abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124313147
Het nieuwe album van Low is nu officieel uit, al was hij was al een tijdje terug gelekt. Jeff Tweedy heeft 'm geproduceerd, en het is weer een prachtige plaat geworden. :)

pi_124313486
quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:51 schreef debeterebob het volgende:
Ik vind Mylo Xyloto ook wel leuk :@ (topic eerder die discussie)
Mag toch :) Het is gewoon een recht-toe-recht-aan popalbum geworden. Is hun goed recht.

Ik vind Every Teardrop Is a Waterfall (simpele cover), Princess of China (Idols-niveau) en Paradise (WTF :?) afschuwelijk slechte platen. Je vraagt je af wat ze met hun jarenlange ervaring in het maken van goede nummers hebben gedaan. Ik kan me gewoon niet goed voorstellen dat dit hun ding is. Geld hebben ze genoeg, dus moet het om de aandacht gaan.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_124313709
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:57 schreef Moody het volgende:

[..]

Mag toch :) Het is gewoon een recht-toe-recht-aan popalbum geworden. Is hun goed recht.

Ik vind Every Teardrop Is a Waterfall (simpele cover), Princess of China (Idols-niveau) en Paradise (WTF :?) afschuwelijk slechte platen. Je vraagt je af wat ze met hun jarenlange ervaring in het maken van goede nummers hebben gedaan. Ik kan me gewoon niet goed voorstellen dat dit hun ding is. Geld hebben ze genoeg, dus moet het om de aandacht gaan.
Ach, dat zal wel meevallen. Boert prima (daar twijfel ik niet aan) maar om zo'n enorme show neer te zetten als nu hadden ze wel zo'n commercieel album als dit voor nodig. Volgens mij waren ze per nacht alleen aan die bandjes al 640.000 dollar kwijt. Het is een briljante vondst overigens, maar wel prijzig. Dat bekostig je niet zomaar ;)
"If you're not happy wearing denim, you're a devil in disguise"
pi_124313958
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:57 schreef Moody het volgende:

[..]

Het is inderdaad hun goed recht, maar toch knaagt het bij mij wel eens dat ze niet meer dit soort muziek maken:

Eerste twee platen blijf ik fantastisch vinden.
pi_124314015
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:00 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Ach, dat zal wel meevallen. Boert prima (daar twijfel ik niet aan) maar om zo'n enorme show neer te zetten als nu hadden ze wel zo'n commercieel album als dit voor nodig. Volgens mij waren ze per nacht alleen aan die bandjes al 640.000 euries kwijt. Het is een briljante vondst overigens, maar wel prijzig. Dat bekostig je niet zomaar ;)
60.000 bandjes kosten echt geen ¤640k. Die dingen koop je voor max ¤1,- per stuk in in China.
Daarbij zullen ze flink gesponsord zijn met die dingen. Maar het idee en uitvoering is zeker prijzenswaardig te noemen.

In 2011 werd Chris Martin alleen al op 60 miljoen geschat :) Daar kun je de komende 400 jaar in eigen beheer prachtige muziek van uitbrengen :P

http://www.vacature.com/b(...)ikanten-van-coldplay
'13 |
'14
pi_124314209
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:05 schreef Moody het volgende:

[..]

In 2011 werd Chris Martin alleen al op 60 miljoen geschat :) Daar kun je de komende 400 jaar in eigen beheer prachtige muziek van uitbrengen :P

http://www.vacature.com/b(...)ikanten-van-coldplay
Dan is de enige conclusie dus dat hij dit nu gewoon leuke muziek vindt om te maken toch? Samen met het fortuin van vrouwlief zal hij het geld inderdaad niet nodig hebben. Toch blijft het argument van de show staan, die wordt ook niet door hem bekostigd

bron: http://www.wenn.com/all-n(...)them-640000-a-night/
pi_124314602
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:08 schreef Bol_Wan het volgende:

[..]

Dan is de enige conclusie dus dat hij dit nu gewoon leuke muziek vindt om te maken toch? Samen met het fortuin van vrouwlief zal hij het geld inderdaad niet nodig hebben. Toch blijft het argument van de show staan, die wordt ook niet door hem bekostigd

bron: http://www.wenn.com/all-n(...)them-640000-a-night/
Niet alles geloven. Die berekening zal gedaan zijn n.a.v. de kostprijs van 1 enkele band. Ik kan me inderdaad voorstellen dat zo'n bandje ¤10,-/¤12,- kost als je er 1 inkoopt. Bij zulke aantallen (we hebben het hier over honderdduizenden) kosten die dingen echt niet meer dan ¤1,-/¤2,- per stuk. Ik doe vaak zaken met China, geloof me :P

Nogmaals, super-initiatief voor hun hedendaagse doelgroep. Kan me niet voorstellen dat de fans van het eerste uur (de dertigers) opgewonden raken van 60.000 flikkerende armbandjes bij muziek die zij juist typeren als intiem.
'13 |
'14
pi_124314871
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:13 schreef Moody het volgende:

[..]

Niet alles geloven. Die berekening zal gedaan zijn n.a.v. de kostprijs van 1 enkele band. Ik kan me inderdaad voorstellen dat zo'n bandje ¤10,-/¤12,- kost als je er 1 inkoopt. Bij zulke aantallen (we hebben het hier over honderdduizenden) kosten die dingen echt niet meer dan ¤1,-/¤2,- per stuk. Ik doe vaak zaken met China, geloof me :P

Nogmaals, super-initiatief voor hun hedendaagse doelgroep. Kan me niet voorstellen dat de fans van het eerste uur (de dertigers) opgewonden raken van 60.000 flikkerende armbandjes bij muziek die zij juist typeren als intiem.
Gaat niet alleen om het inkopen natuurlijk hé. Vervoeren, uitdelen, programmeren. Kost ook allemaal geld. Kan de echtheid niet controleren maar wat ik bedoel te zeggen is dat als hij zijn muziek tegenwoordig voor het geld maakt zou je niet zo'n grote investering doen. Intiem past al tijden niet meer bij Coldplay, is nou eenmaal zo. Liefhebbers van dat geluid hebben allang nieuwe bands gevonden, gok ik zo :)
pi_124315262
Eens met het meeste :)

In ieder geval is discussiëren over Coldplay in een indie-topic een beetje vreemd. Zeker als je je bedenkt dat Petertje Adams (paar post hierboven) geen enkele aandacht krijgt :') , terwijl hij thuis zijn eigen cd's opneemt, drukt en labelt. Let wel: maximaal 100 stuks, want stel je voor dat je er rijk van wordt :D
'13 |
'14
pi_124315334
Hij zal het niet enkel voor het geld doen, maar met een bruto omzet van 140 miljoen euro in een tour heb je een redelijke marge voor productiekosten en zal niemand die betrokken is er veel armer van zijn geworden.
pi_124315408
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:24 schreef Aisumasen het volgende:
Hij zal het niet enkel voor het geld doen, maar met een bruto omzet van 140 miljoen euro in een tour heb je een redelijke marge voor productiekosten en zal niemand die betrokken is er veel armer van zijn geworden.
Dat lijkt me een zekerheidje. Goed, orde van de dag. Indie enzo..
pi_124315492
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:13 schreef Moody het volgende:
Net het album van Timberlake geprobeerd. Er zitten leuke momenten is, maar het klinkt allemaal wel erg geforceerd. In die hoek kan ik Jamie Lidell dan beter hebben.

Iets minder gekunsteld, maar ook erg lekker is Chet Faker: (what's in a name :P)

Daar kan ik wel inkomen. Beetje too much, maar er zit wat achter. Die vent heeft schijt aan de standaard mainstream shit. En dat geeft het wat extra's :)

En leuk van Peter Adams! Snel luisteren :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124315615
Johnny Marr mag trouwens weer op zoek gaan naar een bandje. Leuk album, maar het is geen goeie zanger. Jammer, want anders had het wel echt een topalbum kunnen worden
pi_124315629
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 21:52 schreef Maxerazzi het volgende:
Het nieuwe album van Low is nu officieel uit, al was hij was al een tijdje terug gelekt. Jeff Tweedy heeft 'm geproduceerd, en het is weer een prachtige plaat geworden. :)

Fantastisch album _O_ zitten wel wat missers op dat wel, maar de rakers zijn fabtastisch (amethyst, want to stop, clarence white)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_124315651
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:27 schreef Norrage het volgende:
En leuk van Peter Adams! Snel luisteren :)
Zal ons Petertje leuk vinden. Heb een paar jaar geleden mailcontact met 'm gehad. Hij is nog nooit in Nederland geweest (amper in Europa) en zou graag eens voor niets op een festival willen optreden. Heb toen diverse festivals gemaild, maar geen interesse :P
'13 |
'14
  Moderator woensdag 20 maart 2013 @ 22:36:30 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124315990
Mylo Xyloto vind ik zelf niet echt fantastisch, Viva la Vida daarentegen wel! Vooral de wat kleinere nummers als Strawberry Swing en Violet Hill gaan echt weer terug naar het originele Coldplay gevoel. Maar dat grootse en bombastische hoeft van mij ook niet :N Hoewel het live wel goed tot z'n recht komt, dat vind ik het aparte :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_124316005
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:30 schreef Moody het volgende:

[..]

Zal ons Petertje leuk vinden. Heb een paar jaar geleden mailcontact met 'm gehad. Hij is nog nooit in Nederland geweest (amper in Europa) en zou graag eens voor niets op een festival willen optreden. Heb toen diverse festivals gemaild, maar geen interesse :P
_O-
pi_124316052
De nieuwe Veils is zeker niet slecht!

(Niet het beste nummer, maar een van de weinig met een toepje :))
'13 |
'14
pi_124316090
Viva La vida vind ik erg goed album. Zit alles op, zo veelzijdig. Met xylo myloto probeerden ze dat ook maar sloegen ze volledig de plank mis. Net als die laatste Muse trouwens.
pi_124316143
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:38 schreef Norrage het volgende:
Viva La vida vind ik erg goed album. Zit alles op, zo veelzijdig. Met xylo myloto probeerden ze dat ook maar sloegen ze volledig de plank mis. Net als die laatste Muse trouwens.
Die komt live dan weer volledig tot zijn recht, vind ik zelf.
  Moderator woensdag 20 maart 2013 @ 22:39:45 #121
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_124316177
quote:
Mee eens :Y Maar ook met Muse is het zo dat het live wel weer aardig tot z'n recht komt en gewoon past tussen de andere nummers, vind dat altijd wel grappig :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_124316243
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:36 schreef Norrage het volgende:

[..]

_O-
Ja best sneu als je bedenkt dat Kraantje Pappie wel op festivals staat :P
'13 |
'14
pi_124316509
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:30 schreef Moody het volgende:

[..]

:D, dat is wel sneu.

Ik heb nu een paar nummers van hem geluisterd, zijn stem ligt mij niet echt zo. Muzikaal vind ik wel beter, toch maar een volledig album luisteren.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_124316774
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:44 schreef Felagund het volgende:

[..]

:D, dat is wel sneu.

Ik heb nu een paar nummers van hem geluisterd, zijn stem ligt mij niet echt zo. Muzikaal vind ik wel beter, toch maar een volledig album luisteren.
Ah. Je bent een Peter Adams-newbie? :P Stem is inderdaad niet top, de rest wel. Stem blend wel prima in de muziek als je het wat tijd gunt. Begin met I Woke With Planets: http://www.musicmeter.nl/album/151804 Prachtig geheel. In mijn top-10 van de afgelopen 20 jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'13 |
'14
pi_124316971
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:48 schreef Moody het volgende:

[..]

Ah. Je bent een Peter Adams-newbie? :P Stem is inderdaad niet top, de rest wel. Stem blend wel prima in de muziek als je het wat tijd gunt. Begin met I Woke With Planets: http://www.musicmeter.nl/album/151804 Prachtig geheel. In mijn top-10 van de afgelopen 20 jaar.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb spotify, daar staan meerdere albums van hem op. Ik heb nu The Spiral Eyes op staan, die begint voor mijn gevoel beter dan I woke with Planets, die heb ik na een paar nummers afgezegd. Morgen maar een herkansing geven. (Ben jij trouwens ook McTijn op musicmeter?)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_124317190
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:52 schreef Felagund het volgende:

[..]

Ik heb spotify, daar staan meerdere albums van hem op. Ik heb nu The Spiral Eyes op staan, die begint voor mijn gevoel beter dan I woke with Planets, die heb ik na een paar nummers afgezegd. Morgen maar een herkansing geven.
Gewoon doorzetten. Het kan niet zo zijn dat er maar 5 personen in Nederland hen kunnen waarderen :P
Maar goed, je moet wel fan zijn van het genre. Singles zal hij nooit uitbrengen, het gaat altijd om de volledige speelduur.

quote:
(Ben jij trouwens ook McTijn op musicmeter?)
Brave guess :P
'13 |
'14
pi_124317226
Het einde van die Planets plaat is wel veel beter dan het begin. Vanaf Ziggurat louter genialiteit. Maar het is moeilijke muziek...
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:58:22 #128
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124317370
Je kan nog aardig wat van 'm vinden op YT.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_124317514
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:37 schreef Moody het volgende:
De nieuwe Veils is zeker niet slecht!

(Niet het beste nummer, maar een van de weinig met een toepje :))
Ben er nog niet erg enthousiast over. (En dat blijken de beste albums ;)).
pi_124317545
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:55 schreef Norrage het volgende:
Het einde van die Planets plaat is wel veel beter dan het begin. Vanaf Ziggurat louter genialiteit. Maar het is moeilijke muziek...
Antarctica is zo'n beetje zijn epos. Dat zou toch een indie-klassieker moeten worden.
'13 |
'14
pi_124317587
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:55 schreef Moody het volgende:

[..]

Gewoon doorzetten. Het kan niet zo zijn dat er maar 5 personen in Nederland hen kunnen waarderen :P
Maar goed, je moet wel fan zijn van het genre. Singles zal hij nooit uitbrengen, het gaat altijd om de volledige speelduur.

[..]

Brave guess :P
Nou ja, zelfde avatar, zelfde muzieksmaak. Zo moeilijk was hij niet.
Album top 100 2024
pi_124317650
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:02 schreef Felagund het volgende:

[..]

Nou ja, zelfde avatar, zelfde muzieksmaak. Zo moeilijk was hij niet.
Ben jij ook een veelposter op MuMe?
'13 |
'14
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:08:50 #133
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124317969
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:55 schreef Norrage het volgende:
Maar het is moeilijke muziek...
Valt mee, toch? Ik verteer 't althans vrij soepel.
pi_124317997
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:02 schreef Moody het volgende:

[..]

Ben jij ook een veelposter op MuMe?
Nee, ik lurk vooral, wel een keer een account aangemaakt maar daarvan weet ik mijn username niet meer.
Album top 100 2024
pi_124318057
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:08 schreef DO2 het volgende:

[..]

Valt mee, toch? Ik verteer 't althans vrij soepel.
Ik moest er heeel lang aan wennen totdat ik het leuk vond. Dankzij moody bleef ik het een kans geven :P
pi_124318109
quote:
Ik kan het er wel mee eens zijn, geef ik toe.
pi_124318219
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:10 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik moest er heeel lang aan wennen totdat ik het leuk vond. Dankzij moody bleef ik het een kans geven :P
De aanhouder wint.

Ben al sinds 2009 bezig om 'm te pluggen, maar het kwartje scheen hier maar niet te vallen :P
Dat terwijl hij meer "indie" is dan 95% andere bands in dit topic.
'13 |
'14
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:18:45 #138
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124318447
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:10 schreef Norrage het volgende:

[..]

Ik denk bij moeilijke muziek eerder aan complexe en ongestructureerde acts als Autechre of Scott Walker, ofzo.
Peter Adams doet het hier eigenlijk meteen goed. Goeie tip, trouwens, Moody.
pi_124318452
Mijn oude MuMe account maar eens opgeduikeld, staat zelfs Kings of Leon nog in mijn top 10. :X
Album top 100 2024
pi_124318531
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:18 schreef Felagund het volgende:
Mijn oude MuMe account maar eens opgeduikeld, staat zelfs Kings of Leon nog in mijn top 10. :X
Je hebt dus weinig krediet opgebouwd op MuMe :P

Toch ben ik wel benieuwd naar ze op Rock Werchter. Live zouden ze goed te doen zijn.
'13 |
'14
pi_124318645
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:20 schreef Moody het volgende:

[..]

Je hebt dus weinig krediet opgebouwd op MuMe :P

Toch ben ik wel benieuwd naar ze op Rock Werchter. Live zouden ze goed te doen zijn.
Je kan toch altijd alles nog afschuiven op guilty pleasure ;)

Trouwens ik heb altijd idee dat als je Arcade Fire op 1 zet je hier wel mainstream bent :D
pi_124318653
quote:
7s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:18 schreef DO2 het volgende:
Peter Adams doet het hier eigenlijk meteen goed. Goeie tip, trouwens, Moody.
Ja, graag gedaan. Wellicht ook namens Petertje :)
'13 |
'14
pi_124318685
quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:22 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Trouwens ik heb altijd idee dat als je Arcade Fire op 1 zet je hier wel mainstream bent :D
:Y
Hier is een top40 smaak alternatief.
Album top 100 2024
pi_124318730
quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:22 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Arcade Fire op 1 zegt eigenlijk dat je er nog weinig werk van gemaakt hebt jah :P

Maar goed. Wie bepaalt dat Arcade Fire minder is dan Pink Floyd of King Crimson?
'13 |
'14
pi_124318761
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:23 schreef Felagund het volgende:

[..]

:Y
Hier is een top40 smaak alternatief.
Ik vind de 3fm-lijsten nog wel goed te doen ;)
pi_124318929
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:24 schreef Moody het volgende:

[..]

Arcade Fire op 1 zegt eigenlijk dat je er nog weinig werk van gemaakt hebt jah :P

Maar goed. Wie bepaalt dat Arcade Fire minder is dan Pink Floyd of King Crimson?
Ik ben mij al aan het verdiepen. Over enkele jaren kan ik mij meten aan de kennis van pakweg een Norage :+
pi_124319134
quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:27 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik ben mij al aan het verdiepen. Over enkele jaren kan ik mij meten aan de kennis van pakweg een Norage :+
Toch jammer dat je mij niet noemt :P
'13 |
'14
pi_124319172
quote:
17s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:27 schreef debeterebob het volgende:

[..]

O+ dat er naar mij opgekeken wordt _O_

4 jaar geleden schold ik iedereen die indie-muziek leuk vond nog uit :D
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:33:04 #149
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_124319182
quote:
6s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:22 schreef Moody het volgende:

[..]

Ja, graag gedaan. Wellicht ook namens Petertje :)
Draai 'm nu al 'n uur non-stop. Vind het echt goed, :D.
Word er vrolijk van.
pi_124319188
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:32 schreef Moody het volgende:

[..]

Toch jammer dat je mij niet noemt :P
Ik post hier te veel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')