Tsja, dat zeggen ze dan maar dat moet ik nog zien.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef gelestipjes het volgende:
Ook willen ze in tegenstelling tot voorgaande jaren geen tijdelijke hulpkrachten meer gaan aannemen voor de zomerperiode. Dat moet nu gewoon puur worden opgevangen door de mensen die er nu al werken.
kortom de mensen moet het zelf maar uitzoeken met de reistijd etc..quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:52 schreef peter2671 het volgende:
Vandaag een bijeenkomst gehad over de verhuizing naar Heerenveen.
Het was een gemixed sfeertje waarbij onlogische dingen recht werden gepraat met o.a. een vetpot van een reiskostenvergoeding
Het komt er op neer dat je met je woon-werk-woon reiskosten vergoeden even lekker wordt gehouden.
Mensen met een vol contract wordt medegedeeld dat deze uren moeilijker worden ingedeeld. Mensen met een klein contract wordt geadviseerd om ontslag te nemen![]()
Alles is onzeker en door de manager van Heerenveen werd gezegd dat je beter naar een andere baan kan uitkijken en daar zijn al veel mensen mee bezig, maar dat is ook niet makkelijk.
De manager en een medewerker van O.C. legden constant elkaar de vuur aan de schenen en de TC was pissed-off omdat hij van bepaalde dingen ook niet op de hoogte was.
Vragen van medewerkers werden 'beantwoord' en als je het er niet meeëens was, werd je in een hoekje gedrukt met je vragen met antwoorden zoals: kan jij wel vinden![]()
Heerlijk sfeertje was er.
De meeste contracten van parttimers( waaronder ik ook val), lopen af in Juni en dan gaan landelijk beslissingen komen over het verlengen voor bepaalde tijd of niet verlengen van deze contracten.
De afstand is ±45 km en de reiskosten worden vergoed tot 30km.
Ook werd er geopperd om te carpoolen.
Vooral onder de postbezorgers is dit amper te doen, maar volgens de manager valt dit wel mee(en vragen/antwoorden hier op werden ook afgedaan met eigenlijk een antwoord in de trant van: "dat is wel te doen en als dit niet lukt, ligt dit aan jezelf.
Je hoeft maar 10-15 minuten op elkaar te wachten."
Dan moet je elkaar maar meehelpen.....![]()
Onder de voorbereiding is dit nog wel mogelijk, hoewel je elkaar niet meer mee mag helpen mits de verwachte tijd niet wordt gehaald....en dan nog.
Op de vraag hoe het dan zit met wachtgeld...ja dat is voor eigen rekening(voorlig want er zijn onderhandelingen over volgens O.C.).
Al met al een besluit van PostNL waar je je maar bij moet neerleggen.
Vragen werden wel beantwoord, maar hij zat al over zijn uurtje uitleg-tijd heen en hij vond de vragen niet echt de moeite waard om te beantwoorden(als men toch niet aannam wat hij zei...inprincipe de luisteren, aannemen en mond dicht houden-instelling.
De sfeer is er weer een heel stuk minder om geworden, en naar verluidt is de sfeer in Heerenveen ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Ik ga wel mee naar Heerenveen want ik ga voor dat 1½maandje dat ik daar wellicht nog ben zelf geen ontslag nemen.
Rondkijken voor een andere baan doe ik al geruime tijd ...maarja...valt ook niet mee
ja die kunnen dan gratis wijken weg gaan brengen, onder het mom van rustige tijdquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:07 schreef gelestipjes het volgende:
Wij hadden vandaag trouwens ook werkoverleg. Daarbij werd nog maar even duidelijk gezegd dat de berichten die in de media verschenen zijn over de toekomst van postnl veel te positief zijn, en dat de kans dat er daadwerkelijk maar 450 tot 650 gedwongen ontslagenen vallen zeer klein is. Weliswaar zullen er minder mensen gedwongen ontslagen worden dan in eerste instantie, maar dat komt vooral door de vertraging die de reorganisatie heeft opgelopen, waardoor er weer meer mensen met pensioen zijn.
Die "maar" 650 ontslagenen zal alleen lukken als er ineens heel veel collega's nog een beroep gaan doen op mobility, maar die kans is wel erg klein natuurlijk. Mobility loopt immers al aardig lang, en mensen die er gebruik van willen maken zouden dat nu dan wel al gedaan hebben. Als ik kijk naar onze eigen vestiging zijn er in ieder geval alleen toen mobility van start ging wat mensen geweest die er gebruik van hebben gemaakt, maar daarna niet meer.
Ook werd er gezegd dat de woensdag en de vrijdag nog rustiger gaan worden, en dat ze op die dag dus nog minder mensen gaan inzetten dan nu al het geval is.
Verder willen ze nieuwe afspraken gaan maken met het autobedrijf, want die mensen komen nu vrij vroeg, waardoor de voorbereidingen ook allemaal vroeg klaar moeten zijn, en daardoor komen onze mensen niet aan hun uren.
Ook willen ze in tegenstelling tot voorgaande jaren geen tijdelijke hulpkrachten meer gaan aannemen voor de zomerperiode. Dat moet nu gewoon puur worden opgevangen door de mensen die er nu al werken.
ja al te goed is buurmans gek is zo n gezegde wat hier wel gebruikt kan worden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:34 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Tsja, dat zeggen ze dan maar dat moet ik nog zien.Ik heb het al heel vaak meegemaakt dat als de nood aan de man is bij het bedrijf ze iedereen altijd heel snel weten te vinden! Zo mochten er op de vestiging Roosendaal officieel al maanden geen ZAPO's meer doordeweek werken vanwege het feit dat gewone postbodes (die voltijd werken) dan niet meer aan hun uren zouden komen. Echter, mijn TC belt mij nog elke week op met de vraag of ik kan werken op de piekdagen dinsdag en donderdag!
ik kom misschien vaak minder positief over maar ik meen het ook echt.quote:
Ik kan gvd niet inloggenquote:Op woensdag 20 maart 2013 15:56 schreef Peterselieman het volgende:
loonstrookje staat online. Best een mooi bedragje aan winstuitkering
quote:Bad Request
HTTP Error 400. The request is badly formed.
Welke browser gebruik je?quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Echt, wat een prutsers daar, probeer in teloggen op mijnpostnl
[..]
mooi zelfs daar blinken ze niet in uit, momenteel is de website een kleine 2 jaar online(vernieuwde) en alles is baggerquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:03 schreef ErwinRommel het volgende:
Echt, wat een prutsers daar, probeer in teloggen op mijnpostnl
[..]
IE weiger ik te grbruiken, kut browser.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:05 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Ja ik krijg ook foutmelding bij Chrome. Zelfde met Firefox.
Alleen in IE kom ik erop.
die mogen morgen een dag meelopen dan weten ze hoe het isquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:08 schreef ErwinRommel het volgende:
Het gekke is dat als ik op de nieuwsbrief klik in mijn e-mail, dan doet die het wel in google chrome![]()
Volgens mij zitten er bij de IT echt een paar uitvreters die ze vandaag nog de laan uit kunnen sturen.
Sure, dat gaan ze zeker doenquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:14 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
die mogen morgen een dag meelopen dan weten ze hoe het is
Boh, ben blij dat ik niet 100% van PostNL afhankelijk ben. Leuk werk, zeer zeker, maar zou in principe zonder PostNL rond kunnen komen. PostNL is geen vetpot, helaas.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:15 schreef peter2671 het volgende:
Ik denk dat de meesten willen weten wat voor vetpot ze deze maand er bij krijgen en wat er nog meer aan vetpot af gaat
PostNL is onze extra-boodschappentas voor het gezin.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:17 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Boh, ben blij dat ik niet 100% van PostNL afhankelijk ben. Leuk werk, zeer zeker, maar zou in principe zonder PostNL rond kunnen komen. PostNL is geen vetpot, helaas.
En als ik dat niet wil omdat mijn werk gewoon veels te leuk is?quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:18 schreef Atmosphere82 het volgende:
Dan zou ik daar allang gestopt zijn als ik jou was!
quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En als ik dat niet wil omdat mijn werk gewoon veels te leuk is?
quote:
quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:20 schreef peter2671 het volgende:
[..]
PostNL is onze extra-boodschappentas voor het gezin.
Mijn vrouw heeft een fulltimebaan..anders kan ik het helemaal niet redden met die 6-9 uurtjes per week.
Ook lekker motiverend tijdens de bijeenkomst dat er werd geopperd dat mensen met een contract onder de 10 uur er beter mee kunnen stoppen...
Blijkbaar heeft hij wel een goed salaris en geen extra boterham nodig
quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
En als ik dat niet wil omdat mijn werk gewoon veels te leuk is?
@ ErwinRommel: hehe, ja precies, dat kan ook!quote:
Klopt, mensen die afhankelijk zijn van hun PostNL inkomen, dat is echt geen vetpot, kun je denk ik geld op toeleggen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:23 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
[..]
[..]
@ ErwinRommel: hehe, ja precies, dat kan ook!![]()
En ik was even vergeten dat er natuurlijk ook mensen zoals jullie zijn die deze baan niet als bijbaan hebben maar er gedeeltelijk in meer of mindere mate van afhankelijk zijn.
je moet er minstens 60 uur werken wil je iets kunnen doenquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, mensen die afhankelijk zijn van hun PostNL inkomen, dat is echt geen vetpot, kun je denk ik geld op toeleggen.
dubbelequote:Op woensdag 20 maart 2013 16:23 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dit werk valt prima te combineren met m'n eigen bedrijfje welke ik heb opgestart in eigen tijd.
Ik werk snel, sneller dan de uren die ervoor staan, eerder thuis, kan ik mooi werken aan mijn webshop.
Postnl ben ik ook nog eens klant bij
Tja.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:27 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je moet er minstens 60 uur werken wil je iets kunnen doen
van 300 pm kun je geheel niets(10uur pw)
de beoogde doelgroep hebben ze zich geheel op verkeken.
aanlevertijden laat in middag wie wil er dan nog werken.
Ik mag het hier niet posten, maar staat wel in mijn onderschriftquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:28 schreef peter2671 het volgende:
[..]
dubbele![]()
Mag ik vragen, en weten, wat je voor webshop hebt?
Oja, zie het (nu pas).quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:30 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik mag het hier niet posten, maar staat wel in mijn onderschrift
Is een VOF inmiddels
Staat er niet bijquote:Op woensdag 20 maart 2013 16:31 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Oja, zie het (nu pas).![]()
Effe kieken of er ook Hamster On A Stick bij staat
Op verzoek bij een grote order wel jaquote:
Ik heb een contract van 9 u per week. Jij ook zoiets?quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:20 schreef peter2671 het volgende:
[..]
PostNL is onze extra-boodschappentas voor het gezin.
Mijn vrouw heeft een fulltimebaan..anders kan ik het helemaal niet redden met die 6-9 uurtjes per week.
Ook lekker motiverend tijdens de bijeenkomst dat er werd geopperd dat mensen met een contract onder de 10 uur er beter mee kunnen stoppen...
Blijkbaar heeft hij wel een goed salaris en geen extra boterham nodig
Link me die newsbrief ff aubquote:Op woensdag 20 maart 2013 18:07 schreef peter2671 het volgende:
Ingeschreven voor de Britse nieuwsbrief.
En gelijk een maatje van me op je site geattendeerd.
Mede om de producten, maar ook om een stukje in 'over ons' en dan met name over Bosnië(hijzelf ook namelijk: '96).
Link naar je eigen nieuwsbrief?quote:
Het is maar goed dat jij onze CFO niet bentquote:Op donderdag 21 maart 2013 07:57 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Goedemorgen, salaris zal er wel morgen op staan, is de laatste tijd steeds een dag later.
Laten we uitgaan van een gemiddeld salaris van 1000e en 50.000 werknemers: 50.000.000e aan salaris.
5% rente op de financiële markten. 0,05/365 dagen =0,000137 rente per dag. 50.000.000e*0,000137=6.850 euro aan besparing door 1 dag later te betalen. 6850*12maanden= 82.200 euro jaarlijkse besparing door 1 dag later te betalen.
De Financiële Directeur (CFO) heeft iig. op die manier een deel van zijn bonus al binnen.
Waarom niet?quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:00 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Het is maar goed dat jij onze CFO niet bent
Maar dan wel tussen november en februari ofzo. Niet tijdens de zomer!quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:06 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Waarom niet?Ik zou best een goede CFO/CEO zijn.
Mijn eerste voorstel: Iedere manager/bestuurder/ICT'er/marketingmiep etc. moet ieder jaar verplicht 1 week op bezorgen en 1 week op sorteren meedraaien om zo te leren wat de gewone medewerker dagelijks meemaakt en welke inzet dat met zich meebrengt.
In de zomer 2 wijken bij 30 graden of alleen tijdens regenbuienquote:Op donderdag 21 maart 2013 09:07 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Maar dan wel tussen november en februari ofzo. Niet tijdens de zomer!
Over die 30 graden.quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:08 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
In de zomer 2 wijken bij 30 graden of alleen tijdens regenbuien
Rekenen met rentes gaat je niet zo goed afquote:Op donderdag 21 maart 2013 09:06 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Mijn eerste voorstel: Iedere manager/bestuurder/ICT'er/marketingmiep etc. moet ieder jaar verplicht 1 week op bezorgen en 1 week op sorteren meedraaien om zo te leren wat de gewone medewerker dagelijks meemaakt en welke inzet dat met zich meebrengt.
Huh, waar zit de fout dan?quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:11 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Rekenen met rentes gaat je niet zo goed af
de manier waarop je de dagrente berekentquote:Op donderdag 21 maart 2013 09:21 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Huh, waar zit de fout dan?
Bedoel je dat het de compound interest zou moeten zijn, omdat de rente over de rente gaat? 1,000138^365 dus? Het is maar een rekenvoorbeeldquote:Op donderdag 21 maart 2013 09:29 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
de manier waarop je de dagrente berekent
petje zou ik ook wel willen ; zo'n pet met alleen n klep zou ook n goeie aanvulling zijn bij zonnig weer, dan kun je ook beter zien als er geen zon op je zonnebril kan schijnen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Over die 30 graden.
Er zit helemaal nergens een petje in het kledingpakket toch?
In mijn oude tnt kledingpakket zat destijds zo'n mooi petje. Dat is toch wel prettig in de schroeiende zon. Dat tnt petje heb ik afgestaan aan een collega met bril, die hem gebruikt als het regent zodat haar bril droog blijft
zingt:"Ik wil ook zo'n broek met van die zakken aan de zijkant aan"quote:Op donderdag 21 maart 2013 12:35 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
petje zou ik ook wel willen ; zo'n pet met alleen n klep zou ook n goeie aanvulling zijn bij zonnig weer, dan kun je ook beter zien als er geen zon op je zonnebril kan schijnen.
En n hesje van gaas, met heel veel zakken alstublieft.
het is patatquote:Op donderdag 21 maart 2013 12:45 schreef peter2671 het volgende:
Salarisstrook bekeken.
Vanavond 3personen friet halen.
Gelukkig hebben we zelf mayo in de kast staan
jij vult jouw deel van de kaart in met je reden waarom het niet klopt, de TC vult zijn deel in en dat stuur je op. daarna gaat er een hoger iemand zich over buigen en krijg je te horen of je uren al/niet toegekend worden.quote:Vraagje over die oranje kaarten(voor als je gewerkte uren niet overeenkomen met de uren die de TC heeft doorgegeven):
Hoe gaat dat precies in zijn werk?
Wat als TC zegt dat het wel klopt e.d.?
Nope, hier gewoon frietjesquote:
Wat betreft de reden:quote:[..]
jij vult jouw deel van de kaart in met je reden waarom het niet klopt, de TC vult zijn deel in en dat stuur je op. daarna gaat er een hoger iemand zich over buigen en krijg je te horen of je uren al/niet toegekend worden.
boven de rivieren word je daarvoor gefileerdquote:
eerst horen wat je TC hierover te zeggen heeft, daarna invullen dat de normtijden bijvoorbeeld niet kloppenquote:[..]
Wat betreft de reden:
zoiets als: ik ben rond dat tijdstip niet naar huis gegaan?
Gelijk hebben en gelijk krijgen dus![]()
Het gaat maar om een uurtje maar toch.
De ene kan ik bewijzen want de tijd die opgegeven is, is(ik zou om 09:15 weg zijn gegaan.
Vreemd want om 09:30 is er koffiepauze en daar was ik bij aanwezig) Ik ben om 10:00uur gegaan.
2De is op een zaterdag een half uur eerder weggeschreven
We hebben een tijdje in NoordHolland gewoont en daar was het op zeker uit den boze.quote:Op donderdag 21 maart 2013 13:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
boven de rivieren word je daarvoor gefileerd
Oké..thanksquote:eerst horen wat je TC hierover te zeggen heeft, daarna invullen dat de normtijden bijvoorbeeld niet kloppen
Dan ben je geen echte Fries. Friet koop je alleen bij de Mac en in het zuiden van het land kunnen ze geen Nederlands.quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:04 schreef peter2671 het volgende:
[..]
We hebben een tijdje in NoordHolland gewoont en daar was het op zeker uit den boze.
Hier kan ik het wel zeggen...kijkt men niet raar van op![]()
Vreemd genoeg besteld zowat iedereen bij de McDonalds wel frietjes erbij![]()
![]()
[edit]
Verdulleme:
GC / Patat of friet en afkomst
![]()
Mag/kan beiden hier in Friesland![]()
![]()
[/edit]
quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:04 schreef peter2671 het volgende:
[..]
We hebben een tijdje in NoordHolland gewoont en daar was het op zeker uit den boze.
Hier kan ik het wel zeggen...kijkt men niet raar van op![]()
Vreemd genoeg besteld zowat iedereen bij de McDonalds wel frietjes erbij![]()
![]()
[edit]
Verdulleme:
GC / Patat of friet en afkomst
![]()
Mag/kan beiden hier in Friesland![]()
![]()
[/edit]
ja met vak.geld is het nog veel meer dat houden ze 12maanden pp achterquote:Op donderdag 21 maart 2013 07:57 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Goedemorgen, salaris zal er wel morgen op staan, is de laatste tijd steeds een dag later.
Laten we uitgaan van een gemiddeld salaris van 1000e en 50.000 werknemers: 50.000.000e aan salaris.
5% rente op de financiële markten. 0,05/365 dagen =0,000137 rente per dag. 50.000.000e*0,000137=6.850 euro aan besparing door 1 dag later te betalen. 6850*12maanden= 82.200 euro jaarlijkse besparing door 1 dag later te betalen.
De Financiële Directeur (CFO) heeft iig. op die manier een deel van zijn bonus al binnen.
ik zie er wel wat inquote:Op donderdag 21 maart 2013 09:06 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
daar moet je ook niet echt werken dat is nog erger dan de postquote:Op donderdag 21 maart 2013 14:33 schreef Peterselieman het volgende:
[..]![]()
Bij de Mac krijg je dan ook troep. Dat er nog mensen heen gaan zeg ...
vond het een zware dag met de plusellende, donald ruk in grote getale etc..quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:
En vandaag gvd wéér HAH![]()
Van het Reformatirisch Dagblad.
Ik heb nu 3 dagen per week HAH![]()
is al de 3de week dat we op donderdag HAH hebben.
Vandaag iemand mee in opleiding gehad, toffe mocro
En hij woont hier net 1 straat verder
ik heb het in het verleden wel eens gedaan. Je eigen adres doorstrepen en iig het retouradres omcirkelen en er een pijl erbij zetten. Er komt een sticker met een nieuwe code op, zodat het naar het retouradres gezonden wordtquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:17 schreef Thomas-sama het volgende:
Iemand weleens kleding retour gestuurd?
Op de pakbon staat een ander retouradres dan op de verpakking.
Daar staat dat ik het antwoordnummer moet gebruiken.
Moet ik het eroverheen plakken of doorstrepen?
De EO Visie, de Saambinder, nog andere meuk. Was idd weer genoeg, had potdomme 13 tassen voor mijn autobestelling. Plus vog neenemen voor 2 depots, auto zat ramvol en was zwaar overbeladen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:25 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vond het een zware dag met de plusellende, donald ruk in grote getale etc..
dalende postvolumes(in z n dromen, volume is alleen maar toegenomen)quote:Op donderdag 21 maart 2013 15:46 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Nog even een overzicht van al het reorganisatienieuws door de grote baas van Productie:
Op 25 februari 2013 is het nieuwe uitrolplan voor ‘de nieuwe weg van de brief 2013’ bekend gemaakt. In goed overleg met de Ondernemingsraad Productie (OR) hebben we het afgelopen jaar onze plannen aangepast. Ook zijn deze in de praktijk goed getest. We brengen het aantal vestigingen de komende jaren terug van 260 tot ongeveer 125. De OR heeft een positief advies uitgebracht over ‘de nieuwe weg van de brief 2013’. We nemen de adviezen van de OR in belangrijke mate over in ons besluit.
Hoe ziet het besluit eruit?
Samenvoegen en optimaliseren van vestigingen
In het prikbordnieuws van 25 februari 2013 hebben we aangegeven dat we het aantal vestigingen de komende jaren halveren naar maximaal 125 locaties. Er komen ruim 30 VoorBereidingsLocaties (VBL’s) zoals in Alkmaar. Deze komen in bestaande VBG panden, voormalige CVL-gebouwen en locaties van het Autobedrijf. Er blijven ruim 90 huidige locaties bestaan. We passen op alle locaties de bezetting aan op de sterke daling van het postvolume. Dit kan betekenen dat medewerkers overcompleet worden.
Half mei vinden de eerste veranderingen plaats
Per locatie bekijken we de verschillende mogelijkheden: verhuizen naar een andere locatie, samenvoegen met omliggende locaties of het optimaliseren van de locatie. Ongeveer 3 maanden voor de invoering van de veranderingen informeren we de medewerkers van de locatie. Voor de locaties waar half mei 2013 veranderingen zijn, informeren we de betrokken medewerkers deze week over de verhuizingen en de optimalisaties.
Hoe verdelen we het beschikbare werk?
Met de OR hebben we gekeken hoe we het beschikbare werk op een locatie zo goed mogelijk kunnen verdelen. We willen daarmee zo veel mogelijk overcompleet voorkomen. We hebben afgesproken dat we daarvoor eerst gaan ‘afspiegelen’ en daarna ‘matchen’. Bij het afspiegelen bekijken we op basis van de regels van het UWV wie overcompleet wordt. Deze medewerkers worden voor hun volledige contractomvang overcompleet. Zij kunnen gebruik maken van het sociaal plan. Bij het matchen kijken we hoe we de overige medewerkers inzetten in de nieuwe organisatie. Wie werk behoudt, vragen we de flexibiliteit om bijvoorbeeld op andere tijden en andere dagen te komen werken. Zij blijven wel voor hun volledige contractomvang werken. We hebben afgesproken dat medewerkers maximaal één keer per 12 maanden te maken kunnen krijgen met een reorganisatie waarbij je overcompleet kunt worden verklaard.
Blijft het Mobiliteitsbudget?
Vrijwillige mobiliteit blijft volop mogelijk voor medewerkers met een contract van 25 uur of meer. We rekenen erop dat meer dan 1000 fte postbodes hier de komende jaren gebruik van maken en daarmee een nieuwe toekomst vinden buiten PostNL.
Blijft het sociaal plan ook in 2014 en 2015 van toepassing?
Het huidige sociaal plan loopt af op 31 december 2013. We hebben afgesproken dat de inhoud van dit sociaal plan van toepassing blijft in 2014 en 2015 (voor de duur van de reorganisatie) voor medewerkers die onderdeel uit maken van de reorganisatie ‘de nieuwe weg van de brief 2013’. Zij kunnen hier gebruik van maken omdat dit een vervolg is van de in 2012 gestarte reorganisatie. Als de wetgeving bijvoorbeeld wijzigt en dit kostenverhogend werkt voor PostNL, hebben we afgesproken dat we hierover opnieuw in overleg treden. Dit kan dan leiden tot een beperktere toepassing van het sociaal plan.
Ingrijpende gevolgen voor medewerkers
We verwachten dat met onze plannen de komende jaren 450 tot 650 fte postbodes overcompleet worden. De veranderingen bij Productie leiden tot onzekerheid voor verschillende groepen medewerkers over hun toekomst bij PostNL. Ongeveer 3 maanden voordat er iets wijzigt op een locatie, informeren we de medewerkers persoonlijk. We blijven medewerkers zo goed mogelijk helpen om ander werk te vinden buiten PostNL. Daarmee hopen we het aantal gedwongen ontslagen te beperken.
We zijn met alle veranderingen in staat om toe te groeien naar een kleiner wordend postbedrijf dat winstgevend blijft door mee te bewegen met de dalende postvolumes.
Albert Rodenboog
Directeur Productie
ja dat geloof ik graag, ik kwam ook een of ander toerististisch blad tegen die was net zo dik als een tel gids, en meerderequote:Op donderdag 21 maart 2013 16:26 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
De EO Visie, de Saambinder, nog andere meuk. Was idd weer genoeg, had potdomme 13 tassen voor mijn autobestelling. Plus vog neenemen voor 2 depots, auto zat ramvol en was zwaar overbeladen.
Ja die, van de ANWB meen ik.quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:28 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat geloof ik graag, ik kwam ook een of ander toerististisch blad tegen die was net zo dik als een tel gids, en meerdere
zelfs na het invullen van alle gegevens doen ze soms maar wat. Mij hebben ze destijds een jas met maat S toegestuurdquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Hehe, is het dan eindelijk zover?
Keb een brief binnen van Kwintet Solutions, voor mijn maten van de kleding.
Ik moet de maten invullen (dus meten met meetlint), en krijg dan een compleet kledingspakket toegestuurd. Zou eens tijd worden na meer dan 2 jaar
vond nog een oerdegelijke tpg jas hier thuis, die zitten primaquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zelfs na het invullen van alle gegevens doen ze soms maar wat. Mij hebben ze destijds een jas met maat S toegestuurd
de mouwen waren veel te kort
hahahaha, ziet er niet uit dan, evenals een broek op hoog waterquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zelfs na het invullen van alle gegevens doen ze soms maar wat. Mij hebben ze destijds een jas met maat S toegestuurd
de mouwen waren veel te kort
Ik eentje van TNTquote:Op donderdag 21 maart 2013 16:33 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
vond nog een oerdegelijke tpg jas hier thuis, die zitten prima
geen ideequote:Op donderdag 21 maart 2013 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
hahahaha, ziet er niet uit dan, evenals een broek op hoog water
Ben nu dat formulier aan het invullen, maar wat is in godsnaam "kostenplaats" ?
ff collega gebeld, dat is gewoon je vestigingquote:
Wat zat er zo al in?quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:55 schreef MissSpooky het volgende:
Gisteren kledingpakket gekregen.. like.. seriously? 100% polyester? Die lui zijn gestoord, no way dat ik daarin ga lopen.
Ahh, okay.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:07 schreef MissSpooky het volgende:
2 poloshirts met korte mouwen, 2 poloshirts met lange mouwen, en een regenjas.
Een worker is volgens mij zo'n broek met van die grote opgestikte zakken op de benen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:10 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ahh, okay.
Ik schijn het gehele pakket te krijgen, maar dat is nog koffiedik kijken
Namelijk:
T-shirts
Overhemden
Polosweaters
Pantalons
Worker (wat dat is, geen idee)
Daar moeten zeker verplicht de bezorgmapjes in :-)quote:Een worker is volgens mij zo'n broek met van die grote opgestikte zakken op de benen.
Ahh, zoietsquote:Op donderdag 21 maart 2013 17:43 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Een worker is volgens mij zo'n broek met van die grote opgestikte zakken op de benen.
Gaan we krijgen als we straks de pakketten en aangetekenden voor de buitengebieden erbij krijgen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:50 schreef posje het volgende:
[..]
Daar moeten zeker verplicht de bezorgmapjes in :-)
Er zijn genoeg Friezen die 'friet' zeggen hoor....Wat is een echte Fries dan? een 11steden schaatsende patatvreter?quote:Op donderdag 21 maart 2013 14:29 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Dan ben je geen echte Fries. Friet koop je alleen bij de Mac en in het zuiden van het land kunnen ze geen Nederlands.
Volgens mij was dat het blad "FIETSEN".quote:Op donderdag 21 maart 2013 16:28 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dat geloof ik graag, ik kwam ook een of ander toerististisch blad tegen die was net zo dik als een tel gids, en meerdere
schandaligquote:Op donderdag 21 maart 2013 18:41 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Friezen die 'friet' zeggen hoor....
iemand die altijd verkouden isquote:Wat is een echte Fries dan?
quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
schandalig
[..]
iemand die altijd verkouden is
Heb je wel goed gekeken? Bij mij staat ie er wel namelijk.quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:31 schreef lololo het volgende:
Ik merk dat de loonstrook van maart nog niet in te zien is op mijnpostnl
quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gaan we krijgen als we straks de pakketten en aangetekenden voor de buitengebieden erbij krijgen.
Zelfs wij Groningers zeggen "friet".quote:Op donderdag 21 maart 2013 18:41 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Friezen die 'friet' zeggen hoor....Wat is een echte Fries dan? een 11steden schaatsende patatvreter?
Wie kan er nu wel Nederlands.
Beetje vreemde opmerking over onze zuiderburen![]()
Ja klopt..zegt mijn oude buurman ookquote:Op donderdag 21 maart 2013 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is een gezegde hier
En bij mij klopt het vaak wel
Gaan we samen een keer een frietje eten...boven de rivierenquote:Op donderdag 21 maart 2013 19:47 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Zelfs wij Groningers zeggen "friet".![]()
Hm, ik heb eigenlijk nog nooit een Groninger friet horen zeggen, zelf zeg ik ook altijd gewoon patat. Ga ik zeker met de verkeerde Groningers omquote:Op donderdag 21 maart 2013 19:47 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Zelfs wij Groningers zeggen "friet".![]()
Voordeel als je zoals ik in Almere zit. Hier maakt het niet uit aangezien je hier veel verschillende spreekwijzen en accenten hoort. Zolang je dingen een beetje plat uitspreekt maakt het niets uitquote:Op donderdag 21 maart 2013 20:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, ik heb eigenlijk nog nooit een Groninger friet horen zeggen, zelf zeg ik ook altijd gewoon patat. Ga ik zeker met de verkeerde Groningers om
Dat zit zo: mijn schoonmoeder is een Amsterdamse en zegt dus "friet", dus mijn man weet niet beter dan "friet" en omdat ik niet uit de toon wou vallen, ben ik ook maar met "friet" begonnen. Snap ie?quote:Op donderdag 21 maart 2013 20:15 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Hm, ik heb eigenlijk nog nooit een Groninger friet horen zeggen, zelf zeg ik ook altijd gewoon patat. Ga ik zeker met de verkeerde Groningers om
quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:14 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat zit zo: mijn schoonmoeder is een Amsterdamse en zegt dus "friet", dus mijn man weet niet beter dan "friet" en omdat ik niet uit de toon wou vallen, ben ik ook maar met "friet" begonnen. Snap ie?
Amsterdamse dus zegt friet?quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:14 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Dat zit zo: mijn schoonmoeder is een Amsterdamse en zegt dus "friet", dus mijn man weet niet beter dan "friet" en omdat ik niet uit de toon wou vallen, ben ik ook maar met "friet" begonnen. Snap ie?
Het is nog helemaal niet zeker dat we de pakketten erbij krijgen. Ons is verteld dat er een proef komt (ik meen in Barneveld), waar pakketdienst de post mee gaat nemen in de buitengebieden. Kan dus zomaar zijn dat de pakketdienst straks onze post erbij krijgt, ipv wij de pakketten.quote:Op donderdag 21 maart 2013 17:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Gaan we krijgen als we straks de pakketten en aangetekenden voor de buitengebieden erbij krijgen.
Dinsdag ben ik pas weer op kantoor dus kan dan pas voor je kijken.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:42 schreef Crientj het volgende:
Leuk dat ik 2x een email krijg met een salarisspecificatie van maart, terwijl ik in december uit dienst ben gegaan. Daarnaast kan ik niet inloggen, dus ook niet kijken wat er bij staat.
Dud0r, als je meeleest. Mag mijn emailadres uit dat systeem? kthxbai.
Amsterdammers zeggen juist patat.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:14 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Mijn schoonmoeder is een beetje bekakt, misschien ligt het daaraan!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:04 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Amsterdammers zeggen juist patat.
je moet nog veel lerenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:09 schreef ErwinRommel het volgende:
Laat ze in 020 dan maar patatten eten, in het zuiden vreten we wel friet
Nouwja niet helemaaaaaal, maar daar zit het leeuwendeel van de tijd in. Vooral omdat je hem met zo'n klote karretje looptquote:Op vrijdag 22 maart 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
wijken van één straat, bestaan die dan nog? Ken alleen die van de langste straat van Nederland. Grootste deel is één wijk. De rest is verdeeld over drie andere wijken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |