Ik brand mensen niet af, ik geef alleen tips. Want daarvoro is dit topique. Jij brandt mensen af omdat je tips niet wilt uitvoeren. Geeft ook niet, maar laat de tip dan staan voor anderen die er wel wat mee kunnen.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:15 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen prima kunnen oordelen wat voor hun wel of geen optie is. Je hoeft anderen niet af te branden omdat ze bepaalde dingen niet overwegen.
Daar al eens geprobeerd? Of bij vleesverwerkende bedrijven?quote:Veehouders enzo.
Je haalde je targets niet, klaar. Zoek het dan in iets waar je wel aan de gevraagde eisen kunt voldoen. Je moet opletten dat dit niet een tussenjaar wordt waarin je niets hebt gedaan. Anders moet je bij je toekomstige werkgever uitleggen waarom dat was. Een dame bij het UWV vertelde me dat ze dan vaak denken dat je in de bak hebt gezeten als je dat niet goed kunt uitleggen.quote:Beter lezen, ik had het over de verkoopervaring.
Gast, ga gewoon lekker weg....quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik brand mensen niet af, ik geef alleen tips. Want daarvoro is dit topique. Jij brandt mensen af omdat je tips niet wilt uitvoeren. Geeft ook niet, maar laat de tip dan staan voor anderen die er wel wat mee kunnen.
[..]
Daar al eens geprobeerd? Of bij vleesverwerkende bedrijven?
[..]
Je haalde je targets niet, klaar. Zoek het dan in iets waar je wel aan de gevraagde eisen kunt voldoen. Je moet opletten dat dit niet een tussenjaar wordt waarin je niets hebt gedaan. Anders moet je bij je toekomstige werkgever uitleggen waarom dat was. Een dame bij het UWV vertelde me dat ze dan vaak denken dat je in de bak hebt gezeten als je dat niet goed kunt uitleggen.
OP leggen!? Ik wil gewono dat ie een baan heeft waarmee ie dat tussenjaar kan doorkomen. Als ie het toch naar zijn zin heeft bij zo'n varkensstal en daar lekker het jaartje uit kan werken who fucking ben jij dan om daarover te oordelen? Laat iedereen lekker zelf bepalen wat ie met een tip doet of niet, maar ga tips niet lopen afbranden omdat je het zelf niet ziet zitten om dat te doen of om ervoor te verhuizen naar de andere kant van het land (iets wat vroeger gewoon retenormaal was)quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:23 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Gast, ga gewoon lekker weg....
Hiermee bewijs je alleen maar hoe irritant je bent. Je probeert hem op te leggen dat ie maar op een boerderij moet gaan werken.
Als jij eens lekker opflikkert met je neerbuigende gedrag altijd. De realiteit is hard en de tip om pool manager op hawaii te worden ga je hier echt niet vinden, dan kun je beter net zoals al die polen gewoon hard werken en weinig verdienen, dan kom je beter uit dan met niets doen en thuis zitten. FYI toen ik een tussenjaartje had had ik ook gewoon de handen uit d emouwen gestoken. Lopende band werk etc. Ik zie niet in wat daar zo erg aan is.quote:Dat het nou niet tot je domme kutkop wilt doordringen dat werkzoekende mensen echt geen domoren zijn die maar lopen te lanterfanteren en zelf niet op ideeen komen om hun situatie te verbeteren... Sodemieter gewoon lekker op....
Ik geef aan wanneer een tip in mijn ogen nogal onrealistisch is. Jij doet alsof we ons bij jou moeten verantwoorden als we jouw tips afwijzen. Jij denkt voor ons te bepalen hoeveel en waar we moeten solliciteren voordat we mogen klagen. Erg irritante trekjes van je.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik brand mensen niet af, ik geef alleen tips. Want daarvoro is dit topique. Jij brandt mensen af omdat je tips niet wilt uitvoeren. Geeft ook niet, maar laat de tip dan staan voor anderen die er wel wat mee kunnen.
Nee, en nu verwacht je natuurlijk ook dat ik me hiervoor verantwoord.quote:[..]
Daar al eens geprobeerd? Of bij vleesverwerkende bedrijven?
Nou, wat erg dat ik, net als de helft van mijn collega's, geen talent had om mensen met allerlei trucjes ongewenste dingen aan te smeren. Dat zegt niks over mijn verkooptalent om bijvoorbeeld in een winkel te werken.quote:[..]
Je haalde je targets niet, klaar.
Die dame van het UWV kan wel meer vertellen. Als ze het echt zo graag willen weten stellen ze maar een onderzoek in.quote:Zoek het dan in iets waar je wel aan de gevraagde eisen kunt voldoen. Je moet opletten dat dit niet een tussenjaar wordt waarin je niets hebt gedaan. Anders moet je bij je toekomstige werkgever uitleggen waarom dat was. Een dame bij het UWV vertelde me dat ze dan vaak denken dat je in de bak hebt gezeten als je dat niet goed kunt uitleggen.
Tja sorry hoor maar als jij tekeer gaat met je 'alle uitzenbureaus zijn kut' dan wil ik dat toch wel even ontkrachten. Want er lezen meer mensen mee, die ook nog werk moeten hebben. En door ze bij het uitzendbureau weg te houden help jij ze niet. Daarmee verklein je hun kans op een baan.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:54 schreef TeleportingKing het volgende:
[..]
Ik geef aan wanneer een tip in mijn ogen nogal onrealistisch is. Jij doet alsof we ons bij jou moeten verantwoorden als we jouw tips afwijzen. Jij denkt voor ons te bepalen hoeveel en waar we moeten solliciteren voordat we mogen klagen. Erg irritante trekjes van je.
Tja geen idee, wat wil je eigenlijk? Welke functie ambieer je?quote:Nee, en nu verwacht je natuurlijk ook dat ik me hiervoor verantwoord.
Heb je talent om in een winkel te werken? Waarom ben je daar dan niet aangenomen? Geen ervaring? Nee, dat heeft niemand. Toch zijn er in mijn woonplaats ongeveer 40 winkels waar allemaal jonge mensen zoals jij werken, zonder ervaring en toch daar begonnen. Ga eens bij jezelf na wat jij verkeerd doet waardoor je bij de bedrijven waar je solliciteert niet wordt aangenomen, en werk daaraan.quote:Nou, wat erg dat ik, net als de helft van mijn collega's, geen talent had om mensen met allerlei trucjes ongewenste dingen aan te smeren. Dat zegt niks over mijn verkooptalent om bijvoorbeeld in een winkel te werken.
Nee, ze nemen gewoon iemand anders aan die bij de burger king heeft gewerkt in zijn tussenjaar.quote:Die dame van het UWV kan wel meer vertellen. Als ze het echt zo graag willen weten stellen ze maar een onderzoek in.
Persoonlijk denk ik dat je deze vraag het beste aan die manager zelf kunt stellen, dus even tijdens kantooruren bellen voor verduidelijking waar die sollicitatie het beste heen kan. Als je dan een beetje spontaan over komt aan de telefoon en alvast je relevante werkervaring vertelt heb je meteen een 'klik' met deze manager en maak je meer kans op die baanquote:Op donderdag 21 maart 2013 23:57 schreef artm het volgende:
Iemand goed advies in deze situatie:
Vacature op LinkedIn, niet te vinden op de website van het bedrijf zelf, geplaatst door een hoge manager (ze hebben geen eigen HR-afdeling). Nu twijfel ik over het volgende: via het LinkedIn-job application systeem de sollicitatie versturen met sollicitatiebrief als geüploade versie of het direct e-mailen naar die manager (email-adres staat niet in de vacature, maar wel op de bedrijfswebsite), dus zodat het overkomt dat je meer moeite doet en ook de tijd hebt genomen om hun bedrijfswebsite te bekijken?
Tuurlijk, ik verklein de kansen van anderen als ik hier mijn frustraties deel. Echt, waarom ga ik eigenlijk nog op jou in?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 00:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tja sorry hoor maar als jij tekeer gaat met je 'alle uitzenbureaus zijn kut' dan wil ik dat toch wel even ontkrachten. Want er lezen meer mensen mee, die ook nog werk moeten hebben. En door ze bij het uitzendbureau weg te houden help jij ze niet. Daarmee verklein je hun kans op een baan.
Gewoon een leuke bijbaan?quote:[..]
Tja geen idee, wat wil je eigenlijk? Welke functie ambieer je?
Ik word wel degelijk afgewezen door gebrek aan ervaring, of anders door mijn leeftijd. Weinig wat ik daar zelf aan kan doen hè?quote:[..]
Heb je talent om in een winkel te werken? Waarom ben je daar dan niet aangenomen? Geen ervaring? Nee, dat heeft niemand. Toch zijn er in mijn woonplaats ongeveer 40 winkels waar allemaal jonge mensen zoals jij werken, zonder ervaring en toch daar begonnen. Ga eens bij jezelf na wat jij verkeerd doet waardoor je bij de bedrijven waar je solliciteert niet wordt aangenomen, en werk daaraan.
Misschien, maar dat werkgevers denken dat je in de bak hebt gezeten omdat je tijdens je studie een jaar niet hebt gewerkt is gewoon bullshit.quote:[..]
Nee, ze nemen gewoon iemand anders aan die bij de burger king heeft gewerkt in zijn tussenjaar.
Zo werkt dat in het bedrijfsleven. En ze verkappen het dan in een smoesje als 'geen ervaring, geen klik, niet het juiste profiel'.
Definieer LEUK?quote:
Mijn ervarign is dat 'gebrek aan ervaring' of 'leeftijd' smoesjes zijn om te verhullen wat de werkeljike reden is dat ze je afwijzen. Want loop zelf maar eens zo'n winkel in. Zie je daar alleen mensen met een schat van ervaring werken of mensen die allemaal veel ouder/jonger dan jij zijn?quote:Ik word wel degelijk afgewezen door gebrek aan ervaring, of anders door mijn leeftijd. Weinig wat ik daar zelf aan kan doen hè?
Nee, want die UWV doos zegt dat echt niet voor niksquote:Misschien, maar dat werkgevers denken dat je in de bak hebt gezeten omdat je tijdens je studie een jaar niet hebt gewerkt is gewoon bullshit.
Ik vind maanvis niet irritant en zijn argumenten vaak steekhoudend. En let wel, ben zelf ook werkzoekend.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:23 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Gast, ga gewoon lekker weg....
Hiermee bewijs je alleen maar hoe irritant je bent. Je probeert hem op te leggen dat ie maar op een boerderij moet gaan werken.
Dat het nou niet tot je domme kutkop wilt doordringen dat werkzoekende mensen echt geen domoren zijn die maar lopen te lanterfanteren en zelf niet op ideeen komen om hun situatie te verbeteren... Sodemieter gewoon lekker op....
Als je toch op de website hebt gekeken, heb je ook zijn telefoonnummer gevonden. Bel hem even, bespaart je misschien een brief omdat je direct kunt komen praten,quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:57 schreef artm het volgende:
Vacature op LinkedIn, niet te vinden op de website van het bedrijf zelf, geplaatst door een hoge manager (ze hebben geen eigen HR-afdeling). Nu twijfel ik over het volgende: via het LinkedIn-job application systeem de sollicitatie versturen met sollicitatiebrief als geüploade versie of het direct e-mailen naar die manager (email-adres staat niet in de vacature, maar wel op de bedrijfswebsite), dus zodat het overkomt dat je meer moeite doet en ook de tijd hebt genomen om hun bedrijfswebsite te bekijken?
Mijn ervaring met linkedin sollicitatie app: Deze werkt niet altijd. Ik zou dus de manager even bellen of mailen met de vraag waar je het beste naar toe kunt mailen omdat linkedin niet een waterdicht systeem is. Zo komt het extra moeite ervoor doen ook nog over.quote:Op donderdag 21 maart 2013 23:57 schreef artm het volgende:
Nu doe je aannames. Ik geef aan waarom bepaalde dingen in mijn ogen niet realistisch zijn. De genoemde baantjes zou ik best willen doen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 00:33 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Definieer LEUK?
Want jij wil overduidleijk niet bepaalde dingen doen. Ik vond vleeswarenafdeling bij de konmar kei leuk. En productiemedewerker bij de unox. Maar jij vindt dat vast niet leuk.
"Leeftijd" zullen ze natuurlijk niet zelf aangeven als reden, maar je weet best dat daar bij winkels wel degelijk op wordt geselecteerd.quote:[..]
Mijn ervarign is dat 'gebrek aan ervaring' of 'leeftijd' smoesjes zijn om te verhullen wat de werkeljike reden is dat ze je afwijzen. Want loop zelf maar eens zo'n winkel in. Zie je daar alleen mensen met een schat van ervaring werken of mensen die allemaal veel ouder/jonger dan jij zijn?
Sorry, maar ik geloof gewoon echt niet dat een werkgever bij het cv van een afgestudeerde HBO'er die een jaar geen baantje heeft gehad denkt dat ie dan wel een crimineel zal zijn.quote:[..]
Nee, want die UWV doos zegt dat echt niet voor niks.
Ik vrees dat je niets anders kunt dan stug doorzetten.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:51 schreef djac1 het volgende:
Hoi,
Even mijn situatie aan jullie uitleggen en voorstellen. Ben een jongen uit Amsterdam en 22 jaar oud. Door vage bedoelingen op mijn school (Bestuur was corrupt en het was niet zeker of ik daardoor mijn diploma ging halen , het bekende mbo schandaal van Amsterdam) had ik mij niet direct ingeschreven voor een vervolgopleiding. (bachelor voor geluidstechniek , ik heb nu MBO4-Geluidstechnicus) Gelukkig zit ik nu wel in de inschrijfronde van de vervolgopleiding
Naar vele sollicitaties verder ( Niet genoeg ervaring en/of niet genoeg verstand van Graphics) , begin ik het steeds meer op te geven. Ook gewone baantjes. (Kruidvat , Saturn en dergelijke) mag niet baten.
Verder heb ik een Rijbewijs B +Vca-certificaat.
Ik hoop dat ik in dit topic welkom ben voor tips. Alvast bedankt. Groet Djac1
Die papiertjes op de ramen van uitzendbureaus hangen er alleen ter decoratie.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:24 schreef corehype het volgende:
Waarom zijn de easy hardworking jobs zo moeilijk te vinden tegenwoordig?
Ik wil orderpicken, achter de loopband maar de uitzendbureaus hebben nooit mensne nodig voor al hun vacatures
Kan ik alvast de popcorn pakken?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:42 schreef hugecooll het volgende:
In welke regio's solliciteren jullie zoal?
Allequote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:42 schreef hugecooll het volgende:
In welke regio's solliciteren jullie zoal?
Ik ken jou verder niet als user of zo, maar de manier van posten samen met je PI belooft me, dat je jij de werkzoekenden het wel even gaat komen vertellen. Het grappige is dat dit zich een herhalend cyclus is (same shit, different user), welke zowat gelijk loopt met de mijne. Ik moet over 2 dagen ongesteld worden, dus ik kan nu wel genieten van een lekkere relquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |