Dat klopt maar in de media wordt het afgebeeld dat hij hier in Nederland de les komt lezen. Dat is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:30 schreef TNA het volgende:
Hij geeft zijn mening, wij gaan ertegenin. Democratie.
Dat beeld heb ik niet meegekregen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat klopt maar in de media wordt het afgebeeld dat hij hier in Nederland de les komt lezen. Dat is gewoon niet waar.
En hier zit het probleem. Het zijn niet meer de mensen van Turkije. Het zijn mensen die vrijwillig zijn vertrokken of er niet eens geboren zijn maar er alleen op vakantie komen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:28 schreef Atak het volgende:
Turkije geeft niet alleen om zijn mensen in Turkije maar ook om zijn mensen in het buitenland.
Zomaar? In Turkije is het normaal om je kind te mishandelen/verwaarlozen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:28 schreef Atak het volgende:
Hij vindt het alleen merkwaardig dat kinderen zomaar weggenomen kunnen worden.
Ik ben de naam vergeten van die PVDAer. Hij zei dat Erdogan er niet mee moest bemoeien. Volgens mij bemoeit Erdogan er zich helemaal niet mee. Tot nu toe heeft hij nog geen eens zijn mening geven.quote:
Goed, veel van die lui hebben natuurlijk nog de Turkse nationaliteit.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En hier zit het probleem. Het zijn niet meer de mensen van Turkije. Het zijn mensen die vrijwillig zijn vertrokken of er niet eens geboren zijn maar er alleen op vakantie komen.
Laat Turkije eerst maar eens leren mensen los te laten in plaats van eeuwig invloed op ze uit te willen oefenen, dan praten we wel weer verder.
Tot nu toe heeft hij helemaal niks gezegd. Er wordt ophef gemaakt door de media om niks.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:35 schreef DroogDok het volgende:
ezegd "Ik vind het niet fijn dat dat jongetje door een lesbisch koppel wordt opgevoed, maar het is de keus van Nederland en ik heb
Net zoals bij de Friezen zeker? hahaquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:35 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En hier zit het probleem. Het zijn niet meer de mensen van Turkije. Het zijn mensen die vrijwillig zijn vertrokken of er niet eens geboren zijn maar er alleen op vakantie komen.
Laat Turkije eerst maar eens leren mensen los te laten in plaats van eeuwig invloed op ze uit te willen oefenen, dan praten we wel weer verder.
helemaal mee eensquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:33 schreef drijfhout het volgende:
Het mooie is dat ook Erdogan net als iedereen mag zeggen wat ie wil, wat Nederlandse politici er ook van zeggen of vinden.
En natuurlijk zal de wereld er niet van vergaan en de pleuris er niet van uitbreken. Bezoek en dialoog is altijd goed, zelfs (of juist) als de gemiddelde nederlandse mening afwijkt van de turkse. Leve de dialoog en de vrije mening!
Dat is het nou juist, er is geen enkel bewijs van die mishandeling/verwaarlozing, eerder het tegendeel. En die zijn nu juist door jeugdzorg genegeerd.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zomaar? In Turkije is het normaal om je kind te mishandelen/verwaarlozen?
Ik heb liever een vaderland die wel om zijn expats geeft.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, veel van die lui hebben natuurlijk nog de Turkse nationaliteit.
Maar waar een Turkije zich teveel bemoeit met expats, daar laat Nederland expats soms juist weer teveel in de schijt zakken. Had familie in het buitenland wonen en hun ervaring is dat ambassadepersoneel weinig behulpzaam is en je op geen enkele wijze assisteert.
Omdat het zo goed als onmogelijk is om er vanaf te komen ja. Da's lekker makkelijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, veel van die lui hebben natuurlijk nog de Turkse nationaliteit.
http://www.volkskrant.nl/(...)-steken-vallen.dhtml.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Zomaar? In Turkije is het normaal om je kind te mishandelen/verwaarlozen?
Als er geen énkel bewijs was, waarom is ie dan bij z'n ouders weggehaald? Dat had je toch makkelijk kunnen aanvechten?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is het nou juist, er is geen enkel bewijs van die mishandeling/verwaarlozing, eerder het tegendeel. En die zijn nu juist door jeugdzorg genegeerd.
Een expat is heel iets anders dan een emigrant.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:42 schreef Atak het volgende:
[..]
Ik heb liever een vaderland die wel om zijn expats geeft.
Ah oke, nou ja prima dat hij dat wil aankaarten, maar doe het dan in ieder geval in het algemeen en neem het niet alleen op voor Turkse kinderen + laat het deel over het soort ouders waar die kinderen terecht komen weg.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-steken-vallen.dhtml.
Ja, op zich heb je gelijk. Maar ik heb er verder gewoon niet zoveel problemen mee. Denk dat ik ook niet thuishoor in deze discussie.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat het zo goed als onmogelijk is om er vanaf te komen ja. Da's lekker makkelijk.
En je kan niet van expats spreken als het om de tweede of zelfs derde generatie is die niet in Turkije geboren is, maar die hebben wel automatisch de nationaliteit meegekregen dus vindt Turkije dat ze wat over die mensen te zeggen hebben..
HAHAHAHA.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als er geen énkel bewijs was, waarom is ie dan bij z'n ouders weggehaald? Dat had je toch makkelijk kunnen aanvechten?
tja, en dan vinden ze het raar dat Erdogan zijn aandacht richt op deze zaak. Die PVDAer wil gewoon populair doen. Het is hem gelukt hoor.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Bullshit. Je begrijpt er niks van.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:28 schreef Atak het volgende:
Zijn we niet in Nederland niet fan van "freedom of speech"?
De media zijn toch niet jouw leider? Doe jij wat zij zeggen? Bouw jij je wereldbeeld op aan de hand van hun berichtgeving?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:33 schreef Atak het volgende:
[..]
Dat klopt maar in de media wordt het afgebeeld dat hij hier in Nederland de les komt lezen. Dat is gewoon niet waar.
haha, dan ken je jeugdzorg nog niet .. bewijzen doen niet ter zake, het gevoel van de medewerker dat er 'iets niet pluis is' is hetgeen er telt. Daarnaast begrijp ik dat moeder in eerste instantie zelf hulp heeft gezocht na de dood van de tweelingbroer van Yunus, daaraan is dat gezin destijds bijna kapot gegaan, scheiding etc, het groeide haar boven haar hoofd en ze ging eerst ook akkoord met die uithuisplaatsing. De problemen zijn pas later begonnen toen het weer beter ging en zij haar kinderen terug wou hebben.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:44 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als er geen énkel bewijs was, waarom is ie dan bij z'n ouders weggehaald? Dat had je toch makkelijk kunnen aanvechten?
Hoe zouden de reacties zijn als het omgekeerd was .. een autochtoon kind van een lesbisch stel dat bij Turkse pleegouders een islamitische opvoeding krijgt?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:58 schreef Jian het volgende:
Dit alles leidt natuurlijk wel af van de aanleiding, namelijk het opvoeden van de jongen door lesbienes, hetgeen volgens de betreffende Turken op z'n zachtst gezegd onbetamelijk is.
Is dat zo vreemd, beredeneerd vanuit de ouders?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:58 schreef Jian het volgende:
Dit alles leidt natuurlijk wel af van de aanleiding, namelijk het opvoeden van de jongen door lesbienes, hetgeen volgens de betreffende Turken op z'n zachtst gezegd onbetamelijk is.
Correctie, een kind met de Turkse nationaliteit, dat in Turkije is geboren en dat wegens vermeende mishandeling uit huis is geplaatst en liefdevol wordt opgevoed door een Turks echtpaar die ook nog de moeite nemen om het kind het e.e.a. bij te brengen over zijn Nederlandse "roots"quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoe zouden de reacties zijn als het omgekeerd was .. een autochtoon kind van een lesbisch stel dat bij Turkse pleegouders een islamitische opvoeding krijgt?
hetgeen ik hierboven dus zeg.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:02 schreef zarGon het volgende:
[..]
Is dat zo vreemd, beredeneerd vanuit de ouders?
Als jij een kind had en de pleegouders blijken praktiserende moslims te zijn, zeg je dan 'okay, is prima'? (Even een extreem voorbeeld misschien.)
Edit: lol, wat moussie dus zegt..
quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:57 schreef moussie het volgende:
[..]
en ze ging eerst ook akkoord met die uithuisplaatsing.
Als ik in Turkije akkoord ging met een uithuisplaatsing, of wanneer ik de keuze maak m'n kind te verwaarlozen, dan zou ik niet Rutte gaan aanschrijven omdat m'n kind bij bij z'n pleegouders een Islamitische opvoeding krijgt nee. Ik weet toch dat dat kan gebeuren als ik in Turkije woon? Dan had ik niet in moeten stemmen met de uithuisplaatsing, of m'n kind niet moeten verwaarlozen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:01 schreef moussie het volgende:
[..]
Hoe zouden de reacties zijn als het omgekeerd was .. een autochtoon kind van een lesbisch stel dat bij Turkse pleegouders een islamitische opvoeding krijgt?
Omdat de hand van Turkije ervoor zorgt dat het in dit land niet lekker loopt met de integratie. Zolang Turkije vindt dat iedereen die afstamt van een Turk een Turk is, en diens kinderen ook, en diens kinderen, zolang blijven mensen zich niet een compleet onderdeel voelen van het land waar ze wonen, en dat levert behoorlijk wat problemen op.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:54 schreef expans het volgende:
Waarom zegt iedereen toch steeds dat Turkije de Turken in Nederland met rust moet laten, waarom praat iedereen voor andere mensen.
Er bestaat een verschil tussen integratie en assimilatie. Turken zullen altijd Turk blijven.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:06 schreef Dagonet het volgende:
ubbele nationaliteit afschaft heb je hier in dit land ook de mogelijkheid niet meer om te blaten dat ze maar terugmoeten naar hun eigen land. Dan zal men
Maak je geen zorgen, dat ligt niet alleen aan de houding van Turkije.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat de hand van Turkije ervoor zorgt dat het in dit land niet lekker loopt met de integratie. Zolang Turkije vindt dat iedereen die afstamt van een Turk een Turk is, en diens kinderen ook, en diens kinderen, zolang blijven mensen zich niet een compleet onderdeel voelen van het land waar ze wonen, en dat levert behoorlijk wat problemen op.
Je moet eens verder kijken dan alleen Turkije maar het gewoon oprecht vragen hier in Nederland. Ben van mening dat heel veel Turken zullen zeggen dat ze zich ook gewoon Turks voelen en dat integratie alleen maar kan tot op een bepaald punt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:06 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Omdat de hand van Turkije ervoor zorgt dat het in dit land niet lekker loopt met de integratie. Zolang Turkije vindt dat iedereen die afstamt van een Turk een Turk is, en diens kinderen ook, en diens kinderen, zolang blijven mensen zich niet een compleet onderdeel voelen van het land waar ze wonen, en dat levert behoorlijk wat problemen op.
Zodra je bijvoorbeeld die dubbele nationaliteit afschaft heb je hier in dit land ook de mogelijkheid niet meer om te blaten dat ze maar terugmoeten naar hun eigen land. Dan zal men ook hier moeten inzien dat het Nederlanders zijn en dat problemen hier moeten worden opgelost.
Ja, leuk, maar ik snap even niet waarom je met een correctie komt. Ik heb het over jou als vader, waarbij jouw kind wordt weggehaald na niet-kloppende vermoedens. Zou jij het dan nog allemaal wel okay vinden nadat jou zoveel onrecht is aangedaan?quote:
Nee, tenzij je als land het waagt om kinderen bij een christelijk gezin te plaatsen, dan is het hek van de dam, hoe durven ze, turkse kinderen moeten turks worden opgevoed!quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:09 schreef Atak het volgende:
[..]
Er bestaat een verschil tussen integratie en assimilatie. Turken zullen altijd Turk blijven.
Wat versta jij onder integratie? Volgens mij is dat gewoon wanneer je de taal spreekt, een baan hebt en mee doet met de samenleving. Daar is Erdogan helemaal niet tegen..
Nee niets correctie .. gewoon een Nederlands blank kindje met de Nederlandse nationaliteit en geen enkele andere, een van dat lesbische stel heeft zich laten insemineren of zo, daar heb ik het over, een echte heuse volbloed kaaskop. En dat kindje wordt dus geplaatst bij pleegouders van Turkse afkomst en krijgt van hun naast dat 'e.e.a. over zijn Nederlandse roots' een islamitische opvoeding.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:04 schreef Jian het volgende:
[..]
Correctie, een kind met de Turkse nationaliteit, dat in Turkije is geboren en dat wegens vermeende mishandeling uit huis is geplaatst en liefdevol wordt opgevoed door een Turks echtpaar die ook nog de moeite nemen om het kind het e.e.a. bij te brengen over zijn Nederlandse "roots"
Ik zou zeggen, geen probleem!
Tuuuuuurlijk, de Marokkaan wordt wel geaccepteerd zodra hij zijn Marokkaanse paspoort inlevert. Geloof je 't zelf?quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:06 schreef Dagonet het volgende:
Zodra je bijvoorbeeld die dubbele nationaliteit afschaft heb je hier in dit land ook de mogelijkheid niet meer om te blaten dat ze maar terugmoeten naar hun eigen land. Dan zal men ook hier moeten inzien dat het Nederlanders zijn en dat problemen hier moeten worden opgelost.
Iemand zonder een dubbele nationaliteit (en dus in dit geval met alleen de Nederlandse nationaliteit) zal jouw nooit kunnen begrijpen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:10 schreef expans het volgende:
[..]
Je moet eens verder kijken dan alleen Turkije maar het gewoon oprecht vragen hier in Nederland. Ben van mening dat heel veel Turken zullen zeggen dat ze zich ook gewoon Turks voelen en dat integratie alleen maar kan tot op een bepaald punt.
Ik ben geboren en getogen in NL, maar voel me gewoon een Turk bijvoorbeeld. Wat nu?
Weet ik, daarom is het ook zo kut om deze discussie te voeren want de 'Nederlander' bekijkt het nuchter en denkt lekker simpel een beslissing te kunnen maken.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Iemand zonder een dubbele nationaliteit (en dus in dit geval met alleen de Nederlandse nationaliteit) zal jouw nooit kunnen begrijpen.
Ik heb reeds gezegd dat je de zaak onmiddellijk inhoudelijk zou moeten onderzoeken. Mijn correctie was ten aanzien van de post van moussie en had betrekking op de "onacceptabele" pleegouders.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar ik snap even niet waarom je met een correctie komt. Ik heb het over jou als vader, waarbij jouw kind wordt weggehaald na niet-kloppende vermoedens. Zou jij het dan nog allemaal wel okay vinden nadat jou zoveel onrecht is aangedaan?
Leer Nederlands of zo. Er klopt helemaal niks van wat jij zegt.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, tenzij je als land het waagt om kinderen bij een christelijk gezin te plaatsen, dan is het hek van de dam, hoe durven ze, turkse kinderen moeten turks worden opgevoed!
Flikker op, bemoei je met je eigen land, ga lekker koerden kapotknallen ofzo.
quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:11 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, tenzij je als land het waagt om kinderen bij een christelijk gezin te plaatsen, dan is het hek van de dam, hoe durven ze, turkse kinderen moeten turks worden opgevoed!
Flikker op, bemoei je met je eigen land, ga lekker koerden kapotknallen ofzo.
Dus?quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Je leest niet goed, ik draai de situatie exact om, ik ga uit van een blank jongetje van mensen die in Nederland geboren zijn, maar nu in Turkijke wonen en daar een kind hebben gekregen dat daar nu de Turkse nationaliteit heeft, een roomblanke Turk dus. (ik ga er vanuit dat Yunus ook de Nederlandse nationaliteit heeft. (Als zou hij 'm niet hebben dan zou het er nog niet veel toe doen, maar goed.)quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee niets correctie .. gewoon een Nederlands blank kindje met de Nederlandse nationaliteit en geen enkele andere, een van dat lesbische stel heeft zich laten insemineren of zo, daar heb ik het over, een echte heuse volbloed kaaskop. En dat kindje wordt dus geplaatst bij pleegouders van Turkse afkomst en krijgt van hun naast dat 'e.e.a. over zijn Nederlandse roots' een islamitische opvoeding.
Eeuh, een lesbisch stel dat in Turkije samen kinderen krijgt lijkt me uitermate onwaarschijnlijk ..quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Je leest niet goed, ik draai de situatie exact om, ik ga uit van een blank jongetje van mensen die in Nederland geboren zijn, maar nu in Turkijke wonen en daar een kind hebben gekregen dat daar nu de Turkse nationaliteit heeft, een roomblanke Turk dus. (ik ga er vanuit dat Yunus ook de Nederlandse nationaliteit heeft. (Als zou hij 'm niet hebben dan zou het er nog niet veel toe doen, maar goed.)
Negeer even voor het gemak het verhaal vóór 2012. Ik vraag me verder af waar de rechter zijn oordeel op baseert.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:18 schreef sufkop. het volgende:
[..]
Dus?
De verhouding tussen Jeugdzorg en de ouders was zo getroebleerd dat de laatsten nergens meer aan meewerkten. Ook waren er inmiddels signalen dat het in het gezin weer bergafwaarts ging. In 2012 oordeelde de rechter dat de ouders 'ongeschikt en onmachtig' waren om hun taken als opvoeders te vervullen.
Je draait zaken volkomen uit de context, lees je eigen vraag/stelling nog maar eens na? (of dacht je dat Nederlanders in dit geval, er moeite mee zouden hebben dat eventuele opvoeders lesbische moslima zouden zijn)quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Eeuh, een lesbisch stel dat in Turkije samen kinderen krijgt lijkt me uitermate onwaarschijnlijk ..
Mij kun je niet wijsmaken dat enkel op basis van de botbreuken en medicatie, de kinderbescherming tot deze conclusie is gekomen. Mijn moeder werkt samen met de kinderbescherming en kan ook bevestigen dat daar meer aan de hand moet zijn geweest totdat jeugdzorg tot zo'n grote beslissing overgaat. Er gaat een hele procedure vooraf en het zegt sowieso al iets dat het gezin uberhaupt bekend staat bij jeugdzorg. Kortom: het moet wel een onveilige thuissituatie zijn geweest voor de kinderen, daar vertrouw ik op. Jij niet, ik wel.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:10 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar ik snap even niet waarom je met een correctie komt. Ik heb het over jou als vader, waarbij jouw kind wordt weggehaald na niet-kloppende vermoedens. Zou jij het dan nog allemaal wel okay vinden nadat jou zoveel onrecht is aangedaan?
Denial. Héérlijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:24 schreef sufkop. het volgende:
[..]
Mij kun je niet wijsmaken dat enkel op basis van de botbreuken en medicatie, de kinderbescherming tot deze conclusie is gekomen. Mijn moeder werkt samen met de kinderbescherming en kan ook bevestigen dat daar meer aan de hand moet zijn geweest totdat jeugdzorg tot zo'n grote beslissing overgaat. Er gaat een hele procedure vooraf en het zegt sowieso al iets dat het gezin uberhaupt bekend staat bij jeugdzorg. Kortom: het moet wel een onveilige thuissituatie zijn geweest voor de kinderen.
Onrecht, onrecht. Ik hoorde die vrouw zelf zeggen - letterlijk - dat zij het niet oké vond dat haar kind opgevoed wordt door twee lesbische vrouwen. I.p.v. dat je aankaart dat jij vindt dat jou onrecht is aangedaan omdat zij van mening is dat er fouten zijn gemaakt tijdens de procedure, kaart zij huilend aan dat haar kind door lesbische vrouwen wordt opgevoed?
Bovendien heeft de rechter geconcludeerd dat de ouders 'ongeschikt en onmachtig' zijn om hun taken als opvoeders te vervullen. Laten we dat niet vergeten. Ook zo'n conclusie komt niet zomaar.
Waarom "denial" roepen als iemand het niet met jouw visie eens is? Zij gokt dat er wél wat aan de hand moet zijn geweest en jij gokt dat er eigenlijk niks aan de hand was, maar beiden hebben jullie het dossier niet voor je.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Denial. Héérlijk.
Daarom ook de vraag hoe de rechter tot zijn conclusie is gekomen. Het is niet de eerste keer dat Jeugdzorg faalt/heeft gefaald.
Omdat zijzelf aangeeft niet voor haar kinderen te kunnen zorgen door alle omstandigheden. Had de rechter de kinderen daar moeten laten dan? Terwijl zij het nota bene zelf aangeeft? Ik vind zeker niet dat jeugdzorg heeft gefaald zodra een ouder het zelf (!) aangeeft. Hele goede zaak zelfs.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:26 schreef zarGon het volgende:
[..]
Denial. Héérlijk.
Daarom ook de vraag hoe de rechter tot zijn conclusie is gekomen. Het is niet de eerste keer dat Jeugdzorg faalt/heeft gefaald.
Dus eerst moet het kind terug, vervolgens procedeert Jeugdzorg door en weigeren ze het kind terug te geven, waarop de rechter later besluit dat het kind te lang is weggeweest bij de ouders (omdat Jeugdzorg niet wou meewerken dus).quote:Yunus werd in 2007 door het gerechtshof in Den Haag toegewezen aan zijn biologische ouders. Het Hof oordeelde toen dat Jeugdzorg onvoldoende had aangetoond dat de biologische moeder van Yunus niet in staat was voor de jongen te zorgen. Bovendien was volgens het Hof niet aannemelijk gemaakt dat de ouders van Yunus hun kinderen mishandeld hebben. Dat vermoeden was in 2004 de reden om de kinderen uit huis te plaatsen.
Reactie Jeugdzorg
Jeugdzorg stelt in een reactie dat Yunus als baby van vier maanden met ernstig onverklaarbaar letsel in een ziekenhuis werd opgenomen. In 2007 was volgens een deskundige niet meer vast te stellen of dat het gevolg was van mishandeling, zegt Jeugdzorg. Jeugdzorg bleef naar eigen zeggen bezorgd over de veiligheid van Yunus en procedeerde daarom door. Ook stelt Jeugdzorg dat de ouders stelselmatig bleven weigeren om mee te werken aan een terugplaatsingsonderzoek.
In 2010 oordeelde de rechter dat de jongen niet terug hoefde naar zijn biologische ouders, die inmiddels weer in Turkije woonden. De reden zou zijn geweest dat hij al in Nederland geworteld was.
Het wordt als zoete koek geslikt als er iets negatiefs over Turkije wordt gepubliceerd. Blijkt er iets mis te zijn in Nederland (Bureau Jeugdzorg), dan kan men de personen plotseling niet wijsmaken dat er iets aan de hand is.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom "denial" roepen als iemand het niet met jouw visie eens is? Hij gokt dat er wél wat aan de hand moet zijn geweest en jij gokt dat er eigenlijk niks aan de hand was, maar beiden hebben jullie het dossier niet voor je.
Lol, je probeert mijn context te veranderen om de vraag te ontwijken. Het enige wat ik verander is de invulling ouders/pleegouders en de etnische achtergrond van het kind .. het kind is 100% autochtone Nederlander en niet Turks, het lesbische stel zijn de ouders en niet de pleegouders, en dit 100 % Nederlandse kind wordt hier in Nederland geplaatst bij Turkse pleegouders die het kind een islamitische opvoeding meegeven ..quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Je draait zaken volkomen uit de context, lees je eigen vraag/stelling nog maar eens na? (of dacht je dat Nederlanders in dit geval, er moeite mee zouden hebben dat eventuele opvoeders lesbische moslima zouden zijn)
quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:36 schreef sufkop. het volgende:
Hier trouwens, voordat er weer 'denial' wordt geroepen:
Tenslotte bleek destijds de moeder zelf te hebben aangegeven dat ze dusdanig grote problemen had - het tweelingbroertje van Yunus was overleden, haar man had haar verlaten en ze stond er alleen voor - dat ze niet langer voor haar kinderen kon zorgen. Dat wierp een ander licht op haar zelfinzicht.
Tel daarbij de omstandigheden op: coma van een kind, botbreuken van een kind, zwelling van een kind en zo onterecht vind IK het allemaal niet.
Ik noem het eerder denial van jouw kant.
quote:Inmiddels waren zij en haar man herenigd, was de situatie rustiger en was er een netwerk dat het gezin helpen kon, constateerde de rechter. Hij verordonneerde dat de kinderen terug naar de ouders moesten. Dat gebeurde echter niet. In december gelastte de rechter een nieuw onderzoek naar de gezinssituatie van de biologische ouders.
Ook waren er inmiddels signalen dat het in het gezin weer bergafwaarts ging. In 2012 oordeelde de rechter dat de ouders 'ongeschikt en onmachtig' waren om hun taken als opvoeders te vervullen.quote:
Ja hoor, tis goedquote:Op donderdag 21 maart 2013 13:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol, je probeert mijn context te veranderen om de vraag te ontwijken. Het enige wat ik verander is de invulling ouders/pleegouders en de etnische achtergrond van het kind .. het kind is 100% autochtone Nederlander en niet Turks, het lesbische stel zijn de ouders en niet de pleegouders, en dit 100 % Nederlandse kind wordt hier in Nederland geplaatst bij Turkse pleegouders die het kind een islamitische opvoeding meegeven ..
Als die moeder zelf zo wijs is om het moment te herkennen dat ze niet meer voor haar kind kan zorgen, dan mag je haar toch ook de wijsheid toedichten dat ze het moment kan herkennen dat ze zelf weer voor haar EIGEN kinderen kan zorgen?quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:36 schreef sufkop. het volgende:
Hier trouwens, voordat er weer 'denial' wordt geroepen:
Tenslotte bleek destijds de moeder zelf te hebben aangegeven dat ze dusdanig grote problemen had - het tweelingbroertje van Yunus was overleden, haar man had haar verlaten en ze stond er alleen voor - dat ze niet langer voor haar kinderen kon zorgen. Dat wierp een ander licht op haar zelfinzicht.
Tel daarbij de omstandigheden op: coma van een kind, botbreuken van een kind, zwelling van een kind en zo onterecht vind IK het allemaal niet.
Ik noem het eerder denial van jouw kant.
Waar anderen automatisch in de aanval gaan, ga jij nu automatisch in de verdediging; blijkbaar net zo goed zonder de precieze situatie te kennen. Waarom zou jouw visie wel de waarheid zijn en die van anderen niet?quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:37 schreef zarGon het volgende:
[..]
Het wordt als zoete koek geslikt als er iets negatiefs over Turkije wordt gepubliceerd. Blijkt er iets mis te zijn in Nederland (Bureau Jeugdzorg), dan kan men de personen plotseling niet wijsmaken dat er iets aan de hand is.
Dat kan ik ook hoor,quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:39 schreef sufkop. het volgende:
[..]
Ook waren er inmiddels signalen dat het in het gezin weer bergafwaarts ging. In 2012 oordeelde de rechter dat de ouders 'ongeschikt en onmachtig' waren om hun taken als opvoeders te vervullen.
Ik kan het niet vaak genoeg herhalen.
Let je wel op waar ik 'denial' op zeg? En natuurlijk ga ik in de verdediging als er aangevallen wordt met aannames.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:40 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waar anderen automatisch in de aanval gaan, ga jij nu automatisch in de verdediging; blijkbaar net zo goed zonder de precieze situatie te kennen. Waarom zou jouw visie wel de waarheid zijn en die van anderen niet?
En dan ook nog de conclusie trekken met 'kortom' en 'er moet wel...'.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:24 schreef sufkop. het volgende:
[..]
Mij kun je niet wijsmaken dat enkel op basis van de botbreuken en medicatie, de kinderbescherming tot deze conclusie is gekomen. Mijn moeder werkt samen met de kinderbescherming en kan ook bevestigen dat daar meer aan de hand moet zijn geweest totdat jeugdzorg tot zo'n grote beslissing overgaat. Er gaat een hele procedure vooraf en het zegt sowieso al iets dat het gezin uberhaupt bekend staat bij jeugdzorg. Kortom: het moet wel een onveilige thuissituatie zijn geweest voor de kinderen, daar vertrouw ik op. Jij niet, ik wel.
En allerlei andere zaken waaruit blijkt dat Jeugdzorg tekortschiet.quote:Bij een beoordeling in de zomer van 2007 constateerde de rechter dat allerlei onderzoeken nog altijd niet waren uitgevoerd. Ook bleken bij tussentijdse beoordelingen stukken en feiten te zijn achtergehouden.
Jeugdzorg is een gruwelijke kutinstantiequote:Op donderdag 21 maart 2013 13:18 schreef sufkop. het volgende:
[..]
Dus?
De verhouding tussen Jeugdzorg en de ouders was zo getroebleerd dat de laatsten nergens meer aan meewerkten. Ook waren er inmiddels signalen dat het in het gezin weer bergafwaarts ging. In 2012 oordeelde de rechter dat de ouders 'ongeschikt en onmachtig' waren om hun taken als opvoeders te vervullen.
Hoeveel doden waren er ook alweer bij die Armeense genocide?quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:13 schreef Atak het volgende:
[..]
Leer Nederlands of zo. Er klopt helemaal niks van wat jij zegt.
Jij gebruikt ook helemaal geen argumenten. Alleen beledigingen.
Jij bent wel binkie of niet dat jij dat veilig op internet durft te zeggen?
quote:Prof. Dr. Hacı Mehmet Günay van de universiteit van Sakarya zegt hierover het volgende: "Het is onacceptabel om islamitische kinderen weg te geven aan gezinnen met een andere geloofsovertuiging.
http://www.turks.nl/nieuw(...)elijke-gezinnen.htmlquote:Volgens minister Bekir Bozdağ doet Turkije zijn best dit probleem op te lossen
http://www.elsevier.nl/Eu(...)eggezinnen-1177897W/quote:Een Turkse parlementaire onderzoekscommissie begint ‘een reddingsactie’ voor Turkse pleegkinderen in Nederland, België en Duitsland die zijn ondergebracht bij christelijke of homoseksuele pleegouders.
http://www.eo.nl/tv/devij(...)gezinnen/reacties/2/quote:Assimilatie
Eerder deze week kondigde de Turkse regering aan om een 'reddingsactie' te beginnen voor Turkse kinderen die bij Nederlandse christelijke pleeggezinnen zijn geplaatst. Volgens hen gebeurt dit met maar één doel: assimilatie
quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:47 schreef sufkop. het volgende:
Pardon? Ik ben ervan overtuigd dat bureau jeugdzorg fouten maakt. Een instantie kan niet alles perfect doen. Al was dat wel fijn geweest.
Dit is ook precies de instelling van een gemiddeld persoon bij Bureau Jeugdzorg. Van die MBO trutten die even gaan vertellen hoe een gezin zou moeten zijn. Ze maken meer kapot dan dat ze goed doen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:24 schreef sufkop. het volgende:
[..]
Mij kun je niet wijsmaken dat enkel op basis van de botbreuken en medicatie, de kinderbescherming tot deze conclusie is gekomen. Mijn moeder werkt samen met de kinderbescherming en kan ook bevestigen dat daar meer aan de hand moet zijn geweest totdat jeugdzorg tot zo'n grote beslissing overgaat. Er gaat een hele procedure vooraf en het zegt sowieso al iets dat het gezin uberhaupt bekend staat bij jeugdzorg. Kortom: het moet wel een onveilige thuissituatie zijn geweest voor de kinderen, daar vertrouw ik op. Jij niet, ik wel.
ht is aangedaan omdat zij van mening is dat er fouten zijn gemaakt tijdens de procedure, kaart zij huilend aan dat haar kind door lesbische vrouwen wordt opgevoed?
Dan breek je in ieder geval het wij/zij gedoe bij de bron af. Het is niet in één klap opgelost maar als dit direct mogelijk was geweest hadden we nu minder in de problemen gezeten.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:12 schreef Aloulou het volgende:
ok de mogelijkheid niet meer om te blaten dat ze maar terugmoeten naar hun eigen land. Dan zal men ook hier moeten inzien dat het Nederlanders zijn en dat problemen hier moeten worden opgelost.
Ik wil helemaal geen onderdeel zijn van het 'wij' dat jij beschrijft. Heb je daar wel eens over nagedacht?quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dan breek je in ieder geval het wij/zij gedoe bij de bron af. Het is niet in één klap opgelost maar als dit direct mogelijk was geweest hadden we nu minder in de problemen gezeten.
Ik ook niet. Maar je kan niet ontkennen dat het speelt in de samenleving.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:12 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ik wil helemaal geen onderdeel zijn van het 'wij' dat jij beschrijft. Heb je daar wel eens over nagedacht?
Dus omdat jouw vrouw een mentor (mentor is toch niet van jeugdzorg?) heeft meegemaakt die zo'n schijnheilig iets rapporteert aan jeugdzorg, zijn alle jeugdzorg mensjes zo kortzichtig?quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:09 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
[..]
Dit is ook precies de instelling van een gemiddeld persoon bij Bureau Jeugdzorg. Van die MBO trutten die even gaan vertellen hoe een gezin zou moeten zijn. Ze maken meer kapot dan dat ze goed doen.
Mijn eigen vrouw werkt als schoolloopbaanbegeleider. De truttigheid en de 'wij weten beter' mentaliteit van de gemiddelde Nederlander kent geen grenzen. Ter illustratie:
Mijn vrouw ging samen met een mentor naar een Surinaams gezin waarvan het kind op desbetreffende school gaat. Niets aan de hand, leuk gesprek. Het is misschien paar graden kouder in het huis dan je zou willen. Week later heeft de mentor in kwestie ineens rapportage gemaakt aan Bureau Jeugdzorg met de melding. Verwarmingen in huis staan niet aan, het is ijskoud binnen. Dit is geen goede leefomgeving voor kinderen.
Ten eerste: het feit dat ze niet eens even vraagt aan de moeder: Joh doen de verwarmingen het niet
Ten tweede: dat ze niet even met de schoolloopbaanbegeleider overlegt voordat ze denkt dat ze BJZ moet inschakelen.
Ten derde: Het feit dat die mensen een andere gevoelstempratuur hebben dan jij prettig vindt, direct als een reden zien om te melden dat dat geen leefomgeving is voor kinderen....
Ze wilden er alles aan doen dat het een moslimmetje bleef.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:24 schreef sufkop. het volgende:
Ze hebben slechts willen pleiten voor een pleeggezin dat past bij de 'identiteit' van Yunus.
Zijn mening gaat in tegen datgene wat we in Nederland als belangrijk en waardevol beschouwen om te beschermen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:28 schreef Atak het volgende:
Hij komt hier alleen voor staatsbezoek, niet als Sultan om iedereen de les te lezen. Ik snap dat sommige het raar vinden dan Erdogan zijn mening geeft, maar meer dan z'n mening geven doet hij ook niet. Zijn we niet in Nederland niet fan van "freedom of speech"?
In de media wordt er ook verkeerde informatie verspreid. Erdogan heeft helemaal geen problemen met homo's en lesbo's. Hij vindt het alleen merkwaardig dat kinderen zomaar weggenomen kunnen worden. Turkije geeft niet alleen om zijn mensen in Turkije maar ook om zijn mensen in het buitenland.
Misschien is dat gewoon een cultuurveschil. Ik vind niet dat cultuurschillen moeten worden opgelost door te zeggen "houd gewoon maar je bek dicht" zoals die PVDA kneus zei. Hij zei het niet letterlijk natuurlijk maar figuurlijk. Misschien moeten we gewoon allemaal kalm blijven. Het zal best wel meevallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |