hun beleid de Cypriotische banken bewust aangemoedigd om zich vol te pompen met Griekse staatsschuld,
Best mogelijk, met het idee dat die banken toch vol zitten met Russisch geld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124389449
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:27 schreef GoedeVraag het volgende:

Ik denk eerder dat het beleid op de eurozone als geheel gericht was, dan dat het speciaal op Cyprus gericht was. Het lijkt me al helemaal sterk dat het EU-brede beleid er specifiek op gericht was om Cyprus vol te pompen met schulden.
Dat zei ik ook niet. Het ECB-beleid om (hoogrenderende maar superriskante) staatsschuld van PIGS lange tijd zonder haircut te blijven accepteren als onderpand voor leningen aan banken gold inderdaad voor de hele eurozone. Met als gevolg dat o.a. Italiaanse en Spaanse banken er ook vol mee zitten.

quote:
Het lastige aan dit soort uitspraken is dat je niet weet wat er dan gebeurd was.
Integendeel, dat is heel simpel: Zonder ECB had dit niet kunnen gebeuren.

quote:
Hoe kan je dat wel weten maar nog niet weten wie de volgende is?
Omdat Cyprus zo'n beetje het kleinste pestpokkelandje van de EU is en de volgende kandidaten, o.a. Spanje en Italië, met hun veel grotere financieringsbehoefte een veel grotere bedreiging voor onze welvaart vormen. En daarmee voor het voortbestaan van de euro.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 21:39:56 #114
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124389835
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:32 schreef dvr het volgende:

[..]

Dat zei ik ook niet. Het ECB-beleid om (hoogrenderende maar superriskante) staatsschuld van PIGS lange tijd zonder haircut te blijven accepteren als onderpand voor leningen aan banken gold inderdaad voor de hele eurozone. Met als gevolg dat o.a. Italiaanse en Spaanse banken er ook vol mee zitten.
Het beleid was er in elk geval niet specifiek op gericht Cyprus vol schuld te storten.

quote:
Integendeel, dat is heel simpel: Zonder ECB had dit niet kunnen gebeuren.
Dat is simpel. Het is een stuk minder simpel om uit te maken hoe de situatie er zonder ECB wel had uitgezien, en of we met z'n allen dan per saldo beter of slechter af waren geweest.

quote:
Omdat Cyprus zo'n beetje het kleinste pestpokkelandje van de EU is en de volgende kandidaten, o.a. Spanje en Italië, met hun veel grotere financieringsbehoefte een veel grotere bedreiging voor onze welvaart vormen. En daarmee voor het voortbestaan van de euro.
Voorlopig is het in elk geval bemoedigend dat die financieringsbehoefte niet onbeperkt met de geldpers wordt gefinancierd.
pi_124389858
Ik weiger om Cyprus als systeemrelevant te zien. Als het ze lukt om die banken te reorganiseren en te voldoen aan de voorwaarden hoeven ze van mij de euro niet uit. Maar als ze er wel uitgaan denk ik vooral dat de schade wel mee zal vallen voor ons en dat het vooral mooi is om een voorbeeld te hebben voor populisten die steeds als enige oplossing 'weg met de euro' hebben.
pi_124390512
Spaarders Cyprus moeten waarschijnlijk toch meebetalen

Spaarders boven de 100.000 euro moeten waarschijnlijk gaan meebloeden om Cyprus van een faillissement te redden. Dat wordt de inzet van het Cypriotisch parlement.

TREFWOORDEN

banken, Cyprus, economie, Laiki

MEER HIEROVER

'Cypriotische crisis vrijdag opgelost'22/03/2013'Afromen deposito's boven ton trekt Cyprus in één keer uit het slop'22/03/2013Verslaggever Anke Truijen: "Er ligt ook een wet die ervoor zorgt dat er dinsdag geen grote bankrun kan onstaan als die weer opengaan.""De demonstranten vrezen voor hun baan, voor hun geld en voor de economie van Cyprus."Daarmee lijkt de regering terug te gaan naar het oorspronkelijke plan. De verwachting is, vertelt verslaggever Anke Truijen ( AnkeTruijen ) vrijdagavond vanuit Nicosia, dat er nog vanavond wordt gestemd over de herstructurering van de bankensector, de kapitaalcontrole en het solidariteitsfonds.Zaterdag stemmen de parlementariërs waarschijnlijk over de spaardersheffing. Een parlementslid heeft het over een heffing van 25 procent voor spaarders bij de Bank of Cyprus met meer dan 100 duizend euro. De Bank of Cyprus is de grootste bank van het noodlijdende land.Afsplitsing Laiki Eerder op de dag vertelde Truijen: "Een wet gaat over de afsplitsing van Laiki, de tweede grootste bank van Cyprus. Daar is het geld aan het opdrogen, wat betekent dat die bank in tweëen wordt gesplitst in een goed en een slecht deel. In het slechte deel komen slechte leningen en overzekerde spaarders. Die zijn hun geld kwijt."In het goede deel komen de spaarcenten van de spaarders onder de 100 duizend euro, zodat zij niet hoeven mee te bloeden, vervolgt Truijen. "Er ligt ook een wet die ervoor zorgt dat er dinsdag geen grote bankrun kan onstaan als die weer opengaan. Dat houdt in dat er limieten komen op de opname van geld en daarmee moet worden voorkomen dat de Cyprioten straks naar de bank rennen."Pensioenen nationaliseren Tot slot ligt nog altijd de wet van het nationaal solidariteitsfonds op tafel. Daarover is vandaag weinig naar buiten gekomen. "De trojka zou er niet mee instemmen, omdat het nationaliseren van pensioenen toch geen houdbare oplossing is voor de schuld van Cyprus. Misschien dat er wel wordt ingestemd, maar het is de vraag of dat fonds ooit wordt gevuld."Kunnen ze met deze wetten aan het bedrag van 5,8 miljard komen als dit doorgaat? "Dat is nog steeds de vraag", antwoordt onze verslaggever. "Die details hebben we nog niet officieel, maar als je de afsplitsing van Laiki bekijkt, zouden ze daar 2,3 miljard op kunnen besparen. Dat betekent dat de regering nog 3,5 miljard bij elkaar moet sprokkelen. De twee scenario's die er nu liggen bevatten de heffing op spaarders boven de 100 duizend euro. Dat kan alleen voor de spaarders bij de Bank of Cyprus zijn, de allergrootste bank. Daar zitten veel buitenlandse spaarders, met name Russen. Die zouden voor 15 tot 20 procent een heffing kunnen krijgen op hun spaartegoeden."Spaarheffing op 100 duizend+ Het tweede scenario is dat alle banken in Cyprus een spaarheffing moeten doorvoeren op spaarders met meer dan 100 duizend euro. "Dan zal het percentage uitkomen op iets minder dan 10 procent. Het is nog niet officieel, maar dit zijn de scenario's die rondzingen."De kredietwaardigheid van de Cypriotische banken is intussen
pi_124390633
Haha, uit die letterbrij maak ik op dat de tegoeden boven de 100k een heffing opgelegd krijgen én in de bad bank terecht komen?
pi_124391061
Ja en nee. De >100K bij Laiki zijn 100%, de >100k bij alleen BoC 25%. Alternatief is alle banken (muv Laiki, die nog steeds 100%) een lager percentage over >100k.
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
pi_124391972
Er is een wet die een bankrun moet voorkomen na het weekend...

http://www.nu.nl/economie(...)taalbeperkingen.html
pi_124394746
Als ik dan weer lees dat ze nog steeds met dat noodfonds bezig zijn blijf ik toch denken waar zijn ze in godsnaam hun tijd mee aan het verspillen? Dat noodfonds is toch al door iedereen afgewezen?
pi_124401481
Goh, echt haasten doen ze ook niet; vandaag komt het parlement niet bij elkaar om te stemmen.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 10:16:15 #122
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124401494
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:14 schreef HiZ het volgende:
Goh, echt haasten doen ze ook niet; vandaag komt het parlement niet bij elkaar om te stemmen.
het is weekend, maandag is vroeg genoeg. eea is allang bekonkeld. Wellicht moeten nog wat parlementsleden gepaaid worden met wat geschenken uit het solidariteitsfonds, of de failliete boedel van Laiki. Dat kan mooi op de golfbaan besproken worden dit weekend, zodat maandag iedereen hetzelfde stemt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 23 maart 2013 @ 10:19:38 #123
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_124401545
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 21:54 schreef HiZ het volgende:
Haha, uit die letterbrij maak ik op dat de tegoeden boven de 100k een heffing opgelegd krijgen én in de bad bank terecht komen?
is het trouwens een heffing voor tegoeden boven de 100k, of krijgt iedereen met tegoeden boven de 100k de volle mep voor zn kiezen. Heb je mooi geluk als je net 99.000 op de bank hebt, of vette pech als je 100k op de bank hebt.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_124401574
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 10:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

het is weekend, maandag is vroeg genoeg. eea is allang bekonkeld. Wellicht moeten nog wat parlementsleden gepaaid worden met wat geschenken uit het solidariteitsfonds, of de failliete boedel van Laiki. Dat kan mooi op de golfbaan besproken worden dit weekend, zodat maandag iedereen hetzelfde stemt.
Ze zouden vandaag stemmen over die heffing. En morgen is het ook weekeinde. Maar misschien heb je wel gelijk.
pi_124401601
Teletekst Pag 125
quote:
Parlement Cyprus neemt eerste horde

Het parlement van Cyprus is akkoord
met enkele maatregelen om in aanmerking
te komen voor noodsteun.Zo wordt de
bankensector hervormd en komt er een
'solidariteitsfonds'.Daarin komen onder
meer bezittingen van de staat,die als
onderpand kunnen dienen voor leningen.

Het parlement heeft nog niet over alle
maatregelen gestemd die 5,8 miljard
euro moeten opleveren.Zo is het lot van
spaarders nog niet helemaal duidelijk.

Wel is afgesproken dat spaarders die
meer dan een ton hebben staan op de
noodlijdende Laiki Bank,een groot deel
van hun geld kwijt zijn.Het gaat om
zo'n 18.000 spaarders.
Is het niet erg unfair om degenen die hun geld in Laiki Bank hebben zitten erg veel geld te laten verliezen :?
Het lijkt een soort rotten cherry picking zodat vooral de buitenlandse spaarders en investeerders de rekening krijgen toegeschoven tov de eigen bevolking. Deze ongelijke behandeling lijkt al snel op juridische problemen te stoten. Kan me niet voorstellen dat de geldschieters daarmee zullen instemmen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')