abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124335407
Jee, wat een post vandaag. Kerstachtige taferelen! We waren pas om 13.15 u. klaar met voorbereiding.

Ik heb 2 mails gehad met een link om mijn salarisstrook te bekijken. De tweede link werkte wel.
En anders ga je gewoon zelf naar die site toe, dan werkt het ook wel.
"Everybody lies..."
House M.D.
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:46:15 #77
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_124337087
Nog even een overzicht van al het reorganisatienieuws door de grote baas van Productie:

Op 25 februari 2013 is het nieuwe uitrolplan voor ‘de nieuwe weg van de brief 2013’ bekend gemaakt. In goed overleg met de Ondernemingsraad Productie (OR) hebben we het afgelopen jaar onze plannen aangepast. Ook zijn deze in de praktijk goed getest. We brengen het aantal vestigingen de komende jaren terug van 260 tot ongeveer 125. De OR heeft een positief advies uitgebracht over ‘de nieuwe weg van de brief 2013’. We nemen de adviezen van de OR in belangrijke mate over in ons besluit.

Hoe ziet het besluit eruit?

Samenvoegen en optimaliseren van vestigingen
In het prikbordnieuws van 25 februari 2013 hebben we aangegeven dat we het aantal vestigingen de komende jaren halveren naar maximaal 125 locaties. Er komen ruim 30 VoorBereidingsLocaties (VBL’s) zoals in Alkmaar. Deze komen in bestaande VBG panden, voormalige CVL-gebouwen en locaties van het Autobedrijf. Er blijven ruim 90 huidige locaties bestaan. We passen op alle locaties de bezetting aan op de sterke daling van het postvolume. Dit kan betekenen dat medewerkers overcompleet worden.

Half mei vinden de eerste veranderingen plaats
Per locatie bekijken we de verschillende mogelijkheden: verhuizen naar een andere locatie, samenvoegen met omliggende locaties of het optimaliseren van de locatie. Ongeveer 3 maanden voor de invoering van de veranderingen informeren we de medewerkers van de locatie. Voor de locaties waar half mei 2013 veranderingen zijn, informeren we de betrokken medewerkers deze week over de verhuizingen en de optimalisaties.

Hoe verdelen we het beschikbare werk?
Met de OR hebben we gekeken hoe we het beschikbare werk op een locatie zo goed mogelijk kunnen verdelen. We willen daarmee zo veel mogelijk overcompleet voorkomen. We hebben afgesproken dat we daarvoor eerst gaan ‘afspiegelen’ en daarna ‘matchen’. Bij het afspiegelen bekijken we op basis van de regels van het UWV wie overcompleet wordt. Deze medewerkers worden voor hun volledige contractomvang overcompleet. Zij kunnen gebruik maken van het sociaal plan. Bij het matchen kijken we hoe we de overige medewerkers inzetten in de nieuwe organisatie. Wie werk behoudt, vragen we de flexibiliteit om bijvoorbeeld op andere tijden en andere dagen te komen werken. Zij blijven wel voor hun volledige contractomvang werken. We hebben afgesproken dat medewerkers maximaal één keer per 12 maanden te maken kunnen krijgen met een reorganisatie waarbij je overcompleet kunt worden verklaard.

Blijft het Mobiliteitsbudget?
Vrijwillige mobiliteit blijft volop mogelijk voor medewerkers met een contract van 25 uur of meer. We rekenen erop dat meer dan 1000 fte postbodes hier de komende jaren gebruik van maken en daarmee een nieuwe toekomst vinden buiten PostNL.

Blijft het sociaal plan ook in 2014 en 2015 van toepassing?
Het huidige sociaal plan loopt af op 31 december 2013. We hebben afgesproken dat de inhoud van dit sociaal plan van toepassing blijft in 2014 en 2015 (voor de duur van de reorganisatie) voor medewerkers die onderdeel uit maken van de reorganisatie ‘de nieuwe weg van de brief 2013’. Zij kunnen hier gebruik van maken omdat dit een vervolg is van de in 2012 gestarte reorganisatie. Als de wetgeving bijvoorbeeld wijzigt en dit kostenverhogend werkt voor PostNL, hebben we afgesproken dat we hierover opnieuw in overleg treden. Dit kan dan leiden tot een beperktere toepassing van het sociaal plan.

Ingrijpende gevolgen voor medewerkers
We verwachten dat met onze plannen de komende jaren 450 tot 650 fte postbodes overcompleet worden. De veranderingen bij Productie leiden tot onzekerheid voor verschillende groepen medewerkers over hun toekomst bij PostNL. Ongeveer 3 maanden voordat er iets wijzigt op een locatie, informeren we de medewerkers persoonlijk. We blijven medewerkers zo goed mogelijk helpen om ander werk te vinden buiten PostNL. Daarmee hopen we het aantal gedwongen ontslagen te beperken.
We zijn met alle veranderingen in staat om toe te groeien naar een kleiner wordend postbedrijf dat winstgevend blijft door mee te bewegen met de dalende postvolumes.

Albert Rodenboog
Directeur Productie
Divide et impera
pi_124337122
Finbox.

Kon je het dinsdag al bekijken *)
  donderdag 21 maart 2013 @ 15:47:31 #79
177779 GeintegreerdePool
Space... The Final Frontier
pi_124337133
En ook nog:

HAH op donderdag 28 Maart

Donderdag 28 maart wordt de folder van AH en/of Karwei bezorgd.
Dit is een landelijke partij, die in nagenoeg ieder bestelloop bezorgd wordt.
Divide et impera
pi_124337384
Alweer? Dat is hier al de 3e keer in korte tijd...

Hier trouwens vandaag net zoals dinsdag heel druk. Blijft er nog wat over voor zaterdag?
Wel een beetje jammer dat er een tas bij zat die zo zwaar was dat ik hem amper van de grond af kreeg :') en ook erg dikke en (te) zware bundels weer. Merk toch wel dat die piekdagen in dat opzicht nu gewoon soms haast te zwaar worden...

[ Bericht 81% gewijzigd door VixenFromHell op 21-03-2013 15:58:12 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_124337911
Volgende week donderdag alweer huis aan huis? Dat wordt dan al de derde donderdag op rij met huis aan huis, want vorige week en vandaag hadden we ook huis aan huis. Ik dacht trouwens dat het 3 of 5 weken van tevoren moest worden aangegeven op het depot of via de mail als er huis aan huis op donderdag is. Maar hier horen we het nooit van tevoren.
Hier ook stervensdruk trouwens.
pi_124338122
Hier werd het ook allemaal niet zo vroeg van te voren aangegeven..
Zal me trouwens niks verbazen als HAH op donderdag ook standaard gaat worden :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_124338498
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 07:57 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Goedemorgen, salaris zal er wel morgen op staan, is de laatste tijd steeds een dag later.

Laten we uitgaan van een gemiddeld salaris van 1000e en 50.000 werknemers: 50.000.000e aan salaris.
5% rente op de financiële markten. 0,05/365 dagen =0,000137 rente per dag. 50.000.000e*0,000137=6.850 euro aan besparing door 1 dag later te betalen. 6850*12maanden= 82.200 euro jaarlijkse besparing door 1 dag later te betalen.

De Financiële Directeur (CFO) heeft iig. op die manier een deel van zijn bonus al binnen. -O-
ja met vak.geld is het nog veel meer dat houden ze 12maanden pp achter
pi_124338541
Iemand weleens kleding retour gestuurd?

Op de pakbon staat een ander retouradres dan op de verpakking.

Daar staat dat ik het antwoordnummer moet gebruiken.

Moet ik het eroverheen plakken of doorstrepen?
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:20:50 #85
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_124338707
En vandaag gvd wéér HAH :r
Van het Reformatirisch Dagblad.
Ik heb nu 3 dagen per week HAH :{

is al de 3de week dat we op donderdag HAH hebben.

Vandaag iemand mee in opleiding gehad, toffe mocro :D
En hij woont hier net 1 straat verder :D
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_124338812
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:06 schreef GeintegreerdePool het volgende:

[..]

Waarom niet? ;) Ik zou best een goede CFO/CEO zijn.

Mijn eerste voorstel: Iedere manager/bestuurder/ICT'er/marketingmiep etc. moet ieder jaar verplicht 1 week op bezorgen en 1 week op sorteren meedraaien om zo te leren wat de gewone medewerker dagelijks meemaakt en welke inzet dat met zich meebrengt.
ik zie er wel wat in :)
zelf zou ik nog wat dingen wijzigen,

-wie goed werkt, geen ziektemelding(buiten natuurlijke aandoeningen /ongevallen heeft in een jaar)
krijgt per kerst 1500 netto
-kantjeslopers, verraders etc. per direct moven
-gelijktijdig meedraaien als Ceo met een wisselend vbg(wekelijks) voor enkele uren per week.
-Goed luisteren wat collega's te melden hebben over verbeteringen op de werkvloer.
-Overbodige kantoorellende eruit.
-2 keer per jaar per vbg een feestavond organiseren.
-zorgen dat iedereen fatsoenlijke bedrijfskleding heeft(broeken etc..)
-niet al te moeilijk met uitlooptijden doen.

wie vind het wat?
pi_124338866
quote:
2s.gif Op donderdag 21 maart 2013 14:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

:N

Bij de Mac krijg je dan ook troep. Dat er nog mensen heen gaan zeg ...
daar moet je ook niet echt werken dat is nog erger dan de post :)
pi_124338907
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:20 schreef ErwinRommel het volgende:
En vandaag gvd wéér HAH :r
Van het Reformatirisch Dagblad.
Ik heb nu 3 dagen per week HAH :{

is al de 3de week dat we op donderdag HAH hebben.

Vandaag iemand mee in opleiding gehad, toffe mocro :D
En hij woont hier net 1 straat verder :D
vond het een zware dag met de plusellende, donald ruk in grote getale etc..
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 maart 2013 @ 16:26:15 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124338964
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:17 schreef Thomas-sama het volgende:
Iemand weleens kleding retour gestuurd?

Op de pakbon staat een ander retouradres dan op de verpakking.

Daar staat dat ik het antwoordnummer moet gebruiken.

Moet ik het eroverheen plakken of doorstrepen?
ik heb het in het verleden wel eens gedaan. Je eigen adres doorstrepen en iig het retouradres omcirkelen en er een pijl erbij zetten. Er komt een sticker met een nieuwe code op, zodat het naar het retouradres gezonden wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:26:23 #90
110987 ErwinRommel
pi_124338969
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:25 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

vond het een zware dag met de plusellende, donald ruk in grote getale etc..
De EO Visie, de Saambinder, nog andere meuk. Was idd weer genoeg, had potdomme 13 tassen voor mijn autobestelling. Plus vog neenemen voor 2 depots, auto zat ramvol en was zwaar overbeladen.
pi_124338988
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:46 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Nog even een overzicht van al het reorganisatienieuws door de grote baas van Productie:

Op 25 februari 2013 is het nieuwe uitrolplan voor ‘de nieuwe weg van de brief 2013’ bekend gemaakt. In goed overleg met de Ondernemingsraad Productie (OR) hebben we het afgelopen jaar onze plannen aangepast. Ook zijn deze in de praktijk goed getest. We brengen het aantal vestigingen de komende jaren terug van 260 tot ongeveer 125. De OR heeft een positief advies uitgebracht over ‘de nieuwe weg van de brief 2013’. We nemen de adviezen van de OR in belangrijke mate over in ons besluit.

Hoe ziet het besluit eruit?

Samenvoegen en optimaliseren van vestigingen
In het prikbordnieuws van 25 februari 2013 hebben we aangegeven dat we het aantal vestigingen de komende jaren halveren naar maximaal 125 locaties. Er komen ruim 30 VoorBereidingsLocaties (VBL’s) zoals in Alkmaar. Deze komen in bestaande VBG panden, voormalige CVL-gebouwen en locaties van het Autobedrijf. Er blijven ruim 90 huidige locaties bestaan. We passen op alle locaties de bezetting aan op de sterke daling van het postvolume. Dit kan betekenen dat medewerkers overcompleet worden.

Half mei vinden de eerste veranderingen plaats
Per locatie bekijken we de verschillende mogelijkheden: verhuizen naar een andere locatie, samenvoegen met omliggende locaties of het optimaliseren van de locatie. Ongeveer 3 maanden voor de invoering van de veranderingen informeren we de medewerkers van de locatie. Voor de locaties waar half mei 2013 veranderingen zijn, informeren we de betrokken medewerkers deze week over de verhuizingen en de optimalisaties.

Hoe verdelen we het beschikbare werk?
Met de OR hebben we gekeken hoe we het beschikbare werk op een locatie zo goed mogelijk kunnen verdelen. We willen daarmee zo veel mogelijk overcompleet voorkomen. We hebben afgesproken dat we daarvoor eerst gaan ‘afspiegelen’ en daarna ‘matchen’. Bij het afspiegelen bekijken we op basis van de regels van het UWV wie overcompleet wordt. Deze medewerkers worden voor hun volledige contractomvang overcompleet. Zij kunnen gebruik maken van het sociaal plan. Bij het matchen kijken we hoe we de overige medewerkers inzetten in de nieuwe organisatie. Wie werk behoudt, vragen we de flexibiliteit om bijvoorbeeld op andere tijden en andere dagen te komen werken. Zij blijven wel voor hun volledige contractomvang werken. We hebben afgesproken dat medewerkers maximaal één keer per 12 maanden te maken kunnen krijgen met een reorganisatie waarbij je overcompleet kunt worden verklaard.

Blijft het Mobiliteitsbudget?
Vrijwillige mobiliteit blijft volop mogelijk voor medewerkers met een contract van 25 uur of meer. We rekenen erop dat meer dan 1000 fte postbodes hier de komende jaren gebruik van maken en daarmee een nieuwe toekomst vinden buiten PostNL.

Blijft het sociaal plan ook in 2014 en 2015 van toepassing?
Het huidige sociaal plan loopt af op 31 december 2013. We hebben afgesproken dat de inhoud van dit sociaal plan van toepassing blijft in 2014 en 2015 (voor de duur van de reorganisatie) voor medewerkers die onderdeel uit maken van de reorganisatie ‘de nieuwe weg van de brief 2013’. Zij kunnen hier gebruik van maken omdat dit een vervolg is van de in 2012 gestarte reorganisatie. Als de wetgeving bijvoorbeeld wijzigt en dit kostenverhogend werkt voor PostNL, hebben we afgesproken dat we hierover opnieuw in overleg treden. Dit kan dan leiden tot een beperktere toepassing van het sociaal plan.

Ingrijpende gevolgen voor medewerkers
We verwachten dat met onze plannen de komende jaren 450 tot 650 fte postbodes overcompleet worden. De veranderingen bij Productie leiden tot onzekerheid voor verschillende groepen medewerkers over hun toekomst bij PostNL. Ongeveer 3 maanden voordat er iets wijzigt op een locatie, informeren we de medewerkers persoonlijk. We blijven medewerkers zo goed mogelijk helpen om ander werk te vinden buiten PostNL. Daarmee hopen we het aantal gedwongen ontslagen te beperken.
We zijn met alle veranderingen in staat om toe te groeien naar een kleiner wordend postbedrijf dat winstgevend blijft door mee te bewegen met de dalende postvolumes.

Albert Rodenboog
Directeur Productie
dalende postvolumes(in z n dromen, volume is alleen maar toegenomen)
pi_124339058
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:26 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

De EO Visie, de Saambinder, nog andere meuk. Was idd weer genoeg, had potdomme 13 tassen voor mijn autobestelling. Plus vog neenemen voor 2 depots, auto zat ramvol en was zwaar overbeladen.
ja dat geloof ik graag, ik kwam ook een of ander toerististisch blad tegen die was net zo dik als een tel gids, en meerdere
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:29:12 #93
110987 ErwinRommel
pi_124339108
Hehe, is het dan eindelijk zover?
Keb een brief binnen van Kwintet Solutions, voor mijn maten van de kleding.
Ik moet de maten invullen (dus meten met meetlint), en krijg dan een compleet kledingspakket toegestuurd. Zou eens tijd worden na meer dan 2 jaar :D
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:29:35 #94
110987 ErwinRommel
pi_124339127
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:28 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

ja dat geloof ik graag, ik kwam ook een of ander toerististisch blad tegen die was net zo dik als een tel gids, en meerdere
Ja die, van de ANWB meen ik.
pi_124339165
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja die, van de ANWB meen ik.
ja dat kan het zijn ik ros het met noodgang erin niet kijken doet zeer :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 maart 2013 @ 16:32:34 #96
Maffe Fries
pi_124339258
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:29 schreef ErwinRommel het volgende:
Hehe, is het dan eindelijk zover?
Keb een brief binnen van Kwintet Solutions, voor mijn maten van de kleding.
Ik moet de maten invullen (dus meten met meetlint), en krijg dan een compleet kledingspakket toegestuurd. Zou eens tijd worden na meer dan 2 jaar :D
zelfs na het invullen van alle gegevens doen ze soms maar wat. Mij hebben ze destijds een jas met maat S toegestuurd :')

de mouwen waren veel te kort :')
pi_124339303
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zelfs na het invullen van alle gegevens doen ze soms maar wat. Mij hebben ze destijds een jas met maat S toegestuurd :')

vond nog een oerdegelijke tpg jas hier thuis, die zitten prima
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:34:36 #98
110987 ErwinRommel
pi_124339337
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hahahaha, ziet er niet uit dan, evenals een broek op hoog water :D
Ben nu dat formulier aan het invullen, maar wat is in godsnaam "kostenplaats" ?
  donderdag 21 maart 2013 @ 16:35:21 #99
110987 ErwinRommel
pi_124339366
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:33 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

vond nog een oerdegelijke tpg jas hier thuis, die zitten prima
Ik eentje van TNT :)
Zit heerlijk en is meer waterdicht dan die nieuwe postNL jas die ik kreeg ZONDER werkende rits :')
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 21 maart 2013 @ 16:35:43 #100
Maffe Fries
pi_124339381
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:34 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

hahahaha, ziet er niet uit dan, evenals een broek op hoog water :D
Ben nu dat formulier aan het invullen, maar wat is in godsnaam "kostenplaats" ?
geen idee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')