Is dat tentamenstof?quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Uh geen idee, iets van een OvJ ofzo? Of iets met politie, ik weet het niet.
Ik zie je nu voor me als een ontzettende boerquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:26 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb trouwens geen accent ofzo als jullie dat soms denken nu
Weet ik. Maar dat "ja" er tussen plakken is wel echt Gronings.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:26 schreef Paxcon het volgende:
Dan ga ik ook niet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Lijkt me nietDaarom ga ik ook niet.
Wrong!quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik zie je nu voor me als een ontzettende boer
quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Weet ik. Maar dat "ja" er tussen plakken is wel echt Gronings.
jwzz chillen voor de leven gquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:27 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan ga ik ook niet.Uitslapen jeweetz.
Ik heb de eerste twaalf jaar van mijn leven ja in Uithuizen vakantie gevierd. I would know.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:27 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wrong!
[..]Kan best, nooit bij stil gestaan.
Uithuizen... dode boel lijkt mequote:Op woensdag 20 maart 2013 16:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik heb de eerste twaalf jaar van mijn leven ja in Uithuizen vakantie gevierd. I would know.
Vertel (te lui om terug te lezenquote:
Nee hoor.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:26 schreef Paxcon het volgende:
quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:32 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vertel (te lui om terug te lezen)
Pax wil tegen deze beslissing in beroep. Ik heb gezegd dat jij er opnieuw naar zou kijken. De casus staat op pagina 1.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Etsu, zelfs als men goede bedoelingen heeft dient men de regels van etiquette in acht te nemen.
Echter overwegende dat het feit dat u en Paxcon elkaar een week niet in het dagelijks verkeer gesproken hebben en overwegende dat u en Paxcon in een bijzondere relatie tot elkander staan en uw intenties vriendelijk waren rest mij niets anders dan te besluiten dat u, Etsu, overmandt door emotie uw stem verhief in het openbaar (u dient er vanaf heden zorg voor te dragen dat zulks niet meer voor zal komen) en de reactie van Paxcon niet proportioneel is. Paxcon dient de groet beleefd doch discreet te beantwoorden.
Dixi.
Hm ja true... ik lag het liefste de hele dag in een zwembad ofzo.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Retesaai. Maar als je twaalf of jonger bent speelt dat allemaal niet zo.
naar aanleiding.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:38 schreef Etsu het volgende:
Geachte Sideshowbobbie,
Hierbij een verzoek om Paxcon niet-ontvankelijk te verklaren na aanleiding van zijn bezwaar.
Hoogachtend,
Etsu
Ik vind mijn beslissing toch redelijk kloppend.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:36 schreef Paxcon het volgende:
Sideshow, doe geen moeite en stel mij in het gelijk o.g.v. verder niet ter zaken doende overwegingen.
LL.B is geen titel hequote:Op woensdag 20 maart 2013 16:43 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik zal één en ander heroverwegen. Uitspraak in de zaak Paxcon tegen Etsu zal later vandaag worden gepubliceerd, doch niet later dan hedenavond 23.59u.
Hoogachtend,
Sideshowbobbie LL.B
Nee, maar ik mag 'm wel achter mijn naam zettenquote:
Dat dwingt inderdaad respect af.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:45 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Nee, maar ik mag 'm wel achter mijn naam zetten
mr. mag ik nog niet voeren, dus tjaquote:
Waarom is dit het antwoord? Ik dacht zowel aan college als burgemeester o.g.v. art. 147 lid 1 Gemeentewet.quote:De gemeenteraad wil zijn bevoegdheid om de tarieven voor ligplaatsen in de gemeentelijke haven vast te stellen, overdragen aan het college. Hij wil verder de bevoegdheid om een parkeerreglement voor het haventerrein vast te stellen overdragen aan de burgemeester. Naar Nederlands gemeenterecht:
b. kan slechts de delegatie aan het college plaatsvinden;
Ben al de hele middag bezig.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Nog even een uurtje rammen en dan vind ik het wel weer prima voor vandaag
tmi..quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:53 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Nog even een uurtje rammen en dan vind ik het wel weer prima voor vandaag
Wat is een 'wed' ?quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:55 schreef Ties02 het volgende:
Ik ga maar eens even een nieuwe wed halen
Ah! Deze weet ik toevallig uit mijn hoofd. Art 147 lid 1 Gmw heeft er niets mee te maken, kijk eens in art 156 lid 1 Gmw..quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Waarom is dit het antwoord? Ik dacht zowel aan college als burgemeester o.g.v. art. 147 lid 1 Gemeentewet.
Ik ken een jongen die oprecht kaartjes had laten drukken met Bsc na het halen van zijn bachelor bedrijfseconomie. Dat heeft hem volgens mij weinig opgeleverd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:52 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
mr. mag ik nog niet voeren, dus tja
Valt dat een beetje in hetzelfde straatje als docenten die naast de dr. titel ook drs. blijven noteren?quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik ken een jongen die oprecht kaartjes had laten drukken met Bsc na het halen van zijn bachelor bedrijfseconomie. Dat heeft hem volgens mij weinig opgeleverd.
Ah thanksquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ah! Deze weet ik toevallig uit mijn hoofd. Art 147 lid 1 Gmw heeft er niets mee te maken, kijk eens in art 156 lid 1 Gmw..
Nee, dat kan net even anders zijn als het gaat om rechtsgeleerden. De aanduiding dr. mr. drs. Ryon betekent dan dat ik ben gepromoveerd in het recht en een graad heb behaald in de wetenschap.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:59 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Valt dat een beetje in hetzelfde straatje als docenten die naast de dr. titel ook drs. blijven noteren?
Ja, de truc is altijd om de wet door te lezen. Er is altijd wel een bepaling te vinden waar het een en ander in geregeld is. Zeker in het geval van delegatie (dat moet bij of krachtens de wet gebeuren).quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:00 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ah thanks
Wel kut hoor, hoe moet je dat weten als je die bepaling niet kent...
Is dat echt zo? Ik heb mij ooit eens laten vertellen dat dr. drs. tezamen onzin is.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, dat kan net even anders zijn als het gaat om rechtsgeleerden. De aanduiding dr. mr. drs. Ryon betekent dan dat ik ben gepromoveerd in het recht en een graad heb behaald in de wetenschap.
Volgens mij vervalt de doctorandus titel wanneer men een dokters titel behaalt.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/219quote:Mr. en ir. gaan voor drs.: mr. ir. drs. C. van Putten. De doctorandustitel vervalt als iemand promoveert; de combinatie dr. drs. komt dus niet voor, ook niet als het om titels gaat die in verschillende faculteiten zijn behaald.
Sinds 9u incl een wgquote:
Dat ligt eerder aan jou.quote:
Ik ken het verschijnsel om eerlijk te zijn alleen maar bij rechtsgeleerden. Dat het onlogisch is dat dr. en drs. gelijktijdig te voeren (dat kan inderdaad niet) ben ik ook helemaal mee eens. Maar ik begrijp wel waarom men dat zou willen doen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:04 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Ik heb mij ooit eens laten vertellen dat dr. drs. tezamen onzin is.
Taaladvies lijkt daar hetzelfde over te denken?
[..]
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/219
Als je gepromoveerd bent in het recht voer je volgens mij mr.dr. en als je in een ander vakgebied gepromoveerd bent dr.mr.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:02 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, dat kan net even anders zijn als het gaat om rechtsgeleerden. De aanduiding dr. mr. drs. Ryon betekent dan dat ik ben gepromoveerd in het recht en een graad heb behaald in de wetenschap.
Volgens mij vervalt de doctorandus titel wanneer men een dokters titel behaalt.
Raar dat ze dat dan zo plannen als dat allemaal hoofdvakken zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:04 schreef Tchock het volgende:
Twee tentamens op één dag is erg slecht voor mijn bloeddruk, maar de keerzijde is dat ik zelfs voor mijn eindexamens niet zo veel motivatie kon opbrengen lange tijd er voor
Maar ik las 147 lid 1 gemw en dacht dat ik er daarmee wel was. Wat houdt dat in dan?quote:Op woensdag 20 maart 2013 17:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, de truc is altijd om de wet door te lezen. Er is altijd wel een bepaling te vinden waar het een en ander in geregeld is. Zeker in het geval van delegatie (dat moet bij of krachtens de wet gebeuren).
Is er niets te vinden in de algemene wet (zoals de gemeentewet) dan moet je zelfs nog verder kijken in de bijzondere wetten of in besluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |